Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 12:56
Verwijderd
who is your favorite??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2010, 13:55
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Die Saunders
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 14:22
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ben Saunders idd
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 14:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kan echt niet 1 favoriet aanwijzen. Als ik op de site kijk en weer even zie wie er ook alweer door zijn, dan heb ik wel een aantal mensen die ik leuk of goed vond:

Myrthe Ringeling vond ik gister erg leuk en een eigen style hebben.
Jennifer Ewbank vond ik heel goed en ik kan me goed voorstellen dat ik een hele cd luister van haar.
Lenny Keylard is leuk om naar te kijken en een fijne stem.
Ben Saunders zingt super en natuurlijk een erg verrassende verschijning.
Claudia Nelson zong geniaal, maar niet mijn ding qua muziek denk ik.
Shary An Nivilac vond ik niet enorm goed, maar wel een heel leuk springerig meisje die ik best nog een ronde verder gun.

Dat zijn de types die me het meest zijn bij gebleven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 16:23
Verwijderd
ik vond ben saunders idd een hele goeie, ik vind die muziekstijl echt gaaf, dat rap achtige enzo, en hij was ook een van de enigste die niet iemand probeerde te imiteren maar een eigen draai aan n liedje gaf.
en rafaella vond ik ook nog steeds erg goed.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 00:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ik vond ben saunders idd een hele goeie, ik vind die muziekstijl echt gaaf, dat rap achtige enzo,
Hij zong toch Use Somebody?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Hij zong toch Use Somebody?
ja dat wel, maar hij had er n heel ander liedje van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 09:50
Verwijderd
Citaat:
ja dat wel, maar hij had er n heel ander liedje van gemaakt.
Nee hoor, het was de piano-versie. En rapachtige?

Ik weet niet alle namen (maar die zoeken we gewoon even op), maar ik vond natuurlijk die Ben Saunders fantastisch, en die Eva Auad, die Lenny was geweldig, en Kim de Boer kon heel mooi zingen. Ray Klaassen en Davy en Joshua zongen allemaal dat zeikerige maar o zo mooie nummer van Racoon en die vond ik ook heel erg mooi zingen, Pearl vond ik tof, en die Billy van vrijdag, en Esther Nijhove van de eerste aflevering.

Te veel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 12:14
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Jennifer Ewbank. Ze kan heel goed zingen en ze is ook niet bepaald lelijk!
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 20:46
Allure
Allure is offline
Ik vind het programma nep. Het gaat zogezegd alleen om de stem, maar in de battle-rondes gingen er mensen door die duidelijk minder goed zongen dan hun battle-partner. Over Jennifer Ewbank zei Simon tijdens de battle dat ze slecht aan het zingen was, toch ging zij door. Bij een andere battle werd gezegd dat de ene, die slechter was, onder haar kunnen had gepresteerd en de ander boven haar kunnen, waarmee gerechtvaardigd werd dat degene die onder haar kunnen had gepresteerd een ronde verder mocht. Boven je kunnen presteren slaat nergens op, ze bedoelden waarschijnlijk dat er bovenverwachting gepresteerd was en dat zegt meer iets over de coaches dan over de kandidaat.

Buiten het feit dat de stem niet doorslaggevend is (in tegenstelling tot wat het programma pretendeert) heeft de battle op deze manier geen enkele zin. Het is op voorhand al duidelijk wie er doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 10:52
Allure
Allure is offline
Oh ja, ik heb nog meer kritiek.

Alle coaches hadden vijftien kandidaten uitgekozen. Dat betekent dat de coaches bij het drukken in de eerste ronde rekening moesten houden met hoeveel kandidaten ze al hadden. Ze hebben niet puur geselecteerd op wie ze goed vonden. Ik vraag me ook af hoe het dan zat met de laatste kandidaat: was die sowieso niet door omdat elke coach er al vijftien had, of had één van de coaches nog een vijftiende nodig en was vantevoren al duidelijk welke coach die kandidaat zou kiezen?

Verder vind ik het niet eerlijk dat er ook groepjes van drie zijn die met elkaar moeten battelen. Dan is de kans dat je een ronde verder komt 1/3 ipv 1/2. Ze hadden beter kunnen doen dat bij het drietal twee van de drie een ronde verder mogen. Is alsnog niet helemaal eerlijk, maar wel eerlijker, want dan heeft één groepje een voordeel terwijl nu één groepje juist een nadeel heeft. Of de coaches hadden veertien of zestien kandidaten moeten kiezen, nog beter.

