Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 18:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 19:21 :
Ik vind 't er goed uitzien. Waar heb je die kipfilet in gebakken? En is 't niet verstandiger die appelmoes weg te laten? Of is dat niet veel calorieen? (Zelf heb ik 't namelijk geschrapt )
Ik dacht zelf idd dat het veel was, maar toen ik zag wat het, was vond ik het zinloos en niet nodig om het te schrappen...

Ik dacht 70/100gr...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 18:26
Mara
Mara is offline
Kipfilet heb ik in zonnebloem-olie gebakken, zo weinig als 't maar kan.

Appelmoes is hier zeg maar de 'groente' als we kip eten. Ik zou anders alleen maar aardappelen moeten eten, en daar ben ik al niet zo'n fan van Tikt wel aan in kcal ja, maar 't moet ook nog lekker zijn en ik zit ook niet op een gigantische ruzie met m'n ouders te wachten.
Oud 24-02-2005, 18:27
Mara
Mara is offline
Oh, en een kippenpoot is 130gram (zegt eet en beweegwijzer). Ik had 150g genomen, redelijk goede schatting
Oud 24-02-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 17:52 :
Daantje hoeft niet af te vallen .
Oh, ok.
Maar, is het zowiezo niet gezonder om ham te eten i.p.v. boterhamworst? Omdat daar slechte vetten in zitten?
Oud 24-02-2005, 18:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-02-2005 @ 19:34 :
Oh, ok.
Maar, is het zowiezo niet gezonder om ham te eten i.p.v. boterhamworst? Omdat daar slechte vetten in zitten?
Weet ik niet.

Maar volgens mij zijn een hoop mensen tegenwoordig zo bang om vetten binnen te krijgen, dat ze te weinig binnenkrijgen en last krijgen van hun spijsvertering, zie dat topic van kliwi...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 18:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 17:38 :
Ik zie nu 't woord curry staan, weet iemand of er veel calorieen in curry zitten? Anders ga ik daar eens een fles van halen
Overigens vind ik dat je best nog een boterham kan eten als je honger hebt, al is het maar eentje.
Wat voor pizza ga je eten? En neem je een hele? Nou ja, verder heb ik er niet zoveel verstand van want zelf eet ik nooit pizza
Geen idee hoeveel calorieen er in curry zitten maar ik weet wel dat het beter is dan mayonaise (rode sauzen zijn over het algemeen beter dan witte). Ik heb me gedragen en niets meer gegeten voor ik pizza ging eten. Het was een hele (wel een redelijk kleine) met ham en champignons. Ook al ben ik niet meer aan het afvallen, ik probeer toch niet vaker dan een keer per week 'ongezond' te eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2005, 18:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-02-2005 @ 17:47 :
Boterhamworst zit best veel vet enzo in dacht ik, kun je daar niet beter ham voor in de plaats nemen? Of lust je dat niet?
Ik eet ook wel ham maar voor de variatie wil ik ook wel eens iets anders en dan kan je denk ik beter boterhamworst eten dan salami of niet? Veel meer dan ham, salami, boterhamworst en kipfilet kan ik hier niet krijgen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2005, 18:46
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2005 @ 19:43 :
rode sauzen zijn over het algemeen beter dan witte.
Dat wist ik, en zo is tomatensoep ook beter dan bv kerriesoep (van cup-a-soup).
Oud 24-02-2005, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 19:46 :
Dat wist ik, en zo is tomatensoep ook beter dan bv kerriesoep (van cup-a-soup).
Waarom vind ik de ongezonde dingen dan altijd lekkerder (kerriesoep, witte sauzen)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2005, 18:51
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2005 @ 19:49 :
Waarom vind ik de ongezonde dingen dan altijd lekkerder (kerriesoep, witte sauzen)
Dat heb ik ook hoor
Oud 24-02-2005, 18:56
Verwijderd
Curry zit niet zoveel in, ik dacht dat het 15 cal was voor een eetlepel (of tbsp) zelfde als ketchup ongeveer. Mss niet geweldig, maar je hoeft er niet veel van te nemen, en curry is hier niet verkrijgbaar dus wij kopen dat van een nederlandse man die hier de provincies afreist met een truck, best duur, dus da's een traktatie als ik dat neem (jah, curry als traktatie, je leest het goed!)

