Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 15:31
Verwijderd
Ik begin altijd op zaterdag met een nieuwe strip, dus ook vorige week zaterdag. Dat was de eerste week, maar ik ben vrijdag mijn pil vergeten, en die heb ik pas 20 uur later ingenomen. Bijna een dag te laat dus. Ik las in de bijsluiter dat je dan rekening moet houden met kans op zwangerschap als je de week ervoor seks hebt gehad (en dat is zo, maar alleen dinsdag).
Hoe groot is die kans? Zal ik naar de dokter moeten? Of maar gewoon afwachten?
Oud 16-01-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 16-01-2005 @ 16:31 :
Ik begin altijd op zaterdag met een nieuwe strip, dus ook vorige week zaterdag. Dat was de eerste week, maar ik ben vrijdag mijn pil vergeten, en die heb ik pas 20 uur later ingenomen. Bijna een dag te laat dus. Ik las in de bijsluiter dat je dan rekening moet houden met kans op zwangerschap als je de week ervoor seks hebt gehad (en dat is zo, maar alleen dinsdag).
Hoe groot is die kans? Zal ik naar de dokter moeten? Of maar gewoon afwachten?
Heel klein volgens mij. Je kan geloof ik pas ovuleren als je de pil vergeet en dat is dus pas op zn vroegst drie dagen ná dat je gevreeën hebt. Zolang overleven die zaadcellen het niet. Daarbij heb je de pil alsnog geslikt en denk ik dat het niet veel uitmaakt. Als je je toch zorgen maakt... ehm tja... dan toch maar naar de dokter hè? maar ik denk dat de kans heel klein is.
Oud 16-01-2005, 19:58
kaitlin
kaitlin is offline
ik ben afgelopen maand aan het begin van de maand mijn 2 eerste pillen vergeten, en de dag voor ik hem normaal gezien weer had moeten nemen onveilig gevreeen (ik merkte dat van de pil pas nadat ik al seks had gehad) ik weet dat dit een enorm risico is en was dus ook behoorlijk benauwd. ik ben wel gewoon doorgegaan met mijn pil en ben in de stopweek op de normale dag ongesteld geworden, dit was ook in normale hevigheid en het normaal aantal dagen dat ik gewoonlijk ongesteld ben.
voor de rest heb ik ook geen last van misselijkheid (hoewel ik hier aan het begin van de pil nemen wel onwijs last van heb gehad), pijnlijke borsten, krampen, rugpijn, vermoeidheid of dergelijke - alleen voel ik me wel opgezwollen (mijn buik voelt hard en gespannen, maar zou je zoiets na een maand al merken?)
zou ik me toch zorgen moeten maken?
Oud 16-01-2005, 20:27
Verwijderd
Op zich kun je als je de pil gebruikt een onttrekkingsbloeding krijgen terwijl je zwanger bent... dus voor de zekerheid zou ik toch maar een testje doen, als ik jou was...
Oud 16-01-2005, 23:21
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 16-01-2005 @ 16:31 :
Ik begin altijd op zaterdag met een nieuwe strip, dus ook vorige week zaterdag. Dat was de eerste week, maar ik ben vrijdag mijn pil vergeten, en die heb ik pas 20 uur later ingenomen. Bijna een dag te laat dus. Ik las in de bijsluiter dat je dan rekening moet houden met kans op zwangerschap als je de week ervoor seks hebt gehad (en dat is zo, maar alleen dinsdag).
Hoe groot is die kans? Zal ik naar de dokter moeten? Of maar gewoon afwachten?
Ik zou voor de zekerheid maar wel even naar de dokter bellen, anders zit je alleen maar in die onzekerheid.... Succes!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 17-01-2005, 11:05
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik heb dinsdag mijn laatste pil genomen en nu (maandag) nog steeds niet ongesteld geworden.
kheb afgelopen maand wel sex gehad maar wel gewoon netjes mijn pil geslikt... aah ik zit een btje in de stress.. zwangerschapstest kopen dan maar???
__________________
up the downstair
Oud 17-01-2005, 12:05
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 17-01-2005 @ 12:05 :
ik heb dinsdag mijn laatste pil genomen en nu (maandag) nog steeds niet ongesteld geworden.
kheb afgelopen maand wel sex gehad maar wel gewoon netjes mijn pil geslikt... aah ik zit een btje in de stress.. zwangerschapstest kopen dan maar???
Ik denk dat je normaal al wel ongesteld was geworden (na 3/4 dagen, zoiets?)
Ik zou als ik jou was een test kopen ja. De kans dat je zwanger bent is niet zo groot als je gewoon de pil slikt, maar al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen..
Stress helpt namelijk ook niet echt om ongesteld te worden, dat werkt zelfs tegen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 17-01-2005, 15:41
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik heb de afgelopen 3 weken mijn eerste pilstrip (Stediril 30)geslikt en vandaag met de stopweek begonnen. Wanneer kan ik ongeveer mijn ongesteldheid verwachten?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 17-01-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 17-01-2005 @ 16:41 :
Ik heb de afgelopen 3 weken mijn eerste pilstrip (Stediril 30)geslikt en vandaag met de stopweek begonnen. Wanneer kan ik ongeveer mijn ongesteldheid verwachten?
Is per persoon heel verschillend, sommige mensen worden het na een dag of twee, maar anderen pas na een dag of vier ofzo. ff afwachten dus hoe het bij jou gaat, zeker ook omdat je de pil pas kort slikt...en het kan een volgende keer best weer wat anders zijn.
Oud 18-01-2005, 15:07
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Ik zou de eerste week van februari ongesteld moeten worden maar in die week ga ik op wintersport. Omdat dat dus heel erg slecht uitkomt heb ik de dokter gebelt en pilletjes gekregen om de ongesteldheid uit te stellen. Maar het is DE pil en in de bijsluiter staat niet hoe ik die moet gebruiken als ik mijn ongesteldheid alleen maar wil uitstellen.
Hoe lang van te voren moet ik beginnen met slikken als ik hem ongeveer een week wil uitstellen? (ik dacht een week van te voren ofzo)
En Het is een strip voor 3 weken, als ik bijvoorbeeld op een maandag begin maakt het dan uit bij welke maandag ik van de 3 begin?

