Oud 26-01-2010, 02:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mjah. Denk je dat een studio bakken met geld had durven investeren in een ware brain-teasing scifi-epic? De domme Amerikaan is de target audience bij dit soort projecten vrees ik zelf.
Nee, maar een remake van Disneys Pocahonthas met Power Rangersdialogen is ook weer niet noodzakelijk. Terminator had ook gewoon een interessant verhaal en leuke personages.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 26-01-2010, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Mjah. Denk je dat een studio bakken met geld had durven investeren in een ware brain-teasing scifi-epic? De domme Amerikaan is de target audience bij dit soort projecten vrees ik zelf.
Waarom niet? Het is eerder gedaan, en met succes. Er zijn recentelijk toch geen scifi-epics gebombed in de bioscopen waardoor studio's terughoudender zijn geworden?
Cameron had zijn film gewoon intelligenter moeten scripten, hij heeft er notabene ruim 10 jaar de tijd voor gehad. De domme Amerikaan zou hoe dan ook aangetrokken zijn tot de film door de sfx en de intelligentere filmkijker zou zo ook aan zijn trekken gekomen zijn.



Citaat:
Ik vond het een van de leukere animatiefilms in tijden :/ maar goed, misschien sprak het geek-gehalte me aan
Dat kan. Maar ondanks het geek-gehalte zat het wel vol met cliché's en voorspelbare spanningsbogen. Iets waar overigens de meeste 3D-animatiefilms last van hebben.
Oud 26-01-2010, 08:30
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
The Lovely Bones - Geen zak aan.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 26-01-2010, 08:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
45. Gewoon Hans (Diederik Ebbinge, 2009) :: 2.2

De volgende keer als ik willekeurig een DVD'tje ga kijken, ga ik eerst even na waar de film over gaat en vooral wie er in meespelen.

Gelukkig duurt de hele kwelling maar een kleine 50 minuten en is daarom nog wel uit te zitten. Maar eigenlijk is het te lang om naar één van de walgelijkste cabaretiers die Nederland ooit voort heeft gebracht te moeten kijken en luisteren.

Pluspunt aan de film is Jamie Grant die aardig wat potentie lijkt te hebben, maar alles voor mij onmogelijk weet te redden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 26-01-2010, 09:56
Verwijderd
Citaat:
45. [afbeelding]
Gewoon Hans (Diederik Ebbinge, 2009) :: 2.2

Maar eigenlijk is het te lang om naar één van de walgelijkste cabaretiers die Nederland ooit voort heeft gebracht te moeten kijken en luisteren.
Wat heerlijk subtiel gebracht, bijna op z'n Teeuwens
Oud 26-01-2010, 12:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
A fistful of dollars - 8/10

Opvallend compact, maar er gebeurt vrij veel. Verveelt geen moment.


RocknRolla - 4/10


Failstain. Een paar leuke momenten tussen een heleboel strontvervelende momenten.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 26-01-2010, 14:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom niet? Het is eerder gedaan, en met succes. Er zijn recentelijk toch geen scifi-epics gebombed in de bioscopen waardoor studio's terughoudender zijn geworden?
Cameron had zijn film gewoon intelligenter moeten scripten, hij heeft er notabene ruim 10 jaar de tijd voor gehad. De domme Amerikaan zou hoe dan ook aangetrokken zijn tot de film door de sfx en de intelligentere filmkijker zou zo ook aan zijn trekken gekomen zijn.


Dat kan. Maar ondanks het geek-gehalte zat het wel vol met cliché's en voorspelbare spanningsbogen. Iets waar overigens de meeste 3D-animatiefilms last van hebben.

Mwah; ik denk dat het totaalplaatje ook van redelijke invloed is; met al die techniek en motioncapturing; Ik vind het wel vergelijkbaar met de Starwars Prequels wat dat betreft; (en ja, George Lucas is een redelijk autistische regisseur); Avatar is iig een duidelijk geval 'eyecandy first'. En ik vind het evengoed jammer; daar niet van.