Ook vind ik het niet eerlijk dat de battle-partners niet willekeurig gekozen zijn. Ze zijn aan elkaar gekoppeld vanwege hun talent: de goede tegen de goede en de minder goede tegen de minder goede. Het resultaat is dat er goede afvallen die beter zijn dan minder goede die wel door gaan. Bij een loting was dat niet erg geweest, dat had immers gelijke kansen geboden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 15:12
Verwijderd
Ik vond het een goed programma, totdat ik van een kennis die meegedaan heeft hoorde dat hij na er bij de battles uitgestuurd te zijn, een telefoontje van zijn coach kreeg die zijn excuses aanbood voor de keuze voor de ander, maar dat de programmaleiders er op aan gestuurd hadden dat te doen, omdat de ander populairder was bij het publiek.

Ach ja, aan de andere kant is dit ook hoe die dingen gaan. Eigenlijk is het niet meer dan logisch dat ze voor iemand kiezen die leeft bij het publiek. De bedoeling is uiteindelijk namelijk een artiest af te leveren die platen verkoopt, en iemand die niet geliefd is bij het publiek doet dat niet.
Ze moeten alleen niet van tevoren pretenderen hét programma te zijn dat gaat voor puur het zangtalent en vervolgens alsnog op bovenstaande wijze hun keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 18:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben het niet met al die kritiek eens Allure
Door juist in de eerste ronde al te selecteren op stem, vind ik dat het voor alle kandidaten gerechtvaardigd is dat ze er in zitten. Daarom vind ik het in de tweede ronde helemaal niet zo erg dat uiterlijk ook een rol speelt. Sterker nog, iemands imago is even zo belangrijk als iemands stem, want je koopt een cd van iemand die je goed vindt, maar óók leuk vindt.
En ze zijn op zoek naar een ster waar we na het programma nog wat van horen, dus dan moet diegene wel aan meerdere aspecten van artiest-zijn voldoen.

Dat je met je 1/3 kans minder snel in de volgende ronde staat, klopt. Maar het streven is 'the voice' worden. En tegen wie je ook wordt gezet: als 'the voice' moet je het altijd kunnen winnen. En die twee slechtere kandidaten die tegenover elkaar worden gezet vallen dus uiteindelijk ook allebei wel af, alleen niet in dezelfde ronde. Maar zij worden beide niet 'the voice'.

Wat ik wél jammer vind is dat je dus inderdaad van te voren bij elke battle al zo'n beetje kan benoemen wie er door gaat en dat het dan nog klopt ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:20
Allure
Allure is offline
Ik ben het met je eens dat het uiterlijk (uitstraling ed) een belangrijke rol speelt. Ik vind het ook prima als daarop geselecteerd wordt, maar niet in een programma dat pretendeert vrijwel alleen de stem mee te wegen (het heet niet voor niks The Voice). Waarom is de auditieronde blind, als het uiteindelijk toch om het gehele plaatje gaat?

En dat je van tevoren al weet wie er doorgaan, betekent dat de battle geen nut heeft. In een tennistoernooi zeg je ook niet: nou, jij was in de kwartfinale duidelijk van beter niveau dan je tegenstander, dus ook al heb je deze halve finale verloren, toch ga je niet door naar de finale.

En ja, het is zo dat het uiteindelijk toch om één winnaar gaat. Maar hoe verder je komt, hoe meer bekendheid je genereert. En iemand die slechter zingt dan jij kan vele rondes verder komen in dit systeem. Dat zou eerlijk zijn als dmv loting de battle-partners zijn geselecteerd, maar als twee mensen expres tegenover elkaar zijn gezet vind ik het niet rechtvaardig.

En verder ben ik het eens met wat Heal Over zegt. Kies je voor een ander format, hou je er dan ook aan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Helemaal mee eens dat de battles ontzettend nutteloos zijn. Ik heb het steeds goed gehad toen ik van tevoren zei wie er door zou gaan in een battle.

En waar ik me echt ontzettend aan stoor is het feit dat sommige acties van de coaches ontzeeeeetttteeeend nep zijn. Bijvoorbeeld met die tweelingen in de audities, dat Jeroen eerst maar met één van de twee door wilde.

