Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 11:25
Verwijderd
Er is één huisje, met daarin drie gloeilampen, die allemaal uit zijn.
Buiten zijn drie lichtschakelaars. Je mag één keer naar binnen.
Hoe kom je er achter welke schakelaar bij welke lamp hoort?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 11:39
TD
TD is offline
Hmm, een klassieker

Spoiler
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:45
born2dance
born2dance is offline
TD heeft m goed

idd een klassieker, nog op school keertje gehoord, vond hem toen onwijs leuk....nu nog steeds trouwens
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 14:15
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Haha, ik zat echt veel te "abstract" te denken, maar nu je het zo zegt is het inderdaad best makkelijk .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:30
Mathijs
Mathijs is offline
Weet je wel hoe onhandig het is om de schakelaar voor een lamp BUITEN op te hangen... Zucht!
__________________
Wat niet kan is nog nooit gebeurd
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Kleine variant op de oplossing, zo heb ik 'm ooit gehoord, voor het gemak heb ik de schakelaars genummerd van 1 tot 3:
Spoiler
[/B][/QUOTE]

Bijna exact hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:37
bulbanos
Avatar van bulbanos
bulbanos is offline
ja, de lol is eraf als het ledjes zijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:48
Verwijderd
Ik had een veel 'makkelijkere' methode: ga naar binnen, sloop het huis zodat je ziet hoe de bedrading loopt en voilá.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 10:48 :
Ik had een veel 'makkelijkere' methode: ga naar binnen, sloop het huis zodat je ziet hoe de bedrading loopt en voilá.
TN'ers houden niet van halfzachte oplossingen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 14:12
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik heb hem nu door
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:02
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
remy476 schreef op 01-10-2005 @ 15:12 :
ik heb hem nu door
Dat is mooi het is inderdaad een klassieker.

Ik ken er ook nog wel een:

Een man wil een tocht door de jungle maken van 10 dagen. Het enige probleem is dat hij maar 6 voedselpakketten (voor 6 dagen dus) mee kan nemen. Maar in het dorp waar hij vertrekt zijn dragers. Die kunnen ook ieder 6 pakketten meenemen, maar eten zelf ook 1 pakket per dag. Hoeveel dragers heeft die man nodig voor zijn tocht. (voorwaarde is dat iedereen het overleefd en dus 1 pakket per dag krijgt)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:25
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 01-10-2005 @ 17:02 :
Dat is mooi het is inderdaad een klassieker.

Ik ken er ook nog wel een:

Een man wil een tocht door de jungle maken van 10 dagen. Het enige probleem is dat hij maar 6 voedselpakketten (voor 6 dagen dus) mee kan nemen. Maar in het dorp waar hij vertrekt zijn dragers. Die kunnen ook ieder 6 pakketten meenemen, maar eten zelf ook 1 pakket per dag. Hoeveel dragers heeft die man nodig voor zijn tocht. (voorwaarde is dat iedereen het overleefd en dus 1 pakket per dag krijgt)
huh? Ik zou het echt niet weten
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:37
Verwijderd
Zijn het begin- en eindpunt van de toch hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:47
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-10-2005 @ 20:37 :
Zijn het begin- en eindpunt van de toch hetzelfde?
Nee

(je denkrichting is wel goed)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:30
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
0

Die man neemt 6 pakketjes mee.
Na 2 dagen reizen dropt hij 2 pakketten, en reist terug.
Dan neemt hij weer 6 pakketten mee, reist 2 dagen naar die gedropte pakketten, dropt er weer 2 en reist weer terug voor nieuwe.
Weer 6 pakketten mee, dropt er weer 2, reist weer terug.
Nog een keer 6 mee, 2 droppen, terug.

Deze keer bereikt hij z'n 8 gedropte pakketten, en heeft hij er nog 4 bij zich. In totaal 12.
Hij neemt daar 6 paketten van mee. Reist 2 dagen, dropt er 2, weer terug.

Hij heeft nu 2 paketten op 'dag4' liggen, en 6 op 'dag2'.

