Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2012, 11:41
xsChatje166
xsChatje166 is offline
Heey hallo forumlezers!

Ik heb een dringende vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik zit in 5vwo en heb vorige week te horen gekregen dat ik een chronische ziekte heb!
Ik was al een lange tijd heel erg moe en had erg veel last van slappe spieren; ik weet nu "gelukkig" waarom!
Ik heb hele goede cijfers (laagste cijfer is een 7.5 voor gymnastiek).. -Ik doe wel CM- en wil hierna sociale wetenschappen gaan studeren @Leiden !
Doordat ik heel erg moe ben, doe ik heel veel thuis... en nu mijn probleem:

ik heb ANW+maatschappijleer al afgesloten en LB, CKV heb ik bijna afgesloten!
De vakken waarin ik volgend jaar eindexamen moet doen zijn nu: Nederlands, Engels, Frans, WiskundeA, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Informatica, Beeldende vorming(hier zit het vak 'kunst' bij inbegrepen, kunst wordt namelijk niet als een apart vak beschouwd)

Ik heb echter zo veel pijn en ben zo moe, dat het mij niet lukt om het vak aardrijkskunde te leren . Behalve dat ik uitleg nodig heb, is het ook nog eens vreselijk veel! Het lukt mij maar nèt om die andere vakken goed te kunnen leren! Naar de HAVO gaan wil ik echt niet; mijn cijfers zijn met uitzondering van gymnastiek allemaal boven de 8!

Nu moet ik volgens het profielkeuzeformulier 2 vakken kiezen.. en ik heb gekozen voor AK en BV. . Aardrijkskunde wil ik dus weg hebben... maar dan zou ik volgens het formulier voor economie moeten kiezen... maar daar ben ik gewoon heel erg slecht in!

Weten jullie of er uitzonderingen zijn (In dit geval een chronische ziekte) waardoor het mogelijk is dat ik alleen 1 keuzevak (BV dus) kan kiezen om eindexamen in te doen? Dan zou ik dus eindexamen doen in 7 ipv 8 vakken.

Sorry voor het lange verhaal.. Ik wou duidelijk zijn en ik hoop dat het is gelukt!
xmeisje uit 5vwo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2012, 12:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je moet examen doen in die 8 vakken om een VWO-diploma C&M te krijgen. Inderdaad is de keuze voor je profielkeuzevak beperkt tot aardrijkskunde of economie (of maatschappijwetenschappen, maar dat zal je school dan wel niet aanbieden).

Je zou wel:
-Aan de schoolleiding toestemming kunnen vragen de eindexamens gespreid over 2 jaar te doen. Dan doe je dus 6 VWO in 2 jaar, met bijv. het eerste jaar 4 examens en het tweede jaar ook 4 examens.
-Je zou ook kunnen overeenkomen met de schoolleiding dat je aardrijkskunde in het derde tijdvak doet. Dan doe je je eindexamen aardrijkskunde in de zomervakantie (tweede helft augustus), maar de rest van de vakken wel gewoon in mei.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:33
Eadlyn
Eadlyn is offline
Even een kleine toevoeging: in informatica doe je geen eindexamen. Dat wordt afgesloten met een schoolexamen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 13:45
Verwijderd
Wat is het probleem? Zo te zien haal je hoge cijfers. Je mag voor Aardrijkskunde een 3,5 halen. Je zou bijna moeite moeten doen om zo'n laag cijfer te halen. Met niets doen haal je makkelijk een 4 of hoger
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 15:18
Swaziland
Swaziland is offline
Je kunt proberen iets te regelen met de schoolleiding, als ze horen dat je deze aandoening hebt zullen ze gerust extra moeite doen om je te kunnen helpen. Bij ons op school kun je echter uit meer vakken kiezen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 15:24
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Misschien is het sowieso verstandig om dit bij je school te melden zodat ze jou kunnen vertellen welke mogelijkheden er bestaan, en dat ze meteen weten dat ze er rekening mee moeten houden. Dan kunnen ze met je meedenken en in de gaten houden hoe het gaat.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:03
Verwijderd
Inderdaad, ik raad je ook aan om met je school te gaan praten. Zij weten wat er mogelijk is en kunnen je eventueel helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help me! Ik ben op 1 vak gezakt! Wat moet ik doen?
wooper1992
35 29-06-2011 19:31
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Studeren gewoon examen + staatsexamen
Verwijderd
4 13-03-2010 05:43
Studeren hbo of vwo
bloemlaura
24 02-09-2009 08:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 20:38
Algemene schoolzaken Wiskunde bij VWO oude stijl verplicht?
Severus
27 19-03-2004 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.