Oud 20-08-2018, 20:59
nickklomp
nickklomp is offline
Hoi,

Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben om de week bij de ander. Nu is het probleem dat ik met mijn vader op vakantie wil alleen dit in de week van mijn moeder is en als ik met mijn vader meega ik niet meer welkom ben. Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2018, 21:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet meer welkom bij je moeder? Dat is nogal een nare uitspraak van je moeder, eigenlijk een soort chantage om te voorkomen dat je met je vader op vakantie gaat. Zouden jullie een week kunnen ruilen, zodat jij een een vader-week met je vader op vakantie gaat en je de week daarna weer gewoon bij je moeder bent.

Is er bij de scheiding een regeling afgesproken die je ouders verplicht om jou x weken per jaar in huis te hebben? Volgens mij kan je moeder dan namelijk niet zomaar zeggen dat je bij haar niet meer welkom bent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 21:32
nickklomp
nickklomp is offline
Ruilen wil mijn moeder niet omdat ze moet "werken" er is een regeling dat ik week om week bij de ander ben alleen m'n moeder dreigt dat te veranderen en dat ik dan bij m'n vader moet wonen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 22:02
Verwijderd
Zou je het erg vinden om bij je vader te wonen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2018, 22:35
nickklomp
nickklomp is offline
Dat weet ik niet. Ik heb het prima bij m'n vader alleen vind om de week bij m'n moeder ook wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2018, 03:52
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ze kan voor zover ik weet niet zomaar ineens beslissen dat je niet meer welkom bent, mits je minderjarig bent. Daarbij zou ik haar laten weten dat dat soort dreigementen niet zo gewaardeerd worden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-08-2018, 08:01
Verwijderd
Normaal gezien worden ook vakanties in een ouderschapsplan (of hoe je het ook maar wilt noemen) afgesproken. Het hoort ook niet om dit soort zaken bij het kind neer te leggen. Dat hoeft overigens niet (alleen) de schuld van de moeder te zijn, kan net zo goed een manipulerende vader zijn (vakantie is wel degelijk afgesproken en vader manipuleert nu zoon om toch in week van moeder met hem op vakantie te gaan). Dat maakt de reactie van de moeder nog niet goed maar ik zie al jaren van dichtbij een vechtscheiding die gedeeltelijk over de hoofden van de kinderen wordt uitgevochten, waar dit soort dingen soms ook gebeuren.

Dat gezegd hebbende, de TS is net terug van anderhalve week vakantie met zijn ouders, waren ze toen nog niet gescheiden? En is het weekregime toevallig deze week pas ingegaan of zo? Tevens dezelfde forumer die even was vergeten dat hij in de OP had gezegd dat zijn vader een hengstenhouderij had. Of het zin heeft hier veel tijd in te stoppen vraag ik me af.

Laatst gewijzigd op 21-08-2018 om 08:09.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2018, 09:29
nickklomp
nickklomp is offline
Mijn ouders zijn al 5 jaar gescheiden en ik ben in de zomervakantie met mijn moeder en stiefvader op vakantie geweest. Mijn vader stiefmoeder en ik willen 12 september op vakantie (verlof gevraagd)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 10:38
nickklomp
nickklomp is offline
Altijd leuk als mensen reageren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2018, 23:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Altijd leuk als mensen reageren.
Meerdere mensen hebben op jou gereageerd en jij reageert niet op die reacties. Wat verwacht je dan?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 11:54
nickklomp
nickklomp is offline
Ik heb op iedere vraag gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2018, 02:39
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het is een beetje moeilijk om er veel over te zeggen.

Het komt over alsof je moeder controle probeert uit te oefenen op jou en haar ex-man. Dus mijn eerste ingeving was lekker op vakantie gaan, en aannemen dat je moeder zich daarna bedenkt. Wel eerst overleggen met je vader of je bij hem kunt wonen, voor de zekerheid. Je wil een backup-plan voor als ze je toch het huis uit schopt.

Maar misschien wil je wel sowieso verhuizen. Dat zou ik begrijpen, want het is nogal wat om van je moeder te horen dat je niet meer welkom bent.

Of je kunt wachten tot ze is afgekoeld, en dan vragen: 'wil je mij nog steeds weg hebben als ik op vakantie ga'. Let op dat de focus op jou en haar ligt. Het doel van het gesprek zou zijn erachter komen waar je aan toe bent.

Dus ja. Hoe voel je je erbij, en wat wil je zelf?

Laatst gewijzigd op 28-08-2018 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2018, 23:21
Protected22
Protected22 is offline
Hoe lang geleden zijn je ouders gescheiden?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Altijd leuk als mensen reageren.
Klein kind, ga ergens anders de draak uithangen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:55
Mi123
Avatar van Mi123
Mi123 is offline
Je moeder wilt macht over je. Ze wilt jou helemaal claimen en dat is niet oké. Ga met je vader mee en ga akkoord dat je niet meer welkom bent. Dit antwoord gaat ze zeker niet verwachten en ze gaat beseffen dat ze niet alle macht heeft over jou. Waarom zegt je moeder dat je niet meer welkom bent? Ze zegt dit omdat ze jou helemaal voor haar alleen wilt in haar weken en niet ook voor je vader zoals ik al zei.

Maar als je met je vader mee gaat, wat ze niet verwacht, dan gaat ze eerst niet willen toegeven maar na een tijd gaat ze jou terug willen. Ze zal jou liever, in de dagen dat je normaal bij haar gaat, een paar dagen naar hem laten gaan dan dat ze jou helemaal niet meer zou zien. Ze is tenslotte jouw moeder. Hierdoor ga je meer vrij mogen zijn, ze heeft minder macht over jou.

Deze beslissing is heel eng in het begin maar geloof mij, het is een goede keuze.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 11:12
Verwijderd
Mensen die "geloof mij" zeggen geloof ik per definitie niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 11:48
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Mensen die "geloof mij" zeggen geloof ik per definitie niet.
Niet lullig bedoeld. maar daar heeft Nick denk ik weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Niet lullig bedoeld. maar daar heeft Nick denk ik weinig aan.
Nick heeft nergens wat aan gezien zijn reacties, een intelligente lezer snapt dat ik bedoel dat het advies van Mi123 genegeerd kan worden.

Een zin beginnen met "niet lullig bedoeld" is overigens ongeveer hetzelfde als "geloof mij". Laat dat soort onnozele bijzinnetjes gewoon weg, het werkt contraproductief.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2018, 21:21
nickklomp
nickklomp is offline
Heb gewoon gezegt met m'n vader mee te gaan en blijkbaar accepteert ze het. Ze heeft er niks over gezegd en al gevraagd waar we precies heen gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2018, 21:30
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Heb gewoon gezegt met m'n vader mee te gaan en blijkbaar accepteert ze het. Ze heeft er niks over gezegd en al gevraagd waar we precies heen gaan.
Fijn om te horen dat ze het nu wel accepteert!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ouders
Balpen
39 13-09-2011 13:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pedofiel niet welkom bij pedagogische wetenschappen
***ailá***
85 21-06-2007 17:41
Liefde & Relatie 'k Weet het ff niet meer..
Lily Flower
21 24-11-2006 10:22
Psychologie ouders maken het me moeilijk.
Zazoo
6 31-03-2005 23:53
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 19:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fortuyn scoort ook bij allochtonen
Verwijderd
3 27-03-2002 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.