Oud 28-04-2005, 16:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 17:20 :
Daarnet als avondeten 6 bb (150gram) met gehakt (slecht ja ) en een appel
En nu heb ik nog honger terwil ik toch al aan 1600cal kom vandaag... Maar ik voel me en dan ga ik al snel eten om me beter te voelen.
Er staat hier nog poeder voor (magere) vanillepudding (wat zo een kleine 300cal zou zijn voor 280gram). Zo verleidelijk om dat te gana maken
Maar je h oeft toch niet af te vallen? Ik zou zeggen, maak straks nog 2 boterhammen of crackers... zit je nog steeds ruim onder dagelijkse behoefte.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Joan schreef op 28-04-2005 @ 16:28 :
hagelslag niet slecht dan?
Natuurlijk niet, zal misschien 15 cal meer zijn dan ander beleg. Als je overgewicht hebt en 20 kilo moet afvallen, is het misschien slim om ander broodbeleg te nemen, maar anders zou ik hier zeker niet op gezuinigen, want dan is het gemakkelijker vol te houden niet naast het brood oopk nog repen of andere lekkere/zoete dingen te gaan eten. Als je toch wil bezuinigen, bezuinig op sausjes.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
over of ik hoef af te vallen of niet wil ik het niet hebben (ik weeg nu trouwens 5 a 5.5 kilo meer dan in januari) maar ik wil wel afvallen. Ik geloof dat ik vandaag al bijna 300gram brood binnenheb dus een boterham ga ik niet meer nemen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 16:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 17:24 :
over of ik hoef af te vallen of niet wil ik het niet hebben (ik weeg nu trouwens 5 a 5.5 kilo meer dan in januari) maar ik wil wel afvallen. Ik geloof dat ik vandaag al bijna 300gram brood binnenheb dus een boterham ga ik niet meer nemen
Eet dan wat anders, je hebt niet voor niets honger... lijkt me erg vervelend om de hele avond nog door te lopen met een knorrende maag, maar dat kan aan mij liggen. Met 1800 cal val je ook nog af.
En anders kjun je misschien je avondeten als je brood eet wat beter verdelen, zodat je minder snel honger krijgt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:35
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is idd niet zo goed verdeeld. Echt honger is het niet... Trek eer. Ik ga straks bij mijn vriend dus om te voorkomen dat ik daar ga snoepen (chocola, chips, koekjes,.... hoe die jongen zoooo mager blijft ) eet ik zometeen nog iets
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 16:36
saturday
saturday is offline
Ik heb gegeten/gedronken(niet in de goede volgorde):
1 broodje met aardbeien
1 beschuitje met aardbeien
1 liter water
een beetje bami(tussen de middag. restje van gister)
1 tomaat(met suiker)
een stukje komkommer
2 stukjes ontbijtkoek
2 krentenbroodjes

het is nu half 6, dus zo nog avondeten: kipfilet, aardappelen en groente(weet niet welke nog)

ben ik een beetje goed op weg?
Oud 28-04-2005, 16:37
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
[offtopic : tomaat met suiker ? wij eten dat altijd met zout.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 16:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saturday schreef op 28-04-2005 @ 17:36 :
Ik heb gegeten/gedronken(niet in de goede volgorde):
1 broodje met aardbeien
1 beschuitje met aardbeien
1 liter water
een beetje bami(tussen de middag. restje van gister)
1 tomaat(met suiker)
een stukje komkommer
2 stukjes ontbijtkoek
2 krentenbroodjes

het is nu half 6, dus zo nog avondeten: kipfilet, aardappelen en groente(weet niet welke nog)

ben ik een beetje goed op weg?
Ik weet niet wat ik moet denken van een beetje bami. Het lijkt weinig. Ik weet namelijk niet hoe groot een krentenbroodje is, hoe groot jouw stukjes ontbijtkoek zijn. En hoeveel bami je gegeten hebt.