Tja; tis gebasseerd op een kinderboek; dus als je dat in het achterhoofd houd dan hoef je ook niet veel te verwachten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-01-2010, 14:53
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Maakt dat een film beter?
Ik vond 'm wel humor, maar ook omdat ik niet al te hoge verwachtingen had van een blockbustercomedywhatever van amerikaanse film wat de meeste mensen nog steeds doen.

Dus ik vind van wel.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 26-01-2010, 15:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tja; tis gebasseerd op een kinderboek; dus als je dat in het achterhoofd houd dan hoef je ook niet veel te verwachten.
Wat een onzin. Er zijn heel veel goede films gebaseerd op kinderboeken. Bovendien heeft Cloudy ook een heel ander verhaal dan het boek.

Ik vond hem trouwens wel erg leuk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 26-01-2010 om 15:36.
Oud 26-01-2010, 16:36
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Underworld 8/10

Het plot is niet bijster interessant of origineel, maar de actie is leuk, en Kate Beckinsale in een catsuit is altijd een 8 waard.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 26-01-2010, 17:04
Verwijderd
Oh, ik dacht dat je de Kusturica-Underworld had gezien. Die heb ik hier al eeuwen in de kast liggen en nog steeds niet bekeken...
Oud 26-01-2010, 19:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, ik dacht dat je de Kusturica-Underworld had gezien. Die heb ik hier al eeuwen in de kast liggen en nog steeds niet bekeken...
Je bedoelt Underground. Dat is trouwens één van de weinige films die ik na een uurtje uit heb gezet. Vreselijk vermoeiend en irritant.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-01-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt Underground. Dat is trouwens één van de weinige films die ik na een uurtje uit heb gezet. Vreselijk vermoeiend en irritant.
Oh. Och ja, stom.
Nou, zo zie je maar dat ik er weinig verstand van heb.

Ik vind Black cat white cat briljant, Life is a miracle vond ik alweer stukken minder, en iets houdt mij ook tegen om Underground te kijken. Mijn zusje heeft hem ook voortijdig afgezet.
Oud 26-01-2010, 22:52
Verwijderd
12 Angry Men.

Beste film die ik ooit heb gezien, en ik denk niet dat er films zijn die beter zijn.
Oud 26-01-2010, 23:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Darjeeling Limited

Het eerste uur vloog voorbij, daarna werd het iets trager en minder boeiend. Desalniettemin, grappig filmpje.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-01-2010, 23:11
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
The Goodbye Girl (1977)

Echt super romantisch vond ik deze film niet, en sommige passages boeiden mij maar amper (echt een '70s film wat dat betreft, die hebben veel saaiigheid), maar wát een scherpe dialogen zitten er in! De film moet het vooral daarvan hebben, en van het sterke acteerwerk van Richard Dreyfuss, Marsha Mason (en de voelbare chemistry tussen die twee) en Quinn Cummings (echt een guitige kindactrice). Eerstgenoemde had een Oscar gekregen voor zijn rol in die film, en dat is welverdiend ook. Ik geef de film een 8, omdat ondanks de zwakke punten het dankzij de goede punten een mooie film is die met kop en schouders uitsteekt boven de gemiddelde uitgekauwde romcom van tegenwoordig.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 26-01-2010, 23:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
12 Angry Men.

Beste film die ik ooit heb gezien, en ik denk niet dat er films zijn die beter zijn.
Ik zei het je
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-01-2010, 12:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Night of the Hunter - 4/10

Wat een draak van een film. Het acteerwerk is slap (ja, ook van Mitchum! Sorry, fanboys) en het scenario vaak ronduit lachwekkend. Tel daar ook nog de extreem irritante en lege karakters bij op en je hebt een kutfilm van jewelste. Maar wel eentje met aardige opnames en belichting.

For a Few Dollars More - 9/10

Beter dan AFOD, maar minder dan TGTB&TU. Niet dat dat verkeerd is....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 29-01-2010, 07:24
Verwijderd
The Men who Stare at Goats

Ondanks een topcast maar een matige film, die wel absurd is maar niet zo heel grappig. Het verhaal is saai, heeft geen echt doel en is meer een verzameling losse scènes zonder climax. En het gebruik van veel voice-over is irritant.

