Oud 17-02-2005, 10:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 17-02-2005 @ 10:12 :
Klopt. Heb ik ook. (Ongeveer dan)

Gisteravond ging het een beetje mis, ik heb koekjes gegeten, bonbonbloc, en zure matjes... Gisteravond vond ik het niet erg maar nu baal ik er wel van. En vanmorgen heb ik ook alleen maar chocoladehagelslag als beleg gegeten...

Wat doe je tegen die PMS-chocoladebehoefte-kicks??
Kan je weinig tegen doen. Ja, heel vastberaden zijn.

Maar ach, als jij gewoon hagelslag op je brood neemt is er verder niks aan de hand. De kans is dan kleiner dat je een hele reep opeet, en als je dan verder qua calorieen ergens iets kleins schrapt zodat 't totaal weer klopt is 't geen probleem hoor
Oud 17-02-2005, 10:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 11:02 :
Ik had even een vraagje. Ik die nu al vanaf het nieuwe jaar aan een dieet en ben er nog steeds mee bezig.

Ik woog altijd 65.5 kilo en ben 1.72 lang. Daar kon wel een beetje gewicht vanaf vond ik zelf en ik heb mijn streefgewicht op 60 kilo gezet. Maar daar gaat mijn vraag voor de rest niet om.

Ik ben nu, na anderhalve maand lijnen op een gewicht van 61.5 kilo. Ik vind zelf dat ik een gezond dieet aan het volgen ben, namelijk het volgende:

's ochtends: kom meusli met magere yoghurt en een glas water
bruistablet voor vitaminen en extra weerstand.

tussendoor: kopje thee met 1 of 2 zoetjes

's middags: 2 volkorenboterhammen met meestal dieetpate,
jam zonder suiker of 30+ kaas.

's avonds: 2 halve aardappeltjes zonder jus en zout, veel groente
en een normaal stuk vlees.
ook eet ik gewoon een toetje, bijv. vruchtenyoghurt.

verder neem ik 's avonds ook een snackajack rijstwafel met caramelsmaak bij de thee (wederom met zoetjes).

Ook probeer ik zo veel mogelijk water te drinken.

Ik heb voor de rest nauwelijks een hongergevoel, maar wanneer ik dat heb, dan neem ik een luchtige cracker met iets erop.

Het werkt prima voor mij, want ik val langzaam maar zeker af.

Alleen 'zondig' ik de laatste tijd meer door bijvoorbeeld 's weekends wel eens koekjes ofzo te eten. Met verjaardagen eet ik ook een stukje taart.

Nu zijn er de laatste tijd nogal veel speciale gelegenheden geweest waarin ik best wel meer dan normaal heb gegeten, maar opeens val ik sneller af .

Komt dit vaker voor? En loop ik nu niet het risico dat ik enorm ga jo-jo-en? Ik probeer namelijk wel een vast en leefbaar eetpatroon voor mezelf te creeeren, waarmee ik later ook niet dichtgroei.

Ik vind dat je te weinig eet. Maar 2 boterhammen en bij 't avondeten een stuk vlees en 2 halve aardappeltjes. Bij 't ontbijt was muesli. Dat is niet veel hoor.

Je lichaam gaat wennen aan zo weinig eten, gaat in de spaarstand en went daaraan. Tóch blijf je snoep willen, wat je nu dus begint te merken.

Doordat je nu meer eet, maar nog steeds minder calorieen dan je nodig hebt (want wat je nu eet is vér onder je behoefte, zelfs met een 'zondiging' kom je nog niet eens aan het calorieen wat je op en dag nodig hebt) gaat je metabolisme wel omhoog. Je verbrandt het dus sneller, valt dus ook snelelr af.

Is wel leuk, sneller afvallen, maar de kans dat je een jojo-effect krijgt is er wel bij jou denk ik, omdat je 'gewone' eten zo weinig is.

