Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2009, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Agreed, die zag ik een paar dagen terug ook (voor het eerst) en ik vond hetzelfde. Vooral Sofia Coppola was verschrikkelijk, daar heb ik me aan zitten ergeren; ze heeft nul acteertalent en de charme/uitstraling van een roadkill. Je maakt me écht niet wijs dat Francis Ford Coppola eigenlijk een nepotist is, ook al heeft hij dat altijd stellig ontkend. Het personage van Vincent zoals gespeeld door Andy Garcia vond ik ook niet denderend; zijn metamorfose gedurende de film vond ik niet echt realistisch (dat zo'n wildebras uiteindelijk een ijskoude gangster wordt). Verder waren sommige gebeurtenissen in de film te onrealistisch; dat hele gedoe met het Vaticaan ging mij bijvoorbeeld een stapje te ver. Dus, kortom: deze film is inderdaad het zwakste deel van de trilogie, maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat Coppola deze film vooral gemaakt had omdat hij destijds krap bij kas zat (en dus niet omdat hij zó geïnspireerd was om die film te maken).
Ja, en zelf beschouwt Coppola de delen 1 en 2 als de volledige Godfather-reeks en hangt deel 3 er als een appendixje er achter aan.

Dat Vaticaangebeuren schijnt overigens wel gebaseerd te zijn op ware gebeurtenissen, dacht ik.

Andy Garcia vond ik ook niet echt geschikt. Alhoewel hij niet slecht acteert, vind ik hem niet thuis horen in een Godfather-film. Daar is hij net iets te onovertuigend voor. Ook Bridget Fonda past er niet in thuis. Te jong en groen voor een rol in een filmreeks met zo'n reputatie, zeg maar.
Advertentie
Oud 22-10-2009, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Die traagheid is mijns inziens nou juist wat zombies zo charmant maakt. Zo'n slome, dreigende massa.
Hell no. Nice en snel, zoals een zombie hoort te zijn.

Bovendien waren het technisch gezien geen zombies.
Oud 22-10-2009, 21:53
Verwijderd
Een zombie hoort juist wel traag te zijn, en sloom mompelend 'braaaiiiinns' te roepen. Wie heeft verzonnen dat ze snel moeten kunnen rennen? Ze zijn opgestaan uit de dood, geen topatleten.
Oud 22-10-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn opgestaan uit de dood
Het zijn geen zombies Het zijn infected.
Oud 23-10-2009, 00:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hell no. Nice en snel, zoals een zombie hoort te zijn.
'Zoals een zombie hoort te zijn'? Er is maar één echte zombiefilm waarin ze snel zijn (de Dawnremake) en wat je daar ook van vindt, het is absoluut niet zoals het hoort. Als er één ding is dat een zombie kenmerkt, is het wel zijn traagheid. Buiten dat zijn ze niet zo interessant.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-10-2009, 01:10
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Slome zombies in kleine getallen zorgen er door hun onbeholpenheid voor dat mensen overmoedig worden en later zelfs hun verdediging laten zakken. Vervolgens nemen de aantallen toe en slaat de overmoed om in paniek, met chaos, onderlinge oorlog en bloedbaden als gevolg Lanzame zombies hoeven eigenlijk helemaal niets te doen, behalve de restjes opruimen.

Dat maakt ze interessant, imo. Het was bijvoorbeeld ook een mooi stukje subtext in de echte DotD. Die rennende freaks zijn goed voor een adrenalinestoot, maar veel meer ook niet. Ik prefereer het beeld van een massa wandelende vleeshompen die langzaam maar zeker oprukken. Veel enger.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 23-10-2009, 03:53
Verwijderd
Citaat:
Slome zombies in kleine getallen zorgen er door hun onbeholpenheid voor dat mensen overmoedig worden en later zelfs hun verdediging laten zakken. Vervolgens nemen de aantallen toe en slaat de overmoed om in paniek, met chaos, onderlinge oorlog en bloedbaden als gevolg Lanzame zombies hoeven eigenlijk helemaal niets te doen, behalve de restjes opruimen.

Dat maakt ze interessant, imo. Het was bijvoorbeeld ook een mooi stukje subtext in de echte DotD. Die rennende freaks zijn goed voor een adrenalinestoot, maar veel meer ook niet. Ik prefereer het beeld van een massa wandelende vleeshompen die langzaam maar zeker oprukken. Veel enger.
Idd, zoals ze langzaam maar zeker de parkeerplaatsen en hallen van de shopping mall bezetten, angstaanjagend.
Je kan ze makkelijk ontwijken en ze voor zijn, maar je hoeft maar één keer verrast te worden door een zombie die je de wegverspert, en je kan ingesloten raken.

