Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2015, 20:56
Merle1997
Merle1997 is offline
Okee, ik moet weer even iets van me af schrijven.
Ik zit in het 2e jaar van het HBO en leerde vorig jaar via een studievereniging een meisje kennen. Ze is een paar jaar ouder dan mij. In het tweede jaar zitten we zelfs soort van bij elkaar in de klas, namelijk de parallelklas dus hebben we bepaalde lessen samen. We zien elkaar dus regelmatig. Ik merk sinds kort dat ik haar leuk begin te vinden. We wonen in de zelfde stad op kamers, in dezelfde wijk. Sinds dat we bij elkaar in de klas zitten spreken we ook weleens af na school of in het weekend als we een keer niet naar onze ouders gaan. We kenden elkaar al via de studievereniging en hebben heel veel gemeen en volgens mij voelen we ons op ons gemak bij elkaar, een fijne vriendinnenband. Als we afspreken en elkaar weer zien knuffelen we elkaar en ook als een van ons het moeiijk heeft met iets ofzo. De laatste keer dat we bij elkaar waren en knuffelden merkte ik dat ik het fijn vind om te knuffelen met haar. En toen we laatst bij elkaar bleven slapen na het stappen hebben we elkaar ook halfnaakt gezien en dat vond ik ook heel mooi om te zien bij haar. Verder heb ik dit nog nooit gehad met andere meisjes.

We zijn allebei ook met jongens bezig, maar dat is nog nooit echt een lang succes geweest bij ons allebei. Toch vind ik jongens ook leuk en ik mag graag naar ze kijken of met ze afspreken en zoenen vind ik ook spannend. Ik praat met die vriendin ook veel over jongens, ik denk juist omdat we weinig ervaring hebben en we dat dus ook gemeen hebben. We kunnen op dat gebied veel met elkaar delen.

Ik ben weleens verliefd geworden op jongens. Maar bij deze vriendin heb ik gevoelens die ik volgens mij nog nooit eerder heb gehad. Ik word er gek van! Ik krijg haar niet uit mijn hoofd, daarvoor zien we elkaar ook te vaak denk ik. Ze is ook zo mooi en lief, en ik kan werkelijk geen negatieve eigenschap van haar bedenken . Altijd als we samen zijn voelt het fijn en hebben we het gezellig. Ik droom zelfs over haar! Heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet. Ik wil absoluut niet verliefd zijn op haar, want ik merk hoe verliefder ik word hoe moeilijker ik het vind om het te verbergen en hoe meer moeite ik doe om bij haar te zijn. Dan check ik haar rooster of doe veel moeite om haar toevallig tegen te komen. Ik ben zo bang dat als ze erachter komt, dat het dan het einde is van onze vriendschap. Die vriendschap wil ik echt niet kwijt! Maar ik word er wel gek van aangezien we elkaar regelmatig zien op school en ik dan steeds weer die vlinders voel. En elke keer als ik een appje van haar krijg, word ik helemaal blij.

Maar ik ben ook zo ontzettend in de war. Want ik heb dit nog nooit eerder gevoeld bij een meisje. Ook is het pas sinds kort dat ik dit voel. Dus ik hoop eigenlijk dat het een bevlieging is! En ik schaam me er een beetje voor ook.

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan? Hoe kan ik haar uit mijn hoofd zetten? Of hoe kom ik erachter of zij hetzelfde voelt zonder de vriendschap op het spel te zetten?

Help,
een verliefd en verward meisje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2015, 21:02
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een leuk persoon hebt gevonden met wie het (wellicht meer dan gebruikelijk) klikt waardoor je erg onder de indruk van haar bent of haar erg leuk vindt. Dat kan verliefdheid zijn, het kan bijvoorbeeld ook een vrij sterke chemie zijn. Jij bent de enige die dat echt voor jezelf kan besluiten, maar allebei is niet raar of slecht. En als jij je fijn voelt om haar te zien, dan is dat toch alleen maar goed?

Als ze geen vrienden meer zou willen zijn omdat jij haar / meisjes leuk vindt, dan was ze dus geen erg goede vriendin en is ze je vriendschap niet waard. Ik kan me best voorstellen dat zoiets wat awkward kan zijn als ze er achter komt en niet hetzelfde voor jou voelt, maar als ze een goede vriendin is zou dat niet het einde van jullie vriendschap moeten zijn.