Probeer wat meer boterhammen, avondeten en ontbijt te eten. Je zal dan zien dat je minder trek hebt in zoetigheid
Oud 17-02-2005, 10:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 20:52 :
Ik zal heus niet de enige zijn, dat geloof ik niet.
Nee dat geloof ik ook wel, maar je kunt moeilijk constant van de uitzonderingen uitgaan. Waar ik het over heb, komt niet van mij, maar van een dietiste en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat zij weet waar ze over praat, aangezien ze ervoor geleerd heeft. Op elke regel zijn uitzonderingen, maar die worden niet voor niets uitzonderingen genoemd, daarom blijf ik praten over hoe het algemeen gaat.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 10:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
wat is beter: 's Avonds heel veel aardappelen eten zodat je zo min mogelijk honger hebt 's avonds zodat je niet gaat snoepen, of normaal aantal aardappels eten en dan 's avonds nog een boterham met kaas ofzo?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 10:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nolita schreef op 16-02-2005 @ 21:21 :
@Gothic, ik baseer dat op het feit dat jij zelf zegt dat als je patat en alles eet je nog maar 1800 kcal komt. Je eet misschien wel dat lijstje, maar dat is het minimale aan gezonde voeding wat naar binnen moet. Daar mag dus wel wat bij. Het gaat me niet om wat je eet maar om hoeveel je binnekrijgt, en dat is dus te weinig.
Kun je nagaan als je vindt dat ik met mijn 6-8 boterhammen, 4-6 aardappelen, groente, vlees, fruit, yogurt ed al te weinig eet, wat denk je dan al die mensen die hier radicaal aan het afvallen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 10:22
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Ff een vraagje over BMI, ik heb een aantal sites bekeken, maar bij velen ligt de minimum grens anders! Hoe kan dit? En wat hoort het te zijn?
Oud 17-02-2005, 10:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 17-02-2005 @ 11:22 :
Ff een vraagje over BMI, ik heb een aantal sites bekeken, maar bij velen ligt de minimum grens anders! Hoe kan dit? En wat hoort het te zijn?
Als je wilt gaan lijnen kan je het beste een ondergrens aanhouden van 20.

Als je echter van 'nature' wat dunner bent, altijd normaal gegeten hebt (dus niet op dieet) dan kan je evt. een grens van 18 aanhouden.

Maar voor dieten is 20 beter en veiliger!
Oud 17-02-2005, 10:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:19 :
wat is beter: 's Avonds heel veel aardappelen eten zodat je zo min mogelijk honger hebt 's avonds zodat je niet gaat snoepen, of normaal aantal aardappels eten en dan 's avonds nog een boterham met kaas ofzo?
Wat je zelf het fijnst vindt denk ik
Als je 's avonds nog wat eet blijft je spijsvertering wel op gang, dat is wel weer beter.
Oud 17-02-2005, 10:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 11:29 :
Wat je zelf het fijnst vindt denk ik
Als je 's avonds nog wat eet blijft je spijsvertering wel op gang, dat is wel weer beter.
hmz... Oprah (en haar bergen met dietisten) zegt juist dat ze na het avondeten niets meer moet eten, omdat je er anders zo ongeveer direct van aankomt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 10:33
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 11:28 :
Als je wilt gaan lijnen kan je het beste een ondergrens aanhouden van 20.

Als je echter van 'nature' wat dunner bent, altijd normaal gegeten hebt (dus niet op dieet) dan kan je evt. een grens van 18 aanhouden.

Maar voor dieten is 20 beter en veiliger!
Ik wil niet lijnen, tenminste niet een dieet volgen, ik ben wel van plan wat gezonder te eten en minder te snoepen!
Maar ik ben in een jaar tijd ongeveer 5 kilo afgevallen, zonder er iets voor te doen, nu weeg ik 47 kg bij 1.53 dus ik ben tevreden. Alleen met gezond eten en minder snoepen heb ik wat moeite, weinig zelfdiscipline, maar dat komt wel goed
Oud 17-02-2005, 10:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 17-02-2005 @ 11:33 :
Ik wil niet lijnen, tenminste niet een dieet volgen, ik ben wel van plan wat gezonder te eten en minder te snoepen!
Maar ik ben in een jaar tijd ongeveer 5 kilo afgevallen, zonder er iets voor te doen, nu weeg ik 47 kg bij 1.53 dus ik ben tevreden. Alleen met gezond eten en minder snoepen heb ik wat moeite, weinig zelfdiscipline, maar dat komt wel goed
Je BMI is 20, dus je hoeft zeker ook niet af te vallen