Daarom was een spel als Resident Evil zo spannend.
Oud 23-10-2009, 08:37
Verwijderd
Natuurlijk een beetje foute redenering in mijn eerste post over zombies, maar het feit blijft gewoon staan dat er geen living dead voorkomen in 28 days/weeks later. Slachtoffers van het virus zijn nog gewoon levend en worden daarom dus ook infected genoemd.

Verder heb ik me ook uitstekend vermaakt met de langzame, oudere broertjes van infected hoor. Ik heb het alleen nooit echt spannend gevonden. De dreiging met snellere 'zombies' vind ik veel interssanter. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat in de oude zombiefilms personen ook vaak op een heel domme, ondoordachte manier zich toch weten in te laten sluiten door een menigte zombies.

28 days/weeks later en [Rec] vind ik juist zo dope omdat ze op een heel realistische manier spelen met het idee van een infectie. Ze proberen je te laten voelen hoe het nou echt zou zijn als zoiets zou gebeuren. Bij de 'echte zombiefilms' vind ik het horror en gore gedeelte eigenlijk vaak te breed uitgemeten.

En resident evil 1 & 2 zijn geweldig. (niet de films dus)
Oud 23-10-2009, 16:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Slome zombies in kleine getallen zorgen er door hun onbeholpenheid voor dat mensen overmoedig worden en later zelfs hun verdediging laten zakken. Vervolgens nemen de aantallen toe en slaat de overmoed om in paniek, met chaos, onderlinge oorlog en bloedbaden als gevolg Lanzame zombies hoeven eigenlijk helemaal niets te doen, behalve de restjes opruimen.

Dat maakt ze interessant, imo. Het was bijvoorbeeld ook een mooi stukje subtext in de echte DotD. Die rennende freaks zijn goed voor een adrenalinestoot, maar veel meer ook niet. Ik prefereer het beeld van een massa wandelende vleeshompen die langzaam maar zeker oprukken. Veel enger.
Precies, hun vernietigende kracht zit in de hoeveelheid. De eerste paar zombies in NOTLD kon iedereen met gemak aan, maar bij het zicht van een paar honderd van die dingen verlies je iedere hoop. Ook zo schitterend uitgewerkt in Shaun.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 23-10-2009, 18:00
Rationeel
Rationeel is offline
up - 7,5/10

leuke film weer van pixar, paar keer goed moeten lachen ook

Spoiler

Laatst gewijzigd op 23-01-2010 om 10:17.
Oud 23-10-2009, 18:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
9 (2009)

Geweldige animatie, al halen ze het natuurlijk nooit bij Pixar. De basis van het verhaal is erg stevig, helaas komende de karakters nooit echt tot leven en blijft lange tijd de doel van het verhaal onbekend. Gelukkig verandert dat laatste naar het einde toe wel.

Qua animatie is dit een film waar je erg blij van wordt en ondanks het ietwat slappe verhaal toch een zeer fijne film die je als liefhebber gezien moet hebben.

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-10-2009, 22:15
Verwijderd
Ik zit nu Public Enemies te kijken. Op een gegeven moment heeft Depp een gijzelaar bij zich en schiet hij met een machinegeweer op de politie. Het geweer knalt vlak naast het oor van de gijzelaar, maar die staat er maar een beetje bij te kijken, terwijl zijn trommelvliezen al hartstikke kapot zouden moeten zijn Neemt die film zichzelf wel serieus?

Edit: 6/10

Matige film. Weinig achtergrond info, weinig inzicht in de personages, weinig verhaal, niet historisch correct, maar ook niet boeiender dan de werkelijkheid.

Oja, de geluidsmix was rampzalig. De schietpartijen klonken veel te luid en de dialogen klonken veel te zacht. En dat ligt schijnbaar niet aan mijn dvd-rip, want anderen ervaarden dit ook in diverse bioscopen.