Succes in ieder geval!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 21:35
Merle1997
Merle1997 is offline
Bedankt voor je antwoord Ja klopt, ze is zeker een leuk persoon waarmee ik een sterke klik voel. Dat vind ik heel bijzonder. Ik hoop dat zij dat in iedergeval ook zo voelt naar mij toe (even los van de verliefdheid). Maar dat komt denk ik meer omdat ik zelf een beetje onzeker ben en dus ga twijfelen of mijn vriendinnen me wel net zo leuk vinden als ik hun. Ik ben in iedergeval heel graag bij deze ene vriendin en bewonder haar ook heel erg, kijk tegen haar op. Omdat ik graag bij haar wil zijn, pas ik ook op dat ik me niet ga opdringen en zorg dat we allebei ongeveer evenveel initiatief nemen in ons contact.

Het voelt overigens wel echt als een intense verliefdheid, maar ik heb ook ooit gelezen over 'girl crushes' dus misschien is dat het wel? Ik ben zo in de war daarover, maar ik denk echt veel aan haar en vraag me dan af wat zij op een bepaald moment van de dag doet en hoop dat ze me appt enzo. En als we elkaar zien ben ik blij en als we elkaar een paar dagen of een week niet zien, kan ik niet wachten tot ik haar weer zie. Dus dat lijkt dan wel weer op verliefdheid......zucht haha.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 03:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Waarom schaam je je ervoor? Zo te horen ben je gewoon bi, dat is toch niet gek?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 08:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als jullie zo fijn kunnen praten, waarom vraag je haar niet eens voorzichtig of ze ook wel eens verliefd is geweest op een meisje?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 00:06
Verwijderd
Misschien denk je er ook wel zoveel over na omdat je hierover onzeker bent/twijfelt. Ik heb lang getwijfeld of ik een vriendin van me leuk leuk vond, ik begon te denken: ben ik dan lesbisch ofzo? Dat idee vond ik eng, en daardoor kon ik er alleen nog maar aandenken omdat ik het zelf niet wilde. Doordat ik zoveel aan haar dacht hierdoor ging ik nog meer twijfelen.

Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn maar het kan wel.

Als je wel op meiden blijkt te vallen dan is dat nog niet om je voor te schamen!

Wat mij hielp om het een beetje los te kunnen laten was het even te parkeren: ik bedacht me dat het niet uit maakte of ik lesbisch zou zijn of niet en verliefd op haar of helemaal niet. Ik besloot er gewoon even niet wat mee te doen en besloot dat ik niet hoefde te kiezen of knopen hoefde door te hakken. Er even niets mee doen was voor mij ook prima en gaf wat ruimte in mijn hoofd.

(Inmiddels ben ik op iemand anders verliefd ☺️)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 12:03
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Waarom schaam je je ervoor? Zo te horen ben je gewoon bi, dat is toch niet gek?
dit dus. gewoon doen wat je gevoel zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 21:26
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Waarom schaam je je ervoor? Zo te horen ben je gewoon bi, dat is toch niet gek?
Ik wil er liever nog geen labeltje op plakken denk ik, ik weet gewoon nog niet wat ik ben denk ik...Het liefst wil ik gewoon normaal zijn, en aangezien ik jongens ook leuk vind, zou ik dan eerder voor een jongen gaan dan voor een meisje.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 21:29
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik wil er liever nog geen labeltje op plakken denk ik, ik weet gewoon nog niet wat ik ben denk ik...Het liefst wil ik gewoon normaal zijn, en aangezien ik jongens ook leuk vind, zou ik dan eerder voor een jongen gaan dan voor een meisje.
Er is wat betreft dit onderwerp niet iets als ''normaal''
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 21:31
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Misschien denk je er ook wel zoveel over na omdat je hierover onzeker bent/twijfelt. Ik heb lang getwijfeld of ik een vriendin van me leuk leuk vond, ik begon te denken: ben ik dan lesbisch ofzo? Dat idee vond ik eng, en daardoor kon ik er alleen nog maar aandenken omdat ik het zelf niet wilde. Doordat ik zoveel aan haar dacht hierdoor ging ik nog meer twijfelen.

Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn maar het kan wel.

Als je wel op meiden blijkt te vallen dan is dat nog niet om je voor te schamen!

Wat mij hielp om het een beetje los te kunnen laten was het even te parkeren: ik bedacht me dat het niet uit maakte of ik lesbisch zou zijn of niet en verliefd op haar of helemaal niet. Ik besloot er gewoon even niet wat mee te doen en besloot dat ik niet hoefde te kiezen of knopen hoefde door te hakken. Er even niets mee doen was voor mij ook prima en gaf wat ruimte in mijn hoofd.