En met gezond eten is niks mis, als je daarmee gewoon aan je dagelijkse kcal-behoefte komt
Oud 17-02-2005, 10:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 17-02-2005 @ 11:33 :
Ik wil niet lijnen, tenminste niet een dieet volgen, ik ben wel van plan wat gezonder te eten en minder te snoepen!
Maar ik ben in een jaar tijd ongeveer 5 kilo afgevallen, zonder er iets voor te doen, nu weeg ik 47 kg bij 1.53 dus ik ben tevreden. Alleen met gezond eten en minder snoepen heb ik wat moeite, weinig zelfdiscipline, maar dat komt wel goed

Wat hebben tieners (12-20 jaar) gemiddeld per dag nodig?
Brood-------------5-8 sneetjes
Aardappelen----4-6 stuks
Groente----------3-4 groentelepels (200gr)
Fruit---------------2 stuks
Halvarine---------5 gr per sneetje brood
Melkprodukten--2-3 glazen
Kaas--------------1-2 plakken
Vlees, vis, kip of vleesvervanger---100 gr
Margarine-------15 gr
Vleeswaren-----1-2 plakken
Vocht ------------1,5 liter

http://www.dietistonline.nl/rgv.htm

Ik merk zelf dat als ik weet wat ik op een dag ga eten en ongeveer wanneer dat het gemakkelijker is om van snoep af te blijven. Je 'mag' 8 boterhammen eten, dus als je trek in snoep krijgt, kun je bv een boterham met honing of chocolade pasta nemen, dat is lekker, maar minder erg dan snoep vind ik. Omdat je niet zo lang bent zal 8 boterhammen waarschijnlijk wat veel zijn, maar deze waarden kun je ongeveer aanhouden en dat zou een gezond eetpatroon moeten zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 10:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:31 :
hmz... Oprah (en haar bergen met dietisten) zegt juist dat ze na het avondeten niets meer moet eten, omdat je er anders zo ongeveer direct van aankomt...
Dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar ik heb ook weer gehoord dat het wetenschappelijk is aangetoond dat dat helemaal niet uitmaakt (bron heb ik zo niet, zoals ik zeg, ik heb 't 's gehoord/ergens gelezen).
Oud 17-02-2005, 11:30
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 11:10 :
Ik vind dat je te weinig eet. Maar 2 boterhammen en bij 't avondeten een stuk vlees en 2 halve aardappeltjes. Bij 't ontbijt was muesli. Dat is niet veel hoor.

Je lichaam gaat wennen aan zo weinig eten, gaat in de spaarstand en went daaraan. Tóch blijf je snoep willen, wat je nu dus begint te merken.

Doordat je nu meer eet, maar nog steeds minder calorieen dan je nodig hebt (want wat je nu eet is vér onder je behoefte, zelfs met een 'zondiging' kom je nog niet eens aan het calorieen wat je op en dag nodig hebt) gaat je metabolisme wel omhoog. Je verbrandt het dus sneller, valt dus ook snelelr af.

Is wel leuk, sneller afvallen, maar de kans dat je een jojo-effect krijgt is er wel bij jou denk ik, omdat je 'gewone' eten zo weinig is.

Probeer wat meer boterhammen, avondeten en ontbijt te eten. Je zal dan zien dat je minder trek hebt in zoetigheid
Ik heb geen hongergevoel ofzo, en zoetigheid laten staan heb ik ook niet veel moeite mee, maar ik heb er een hekel aan om als enige niets te eten bij verjaardagen enz.