Wat er in zo'n zakje hot chocolate poeder zit weet ik niet, ik probeer het uit te vissen, maar het staat er niet op! Ga volgende week in de supermarkt wel verpakkingen vergelijken ofzo, khad er alleen gewoon zin in dus heb het gewoon genomen, en het is idd verslavend... net zoals cappuccino (waar ik ook nog steeds niet van weet hoeveel cal en vet dr nou precies in zit )
Oud 24-02-2005, 18:58
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-02-2005 @ 19:56 :
Curry zit niet zoveel in, ik dacht dat het 15 cal was voor een eetlepel (of tbsp) zelfde als ketchup ongeveer. Mss niet geweldig, maar je hoeft er niet veel van te nemen, en curry is hier niet verkrijgbaar dus wij kopen dat van een nederlandse man die hier de provincies afreist met een truck, best duur, dus da's een traktatie als ik dat neem (jah, curry als traktatie, je leest het goed!)

Wat er in zo'n zakje hot chocolate poeder zit weet ik niet, ik probeer het uit te vissen, maar het staat er niet op! Ga volgende week in de supermarkt wel verpakkingen vergelijken ofzo, khad er alleen gewoon zin in dus heb het gewoon genomen, en het is idd verslavend... net zoals cappuccino (waar ik ook nog steeds niet van weet hoeveel cal en vet dr nou precies in zit )
Cappuccino drink ik ook wel eens ja. Niet echt vaak hoor. Het is iig niet zo slecht als die chocolademelk. Ik ben bang dat ik als ik die in huis haal, ik er niet beheerst mee om kan gaan
Oud 24-02-2005, 19:26
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
We hadden nog keiveel geraspte kaas over .... Heb ik die allemaal opgegeten Hier mag dus echt niks in de koelkast liggen of ik kan me niet inhouden het op te eten als ik me verveel. Terwijl ik niet eens honger had...
Oud 24-02-2005, 19:30
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 24-02-2005 @ 20:26 :
We hadden nog keiveel geraspte kaas over .... Heb ik die allemaal opgegeten Hier mag dus echt niks in de koelkast liggen of ik kan me niet inhouden het op te eten als ik me verveel. Terwijl ik niet eens honger had...
Hoeveel was 't ongeveer? Waarschijnlijk kan 't weinig kwaad... (Maar dat neemt niet weg dat 't fout is jezelf vol te proppen, om 't zo maar ff te noemen).
Oud 24-02-2005, 19:32
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nja een half zakje , 50 a 60 gram , niet zooo erg maar gewoon het feit dat ik niet van eten kan afblijven en steeds denk 'ach ik begin morgen wel opnieuw' stoort me.
Oud 24-02-2005, 19:35
Verwijderd
Je kunt het ook anders zien... niet als dat je dieet voor vandaag mislukt is en dat je morgen helemaal opnieuw moet beginnen... je dieet ging gewoon door, vandaag was een minder 'streng' dagje, morgen wordt weer een normale dag.
En misschien ga je minder gauw tegen je zin snoepen, als je af en toe expres snoept. Dan is het nog veel lekkerder ook
Oud 24-02-2005, 19:37
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb dan al gauw de neiging om te denken : 'ik heb het nu toch al verprutst' en dan ga ik maar nog meer eten
Ik had vandaag al gesnoept stukje kinderchocolade achtig iets
Oud 24-02-2005, 19:39
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 24-02-2005 @ 20:37 :
Ik heb dan al gauw de neiging om te denken : 'ik heb het nu toch al verprutst' en dan ga ik maar nog meer eten
Ik had vandaag al gesnoept stukje kinderchocolade achtig iets
Zelfs dan vind ik dat je 't nog goed hebt aangepakt. Als ik zelf de fout inging, dan maakte ik daar de hele dag gebruik van.
Oud 24-02-2005, 19:41
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Heb me voor de rest kunnen inhouden Het is ook uit verveling ... morgen eens naar de bib ofzo , dan heb ik tenminste iets te doen (ben met school gestopt dus ik zit nu een hele dag thuis )
Oud 24-02-2005, 20:22
Mara
Mara is offline
Net nog een rijstwafel gegeten. Heb hoeveelheid kip aangepast en de hoeveelheid kwark (was van plan nog wat te eten, doe ik toch maar niet) en ik neem vanavond geen melk.