Hij neemt de 6 paketten van 'dag2' mee, op 'dag4' neemt hij die 2 ook mee, dus heeft ioe er weer 6. Dag 5, 6, 7, 8, 9 en 10 eet hij die op, en hij heeft de reis voltooid.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:35
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-10-2005 @ 15:30 :
0

Die man neemt 6 pakketjes mee.
Na 2 dagen reizen dropt hij 2 pakketten, en reist terug.
Dan neemt hij weer 6 pakketten mee, reist 2 dagen naar die gedropte pakketten, dropt er weer 2 en reist weer terug voor nieuwe.
Weer 6 pakketten mee, dropt er weer 2, reist weer terug.
Nog een keer 6 mee, 2 droppen, terug.

Deze keer bereikt hij z'n 8 gedropte pakketten, en heeft hij er nog 4 bij zich. In totaal 12.
Hij neemt daar 6 paketten van mee. Reist 2 dagen, dropt er 2, weer terug.

Hij heeft nu 2 paketten op 'dag4' liggen, en 6 op 'dag2'.

Hij neemt de 6 paketten van 'dag2' mee, op 'dag4' neemt hij die 2 ook mee, dus heeft ioe er weer 6. Dag 5, 6, 7, 8, 9 en 10 eet hij die op, en hij heeft de reis voltooid.
Nee niet goed, zijn reis duurt nu ook niet meer 10 dagen he. Hij doet een stuk langer over die afstand die hem normaal 10 dagen zou kosten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:50
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 02-10-2005 @ 15:35 :
Nee niet goed, zijn reis duurt nu ook niet meer 10 dagen he. Hij doet een stuk langer over die afstand die hem normaal 10 dagen zou kosten.
best wel heel veel langer

maar, dan weet ik het niet
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 15:39
H@nk
H@nk is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 01-10-2005 @ 17:02 :
Dat is mooi het is inderdaad een klassieker.

Ik ken er ook nog wel een:

Een man wil een tocht door de jungle maken van 10 dagen. Het enige probleem is dat hij maar 6 voedselpakketten (voor 6 dagen dus) mee kan nemen. Maar in het dorp waar hij vertrekt zijn dragers. Die kunnen ook ieder 6 pakketten meenemen, maar eten zelf ook 1 pakket per dag. Hoeveel dragers heeft die man nodig voor zijn tocht. (voorwaarde is dat iedereen het overleefd en dus 1 pakket per dag krijgt)
5
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-10-2005, 15:40
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
H@nk schreef op 02-10-2005 @ 16:39 :
5
leg eens uit
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:17
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
4 dragers.
Spoiler
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:36
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 02-10-2005 @ 17:17 :
4 dragers.
Spoiler
jep correct

(hoe maak je spoiler tags? )
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:46
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 02-10-2005 @ 17:36 :
jep correct

(hoe maak je spoiler tags? )
Gewoon door [spoiler ] voor de tekst en [/spoiler ] achter je tekst (zonder die spaties) te zetten. Kan je trouwens zien als je me quote

Ik zal eens zien met wat voor raadseltje ik kan afkomen (kvind wel ergens eentje).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:01
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb in een boek het volgende raadsel kunnen vinden:
Citaat:
Mustafa en Ali weren kamelenhandelaar, tot ze het besluit namen al hun kamelen te verkopen en als schapenhandelaren verder door het leven te gaan. Ze togen met hun kamelen naar de markt en vingen voor elke kameel een aantal dinars, gelijk aan het totale aantal kamelen. Van dit kapitaaltje kochten ze schapen voor 10 dinar per stuk en van het resterende geld kochten ze een geit.
Op weg naar huis kregen ze zo'n geweldige ruzie dat ze besloten de schapen te delen. Er bleek echter een schaap over te zijn, dus heild Ali dat schaap en gaf Mustafa de geit. "Maar dan heb ik minder dan jij," zei Mustafa, "want een geit is minder waard dan een schaap". "Nou goed dan", zei Ali, "weet je wat, ik geef je nog één van mijn vrouen; dan staan we quitte".
Hoeveel dinars is een vrouw dus waard?