Maar hoeveel boterhammen moet iemand van 18 dan op een normale dag eten?
Oud 17-02-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 12:30 :
Maar hoeveel boterhammen moet iemand van 18 dan op een normale dag eten?
Zie de post van Gothic.
Oud 17-02-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:18 :
Op elke regel zijn uitzonderingen, maar die worden niet voor niets uitzonderingen genoemd, daarom blijf ik praten over hoe het algemeen gaat.
En ik vraag me dus af hoe algemeen dat nou echt is.
Oud 17-02-2005, 11:58
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-02-2005 @ 18:41 :
weet iemand wat goed is te eten als je pfeiffer hebt, of dat speciaal is.. zodat het sneller overgaat


bvd
Heej.. Ik heb zelf ook pfeiffer gehad, wat dan belangrijk is is om echt genoeg te eten en voldoende te drinken. Je voelt je heel snel slap als je pfeiffer hebt, dus dat is echt belangrijk!!
Toen ik pfeiffer had (k ben nu nog herstellende, heb et bijna een jaar gehad) had ik vaak geen zin in eten, maar moest echt eten van mn ouders, vooral veel ijzerhoudende producten, zoals spinazie en abrikozen. Ik zat namelijk op de rand van bloedarmoede, ik weet niet of jij je vaak slap/moe/lusteloos voelt, maar het is sowieso goed om ijzerhoudende producten te eten.. Hierdoor gaat het niet sneller over, je kan sowieso niks aan pfeiffer doen alleen heel veel rusten.. (helaas..)

Wat ik eet:

07.30: boterham met vlokken en melk

09.30: water, soms een appel of iets

11.30: 2 boterhammen met kaas, water

14.00: 1 boterham met kaas, water of soms eet ik niks

15.00: ranja, met biscuitje of stukje chocolade

16.30: ranja, met stukje kaas, of soms wat chips of fruit

18.00: gewoon bord eten en yoghurt, met water erbij.

20.45: ranja met biscuitje

Brood-------------5-8 sneetjes
Aardappelen----4-6 stuks

WOW 5-8 sneetjes brood??!! 4-6 aardappelen?? wow.. dat eet ik echt nooit op een dag.. Hm maja
Ik ben 1.72 lang en 50 kg ofzo (15 jr).. das iets aan de lichte kant, maar valt wel mee toch?
Oud 17-02-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
-Ik-16 schreef op 17-02-2005 @ 12:58 :
Brood-------------5-8 sneetjes
Aardappelen----4-6 stuks

WOW 5-8 sneetjes brood??!! 4-6 aardappelen?? wow.. dat eet ik echt nooit op een dag.. Hm maja
Ik ben 1.72 lang en 50 kg ofzo (15 jr).. das iets aan de lichte kant, maar valt wel mee toch?
Jij eet toch ook 4 boterhammen? Als je er nog eentje bij eet (wat makkelijk kan ), dan zit je al op 5. 3 is eigenlijk wel wat weinig (als je om 14.00u niets eet), ik zou wel proberen het op minstens 4 te houden, zeker als je al aan de lichte kant bent - eventueel kan je er natuurlijk 5 (of 6 of 7 of 8 ) gaan eten. En als je een bord vol avondeten eet (er even van uitgaand dat dat ook aardappelen bevat), dan zal je ook best aardig richting de 4 aardappelen komen, denk ik. Ik zou ook proberen om per dag twee stuks fruit te eten (je schrijft wel dat je soms fruit eet, maar misschien kan je dat standaard "invoeren"?).
Oud 17-02-2005, 12:08
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 12:37 :
Zie de post van Gothic.
laat dat nu net boven mijn post staan

had het niet gezien, bedankt
Oud 17-02-2005, 12:08
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Whehe, als ik vier boterhammen heb gegeten hoef ik echt niet meer hoor. Ik weet niet wat je onder een vol bord verstaat , maar ik eet dan ehm, 1 1/2 (Grote) aardappel., en juist weer meer groenten . En niet veel vlees, daar hou k absoluut niet van.
En wat ik bedoel met fruit.. is dat ik iig 1 stuk fruit eet op een dag, of s ochtends tussendoor, of s middags. Dus maja
Oud 17-02-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
-Ik-16 schreef op 17-02-2005 @ 13:08 :
Whehe, als ik vier boterhammen heb gegeten hoef ik echt niet meer hoor.
Je hoeft ze ook niet achter elkaar te eten. Misschien nog ergens een keer een cracker ergens tussendoor of een beschuitje of wat dan ook?