Al met al 1672kcal.
108 gram eiwit
199 gram koolhydraten
30 gram vet.

Hoogte vet komt door de kippenpoot, hoewel ik 't vel eraf heb gehaald.
Oud 24-02-2005, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-02-2005 @ 19:56 :
Wat er in zo'n zakje hot chocolate poeder zit weet ik niet, ik probeer het uit te vissen, maar het staat er niet op! Ga volgende week in de supermarkt wel verpakkingen vergelijken ofzo, khad er alleen gewoon zin in dus heb het gewoon genomen, en het is idd verslavend... net zoals cappuccino (waar ik ook nog steeds niet van weet hoeveel cal en vet dr nou precies in zit )
Ik heb hier zo'n pak van die zakjes chocolademelk poeder waar alleen nog water bij moet (niet van Hot chocolate maar van hotcemel maar die andere zal wel ongeveer gelijk zijn), er zit in per 100 ml klaargemaakt product:
- 56.6 kcal
- 235 kJ
- 2.25 g eiwitten
- 11.30 g koolhydraten
- 0.25 g vetten

Niet heel verkeerd lijkt me zo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 20:39.
Oud 24-02-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 18:49 :
Ik denk dat je er toch er zult moeten wennen dat je nog wel meer zult aankomen. Je bent op een leeftijd dat je gewoon nog groeit, in de lengte misschien niet zoveel meer, maar je lichaam verandert en dat betekent toch helaas dat je best nog wel zou kunnen aankomen. Ik weet niet of je al aan de pil bent of er ooit aan wil beginnen, maar ook dat zorgt bij veel meisjes voor extra gewicht.
Dat psychische is niet goed. Je kunt niet 58 blijven wegen. Als je 25 bent, dan kun je misschien van jezelf verwachten dat je dat gewicht biljft houden, maar op deze leeftijd toch echt nog niet. Op deze manier belet je je lichaam om zich te ontwikkelen en dat is niet gezond.
Maar als jij gezond eet en niet lijnt nu, dan zal ik niets meer zeggen, maar ik heb toch het gevoel dat jij een eetpatroon hebt wat echt gericht is op afvallen... als dat niet zo is, corrigeer me...
Misschien dat je bij het 'gemiddelde meisje van 16' gelijk hebt, maar ik denk dat jouw beredenering in mijn geval niet helemaal opgaat. Ik heb al 3 jaar dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat, etc. Ik denk ook dat mijn lichaam niet meer veel zal veranderen, aangezien ik - naar mijn mening - al een 'vrouwelijk lichaam' heb. Dit is te verklaren door het feit dat mijn lichaam zich al vrij vroeg ontwikkelde, ik menstrueerde bijvoorbeeld ook al op mijn 12de. En ik ben ook - al vrij lang - aan de pil. Dus ik denk dat ik mag stellen dat 58 kg een gewicht is dat bij mij hoort, en dat ik dat toch wel tot - bij wijze van spreke - mijn 25e zou kunnen behouden.

En mijn eetpatroon is gericht op afvallen ja. Maar niet op veel afvallen. Ik wil de 2 kg kwijt, zodat ik weer op mijn streefgewicht zit, en dan wil ik weer 'normaal' gaan eten. Dus rond de 2000 kcal/dag, maar wél gezond.
Oud 24-02-2005, 23:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 22:12 :
Misschien dat je bij het 'gemiddelde meisje van 16' gelijk hebt, maar ik denk dat jouw beredenering in mijn geval niet helemaal opgaat. Ik heb al 3 jaar dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat, etc. Ik denk ook dat mijn lichaam niet meer veel zal veranderen, aangezien ik - naar mijn mening - al een 'vrouwelijk lichaam' heb. Dit is te verklaren door het feit dat mijn lichaam zich al vrij vroeg ontwikkelde, ik menstrueerde bijvoorbeeld ook al op mijn 12de. En ik ben ook - al vrij lang - aan de pil. Dus ik denk dat ik mag stellen dat 58 kg een gewicht is dat bij mij hoort, en dat ik dat toch wel tot - bij wijze van spreke - mijn 25e zou kunnen behouden.