alvast bedankt
__________________
:)
Oud 18-01-2005, 15:44
Verwijderd
wat vreemd dat je niet het medicijn hebt gekregen dat normaal wordt gebruikt om je menstruatie eenmalig uit te stellen...

Bij de meeste pilsoorten maakt het niet uit welke week je slikt, bij sommige wel, dat zijn driefasenpillen, maar dat staat dan wel in de bijsluiter dan heeft de pilstrip vaak ook een andere kleur om elke week heen.
Als je begint met slikken terwijl je niet ongesteld bent, dan wordt je dat ook niet zo lang je aan het slikken bent, als het goed is. Je kunt wel een doorbraakbloeding krijgen... dat is wel minder heftig dan een gewone menstruatie. Hoe ver van te voren je het beste kan beginnen weet ik niet zeker, misschien is 1 week van te voren inderdaad wel goed. Je kunt ook je dokter nog even terugbellen, ik vind dat hij best wat duidelijker had mogen zijn...
Oud 18-01-2005, 15:49
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-01-2005 @ 16:44 :
wat vreemd dat je niet het medicijn hebt gekregen dat normaal wordt gebruikt om je menstruatie eenmalig uit te stellen...

Bij de meeste pilsoorten maakt het niet uit welke week je slikt, bij sommige wel, dat zijn driefasenpillen, maar dat staat dan wel in de bijsluiter dan heeft de pilstrip vaak ook een andere kleur om elke week heen.
Als je begint met slikken terwijl je niet ongesteld bent, dan wordt je dat ook niet zo lang je aan het slikken bent, als het goed is. Je kunt wel een doorbraakbloeding krijgen... dat is wel minder heftig dan een gewone menstruatie. Hoe ver van te voren je het beste kan beginnen weet ik niet zeker, misschien is 1 week van te voren inderdaad wel goed. Je kunt ook je dokter nog even terugbellen, ik vind dat hij best wat duidelijker had mogen zijn...
Ik vond het ook wel raar.. maja eigelijk heb ik niet met hem gebeld maar een moeder van een vriendin van mij Zij wist welke pilletjes ik nodig had omdat mijn vriendin ze eerst ook nodig had.. maja toch heb ik de verkeerde maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt.
Ik ga hem iig niet bellen

