Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 15:02
Chameleon
Chameleon is offline
Hmm, niet helemaal de juiste titel maar die kon ik niet kwijt in zo'n klein vakje...

Ik heb sinds een paar maanden een vriendin, die zo'n 3 weken geleden ineens ziek werd. Niets levensbedreigends, maar wel zo dat ze het huis even niet uitkan, en dat gaat nog wel even een maandje duren ongeveer... Ik heb in mijn ogen tot nu toe heel erg m'n best gedaan om d'r te helpen en om ook een beetje vrolijkheid te creëren, aangezien ze bijna alleen maar op bed ligt en een beetje tv ligt te kijken de hele dag komt ze namelijk om van de verveling zo ongeveer... Ook heb ik geprobeerd om d'r een beetje op d'r gemak te stellen door haar te vertellen dat ik toch wel verliefd op d'r ben en toch wel bij d'r blijf ook al is ze nog 3 maanden ziek (dat is ook echt zo) ...

Maar gisteravond kreeg ik ineens een sms'je dat ze me even niet wil zien omdat ze wat dingen op een rijtje moet zetten (die volgens haar niks met ons te maken hebben en ik geloof haar ook wel als ze dat zegt) ...

Ik heb nu dus heel erg het gevoel alsof ik geen erkenning (of anders gezegd: bevestiging van het feit dat ze doorheeft hoe ik met d'r begaan ben en dat ik heel erg m'n best doe om die ziekteperiode zo aangenaam mogelijk voor d'r te maken) krijg... Ik weet wel dat ze ziek is en vaak moe is en dat ze daardoor niet echt de fut heeft om me uitgebreid de hemel in te prijzen (en da's uiteraard ook niet waar ik op uit ben), maar ik voel me toch een beetje genept nu ze even doodleuk meldt dat ze me een tijdje niet wil zien om wat dingen die niet over ons gaan (en waar ik haar dus denk ik ook nog wel mee zou kunnen helpen) op een rijtje te zetten...

Is het nu slecht van me om een beetje gepikeerd te zijn om het feit dat ze het zo afhandelt of niet? En hoe zouden jullie je voelen?

Bedankt alvast...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 15:09
Verwijderd
hmm... lastig
Nou als jij echt geloofd dat het verder niks met jou te maken heeft, dan is het goed. Ik zou mezelf echt klote voelen, want jah.. je weet toch nooi 100% zeker of het wel of niet iets met jou van doen heeft.
Ik zou dan gewoon eens bellen, en vragen of je echt niet kunt helpen. Want als ze zegt dat ze je een tijdje niet meer wil zien, dan zou ik niet langsgaan. Even bellen, en vragen wat er nou is, en of jij je zorgen moet maken over jullie relatie.
Zeg haar dan ook dat je haar zo graag mogelijk wil helpen, maar dat dat op deze manier zo moeilijk wordt.
Maar misschien wil ze juist wat afstand nemen omdat jij zo veel voor haar doet op dit moment, en dat zij niks voor jou terug kan doen.

Nogmaals: bel haar en vraag wat er aan de hand is, en dat je haar zo veel mogelijk wilt helpen, maar als ze echt even 'een break' wil ofzo, zul je dat moeten respecteren.

(Verder vind ik het echt super van je dat je haar zo steunt terwijl ze zo ziek is, echt goed van je!!)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:23
Alet
Alet is offline
Ok, het is natuurlijk niet zo dat je bij een verkering per definitie álles met elkaar moet delen, maar ik vind dat je haar toch vragen waar ze nu precies mee worstelt.
Als het niets met jullie te maken heeft, waarom zou het dan een reden zijn dat ze je even niet wil zien?

Ik ben het met je eens dat ze best mag inzien dat je veel voor haar over hebt (gehad), en om die reden mag ze inderdaad wel wat duidelijker tegen je zijn.

Aan de andere kant kan haar lompe manier van mededelen een gevolg zijn van haar ziekte en verveling, maar dat besef je vast wel

Succes ermee!

x Alette
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:05
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Ik zou het niet leuk vinden als hij zou zeggen dat hij me even niet meer zou willen zien als het niks met ons te maken heeft, en ik vidn dat je vriendin je op dat gebied wel een uitleg is verschuldigd. Maar misschien heeft ze op het moment gewoon de fut niet het uit te leggen, en dan zou ik het me maar even van me af zetten, zeker als je weet dat het niet om jou gaat.