als het qua hoeveelheden in jouw ogen gelijk is aan ongeveer 6 obterhammen, dan is het genoeg...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 16:47
saturday
saturday is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 17:39 :
Ik weet niet wat ik moet denken van een beetje bami. Het lijkt weinig. Ik weet namelijk niet hoe groot een krentenbroodje is, hoe groot jouw stukjes ontbijtkoek zijn. En hoeveel bami je gegeten hebt.

als het qua hoeveelheden in jouw ogen gelijk is aan ongeveer 6 obterhammen, dan is het genoeg...
Ongeveer een half diep bord bami.
ontbijtkoek is niet heel groot (breedte:9cm,lengte:6cm,hoogte:1cm)
krentenbroodje ongeveer standaard formaat.

@kellytje: probeer maar eens met suiker, is heel lekker
Oud 28-04-2005, 16:48
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
saturday schreef op 28-04-2005 @ 17:47 :
Ongeveer een half diep bord bami.
ontbijtkoek is niet heel groot (breedte:9cm,lengte:6cm,hoogte:1cm)
krentenbroodje ongeveer standaard formaat.

@kellytje: probeer maar eens met suiker, is heel lekker
Ik blijf het wel met zout eten , gezonder voor mij (ja ik mag/moet veel zout ete, mijn bloeddruk is iets te laag)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 16:50
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Zo, nog 1 dagje en het is vakantie! Finaly. We gaan met mijn paps naar Turkije, gezellig... *sarcasme*.

Wilde nog even laten weten dat ik het echt top vind wat jullie hier doen. Volgens mij sleuren jullie, of proberen dat tenminste, elkaar er allemaal doorheen. Wat je probleem ook mag zijn! Echt top!

Ik had nog een klein vraagje: ik las hier laatst dat je lichaam kan wennen aan te weinig voedsel. Betekend dit ook dat je dan dat je nog afvalt, of krijg je dan zelfs met het te weinige voedsel dat je binnen krijgt, een stabiel gewicht?
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 28-04-2005, 17:05
Verwijderd
Whoei, ik ben echt goed bezig, van de week al tofu, gisteren vis en vandaag weer: zalm. Daar zal m'n vriend ook erg blij mee zijn (zalmfreak)
Verder ga ik rijst eten en salade, en als toetje een exotische fruitsaladetje.
Goed, of niet?
Oud 28-04-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 28-04-2005 @ 17:50 :
Ik had nog een klein vraagje: ik las hier laatst dat je lichaam kan wennen aan te weinig voedsel. Betekend dit ook dat je dan dat je nog afvalt, of krijg je dan zelfs met het te weinige voedsel dat je binnen krijgt, een stabiel gewicht?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik weet wel dat je als je gewend bent aan weinig voedsel, en je gaat ietsje meer eten, dan slaat je lichaam dat meteen op in vet omdat je lichaam min of meer in de spaarstand staat, en denkt 'ha! voedsel! laten we het bewaren voordat het weer minder wordt!'. Daarom moet je ook méér (gezond) gaan eten voordat je kunt afvallen.
Oud 28-04-2005, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 16:05 :
Dat was gisterenmiddag hè. Ik heb 's avonds nog avondeten gehad. En vandaag heb ik weer goed gegeten: vanochtend 2 crackers en net 2 crackers.
Nee, niet goed. Het is minder dan eerst. Dat betekent dus dat je weer achteruit gaat. Je had eerst 2 sneeën brood ipv crackers en dat scheelt nogal (het zou me niets verbazen als crackers bij jou 25 kcal crackers zijn).

