Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 16:45
ANGE
ANGE is offline
Vandaag 1 cracker gehad. Toch nog wel redelijk dat ik nog íets heb binnengekregen, ondanks mijn 'gevoelstoestand'...
Oud 17-05-2005, 16:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 17:43 :
dan zou ik maar naar de dokter gaan, want dat is niet gezond.

En anders zit het tussen je oren, dat heb ik ook een tijdje gehad, daar kun je gewoon doorheen eten, went vanzelf en buikpijn gaat weg, het is iets psychisch... maar je moet wel willen eten en jij wil zo weinig mogelijk eten, elk excuus is welkom, dus dat gaat niet lukken dan.
Ben ik geweest, kom er zo vaak, heb laxeerpillen gehad en sinds die tijd kan ik amper eten verdragen.
En ik heb er van het weekend behoorlijk doorheen gegeten, nou dat heb ik geweten.. Maar je hebt gelijk, ik zoek idd vaak een excuus om weinig te eten, maar over het algemeen dwing ik me wel te eten.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 17-05-2005 @ 17:45 :
Vandaag 1 cracker gehad. Toch nog wel redelijk dat ik nog íets heb binnengekregen, ondanks mijn 'gevoelstoestand'...
en je hebt nog een uur of 5 om te proberen nog iets te eten...
Oud 17-05-2005, 16:50
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2005 @ 17:49 :
en je hebt nog een uur of 5 om te proberen nog iets te eten...
Ja, straks nog een beetje avondeten, denk ik. Daarna moet ik hard aan de slag en heb ik geen tijd meer om te eten.
Oud 17-05-2005, 17:01
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Pff eet ik al 2 dagen goed (mss zelfs op het randje van te weinig) krijg ik weer zo ene opmerking van mijn moeder. Ik zei dat ik straks nog een blik soep ging maken (1liter, zal ik wellicht niet allemaal opeten ), kreeg ik 'Je bent de laatste dagen weer flink aan het dooreten hee , daarstraks al 500gram aardbeien ook en die zijn al zo zoet'
Pfff
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-05-2005 @ 18:01 :
Pff eet ik al 2 dagen goed (mss zelfs op het randje van te weinig) krijg ik weer zo ene opmerking van mijn moeder. Ik zei dat ik straks nog een blik soep ging maken (1liter, zal ik wellicht niet allemaal opeten ), kreeg ik 'Je bent de laatste dagen weer flink aan het dooreten hee , daarstraks al 500gram aardbeien ook en die zijn al zo zoet'
Pfff

Niks van aantrekken
Oud 17-05-2005, 17:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Weet ik wel En aardbeien zijn helemaal zo slecht niet (maar ja het smaakt zoet dus het zal wel slecht zijn )
IK ga straks toch lekker mijn soep eten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 17:07
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-05-2005 @ 18:01 :
Pff eet ik al 2 dagen goed (mss zelfs op het randje van te weinig) krijg ik weer zo ene opmerking van mijn moeder. Ik zei dat ik straks nog een blik soep ging maken (1liter, zal ik wellicht niet allemaal opeten ), kreeg ik 'Je bent de laatste dagen weer flink aan het dooreten hee , daarstraks al 500gram aardbeien ook en die zijn al zo zoet'
Pfff
Dan moet je proberen je moeder uit te leggen dat je juist oplet op wat je eet en op gezette tijden eet en dat het daarom misschien meer lijkt. Voor mijn part laat je haar je eetschema zien ofzo?

