Oud 16-10-2004, 22:33
DarkE
DarkE is offline
Zoals veel mensen hier ben ik in sommige situaties wat verlegen. Vroeger dacht ik dat dat wel zou verbeteren. Maar tegenwoordig heb ik er toch wel erg veel last van, vooral wanneer ik in contact kom met nieuwe mensen. Dan kan ik mezelf niet zijn zoals ik dat bij vrienden wel kan zijn.

Daarom deze stelling: Kan je volgens jullie ooit je verlegenheid helemaal de baas worden? Hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2004, 22:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Dat kan vast wel. Ofzo. Ik zou het niet weten ik heb het niet geprobeerd.

Wat eens stomme stelling.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 22:40
Funky_Soprano_7
Avatar van Funky_Soprano_7
Funky_Soprano_7 is offline
Heus wel, vertouw nouw maar op jezelf. Ik heb ook een fase in mijn leven gekend van verlegenheid, maar hoe meer je je WILT openzetten voor anderen, hoe meer je verlegenheid in de vergetelheid komt te staan. Dan durf je meer... Het moet natuurlijk wel van beide kanten komen, de spontaniteit: de zin om elkaar beter te willen leren kennen. Je moet er wel zin in hebben in contact maken, hoor. Want als je een beetje naiefjes bent, (eigenlijk helemaal niet zoveel van contact maken houdt) dan moet je echt dieper in jezelf gaan graven. Nouw, succes
__________________
***SUpeRcAliFragiLiStiC***
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 22:47
NeoZero
NeoZero is offline
Je bent wie je bent
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 02:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
oh mijn god
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 02:06
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 17-10-2004 @ 03:02 :
oh mijn god


ontopic: |-)
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 02:11
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
dit is echt verschrikkelijk

en nee jij bent lekker ontopic
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 07:58
Verwijderd
Citaat:
DarkE schreef op 16-10-2004 @ 23:33 :
Zoals veel mensen hier ben ik in sommige situaties wat verlegen. Vroeger dacht ik dat dat wel zou verbeteren. Maar tegenwoordig heb ik er toch wel erg veel last van, vooral wanneer ik in contact kom met nieuwe mensen. Dan kan ik mezelf niet zijn zoals ik dat bij vrienden wel kan zijn.
De meeste mensen zijn niet totaal hun zelf bij nieuwe mensen...
Ook lang niet alle mensen zijn het bij vrienden.

Sowieso is "in sommige situaties wat verlegen zijn" hartstikke normaal.

Citaat:
Daarom deze stelling: Kan je volgens jullie ooit je verlegenheid helemaal de baas worden? Hoe?
Dat is geen stelling, maar een vraag.

En om er antwoord op te geven: dat kan vast, maar het kost veel tijd en energie. Er zijn vast allerlei therapieën die helpen. Je zelfvertrouwen opkrikken en veel 'oefenen' helpen vast ook. Misschien met je vrienden nieuwe mensen ontmoeten oid?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 08:09
Dolby Surreal
Avatar van Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
ik ben ook enorm verlegen maar dat komt meer door mijn gebrek aan zelfvertrouwen. en daar komt nog bij dat ik absoluut geen sociale vaardigheden bezit. hoera.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 10:02
DarkE
DarkE is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 17-10-2004 @ 03:11 :
dit is echt verschrikkelijk

Als je 't zo verschrikelijk vindt moet je hier niet steeds terugkomen, duh!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 10:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zodra je zelfvertrouwen wat meer wordt, word je misschien minder verlegen. Maar op plekken waar je je niet meteen op je gemak voelt, zul je het wel blijven. De lengte hangt af van de persoon. De een kan heel snel mengen en contact leggen, terwijl anderen stil de kat uit de boom blijven kijken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:23
Verwijderd
je moet eerst eens kijken waar je precies bang voor bent als je nieuwe mensen (collega's bijvoorbeeld) ontmoet

ben je bang om wat ze van je denken....dat je blunders begaat...dat je een verkeerde indruk achterlaat. gewoon eerst nagaan: wat is het ergste wat er kan gebeuren als je nieuwe mensen ontmoet. misschien bang voor afwijzing!?

of je over je verlegenheid heen kan groeien; grotendeels wel (als je, om te beginnen, even nadenkt over bovenstaande) maar je zal het altijd wel een beetje houden, maar kom op, wie is er nou echt nooit verlegen!? maar heel weinig mensen...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:33
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Mensen die nooit verlegen zijn zijn ook mentaal labiel volgens mij, het is heel gezond om een beetje terughoudend te zijn bij nieuwe mensen, het duidt op wijsheid.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:46
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-10-2004 @ 23:35 :
Dat kan vast wel. Ofzo. Ik zou het niet weten ik heb het niet geprobeerd.