En avondeten? Zeker een blaadje sla ofzo? (Ja sorry, maar deze reactie heb je zelf uitgelokt. Soms gaat het aardig en soms word ik zó moe van je. Van je ontkenningsfase. Want ook al heb je het moeilijk (gehad), het gaat absoluut niet goed. En dat blijf je ontkennen)
Oud 28-04-2005, 17:26
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline

Ochtend
1 bb, philedelphia light

Middag
2 bb, 1x rauwe ham + beetje boter & philedelphia light
1 bak magere (vruchten)yoghurt + wat crusli

Avond
4 aardappels
200g rodekool met appeltjes
100g kipfilet (of wat minder misschien, er was weinig)


Totaal net aan 1300 kcal ofzo, of wat minder misschien, beetje weinig eigenlijk En dan heb ik zelfs nog expres 2 boterhammen meer in de middag lopen eten dan normaal, en er was wat weinig avondeten (aardappels op, niet zoveel vlees). Maar heb ook niks uitgevreten vandaag dus ook niet veel verbrand Maar wat zeur ik, lijk wel alsof ik aan wil komen

Maar vanavond ga ik trek krijgen, want normaal eet ik behoorlijk wat meer in de avond... Dus dan nog een bakjr yoghurt en fruit, want dat laatste heb ik nog niet gehad vandaag En dan morgen wat meer eten dan normaal en beetje ritme erin krijgen

Volgens website:
1323.4Kcal - 172.04 gram Koolh - 67.605 gram Eiwit - 31.275 gram Vet

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 17:33.
Oud 28-04-2005, 17:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 18:26 :

Ochtend
1 bb, philedelphia light

Middag
2 bb, 1x rauwe ham + beetje boter & philedelphia light
1 bak magere (vruchten)yoghurt + wat crusli

Avond
4 aardappels
200g rodekool met appeltjes
100g kipfilet (of wat minder misschien, er was weinig)


Totaal net aan 1300 kcal ofzo, of wat minder misschien, beetje weinig eigenlijk En dan heb ik zelfs nog expres 2 boterhammen meer in de middag lopen eten dan normaal, en er was wat weinig avondeten (aardappels op, niet zoveel vlees). Maar heb ook niks uitgevreten vandaag dus ook niet veel verbrand Maar wat zeur ik, lijk wel alsof ik aan wil komen

Maar vanavond ga ik trek krijgen, want normaal eet ik behoorlijk wat meer in de avond... Dus dan nog een bakjr yoghurt en fruit, want dat laatste heb ik nog niet gehad vandaag En dan morgen wat meer eten dan normaal en beetje ritme erin krijgen
Dit is zelfs te weinig voor een vrouw die hoog nodig moet afvallen van de dokter.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 17:35
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 18:31 :
Dit is zelfs te weinig voor een vrouw die hoog nodig moet afvallen van de dokter.
Maaaarrr! Ik ben vergeten dat ik 2 glazen vruchtensap heb gedronken... Hiephoi, dat maakt het toch mooi 1400 kcal

Maar inderdaad... Vanaf morgen in de ochtend meer eten, middag meer eten enzo. Dus eigenlijk is dit een beetje een vals overzicht, aangezien ik normaliter meer eet in de avond en nu die balans ga proberen te verschuiven naar de ochtend en middag (wat morgen dus is)
Oud 28-04-2005, 18:41
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-04-2005 @ 18:18 :
Nee, niet goed. Het is minder dan eerst. Dat betekent dus dat je weer achteruit gaat. Je had eerst 2 sneeën brood ipv crackers en dat scheelt nogal (het zou me niets verbazen als crackers bij jou 25 kcal crackers zijn).

En avondeten? Zeker een blaadje sla ofzo? (Ja sorry, maar deze reactie heb je zelf uitgelokt. Soms gaat het aardig en soms word ik zó moe van je. Van je ontkenningsfase. Want ook al heb je het moeilijk (gehad), het gaat absoluut niet goed. En dat blijf je ontkennen)
Gewoon avondeten, zoveel als ik normaal ook eet. Ik ontken het niet. Ik weet dat het af en toe wat minder gaat, ik zal de eerste zijn om dat toe te geven. Maar dat ik vandaag 4 crackers heb gegeten in totaal en ook avondeten, hoewel het vandaag een niet zo'n leuke dag was, vind ik erg goed van mezelf. Wat jij daar dan ook van zegt.
Oud 28-04-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 18:31 :
Dit is zelfs te weinig voor een vrouw die hoog nodig moet afvallen van de dokter.
daar zeg je zoiets... zo zitten er op valtaf.nl een HELEBOEL die dat niet snappen, blijkbaar... maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te brengen zeg... *zucht*