Ik had dat ook vaak met mijn moeder, zeker omdat zij het goed vond als ik minder dan 1000kcal at want dat vind zij de beste manier om af tevallen. Misschien zegt het al genoeg dat zij dat probeert en in 20 jaar niks is afgevallen meer dan 4 kilo, en heen en weer jojo't. Zo frustrerend als jij het idee hebt dat je het goed doet en dan iemand het even komt ingooien.

ik heb trouwens boodschapjes gedaan
ik ga een salade maken van ijsbergsla, tomaat, paprika, komkommer, misschien ei
daarbij een kipburger en wat aardappels

ik ga vandaag even niet tellen of wat omdat ik waarschijnlijk nog tot diep in de nacht ga doorleren en dan eet ik toch nog wel. dan morgenochtend nog leren en hopen dat ik het haal
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 17:10
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Normaal gezien leg ik het wel uit maar ... ach
Het lijkt gewoon wel of ze niet snappen dan de hele dag door brood, fruit , groeten , ... eten beter kan zijn dan 1x spaghetti met veel kaas met veel vlees,...
Nee want zij eten maar 3 x per dag en ik wel 5-6 maal ... Dan kan ik natuurlijk niet afvallen hee
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 17:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Net heb ik op valtaf en overgewicht ingevuld wat ik vandaag gegeten heb. Overgewicht geeft in totaal 1552.5 kcal, en valtaf geeft 2235.7!! Dat vind ik nogal een verschil...

Ik snap dat even niet helemaal. Ik heb bij allebei dezelfde hoeveelheden aangehouden. Alleen het avondeten vond ik lastig. Ik heb risotto gegeten, en omdat ik niet precies weet welke hoeveelheden ik daarbij genomen heb, heb ik maar een gemiddeld gerecht genomen. Op valtaf heb ik risotto kruiden genomen, op overgewicht stond geen risotto, dus heb ik spagettig bolognese genomen, dat leek me het dichtst in de buurt komen. Maar om dan een verschil van 700 kcal te hebben....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 17:34
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-05-2005 @ 18:29 :
Net heb ik op valtaf en overgewicht ingevuld wat ik vandaag gegeten heb. Overgewicht geeft in totaal 1552.5 kcal, en valtaf geeft 2235.7!! Dat vind ik nogal een verschil...

Ik snap dat even niet helemaal. Ik heb bij allebei dezelfde hoeveelheden aangehouden. Alleen het avondeten vond ik lastig. Ik heb risotto gegeten, en omdat ik niet precies weet welke hoeveelheden ik daarbij genomen heb, heb ik maar een gemiddeld gerecht genomen. Op valtaf heb ik risotto kruiden genomen, op overgewicht stond geen risotto, dus heb ik spagettig bolognese genomen, dat leek me het dichtst in de buurt komen. Maar om dan een verschil van 700 kcal te hebben....
hmm dat lijkt me niet kloppen. Ik denk eigenlijk dat er ook niet zoveel calorien in risotto zitten dat dat zo'n verschil kan maken. Ben je niet iets vergeten in te vullen of iets per ongeluk dubbel gedaan?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 17:39
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-05-2005 @ 18:34 :
hmm dat lijkt me niet kloppen. Ik denk eigenlijk dat er ook niet zoveel calorien in risotto zitten dat dat zo'n verschil kan maken. Ben je niet iets vergeten in te vullen of iets per ongeluk dubbel gedaan?
Ik zie het al, het ligt 'm aan de spagetti/risotto. Voor de spagetti staat voor 4 opscheplepels (200 gram) 220 kcal, voor de risotto staat voor 200 gram 760 kcal. Zou daar echt zoveel verschil in zitten?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 17:42
Verwijderd
^
Dat had ik ook net opgezocht..
Hmm, wel veel verschil ja. Maar ik vind eerlijk gezegd 760 kcal realistischer voor avondeten dan 220 kcal...
Oud 17-05-2005, 17:47
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Koel schreef op 17-05-2005 @ 18:42 :
^
Dat had ik ook net opgezocht..
Hmm, wel veel verschil ja. Maar ik vind eerlijk gezegd 760 kcal realistischer voor avondeten dan 220 kcal...
die spaghetti zal wel zonder saus zijn... 760 lijkt me idd het juiste voor risotto dan
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 17:48
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2005 @ 17:05 :
Ik krijg de laatste tijd juist buikpijn nadat ik wat gegeten heb.. Heel vervelend, eerst honger, eet je wat, gelijk weer minstens een uur buikpijn.
Heel misschien eet ik vanavond nog wat brood, waarschijnlijk niet want dan kan ik niet slapen. Een appel kan wel, doe dat wel, scheelt iig nog iets.
Hmm, heb je ook wel eens gewoon zonder reden buikpijn? Mijn zusje had dit ook, en daar bleek het toch ook wel serieus mis mee te zijn (ziekte van crohn, maar zo zijn er vele dingen die je kan hebben). Toch altijd opassen met die dingen...

