Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2003, 12:48
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
hoii,
ik snij me nu al een hele tijd en afgelopen zomer ben ik korte truitjes gaan dragen, mijn armen zitten onder de litekens en een aantal mensen vroegen wel hoe dat kwam enzo maar maakte er verder geen probleem van, ik ging wat beter om met een meisje van het uitgaan en ineens zat zij ook onder de sneen enzo, het ging niet goed bij haar thuis en daardoor snee ze, een tijdje later begon een goeie vriendin van mij ook te snijden.

kom dit nu door mij??? ik voel me zo schuldig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 12:57
diane
Avatar van diane
diane is offline
Hoi je hoeft jezelf niet schuldig te voelen naar mijn mening.
Iemand die zich zelf beschadigt begint er zelf mee en niet jij.
Jij dwingt ze niet dus jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor.

groetjes Diane
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:59
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Er is maar een manier om daar achter te komen; het haar vragen.
Het zou inderdaad kunnen dat ze, doordat ze het bij jou heeft gezien, op het idee is gekomen. Maar misschien sneed ze ervoor ook al wel, alleen op andere plaatsen of had je het gewoon nog niet gezien. Maar je weet het pas zeker als je het haar hebt gevraagd.

Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen, zelfs als ze door jou op het idee zijn gekomen, zijn ze het altijd nog zelf gaan doen. Als ze het dan niet bij jou hadden gezien, maar bij iemand anders, waren ze het waarschijnlijk ook gaan doen.

Maar als je het ze vraagt weet je het zeker. Je kan het er dan ook met ze over hebben, en zo misschien voorkomen dat het erger wordt.

Ik wil je er nog wel even op wijzen dat topics met snijden als onderwerp worden gesloten, en je onderwerp hangt wel heel erg met snijden samen, dus het kan zijn dat je een slotje krijgt. Maar ik hoop dat je dan toch nog iets aan mijn antwoord verder hebt
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
lekker subtiel om truitjes met korte mouwen te dragen.. god.. ik kan me dat echt niet voorstellen, bedek het op zn minst met armwarmers of armbandjes oid.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:01
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
wallflower schreef:
lekker subtiel om truitjes met korte mouwen te dragen.. god.. ik kan me dat echt niet voorstellen, bedek het op zn minst met armwarmers of armbandjes oid.
ik vind het juist goed van haar dat ze dat wel doet
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:02
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
wallflower schreef:
lekker subtiel om truitjes met korte mouwen te dragen.. god.. ik kan me dat echt niet voorstellen, bedek het op zn minst met armwarmers of armbandjes oid.
mag ik er dan niet aan toegeven dat ik litekens heb?? moet ik me levenslang blijven bedekken??
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:03
diane
Avatar van diane
diane is offline
Wat moet ze dan de rest van haar leven truien dragen en warmers dat schiet ook niet op.Ik ben blij dat ze nog beetje zeker is van zichzelf
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:04
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:
Er is maar een manier om daar achter te komen; het haar vragen.
Het zou inderdaad kunnen dat ze, doordat ze het bij jou heeft gezien, op het idee is gekomen. Maar misschien sneed ze ervoor ook al wel, alleen op andere plaatsen of had je het gewoon nog niet gezien. Maar je weet het pas zeker als je het haar hebt gevraagd.

Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen, zelfs als ze door jou op het idee zijn gekomen, zijn ze het altijd nog zelf gaan doen. Als ze het dan niet bij jou hadden gezien, maar bij iemand anders, waren ze het waarschijnlijk ook gaan doen.

Maar als je het ze vraagt weet je het zeker. Je kan het er dan ook met ze over hebben, en zo misschien voorkomen dat het erger wordt.