Oja en alle pilletjes hebben dezelfde kleur (wit) en ik kon in de bijsluiter niks vinden. Dus ik denk dat het niet zo erg uitmaakt bij welke van de 3 dagen ik begin
__________________
:)
Oud 19-01-2005, 11:33
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:44 :
Is per persoon heel verschillend, sommige mensen worden het na een dag of twee, maar anderen pas na een dag of vier ofzo. ff afwachten dus hoe het bij jou gaat, zeker ook omdat je de pil pas kort slikt...en het kan een volgende keer best weer wat anders zijn.
Het probleem is eigenlijk dat ik me een beetje zorgen maak . Ik ben op de 4e dag van mijn menstruatie begonnen en al voor de 7e dag (vanaf wanneer het veilig zou zijn) seks heb gehad zonder condoom. Hij is niet in me klaargekomen en in principe was ik net ongesteld geweest, dus het risico leek me klein. Maar ik had het nooit moeten doen en zit nu dus een beetje in de stress . Ik weet dat dat ook niet helpt. Hoe groot is het risico?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 19-01-2005, 13:06
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als hij wel in je is geweest is er wel een kans dat je zwanger bent door het voorvocht! Omdat je je zorgen maakt zou ik een zwangerschapstest doen om zekerheid te krijgen! Volgens mij moet je daarmee wachten tot je volgende menstruatie. Succes ermee!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 19-01-2005, 21:32
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
he, als je 1 dag te vroeg weer begint met pil slikken na je stopweek zeg maar, is ie dan nog gewoon betrouwbaar?
Oud 19-01-2005, 23:15
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ja dan ie ie nog veilig maar de stopweek nooit langer maken!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 20-01-2005, 06:47
blankevla
Avatar van blankevla
blankevla is offline
Ik heb een beetje te lang m'n menstruatie uitgesteld en nu heb ik doorbraakbloedingen. Ben ik nu echt ongesteld, of is dit maar even kort? En moet ik nu gewoon m'n strip afmaken en dan ongesteld worden of moet ik nu meteen stoppen met de pil?
Oud 20-01-2005, 11:01
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
blankevla schreef op 20-01-2005 @ 07:47 :
Ik heb een beetje te lang m'n menstruatie uitgesteld en nu heb ik doorbraakbloedingen. Ben ik nu echt ongesteld, of is dit maar even kort? En moet ik nu gewoon m'n strip afmaken en dan ongesteld worden of moet ik nu meteen stoppen met de pil?
Je bent niet echt ongesteld, maar dat ben je nooit met de pil .
Het is verschillend, ligt aan je bloedingen, maar normaalgesproken zijn doorbraakbloedingen wel lichter.
Het maakt volgens mij niet uit of je nu doorgaat of stopt, wat je zelf fijn vindt. Mij persoonlijk lijkt het handiger om te stoppen, omdat je dan tenminste weet waar je aan toe bent, je weet maar nooit hoe lang die doorbraakbloedingen doorgaan als je je strip afmaakt. Bovendien is er totaal geen noodzaak om per se deze strip af te maken, aangezien het toch niet meer je eerste strip is, maar je er al meerdere achter elkaar hebt geslikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-01-2005, 13:21
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 20-01-2005 @ 00:15 :
Ja dan ie ie nog veilig maar de stopweek nooit langer maken!
dus als je de stopweek langer maakt is hij niet veilig?? dat wist ik helemaal niet
Oud 20-01-2005, 14:25
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 18-01-2005 @ 16:07 :
Ik zou de eerste week van februari ongesteld moeten worden maar in die week ga ik op wintersport. Omdat dat dus heel erg slecht uitkomt heb ik de dokter gebelt en pilletjes gekregen om de ongesteldheid uit te stellen. Maar het is DE pil en in de bijsluiter staat niet hoe ik die moet gebruiken als ik mijn ongesteldheid alleen maar wil uitstellen.
Hoe lang van te voren moet ik beginnen met slikken als ik hem ongeveer een week wil uitstellen? (ik dacht een week van te voren ofzo)
En Het is een strip voor 3 weken, als ik bijvoorbeeld op een maandag begin maakt het dan uit bij welke maandag ik van de 3 begin?