Edit: ik zie dat je al naar de dokter bent geweest
Oud 17-05-2005, 17:51
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Er staat spagetti bolognese, dus lijkt mij dat ze daar de saus bijrekenen.... Anders zou het niet onder gerechten staan maar gewoon onder pasta. En 220 is idd veel te weinig voor een avondmaaltijd, volgens mij klopt het op overgewicht dan gewoon niet.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 17:54
Verwijderd
hehe, mijn moeder afgelopen weekend, ze at een paar aarbeien en zei 'ooh, daar zal ik maar mee stoppen he, ik heb al niet weinig gegeten vandaag' en toen zette ze de aardbeien weg en nam ze een glas wijn en aardbeien zijn echt bijna alleen maar water...
Oud 17-05-2005, 17:59
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-05-2005 @ 18:54 :
hehe, mijn moeder afgelopen weekend, ze at een paar aarbeien en zei 'ooh, daar zal ik maar mee stoppen he, ik heb al niet weinig gegeten vandaag' en toen zette ze de aardbeien weg en nam ze een glas wijn en aardbeien zijn echt bijna alleen maar water...
Klassiek voorbeeld van mensen die denken dat ze weten hoe het moet, terwijl ze er eigenlijk hélemáál geen verstand van hebben..... Wat heb je toen tegen je moeder gezegd?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 18:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Lijkt een beetje op iemand die ik ken Had ze de hele voormiddag niet gegeten, dus at ze smiddags maar een pak chips. (want ze had nog niet gegeten)
Ik heb trouwens iets lekker ontdekt , vitalinea breakfast.
Komt vandaag iets hoger dan gedacht (ja ik weet dat het nog weinig is) maar ik eet straks nog wel een stuk fruit ofzo. MOmenteel zit ik echt vol na zeker 750 ml soep
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 18:18
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Mijn eetschema:

15 gram rozebottelsiroop 34.20 8
105 ml yoghurt (mager) 44.10
70 gram muesli 261.80

2 stuk knackebrod volkoren (fjord) 60.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
10 gram kaas 48+ 35.80
200 ml wiener melange (de aanleng) 90.00

1 stuk koffie met melk zonder suiker 28.00
115 gram kwarktaart 262.20
1 stuk banaan 124.00

100 gram broodje volkoren 211.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
1 beleg kaas 48+ 71.00
100 gram broodje volkoren 211.00

200 gram risotto kruiden 760.00
150 ml yoghurt (mager met fruit) 97.50
125 gram druiven 82.50

Totaal: 2235.7


Zo veel heb ik nou toch ook weer niet gegeten? Die kwarktaart was omdat er een collega jarig was, en kwarktaart leek me beter dan een appelflap. Op dat na is het vrij standaard, wat ik op een gemiddelde dag eet. Ik heb een tijdje geen calorieën geteld, omdat ik dacht dat het gewoon goed ging. Maar hier schrik ik toch best wel van...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 18:19
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Matjong schreef op 17-05-2005 @ 18:48 :
Hmm, heb je ook wel eens gewoon zonder reden buikpijn? Mijn zusje had dit ook, en daar bleek het toch ook wel serieus mis mee te zijn (ziekte van crohn, maar zo zijn er vele dingen die je kan hebben). Toch altijd opassen met die dingen...