En mijn eetpatroon is gericht op afvallen ja. Maar niet op veel afvallen. Ik wil de 2 kg kwijt, zodat ik weer op mijn streefgewicht zit, en dan wil ik weer 'normaal' gaan eten. Dus rond de 2000 kcal/dag, maar wél gezond.
Ik ben het hier niet volledig mee eens. Je bent nu 16, er zal zéker nog wel wat vet aankomen. Je kan dan wel uitgegroeid zijn e.d. maar dat betekent niet dat je volledig ontwikkeld bent. Pff, ik was op mijn 13e ongesteld, op mijn 13e/14e groeide ik al niet meer in de lengte! Maar het feit is dat je nu nog een tienermeisje bent, en je zeker niet altijd dit gewicht zal blijven houden. Je moet accepteren dat je de aankomende jaren toch enkele kilo's aan zal komen, en dat dat hoort en gezond is. Klaar.
Oud 25-02-2005, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 22:12 :
Misschien dat je bij het 'gemiddelde meisje van 16' gelijk hebt, maar ik denk dat jouw beredenering in mijn geval niet helemaal opgaat. Ik heb al 3 jaar dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat, etc. Ik denk ook dat mijn lichaam niet meer veel zal veranderen, aangezien ik - naar mijn mening - al een 'vrouwelijk lichaam' heb. Dit is te verklaren door het feit dat mijn lichaam zich al vrij vroeg ontwikkelde, ik menstrueerde bijvoorbeeld ook al op mijn 12de. En ik ben ook - al vrij lang - aan de pil. Dus ik denk dat ik mag stellen dat 58 kg een gewicht is dat bij mij hoort, en dat ik dat toch wel tot - bij wijze van spreke - mijn 25e zou kunnen behouden.
Op je 12e menstrueren is niet super vroeg, eerder normaal, denk ik. Toen ik 16 was, had ik ook al een tijdje dezelfde lengte, dezelfde schoenmaat, dezelfde cupmaat (ook al een jaar of 4 oid) en ik menstrueerde in jouw ogen ook vroeg (ik was 11 oid), ik ben alleen pas later aan de pil gegaan en toch is mijn lichaam nog best behoorlijk veranderd sinds die tijd. Het is idd zo dat je wel uitgegroeid zijn e.d., maar dat dat niet automatisch ook betekent dat je volledig ontwikkeld bent. Ik denk dat je er idd rekening mee moet houden dat je gewicht de komende jaren nog toe zal nemen en daar dan ook niet meteen van in de stress moet schieten, want dat is idd heel normaal en gezond.
Oud 25-02-2005, 11:13
Mara
Mara is offline
Ok, klein probleempje. We hebben geen brood meer
Ik had net 1 plakje gehad vanochtend, pa komt thuis neemt 3 plakken en toen was 't op. Probleem: Ik ben ziek en m'n pa moet zo naar 't ziekenhuis.

Dat wordt wachten tot m'n broertje thuis is, en dan is 't maar de vraag of ie brood wil halen (14 jaar, grote bek )
Oud 25-02-2005, 12:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
nog steeds niemand die weet hoeveel cal een swirl is?

op welke sites berekenen jullie cal? Want bij becel rekenen ze te weinig vind ik en missen ze heel veel producten. Bij 40punten mag ik niet meer proberen, moet nu aanmelden en betalen ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-02-2005, 12:19
kliwie
kliwie is offline
een swirl lijkt volgens mij op een sundea ijsje van de mc donalds als ze er aardbijen saus op doen, toch? oke dat is: 200 kcl weet niet hoeveel vet.
Oud 25-02-2005, 12:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-02-2005 @ 13:03 :
nog steeds niemand die weet hoeveel cal een swirl is?

op welke sites berekenen jullie cal? Want bij becel rekenen ze te weinig vind ik en missen ze heel veel producten. Bij 40punten mag ik niet meer proberen, moet nu aanmelden en betalen ...
www.calorietabel.nl gebruik ik.
Als ik niet weet hoeveel gram iets is kijk ik vaak bij de eet- en beweegwijzer van overgewicht.nl