6/10
Oud 29-01-2010, 11:40
Verwijderd
Brazil

Ja, eh, totaal anders dan ik verwacht had, hoewel ik niet zoveel concreets verwachtte. Wel enorm gaaf. Hm. 8,3/10.
Oud 29-01-2010, 11:57
Verwijderd
Where the Wild Things Are
Ik vond 'm leuk. Ik vond het jochie leuk en de wild things zelf ook, maar ergens miste ik toch iets. Heb de film een paar dagen geleden gezien en hij zit soms nog wel in m'n hoofd - heb er vannacht bv. nog over gedroomd - dus kennelijk heeft 't toch iets goed gedaan. Maar ik had er denk ik meer van verwacht.
7/10
Oud 29-01-2010, 14:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
The men who stare at goats

Het verhaal heeft geen doel, de goede acteurs komen niet tot hun recht. Zelfs een script geschreven op een avondje aan de drank zou een beter resultaat opleveren. Ik heb me stierlijk verveeld. Wat een gore klotefilm.

2/10.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 29-01-2010, 14:56
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik had toch maar besloten 2012 te zien. Het was in principe 'the day after tomorrow' in een ander jasje. Veel special effects, reddingsmissie, etc. Al met al geen daverende film, maar ik heb mij niet verveeld: 5.5
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 29-01-2010, 16:23
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
500 Days of Summer

Toevallig kon ik me erg mee identificeren en ik verwacht wel meer mensen, maar dat is denk ik ook de kracht van de film. Vooral omdat het op zo'n verfrissende manier gebracht wordt. Erg boeiend om de omgang tussen de twee hoofdrolspelers te zien, resultaat van geweldig acteerwerk en een briljant script.
Oja en dat zusje was een geweldig personage.

Het laat je echt nadenken en reflecteren over je eigen ervaringen en de botsing met je aangeleerde idealistische concepten van hoe het zou moeten zijn, of hoe we het voorgeschoteld krijgen door de media.

9/10
Oud 30-01-2010, 13:12
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
SAW VI

Ik ben 't niet eens met de critics.

Ik vind SAW VI een van de betere SAW films naast I & II na dat verschrikkelijke stel gore focused papierdunne plot 3, 4 en 5.
6 had een goeie opbouw en een goede balans qua mindfuckery en games en voelde weer eens als vanouds.

Jammer genoeg zal 't nooit I & II kunnen overtreffen, maar ze hebben in ieder geval wel een mooie stap vooruit gedaan.

7/10.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 30-01-2010, 17:23
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
The Departed

Erg goede film, mooie soundtrack, goed verhaal en uiteraard uitstekend acteerwerk van vrijwel alle acteurs. Het einde vond ik een beetje zo-zo, maar over het algemeen een uitermate goede film.

9/10.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 30-01-2010, 18:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Triangle - 6/10

Een soort kruising tussen Halloween, Groundhog Day en Hypercube. Het resultaat is onevenwichtig, maar verveelt niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 30-01-2010, 18:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Reservoir Dogs 8/10

Tja.. Tarantino hè
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 31-01-2010, 20:46
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull

Totaal waardeloos.

Dat Steven Spielberg zoiets slechts kan maken... ik denk dat hij onder invloed was ofzo toen hij het script accepteerde. Verder heb ik nu gewoon geen zin te vertellen te zeggen wat er allemaal fout is aan de film. Het is gewoon te veel.

