Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 13:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 24-10-2004 @ 14:30 :
zwart is slimmer dan blank
Och, sterf!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
NeoZero schreef op 24-10-2004 @ 14:30 :
zwart is slimmer dan blank
Ik denk dat die opmerking zelf niet zo erg slim is
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:40
NeoZero
NeoZero is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-10-2004 @ 14:42 :
Jij bewijst anders het tegendeel met deze walgelijke uitspraak
Hoezo is dit walgelijk?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:15
Oakleaf
Avatar van Oakleaf
Oakleaf is offline
Bwahahaha
__________________
\o Proud member of the Pagan Front \o
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:43
NeoZero
NeoZero is offline


Whuhahah black panther 4ver
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:44
Verwijderd
Yay, spam.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 24-10-2004 @ 18:43 :
Whuhahah black panther 4ver
joh, ga lekker naar je neonazi counterparts en vecht het onder mekaar uit, stoor normale mensen niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
maar, back ontopic:

Citaat:
makelville schreef op 24-10-2004 @ 08:54 :
Werkelijkheid?!Woon je soms in ghetto ofzo.
iemand die zegt dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen noemt een hard cijfer.

iemand die beweerd dat autochtonen crimineler zijn dan autochtonen kan dat niet met cijfers staven.


Als je beweerd dat allochtone leerlingen op scholen vaak achterstanden hebben en zich asociaal gedragen, dan is dat iets dat in de werkelijkheid voorkomt.


(en voordat ik weer verkeerd begrepen wordt moet ik er bij zeggen dat dit standpunt verschilt van "allochtonen zijn slecht, want het zijn allochtonen")
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-10-2004 @ 19:37 :
iemand die zegt dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen noemt een hard cijfer.

iemand die beweerd dat autochtonen crimineler zijn dan autochtonen kan dat niet met cijfers staven.
Het probleem is dat mensen vaak die cijfers niet goed interpreteren. Ik wil even niet dat flauwe grapje over grove leugens en statistieken erbij halen, maar als iets cijfermatig te onderbouwen is, dan wil dat natuurlijk niet ineens zeggen dat het 'waar' of 'goed' is ofzo.

In dit geval is het namelijk gewoon fout om te zeggen 'allochtonen zijn crimineler dan autochtonen'. Juist is het om te zeggen dat '(verhoudingsgewijs) meer misdrijven door een allochtoon worden gepleegd dan door een autochtoon'.

Als bijv. 70% van de misdrijven door een allochtoon wordt gepleegd en 30% door een autochtoon, dan betekent dat niet dat elke allochtoon '70% kans' heeft om een misdrijf te plegen, of dat elke allochtoon 70% crimineel is. Dat is gewoon een gevolgtrekking die je uit een statistiek niet kunt afleiden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:00
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Dat zoveel mensen die NeoZero nog serieus nemen....als je leest:
Citaat:
zwart is slimmer dan blank
dan denk je toch meteen: ok, dit is een troll, niet op ingaan, hooguit terugtrollen. Ja toch?

Ik zal even een voorbeeld geven:
Citaat:
NeoZero schreef op 24-10-2004 @ 14:30 :
zwart is slimmer dan blank
Nou, dan zal jij wel blank zijn.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:04
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Wat is nou de toegevoegde waarde van dit topic?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-10-2004 @ 19:37 :
iemand die zegt dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen noemt een hard cijfer.

iemand die beweerd dat autochtonen crimineler zijn dan autochtonen kan dat niet met cijfers staven.


Als je beweerd dat allochtone leerlingen op scholen vaak achterstanden hebben en zich asociaal gedragen, dan is dat iets dat in de werkelijkheid voorkomt.


(en voordat ik weer verkeerd begrepen wordt moet ik er bij zeggen dat dit standpunt verschilt van "allochtonen zijn slecht, want het zijn allochtonen")
Wat je zegt is waar, maar je moet er natuurlijk wel enigszins genuanceerd naar kijken.

Zo is het bijvoorbeeld zo dat vrouwen gemiddeld harder auto rijden dan mannen. Dat is statistiek. Komt dat doordat vrouwen instrinsiek een soort aangeboren neiging hebben om harder te rijden? Nee, het komt simpelweg doordat de gemiddelde autorijdende vrouw jonger is. Zo is het ook met de allochtonenkwestie; relatief meer allochtonen zijn crimineel dan autochtonen, maar dat komt niet doordat ze allochtoon zijn, maar simpelweg doordat allochtonen vaker uit een lager sociaal milieu afkomstig zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
exact, maar daarom had Makelville dus ook geen reden zo te reageren...

dat was in feite het punt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 24-10-2004 @ 22:04 :
Wat is nou de toegevoegde waarde van dit topic?
Sommige mensen krijgen een lesje interpretatie van statistieken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:46
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline


__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 18:53
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Copycat schreef op 27-10-2004 @ 19:46 :
[afbeelding]

ROTFLOL
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Copycat schreef op 27-10-2004 @ 19:46 :
[afbeelding]

Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Jabotinsky schreef op 21-10-2004 @ 17:31 :
"Oneerlijk zijn, stiekem zijn, liegen, stelen - dat zijn dingen die in de islamitische cultuur gewoon handig zijn."
1. De islam is geen cultuur maar een geloof.
2. Oneerlijk zijn, stiekem zijn, liegen, stelen is streng verboden in de islam. Het staat ook duidelijk in de Koran. dat die personen dit doen heeft dan ook niets met het geloof te maken, maar eerder met de opvoeding en de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
vreemd, een van mijn boeken praat toch echt over een 'islamitisch cultuurgebied". Niet vreemd, aangezien een religie een deel van een cultuur is.


moorden is in christendom en islam verboden, tegelijketijd kennen beiden situaties waarin moord wordt aangemoedigd/goedgekeurd, en zijn er christenen en moslims geweest die moorden hebben gepleegd.


of om het simpeler samen te vatten: als jij opschrijft dat iets niet gebeurd betekent dat niet dat zoiets nooit zal gebeuren.

leek me logisch
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2004 @ 16:03 :
vreemd, een van mijn boeken praat toch echt over een 'islamitisch cultuurgebied". Niet vreemd, aangezien een religie een deel van een cultuur is.


moorden is in christendom en islam verboden, tegelijketijd kennen beiden situaties waarin moord wordt aangemoedigd/goedgekeurd, en zijn er christenen en moslims geweest die moorden hebben gepleegd.


of om het simpeler samen te vatten: als jij opschrijft dat iets niet gebeurd betekent dat niet dat zoiets nooit zal gebeuren.

leek me logisch
lees eens even goed terug. Wie heeft het hier over moord? Ik had het over liegen, oneerlijk zijn enzo.
Moord is een ander verhaal.

De islamitische cultuur bestaat niet. De cultuur in die landen bestond al voor dat de islam er was. Spreek van een arabische cultuur. Want dat is het. Arabisch hoeft niet per se islamitisch te zijn. Er zijn er zat arabieren die geen moslim zijn. Maar christen of jood of atheist zijn.

In Indonesie spreek je ook van indonesiche cultuur terwijl dat het land is waar de meeste moslims wonen. Daar spreken ze ook niet eens arabisch.

Zo geldt dat voor de hele wereld. China, Vs enz.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-10-2004 @ 16:13 :
lees eens even goed terug. Wie heeft het hier over moord? Ik had het over liegen, oneerlijk zijn enzo.
Moord is een ander verhaal.
allemaal zaken die volgens de religie op papier verboden zijn, maar ondanks dat toch gebeuren.

wel degelijk een goede vergelijking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2004 @ 16:15 :
allemaal zaken die volgens de religie op papier verboden zijn, maar ondanks dat toch gebeuren.

wel degelijk een goede vergelijking.
Moord is inderdaad verboden. Maar wat als je wordt aangevallen en je verdedigt jezelf en daarbij verliest jouw aanvaller het leven is dat ook moord?
Of als je iemand per ongeluk dood rijd? is dat ook moord?
Moord Met voor bedachte raden is volgens de islam en de bijbel verboden.

Moord is een gecompliceerd onderwerp. Vergelijken met bijvoorbeeld liegen is daarom ook niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
aha, liegen is geen ethische kwestie, en ondanks dezelfde factoren als in mijn eerdere post heeft het toch niks met elkaar te maken?

nou ja, beantwoord je eigen vraag eens "gij zult niet doden" volgens mij staat daar geen disclaimer onder die zaken als zelfverdediging noemt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-10-2004 @ 16:33 :
aha, liegen is geen ethische kwestie, en ondanks dezelfde factoren als in mijn eerdere post heeft het toch niks met elkaar te maken?

nou ja, beantwoord je eigen vraag eens "gij zult niet doden" volgens mij staat daar geen disclaimer onder die zaken als zelfverdediging noemt.
dan moet jij de bijbel of de koran maar eens gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:34
Verwijderd
Cultuur en religie zijn twee elkaar beïnvloedende grootheden die niet los van elkaar gezien kunnen worden, al is het alleen maar omdat het mensen zijn die geloof in de praktijk belijden. Mensen leven met elkaar samen in een maatschappij, dus bedenk maar welke invloed dat op die twee gebieden kan hebben. Denken dat geloof en cultuur twee autonome, los van elkaar te isoleren en te bestuderen fenomenen zijn, is ongelooflijk naïef.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
NeoZero schreef op 24-10-2004 @ 17:40 :
Hoezo is dit dat walgelijk?
Veel en veel beter
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:59
BattalGazI
BattalGazI is offline
IK VIND DIT TOTAAAAAAAAAAL BULLS***!!!
en het klopt ook niet!

Want ik zat al op basischool op een zwarte school, en daarna twee jaar lang op witte school waar ik GEDISCRIMINEERD werd, ik wou daar dan niet nog een paar jaar studeren dus ben ik naar een zwarte school gegaan!!!