En ik heb nog nooit van een swirl gehoord.
Oud 25-02-2005, 13:00
Mara
Mara is offline
http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s05ei.html misschien?
Oud 25-02-2005, 14:15
Verwijderd
Hmmz, kheb nieuwe motivatie gevonden om door te gaan tot ik op m'n streefgewicht zit. Khad een nieuwe bikini gekocht, alleen het onderstukje was wat te groot, en heb dus nu een andere bikini gezien waarvan je het onderstukje en bovenstukje appart kan kopen, is alleen wat prijzig, dus heb mezelf beloofd dat ik em met twee week aan ga passen en kijken of het wat is, en dan koop ik hem met een maandje oid, dus tot dan moet ik doorgaan.
*zucht*
Oud 25-02-2005, 14:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-02-2005 @ 15:15 :
Hmmz, kheb nieuwe motivatie gevonden om door te gaan tot ik op m'n streefgewicht zit. Khad een nieuwe bikini gekocht, alleen het onderstukje was wat te groot, en heb dus nu een andere bikini gezien waarvan je het onderstukje en bovenstukje appart kan kopen, is alleen wat prijzig, dus heb mezelf beloofd dat ik em met twee week aan ga passen en kijken of het wat is, en dan koop ik hem met een maandje oid, dus tot dan moet ik doorgaan.
*zucht*
Is altijd een grote motivatie, de bikini.
Had zelf een gekocht vorig jaar, in de trand 'ben toch in Frankrijk, niemand kent me' maar heb dat ding helemaal niet aangehad
Oud 25-02-2005, 14:21
Verwijderd
Nee? Niet gezwommen of gewoon een badpak oid aan gehouden?
Mij kan het eigenlijk geen barst schelen of andere mensen mn bikini lelijk vinden, het is alleen zo gigantisch vervelend dat ik door mijn cupmaat vaak geen bikinis pas, want je moet dan beide stukjes kopen... en mijn onderstuk maat is veel kleiner dan mijn bovenstuk. dus da's
Dus dat ik dan veel gelduit moet geven (toch zo'n 40 euro, zoveel heb ik nog NOOIt uitgegeven aan een bikini/badpak!) is erg motiverend, en omdat hij natuurlijk leuk is
Oud 25-02-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-02-2005 @ 15:16 :
Is altijd een grote motivatie, de bikini.
Had zelf een gekocht vorig jaar, in de trand 'ben toch in Frankrijk, niemand kent me' maar heb dat ding helemaal niet aangehad
Mijn moeder heeft me ook altijd goed gemotiveerd en gesteund. Bovendien 'hielp' ze me ook door me niet in de verleiding te brengen met snoep en koekjes, ging ze gezonder koken, en bracht ze speciaal light-/dieetproducten voor me mee. En deze zomer heb ik van haar een bikini gekregen (Normaal krijg ik 1 x in de maand kleedgeld, en ik moet badkleding dus ook zelf betalen. Maar deze heeft zij voor mij betaald.) omdat ze het knap van me vond dat ik (zoveel) was afgevallen. Echt lief!
Oud 25-02-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-02-2005 @ 15:21 :
Nee? Niet gezwommen of gewoon een badpak oid aan gehouden?
Mij kan het eigenlijk geen barst schelen of andere mensen mn bikini lelijk vinden, het is alleen zo gigantisch vervelend dat ik door mijn cupmaat vaak geen bikinis pas, want je moet dan beide stukjes kopen... en mijn onderstuk maat is veel kleiner dan mijn bovenstuk. dus da's
Dus dat ik dan veel gelduit moet geven (toch zo'n 40 euro, zoveel heb ik nog NOOIt uitgegeven aan een bikini/badpak!) is erg motiverend, en omdat hij natuurlijk leuk is
Mij interesseert het ook niet echt of mensen mijn bikini lelijk vinden, maar het gaat mij er om hoe mijn lichaam er uit ziet in die bikini. En ik heb me niet altijd prettig gevoeld in een bikini, zeker niet toen ik nog wat aan de zware kant was. Ik voel me trouwens nog niet altijd prettig in een bikini.
Oud 25-02-2005, 14:30
Verwijderd
Zeg, wat ik me afvroeg: hoeveel verbrandt je lichaam in rust toestand?
Oud 25-02-2005, 14:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-02-2005 @ 15:25 :
Mijn moeder heeft me ook altijd goed gemotiveerd en gesteund. Bovendien 'hielp' ze me ook door me niet in de verleiding te brengen met snoep en koekjes, ging ze gezonder koken, en bracht ze speciaal light-/dieetproducten voor me mee. En deze zomer heb ik van haar een bikini gekregen (Normaal krijg ik 1 x in de maand kleedgeld, en ik moet badkleding dus ook zelf betalen. Maar deze heeft zij voor mij betaald.) omdat ze het knap van me vond dat ik (zoveel) was afgevallen. Echt lief!
Oh, dat zie ik m'n moeder nog niet doen
Ze steunt me in gezond eten, maar ze vind me dun. En geloof me, ik ben níet dun. Ze vind dat ik maar moet accepteren dat ik ben zoals ik ben en dat het toch niet lukt om af te vallen (lekker positief) maar ik mag 't wel proberen van d'r, al is ze d'r niet blij mee.