2/10
Oud 31-01-2010, 22:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Januari
Films
1. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001) :: 8.8
2. Bronco Billy (Clint Eastwood, 1980) :: 7.2
3. Make Mine Music (Bob Cormack, Clyde Geronimi, Jack Kinney, Hamilton Luske, Joshua Meador, 1946) :: 4.5
4. The Little Mermaid (Ron Clements, John Musker, 1989) :: 8.0
5. Beauty and the Beast (Gary Trousdale, Kirk Wise, 1991) :: 8.2
6. For the Birds (Ralph Eggleston, 2000) :: 8.8
7. Knick Knack (John Lasseter, 1989) :: 8.2
8. The Fox and the Hound (Ted Berman, Richard Rich, Art Stevens, 1981) :: 7.5
9. Partly Cloudy (Peter Sohn, 2009) :: 8.8
10. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
11. Presto (Doug Sweetland, 2008) :: 8.5
12. BURN·E (Angus MacLane, 2008) :: 7.5
13. Aladdin (Ron Clements, John Musker, 1992) :: 8.0
14. Robin Hood (Wolfgang Reitherman, 1973) :: 7.5
15. The Lion King (Roger Allers, Rob Minkoff, 1994) :: 9.2
16. Play (Anthony Minghella, 2000) :: 8.2
17. The Man with the Smallest Penis in Existence and the Electron Microscope Technician Who Loved Him (Patrick O'Brien, 2003) :: 5.5
18. The Princess Bride (Rob Reiner, 1987) :: 8.5
19. Kung Fu Panda (Mark Osborne, John Stevenson, 2008) :: 7.2
20. Kung Fu Panda: Secrets of the Furious Five (Raman Hui, 2008) :: 6.5
21. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (Uli Edel, 1981) :: 9.2
22. Ye yan (Xiaogang Feng, 2006) :: 7.2
23. Blood Diamond (Edward Zwick, 2006) :: 8.2
24. Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951) :: 8.5
25. Juno (Jason Reitman, 2007) :: 8.2
26. The Adventures of Baron Munchausen (Terry Gilliam, 1988) :: 8.2
27. Jabberwocky (Terry Gilliam, 1977) :: 5.8
28. In a Lonely Place (Nicholas Ray, 1950) :: 8.0
29. To Have and Have Not (Howard Hawks, 1944) :: 7.8
30. Tideland (Terry Gilliam, 2005) :: 8.2
31. The Brothers Grimm (Terry Gilliam, 2005) :: 7.5
32. The Meaning of Life (Terry Gilliam, Terry Jones, 1983) :: 8.0
33. The Fisher King (Terry Gilliam, 1991) :: 8.2
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-01-2010, 22:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
34. Monty Python and the Holy Grail (Terry Gilliam, Terry Jones, 1975) :: 9.2
35. De storm (Ben Sombogaart, 2009) :: 6.8
36. Blood Simple. (Ethan Coen, Joel Coen, 1984) :: 7.5
37. Superhero Movie (Craig Mazin, 2008) :: 3.2
38. Voyna i mir (Sergei Bondarchuk, 1967) :: 8.8
39. The Searchers (John Ford, 1956) :: 9.2
40. Chicago (Rob Marshall, 2002) :: 7.2
41. The Dark Half (George A. Romero, 1993) :: 6.8
42. Stalker (Andrei Tarkovsky, 1979) :: 8.5
43. À bout de souffle (Jean-Luc Godard, 1960) :: 7.8
44. Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson, 2009) :: 8.8
45. Gewoon Hans (Diederik Ebbinge, 2009) :: 2.2
46. The Magnificent Seven (John Sturges, 1960) :: 7.8
47. Fucking Åmål (Lukas Moodysson, 1998) :: 8.0