Ik wil je er nog wel even op wijzen dat topics met snijden als onderwerp worden gesloten, en je onderwerp hangt wel heel erg met snijden samen, dus het kan zijn dat je een slotje krijgt. Maar ik hoop dat je dan toch nog iets aan mijn antwoord verder hebt
ik begrijp het wel en het zal ook wel niet hellemaal door mij komen, want ze doet het zelf dus..
maar tog krijg je er wel een raar gevoel over, het is nu gelukkig veel minder bij haar en bij mij ook.

mag je geen topics meer plaatsen over snijden??
raar hoe kan je dan om hulp vragen of zo..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:05
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
mag ik er dan niet aan toegeven dat ik litekens heb?? moet ik me levenslang blijven bedekken??
volgens mij bedoelde wallflower dat zij het altijd bedekt.

ik vind niet dat je je moet blijven bedekken
ik vind het juist goed dat je het accepteerd, en je kleren niet vanwege je littekens aanpast
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:08
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
het is ook erg moeilijk om ineens je armen bloot te geven aan de buiten wereld, bij mij was het ook niet 1 2 3, steeds iets meer en als al je vrienden je een beetje steunen gaat het wat gemakkelijker, maar ik vind het ook weer eng om deze zomer weer korte truitjes te dragen, je moet je er gewoon weer ff over heen zetten en dan merk je dat het gemakkelijker gaat
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:10
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
ik begrijp het wel en het zal ook wel niet hellemaal door mij komen, want ze doet het zelf dus..
maar tog krijg je er wel een raar gevoel over, het is nu gelukkig veel minder bij haar en bij mij ook.
Ja ik snap wel dat je je er toch niet helemaal fijn bij voelt, daarom zou ik ook wel met haar gaan praten. Je hoeft niet meteen heel direct te vragen of het door jou komt, maar je zou kunnen beginnen met gewoon over het snijden praten. En dan kan je bv vragen wanneer zij ermee is begonnen, en hoe lang ze het heeft gedaan. Je kan dan kijken of ze is begonnen nadat ze jou kende of al daarvoor enz.
En je kan dan tijdens het gesprek altijd nog kijken, of je haar gaat vragen of jou littekens ook hebben meegespeeld.

Citaat:
mag je geen topics meer plaatsen over snijden??
raar hoe kan je dan om hulp vragen of zo..
Citaat:
Omdat er een tijd terug heel veel topics waren over het onderwerp snijden is er toen nagedacht over een beleid omtrent dit onderwerp. Uit de discussie, die ook met leden is gevoerd, is gekomen dat topics met als hoofdonderwerp snijden niet moeten worden toegelaten. Dit soort topics werken voor sommige mensen als trigger, dit is niet de bedoeling van een forum. link
als je topic wordt gesloten, worden er wel een aantal links gegeven waar je hulp kunt zoeken
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:16
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ok dan zal ik hierover maar geen topic meer plaatsen
en die vriendin van mij doet het nog niet zolang en heeft er ook niet zoveeln als het gesprek met haar weer eens over snijden valt zal ik het eens vragen.

iedergeval bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:22
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
ok dan zal ik hierover maar geen topic meer plaatsen
en die vriendin van mij doet het nog niet zolang en heeft er ook niet zoveeln als het gesprek met haar weer eens over snijden valt zal ik het eens vragen.

iedergeval bedankt
Het is niet dat je over deze dingen geen topic mag plaatsen
zolang het hoofdonderwerp maar niet het snijden zelf is
als je er een vraag bij stelt, waardoor de discussie niet over het snijden zelf gaat, mag het wel

en als het iets is wat je heel erg dwars zit, kan je er altijd een topic over openen. Wie weet krijg je wel een hele nuttige reply voor hij wordt gesloten (oke eigenlijk is dat niet de bedoeling, maar als het iets is waar je heel erg mee zit, zou ik het gewoon eigenwijs doen)