Laatst gewijzigd op 24-10-2009 om 01:31.
Oud 23-10-2009, 22:33
Rationeel
Rationeel is offline
dat soort dingen merk je wel vaker. net ook weer in die hard 4, de eerste keer was het me niet echt opgevallen, maar nu wel:

Spoiler
Oud 24-10-2009, 15:30
Verwijderd
Vanavond komt Naked op tv
Dus die zal ik wel weer gaan kijken, voor de vijftiende keer ofzo.
Oud 24-10-2009, 15:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Inglourious Basterds

Prima film, toch minder dan ik had verwacht van Tarantino. Alsnog 8/10
Mede door de geniale dialogen.


Full Metal Jacket

Al vaak gezien, maar het was alweer een tijdje geleden. Ik vind het een super film, goed in elkaar gezet, humor/drama/actie wisselen elkaar goed af.
7.5/10
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 27-10-2009, 14:44
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Surrogates.

Nieuwe van Bruce Willis.

Toen ie 5 minuten bezig was dacht ik "dit wordt helemaal niks" maar hij werd geleidelijk aan beter. Uiteindelijk goed en hoewel het verhaal aardig was, had het in potentie nog veel meer. Leuke actie, Boston dient als mooi decor voor de film.

7/10.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 28-10-2009, 11:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The ugly truth

Ja mja. Natuurlijk vermakelijk in zijn soort, verder inhoudsloos en ook nogal plat.

6/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 28-10-2009, 21:44
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Interview with the vampire

Gaaf natuurlijk, want vampiers + 18e eeuw. Heb me goed vermaakt, toffe film. Maar had er toch iets anders van verwacht, gezien de status die de film heeft.

Maar alsnog 8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 29-10-2009, 00:18
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Surrogates.

Nieuwe van Bruce Willis.

Toen ie 5 minuten bezig was dacht ik "dit wordt helemaal niks" maar hij werd geleidelijk aan beter. Uiteindelijk goed en hoewel het verhaal aardig was, had het in potentie nog veel meer. Leuke actie, Boston dient als mooi decor voor de film.

7/10.
ik heb hem ook net gezien. de film ligt een beetje in de lijn van minority report en i, robot, maar weet deze niet bij te benen. de plotwendingen zijn erg voorspelbaar en het geheel voelt een beetje afgeraffeld, inclusief het einde. te dikke moraal, een ingepropt stukje familiedrama en meer zulks. hoewel er een paar leuke scenes inzitten, hebben ze er inderdaad lang niet uitgehaald wat erin had kunnen zitten. speelduur 88 min. wtf?

6.5/10
Oud 29-10-2009, 02:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Chinatown

Film noir, Nicholson, Polanski, dat zijn drie goede dingen.

Antichrist

Deels een goede horrorfilm, maar helaas laat Von Trier het ontsporen met zijn pseudochoquerende gedoe. En de openingsscène is ook waardeloos.

Chimes at midnight

Obscure Shakespeareverfilming van Orson Welles, waarin hij een geweldige Falstaff speelt. Schitterend gefilmd en vol rare, rauwe scènes. Vooral de veldslag is prachtig in beeld gebracht, en doet meer denken aan moderne actiefilms dan aan andere films uit de jaren '60.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 29-10-2009, 10:28
Rationeel
Rationeel is offline
doghouse - 8/10

wtf?
Oud 29-10-2009, 10:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Up 3D
Mooie film en leuke personages. Toch wel anders dan de andere Dinsey Pixar films.
Spoiler

8,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 29-10-2009, 11:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Paranormal Activity - 6/10

Lang leve R5 en vergelijkbare shit!

Aardige film, soms echt gemeen spannend. Maar ook regelmatig saai en overdreven "bouwerig". Check trouwens ook dat alternatieve einde dat op the Tube staat.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 29-10-2009, 11:18
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Lang leve R5 en vergelijkbare shit!
vanaf nu beginnen de goede kwaliteit oscar-screeners/previews ook weer te komen.

'for your consideration' m'n reet
Oud 29-10-2009, 11:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
vanaf nu beginnen de goede kwaliteit oscar-screeners/previews ook weer te komen.

'for your consideration' m'n reet
R5 is in principe ook van DVD-kwaliteit.....als je hem kijkt op een non-HD-tv. "Gelukkig" heb ik nog geen HD-tv, dus de kwaliteit was voor mij optimaal
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 29-10-2009, 12:52
Verwijderd
Doghouse
Erg vreemd. Heb er wel om moeten lachen, en schrok ook een paar keer flink.
8/10
Oud 29-10-2009, 12:55
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
R5 is in principe ook van DVD-kwaliteit.....als je hem kijkt op een non-HD-tv. "Gelukkig" heb ik nog geen HD-tv, dus de kwaliteit was voor mij optimaal
r5 is altijd prima te doen, ook op hd-tv's hoor
Oud 29-10-2009, 20:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Paranormal Activity - 6/10

Lang leve R5 en vergelijkbare shit!