Series
48. Bernhard, Schavuit van Oranje - Seizoen 1 (Pim van Hoeve, 2010): Aflevering 1 t/m 4 :: 8.5
49. The Big Bang Theory - Seizoen 3 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2009): Aflevering 12 t/m 13 (nog niet af gezien)
50. Gilmore Girls - Seizoen 1 (Amy Sherman, 2000) : Aflevering 1 t/m 15 (nog niet af gezien)
51. House M.D. - Seizoen 6 (David Shore, 2009): Aflevering 11 t/m 12 (nog niet af gezien)
52. How I Met Your Mother - Seizoen 5 (Carter Bays, Craig Thomas, 2009): Aflevering 12 t/m 13 (nog niet af gezien)
53. James May's Toy Stories - Seizoen 1 (Will Daws, 2009): Aflevering 5 t/m 6 :: 0.0
54. Scrubs - Seizoen 9 (Bill Lawrence, 2009): Aflevering 6 t/m 10 (nog niet af gezien)
55. The Simpsons - Seizoen 21 (Matt Groening, 2009): Aflevering 9 t/m 10 (nog niet af gezien)
56. Supernatural - Seizoen 5 (Eric Kripke, 2009): Aflevering 11 t/m 12 (nog niet af gezien)
57. Top Gear - Seizoen 14 (Brian Klein, Nigel Simpkiss, 2009): Aflevering 5 t/m 7 :: 0.0

59. Wie is de mol? - Seizoen 10 (Michiel Devlieger, Tom Lenaerts, Bart De Pauw, Michel Vanhove, 2010): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 47 films (maandgemiddelde: 47.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 7.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 37.

Totaal 43 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 6619 min.
Aantal films / series herzien: 18.

Best beoordeeld: Up (9.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Gewoon Hans (2.2).

Media-verdeling
5.
40.
12.
2.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-01-2010, 23:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik moet toch even mijn mening kwijt over Inglourious Basterds. Ik ben geen Tarantino-fan en vind zijn films vaak 'over-hyped' - en bij deze niet anders - maar ik vond dit toch erg tegenvallen. En het probleem zit hem vooral in de marketing en de titel: er is te weinig over de Basterds. Amper ontwikkeling van de personages (wat ik van Tarantino wel gewend ben) en ze komen er sowieso te weinig in voor. Als je een film maakt met als titel 'Inglourious Basters' en je laat de hele marketing daaromheen draaien, zorg er dan voor dat ze er ook prominent inzitten en maak die marketing waar. Als 'hoofdrolspeler' zit Pitt/Raine er sowieso veel te weinig in (en ik had weinig /care dat het Pitt was, het had net zo goed een andere acteur kunnen zijn), en doet echt bijna helemaal niets bijzonders om een 'badd-ass' personage te zijn. Voor zo'n personage had ik hem veel actiever verwacht, en hij bleef veel te vlak (had ook geen climax) waardoor ik hem vreselijk oninteressant vond.
Er is ook geen sprake van een echte voorontwikkeling van een plan voor Operation Kino, zoals het gedoe met de drie 'Duitsers' in dat keldercafé: te lang en uiteindelijk weinig zinvol. De film werd gepromoot als een actie/oorlogsfilm met in de hoofdrol de Bastards, en hoewel er een aantal goede actiestukken in zitten schieten die te kort om het echt als een actie/oorlogsfilm neer te zetten. Meer een Franse drama/thriller in WOII waar iemand per ongeluk wat Amerikaans film-geweld in heeft gestopt. Het Shosanna-verhaal was in dat opzicht erg goed, maar kwam nergens in de marketing naar voren die ik ervan heb meegekregen. Laat staan dat dit juist het grootste deel van de film was. Wat dat betreft had Tarantino twee films mogen maken: alleen die rond Shosanna, en een fatsoenlijke actie/oorlogsfilm met de Basterds.
Vorig weekend heb ik met veel plezier The Dirty Dozen gekeken, wat een vergelijkbaar idee had en de globale basis leek (zooitje ongeregeld dat stennis moet gaan lopen schoppen in door Duitsers bezet Frankrijk), en dat was een stuk beter uitgewerkt. Voor een film die in 2009 zo werd gehyped vond ik het vies tegenvallen, en het kwam vooral over alsof Tarantino even niet meer wist waar hij nou precies mee bezig was.