Edit: ik zie dat je al naar de dokter bent geweest
Jaaa, ik heb zelfs een heel team van dokters, dus dat zit wel goed. Binnenkort maar weer een keertje bellen, want et gaat nog steeds niet goed en zo af en toe kunnen eten zonder pijn te hebben zou ook leuk zijn.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2005, 18:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-05-2005 @ 19:18 :
Mijn eetschema:

15 gram rozebottelsiroop 34.20 8
105 ml yoghurt (mager) 44.10
70 gram muesli 261.80

2 stuk knackebrod volkoren (fjord) 60.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
10 gram kaas 48+ 35.80
200 ml wiener melange (de aanleng) 90.00

1 stuk koffie met melk zonder suiker 28.00
115 gram kwarktaart 262.20
1 stuk banaan 124.00

100 gram broodje volkoren 211.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
1 beleg kaas 48+ 71.00
100 gram broodje volkoren 211.00

200 gram risotto kruiden 760.00
150 ml yoghurt (mager met fruit) 97.50
125 gram druiven 82.50

Totaal: 2235.7


Zo veel heb ik nou toch ook weer niet gegeten? Die kwarktaart was omdat er een collega jarig was, en kwarktaart leek me beter dan een appelflap. Op dat na is het vrij standaard, wat ik op een gemiddelde dag eet. Ik heb een tijdje geen calorieën geteld, omdat ik dacht dat het gewoon goed ging. Maar hier schrik ik toch best wel van...
Buiten die kwarktaart (dan zou je nog rond de 2000komen) lijkt me dat idd heel standaard , ik zou dan ook nooit zoveel cal gegokt hebben
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-05-2005 @ 19:03 :
Lijkt een beetje op iemand die ik ken Had ze de hele voormiddag niet gegeten, dus at ze smiddags maar een pak chips. (want ze had nog niet gegeten)
Ik heb trouwens iets lekker ontdekt , vitalinea breakfast.
Komt vandaag iets hoger dan gedacht (ja ik weet dat het nog weinig is) maar ik eet straks nog wel een stuk fruit ofzo. MOmenteel zit ik echt vol na zeker 750 ml soep
zo lijnden meisjes bij mij op school!
niet ontbijten, eerste pauze niets eten, en dan hadden ze in de tweede pauze zo'n honger dat ze een mars en een kroket en een zakje chips kochten...
ik heb mijn moeder trouwens gezegd wat ik net al zei, dat aardbeien bijna alleen maar water bevatten en ze dus best aardbeien mag eten, maar ze geloofde me niet . En ze vindt dat ze per definitie verstand van voeding heeft, omdat ze nog vrij slank is op haar leeftijd.
Oud 17-05-2005, 18:24
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-05-2005 @ 19:18 :
Mijn eetschema:

15 gram rozebottelsiroop 34.20 8
105 ml yoghurt (mager) 44.10
70 gram muesli 261.80

2 stuk knackebrod volkoren (fjord) 60.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
10 gram kaas 48+ 35.80
200 ml wiener melange (de aanleng) 90.00

1 stuk koffie met melk zonder suiker 28.00
115 gram kwarktaart 262.20
1 stuk banaan 124.00

100 gram broodje volkoren 211.00
20 gram philadelphia light kruiden 36.80
1 beleg kaas 48+ 71.00
100 gram broodje volkoren 211.00

200 gram risotto kruiden 760.00
150 ml yoghurt (mager met fruit) 97.50
125 gram druiven 82.50