Aardige film, soms echt gemeen spannend. Maar ook regelmatig saai en overdreven "bouwerig". Check trouwens ook dat alternatieve einde dat op the Tube staat.
ik heb hem nu ook gekeken. nouja, het laatste uurtje dan, de eerste 30 minuten heb ik doorgespoeld, want daar gebeurt echt NIETS. best een aantal creepy momenten, maar in tegenstelling tot wat er op veel amerikaanse sites beweerd wordt is het realisme van het gedrag en den reacties van de hoofdrolspelers echt niet puik. maarja, voor amerikaanse begrippen misschien wel

ik heb geprobeerd het alternatieve einde te vinden, maar ik ben nu al 5 keer gerickrolld en ergens houdt het op ik heb echter wel gelezen wat de verschillen tussen de releases zijn, dus ik weer genoeg.

6/10

Laatst gewijzigd op 05-11-2009 om 20:57.
Oud 30-10-2009, 12:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Moon (2009)

De film wordt vergeleken met 2001 en dat zorgde voor hoge verwachten bij mij.

Moon is een film met een heel gezapig tempo, maar dat komt het verhaal alleen maar ten goede. Interactie tussen mens en machine en eenzaamheid staan centraal in deze film en worden op een zeer mooie manier weergegeven. Duncan Jones maakt een prachtig debuut en krijgt daarin hulp van Sam Rockwell als Sam Bell en Kevin Spacey, die gemaakt te zijn voor de stem van GERTY.

9/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-10-2009, 14:07
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Up!

Sterke humor, leuke plaatjes. Geweldige film om met een paar vrienden en wat bier te kijken. Ik heb in ieder geval een paar keer helemaal krom gelegen van het lachen.

Spoiler


8/10
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 30-10-2009, 16:26
Verwijderd
How High

Vergeet the godfather, vergeet citizen kane, vergeet hip doen met allemaal koreaanse of franse rommel. How High is de shit.


12/10
Oud 30-10-2009, 19:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
How High

Vergeet the godfather, vergeet citizen kane, vergeet hip doen met allemaal koreaanse of franse rommel. How High is de shit.


12/10
Een film met Method Man in de hoofdrol, lijkt me bij voorbaat al niets om eerlijk te zijn
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-10-2009, 12:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is dan ook echt pure lepra, die film.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-10-2009, 12:42
Verwijderd
Ik ga hem vanavond denk ik nog 2 keer kijken.
Oud 31-10-2009, 21:18
Rationeel
Rationeel is offline
*noteert op kijklijstje*
Oud 01-11-2009, 09:02
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Oktober
Films
215. The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) :: 9.0
216. Faces (John Cassavetes, 1968) :: 10.0
217. Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.5
218. Misery (Rob Reiner, 1990) :: 7.8
219. Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 9.0
220. Jack and the Beanstalk (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1902) :: 7.0
221. Dream of a Rarebit Fiend (Wallace McCutcheon, Edwin S. Porter, 1906) :: 8.0
222. Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 7.5
223. Le Frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 6.5
224. Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 10.0
225. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 7.5
226. Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 7.0
227. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 4.0
228. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 8.5
229. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 7.0
230. The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953) :: 10.0
231. Bride of the Monster (Edward D. Wood Jr., 1955) :: 7.5
232. Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) :: 7.5
233. San Quentin (Lloyd Bacon, 1937) :: 7.0
234. Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954) :: 8.5
235. Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 7.5
236. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.0
237. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 8.0
238. Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) :: 9.5
239. Taxidermia (György Pálfi, 2006) :: 8.0
240. A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 9.0
241. Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 9.0
242. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.0
243. The Naked City (Jules Dassin, 1948) :: 7.0
244. Prelude: Dog Star Man (Stan Brakhage, 1962) :: 10.0
245. Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
246. Study in Color and Black and White (Stan Brakhage, 1993) :: 7.0
247. Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
248. Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) :: 9.0
249. Elsa Fräulein SS (Mark Stern, 1977) :: 6.5
250. Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
251. Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
252. The Wold Shadow (Stan Brakhage, 1972) :: 7.0
253. The Garden of Earthly Delights (Stan Brakhage, 1981) :: 8.0
254. Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
255. The Dante Quartet (Stan Brakhage, 1987) :: 9.0
256. Rage Net (Stan Brakhage, 1988) :: 8.5
257. Le mépris (Jean-Luc Godard, 1963) :: 9.0
258. Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
259. Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 3.0

Series
260. Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 5 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 45 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 13.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.

