Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 24-03-2005 @ 12:17 :
Dat is echt waar, en soms is dat niet eerlijk. Ik eet heel gezond en regelmatig, en krijg gewoon niet het figuur dat ik zou willen hebben. Terwijl een vriendin van me iedere dag overleeft op geen ontbijt, een lunch van cake, frituurspul en chocolademelk plus avondeten en verder niks (soms nog chips 's avonds) en mooie verhoudingen heeft, slank is. Een klasgenootje van me eet minstens 5 keer per week een broodje kroket als lunch en blijft in maatje 34 passen.... Als ik zo ongezond zou eten zou ik ten eerste veel aankomen en er ook veel ongezonder uit gaan zien, maar zij helemaal niet. En zo blijft het altijd....
Hehehe... Ik wou dat ik daarnaast ook slank bleef, maar zo werkt het blijkbaar niet ^^. Al zegt de dokter dat ik met mijn bloed topsporter zou kunnen worden .
Ik zie het nog niet gebeuren, maar probeer al wel wat meer intensief te dansen, iets waar ik wel moeite voor doe Oh en ik doe oefeningen op de trilplaat, wat zijn de algemene ervaringen daar al mee?
Oud 24-03-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-03-2005 @ 14:55 :
1.67.
Ach meisje, zucht. Knuffel. Ik ben van mijn 76 kilo voor de feestdagen maar weer eens naar 84 geschommeld. 1m71.
Ik heb alleen zo'n moeite met kleren.
Oud 24-03-2005, 14:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-03-2005 @ 14:55 :
1.67.
Toch vind ik jou er altijd superknap en mooi uitzien als ik heel eerlijk ben . Je ziet totaal niet dat je gewicht wat hoger is dan de meeste van jouw leeftijd. Iig niet in zover je wat laat zien op de foto's die ik van jou gezien heb...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 14:03
Verwijderd
Als je naar uiterlijk kijkt moet je ook kijken naar het hoofd dat er op zit.
Oud 24-03-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 15:03 :
Toch vind ik jou er altijd superknap en mooi uitzien als ik heel eerlijk ben .
Dat bedoel ik dus ook met mijn vorige post.
Oud 24-03-2005, 14:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2005 @ 15:03 :
Als je naar uiterlijk kijkt moet je ook kijken naar het hoofd dat er op zit.
En als je dat hoofd stom/lelijk vindt ?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 15:04 :
En als je dat hoofd stom/lelijk vindt ?
Dan is het tijd om aan je zelfbeeld te gaan werken.
Oud 24-03-2005, 14:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2005 @ 15:05 :
Dan is het tijd om aan je zelfbeeld te gaan werken.
Ik bedoelde iemand anders z'n hoofd
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 15:06 :
Ik bedoelde iemand anders z'n hoofd
Dan is het voor die persoon tijd om aan zijn of haar zelfbeeld te werken.
Oud 24-03-2005, 14:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2005 @ 15:21 :
Dan is het voor die persoon tijd om aan zijn of haar zelfbeeld te werken.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 14:28
Verwijderd
Ik heb een korte broek aan die ik vorige zomer absoluut niet meer dicht kon krijgen
Oud 24-03-2005, 14:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-03-2005 @ 15:28 :
Ik heb een korte broek aan die ik vorige zomer absoluut niet meer dicht kon krijgen
Voelt dat niet beter dan dat je in je bed ligt na een avond je volzuipen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 15:35 :
Voelt dat niet beter dan dat je in je bed ligt na een avond je volzuipen?
Mwah, in bed liggen na een avondje volzuipen is nog niet zo'n ramp. Pas als ik de gordijnen open doe, dan wordt het vervelend
Oud 24-03-2005, 14:41
Mara
Mara is offline
Huidig BMI: 25,4 (1,66m 70kg)

Streef BMI: 20,7 (1,66m 58kg)

Ik streef niet zozeer naar een ander BMI, dan naar een ander gewicht. M'n oude gewicht minus 2/3 kilo, ik voelde me toen namelijk ook al niet lekker in m'n vel zitten.