Wat eens stomme stelling.
Waarom is dat nou weer een stomme stelling? Als je er geen antwoord op weet zeg dan niets.

ontopic: Ik ken wel mensen die vroeger verlegen waren maar nu opeens niet meer. Het kan wel over gaan. Maar ik denk dat je er wel iets voor moet doen. Misschien wat positiever over jezelf gaan denken en ookal durf je het niet zo goed, probeer eens om bij nieuwe mensen heel spontaan te reageren. Kijk hoe zij op jou reageren. Als ze normaal tegen je doen en je aarig vinden dan weet je dus dat je gewoon lekker bijdehand kunt zijn. Reageren ze negatief dan ligt het aan hun, niet aan jou. Zie ze dan maar als saaie mensen en maak je geen zorgen of ze je wel of niet accepteren maar in plaats daarvan accepteer jij hun niet. Mensen moeten je nemen zoals je bent. Succes
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:49
DarkE
DarkE is offline
Citaat:
STUFF schreef op 17-10-2004 @ 13:23 :
je moet eerst eens kijken waar je precies bang voor bent als je nieuwe mensen (collega's bijvoorbeeld) ontmoet

ben je bang om wat ze van je denken....dat je blunders begaat...dat je een verkeerde indruk achterlaat. gewoon eerst nagaan: wat is het ergste wat er kan gebeuren als je nieuwe mensen ontmoet. misschien bang voor afwijzing!?

Ik denk dat het inderdaad een soort angst voor afwijzing is. Het is zoals je zegt: ik heb bij onbekenden schrik om wat ze van me zullen denken en zo, om een verkeerde indruk na te laten.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:59
DarkE
DarkE is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 17-10-2004 @ 16:46 :
probeer eens om bij nieuwe mensen heel spontaan te reageren. Kijk hoe zij op jou reageren.
Idd, misschien moet ik gewoon eens de knop omdraaien in m'n hoofd, het verstand op nul zetten zeg maar, en me gewoonweg spontaner proberen te gedragen, in kleine stapjes. Als dat dan goede resultaten geeft kom ik er hopelijk langzamerhand overheen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 17-10-2004 @ 16:33 :
Mensen die nooit verlegen zijn zijn ook mentaal labiel volgens mij, het is heel gezond om een beetje terughoudend te zijn bij nieuwe mensen, het duidt op wijsheid.
whaha
ik zal de fouten even verbeteren

Mensen die nooit verlegen zijn zijn mentaal stabiel en zelfverzekerd. Terughoudend zijn bij nieuwe mensen tegen de eigen wil in duidt niet op wijsheid maar op verlegenheid, verlegenheid duidt op angst.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:07
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2004, 07:55
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik was ooit heel erg verlegen.. door me vriend en tijd is dit minder geworden. waar ik wel direct vooruitgang in heb gezien is toen ik kassajuffie werd en de hele dag mensen moesthelpen.. werkt ook
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:52
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 18-10-2004 @ 08:55 :
waar ik wel direct vooruitgang in heb gezien is toen ik kassajuffie werd en de hele dag mensen moesthelpen.. werkt ook
Klopt wel. Ook stages in de verzorging zijn wel handig
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verlegenheid
Verwijderd
58 13-02-2010 19:42
Levensbeschouwing & Filosofie Functie van verlegenheid?
Bloedpropje
38 10-05-2004 17:37
Psychologie verlegenheid
BabyGirL-M
10 11-02-2004 20:02
Liefde & Relatie Verlegenheid....
blueeyes_jochie
3 18-06-2003 18:52
Psychologie Verlegenheid
McMotion
6 14-04-2003 22:14
Liefde & Relatie Verlegenheid
Outdated Spirit
17 07-01-2003 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.