alvast bedankt
__________________
:)
Oud 20-01-2005, 14:34
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
stout! schreef op 19-01-2005 @ 12:33 :
Het probleem is eigenlijk dat ik me een beetje zorgen maak . Ik ben op de 4e dag van mijn menstruatie begonnen en al voor de 7e dag (vanaf wanneer het veilig zou zijn) seks heb gehad zonder condoom. Hij is niet in me klaargekomen en in principe was ik net ongesteld geweest, dus het risico leek me klein. Maar ik had het nooit moeten doen en zit nu dus een beetje in de stress . Ik weet dat dat ook niet helpt. Hoe groot is het risico?
Ik ben vandaag ongesteld geworden . Ik weet dat dat nog steeds geen 100 % zekerheid geeft als je de pil slikt, maar de kans dat ik zwanger ben is nu wel veel kleiner toch?
Het was ook wel tijdens mijn allereerste week aan de pil, dus nog na een "natuurlijke ongesteldheid", dus dat van die eerste pilweek-met-hogere-kans ging misschien sowieso wel niet op.

Ik denk dat ik maandag toch nog wel een test doe, voor alle zekerheid.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-01-2005, 15:16
prulleke
prulleke is offline
ik slik al anderhalf jaar de microgynon 30. Nik saan de hand, erg handig. Ik neem de laatste altijd op dinsdag en wordt dan van vrijdag op zaterdagnacht óngesteld'.
afgelopen keer vloeide ik de eerste dag, zaterdag, hevig maar heb ik zondag vrijwel geen bloeding gezien. Maandag was er wel weer normale bloeding en dinsdag liep het terug, woensdag nog wat spatjes, maar dat is altijd zo.

Normaal heb ik op zondag ook gewoon een normale bloeding, weet iemand waardoor dat deze keer niet zo geweest kan zijn? Ben geen pillen vergeten, heb niks te laat ingenomen, maar heb wel diaree gehad, zondag. Kan mijn bloeding zijn uitgebleven vanwege mijn gestoorde darmen?
__________________
Do you count the sundays when I'm there?
Oud 20-01-2005, 18:16
Verwijderd
Een vraagje over doorslikken: ik weet dat het om eens een keer te doen als je op vakantie gaat ofzo niet erg is, maar dat het niet maand na maand na maand mag..
Is er ook een soort van regel hoe vaak het wel mag? Zeg maar per jaar ofzo, of hoe vaak na elkaar het mag, of of er een aantal maanden tussen moet zitten tot het weer mag?
Oud 20-01-2005, 18:58
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-01-2005 @ 19:16 :
Een vraagje over doorslikken: ik weet dat het om eens een keer te doen als je op vakantie gaat ofzo niet erg is, maar dat het niet maand na maand na maand mag..
Is er ook een soort van regel hoe vaak het wel mag? Zeg maar per jaar ofzo, of hoe vaak na elkaar het mag, of of er een aantal maanden tussen moet zitten tot het weer mag?
volgens mij mag het altijd, oneindig. Je hebt dan alleen meer kans op doorbraakbloedingen. Ik heb wel eens gehoord dat die stopweek is bedacht door de katholieke kerk, maar ik weet niet of dat waar is
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 20-01-2005, 19:00
prulleke
prulleke is offline
De stopweek i sniet bedacht, is gewoon nodig om je lijf te ontdoen van stoffen die je hormonen aanmaken, zoals het extra slijmvlies. Het is niet slecht om een paar keer door te slikken, maar geef je lichaam ook een keer de kans te reinigen.
__________________
Do you count the sundays when I'm there?
Oud 20-01-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 20-01-2005 @ 19:58 :
volgens mij mag het altijd, oneindig. Je hebt dan alleen meer kans op doorbraakbloedingen. Ik heb wel eens gehoord dat die stopweek is bedacht door de katholieke kerk, maar ik weet niet of dat waar is
ik heb wel eens gehoord of gelezen dat als je een hele tijd (paar jaar achter elkaar ofzo) doorslikt, je de kans hebt dat je helemaal nooit meer ongesteld/onvruchtbaar wordt..