als je daar soms in die tabelletjes die groene streepjes bekijkt; hoeveel vrouwen ertussen zitten die hun bovengrens op 800 of op 1000 kcal hebben staan, het is gewoon schrikwekkend!

maarja, ik heb me voorgenomen op zo'n dingen niet te reageren. hun eigen schuld als ze dubbel en dik terug aankomen als ze terug normaal eten (dus minstens drie keer zoveel als tijdens het 'dieet')...



WIJ DOEN HET HIER LEKKER WÉL VERSTANDIG EN GEZOND!
Oud 28-04-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 19:41 :
Gewoon avondeten, zoveel als ik normaal ook eet.
Dan zeg je nog niet hoeveel dat dan is.
Oud 28-04-2005, 19:00
Verwijderd
Gothic, waarom hou je de hele tijd zo vast aan die 6 boterhammen? Het voedingscentrum, waar jij je op baseert, raadt er trouwens maar 5 aan (+nog ander eten). En bovendien kun je prima iets anders (brinta, havermout, muesli, andere granen) eten i.p.v. brood.


Ik heb net geprobeerd 'gezonde' (vetarme) koekjes geprobeerd te maken en ze zijn best wel lekker en heel zoet, ik zal het recept even geven:

Voor 8-12 koekjes

- 3 handjes havermout
- 1 zeer rijpe banaan
- 2 handjes gedroogd fruit (appel, peer, abrikoos, rozijntjes)
- 1 tl light jam (zelf heb ik kersenjam gebruikt, maar een ander smaakje kan natuurlijk ook. Pindakaas is misschien ook wel lekker, of honing )
- handje gehakte amandelen (andere noten kunnen ook)
- el notenolie
- eventueel een klein drupje sojamelk (dat heb ik gebruikt, gewone melk kan denk ik ook wel maar sojamelk is wat zoeter)

Bereiding:
Snijd de gedroogde vruchten in kleine reepjes, prak de banaan en roer dat goed door elkaar. Voeg de havermout, jam, amandelen en olie toe en kneed (of prak). Als het goed is is het nu een vrij plakkerige substantie. Als het erg droog is kun je een klein beetje melk toevoegen maar niet teveel, het mag vrij droog zijn. Schep met een lepel bergjes op een bakplaat (met bakpapier) en druk ze een beetje plat. Bak in de oven op 200 graden in 10-15 minuten.

Ze vullen erg goed moet ik zeggen ;o
Oud 28-04-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-04-2005 @ 20:00 :
Het voedingscentrum, waar jij je op baseert, raadt er trouwens maar 5 aan (+nog ander eten).
5-7, als ik me niet vergis. 6 is dan dus het gemiddelde?

Niet alle alternatieven zijn geschikt als vervanging van brood. Veel dingen zijn zo bewerkt en hebben toevoegingen waardoor ze minder geschikt zijn. (Al is ook niet al het brood geschikt, maar goed.)
Oud 28-04-2005, 19:06
11568
11568 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 13:23 :
eet je wel wat brood bij je lunch? En straks nog wat brood...
Gedaan ja

Update:

11568 schreef op 28-04-2005 @ 13:14 :
Vandaag:

2 boterhammen met kaas, thee met melk, bak aardbeienyoghurt

Tussendoor:

4 Bambixkoekjes

Lunch:

Tomatensoep en weer aardbeienyoghurt [ik geloof dat het weleens potentieël verslavingsmateriaal kan zijn ]

Vervolg lunch 15.00

2 boterhammen met kaas, magere melk, glas water

Avond: foe young hai
Oud 28-04-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 20:05 :
5-7, als ik me niet vergis. 6 is dan dus het gemiddelde?

