Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 11:06
Dying Bride
Dying Bride is offline
*AePiE die te lui is om uit te loggen*

Beste mensen, ik ben op zoek naar de film STALINGRAD op DVD

ik ben een beetje aan het rondzoeken, maar ik zie niet zo gauw een nederlandse site waar ik hem kan bestellen (ik ga straks nog bol.com proberen)

De (hele goede) film gaat over 3 duitse infanteristen in de slag om slag om Stalingrad. Je ziet de film dus ook (net als All Quiet At The Western Front) vanuit Duits perspectief in plaats van de alle-duitsers-zij-evil-nazi's-Hollywood-gedachte.

Ik heb al vaker gehoord dat de meeste versies van de film engels of frans nagesynchroniseerd zijn, maar ik zoek dus de orginele, in duits gesproken taal (met nederlandse of engelse ondertiteling als het kan) versie van de film.

Ik wilde dit eerst op V&A posten, maar hier heb ik denk ik een stuk meer kans.


Om het een stukje meer F&TV topic te laten worden:
Wie heeft deze film gezien, wie heeft de dvd thuis en vooral:Waar heb je hem gekocht/besteld???

Even voor de leken, het gaat dus NIET om de (klote)film Enemy At The Gates, maar om deze:




(mijn god, dit is echt de meest ongestructureerde post die ik ooit heb getyped)
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 11:22
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Dying Bride schreef op 06-09-2003 @ 12:06:
Je ziet de film dus ook (net als All Quiet At The Western Front) vanuit Duits perspectief in plaats van de alle-duitsers-zij-evil-nazi's-Hollywood-gedachte.
Even voor de duidelijkheid: The Longest day doet dat ook hoor.
maar goed, verder nutteloze post aangezien ik je niet kan helpen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 11:28
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
Signy schreef op 06-09-2003 @ 12:22:
Even voor de duidelijkheid: The Longest day doet dat ook hoor.
maar goed, verder nutteloze post aangezien ik je niet kan helpen.
ja, ik weet het. maar niet zoveel. Bovendien vind ik TLD op een rare manier niet zo natuurgetrouw eigenlijk. Het is wel een toffe film, maar de meeste soldaten zijn me wat te blij voor de situatie.

Wel briljant vond ik de scene met die tank die niet meer wil starten. Dat die officier erbij komt, die tank 1 goeie rotschop geeft en de tank weer start "omdat zn pappa dat ook altijd deed"

Als dat niet TLD is, mag je me schoppen. ik ben nog niet zo wakker.
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 11:53
Verwijderd
't zou zomaar kunnen dat 'ie nog niet gereleased is op DVD... Je moet even zo'n site met releasedata van dvd's zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:08
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
O my god!
Die film ik heb een paar jaar trug gezien,echt hele mooie film.
Helaas kan ik je niet helpen met dat dvd.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:19
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
Hermione schreef op 06-09-2003 @ 12:53:
't zou zomaar kunnen dat 'ie nog niet gereleased is op DVD... Je moet even zo'n site met releasedata van dvd's zoeken.
tzou kunnen dat ie niet in Nederland gereleased is op DVD, maar in Engeland heb ik hem net gevonden voor 12 pond, en in amerika voor 32 usd. Alleen dan engels nagesynchroniseerd, en dat zuigt stierenballen, aangezien het duitsers zijn. Maarre...als ie in engeland al uit is, waarom hier dan niet? Regiocodes gaan toch per continent?
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:33
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Die duitse soldaten gaan aan het einde toch ook dood, twee vanwege bevriesing? Als dat zo is heb ik hem ooit weleens gezien en vond het ook wel een beste film.

Btw wat is er klote aan enemy at the gates, ik vond het juist wel een goede film(heb hem ook op dvd).
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 14:00
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
kees17 schreef op 06-09-2003 @ 14:33:
Die duitse soldaten gaan aan het einde toch ook dood, twee vanwege bevriesing? Als dat zo is heb ik hem ooit weleens gezien en vond het ook wel een beste film.

Btw wat is er klote aan enemy at the gates, ik vond het juist wel een goede film(heb hem ook op dvd).

ssssj, niet vertellen hoe die gaat!

nah enemy at the gatres is zo natuurgetrouw als een pino als je een beetje een zeurpiet bent en veel afweet van ww2.
Die romantische crap tussendoor is gewoon kut in een oorlogsfilm, iedereen praat engels (irritant), hoe die 2 snipers tegenover elkaar gezet worden is ook idioot. De actie zelf is wel doop. Het is ook geen echt slechte film ofzo, maar ze hadden er veel meer van kunnen maken. Nu is het gewoon te langdradig geworden.
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 14:04
Verwijderd
Ik ben het met Aepie eens

Enne die film (Stalingrad) wil ik dus ook wel op dvd. Tot zover mijn nutteloze meededelingen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:19
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Dying Bride schreef op 06-09-2003 @ 15:00:
ssssj, niet vertellen hoe die gaat!

nah enemy at the gatres is zo natuurgetrouw als een pino als je een beetje een zeurpiet bent en veel afweet van ww2.
Die romantische crap tussendoor is gewoon kut in een oorlogsfilm, iedereen praat engels (irritant), hoe die 2 snipers tegenover elkaar gezet worden is ook idioot. De actie zelf is wel doop. Het is ook geen echt slechte film ofzo, maar ze hadden er veel meer van kunnen maken. Nu is het gewoon te langdradig geworden.
Ik vond saving private rayn en band of brother(waar een deel twee van uit komt) vond ik beter dan enemy at the gates. Het begin van de film vond ik zeer goed gemaakt(vooral die zwarte kraaien die van de lijken aten vond ik zeer realitisch). Die romatische crap vond ik nog net kunnen, maar ik vind wel dat de film pearl harbor hier door helemaal verneukt werdt(net een soort titanic maar dan in de ww2).
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 10:44
Verwijderd
Als het goed is kan ik Stalingrad bij Boudisque kopen'/bestellen

Alleen, op de site staat niet of het de orginele is of de Engels gesynchroniseerde...woont iemand in de buurt daar in Amsterdam? dat scheelt mij 5 euro treinen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:34
Verwijderd
Dude hmm we gaan er gewoon heen hmmkay?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 13:39
Verwijderd
y0, ik heb mn platenbon ook gefunten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nog 4 jaar bush
lestat080
308 15-11-2004 15:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie geschiedenis vragen over Frankrijk..
Bezoeker15
11 05-08-2004 14:06
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 22:11
Films, TV & Radio Laatste DVD
Freshh~
107 20-11-2003 12:26
Verhalen & Gedichten [fragment] Stalingrad verhaal
Merrow
1 09-06-2003 11:29
Films, TV & Radio weet iemand waar de volgende films over gaan?
guess who!?
2 11-12-2001 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.