Maar drie keer vlak na elkaar uitstellen kan geen kwaad dus?
Oud 20-01-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
prulleke schreef op 20-01-2005 @ 16:16 :
ik slik al anderhalf jaar de microgynon 30. Nik saan de hand, erg handig. Ik neem de laatste altijd op dinsdag en wordt dan van vrijdag op zaterdagnacht óngesteld'.
afgelopen keer vloeide ik de eerste dag, zaterdag, hevig maar heb ik zondag vrijwel geen bloeding gezien. Maandag was er wel weer normale bloeding en dinsdag liep het terug, woensdag nog wat spatjes, maar dat is altijd zo.

Normaal heb ik op zondag ook gewoon een normale bloeding, weet iemand waardoor dat deze keer niet zo geweest kan zijn? Ben geen pillen vergeten, heb niks te laat ingenomen, maar heb wel diaree gehad, zondag. Kan mijn bloeding zijn uitgebleven vanwege mijn gestoorde darmen?
waarschijnlijk gewoon een 'rare' bloeding, dat heb je gewoon soms. de pil heeft daar toch een vreemde invloed op. vroeger werd ik altijd 7 dagen of langer ongesteld, nu meestal 2 of drie
Oud 20-01-2005, 19:38
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
prulleke schreef op 20-01-2005 @ 20:00 :
De stopweek i sniet bedacht, is gewoon nodig om je lijf te ontdoen van stoffen die je hormonen aanmaken, zoals het extra slijmvlies. Het is niet slecht om een paar keer door te slikken, maar geef je lichaam ook een keer de kans te reinigen.
hoe zit dat dan met de prikpil en implanon? dan worden sommige vrouwen ook jaren niet ongesteld...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 20-01-2005, 19:45
LovelyAngel
LovelyAngel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2005 @ 19:25 :
Je pil blijft veilig als je minstens 21 pillen (een strip) geslikt hebt dus je hoeft erna niet perse nog een hele strip te slikken, dat mogen ook best vijf pillen zijn.
Oke. En wordt ik dan meteen de dag nadat ik de laatste pil heb geslikt ongesteld of gewoon net als anders, dat het een paar dagen duurt?
Oud 20-01-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
LovelyAngel schreef op 20-01-2005 @ 20:45 :
Oke. En wordt ik dan meteen de dag nadat ik de laatste pil heb geslikt ongesteld of gewoon net als anders, dat het een paar dagen duurt?
meestal is dat gewoon net als anders het kan zijn dat het iets eerder of later is dan normaal
Oud 20-01-2005, 21:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb 1 dag mijn pil per ongeluk hoogstwaarschijnlijk te lang geslikt, maar omdat ik dit niet meer helemaal zeker weet wil ik toch op mijn normale dag om t ebeginnen weer beginnen met slikken zegmaar, de kans is dus groot dat dit 1 dag te vroeg is, maar zo niet, en ik slik hem toch een dag later heb ik de kans dat ik mijn stopweek heb vergroot.

Dus, als ik mijn pil 1 dag te lang heb geslikt, kan ik hem dan gewoon op mijn oude begin dag weer beginnen?> 1 dag te vroeg dus, schaadt dat de betrouwbaarheid?>
Oud 20-01-2005, 22:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 20-01-2005 @ 22:17 :
ik heb 1 dag mijn pil per ongeluk hoogstwaarschijnlijk te lang geslikt, maar omdat ik dit niet meer helemaal zeker weet wil ik toch op mijn normale dag om t ebeginnen weer beginnen met slikken zegmaar, de kans is dus groot dat dit 1 dag te vroeg is, maar zo niet, en ik slik hem toch een dag later heb ik de kans dat ik mijn stopweek heb vergroot.