Citaat:
Ik weet niet wat je onder een vol bord verstaat , maar ik eet dan ehm, 1 1/2 (Grote) aardappel., en juist weer meer groenten . En niet veel vlees, daar hou k absoluut niet van.
Ik weet niet wat jij onder een "meer groenten" verstaat? Je "moet" ongeveer 200 gram groenten eten op een dag...maar als je weinig aardappels eet, kan meer groenten geen kwaad, denk ik (kan het sowieso niet ).

Minder eten dan je nu doet kun je beter niet doen, wat meer eten zou geen kwaad kunnen, denk ik.
Oud 17-02-2005, 12:11
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:52 :
[B]Wat hebben tieners (12-20 jaar) gemiddeld per dag nodig?
Brood-------------5-8 sneetjes
Aardappelen----4-6 stuks
Groente----------3-4 groentelepels (200gr)
Fruit---------------2 stuks
Halvarine---------5 gr per sneetje brood
Melkprodukten--2-3 glazen
Kaas--------------1-2 plakken
Vlees, vis, kip of vleesvervanger---100 gr
Margarine-------15 gr
Vleeswaren-----1-2 plakken
Vocht ------------1,5 liter

http://www.dietistonline.nl/rgv.htm
Ben ik dan werkelijk de enige die dit echt ontzettend veel vind?

Dan ben je de hele dag bezig met eten, anders krijg ik die hoeveelheid echt niet weg
Oud 17-02-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 13:11 :
Ben ik dan werkelijk de enige die dit echt ontzettend veel vind?
Lees de topic(s) eens door en je hebt het antwoord.

Citaat:
Dan ben je de hele dag bezig met eten, anders krijg ik die hoeveelheid echt niet weg
Dat is onzin. Je hoeft echt niet de hele dag bezig te zijn met eten om dat te eten.
's ochtends: twee boterhammen met beleg en een glas melk
tussendoor: fruit
lunch: tweeboterhammen met halvarine en kaas en twee boterhammen met halvarine en vleeswaren (eventueel verdeeld in twee keer) en een glas melk
tussendoor: fruit
avondeten: aardappels, groenten, vlees/kip/enz. gebakken in een beetje olie en eventueel nog een toetje, bv. wat yoghurt ofzo.

En dan nog wat drinken tussendoor. 't is maar een voorbeeld indeling, maar zo zit je aan wat er in dat lijstje staat zonder de hele dag er mee bezig te zijn.
Oud 17-02-2005, 12:28
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 13:11 :
Ben ik dan werkelijk de enige die dit echt ontzettend veel vind?

Dan ben je de hele dag bezig met eten, anders krijg ik die hoeveelheid echt niet weg
Je bent niet de enige die dat ontzettend veel vind hoor
Oud 17-02-2005, 12:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:19 :
wat is beter: 's Avonds heel veel aardappelen eten zodat je zo min mogelijk honger hebt 's avonds zodat je niet gaat snoepen, of normaal aantal aardappels eten en dan 's avonds nog een boterham met kaas ofzo?
Boterham + kaas is beter... je hoeft je niet met aardappelen vol te proppe.
Oud 17-02-2005, 12:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-Ik-16 schreef op 17-02-2005 @ 12:58 :
Wat ik eet:

07.30: boterham met vlokken en melk

09.30: water, soms een appel of iets

11.30: 2 boterhammen met kaas, water

14.00: 1 boterham met kaas, water of soms eet ik niks

15.00: ranja, met biscuitje of stukje chocolade

16.30: ranja, met stukje kaas, of soms wat chips of fruit

18.00: gewoon bord eten en yoghurt, met water erbij.