Totaal: 2235.7


Zo veel heb ik nou toch ook weer niet gegeten? Die kwarktaart was omdat er een collega jarig was, en kwarktaart leek me beter dan een appelflap. Op dat na is het vrij standaard, wat ik op een gemiddelde dag eet. Ik heb een tijdje geen calorieën geteld, omdat ik dacht dat het gewoon goed ging. Maar hier schrik ik toch best wel van...
de hoeveelheid muesli die je 's ochtends eet is op zich wel vrij veel maar als je dat nodig hebt moet je dat doen. Die keren dat je 100 gram brood eet, weet je zeker dat dat 100 gram is? want een normale bboterham is ong 35 gram geloof ik. Voor de rest zie ik niks vreemds, ja er zitten aardig wat kcal in de risotte blijkbaar, heb je de verpakking niet meer? dat je het zeker weet?. Ik zou als ik jou was niks veranderen hoor, een keertje taart is extra, zonder die taart zit je netjes onder de 2000, dus niks mis mee?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 18:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Hagel schreef op 17-05-2005 @ 19:24 :
de hoeveelheid muesli die je 's ochtends eet is op zich wel vrij veel maar als je dat nodig hebt moet je dat doen. Die keren dat je 100 gram brood eet, weet je zeker dat dat 100 gram is? want een normale bboterham is ong 35 gram geloof ik. Voor de rest zie ik niks vreemds, ja er zitten aardig wat kcal in de risotte blijkbaar, heb je de verpakking niet meer? dat je het zeker weet?. Ik zou als ik jou was niks veranderen hoor, een keertje taart is extra, zonder die taart zit je netjes onder de 2000, dus niks mis mee?
Die 100 gram brood klopt, als ik uitga van wat overgewicht aangeeft, en ik neem aan dat die wel in de goede richting zitten. Zonder die kwarktaart zit ik inderdaad onder de 2000, maar ik zou liever in de richting van 1700-1800 eten.... Die muesli 's ochtends is om te compenseren dat ik geen 6 boterhammen op een dag eet, ik moet toch aan m'n vezels komen. En die risotto ja, ik weet het niet. Als valtaf het zo aangeeft zal het wel een goed gemiddelde zijn, neem ik aan? Eens kijken wat het morgen is, misschien is het dan minder en nu alleen maar zoveel door een samenloop van omstandigheden ofzo

[edit]Ik zal zo even op de verpakking van het brood kijken om te zien hoeveel er in totaal inzit en dan kijken of het echt wel klopt...[/edit]

[nog een edit] Het staat er niet op.[/edit]
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 18:33.
Oud 17-05-2005, 18:32
Verwijderd
maar als je 200 gram brood eet, dan zíjn dat toch 6 boterhammen? Of 4 bolletjes, maar die mag je wel als 6 boterhammen rekenen
Oud 17-05-2005, 18:33
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Als 200 gram brood 4 bolletjes is, dan klopt die 100 gram, want ik heb 2 bolletjes gegeten. Volkoren.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 18:36
Hagel
Hagel is offline
dan zal het wel goed zitten

Ik heb net toch mijn kcal geteld, zit op 1700. Normaal vind ik dat te hoog maar ik had nu ook een chocolademouse toetje gegeten (wel van vitalinea 79 kcal ofzo) en wat fritessaus...en aardig wat volvette kaas. Dus ik kan ermee leven. Vanavond ga ik vast nog wel brood/yoghurt met muesli eten want ik moet de hele avond nog leren. Op het moment kan ik me er alleen even niet toe zetten
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 18:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
weer te horen gekregen dat ik echt minder moet gaan eten
want zo ziet het er niet uit
'als je minder snoept, is het er zo weer van af'. Sure

niet zo gek dat ik me schaam voor hoe ik eruit zie
maarja

ik wil er deze dagen zo snel mogelijk even iets minder dik uitzien
en ik weet dat ik vandaag heel slecht gegetne heb, maar dat heeft ook te maken met afgelopen weekend:

2 plakken suikerbrood met boter
6 dropjes
1 ciabatta broodje met ham
half schaaltje yoghurt met muesli, aardbeien en zoetstof

zo lijkt het nog niet eens zo heel weinig eigenlijk
__________________
I love dr Phil :D
Oud 17-05-2005, 18:47
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:45 :
weer te horen gekregen dat ik echt minder moet gaan eten
want zo ziet het er niet uit
'als je minder snoept, is het er zo weer van af'. Sure

niet zo gek dat ik me schaam voor hoe ik eruit zie
maarja

ik wil er deze dagen zo snel mogelijk even iets minder dik uitzien
en ik weet dat ik vandaag heel slecht gegetne heb, maar dat heeft ook te maken met afgelopen weekend:

2 plakken suikerbrood met boter
6 dropjes
1 ciabatta broodje met ham
half schaaltje yoghurt met muesli, aardbeien en zoetstof

zo lijkt het nog niet eens zo heel weinig eigenlijk

Nou ik vind het wel enorm weinig eigenlijk
op deze manier denk ik niet dat het opschiet... je kunt ipv die ciabatte en suikerbrood veel beter normale boterhammen eten. Minder kcal en je zit er wel meer vol door. Waar is je avondeten?

niet tevee;l naar anderen luisteren, je kunt nu eenmaal niet snel en gezond afvallen.... gewoon rustig aan blijven doen en volhouden

hoeveel weeg je eigenlijk? en lengte enzo?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 17-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:45 :

2 plakken suikerbrood met boter
6 dropjes
1 ciabatta broodje met ham
half schaaltje yoghurt met muesli, aardbeien en zoetstof

zo lijkt het nog niet eens zo heel weinig eigenlijk
Het lijkt zo wel heel erg weinig. Dropjes zijn geen echt eten en suikerbrood, in mijn ogen, ook niet. Enige wat dan overblijft een broodje en een mini beetje yoghurt met muesli ed, veel te weinig dus.

Als je af wilt vallen, eet dan gezond, dat heeft veel meer effect en ook langduriger en dat lijkt me toch ook wat je wilt.
Oud 17-05-2005, 18:48
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:45 :
ik weet dat ik vandaag heel slecht gegetne heb,

2 plakken suikerbrood met boter
6 dropjes
1 ciabatta broodje met ham
half schaaltje yoghurt met muesli, aardbeien en zoetstof

zo lijkt het nog niet eens zo heel weinig eigenlijk
Ik vind dat het wel heel weinig lijkt/is eigenlijk.... en niet goed, maar dat geef je zelf ook al aan.

Ik kan alleen maar zeggen; kop op meid!! Morgen weer een dag, en door hier te posten en mee te lezen leer je steeds beter hoe het wel goed is. Even doorzetten en als je het echt wilt moet het lukken.... Je moet alleen wel even in een nieuw ritme komen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 18:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-05-2005 @ 19:48 :
Ik vind dat het wel heel weinig lijkt/is eigenlijk.... en niet goed, maar dat geef je zelf ook al aan.

Ik kan alleen maar zeggen; kop op meid!! Morgen weer een dag, en door hier te posten en mee te lezen leer je steeds beter hoe het wel goed is. Even doorzetten en als je het echt wilt moet het lukken.... Je moet alleen wel even in een nieuw ritme komen.
ik vind het heel aardig van jullie dat jullie zo reageren

het gaat allemaal niet zo gemakkelijk nee
avondeten was de ciabatta trouwens

dat zo weinig niet goed is snap ik
maar ik moet even voor dit weekend resultaat hebben
ookal is het vocht
het moet gewoon even
__________________
I love dr Phil :D
Oud 17-05-2005, 18:57
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik heb slecht gegeten vandaag (als in toegeven aan mijn koekjesverslaving!)
maar dat mocht van mezelf want ik was best trots dat m'n ijzer weer helemaal oke was
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 19:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 17-05-2005 @ 19:57 :
ik heb slecht gegeten vandaag (als in toegeven aan mijn koekjesverslaving!)
maar dat mocht van mezelf want ik was best trots dat m'n ijzer weer helemaal oke was
heb je voldoende gegeten naast je koekjes?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 19:04
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-05-2005 @ 17:08 :


ik eet voortaan eigenlijk iedere dag brinta, en op het pak staat 250 ml halfvolle melk met 4 a 5 eetlepels brinta = 250 kcal, maar ik gebruik magere melk en ik pak minder melk en meer brinta (lekker dikke brinta is het lekkerst ) kan ik hier dan ook gewoon 250 kcal voor rekenen, of zou het toch veel schelen qua kcal?
iemand een idee?