trouwens, als die vriendin het nog niet zo lang en nog niet zo erg/veel doet, denk ik dat het juist goed is om het er met haar over te hebben. Nu is het dan nog makkelijker voor haar om te stoppen, voordat het erger wordt.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:25
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
haha ja ik begrijp het wel, geen topic over ik snij mezelf of zo iets maar wel een topic zoals hier al op het forum staat over hoe je litekens kan vervagen enz..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:26
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
haha ja ik begrijp het wel, geen topic over ik snij mezelf of zo iets maar wel een topic zoals hier al op het forum staat over hoe je litekens kan vervagen enz..
ja precies
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:27
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik praat er wel vaak over met die vriendin waarom zij het weer heeft gedaan of ik, en heb haar goed uit gelegt dat het bij mij ook is begonnen met af en toe een krasje of sneetje en dat ik nu al 4 jaar snij, het wordt meer en meer en heb haar geprobeert te stoppen wat bijna is gelukt trots
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:29
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
alvast gefeliciteerd, mag eigenlijk niet bij deze topic maar doe het stiekem
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:31
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef:
ik praat er wel vaak over met die vriendin waarom zij het weer heeft gedaan of ik, en heb haar goed uit gelegt dat het bij mij ook is begonnen met af en toe een krasje of sneetje en dat ik nu al 4 jaar snij, het wordt meer en meer en heb haar geprobeert te stoppen wat bijna is gelukt trots
ik hoop voor je dat het haar lukt om helemaal te stoppen

Citaat:
alvast gefeliciteerd, mag eigenlijk niet bij deze topic maar doe het stiekem
dank je

maar ik moet nu snel weg, zou om kwart voor 3 in de stad zijn

succes verder
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2003, 13:34
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
dank je wel, en jij veel plezier
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nou, ik vind dat je ermee moet leren leven dat die littekens er nu eenmaal zitten, voor mij betekent dat lange mouwen aandoen, want ik zit er niet op te wachten dat iedereen het weet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:03
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik kan er nu mee leven ook al heb ik er nog moeite mee.
ik vind het ook niet prettig dat iedereen het weet, sommige zullen me misschien ook wel zielig vinden maar het boeit me niet ik ben mezelf en bepaal mijn leven en dat kunnen hunnen niet voor mij doen. gelukkig krijg ik ook geen stomme reacties erover en daar ben ik blij mee, soms zie ik in me ooghoek wel eens mensen die ernaar kijken en dan stop ik me armen ook het liefst op me rug of draai ik de andere kant op.
maar aan de andere kant je kan ook niet je hele leven jezelf blijfen bedekken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:38
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
wallflower schreef:
nou, ik vind dat je ermee moet leren leven dat die littekens er nu eenmaal zitten, voor mij betekent dat lange mouwen aandoen, want ik zit er niet op te wachten dat iedereen het weet.
wat zou je doen als je allemaal littekens in je gezicht had?
oke, het is anders als wanneer je vertelt dat je het zelf hebt gedaan, dan wanneer je vertelt dat het door iets anders is gekomen. Maar je hoeft toch niet tegen jan en alleman eerlijk te zijn over hoe je littekens er komen? Als mijn armen vol littekens zaten, had ik er denk ik voor gekozen wel korte truitjes aan te doen, en aan mensen die ik niet goed ken gewoon een andere reden vertellen hoe ze er zijn gekomen. Maarja goed, ik heb geen littekens dus heb misschien niet helemaal recht van praten, want je weet van te voren nooit precies wat je zou doen als je ze wel zou hebben.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord door schuld gevoel
wesley1610
5 11-03-2014 15:44
Seksualiteit Schuldig gevoel na het aftrekken
Verwijderd
35 28-06-2012 15:07
Psychologie schuldig voelen na ''zinloos geweld''
deringmeester
28 29-01-2005 16:32
Lichaam & Gezondheid schuld gevoel na het eten
--anarchy--
9 27-09-2004 20:35
Psychologie Schuldig voelen over medicijn-gebruik
Snellius
11 11-11-2003 14:15
Psychologie schuldig voelen nadat je gegeten hebt..
~~dolce~~
32 22-07-2003 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.