Niet alle alternatieven zijn geschikt als vervanging van brood. Veel dingen zijn zo bewerkt en hebben toevoegingen waardoor ze minder geschikt zijn. (Al is ook niet al het brood geschikt, maar goed.)
Ik zal even quoten van de site van het voedingscentrum (bij 'De dagelijkse basisvoeding')

"De hoeveelheden zijn opgesteld voor verschillende leeftijdsgroepen. Bij de volwassenen gelden per leeftijdsgroep de kleinste hoeveelheden voor de vrouwen en de grootste voor de mannen. Bij de kinderen gelden de kleinste hoeveelheden voor de jongsten en de grootste hoeveelheden voor de oudere kinderen binnen de leeftijdsgroep."

Ik wil ook niet zeggen dat het slecht is hoor, 6 boterhammen (ik eet er vaak wel meer), maar ik vind het een beetje irritant dat Gothic al gelijk op haar strepen gaat staan (zo komt het in ieder geval over) als iemand maar 5 boterhammen eet.
Oud 28-04-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-04-2005 @ 20:08 :

Ik wil ook niet zeggen dat het slecht is hoor, 6 boterhammen (ik eet er vaak wel meer), maar ik vind het een beetje irritant dat Gothic al gelijk op haar strepen gaat staan (zo komt het in ieder geval over) als iemand maar 5 boterhammen eet.
5 boterhammen is sowieso in principe ook wel oké, lijkt mij...zeker wanneer iemand daarnaast bv. nog muesli eet (of 4 boterhammen en muesli oid). Mij zul je daar niet over horen.
Oud 28-04-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 20:29 :
5 boterhammen is sowieso in principe ook wel oké, lijkt mij...zeker wanneer iemand daarnaast bv. nog muesli eet (of 4 boterhammen en muesli oid). Mij zul je daar niet over horen.
Ja dat lijkt mij ook. Natuurlijk is het weinig (ik zou het er niet op uithouden) maar niet té weinig, zeker niet als daarnaast ook gewoon nog bijvoorbeeld yoghurt gegeten wordt.

En het was ook geen opmerking naar jou toe verder
Oud 28-04-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 28-04-2005 @ 20:37 :
Ja dat lijkt mij ook. Natuurlijk is het weinig (ik zou het er niet op uithouden) maar niet té weinig, zeker niet als daarnaast ook gewoon nog bijvoorbeeld yoghurt gegeten wordt.
Yoghurt vind ik geen echt eten... Dat is in mijn ogen een toetje of een tussendoortje, maar meer ook niet.
Oud 28-04-2005, 19:47
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 19:59 :
Dan zeg je nog niet hoeveel dat dan is.
1 aardappel, 1 lepel groenten.

Dat was even ter informatie, al vind ik eigenlijk dat ik er geen verantwoording over hoef af te leggen. Ja, ik at gisteren niet goed, maar ik heb het vandaag weer opgepikt.
Oud 28-04-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 20:47 :
1 aardappel, 1 lepel groenten.

Dat was even ter informatie, al vind ik eigenlijk dat ik er geen verantwoording over hoef af te leggen. Ja, ik at gisteren niet goed, maar ik heb het vandaag weer opgepikt.
Het was ook niet bedoeld als verantwoordig af leggen, dat is idd iets wat je niet hoeft. Ik was wel benieuwd naar wat je dan gegeten had.