Daar bevielt het me mee, we spraken vaak ons moedertaal en heel weinig Nederlands maar we waren wel heel serieus in de les.
Ik had na een paar jaar later in de MBO totaal geen taalachterstand. O.a mijn klasgenoten dus........

En wat hij zegt over: "een turkse meisje die drie jaar geleden examen had gedaan kon geen 1 woord Nederlands praten"

Het kan namelijk zijn dat zij dan 3 jaar niet naar school is geweest, met veel mensen alleen turks gaan praten en thuis veel gebleven. Nou het kan van alles zijn.

En wat jij hier nou wilt mee bereiken is: VIND IK dat je buitenlanders nog zwakker aan het maken.

Ze is dan gelukkig geen ANALFABEET en dus is het ook geen sociaal probleem meer en mag jij je helemaal niet er mee bemoeien en het aan andere vertellen zodat er een probleem ontsaat!!! (voortaan je *** houden)
__________________________________________________


Laatst gewijzigd op 01-11-2004 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BattalGazI schreef op 01-11-2004 @ 17:59 :
IK VIND DIT TOTAAAAAAAAAAL BULLS***!!!
en het klopt ook niet!

Want ik zat al op basischool op een zwarte school, en daarna twee jaar lang op witte school waar ik GEDISCRIMINEERD werd, ik wou daar dan niet nog een paar jaar studeren dus ben ik naar een zwarte school gegaan!!!

Daar bevielt het me mee, we spraken vaak ons moedertaal en heel weinig Nederlands maar we waren wel heel serieus in de les.
Ik had na een paar jaar later in de MBO totaal geen taalachterstand. O.a mijn klasgenoten dus........

En wat hij zegt over: "een turkse meisje die drie jaar geleden examen had gedaan kon geen 1 woord Nederlands praten"

Het kan namelijk zijn dat zij dan 3 jaar niet naar school is geweest, met veel mensen alleen turks gaan praten en thuis veel gebleven. Nou het kan van alles zijn.

En wat jij hier nou wilt mee bereiken is: VIND IK dat je buitenlanders nog zwakker aan het maken.

Ze is dan gelukkig geen ANALFABEET en dus is het ook geen sociaal probleem meer en mag jij je helemaal niet er mee bemoeien en het aan andere vertellen zodat er een probleem ontsaat!!! (voortaan je *** houden)
Ga je tekst eens na op stijl- en spellingsfouten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 18:05 :
Ga je tekst eens na op stijl- en spellingsfouten.
Spellings- en stijlfouten zijn juist een teken van integratie. Moet jij eens zien hoeveel dommeriken hier op het forum ook niet kunnen spellen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 18:07 :
Spellings- en stijlfouten zijn juist een teken van integratie. Moet jij eens zien hoeveel dommeriken hier op het forum ook niet kunnen spellen.


owja,.. het ging me er ook niet om dat de persoon in kwestie niet goed geintegreerd zou zijn. Dat zal best en ik hoop voor hem dat hij niet al te goed integreert . Het ging me er meer om dat de persoon in kwestie sprak over het feit dat ie geen taalachterstand zou hebben. Maar misschien was ie zichzelf aan het meten aan andere lui van zijn niveau en dat er dan inderdaad geen sprake zou zijn van een taalachterstand en hij dus gewoon goed meekwam met de rest van de lui van zijn niveau.

ach, nvm mijn opmerking
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:12
Verwijderd
Volgens is dat best wel een interessant ervaringsstukje, dus ik doe wel even de moeite om het toch door te spitten
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 18:07 :
Spellings- en stijlfouten zijn juist een teken van integratie. Moet jij eens zien hoeveel dommeriken hier op het forum ook niet kunnen spellen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Copycat schreef op 27-10-2004 @ 19:46 :
[afbeelding]
Hahahaha
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 01:12
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2004 @ 17:36 :
Kun je het even samenvatten?
Pas het onderwijs aan aan de leerling en zijn/haar cultuur. De ouders adviseren slaan. Doe dat dan ook.

Natuurlijk is het wel een tikkeltje retro maar laten we eerlijk wezen, als je opgevoed bent met significant andere waarden en normen dan is de enige manier om iemand zo te schapen dat hij/zij in een 'Nederlandse' cultuur naar algemene opvattingen meedraait door gebruik te maken van dezelfde gedachtengang.

Stalen vuist. Neem desnoods wat mensen uit de gemeenschap in dienst die zorgen dat als het kroost zich misdraagt de ouders dit op een passende manier afstraffen. Want laten we wel wezen, het probleem ligt niet zozeer bij de jongeren, maar de manier waarop het schoolwezen in de sociale cultuur staat. Als ouders niet samen met leraren kunnen onderwijzen, in de vorm van basale opvoeding, is er geen beginnen aan.
__________________
op een lege maag geen revolutie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten mijn verhaal: droom of werkelijkheid?
alu_aapi
0 20-11-2003 21:23
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.