(Inmiddels ben ik op iemand anders verliefd ☺️)
Wauw, dit is echt een goede tip! Dankje Ik heb het de afgelopen dagen ook een beetje losgelaten en denk wel dat dat helpt. Maar ik weet wel dat elke keer als ik haar zie, ik dan weer erover na ga denken enzo, gewoon omdat ik me zij op mijn gemak voel bij haar. Maar eigenlijk hoef ik er nu even niets mee, ik hoef niet te kiezen of iets met die gevoelens te doen inderdaad. Al is dat wel moeilijk als je elkaar zo vaak ziet haha

Al weet ik niet eens echt goed wat mijn gevoelens zijn, het voelt als verliefdheid, maar ik heb sinds kort een aantal super goede vriendinnen die gewoon heel dicht bij me staan en die ik enorm waardeer om wie zij zijn. Een soort girl crush, maar met deze ene vriendin gaat die girl crush wel heel ver. Ik zou dan haar willen zijn of veel tijd met haar willen doorbrengen en wil steeds bevestiging van haar dat zij mij aardig vind ofzo nja sorry als dit allemaal verwarrend klinkt, ik snap mijn eigen gevoelens even niet zo goed. Maar ik geef mezelf wel wat tijd, dat is het beste denk ik En mezelf niet proberen gek te maken...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 21:47
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Er is wat betreft dit onderwerp niet iets als ''normaal''
Ja je hebt gelijk, maar toch wil ik graag 'normaal' zijn in dit op zicht, dus als ik meisjes ook leuk zou vinden, zou ik daarom liever voor een jongen gaan. Maar ja ergens snap ik wel dat dit onzin is, maar toch voelt het wel zo. Ik denk dat het ook een beetje komt omdat ik nog nooit echt een langere relatie heb gehad met een jongen, dus wil ik graag die ervaring hebben ook.... mocht dat niet werken en ik vind meisjes leuk kan ik altijd nog experimenterne ofzo.. zo denk ik er nu over, hoop dat het nog te volgen is
Met citaat reageren
Oud 27-12-2015, 21:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat het ook een beetje komt omdat ik nog nooit echt een langere relatie heb gehad met een jongen, dus wil ik graag die ervaring hebben ook.... mocht dat niet werken en ik vind meisjes leuk kan ik altijd nog experimenterne ofzo.. zo denk ik er nu over, hoop dat het nog te volgen is
Of je begint bij een meisje, net wat op dat moment goed uitkomt?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 00:42
Merle1997
Merle1997 is offline
Haha ja! Kan ook, maar durf ik echt niet en zeker niet bij zo'n goede vriendin..omg echt een vizieuze cirkel dit
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 01:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook nog nooit een lange relatie gehad met mannen, en ik ben nu al bijna 2 jaar samen met een vrouw. En ja, zou ik niet "normaal" zijn omdat ik biseksueel ben? Er zijn veel meer andere dingen aan mij die mij niet normaal zouden maken, maar normaal is relatief.

Maak je niet zo druk. Kijk wat er gebeurt, maar kies niet voor een jongen, omdat dat zo "hoort". Daar word je pas ongelukkig van.
Je zou eventueel nog het gesprek kunnen aanknopen over zoenen met meisjes en of ze dat wel eens gedaan heeft en wat ze daarvan vond of hoe ze daar tegenover zou staan. Dan weet je gelijk haar mening over vrouwenliefde
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2015, 23:39
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Ik heb ook nog nooit een lange relatie gehad met mannen, en ik ben nu al bijna 2 jaar samen met een vrouw. En ja, zou ik niet "normaal" zijn omdat ik biseksueel ben? Er zijn veel meer andere dingen aan mij die mij niet normaal zouden maken, maar normaal is relatief.

Maak je niet zo druk. Kijk wat er gebeurt, maar kies niet voor een jongen, omdat dat zo "hoort". Daar word je pas ongelukkig van.
Je zou eventueel nog het gesprek kunnen aanknopen over zoenen met meisjes en of ze dat wel eens gedaan heeft en wat ze daarvan vond of hoe ze daar tegenover zou staan. Dan weet je gelijk haar mening over vrouwenliefde
Hoe is dat bij jou gegaan dat je een relatie kreeg met een vrouw? Hoe merkte je dat je elkaar leuk vond zeg maar? Gewoon even benieuwd

Ja je hebt ook wel gelijk, ik maak me een beetje te druk. Maar ik wil graag voelen hoe het is met een jongen denk ik, omdat ik nu nog ervaring mis heb ik het gevoel dat ik wat mis ofzo... maar ja als ik gelukkig kan zijn met een meisje is dat natuurlijk ook goed