20.45: ranja met biscuitje

Brood-------------5-8 sneetjes
Aardappelen----4-6 stuks

WOW 5-8 sneetjes brood??!! 4-6 aardappelen?? wow.. dat eet ik echt nooit op een dag.. Hm maja
Ik ben 1.72 lang en 50 kg ofzo (15 jr).. das iets aan de lichte kant, maar valt wel mee toch?
Ik vind je erg licht, maar je bent pas 15. Ik hoop iig niet dat je wil afvallen en het kan goed zijn dat je nog wel wat aankomt, omdat je op een leeftijd zit waarop vrouwen rondere vormen krijgen. Daar word je alleen maar mooier van .
Maar na 2 uur tot 6 uur eet je snoep of chips, als je gezonder wil eten, kun je ipv 1 vd tussendoortjes bv een geroosterde boterham met honing of hagelslag nemen, is ook zoet en lekker, maar dan eet je wel iets meer. Je bent nu op een leeftijd dat je lichaam gewoon veel energie nodig heeft om te ontwikkelen en helemaal als je nog herstellende bent van pfeiffer.
En misschien vind je het nu veel, maar 1 á 2 boterhammen erbij en je eet ongeveer genoeg qua hoeveelheid. En dat went vanzelf .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 12:37
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 13:34 :
Ik vind je erg licht, maar je bent pas 15. Ik hoop iig niet dat je wil afvallen en het kan goed zijn dat je nog wel wat aankomt, omdat je op een leeftijd zit waarop vrouwen rondere vormen krijgen. Daar word je alleen maar mooier van .
Maar na 2 uur tot 6 uur eet je snoep of chips, als je gezonder wil eten, kun je ipv 1 vd tussendoortjes bv een geroosterde boterham met honing of hagelslag nemen, is ook zoet en lekker, maar dan eet je wel iets meer. Je bent nu op een leeftijd dat je lichaam gewoon veel energie nodig heeft om te ontwikkelen en helemaal als je nog herstellende bent van pfeiffer.
En misschien vind je het nu veel, maar 1 á 2 boterhammen erbij en je eet ongeveer genoeg qua hoeveelheid. En dat went vanzelf .
hehe, ben 16, typfout . Nee.. ik snoep niet veel hoor Alleen in het weekend eet ik soms chips, en meestal eet ik dan fruit of een stukje kaas..
Oud 17-02-2005, 13:16
4ng3rf!5t
4ng3rf!5t is offline
Citaat:
Wat doe je tegen die PMS-chocoladebehoefte-kicks??
echt geen zin om al die lappen tekst -reply's door te nemen, maar wat bij mij helpt is gewoon veel water drinken.. (drink iets van 3 liter per dag) honger of trek krijg/heb je niet, en avondeten eet ik wel gewoon normaal..
Oud 17-02-2005, 13:23
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
4ng3rf!5t schreef op 17-02-2005 @ 14:16 :
echt geen zin om al die lappen tekst -reply's door te nemen, maar wat bij mij helpt is gewoon veel water drinken.. (drink iets van 3 liter per dag) honger of trek krijg/heb je niet, en avondeten eet ik wel gewoon normaal..
Ik denk niet dat water een goede vervanger is voor chocola
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 17-02-2005, 13:34
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Of dat een M pms heeft
Oud 17-02-2005, 13:37
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 14:34 :
Of dat een M pms heeft
mwah, tegenwoordig kan alles
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 17-02-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 17-02-2005 @ 14:37 :
mwah, tegenwoordig kan alles
uhuh
Oud 17-02-2005, 14:19
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 13:11 :
Ben ik dan werkelijk de enige die dit echt ontzettend veel vind?