Totaal 2 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3355 min.
Aantal films / series herzien: 13.

Best beoordeeld: Faces, Singin' in the Rain, The Band Wagon, Prelude: Dog Star Man (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II (3.0).

Media-verdeling
9.
2.
35.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 01-11-2009, 10:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oktober
Films
386. The Rocky Horror Picture Show (Jim Sharman, 1975) :: 8.5
387. The Graduate (Mike Nichols, 1967) :: 9.2
388. Scream 3 (Wes Craven, 2000) :: 6.0
389. Partly Cloudy (Peter Sohn, 2009) :: 8.8
390. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
391. Se7en (David Fincher, 1995) :: 9.5
392. Nea Marin miliardar (Sergiu Nicolaescu, 1979) :: 7.5
393. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (Carlos Saldanha, 2009) :: 6.8
394. 28 Days Later... (Danny Boyle, 2002) :: 8.2
395. 9 (Shane Acker, 2009) :: 8.2
396. Beauty and the Beast (Gary Trousdale, Kirk Wise, 1991) :: 8.2
397. Maniac Nurses (Léon Paul De Bruyn, 1990) :: 1.5
398. Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (Carlos Saldanha, 2009) :: 7.0
399. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
400. Taxi (Gérard Pirès, 1998) :: 7.0
401. Moon (Duncan Jones, 2009) :: 9.0

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 40.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur: 1455 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: Up, Se7en, Up (9.5, 12de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Maniac Nurses (1.5).

Media-verdeling
2.
5.
7.
2.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-11-2009, 00:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Battlestar Galactica: The Plan - 4/10

Een slappe aanvuloefening. De makers zijn niet bepaald zuinig geweest met gerecycled beeldmateriaal. Maar hey, dat maakt het wel een stuk overzichtelijker dan alles in woorden herhalen! Uhm ja. Het is eigenlijk maar een nutteloos filmpje met HELE nutteloze special effects.

Gelukkig is Dean Stockwell nog steeds een erg coole acteur

Alleen hij kan op zo'n droge manier
Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 03-11-2009, 10:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hostel - 3/10

Een volmaakt lege film. Puur audiovisueel worden hier wel een paar goede keuzes gemaakt, zoals bijvoorbeeld de belichting van de Slowaakse decors of de steeds verder toenemende duisternis. Netjes gedaan, maar het kan de film niet redden. Daarvoor is al het overige gewoon net even té bagger.

Life on Earth: The Hunters and Hunted - 7/10

Goed, maar ik vind het zeker niet behoren tot het betere werk van Attenborough.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 03-11-2009, 11:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Moon (2009)

De film wordt vergeleken met 2001 en dat zorgde voor hoge verwachten bij mij.

Moon is een film met een heel gezapig tempo, maar dat komt het verhaal alleen maar ten goede. Interactie tussen mens en machine en eenzaamheid staan centraal in deze film en worden op een zeer mooie manier weergegeven. Duncan Jones maakt een prachtig debuut en krijgt daarin hulp van Sam Rockwell als Sam Bell en Kevin Spacey, die gemaakt te zijn voor de stem van GERTY.

9/10
Sluit me hier bij aan, maar geef `m een 8. Vond het verhaal wat te simpel (maar goed, ik lees dan ook scifi-boeken bij de vleet dus om een origineel plot tegen te komen in een scififilm is lastig). Verder goed acteerwerk van Rockwell en niet-storende special effects .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 03-11-2009, 15:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Beowulf & Grendel (2005)

Deze film bewijst maar eens dat mooie cinematografie, goede bijpassende muziek en een hele aantrekkelijke DVD-hoes, waarbij nota bene J.R.R. Tolkien wordt aangehaald die dit verhaal gebruikte als inspiratie voor zijn Lord of the Ring, helemaal nergens garant voor staan.