En ik heb die bikini helemaal niet aangehad omdat ik bang was dat mensen me na zouden staren en me uit zouden lachen.
Oud 25-02-2005, 14:33
Verwijderd
Ik wel, een badpak bedekt mischien meer, maar het doet niets voor je als je grote(re) borsten hebt, tenzij je zo'n beugel ding hebt. Ik zeg niet dat er iets mis is met een badpak hoor, ik voel me alleen prettiger in een bikini, en ja afgelopen zomer voelde ik me soms ongelukkig dat m'n buikje ehm, noggal zichtbaar was enzo. Maar omdat ik nou toch al 4 kilo kwijt ben enzo, zie ik er echt naar uit om in die (dure) bikini rond t ekunnen lopen straks. En aan de rest van de wereld heb ik schijt, ik zit nou/dan op een goed, gezond gewicht, dus mjah. Ik voel me ook veel meer zelfverzekerd, en ik weet hoeveel werk ik er voor heb gedaan om er zo uit te zien... Dus als ik mezelf straks verlegen ga voelen enzo, dan vertel ik mezelf dat.
Oud 25-02-2005, 14:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-02-2005 @ 15:33 :
Ik wel, een badpak bedekt mischien meer, maar het doet niets voor je als je grote(re) borsten hebt, tenzij je zo'n beugel ding hebt. Ik zeg niet dat er iets mis is met een badpak hoor, ik voel me alleen prettiger in een bikini, en ja afgelopen zomer voelde ik me soms ongelukkig dat m'n buikje ehm, noggal zichtbaar was enzo. Maar omdat ik nou toch al 4 kilo kwijt ben enzo, zie ik er echt naar uit om in die (dure) bikini rond t ekunnen lopen straks. En aan de rest van de wereld heb ik schijt, ik zit nou/dan op een goed, gezond gewicht, dus mjah. Ik voel me ook veel meer zelfverzekerd, en ik weet hoeveel werk ik er voor heb gedaan om er zo uit te zien... Dus als ik mezelf straks verlegen ga voelen enzo, dan vertel ik mezelf dat.
Draag zelf wel liever bikini, zit lekkerder dan een badpak. En ach, met mijn figuur staat het toch mooier, heb 't gevoel dat een badpak helemaal accentueert ofzo.
Oud 25-02-2005, 14:39
Verwijderd
@sweetsterretje: Dat is een hele goede instelling! Ik probeer mezelf dat ook voor te houden, maar het lukt niet altijd. Ik voel me eigenlijk altijd wel iets onzeker over mijn lichaam, of dat nou in een bikini of in een spijkerbroek is.

@MeelFriek: Eigenlijk wel jammer. Lijnen is iets wat vooral betrekking heeft op je 'huiselijke sfeer' als het ware, want eten doe je vooral thuis, dus dan is het altijd fijn als je ouder(s) je steunen (of motiveren). Heb je wel vrienden/vriendinnen of andere familieleden die je steunen / motiveren?

En iemand uitlachen of nastaren doen mensen niet snel, denk ik. Tenzij je bij wijze van spreke 120 kg weegt en dan in een stringbikini met triangelbovenstukje gaat rondlopen.
Oud 25-02-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-02-2005 @ 15:36 :
heb 't gevoel dat een badpak helemaal accentueert ofzo.
Ligt er aan wat voor model, en wat voor patroon, die dingen kunnen je midrif dunner laten lijken, je benen slanker, je lichaam langer, etc etc etc. Dat is wel weer een pro, maar ik voel me idd ook beter in een bikini, voornamelijk omdat ik dan meer steun heb voor mn borsten dan in een badpak.

*zucht* ik heb zin in zomer, tis zou koud buiten nou.
Oud 25-02-2005, 14:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-02-2005 @ 15:39 :
@sweetsterretje: Dat is een hele goede instelling! Ik probeer mezelf dat ook voor te houden, maar het lukt niet altijd. Ik voel me eigenlijk altijd wel iets onzeker over mijn lichaam, of dat nou in een bikini of in een spijkerbroek is.