Dan ben je de hele dag bezig met eten, anders krijg ik die hoeveelheid echt niet weg
Het is amper wat
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 17-02-2005, 15:25
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Hai, ik ben nog een beetje nieuw in de dieetsferen op het forum, maar heb al aardig wat doorgelezen en ben echt blij met hoe je bijv. alles wat je eet bij kan houden op sites waar in het lijntopic naar gelinkt wordt enzo.
Wat ik me we constant afvraag: ik sport redelijk veel, en wil graag weten hoeveel je met alles nou verbrandt enzo. Nou had ik eens rondgekeken op dat Healthy Weight Forum waar in deze topic een link naar staat, daar kun je dat idd uitrekenen, maar er komt bijv. bij 2 min. tandenpoetsen 6 kcal uit, en bij 8 uur slaap 565 ofzo, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt? Of heb ik het mis?
Wie helpt me eruit of geeft een betrouwbare site? (als deze wel goed is is het ook prima! ) Bedanktttt
__________________
I'm in the forest
Oud 17-02-2005, 15:43
-(L)-
Citaat:
bloemetje1818 schreef op 16-02-2005 @ 17:52 :
heeft iemand hier nog tips om 's avonds minder slechte dingen te eten...... Ik kan het lijnen tot de avond goed volhouden, maar krijg rond 8uur altijd weer honger, terwijl ik wel goed eet 's avonds..
Als je honger hebt moet je gewoon iets eten. Kies voor een lichte maaltijd, bijvoorbeeld fruit.
Oud 17-02-2005, 15:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn rijstwafels en bananen nou 'goed' of 'slecht' als tussendoortje?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2005, 16:02
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 16-02-2005 @ 19:18 :
Ik had die nootjes idd beter vervangen door iets gezonds
Ik eet eigelijk wel veel princessen nu je het zegt Ik eet ook vaak broccoli en courgette ... Ik ga binnenkort trouwens een anders dieet volgen ... Nog steeds van de WW maar met het puntenschema , zo kan ik makkelijker kiezen wat ik eet en inschatten hoeveel ik nodig heb. Nu heb ik telkens een dagmenu maar het wordt inderdaad een beetje eentonig...
Als je punten gaat tellen moet je ook zorgen voor voldoende variatie. Als je 't al langere tijd doet heb je steeds te neiging voor dezelfde dingen te kiezen (die je lekker vindt, en die weinig punten bevatten en goed vullen). Maar gevarieerd eten is natuurlijk ook belangrijk.
Oud 17-02-2005, 16:15
-(L)-
Citaat:
Anaïs schreef op 16-02-2005 @ 22:44 :
kiwi + 2 bruine broodjes

1/3 komkommer

croque monsieur

yoghurtje + graanreep

spaghetti bolognaise

en eerlijkheidshalve: een snickers
Is dit alles wat je de hele dag gegeten hebt??
Ik vind het veel te weinig, en ook niet echt gezond eigenlijk.
Oud 17-02-2005, 16:25
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 11:10 :
Ik vind dat je te weinig eet. Maar 2 boterhammen en bij 't avondeten een stuk vlees en 2 halve aardappeltjes. Bij 't ontbijt was muesli. Dat is niet veel hoor.
Ik vind ook dat ze te weinig eet. En wat betreft 2 halve aardappeltjes... Dat is 't zelfde als 1 aardappeltje, niet veel dus.
(PS: waarom -tje erachter? Waren ze zo klein?)
Oud 17-02-2005, 16:27
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:19 :
wat is beter: 's Avonds heel veel aardappelen eten zodat je zo min mogelijk honger hebt 's avonds zodat je niet gaat snoepen, of normaal aantal aardappels eten en dan 's avonds nog een boterham met kaas ofzo?
Volgens WW kan je voor 2 punten onbeperkt aardappelen eten, en als je een boterham met kaas eet komen daar natuurlijk punten bij. Maar nu ligt 't er natuurlijk aan wat jij onder aardappelen eten verstaat, wat is normaal?
Oud 17-02-2005, 16:29
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 11:31 :
hmz... Oprah (en haar bergen met dietisten) zegt juist dat ze na het avondeten niets meer moet eten, omdat je er anders zo ongeveer direct van aankomt...
Overdrijven is ook een vak.
Oud 17-02-2005, 16:31
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 11:52 :
Dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar ik heb ook weer gehoord dat het wetenschappelijk is aangetoond dat dat helemaal niet uitmaakt (bron heb ik zo niet, zoals ik zeg, ik heb 't 's gehoord/ergens gelezen).
Ja precies, het maakt ook niet uit.
Oud 17-02-2005, 16:34
-(L)-
Citaat:
bokky schreef op 17-02-2005 @ 13:11 :
Ben ik dan werkelijk de enige die dit echt ontzettend veel vind?