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 14:48.
Oud 24-03-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 24-03-2005 @ 14:43 :
Lengte: 1.73

Huidig gewicht: 65 kilo
Huidig BMI: 21,7

Streefgewicht: 60 kilo
StreefBMI: 20
ongeveer dit. ik ben één cm kleiner, één kilo zwaarder en m'n streefgewicht ligt twee kilo lager
Oud 24-03-2005, 14:47
Mara
Mara is offline
Vandaag

Ontbijt
0,5 grapefruit (laatste tot nu, zomer komt weer )
2 bb, 1x light-jam 1x appelstroop

Tussendoor
1 bb rookvlees
1 appel

Lunch
2 bb rookvlees

Tussendoor
2 bb, 1x 20+ kaas 1x schouderham 1x becel light

Avondeten
200g aardappelen
100g riblap
Groente nog onbekend

Avond
250g magere kwark
200mL magere melk


Ik zit nu (excl. groente dus) op 1454kcal. Mét groente kom ik dus zéker aan de 1500, waarschijnlijk nog wel veel meer erboven (ik eet altijd veel groente).
Oud 24-03-2005, 14:52
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 14:49 :
Opzich herken ik hier wel iets van... Als ik 's ochtends wakker word, ben ik best tevreden met wat ik zie, maar zodra ik ga leven (eten, drinken) wordt m'n buik een stuk dikker en dan hangt er in mijn ogen een dikke buik over m'n broek heen... ik moet ook eigenjlijk niet naar mezelf kijken afgezien van 's ochtends, maar ja, als ik 's ochtends nog dunner word, is het gewoon niet gezond, terwijl ik elke avond het liefst nog een paar kilo zou willen afvallen...
Maar ik ga misschien nog fitnessen als het niet zo duur is, dan kan ik het misschien wat strakker krijgen...
Ik sporte eerst nooit, ook niet in die periode dat ik afgevallen ben. Sinds een maand (of 1,5 maand) ben ik zo'n 3x per week gaan fietsen op de hometrainer. Ongeveer een half uur, want ik heb gewoon een super slechte conditie. Ik merk wel dat ik hierdoor slanker ben geworden (in cm, m'n gewicht is 't zelfde gebleven), en ik hoorde ook van anderen dat ik was afgevallen (slanker leek), terwijl dat (in gewicht) helemaal niet zo was. Ik probeer dus inderdaad te blijven bewegen, verder weet ik 't ook ff niet meer.
Oud 24-03-2005, 14:54
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 24-03-2005 @ 15:03 :
Als je naar uiterlijk kijkt moet je ook kijken naar het hoofd dat er op zit.
Vind ik ook. En met m'n hoofd ben ik ook tevreden. Alleen jammer dat ik een beetje in een dipje zit nu wat betreft m'n lichaam.
Oud 24-03-2005, 14:56
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 15:35 :
Voelt dat niet beter dan dat je in je bed ligt na een avond je volzuipen?
Jij kan echt grappig (en rechtuit) uit de hoek komen!
Oud 24-03-2005, 15:11
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-03-2005 @ 15:41 :
Huidig BMI: 25,4 (1,66m 70kg)

Streef BMI: 20,7 (1,66m 58kg)

Ik streef niet zozeer naar een ander BMI, dan naar een ander gewicht. M'n oude gewicht minus 2/3 kilo, ik voelde me toen namelijk ook al niet lekker in m'n vel zitten.
Ik ben altijd wel tevreden geweest met mezelf, totdat ik die 10 a 15 kg aankwam door problemen thuis zo'n 2 jaar geleden (ik bleef maar eten als ik me slecht voelde ). Inmiddels is er dus 10 kg af.