naar raadsel 68 uit Breinbrekers van Ken Russell en Philip Carter
Is geen al te simpele oplossing, moet je echt wel voor gaan nadenken...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:30
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Nou, had ik net dat raadsel van die man in de jungle opgelost, is het al gegeven. Antwoord was 4 en hier mijn uitwerking, anders heb ik het voor niks gedaan.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:59
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
kamelenraadsel
Spoiler


want:

Spoiler

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 19:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 21:01
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-10-2005 @ 19:59 :
kamelenraadsel
Spoiler


want:

Spoiler
Spoiler


Mooi raadsel
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:09
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-10-2005 @ 19:59 :
kamelenraadsel
Spoiler


want:

Spoiler
We have a winner

Heel mooi uitgewerkt, staat quasi gelijk in dat boek.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:23
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 02-10-2005 @ 22:01 :
Spoiler

Inderdaad

Ok, ik een raadsel nu?
Oudje, van toen ik in de eerste zat:

Je hebt 12 knikkers, waarvan 11 even zwaar zijn, en de twaalfde een ander gewicht heeft. Of deze zwaarder of lichter is weet je niet. Nu heb je om deze twaalfde knikker ertussenuit te pikken een ouderwetse weegschaal, waarmee je (groepjes) knikkers kan vergelijken. Je mag echter maar drie keer wegen.

Dus, hoe kun je in slechts drie keer wegen bepalen welke knikker een afwijkend gewicht heeft?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 02-10-2005 @ 22:23 :
Dus, hoe kun je in slechts drie keer wegen bepalen welke knikker een afwijkend gewicht heeft?
Die is niet zo moeilijk... Je begint met 6 op iedere helft. Vervolgens doe je de minst zware 6 weg, je houdt er dus 6 over.

Nu herhaal je de procedure, je legt dus 3 op iedere helft. De minst zware doe je opnieuw weg, je houdt nu 3 knikkers over, waarvan één de zware knikker moet zijn.

Nu pak je twee willekeurige knikkers hiervan en leg je op iedere helft van de schaal één. Is de schaal in balans dan is de zware knikker de knikker die je nog over had, zo niet dan volgt het logischerwijs uit de balans.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:56
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-10-2005 @ 22:45 :
Die is niet zo moeilijk... Je begint met 6 op iedere helft. Vervolgens doe je de minst zware 6 weg, je houdt er dus 6 over.

Nu herhaal je de procedure, je legt dus 3 op iedere helft. De minst zware doe je opnieuw weg, je houdt nu 3 knikkers over, waarvan één de zware knikker moet zijn.

Nu pak je twee willekeurige knikkers hiervan en leg je op iedere helft van de schaal één. Is de schaal in balans dan is de zware knikker de knikker die je nog over had, zo niet dan volgt het logischerwijs uit de balans.
Het enige probleem is dat je niet weet of de knikker zwaarder of lichter is, dus zou je met jou methode msg de verkeerde groep knikkers nemen of vergis ik me nou?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 02-10-2005 @ 22:56 :
Het enige probleem is dat je niet weet of de knikker zwaarder of lichter is, dus zou je met jou methode msg de verkeerde groep knikkers nemen of vergis ik me nou?
Je vergist je, de groep met de zware knikker zal als totaal altijd zwaarder zijn dan de groep waar de zwaardere knikker niet in zit omdat je kijkt naar gelijke aantallen knikkers.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 07:41
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-10-2005 @ 23:38 :
Je vergist je, de groep met de zware knikker zal als totaal altijd zwaarder zijn dan de groep waar de zwaardere knikker niet in zit omdat je kijkt naar gelijke aantallen knikkers.
Maar stel nu dat de afwijkende knikker minder weegt dan een normale knikker; dan heb je hem al bij de eerste stap weggelegd. Dat is waar hij op doelt.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 03-10-2005 @ 08:41 :
Maar stel nu dat de afwijkende knikker minder weegt dan een normale knikker; dan heb je hem al bij de eerste stap weggelegd. Dat is waar hij op doelt.
Oh zo... verkeerd gelezen, dacht dat ie zwaarder was.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 02-10-2005 @ 22:23 :
Inderdaad