verder heb ik gegeten vandaag:

ontbijt:
brinta en 1 peer

lunch:
4bb 1x met magere leverpastei en 1x met huttenkase

tussendoor:
1 gekookt ei, 1 banaan

avondeten:
ong. 200 gram aviko aardappelschotel met spinazie en salami
salade met: ong. 150 gram gemengde sla, 1 tomaat, stuk komkommer en ong. 4 eetlepels maiskorrels. Met zelfgemaakte dressing van yoghurt en yoghonaise.

daarna heb ik ananas gesneden en gegeten, geen idee hoeveel.

ik zit nu bijna op 1300 kcal, maar dat is wel nogal krap berekend. Toch vind ik het nogal laag eigenlijk. Maar ik ga dalijk ook nog wel wat eten. Komt wel goed denk ik
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 17-05-2005, 19:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:56 :
ik vind het heel aardig van jullie dat jullie zo reageren

het gaat allemaal niet zo gemakkelijk nee
avondeten was de ciabatta trouwens

dat zo weinig niet goed is snap ik
maar ik moet even voor dit weekend resultaat hebben
ookal is het vocht
het moet gewoon even
je gaat steeds meer de verkeerde kant op, ik hoop dat je dat zelf ook doorhebt, al denk ik van niet. Aangezien je niet rationeel kunt oordelen over de hoeveelheid die je eet en onverstandige beslissingen neemt... aan jou om hier je eigen conclusies aan te verbinden.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 19:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-05-2005 @ 20:04 :
iemand een idee?
ik zou idd gewoon 250 aanhouden... door magere melk wordt het aantal cal minder, door wat meer brinta hoger... zal niet veel schelen ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:56 :

dat zo weinig niet goed is snap ik
maar ik moet even voor dit weekend resultaat hebben
ookal is het vocht
het moet gewoon even
Lijkt me niet slim daar aan toe te geven. Als je eenmaal begint blijf je bezig en 'moet' er steeds meer. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Oud 17-05-2005, 19:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb ontzettende honger, net al brood genomen, maar helpt niet...

zometeen bij despared housewifes nog een korstje met lekker veel pasta ... (heb niets lekkers in huis, dus dit komt daar het dichste bij )
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 19:19
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 20:04 :
heb je voldoende gegeten naast je koekjes?
ik schaam me echt voor wat ik vandaag heb gegeten gewoon...
wel goed avondeten gehad, maar naast die boterham en cracker heb ik een croissant op (ik was heel lang weg en dat was het enige wat ik kon nemen wat niet ernstig veel kcal bevatte ) en pudding vanochtend. uiteindelijk 1350 kcal dus zometeen maar nog wat boterhammen ofzo
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 19:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 17-05-2005 @ 20:19 :
ik schaam me echt voor wat ik vandaag heb gegeten gewoon...
wel goed avondeten gehad, maar naast die boterham en cracker heb ik een croissant op (ik was heel lang weg en dat was het enige wat ik kon nemen wat niet ernstig veel kcal bevatte ) en pudding vanochtend. uiteindelijk 1350 kcal dus zometeen maar nog wat boterhammen ofzo
dus vreselijk slecht betekent eigenlijk veel te weinig, ondanks de koekjes...