Ik wil ook absoluut niet meer afvallen dan dit, want ik weet dat m'n gewicht gezond is nu. Ik wil ook kijken naar m'n uiterlijk, en niet naar het nummertje op de weegschaal. Dat deed ik eerst dus ook, maar de laatste tijd ben ik een beetje depressief erover.
Ik zal het ff verder uitleggen; ik praatte laatst (op msn) met een meisje uit m'n klas, en 't was op dat moment ongeveer 2 uur 's middags. Ze zei zoiets als 'ik moet zo maar eens iets gaan eten'. Dus ik gevraagd of ze nog niet gelunched had, maar ze bleek het dus over 't ontbijt te hebben. Ik heb haar uitgelegd dat 't ongezond is om tot 2 uur 's middags niks te eten etc. Toen kwam het dus over afvallen te praten Ze zei dat haar gewicht heel erg schommelde, maar dat vond ze geen probleem, want als ze een paar dagen niks (of nauwelijks) at, viel ze zo weer af. (Tja, hoe ongezond kun je zijn ) Uiteindelijk vroeg ze dus hoeveel ik weeg, dus ik gewoon 70kg gezegd. (Het klinkt dan wel hoog, maar ik schaam me er niet voor aangezien ik weet dat het voor mijn lengte gewoon gemiddeld is. Ze zei toen zoiets als dat ze dacht dat ik 60kg woog, en het kwam erop neer dat 70 toch wel erg veel is. Zij zelf weegt trouwens 48kg bij een lengte van 1,60. Erg weinig dus. Maar ondanks dat ging ik toch nadenken over m'n gezonde gewicht, dat door anderen als 'veel' wordt gezien

Het grootste probleem (als ik me dik voel) heb ik altijd met uitgaan. Dan wil ik toch graag een leuk truitje aan, maar als ik dan iets aandoe en in de spiegel kijk vind ik mezelf te dik, terwijl dat volgens anderen (waarvan ik weet dat ze het eerlijk zeggen) niet zo is.

Vooral bij m'n heupen vond ik mezelf vanmorgen dik (terwijl ik van anderen net hoor dat ze graag met me zouden willen ruilen).
Sorry voor m'n lange verhaal, ik zit ff een beetje in de knoop. Ik denk dat ik zo snel mogelijk weer eens foto's ga maken (als ik batterijen heb voor de digitale camera) en dan meld ik dat hier wel ff (als ze klaar zijn). Misschien kan iemand anders er dan nog een mening over geven.
Oud 24-03-2005, 15:13
-(L)-
@MeelFriek; je schema ziet er goed uit vandaag, vind ik !
Oud 24-03-2005, 15:21
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
@ Happy:

Ik vind dat wat jij hier zegt erg lijken op het probleem dat Sneeuwvlokje heeft, waar laatst zo'n discussie over was. Ik denk dat heel erg veel mensen hier dat probleem hebben. Ik wil je aanraden om deze week de Esta te lezen, of in ieder geval een artikel daarin. Ik heb dat al eerder genoemd vandaag, het gaat over het zelfbeeld dat vrouwen vandaag de dag hebben, en hoe ze daar aan komen, zeg maar. Het is erg herkenbaar.

En foto's maken is altijd aan te raden, heb ik vandaag ook gedaan, eigenlijk voor het eerst, op advies van iemand dat ik hier las. En ik zou niet ontevreden moeten zijn denk ik.... Hoewel ik dat wel vaak ben.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 15:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Happy, ik herken wat je zegt, en ik ben benieuwd naar de foto's 70 Klinkt in mijn oren ook 'hoog', maar 68 dan weer niet. Terwijl, zoals je zelf al zei, je 2 kilo verschil waarschijnlijk niet eens kunt zien. Het is gewoon maar een getal, je BMI is hartstikke goed en als je vrij lang bent zul je nou een keer wat meer 'moeten' wegen, die lengte weegt gewoon ook extra

Ik zeg trouwens de hele tijd dat ik heel erg van slank houd, maar eigenlijk moet ik het anders formuleren, ik hou heel erg van 'petite'. Dus fijngebouwd, en daarmee ook slank, maar wel met vormen en niet mager. (Een beetje dat zuidelijke idee, zeg maar.) Ik ben 1,77m, zal dus nooit fijngebouwd worden, net als Happy waarschijnlijk. Dat is ook niet het Westerse figuur, dat is nou een keer wat breder gebouwd dan dat hele fijne van bv. Franse mensen.
Oud 24-03-2005, 15:27
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 24-03-2005 @ 16:21 :
@ Happy:

Ik vind dat wat jij hier zegt erg lijken op het probleem dat Sneeuwvlokje heeft, waar laatst zo'n discussie over was. Ik denk dat heel erg veel mensen hier dat probleem hebben. Ik wil je aanraden om deze week de Esta te lezen, of in ieder geval een artikel daarin. Ik heb dat al eerder genoemd vandaag, het gaat over het zelfbeeld dat vrouwen vandaag de dag hebben, en hoe ze daar aan komen, zeg maar. Het is erg herkenbaar.