Ok, ik een raadsel nu?
Oudje, van toen ik in de eerste zat:

Je hebt 12 knikkers, waarvan 11 even zwaar zijn, en de twaalfde een ander gewicht heeft. Of deze zwaarder of lichter is weet je niet. Nu heb je om deze twaalfde knikker ertussenuit te pikken een ouderwetse weegschaal, waarmee je (groepjes) knikkers kan vergelijken. Je mag echter maar drie keer wegen.

Dus, hoe kun je in slechts drie keer wegen bepalen welke knikker een afwijkend gewicht heeft?
je verdeelt de groep in 3 delen van 4 knikkers. A, B en C. Vervolgens leg je A en B op de weegschaal. Als deze hetzelfde gewicht hebben zit de knikker in C. *Als hij in C zit dan leg je aan weerskanten 1 knikker. Als ze gelijk zijn leg je 1 knikker aan weerskanten. Als deze gelijk zijn, dan leg verwissel je 1 knikker met 1 van de twee knikkers die je nog hebt. Als het dan weer gelijk is dan is het de knikker die je nog bij je hebt. Anders is het de nieuwe. Als ze in het begin niet gelijk zijn dan verwissel je ook 1 knikker en kijk je in welk opzicht dat de uitslag beïnvloed. Als het hetzelfde blijft dan is de knikker die bleef liggen vals anders de knikker die je weglegde.

Als het A of B is, dan ehm heb je pech
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:36
Supersuri
Supersuri is offline
Ja ik had hem ook wel zo bedacht maar inderdaad niet wat je moet doen als de knikker in A of B zit. Maar msg kan je ze beter verdelen in 4 groepen vna 3 aangezien bij een groep van 3 met een weging vast te stellen is welke knikker het is.

Leg groep A op de ene kant en B op de andere kant.
Verwissel A met C.

Was de balans bij A,B in evenwicht en nu niet dan zit de knikker in groep C (kijk welke kant zwaarder is om te kijken of je een lichte of een zware knikker hebt), is hij nog steeds in evenwicht zit de knikker in groep D

Was kant van groep A zwaarder en nu in evenwicht zit er een zwaardere knikker in groep A. Was kant A lichter en nu in evenwicht zit er een lichtere knikker in groep A.

Blijft de weegschaal onveranderd (uit evenwicht) zit er een andere knikker in groep B.

Je kan nu met 1 weging groep A,B,C bepalen door aan iedere kant 1 knikker te leggen. Is er evenwicht is de knikker die je niet hebt gekozen het. En is er geen evenwicht moet je ff kijken of je een zwaardere of lichtere knikker hebt.

Groep D is moeilijker omdat je niet weet of je met een zware of lichte knikker te maken hebt. Zit er nog ff over te denken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:59
Verwijderd
Ik denk dat het het beste is om te beginnen met drie knikkers aan iedere zijde, dan reduceer je de groep waar de afwijkende knikker in zit altijd tot 6 knikkers. Hoe je dan echter verder moet heb ik lang over na zitten te denken, maar ik kom altijd uit op een keuze tussen 2 knikkers zonder zeker te weten welke het is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-10-2005 @ 12:48 :
je verdeelt de groep in 3 delen van 4 knikkers. A, B en C. Vervolgens leg je A en B op de weegschaal. Als deze hetzelfde gewicht hebben zit de knikker in C. *Als hij in C zit dan leg je aan weerskanten 1 knikker. Als ze gelijk zijn leg je 1 knikker aan weerskanten. Als deze gelijk zijn, dan leg verwissel je 1 knikker met 1 van de twee knikkers die je nog hebt. Als het dan weer gelijk is dan is het de knikker die je nog bij je hebt. Anders is het de nieuwe. Als ze in het begin niet gelijk zijn dan verwissel je ook 1 knikker en kijk je in welk opzicht dat de uitslag beïnvloed. Als het hetzelfde blijft dan is de knikker die bleef liggen vals anders de knikker die je weglegde.