PS: wel lief wat je voor haar doet nu ze ziek is
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:02
Chameleon
Chameleon is offline
bedankt voor de reacties alvast... Ik ga er trouwens wel vanuit dat ze een goede reden heeft om even afstand te nemen, maar ik had juist het idee dat het weer wat beter ging met d'r en daarom komt dit wel heel erg rauw op m'n dak... Ook het feit dat ze het sms't vinnik een beetje jammer :/
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:13
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
hmmz ik begrijp heel erg hoe ze zich voelt, zit zelf in zo'n situatie, alleen al een stuk langer..
het is heel moeilijk als iemand zo veel voor je doet, ook al is het lief bedoeld, en je kunt niets terug doen.
Daarbij moet je bedenken dat als je zoveel tijd voor je zelf hebt, je heel veel tijd hebt om na te denken, en dat is niet altijd goed.
Het is natuurlijk ook heel moeilijk voor jou, maar ze kan best een schuld gevoel oid hebben. Waarschijnlijk moet je gewoon even geduld hebben..
k wil niet loos klinken maar als je meer wilt wteen voeg je me maar even toe op msn
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:17
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
hmmz ik begrijp heel erg hoe ze zich voelt, zit zelf in zo'n situatie, alleen al een stuk langer..
het is heel moeilijk als iemand zo veel voor je doet, ook al is het lief bedoeld, en je kunt niets terug doen.
Daarbij moet je bedenken dat als je zoveel tijd voor je zelf hebt, je heel veel tijd hebt om na te denken, en dat is niet altijd goed.
Het is natuurlijk ook heel moeilijk voor jou, maar ze kan best een schuld gevoel oid hebben. Waarschijnlijk moet je gewoon even geduld hebben..
k wil niet loos klinken maar als je meer wilt wteen voeg je me maar even toe op msn
ik kan op dit moment helaas niet msn'en, maar iig bedankt voor het aanbod

[edit] misschien dat je iets meer kunt vertellen over jouw situatie? misschien begrijp ik het dan al een stuk beter... [/edit]
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:24
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Chameleon schreef:


ik kan op dit moment helaas niet msn'en, maar iig bedankt voor het aanbod

[edit] misschien dat je iets meer kunt vertellen over jouw situatie? misschien begrijp ik het dan al een stuk beter... [/edit]
Mail anders even wat je precies wilt weten? Dan hoef ik niet hier neer te gooien
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 10:37
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
't lijkt me wel moeilijk om haar te zijn... niet veel kunnen, niet veel fut hebben, en dan iemand die zo lief is terwijl je niet echt iets terug kan doen...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 10:50
Alet
Alet is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
't lijkt me wel moeilijk om haar te zijn... niet veel kunnen, niet veel fut hebben, en dan iemand die zo lief is terwijl je niet echt iets terug kan doen...
Nee, dat is inderdaad niet leuk.
Maar dan vind ik het extra vreemd als je je lieve vriendje zo even tijdelijk aan de kant zet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 12:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het lijkt me niet dat ze je geen erkenning geeft of wil geven voor alle lieve dingen die je doet. Het lijkt me sterk dat ze niet merkt dat je extra aandacht aan haar besteedt, en dat ze dat ook niet laat merken. Je zegt dat je haar vertelt hoe verliefd je op haar bent, en dat je wat gezelligheid probeert te creeren. Dat is super lief, het lijkt me sterk dat ze je dat niet laat merken. Misschien pik je dat gewoon niet op (jongens zijn nu eenmaal slecht in hints oppikken ). Kan ook zijn dat dat meisje nu eenmaal moeilijk laat merken wat ze voelt, ik denk wel dat jij zelf kunt bepalen of dat bij je vriendin zo is.

Anderzijds kan ik wel begrijpen dat je zoiets voelt als een afwijzing.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!

Laatst gewijzigd op 05-06-2002 om 12:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Liefde & Relatie Slapen jouw ouders bij elkaar?
tikmaarwat
132 24-08-2004 15:39
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 18:42
Lifestyle Je ouders
Esmée
45 17-10-2002 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.