En foto's maken is altijd aan te raden, heb ik vandaag ook gedaan, eigenlijk voor het eerst, op advies van iemand dat ik hier las. En ik zou niet ontevreden moeten zijn denk ik.... Hoewel ik dat wel vaak ben.
Ik was dat, die dat een hele tijd geleden eens aanraadde Het wordt inderdaad ook weer tijd dat ik dat eens ga doen.
Ik weet dat het op 't probleem van Sneeuwvlokje lijkt, maar er zijn toch een paar verschillen:
-Ik was eerst wel teveden, maar ik ben ineens omgeslagen.
-Sneeuwvlokje zit aan de ondergrens van een gezond gewicht, terwijl ik met een aantal kg minder, ook nog een gezond gewicht zou hebben. En daarom ga ik dus twijfelen of ik niet toch meer moet afvallen dan die 10kg die ik kwijt ben (maar ik houd m'n verstand erbij, en doe 't dus niet )
Oud 24-03-2005, 15:33
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Weet niet of 't (voor een deel) op mij gericht was, maar ik bijt me niet vast op dat getal. Dat is gewoon een richtlijn voor mij. Komt ik erachter dat ik bij 61kg eruitzie zoals ik wil (alhoewel ik weet dat ik nooit tevreden zal zijn, maar dan zal ik gewoon even rationeel na moeten denken) dan stop ik daar.

Schema is iets anders nu van mij:
Net 2 sultana (niet 2 pakjes, maar 2 koekjes uit pakje van 3 ) en 1 matse.

Avondeten is opeens chinees, dat wordt in mijn geval dus nasi.

[EDIT]Ik kom dus ook iets hoger uit, 1600kcal.[/EDIT]

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 15:37.
Oud 24-03-2005, 15:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 16:27 :
Ik weet dat het op 't probleem van Sneeuwvlokje lijkt, maar er zijn toch een paar verschillen:
-Ik was eerst wel teveden, maar ik ben ineens omgeslagen.
-Sneeuwvlokje zit aan de ondergrens van een gezond gewicht, terwijl ik met een aantal kg minder, ook nog een gezond gewicht zou hebben.
En toch komt het overeen dat jullie allebei kerngezond zijn, dat mensen tegen jullie zeggen dat jullie mooi zijn en zelfs dat ze met jullie zouden willen ruilen. En ondanks dat blijven jullie zelf ontevreden, en zouden altijd het liefst toch nog iets minder willen wegen. Gelukkig zijn jullie wel realistisch genoeg om in te zien dat dat niet gezond is. Natuurlijk zijn er verschillen, niemand is immers hetzelfde. Maar dit is een probleem dat ik steeds vaker zie, ook bij mezelf. En ik kan mezelf wel steeds voorhouden dat er niets mis met me is en dat ik er goed uitzie, maar soms werkt dat inderdaad gewoon niet. Ik vraag me af of dat ooit over gaat eigenlijk.....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 24-03-2005, 16:04
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-03-2005 @ 16:33 :
@Happyyy: Weet niet of 't (voor een deel) op mij gericht was, maar ik bijt me niet vast op dat getal. Dat is gewoon een richtlijn voor mij. Komt ik erachter dat ik bij 61kg eruitzie zoals ik wil (alhoewel ik weet dat ik nooit tevreden zal zijn, maar dan zal ik gewoon even rationeel na moeten denken) dan stop ik daar.
Ik kijk ook niet naar het gatel. Of ja, laat ik zeggen 'keek'. Want sinds dat gesprek met dat meisje uit m'n klas, heeft dat domme getal me toch aan 't denken gezet