Dus, als ik mijn pil 1 dag te lang heb geslikt, kan ik hem dan gewoon op mijn oude begin dag weer beginnen?> 1 dag te vroeg dus, schaadt dat de betrouwbaarheid?>
dat schaadt de betrouwbaarheid niet.
Je stopweek mag maximaal 7 dagen zijn. Als je hem korter maakt is het niet erg, maar dus wel als je hem langer maakt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-01-2005, 00:53
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 20-01-2005 @ 14:21 :
dus als je de stopweek langer maakt is hij niet veilig?? dat wist ik helemaal niet
Moet ook in de bijsluiter staan als het goed is!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 21-01-2005, 15:35
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
eyey
kheb n vraagje.
ik ben aan de pil maar nou ben ik in eens ongesteld geworden terwijl ik nog 2 pillen moest slikken, heeft iemand enig idee hoe dat kan?
liefs mij
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 21-01-2005, 15:42
Verwijderd
@cookie16: hoe lang slik je de pil al (pas kort of al heel lang)? Heb je hem een keer doorgeslikt (dus bv. twee strippen achter elkaar...want de pil zelf doorslikken doe je als het goed is elke dag dat je hem slikt )?

En waarom zou het niet in deze topic horen, het gaat toch over de pil...?
Oud 21-01-2005, 15:44
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-01-2005 @ 16:42 :
@cookie16: hoe lang slik je de pil al (pas kort of al heel lang)? Heb je hem een keer doorgeslikt?

En waarom zou het niet in deze topic horen, het gaat toch over de pil...?
idd
ik slik hem al best wel lang....geloof een jaar bijna, kheb marvelon die is best wel licht geloof ik...en nee ik heb m niet doorgeslikt..das het vreemde ervan...
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 21-01-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 21-01-2005 @ 16:44 :
ik slik hem al best wel lang....geloof een jaar bijna, kheb marvelon die is best wel licht geloof ik...en nee ik heb m niet doorgeslikt..das het vreemde ervan...
En ook niet een keertje de pil veel later ingenomen oid? Dus dat je hem normaal om 20.00 uur inneemt en eentje een keer om 23.00 uur oid...? (Dan nog is het raar, maar goed...) Als het vaker voorkomt misschien een keertje aan je huisarts vragen of hij/zij weet hoe het komt...?
Oud 21-01-2005, 15:48
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-01-2005 @ 16:46 :
En ook niet een keertje de pil veel later ingenomen oid? Dus dat je hem normaal om 20.00 uur inneemt en eentje een keer om 23.00 uur oid...? (Dan nog is het raar, maar goed...) Als het vaker voorkomt misschien een keertje aan je huisarts vragen of hij/zij weet hoe het komt...?
kslik m bijna nooit op een vast tijdstip..ja wel savonds maar niet om 8 uur standaard.....als het nog een keer voorkomt ga ik wel ff naar mn huisarts
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 23-01-2005, 13:50
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik zet met 'n probleem. Ik wil graag aan de pil maar m'n ouders vinden het te vroeg. Ik voel dat ik er klaar voor ben en dat ik 't zelf kan beslissen. Nu ben ik particulier verzekerd ofzo, dat houdt in dat alle dingen die je bij de huisarts uitvoerd eerst nog op 'n rekening thuis worden bezorgd en dat 't daarna doorgaat naar 't ziekenfonds. Dus.. kan ik niet naar de huisarts voor de pil.. Of kan dit wel? Een rutgershuis is te ver weg.. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?