@MeelFriek: Eigenlijk wel jammer. Lijnen is iets wat vooral betrekking heeft op je 'huiselijke sfeer' als het ware, want eten doe je vooral thuis, dus dan is het altijd fijn als je ouder(s) je steunen (of motiveren). Heb je wel vrienden/vriendinnen of andere familieleden die je steunen / motiveren?

En iemand uitlachen of nastaren doen mensen niet snel, denk ik. Tenzij je bij wijze van spreke 120 kg weegt en dan in een stringbikini met triangelbovenstukje gaat rondlopen.
M'n moeder tsja, ze steunt me redelijk. Ik krijg mager vlees, en ze laat me m'n gang gaan maar ze houdt wel heel erg in de gaten dat ik wel eet. Ze is hartstikke bang dat ik anorexia oid krijg, alhoewel dat nu minder begint te worden nu ze merkt dat ik er serieus mee bezig ben.
Ze steunt me dus wel redelijk, maar ze vindt het niet nódig dat ik lijn. Van haar mag ik zelfs wel een paar kilo aankomen
M'n vader steunt me echter helemaal niet, en m'n broertje snapt 't gewoon niet
Oud 25-02-2005, 14:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-02-2005 @ 15:15 :
Hmmz, kheb nieuwe motivatie gevonden om door te gaan tot ik op m'n streefgewicht zit. Khad een nieuwe bikini gekocht, alleen het onderstukje was wat te groot, en heb dus nu een andere bikini gezien waarvan je het onderstukje en bovenstukje appart kan kopen, is alleen wat prijzig, dus heb mezelf beloofd dat ik em met twee week aan ga passen en kijken of het wat is, en dan koop ik hem met een maandje oid, dus tot dan moet ik doorgaan.
*zucht*
Om die reden koop ik bikini's via otto of wehkamp... altijd de goede maten en als het niet past kun je het gratis weer terugsturen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-02-2005, 14:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 25-02-2005 @ 13:19 :
een swirl lijkt volgens mij op een sundea ijsje van de mc donalds als ze er aardbijen saus op doen, toch? oke dat is: 200 kcl weet niet hoeveel vet.
Het is 0,4L aardbeienijs in mijn geval... het zal wel gelijk zijn aan een milkshake van 0,4L.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-02-2005, 14:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-02-2005 @ 15:53 :
Het is 0,4L aardbeienijs in mijn geval... het zal wel gelijk zijn aan een milkshake van 0,4L.
Ehm, mijn link? Of is dat iets anders?
Oud 25-02-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 25-02-2005 @ 15:30 :
Zeg, wat ik me afvroeg: hoeveel verbrandt je lichaam in rust toestand?
Ik weet niet precies wat je wil weten, of wat je onder 'rust' verstaat. Zitten, slapen?

Als je slaapt verbrand je bijvoorbeeld 0,9 kcal/kg/uur. Dus stel dat je 60 kg weegt verbrand je 54 kcal per uur. En met zitten (of tv kijken) verbrand 1,0 kcal/kg/uur. Dus 60 kcal per uur voor iemand van 60 kg.

Waarschijnlijk heb je wel iets aan deze link: Activiteitentabel

En dan heb je nog zoiets als je basaalstofwisseling:

De basaalstofwisseling weerspiegelt het energieverbruik van personen in rust, waarbij geldt dat de omgevingstemperatuur constant is en dat het al enige tijd geleden is dat ze hebben gegeten. Er is dus geen extra energie nodig voor lichamelijke activiteit, de spijsvertering of het reguleren van de lichaamstemperatuur. De basaalstofwisseling wordt ook wel aangeduid als ‘ruststofwisseling’.