Mijn streefgewicht was eerst trouwens 68, maar omdat ik tevreden was toen ik aan 70 zat ben ik toen gestopt.
Oud 24-03-2005, 16:05
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 24-03-2005 @ 16:34 :
Ik vraag me af of dat ooit over gaat eigenlijk.....
Ik hoop dat het een tijdelijke ingeving is, die iets met de puberteit te maken heeft ofzo.
Oud 24-03-2005, 16:11
Verwijderd
Mensen dachten (of ze het nog steeds denken weet ik niet) ook altijd dat ik lichter ben dan ik werkelijk ben... 70 klinkt idd veel, ik heb ook zo iets van "ik wil iig onder de 70 zitten al is het maar voor de 'klank'". Of je nu 69 of 70 weegt, zo groot is het verschil niet, maar het klinkt en voelt gewoon anders, bij mij iig.
Oud 24-03-2005, 16:18
-(L)-
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 68 ga. Morgenvroeg maar eens ff op de weegschaal gaan staan dan. Ik denk dat ik nog 2 kg te gaan heb, maar 't kan ook een halve kilo meer of minder zijn.
Oud 24-03-2005, 16:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 17:18 :
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 68 ga. Morgenvroeg maar eens ff op de weegschaal gaan staan dan. Ik denk dat ik nog 2 kg te gaan heb, maar 't kan ook een halve kilo meer of minder zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een slechte reden. En hieraan toegeven betekent dat je dat straks gemakkelijker weer doet. Je dacht tevreden te zijn als je 10 kilo was afgevallen en dat was je even, je weet wat er straks bij 68 kilo gaat gebeuren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2005, 16:41
Verwijderd
Mijn probleem zit denk ik iets dieper dan dat van Happyyy. Ik heb al een aantal jaren last van een negatief zelfbeeld als gevolg van dingen die in het verleden gebeurd zijn (maar die ik net iets te persoonlijk vind om hier te posten). Er zijn periodes geweest dat ik bijv. het licht uitdeed als ik op de badkamer was zodat ik mezelf niet hoefde te zien in de spiegel, zo erg was het.

Tot overmaat van ramp ging ik toen in een jaar tijd van 60 kg naar 71 kg (mijn lengte bleef was/bleef hetzelfde) en dat maakte mijn toch al niet zo geweldige zelfbeeld helemaal kapot. Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat het genoeg was geweest, en dat ik er aan ging werken. Ik ben toen 13 kg afgevallen en woog daarna 58 kg. Naarmate ik afviel kreeg ik steeds meer zelfvertrouwen, en ik vond mijzelf (en ook mijn lichaam) soms zelf een beetje 'mooi'.

De eerste paar maanden dat ik op mijn streefgewicht zat was ik blij met metzelf en met mijn gewicht, alhoewel ik wel een overdreven grote angst had om (weer) aan te komen/dik(ker) te worden. Maar de laatste tijd steekt de negatieve zelfbeeld weer de kop op. Ik weet van mezelf dat ik 'statistisch gezien' niet (te) dik ben, maar ik voel me gewoon niet lekker in mijn lichaam. Als ik in de spiegel kijk en mezelf zie weet (verstand) ik dat ik niet dik ben, maar ik voel (gevoel) me dik. Mijn verstand en gevoel zitten dus niet op een lijn, en mijn probleem is dus puur psychisch.

Gelukkig maar, dat mijn verstand net iets sterker is dan mijn gevoel. Want mijn verstand zegt dat ik niet verder af moet vallen, omdat het anders niet gezond is voor mijn lichaam. De enige optie die dan overblijft is mijn gevoel veranderen, en dat komt neer op het verbeteren van mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen. Momenteel werk ik daar dus ook hard aan.

Maandagavond was echt een dieptepunt in mijn leven qua mijn zelfbeeld. Alle emoties en frustraties kwamen er toen uit, en ik haatte mezelf en mijn lichaam echt. Gelukkig was mijn moeder er toen om me op te vangen, en ik heb heel veel steun aan haar gehad. We hebben lang gepraat, en ik heb haar precies verteld hoe ik me voel. We hebben toen een soortvan afspraken en plan gemaakt om er aan te werken, en tot nu toe werkt dat prima. Het gaat veel beter met me, en ik voel me al een stuk fijner in mijn vel.