En als ik 'm dan slik (heb nu 1 strip van een vriendin.. maar die gaat er zelf ook weer aan), waneer ben ik dan veilig? Meteen als ik 'm voor 1e keer slik?
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 13:53.
Oud 23-01-2005, 13:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 23-01-2005 @ 14:50 :
Ik zet met 'n probleem. Ik wil graag aan de pil maar m'n ouders vinden het te vroeg. Ik voel dat ik er klaar voor ben en dat ik 't zelf kan beslissen. Nu ben ik particulier verzekerd ofzo, dat houdt in dat alle dingen die je bij de huisarts uitvoerd eerst nog op 'n rekening thuis worden bezorgd en dat 't daarna doorgaat naar 't ziekenfonds. Dus.. kan ik niet naar de huisarts voor de pil.. Of kan dit wel? Een rutgershuis is te ver weg.. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?

En als ik 'm dan slik (heb nu 1 strip van een vriendin.. maar die gaat er zelf ook weer aan), waneer ben ik dan veilig? Meteen als ik 'm voor 1e keer slik?
Ik kan zo gauw even niet bedenken hoe je dat eerst op moet lossen.

De pil is alleen gelijk veilig als je begint op de eerste dag van je menstruatie. Als je op een andere dag begint is ie pas veilig als je aan je tweede strip begint.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-01-2005, 14:27
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 23-01-2005 @ 14:50 :
Ik zet met 'n probleem. Ik wil graag aan de pil maar m'n ouders vinden het te vroeg. Ik voel dat ik er klaar voor ben en dat ik 't zelf kan beslissen. Nu ben ik particulier verzekerd ofzo, dat houdt in dat alle dingen die je bij de huisarts uitvoerd eerst nog op 'n rekening thuis worden bezorgd en dat 't daarna doorgaat naar 't ziekenfonds. Dus.. kan ik niet naar de huisarts voor de pil.. Of kan dit wel? Een rutgershuis is te ver weg.. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?
Ik vind het niet echt slim dat je een strip slikt van een vriendin..

waarom wil je aan de pil? anticonceptie?
Als je tegen je ouders zegt dat je menstruatie zo onregelmatig is en dat je daarom dan de pil gaat slikken?
+ Ik neem aan dat je ouders nog niet willen dat je een kind gaat krijgen dus dan is de pil toch wel verstandig.
Gewoon naar de dokter gaan en van daar uit wel weer verder kijken.
Oud 23-01-2005, 15:11
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 23-01-2005 @ 15:27 :
Ik vind het niet echt slim dat je een strip slikt van een vriendin..

waarom wil je aan de pil? anticonceptie?
Als je tegen je ouders zegt dat je menstruatie zo onregelmatig is en dat je daarom dan de pil gaat slikken?
+ Ik neem aan dat je ouders nog niet willen dat je een kind gaat krijgen dus dan is de pil toch wel verstandig.
Gewoon naar de dokter gaan en van daar uit wel weer verder kijken.
sommige ouders ontkennen voor zichzelf dat hun dochter seks gaat hebben, de ouders van een vriendin van me hebben t ook. ze mocht niet aan de pil omdat ze niet wilden dat ze met haar vriend naar bed ging...
ik zou ook gewoon naar de dokter gaan als ik jou was..als je m eenmaal hebt kunnen ze er weinig meer aan doen.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 23-01-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
*J'nke* schreef op 23-01-2005 @ 14:50 :
Ik zet met 'n probleem. Ik wil graag aan de pil maar m'n ouders vinden het te vroeg. Ik voel dat ik er klaar voor ben en dat ik 't zelf kan beslissen. Nu ben ik particulier verzekerd ofzo, dat houdt in dat alle dingen die je bij de huisarts uitvoerd eerst nog op 'n rekening thuis worden bezorgd en dat 't daarna doorgaat naar 't ziekenfonds. Dus.. kan ik niet naar de huisarts voor de pil.. Of kan dit wel? Een rutgershuis is te ver weg.. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak?

En als ik 'm dan slik (heb nu 1 strip van een vriendin.. maar die gaat er zelf ook weer aan), waneer ben ik dan veilig? Meteen als ik 'm voor 1e keer slik?
Je kunt de pil contant bij de apotheek betalen (dat moet je bij zo'n Rutgershuis ook doen), maar je moet wel een recept van je huisarts hebben (maar daar kun je ook een keer langs gaan omdat je, zo genaamd, zo'n last van je kleine teennagel hebt ofzo, verzin gewoon wat en anders misschien een keertje via te telefoon aan de assistente naar de mogelijkheden vragen oid).