Toegegeven, de omgeving is prachtig neergezet en de aankleding is ook prima in orde, maar het plot en de dialogen waren echt om te huilen. Vlakke karakters die, hoe hard o.a. Stellan Skarsgård ook zijn best doet, de hele film zonder diepgang blijven. Het gebruik van modern taalgebruik slaat werkelijk alles en is tenenkrommend. Dit soort films moeten gevrijwaard blijven van woorden als 'God damnit'. voegt niets toe en past niet in het thema. Geen idee wat de scriptschrijver bezielde toen hij hiermee bezig was.

De uitersten samengenomen kom ik desondanks toch nog op een 4,5/10 uit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-11-2009, 21:48
Verwijderd
I, Robot

Wat een saaaaaie film. Flauwe grappen van Will Smith en gedateerde cgi maken deze film enorm vervelend.

3/10
Oud 03-11-2009, 23:16
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Orphan (2009) (@imdb)

Er zaten vrouwen in de bioscoop die tegen het witte doek begonnen te schreeuwen over in hun ogen blijkbaar ergerlijke eigenschappen en handelingen van het main-character. Ik vond ook dat de hoofdrolspeelster erg goed acteerde, maar praten tegen movie-frames heb ik nooit begrepen...
Verhaal ging niet heel erg diep, maar was wel mooi gevonden, met een mooie wending richting het eind.

8/10

Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 23:18. Reden: typo
Oud 04-11-2009, 14:03
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Fame

Ja, wel leuk.

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 05-11-2009, 20:56
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Antichrist

Deels een goede horrorfilm, maar helaas laat Von Trier het ontsporen met zijn pseudochoquerende gedoe. En de openingsscène is ook waardeloos.
ik vond de openingsscene juist erg mooi, maar de rest viel mij tegen. te veel symboliek, te weinig snelheid.

dafoe is altijd win en de scenes met zijn 'ontmoetingen' zijn intrigerend, maar daar houdt het voor mij op.

de toegevoegde waarde van het epiloog ontgaat mij compleet.

6,5/10
Oud 05-11-2009, 22:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Klopt, Dafoe is altijd goed. Maar die openingsscène was gewoon vieze kitsch.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-11-2009, 15:38
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Julie & Julia

Echt een snoezige film, om een kopje warme chocolademelk met slagroom bij te drinken.
Ik moest af en toe ook echt lachen om Meryl Streep !

8/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-11-2009, 01:24
Verwijderd
Vanavond gezien op het Holland Animation Film Festival te Utrecht:

Een hele reeks studentenfilms van Nederlandse en Belgische kunstacademies
http://haff.awn.com/?page=programma&...ang=nl&sub=997

Varieerde van slecht tot heel leuk. Sommige films waren pretentieus, te langdradig, te lelijk of plotloos. Andere films waren sfeervol, grappig, mooi of spannend.

De beste shorts waren...

Begel:


Darkness (duidelijk geinspireerd door 'Vincent' van Tim Burton):


en Walter St. George Esquire, maar die staat niet op Youtube.

Daarna kwam Astroboy, een 3D-animatiefilm gebaseerd op een Japanse manga. Bekende stemmencast, mooie animatie, maar waardeloos verhaal en ontzettend voorspelbaar. Soms wel grappig door extreem aandoenlijke robots.

5/10

Tot slot gingen we naar Musashi: The Dream of the Last Samurai. Mijn God. Ik wist nog helemaal NIETS van de film toen we gingen zitten, maar ik verwachtte een soort Kenshin OVA-stijl anime. In plaats daarvan werd het een absurde uiteenzetting/documentaire over het leven van een legendarische samurai uit de 16e/17e eeuw, verteld door een lelijk geanimeerd 3d-professortje. Af en toe mooie animaties, maar grotendeels (expres) slecht geanimeerd waardoor het ontzettend grappig werd . Mensen liepen zelfs voortijdig de zaal uit, zo erg was het. Wij lagen echter in een deuk. Screenplay was van Mamuro Oshii.

5/10
Oud 07-11-2009, 09:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nu weet ik weer waarom ik Nederlandse "animatiefilms" geen blik waardig gun. Allejezus
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 07-11-2009, 12:33
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Twilight

Nu eindelijk gezien. Het boek vond ik ergens slecht, maar stiekem ook weer niet. Lekker zwijmelen.
Maar die film! OMG! Het deed me erg jaren '90 aan allemaal, tering lelijke filmmuziek, het zag er erg amateuristisch uit. Bella kreunt zich orgasmisch door de film heen en Edward kijkt alsof hij moet poepen. Maar goed... omdat het twilight is en omdat ik het stiekem toch leuk vind...

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.