Als het A of B is, dan ehm heb je pech
Ok je hebt geen pech:

Stel A is lichter dan B, dan bevat C dus goede knikkers. We nemen 2 knikkers uit A en 2 uit B samen(D). En aan de andere kant 1 uit A, 1 uit B en 2 uit C (E). Als het gewicht gelijk is dan is de 4e knikker uit A of B vals en die wegen we dan tegen 1 uit C.

Stel nu dat D lichter is dan E (voor zwaarder geldt dezelfde redernatie).
Dit betekent dan dat of 1 van de 2 knikkers uit A lichter is (uit de D groep), of de knikker uit B (uit de E groep) zwaarder.
We meten dan het volgende:
1 A-knikker uit de D groep met de B knikker uit de E groep tegen 2 C-knikkers. Als ze even zwaar zijn dan is de andere A knikker uit de D groep vals.
A (D) en B(E) zijn lichter, dan is is A (D) vals.
A(D) en B(E) zijn zwaarder dan is B(E) vals.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:15
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Maak 3 groepjes van 4, leg 2 daarvan aan weerszijden van de schaal:
3 mogelijkheden:
I. Het blijft gelijk
Van de 4 heeft er 1 een afwijkend gewicht.
Leg 3 van de 4 aan de linkerkant (willekeurig) en 3 gewone knikkers aan de rechterkant.
3 mogelijkheden:
1.blijft gelijk --> overgebleven knikker is vals, weeg tegen
een neutrale om te kijken of hij zwaarder of lichter is.

2.links omlaag --> de valse knikker is zwaarder en zit bij de
3 aan de linkerkant. Pak 2 van die 3 en leg ze aan
weerszijden:
3 mogelijkheden:
a. links omlaag --> links is vals, zwaar
b. rechts omlaag --> rechts is vals, zwaar
c. blijft gelijk --> andere van de 3 is vals, zwaar
3. links omhoog --> de valse knikker is lichter en zit bij de 3
aan de linkerkant. Doe hetzelfde als bij I.2.
II. links omlaag
noem de knikkers aan de linkerkant zzzz (mogelijk zwaar), aan de rechterkant llll (mogelijk licht) en naast de weegschaal nnnn (neutraal)

Leg ze op de weegschaal als zzll (links) en zlnn (rechts)
3 mogelijkheden:
1. links omlaag: een van de linkse z'en is zwaar, of de
rechtse l is licht. Leg 1 van de z'en en de l links en 2 n'en
rechts.
3 mogelijkheden:
a. links omhoog: l is vals, licht
b. links omlaag: z is vals, zwaar
c. blijft gelijk: andere z is vals, zwaar
2. rechts omlaag: de rechtse z is zwaar, of een van de
linkse l'en is licht. Zelfde als bij II.1.
3. blijft gelijk: de z of de l die niet gewogen is, is vals. Leg
de z (links) tegen een neutrale (rechts). 2 mogelijkheden:
a. links omlaag: z is vals, zwaar
b. blijft gelijk: l is vals, licht
III. links omhoog
Zelfde als II.
__________________
Relativeren is een werkwoord

Laatst gewijzigd op 04-10-2005 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 13:46
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 04-10-2005 @ 13:01 :
Ok je hebt geen pech:

Stel A is lichter dan B, dan bevat C dus goede knikkers. We nemen 2 knikkers uit A en 2 uit B samen(D). En aan de andere kant 1 uit A, 1 uit B en 2 uit C (E). Als het gewicht gelijk is dan is de 4e knikker uit A of B vals en die wegen we dan tegen 1 uit C.