Ik denk dat dat meer is wat je bedoeld, maar hoe je je basaalstofwisseling (per dag?) kunt uitrekenen weet ik ook niet precies. MightyDuck had daar geloof ik een formule / bestand voor.
Oud 25-02-2005, 16:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-02-2005 @ 15:57 :
Ehm, mijn link? Of is dat iets anders?
Dat was het niet, zover ik kan zien, het heeft niets met cheesecake te maken. Swirl is de naam vd winkel en was vroeger van ola. Zitten op de grootste stations.

http://www.stadshartamstelveen.nl/br...06b_swirls.htm
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-02-2005, 16:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-02-2005 @ 15:25 :
Mijn moeder heeft me ook altijd goed gemotiveerd en gesteund. Bovendien 'hielp' ze me ook door me niet in de verleiding te brengen met snoep en koekjes, ging ze gezonder koken, en bracht ze speciaal light-/dieetproducten voor me mee. En deze zomer heb ik van haar een bikini gekregen (Normaal krijg ik 1 x in de maand kleedgeld, en ik moet badkleding dus ook zelf betalen. Maar deze heeft zij voor mij betaald.) omdat ze het knap van me vond dat ik (zoveel) was afgevallen. Echt lief!
Sorry dat ik ga zeuren hoor... Maar je zei eerder nog dat je al 4 jaar ofzo op t zelfde gewicht was etc. en net zei je dat je eerder zwaarder woog enzo en dat je bent afgevallen? Je spreekt jezelf dus tegen... Of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik wat leonoor en de anderen zeggen: het is echt zo dat je lichaam nog volop zal veranderen en je misschien die 2 kilo moet accepteren... Of je moet van jezelf zeggen dat je echt meer bent gaan eten en nu eigenlijk te veel eet en dus best je eetpatroon mag veranderen ed.

Ik ben bijv. ook niet te zwaar (64 kg bij 1.72) maar ben wel in een korte tijd 4 kilo aangekomen. Daarbij sport ik nu drastisch minder en dat is iets om sterk rekening mee te houden. Ik móet dus minder gaan eten anders zal ik alleen maar aan komen de komende maanden. Ik moet dus mn eetlust verkleinen wat nogal moeilijk gaat
Oud 25-02-2005, 16:45
Verwijderd
Mmmmm Swirls zijn lekker! Maar ik weet ook niet hoeveel cal ze zijn..

Vandaag wel een goede dag tot nu toe -->

11.00
1 boterham jam
1 boterham honing
1 schaaltje magere yoghurt + 1 banaan

13.00
1 peer

14.00
2 boterhammen kaas

17.00
1 cup a soup chinese kip
1 boterham

Verwachting

18.30
Gehaktdagschotel met bloemkool
Aardappelpuree
Gebakken chamignons
Sla

21.00
Toetje -> Yoghurt en een sinaasappel ofzo

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 16:47.
Oud 25-02-2005, 16:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met jam, een zonder beleg, glas melk

10.30 uur: pakje LU petit dejeuner koekjes, flesje water

13.00 uur: klein stokbroodje met tonijnsalade (is dat erg slecht? Er zat volgens mij geen mayo enzo door), sla, tomaat en ei (maar die ei heb ik eraf gedaan), blikje cola (voor de suikers anders word ik gigantisch duizelig)

16.00 uur: twee kleine trosjes druiven, glas passievruchtensiroop

Vanavond ga ik risotto eten denk ik en nog wat fruit eten

Ik heb de laatste week steeds zo'n zin in zoetigheid terwijl ik daar dus normaal echt nooit behoefte aan heb en het dus ook nooit koop of eet maar de laatste week heb ik gigantisch veel zin in koekjes en met name chocola. Ik moet niet ongesteld worden en ik eet verder ook genoeg. Iemand een idee hoe dat zomaar ineens komt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-02-2005, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-02-2005 @ 17:54 :

Ik heb de laatste week steeds zo'n zin in zoetigheid terwijl ik daar dus normaal echt nooit behoefte aan heb en het dus ook nooit koop of eet maar de laatste week heb ik gigantisch veel zin in koekjes en met name chocola. Ik moet niet ongesteld worden en ik eet verder ook genoeg. Iemand een idee hoe dat zomaar ineens komt?
Misschien toch te weinig zoetigheid gegeten de laatste tijd? Of een grote inspanning gehad waardoor je lichaam ff wat vet oid nodig heeft? Ik heb die buien ook wel eens maar vaak voelt t toch als een te kort. Mijn lichaam kan t bijv. heel goed aangeven als ik vet nodig heb. Na een week dansen had ik die behoefte bijv. heel erg in t weekend. En dat klopte ook want tijdens zo'n week at ik ook bijna geen vet.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent..
K-elli-e
46 26-06-2004 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.