Lange post weer
Oud 24-03-2005, 16:41
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 17:18 :
Ik denk dat ik dan toch maar voor de 68 ga. Morgenvroeg maar eens ff op de weegschaal gaan staan dan. Ik denk dat ik nog 2 kg te gaan heb, maar 't kan ook een halve kilo meer of minder zijn.
Kijk alsjeblieft uit, niet iedereen is het zelfde, maar zo begon het vorig jaar bij mij ook...
Oud 24-03-2005, 17:04
Verwijderd
Mijn huidige BMI is 21.9, 1.67m en 61.3kg.
Mijn streef BMI is 20.8, en 58kg

(Voor de mensen die het opvalt, ik heb idd mijn streefgewicht met twee kilo verlaagd, ik ben sinds m'n 16de eigenlijk niet meer gegroeid in lengte/breedte/cup en schoenmaat, alleen mn heupen zijn iets breder geworden (en was noggal wat aangekomen door slecht eten Mar het gaat momenteel zo goed, al 6.5kg kwijt, dat ik denk dat 58kg zat te halen is. uiteindelijk wil ik beginnen met meer krachttraining e.d.)
Oud 24-03-2005, 18:12
-(L)-
Ik weet dat het niet goed is om het te verlagen naar 68, maar als je terug kijkt in vorige topics (toen ik hier pas kwam), toen was m'n streefgewicht 68, ik ben gewoon eerder gestopt omdat ik tevreden was.

Ik ben net trouwens eens een uurtje op m'n kamer geweest en ik heb eens goed in de spiegel gekeken. En ik was nu ineens weer veel blijer met m'n lichaam dan vanmorgen (eigenlijk voel ik me nu weer helemaal goed, geen idee hoe dat kan). Heb ook nog wat meer zomerkleren uit de kast gehaald, en na lang te hebben nagedacht was ik toch best tevreden (van 't ene op 't andere moment ). Ik heb na lang nadenken dus toch besloten niet meer af te vallen, en gewoon op dit gewicht te blijven. Ik heb me oa afgevraagd waarom ik eerst wel tevreden was, en nu ineens niet meer. En ik heb teruggedacht aan complimentjes die ik heb gekregen, sinds ik op dit gewicht zit. Dus, ik moet niet meer zeuren en op dit gewicht blijven
Oud 24-03-2005, 18:22
Verwijderd
@Happyyy: Heel goed hoe je dit voor jezelf hebt aangepakt!
Oud 24-03-2005, 18:36
ANGE
ANGE is offline
Hmm... ik baal, want weer is het me niet gelukt om zelfs maar richting dat schema te gaan. Sterker nog, ik heb nog minder gegeten dan normaal... Bah, want ben ik toch ook een sukkel, zelfs eten lukt niet.
Oud 24-03-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 19:36 :
Hmm... ik baal, want weer is het me niet gelukt om zelfs maar richting dat schema te gaan. Sterker nog, ik heb nog minder gegeten dan normaal... Bah, want ben ik toch ook een sukkel, zelfs eten lukt niet.
Wat voor schema? En waarom vind je het zo moeilijk om te eten? Wat is je gewicht + lengte, en wil je aankomen?

Wat een vragen allemaal
Oud 24-03-2005, 18:49
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-03-2005 @ 19:45 :
Wat voor schema? En waarom vind je het zo moeilijk om te eten? Wat is je gewicht + lengte, en wil je aankomen?