Ik hoop dat je door hebt dat wat voor jou 'veel' is qua eten in werkelijkheid nog (lang) niet voldoende is. Ik denk dat het vooral de woordkeuze is waar mensen over vallen. Mbt wat je een andere dag gegeten hebt zal het voor jou soms idd goed gegaan zijn, maar als je het vergelijkt met hoe het eigenlijk zou moeten zijn gaat het dat nog niet. Dat is niet iets wat raar is oid, maar ik kan wel begrijpen dat mensen dan vallen over dingen als "het is goed gegaan" (ik weet niet of je dat zo letterlijk gezegd hebt, maar ik bedoel ook meer dingen met die strekking) ed.
Oud 28-04-2005, 20:20
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 21:12 :
Het was ook niet bedoeld als verantwoordig af leggen, dat is idd iets wat je niet hoeft. Ik was wel benieuwd naar wat je dan gegeten had.

Ik hoop dat je door hebt dat wat voor jou 'veel' is qua eten in werkelijkheid nog (lang) niet voldoende is. Ik denk dat het vooral de woordkeuze is waar mensen over vallen. Mbt wat je een andere dag gegeten hebt zal het voor jou soms idd goed gegaan zijn, maar als je het vergelijkt met hoe het eigenlijk zou moeten zijn gaat het dat nog niet. Dat is niet iets wat raar is oid, maar ik kan wel begrijpen dat mensen dan vallen over dingen als "het is goed gegaan" (ik weet niet of je dat zo letterlijk gezegd hebt, maar ik bedoel ook meer dingen met die strekking) ed.
Als ze d'r over struikelen, moeten ze hun voeten beter optillen. En verder, kan het me niet zo heel veel schelen.
Oud 28-04-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 21:20 :
Als ze d'r over struikelen, moeten ze hun voeten beter optillen. En verder, kan het me niet zo heel veel schelen.
Als ik je andere posts lees kan het je wel schelen. Maar goed.
Oud 28-04-2005, 20:43
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 21:36 :
Als ik je andere posts lees kan het je wel schelen. Maar goed.
Op zich zou het wel leuk zijn, dat als je iets zegt, je dan ook fatsoenlijk uitlegt wat je bedoelt...
Oud 28-04-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 21:43 :
Op zich zou het wel leuk zijn, dat als je iets zegt, je dan ook fatsoenlijk uitlegt wat je bedoelt...
Het is lastig om van te voren te voorspellen wat iemand wel en wat iemand niet begrijpt. Ik ken niemand die altijd in de toekomst en in een ander zijn of haar gedachten kan kijken. Jij wel?
Oud 28-04-2005, 20:49
Verwijderd
Ik vertel vandaag alleen het aantal calorieën en de hoeveelheid eiwit, koolhydraten en vet. Dat is al zo schandalig dat ik niet eens meer durf te vertellen waaruit.

1886 kcal
238 gram kh
94 gram eiwit
62 gram vet
Oud 28-04-2005, 20:49
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 21:46 :
Het is lastig om van te voren te voorspellen wat iemand wel en wat iemand niet begrijpt. Ik ken niemand die altijd in de toekomst en in een ander zijn of haar gedachten kan kijken. Jij wel?
Nee. Maar dat legt je vorige post nog steeds niet uit.
Oud 28-04-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-04-2005 @ 21:49 :
Nee. Maar dat legt je vorige post nog steeds niet uit.
Daar had ik dan ook (nog) geen poging toe gedaan.

Ik ga nu nl naar bed, misschien dat ik morgen zin en tijd heb om hem uit te leggen.

@DarkSide: Sorry, dat ik het zeg, maar stel je niet zo aan. Wat is er volgens jou "zo schandalig" aan dan? Het aantal kcal lijkt me gewoon goed en de verhouding van de andere dingen (kh: 60%, eiwit: 24%, vet: 15,7%) lijkt me ook niet zo vreselijk rampzalig. Of ik moet het allemaal heel verkeerd berekenen ed.
Oud 28-04-2005, 21:12
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Vandaag echt zó slecht gegeten. Tenminste dat zegt mijn verstand. Ik heb hoogstens 800 cal gehad. Komt doordat ik last heb van mn buik, als ik ook maar ietsje eet doet het gelijk pijn, net of ik heel veel heb gegeten. Ik moet stoppen met die pillen, want dit is ook niet echt goed.. Probleem is alleen dat mijn gevoel zegt dat het juist goed is dat ik zo weinig eet..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 28-04-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 21:54 :
Daar had ik dan ook (nog) geen poging toe gedaan.