Ik probeer het maar wat te laten rusten en gewoon maar te zien hoe het verder loopt...mss worden de gevoelens voor die vriendin vanzelf wel minder als ik het wat laat rusten en mezelf niet zo gek maak
Met citaat reageren
Oud 29-12-2015, 00:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoe is dat bij jou gegaan dat je een relatie kreeg met een vrouw? Hoe merkte je dat je elkaar leuk vond zeg maar? Gewoon even benieuwd

Ja je hebt ook wel gelijk, ik maak me een beetje te druk. Maar ik wil graag voelen hoe het is met een jongen denk ik, omdat ik nu nog ervaring mis heb ik het gevoel dat ik wat mis ofzo... maar ja als ik gelukkig kan zijn met een meisje is dat natuurlijk ook goed

Ik probeer het maar wat te laten rusten en gewoon maar te zien hoe het verder loopt...mss worden de gevoelens voor die vriendin vanzelf wel minder als ik het wat laat rusten en mezelf niet zo gek maak
Nou ja, ik weet al 10+ jaar dat ik bi ben, dus dat was niet zo raar Het begon gewoon met een gedachte dat ik haar zoende en zo dwaalden mijn gedachten steeds vaker af. Gelukkig voor mij valt zij ook op vrouwen, anders was het lastig geweest.
We zijn gaan appen en hoe meer ik haar leerde kennen, hoe leuker ik haar vond. Ik merkte dat dit wederzijds was, maar hoe ik dat wist, kan ik je niet vertellen, dat is gewoon een gevoel. De manier hoe ze op me reageerde enzo. Toen is ze in een impulsieve bui naar mijn huis gereden en sindsdien zijn we samen

Kijk, ik zal nooit zeggen dat een relatie met een jongen hetzelfde is als met een meisje, maar dat is gewoon een genderdingetje. Maar het gevoel dat je hebt als je verliefd bent, is hetzelfde, met man of vrouw.

Ik vind het een lastige situatie. Niet omdat ze een meisje is, maar omdat jullie vrienden zijn en vriendschap is heel moeilijk als er onbeantwoorde gevoelens in het spel zijn. Dus je zou haar best kunnen peilen over relaties en ervaringen (met meisjes en jongens), en eventueel van daaruit kijken wat je doet, maar maak jezelf inderdaad niet gek.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 11:39
Merle1997
Merle1997 is offline
Aah wat een super mooi verhaal zeg! Ben wel benieuwd hoe je wist dat het wederzijds was, ook al was het een gevoel. Ik vind dat heel lastig inschatten juist omdat ze ook een meisje is en ik niet weet of ze meisjes wel leuk vind. Kan ik wel proberen achter te komen misschien..

Mja precies wat je aangeeft maakt het zo lastig. We zijn vriendinnen en dat wil ik niet kwijt. In een vriendschap kun je normaal alles zeggen, maar de kans dat deze gevoelens niet beantwoord worden is groot en ik wil niet dat dit tussen ons in komt te staan. Ondertussen blijf ik maar een beetje dromen en hopen dat het overgaat..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 12:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Praat gewoon eens over seksualiteit, verliefdheid, vraag of ze ooit met een meisje geëxperimenteerd heeft. Als dat in een normaal casual gesprek ter sprake komt kan je haar goed polsen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2015, 13:02
Merle1997
Merle1997 is offline
We hebben het heel vaak daarover, dus ik ga dat gwn een keer proberen als we het weer daarover hebben en dan kijken hoe ze reageert
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 13:43
patrick1495
patrick1495 is offline
Citaat:
Praat gewoon eens over seksualiteit, verliefdheid, vraag of ze ooit met een meisje geëxperimenteerd heeft. Als dat in een normaal casual gesprek ter sprake komt kan je haar goed polsen.
lijkt me idd t beste idee. succes Merle.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 20:15
chocotoetje55
chocotoetje55 is offline
Citaat:
Praat gewoon eens over seksualiteit, verliefdheid, vraag of ze ooit met een meisje geëxperimenteerd heeft. Als dat in een normaal casual gesprek ter sprake komt kan je haar goed polsen.
Ja dat lijkt me wel de beste plan. Misschien zegt ze wel dat ze (ook) bi is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik ben verliefd op een meisje maar ze is bezet door één van me beste vriend
Danto13
25 30-05-2013 21:55
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje uit mijn klas
Verwijderd
6 06-11-2012 16:19
Liefde & Relatie verliefd op een meisje
Verwijderd
16 16-05-2011 06:03
Liefde & Relatie Verliefd op Meid die ik al heel lang ken
Verwijderd
6 10-04-2011 15:28
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje, maar is ze op mij?
jeweetmijnnaam
3 08-03-2010 19:18
Verhalen & Gedichten verhaal---> Verliefd op een meisje, Nou en?!
skatergirl15
13 20-12-2002 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.