1) Het is tegen de regels dus hij had sowieso niet met enkel één van de twee door kunnen gaan.
2) Het was zoooo duidelijk dat wat hierboven staat waar was. Op het laatst gaf Jeroen die ene een kans om alleen door te gaan. Ze zei dat ze niet wilde en zich teruggtrok. Jeroen zei dat hij OMDAT zei dat gezegd had, toch voor beide koos. Als het meisje/de vrouw had gezegd dat ze wél alleen door wilde had Jeroen zeker weten gezegd "Ha! Dat hoeft niet! Het was een strikvraag! Ik wil met jullie beide door!" (incluis misplaatste uitroeptekens).

En toen Nick en Simon in de Battles 'even moesten overleggen' en daarvoor het podium af moesten (bij de battle van Ewbank en nog zo'n iemand). Waar sloeg dat op? Hun microfonen hadden toch uitgezegd kunnen worden en dan hadden ze net zo goed op hun plek kunnen overleggen. En op het laatste zei Nick, of Simon, dat ze het niet unaniem eens waren maar tóch voor Ewbank kozen.

Bij de audities was ik nog enigszins in de waan dat het een goed programma was (al twijfelde ik enorm na die actie van Jeroen), maar na de eerste Battle-ronde wist ik dat het een niet al te geweldig programma is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 27-11-2010 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 09:06
Verwijderd
Ik vind het heel jammer dat de enige echte mannenstem eruit is, doordat Robert eruit is.

Ik vind het een heerlijk echt programma, alleen dacht ik ook bij het doorgaan van Ben en Jennifer Ewbank ook: nouja, ze hadden weinig andere keuze, als ze die eruit hadden gezet hielpen ze hun eigen programma om zeep. Maar het programma op zich vind ik verrassend fijn en leuk en ik ga er ook echt goed voor zitten om het te kijken
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 15:53
Verwijderd
Up!

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Joan er nog steeds in zit Bah
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 16:30
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Het houdt mijn aandacht niet zo vast.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2010, 17:09
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Up!

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Joan er nog steeds in zit Bah
Ik vind haar een beetje eng. dat is die hippie toch?
Misschien ligt het aan mij, maar de helft van de kandidaten zongen vals gisteren.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 17:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap niet dat ze Jennifer steeds nummers laten zingen die haar niet liggen.
Geef haar Katie Melua, Jewel, Norah Jones en ze doet het ongetwijfeld geweldig. Maar blijkbaar willen ze zo graag allround artiesten creëeren. Bij Lenny probeerden ze het ook, je gaat een reggae artiest toch geen Vanvelzen geven?! Gelukkig snapt hij het goed en kwam hij zelf met een voorstel.
En die Joan dus ook. Alanis Morissette, Joan Osbourne, Regina Spektor, misschien nog Adele. Volgens mij kan ze dat erg mooi.

In een programma dat om de stem zou moeten draaien en dat zogenaamd open staat voor elk muziekgenre, moet je niet willen dat iedereen ook popnummers perfect kan zingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 07:16
Verwijderd
Ik vind Lenny erg goed, is weer ns wat anders dan die meiden die taylor swift etc. nadoen

Maar volgens mij is dat programma n beetje doorgestoken kaart.
Zo zal volgens mij niet een jurylid iets negatiefs zeggen over ben saunders.
puur omdat ie nu al elke week in de hitkrant staat, en dat ze dus denken dat er wat aan te verdienen valt ofzo.
ik betwijfel hoe eerlijk dat programma nog is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 13:47
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik vind Lenny erg goed, is weer ns wat anders dan die meiden die taylor swift etc. nadoen

Maar volgens mij is dat programma n beetje doorgestoken kaart.
Zo zal volgens mij niet een jurylid iets negatiefs zeggen over ben saunders.
puur omdat ie nu al elke week in de hitkrant staat, en dat ze dus denken dat er wat aan te verdienen valt ofzo.
ik betwijfel hoe eerlijk dat programma nog is.
Dat soort vermoedens waren er bij de eerste keer van Idols ook al.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet dat ze Jennifer steeds nummers laten zingen die haar niet liggen.
Geef haar Katie Melua, Jewel, Norah Jones en ze doet het ongetwijfeld geweldig. Maar blijkbaar willen ze zo graag allround artiesten creëeren. Bij Lenny probeerden ze het ook, je gaat een reggae artiest toch geen Vanvelzen geven?! Gelukkig snapt hij het goed en kwam hij zelf met een voorstel.
En die Joan dus ook. Alanis Morissette, Joan Osbourne, Regina Spektor, misschien nog Adele. Volgens mij kan ze dat erg mooi.