Medicijnen van een ander slikken is niet echt slim... Probeer je ouders te overtuigen en anders misschien van je zakgeld/salaris betalen.

Als je particulier verzekerd bent, gaat de rekening niet door naar het ziekenfonds btw.
Oud 24-01-2005, 11:57
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Ik heb dit topic een beetje doorgescrolled maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden, so here goes:

Is er ook een pil die géén verminderde zin in seks tot gevolg heeft? Ik ben nu aan Diane35/Minerva (andere naam voor D35) en ik ben wel heel blij met mijn minder vette huidje maar ik weet niet of ik daar zo weinig zin in seks voor over heb..
__________________
qkw <3
Oud 24-01-2005, 12:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jules schreef op 24-01-2005 @ 12:57 :
Ik heb dit topic een beetje doorgescrolled maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden, so here goes:

Is er ook een pil die géén verminderde zin in seks tot gevolg heeft? Ik ben nu aan Diane35/Minerva (andere naam voor D35) en ik ben wel heel blij met mijn minder vette huidje maar ik weet niet of ik daar zo weinig zin in seks voor over heb..
De bijwerking van de pil is op iedereen verschillend, maar de Diane is wel een vrij zware pil.
Een pil als de Microgynon30 zal dat effect denk ik minder hebben.
Maar nogmaals, dat is per persoon verschillend..
__________________
Keep on rockin'
Oud 24-01-2005, 14:40
LikeThis
LikeThis is offline
hoihoi,

K heb n vraagje, k heb n paar maanden de pil doorgeslikt alleen nu kreeg k last van bruine afscheiding en ben dus maar gestopt met slikken zondag... word ik nu gewoon ongesteld zoals normaal, dus na evenveel dagen en evenlang of...?
Oud 24-01-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
LikeThis schreef op 24-01-2005 @ 15:40 :
hoihoi,

K heb n vraagje, k heb n paar maanden de pil doorgeslikt alleen nu kreeg k last van bruine afscheiding en ben dus maar gestopt met slikken zondag... word ik nu gewoon ongesteld zoals normaal, dus na evenveel dagen en evenlang of...?
Dat kan, maar het hoeft niet... dat is dus gewoon even afwachten
Mocht de bloeding langer duren dan normaal, vergeet dan niet dat je stopweek maximaal 7 dagen moet blijven, ook als je de 8e dag nog ongesteld bent!
Oud 24-01-2005, 14:46
LikeThis
LikeThis is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-01-2005 @ 15:41 :
Dat kan, maar het hoeft niet... dat is dus gewoon even afwachten
Mocht de bloeding langer duren dan normaal, vergeet dan niet dat je stopweek maximaal 7 dagen moet blijven, ook als je de 8e dag nog ongesteld bent!
oke, dankjewel. Dat van die 7 dagen vergeet ik nooit.
Ik kijk altijd nog in de bijsluiter waar het erg duidelijk precies instaat.

*erg precies is met de pil*



hopen dat het niet te heftig wordt deze week
Oud 24-01-2005, 17:40
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-01-2005 @ 13:57 :
De bijwerking van de pil is op iedereen verschillend, maar de Diane is wel een vrij zware pil.
Diane is volgens mij juist een hele lichte pil maar wel de enige die vermindering van acné ten gevolge heeft, of niet?
__________________
qkw <3
Oud 24-01-2005, 18:09
Buffy
Buffy is offline
ik gebruik sinds afgelopen donderdag een soort penicilline vanwege mijn blaasontsteking. ik heb afgelopen vrijdag mn laatste pil uit de strip geslikt en vandaag ongesteld geworden. nu vroeg ik mij af, in het geval dat de penicilline een wisselwerking veroorzaakte met mn pil, wanneer mijn pil weer volledig betrouwbaar is. duurt dit zolang ik die kuur gebruik (tot aankomende donderdag) of moet ik nog langer extra voorbehoedsmiddelen gebruiken?

thanx

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.