Stel nu dat D lichter is dan E (voor zwaarder geldt dezelfde redernatie).
Dit betekent dan dat of 1 van de 2 knikkers uit A lichter is (uit de D groep), of de knikker uit B (uit de E groep) zwaarder.
We meten dan het volgende:
1 A-knikker uit de D groep met de B knikker uit de E groep tegen 2 C-knikkers. Als ze even zwaar zijn dan is de andere A knikker uit de D groep vals.
A (D) en B(E) zijn lichter, dan is is A (D) vals.
A(D) en B(E) zijn zwaarder dan is B(E) vals.
Jup, klopt
En een speciale vermelding voor Young Grow Old voor de mooie uitleg
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:42
Supersuri
Supersuri is offline
oke nog een raadsel:

Deze is ook wel bekend en zal dus wel snel opgelost worden hier.

Je hebt 10 zakken knikkers. In iedere zak zitten oneindig veel knikkers. In alle zakken wegen de knikkers 10 gram op 1 zak na, daar wegen ze 9 gram.

Je mag maar een 1 wegen (op een gewone weegschaal die dus alleen het gewicht aangeeft, geen balans). Hoe kom je erachter in welke zak de knikkers van 9 gram zitten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:45
TD
TD is offline
Spoiler
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
TD schreef op 06-10-2005 @ 13:45 :
Spoiler
jep klopt.

Ken nog een raadsel maar dat is niet wiskundig maar wel leuk.

Een man en een vrouw krijgen autopech. De man gaat hulp halen en de vrouw blijft in de auto zitten. De auto wordt hermetisch afgesloten door de vrouw. Als de man terug komt ziet hij zijn vrouw dood op de achterbank liggen en een vreemde in de auto.

Hoe kan dat?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 06-10-2005 @ 17:00 :
jep klopt.

Ken nog een raadsel maar dat is niet wiskundig maar wel leuk.

Een man en een vrouw krijgen autopech. De man gaat hulp halen en de vrouw blijft in de auto zitten. De auto wordt hermetisch afgesloten door de vrouw. Als de man terug komt ziet hij zijn vrouw dood op de achterbank liggen en een vreemde in de auto.

Hoe kan dat?
de vrouw had de sleutel en liet een toevallige passant binnen om een wip te maken, maar dat bleek een seriemoordenaar
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:19
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-10-2005 @ 17:08 :
de vrouw had de sleutel en liet een toevallige passant binnen om een wip te maken, maar dat bleek een seriemoordenaar
wat is daar het raadsel aan....hijs niet grappig ofzo
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:12
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-10-2005 @ 17:08 :
de vrouw had de sleutel en liet een toevallige passant binnen om een wip te maken, maar dat bleek een seriemoordenaar
Nee de auto was afgesloten en niemand kon dus de auto binnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:15
Supersuri
Supersuri is offline
[QUOTE]Supersuri schreef op 06-10-2005 @ 19:12 :
[B]Nee de auto was afgesloten en de vrouw kon hem ook niet open maken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:24
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
De man had problemen met z'n geheugen, en herkende z'n vrouw niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:35
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sketch schreef op 06-10-2005 @ 19:24 :
De man had problemen met z'n geheugen, en herkende z'n vrouw niet.
Nee. Hij ziet zijn vrouw dood op de achterbank liggen en ene vreemde (levend) in de auto.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 19:06
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
De vrouw was zwanger en bij de geboorte van haar kind (een jongetje) is ze overleden en het kind blijven leven?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 06-10-2005 @ 19:12 :
Nee de auto was afgesloten en niemand kon dus de auto binnen gaan.
maar je kan hem toch van binnen openmaken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde opdracht
AnoniemT
2 15-04-2014 15:37
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Kansberekening, vraagstuk
statistiek
7 11-04-2012 21:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde A en B
Chris-Verhoeckx
29 18-01-2011 16:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] wiskunde opdracht
lexxel
4 10-06-2009 13:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] raadsel
jasper.79
2 27-03-2008 10:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] raadsel, beloning 25 euro
mueslireep
40 11-01-2008 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.