In een programma dat om de stem zou moeten draaien en dat zogenaamd open staat voor elk muziekgenre, moet je niet willen dat iedereen ook popnummers perfect kan zingen.
Geweldig doet ze het ongetwijfeld nooit

Joan vind ik wel goed, maar een beetje een muts.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind haar een beetje eng. dat is die hippie toch?
Misschien ligt het aan mij, maar de helft van de kandidaten zongen vals gisteren.
Ja die.

En Ben vond ik weer beter, vorige keer was ie een beetje mislukt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 20:38
Allure
Allure is offline
Ik ben afgelopen vrijdagavond een paar keer langs het programma gezapt. Er is meer talent dan bij andere talentenjachten. Wel vind ik het stemsysteem jammer. Waarom gaan niet gewoon de twee kandidaten met de minste stemmen van het publiek eruit, ongeacht tot welke categorie ze behoren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2010, 11:08
Verwijderd
Dat vond ik inderdaad ook jammer. Schijnt dat ze met één kandidaat van elke coach overblijven, en dat terwijl Jeroen nu al praktisch niks in huis heeft, terwijl van velzen met nog drie goede mensen zit..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 00:09
Allure
Allure is offline
Ik heb sowieso ook meer vertrouwen in de stem van het publiek dan van de jury.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 14:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Dat je moet betalen om de uitzending via rtlgemist te kunnen zien is echt een afknapper voor mij.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 22:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snapte de oproep van Angela Groothuizen om vooral op Shary-Ann te stemmen, niet zo goed.
Want een stem extra voor Shary-Ann is een stem tekort voor een andere kandidaat uit haar eigen team.
Dus feitelijk roept ze mensen op om op de slechtst-zingende uit haar team te stemmen, zodat de goed-zingenden uit haar team uiteindelijk in de sing-off moeten en er één vertrekt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 15:36
Verwijderd
@Balance, niet rot bedoeld ofzo maar je mag zo vaak stemmen als je wil, en dat zullen velen ook wel doen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 18:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@Balance, niet rot bedoeld ofzo maar je mag zo vaak stemmen als je wil, en dat zullen velen ook wel doen
Ja, dus?
Er moeten sowieso 2 mensen uit Angela's team naar de sing-off en er moet sowieso 1 persoon uit Angela's team het programma verlaten.
Dan is het toch raar dat Angela vervolgens oproept om 1 van haar deelnemers (degene die het slechtst gepresteerd heeft die week nota bene) veilig te stellen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
@Balance, niet rot bedoeld ofzo maar je mag zo vaak stemmen als je wil, en dat zullen velen ook wel doen
Daar gaat het toch helemaal niet om?

Ik vond het ook raar.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 07:18
Koekiemonster.
Avatar van Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Lenny Keylard! Hij is wat anders dan de rest en dat is leuk. Heb het een keer gekeken en ik kreeg het idee dat het ingestudeerd was.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 18:03
Captured2
Captured2 is offline
Ik vind Bart van Overbeek helemaal super!
Verder vind ik Kim de Boer en Jennifer Ewbank echte talenten.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 19:32
Verwijderd
Ik vind Bart van Overbeek echt om te kotsen. En Jennifer Ewbank kan ik onderhand ook niet meer aanhoren.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 11:32
tomto227
tomto227 is offline
http://www.youtube.com/watch?v=f_IU9IkBISk

Dit is het resultaat van een aantal weken The Voice in NL
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2010, 14:32
Marjolein298
Marjolein298 is offline
Ben natuurlijk, maar dat komt misschien omdat hij mn stad-genoot is.
voor de rest vind ik Lenny, Esther en Kim super goed!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 14:32
Marjolein298
Marjolein298 is offline
Jennifer vind ik trouwens helemaal NIKSNIKSNIKS, al ga je naar een concert van haar val je toch in slaap..
mijnmening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Little Phoebe
500 28-10-2013 16:07
Films, TV & Radio Serieseizoen 2012/2013
WolterB
8 02-10-2012 13:51
Films, TV & Radio Seriezeizoen 2011-2012
WolterB
41 03-11-2011 22:30
Films, TV & Radio Welke series volg jij op dit moment? [fall season 2010]
x-spekkie-x
115 25-06-2011 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.