Pluspunten waren: Christoph Waltz, ik vond hem veel sterker/interessanter dan Pitt en bracht het personage van kwaadaardig genie Landa echt goed tot leven. Waltz krijgt van mij dan ook de nodige complimenten Ook Mélanie Laurent als Shosanna was vrij sterk. De actiestukken (hoe kort/zeldzaam ook) en dan met name het slotstuk waren erg goed gedaan. En het Italiaanse accent van Raine was erg grappig. Het gebruik van alle verschillende talen vond ik ook wel een netjes aan gedacht punt (en deed mij denken aan een aantal grote WOII films), hoewel het soms wat verwarrend als er snel tussen Duits en Frans werd gewisseld.

En nu ik toch bezig ben: de kritiek rond Terminator Salvation begrijp ik ook niet echt Goed, het niveau van T2 zal je niet meer bereiken, maar ik heb mij er gisteren prima mee vermaakt (net als met T3 trouwens). Dat het PG-13 was, was mij met al dat actiegeweld eigenlijk helemaal niet eens opgevallen. Het plot was een beetje voorspelbaar, maar het bleef redelijk trouw aan het bronmateriaal en met een actie voortgedreven verhaal was het gewoon voor mij in ieder geval zeer vermakelijk kijken naar mensen/semi-Terminator vs. Terminators. Wat ik verwacht had dat het zou zijn.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 01-02-2010 om 13:15.
Oud 01-02-2010, 08:26
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
verhaal
eh ja, daar ben ik het wel mee eens
Oud 01-02-2010, 12:49
Verwijderd
Zet het even in een spoiler, KIET.
Oud 01-02-2010, 13:00
Verwijderd
Met zo ongeveer alles oneens wat kiet zonet vertelde over IB.


Verder heb ik onlangs avatar gezien en hoewel het geen briljante film was vond ik het toch een zeer geslaagde nieuwe versie van pocahontas.

7/10
Oud 01-02-2010, 13:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb het licht aangepast, maar een spoiler lijkt mij niet nodig. Ik geef niets van het verhaal zelf weg.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-02-2010, 13:35
Verwijderd
Ik vind dat juist leuk eraan, dat je verwacht dat de basterds in de hoofdrol zitten, maar dat dit niet zo blijkt te zijn.
Oud 01-02-2010, 14:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik vind het eigenlijk pure oplichterij om mensen met een bepaald beeld de bioscoop in te lokken (een avond die zo 15 euro pp kan kosten) en dan iets anders presenteren - hoewel ik hem zelf niet in de bioscoop heb gezien. Inglourious Basterds is natuurlijk niet echt de enige film die aan 'mis-marketing' doet, maar andere films doen het meestal niet met opzet. Watchmen was ook teveel gepresenteerd als een een volgende superhelden actiefilm voor mensen die het boek/de strip niet kenden en veel komedies vallen in een onduidelijk gat waarin het voor sommige mensen niet grappig en/of een drama is terwijl anderen het wel als een komedie zien. En wat ik ook hinderlijk vind is dat wanneer een grote naam gebruikt wordt om de kijkers te trekken, om er vervolgens relatief weinig in te verschijnen.