Wat een vragen allemaal
Wat uhm... dinges gemaakt had... Begin van dit topic ergens. Ik ben 1.68 en weeg ongeveer 78 kilo, denk ik zo. Aankomen wil ik dus niet, maar eten is de laatste tijd een moeilijk iets...
Oud 24-03-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 19:49 :
Wat uhm... dinges gemaakt had... Begin van dit topic ergens. Ik ben 1.68 en weeg ongeveer 78 kilo, denk ik zo. Aankomen wil ik dus niet, maar eten is de laatste tijd een moeilijk iets...
Weet je ook waardoor het komt dat eten moeilijk voor je is momenteel? Zo ja, denk je dat je er iets aan kan veranderen?
Oud 24-03-2005, 18:53
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-03-2005 @ 19:51 :
Weet je ook waardoor het komt dat eten moeilijk voor je is momenteel? Zo ja, denk je dat je er iets aan kan veranderen?
Als ik dat eens wist.... en dus is het ook moeilijk om het te veranderen, maar ik probeer het iedere dag weer opnieuw. Het lukt alleen niet....
Oud 24-03-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 19:53 :
Als ik dat eens wist.... en dus is het ook moeilijk om het te veranderen, maar ik probeer het iedere dag weer opnieuw. Het lukt alleen niet....
Ik vind het een beetje vreemd eigenlijk. Is de oorzaak psychisch of lichamelijk? Je kan bijv. buikpijn krijgen door eten, dan is de oorzaak lichamelijk. Maar voel je je gewoon niet prettig als je eet of heb je simpelweg 'geen zin' om te eten dan is het waarschijnlijk psychisch.
Oud 24-03-2005, 18:56
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-03-2005 @ 19:55 :
Ik vind het een beetje vreemd eigenlijk. Is de oorzaak psychisch of lichamelijk? Je kan bijv. buikpijn krijgen door eten, dan is de oorzaak lichamelijk. Maar voel je je gewoon niet prettig als je eet of heb je simpelweg 'geen zin' om te eten dan is het waarschijnlijk psychisch.
Psychisch. Ik voel me inderdaad niet prettig als ik eet, wil eigenlijk gewoon niet eten, maar ik weet dat ik daar eigenlijk wat aan moet doen.
Oud 24-03-2005, 19:00
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-03-2005 @ 19:22 :
@Happyyy: Heel goed hoe je dit voor jezelf hebt aangepakt!
Ja, ik had het zelf ook niet verwacht dat mijn negatieve instelling maar zo tijdelijk zou zijn...

Ik ben net wel een beetje fout geweest; 6 boterhammen met kaas en een paar plakken ontbijtkoek gehad. Dom, dom, maarja ik had er zin in

En het gekke is; ik voel me nou weer helemaal goed en ben weer gemotiveerd om 't zo te houden...
Oud 24-03-2005, 19:03
-(L)-
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 19:56 :
Psychisch. Ik voel me inderdaad niet prettig als ik eet, wil eigenlijk gewoon niet eten, maar ik weet dat ik daar eigenlijk wat aan moet doen.
Als je niet of weinig eet, gaat je lichaam in de spaarstand en gaat 't alles wat je binnenkrijgt opslaan. Hierdoor val je niet af, je moet dus toch meer gaan eten, om af te vallen.
Oud 24-03-2005, 19:05
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 20:03 :
Als je niet of weinig eet, gaat je lichaam in de spaarstand en gaat 't alles wat je binnenkrijgt opslaan. Hierdoor val je niet af, je moet dus toch meer gaan eten, om af te vallen.
Dat weet ik, dat is me eerder uitgelegd. En het gaat me eigenlijk ook niet eens zozeer om het afvallen, maar meer om het niet eten. En dat wil ik niet meer.
Oud 24-03-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 20:00 :
Ja, ik had het zelf ook niet verwacht dat mijn negatieve instelling maar zo tijdelijk zou zijn...

Ik ben net wel een beetje fout geweest; 6 boterhammen met kaas en een paar plakken ontbijtkoek gehad. Dom, dom, maarja ik had er zin in

En het gekke is; ik voel me nou weer helemaal goed en ben weer gemotiveerd om 't zo te houden...
Mooi! Ik ben zelf nu ook gemotiveerd om mijn gewicht te behouden. En in ieder geval niet onder de 57/58 kg te gaan. Momenteel zit ik wel op de 59 kg, maar dat komt doordat ik ongesteld ben.

En 6 boterhammen met kaas is altijd beter dan een zak chips of reep chocolade.
Oud 24-03-2005, 19:09
-(L)-
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 20:05 :
Dat weet ik, dat is me eerder uitgelegd. En het gaat me eigenlijk ook niet eens zozeer om het afvallen, maar meer om het niet eten. En dat wil ik niet meer.
Dat begrijp ik ja. Wat heb je vandaag gegeten?
Oud 24-03-2005, 19:11
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-03-2005 @ 20:09 :
Dat begrijp ik ja. Wat heb je vandaag gegeten?
1 cracker en avondeten (1 aardappel en 1 lepel groente)
Oud 24-03-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 24-03-2005 @ 20:11 :
1 cracker en avondeten (1 aardappel en 1 lepel groente)
Als je echt niet meer kunt eten (psychisch dus), dan zou ik toch eens langs de huisarts gaan, dit houdt je lichaam waarschijnlijk niet lang vol.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.