Ik ga nu nl naar bed, misschien dat ik morgen zin en tijd heb om hem uit te leggen.

@DarkSide: Sorry, dat ik het zeg, maar stel je niet zo aan. Wat is er volgens jou "zo schandalig" aan dan? Het aantal kcal lijkt me gewoon goed en de verhouding van de andere dingen (kh: 60%, eiwit: 24%, vet: 15,7%) lijkt me ook niet zo vreselijk rampzalig. Of ik moet het allemaal heel verkeerd berekenen ed.
Ik vind niet dat ik mezelf aanstel
Oud 28-04-2005, 21:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ Moenbloem

Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2005 @ 20:05 :
Niet alle alternatieven zijn geschikt als vervanging van brood. Veel dingen zijn zo bewerkt en hebben toevoegingen waardoor ze minder geschikt zijn. (Al is ook niet al het brood geschikt, maar goed.)
Mij hoor je echt niet piepen als iemand 5 boterhammen eet en haar eten aanvult met andere dingen zodat ze aan genoeg cal komen. Ik hou vast aan 6 omdat dat qua hoeveelheid het minimum is, met 6 boterhammen ben je nog lang niet bij het totale calorien wat je moet halen, maar dan heb je iig niet té weinig gegeten in mijn ogen. Mensen vervangen hier brood door crackers of yoghurt met niets. Een cracker is zoveel minder. Neemti emand roggebrood vind ik dat prima, daar hoor je mij niet over. Als iemand bami eet of spagetti ook prima, zolang je qua hoeveelheid maar minimaal rond die 6 boterhammen zit.
Als iemand 1800 cal haalt en minder brood eet, maar die cal uit iets anders haalt met vezels hoor je mij ook niet. Brinta mits genoeg, ook prima. Ik vind dat je een beetje overdrijft met op die strepen staan. Als ik 6 boterhammen zeg is dat omdat het gemakkelijk is, net als ik het over aardappelen heb, dan bedoel ik ook rijst en pasta en aanverwante dingen, maar als ik steeds overal ook de uitzonderingen moet noemen, word ik daar een beetje moe van en moet ik zoveel typen. In brood moet je meer lezen dan letterlijk brood, maar kennelijk had je dat niet door, is niet erg , maar dan weet je dat nu...

Waar het mij om gaat is dat mensen genoeg eten en met 6 boterhammen heb je m.i. best genoeg gegeten. Als ze minder eten prima, maar vul het aan en iok merk dat dat niet gebeurt. Mensen halen het aantal cal per dag niet (paar uitzonderingen daar gelaten).
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-04-2005, 00:56
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Uiteindelijk vandaag best ok gegeten. Vanaf morgen een weekje op vakantie in Berlijn... Dat betekent elke ochtend supperbuffets met bergen lekkere broodjes en andere onzin, 's middags lekker lunchen met tal van lekkerheden en elke avond heerlijk uit eten... Ow, en uitgaan enzo natuurlijk Ik kan wel enigzins matigen, maar zelfs dan zal de hoeveelheid Kcal vrij hoog gaan zitten vrees ik.