Als je een verrassing wilt, ga je naar de Sneak. Maar een product - en dus ook een film - behoort naar waarheid gepromoot te worden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-02-2010, 14:26
Verwijderd
Ach, het is een Tarantino-film, dus je weet wat je (niet) kan verwachten.
Oud 01-02-2010, 14:26
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Januari
Films
1. Avatar (James Cameron, 2009) :: 10.0
2. De helaasheid der dingen (Felix Van Groeningen, 2009) :: 7.5
3. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) :: 4.0
4. Midnight Mary (William A. Wellman, 1933) :: 7.0
5. Frisco Jenny (William A. Wellman, 1932) :: 8.5
6. Final Destination (James Wong, 2000) :: 8.5
7. Ikiru (Akira Kurosawa, 1952) :: 9.5
8. Bloodfist (Terence H. Winkless, 1989) :: 6.0
9. Bloodfist II (Andy Blumenthal, 1990) :: 7.5
10. Bloodfist III: Forced to Fight (Oley Sassone, 1992) :: 6.5
11. Bloodfist IV: Die Trying (Paul Ziller, 1992) :: 6.0
12. Power of the Press (Lew Landers, 1943) :: 5.5
13. Shockproof (Douglas Sirk, 1949) :: 7.5
14. The Crimson Kimono (Samuel Fuller, 1959) :: 9.0
15. Sherlock Holmes (Guy Ritchie, 2009) :: 5.5
16. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 4.0
17. The Great McGinty (Preston Sturges, 1940) :: 8.5
18. Venus in Furs (Victor Nieuwenhuijs, Maartje Seyferth, 1995) :: 7.0
19. The Naked Kiss (Samuel Fuller, 1964) :: 9.5
20. Joshuu 701-gô: Sasori (Shunya Ito, 1972) :: 8.0
21. Salinui chueok (Joon-ho Bong, 2003) :: 8.0
22. À bout de souffle (Jean-Luc Godard, 1960) :: 10.0
23. Cloudy with a Chance of Meatballs (Phil Lord, Chris Miller, 2009) :: 8.5
24. Invictus (Clint Eastwood, 2009) :: 9.0
25. Park Row (Samuel Fuller, 1952) :: 9.0
26. Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953) :: 8.5
27. Play Time (Jacques Tati, 1967) :: 10.0
28. El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007) :: 6.0
29. The Box (Richard Kelly, 2009) :: 4.0
30. Land of the Lost (Brad Silberling, 2009) :: 3.0
31. Donkey Punch (Oliver Blackburn, 2008) :: 2.0
32. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.0
33. The Lovely Bones (Peter Jackson, 2009) :: 2.0
34. Bloodsport (Newt Arnold, 1988) :: 8.0

Series
35. Arrested Development - Seizoen 2 (Mitchell Hurwitz, 2003) :: 8.0
36. Heroes - Seizoen 1 (Tim Kring, 2006) :: 7.5

Statistieken
Totaal 34 films (maandgemiddelde: 34.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 4.
- Lang (meer dan 75 min.): 30.

Totale speelduur: 3470 min.
Aantal films / series herzien: 9.

Best beoordeeld: Avatar, À bout de souffle, Play Time (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Donkey Punch, The Lovely Bones (2.0).

Media-verdeling
9.
2.
24.
1.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 01-02-2010, 14:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
No Direction Home - 3/10

Docu over muzikale faalhaas Bob Dylan. Yawn City.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-02-2010, 15:47
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
haha. Ik vraag me echt af waarom je dat gaat kijken, Dinalfos. Je hebt altijd laten blijken niets om muziek te geven, je vindt Dylan een "faalhaas", en toch besluit je drie uur van je leven te spenderen aan een documentaire over de beste man. :') Ik vraag me af wie hier de faalhaas is.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 01-02-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
*lijst*
Huh, Avatar staat er twee keer in, eerst met een 10 en dan met een 9.
Oud 01-02-2010, 15:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
(...)
Dus je grootste klacht is dat je verrast werd?

Wat betreft de titel en de marketing: eigenlijk zijn alle personages in de film inglorious basterds, en met de marketing heeft Tarantino niet zo veel te maken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-02-2010, 15:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
haha. Ik vraag me echt af waarom je dat gaat kijken, Dinalfos. Je hebt altijd laten blijken niets om muziek te geven, je vindt Dylan een "faalhaas", en toch besluit je drie uur van je leven te spenderen aan een documentaire over de beste man. :') Ik vraag me af wie hier de faalhaas is.
Ik vraag me eerlijk gezegd ook regelmatig waarom ik de films kijk die ik soms kijk

Maar de kritieken voor NDH waren uitstekend en voor een goede film ben ik altijd te porren. Ik vond Control bijvoorbeeld ook erg tof, ondanks Joy Division Goed, dat was een feature, maar toch.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 01-02-2010, 16:22
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Huh, Avatar staat er twee keer in, eerst met een 10 en dan met een 9.
Ja, heb hem twee keer gezien in januari, de laatste keer (de 4e keer) was ik gewoon een stukje minder onder de indruk van het ding, vandaar.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.