Dan ben je de hele dag bezig met eten, anders krijg ik die hoeveelheid echt niet weg
Ik zou 't zelfs achter elkaar kunnen opeten, maar goed.
Oud 17-02-2005, 16:37
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-02-2005 @ 16:53 :
Zijn rijstwafels en bananen nou 'goed' of 'slecht' als tussendoortje?
Het kan best, maar het moet wel beperkt blijven.
Oud 17-02-2005, 16:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vanaf morgen dus dat punten ding eens proberen Als het goed is zou ik 22 punten mogen eten , wat best veel is.
vandaag :
13.00 : 3 boterhammen met 2 sneden light kaas en 125 ml yoghurt en een tomaat
14.30 : een appel
15.00 : pompelmoes
16.15 : 200 ml magere melk met musli (30 gram ofzo)
nu : soort asperge/preiroomsoep (in totaal ongeveer 300 calorien)

Ik kom nu aan een goede 1000 calorien maar dat vind ik nu zelf ook echt te weinig

straks dus wel nog een stuk vis of enkele boterhammen en wat yoghurt
Oud 17-02-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 17:42 :
Ik kom nu aan een goede 1000 calorien maar dat vind ik nu zelf ook echt te weinig

straks dus wel nog een stuk vis of enkele boterhammen en wat yoghurt
Gelukkig datje het zelf ook in ziet... 'k zou idd straks nog wat eten als ik jou was. (22 punten is niet echt veel, denk ik...ligt er natuurlijk wel ook aan voor hoeveel kcal die punten staan.)
Oud 17-02-2005, 16:57
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
3 botehrammen van 35 gram => 100 gram : 4 punten
kaas : 60 gram : 4 punten
tomaat : 0
prei : 0
asperge : 0
appel: 0
pompelmoes 0
margarine : 2 eetlepels : 4
melk : 250 ml : 1.5
yoghurt : 1
musli : 4 punten

Ik kom nu dus (heel grof geschat aan 18.5 punten )
Oud 17-02-2005, 17:00
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 17:42 :
Vanaf morgen dus dat punten ding eens proberen Als het goed is zou ik 22 punten mogen eten , wat best veel is.
vandaag :
13.00 : 3 boterhammen met 2 sneden light kaas en 125 ml yoghurt en een tomaat
14.30 : een appel
15.00 : pompelmoes
16.15 : 200 ml magere melk met musli (30 gram ofzo)
nu : soort asperge/preiroomsoep (in totaal ongeveer 300 calorien)

Ik kom nu aan een goede 1000 calorien maar dat vind ik nu zelf ook echt te weinig

straks dus wel nog een stuk vis of enkele boterhammen en wat yoghurt
Hoeveel kg weeg je?
Oud 17-02-2005, 17:01
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Tussen de 63 en 65. Waarom ?
Oud 17-02-2005, 17:01
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 17:49 :
Gelukkig datje het zelf ook in ziet... 'k zou idd straks nog wat eten als ik jou was. (22 punten is niet echt veel, denk ik...ligt er natuurlijk wel ook aan voor hoeveel kcal die punten staan.)
22 punten is wel veel. Ik heb m'n eetschema hier wel eens gepost en ik eet er ongeveer 20. Eigenlijk moet ik er 18 eten, maar dat doe ik niet omdat ik niet meer wil afvallen.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #8
Verwijderd
502 13-09-2005 17:20
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.