Afvallen zal wel niet echt lukken denk ik zo Misschien het idee van afvallen deze week maar vergeten en daarna lekker verder ga ofzo, want op vakantie lijkt het me vrij irritant om constant op alles te letten en ten dele zelfs onmogelijk.
Oud 29-04-2005, 06:40
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 22:26 :
Ik vind niet dat ik mezelf aanstel
Misschien kun je uitleggen waarom? Wat is er zo rampzalig dan?
Het aantal kcal? De verhoudingen? Iets anders?
Oud 29-04-2005, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2005 @ 07:40 :
Misschien kun je uitleggen waarom? Wat is er zo rampzalig dan?
Het aantal kcal? De verhoudingen? Iets anders?
Ik denk dat ik iets te veel koolhydraten heb gegeten en uit de verkeerde dingen. Had nog een appelflap over En ik heb nog wat nootjes gehad. Voor de rest wel voldoende groente, fruit, aardappels etc.
Oud 29-04-2005, 07:31
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 29-04-2005 @ 08:24 :
Ik denk dat ik iets te veel koolhydraten heb gegeten en uit de verkeerde dingen. Had nog een appelflap over En ik heb nog wat nootjes gehad. Voor de rest wel voldoende groente, fruit, aardappels etc.
Hoe bedoel je: "had nog een appelflap over"? Van de tien, van de twee of ...?

Nootjes zijn niet slecht, zolang je er gewoon wat eet zijn ze zelfs goed. En als je voldoende groente, fruit, aardappels, enz. hebt gehad, dan is dat toch ook voldoende?

Het aantal kcal was iig niet slecht, vind ik dan. En ook de verhoudingen vind ik dus best mee vallen. Misschien niet optimaal, maar ik denk dat er bijzonder weinig mensen zijn die dat elke dag lukt. En zo vreselijk slecht (of rampzalig zoals jij het noemt) is het nu ook weer niet: je komt toch redelijk in de buurt van 'ideaal' (volgens die site dan).
Oud 29-04-2005, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2005 @ 08:31 :
Hoe bedoel je: "had nog een appelflap over"? Van de tien, van de twee of ...?

Nootjes zijn niet slecht, zolang je er gewoon wat eet zijn ze zelfs goed. En als je voldoende groente, fruit, aardappels, enz. hebt gehad, dan is dat toch ook voldoende?

Het aantal kcal was iig niet slecht, vind ik dan. En ook de verhoudingen vind ik dus best mee vallen. Misschien niet optimaal, maar ik denk dat er bijzonder weinig mensen zijn die dat elke dag lukt. En zo vreselijk slecht (of rampzalig zoals jij het noemt) is het nu ook weer niet: je komt toch redelijk in de buurt van 'ideaal' (volgens die site dan).
Welke site is dat?
Oud 29-04-2005, 08:23
11568
11568 is offline
Ontbijt:

2 boterhammen met halvajam + halvarine, een glas Activia, beker thee met magere melk.

Woog vanochtend 67 kilo. Alleen balen dat het nu vakantie is, dan beweeg ik echt véeel minder dan normaal. En morgen Koniginnedag.....bier
Oud 29-04-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 29-04-2005 @ 09:23 :
En morgen Koniginnedag.....bier
Het is echt niet zo dat je verplicht bier moet drinken op koninginnedag hoor... en kom nou niet aanzetten met 'iedereen doet het' en 'anders is het niet gezellig' want dat is vrij standaard.
Oud 29-04-2005, 08:43
11568
11568 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-04-2005 @ 09:35 :
Het is echt niet zo dat je verplicht bier moet drinken op koninginnedag hoor... en kom nou niet aanzetten met 'iedereen doet het' en 'anders is het niet gezellig' want dat is vrij standaard.
Wie het doet interesseert me niet maar door dat afvalplan heb ik de drank ook even afgezworen....gaat nog wel maar als morgen iedereen om mij heen aan het drinken is sta ik echt niet voor mezelf in...ik heb zo'n trek in bier <3
Oud 29-04-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 29-04-2005 @ 09:43 :
Wie het doet interesseert me niet maar door dat afvalplan heb ik de drank ook even afgezworen....gaat nog wel maar als morgen iedereen om mij heen aan het drinken is sta ik echt niet voor mezelf in...ik heb zo'n trek in bier <3
Bier is vies , moet je maar denken
Oud 29-04-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 29-04-2005 @ 08:36 :
Welke site is dat?
Of wat MD zei. (Je moet die "ideale" verhoudingen toch ergens vandaan hebben gehaald, niet?)
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.