maar schaam je je ervoor dat het zo weinig is of wat het is?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 19:31
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-05-2005 @ 19:56 :
dat zo weinig niet goed is snap ik
maar ik moet even voor dit weekend resultaat hebben
ookal is het vocht
het moet gewoon even
Goed, als jij denk dat het handig is om jezelf even uit te hongeren omdat je dit weekend iets aan gewicht kwijt moet, al is het vocht, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Maar wat je dan eet is ook al zo slecht. Een dag leven op wat dropjes en een ciabatta en suikerbrood Áls je dan al iets eet, neem dan tenminste iets met voedinsstoffen....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-05-2005, 19:32
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 20:26 :
dus vreselijk slecht betekent eigenlijk veel te weinig, ondanks de koekjes...

maar schaam je je ervoor dat het zo weinig is of wat het is?
ik schaam me voor wat het is, want ik weet dat als ik dit naar binnen kan krijgen ik ook wel meer boterhammen naar binnen zou moeten kunnen krijgen..
en tis voor mij nog steeds veel he, ookal lukt het me de laatste dagen wel aardig om rond die 1400 te komen.
ach het was ook wel een vreemde dag. te laat wakker, toen naar de dokter zonder ontbijt, daar in het ziekenhuis dus maar een kaasbroodje gekocht want ze hadden niks gezonderszzz. toen thuis pudding gegeten want dat had mijn oma speciaal gemaakt dus ja daarna gelijk naar psychotherapeute en daarna naar de stad en toen heb ik daar dus een croissant gegeten toen ik in de v&d was, en ja ik had best boterhammen mee kunnen nemen . en thuis dus wel een boterham en een cracker gegeten, toen snel avondeten want ik moest weer naar de tattooshop om de schaduwen af te maken
daarna met moeders naar de edah en ik heb nog zo gezegd "NEE NIET DIE koekjes want die eet ik zo achter elkaar op!"
dus daar heb ik er idd wat van genomen

morgen ga ik die boterhammen naar binnen proppen no matter what!

wat een ozinverhaal toch weer maar goed
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 19:47
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Waarom kan ik geen maat houden? En dan heb ik het niet eens over slechte tussendoortjes oid, maar ik heb als lunch tussen de middag gewoon 7 boterhammen achter elkaar naar binnen gewerkt 2 daarvan waren een tosti maar dan nog... De rest van de middag geen honger meer gehad, nee vind je het gek. Maar ik bleef toch zin krijgen in nog een boterham en nog een en nog een... Naja zal vast niet de enige zijn met dat probleem.

Avondeten wel goed gegeten, alleen wilde ik net beneden een boterham gaan pakken toen mijn tante daar stond met 2 tompoezen (een voor mijn broertje en een voor mij) en ik kon hem echt niet afstaan, was laatste dag vd houdbaarheidsdatum Toch maar genomen dus en daarna nog een boterham omdat ik anders echt honger ga krijgen vannacht (althans, daar was ik bang voor).

In totaal kom ik vandaag op 2100 kcal. Damn, morgen moet echt beter hoor. Gelukkig zit ik dan op school en moet ik me wel beperken tot 4 boterhammen met gezond beleg.
__________________
Oud 17-05-2005, 19:55
sheepdog
sheepdog is offline
09.00 boterham met jam, 250ml melk te weinig
11.00 200ml yoghurt, appel, 50gr muesli
13.30 4 boterhammen, 1 dikke plak 48+ kaas, banaan
17.00 3 rijstwafels
18.30 bij een vriendin gegeten dus heb geen idee hoeveel enzo: pasta met verse spinazie, rode ui, crème fraiche&melk en een salade van komkommer, appel en cottage cheese

Iemand enig idee hoeveel ik voor dat avondeten kan rekenen? Heb van allebei 2x opgeschept.
Ik wilde om 16.00 nog een salade eten maar toen kwam er een vriend mee huiswerk maken dus werden het alleen 3 rijstwafels. Ik zit nu nog steeds vol van het avondeten maar ik wil dadelijk toch nog wat eten, wat groente denk ik met pitjes.
Oud 17-05-2005, 20:14
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 17-05-2005 @ 20:47 :
Waarom kan ik geen maat houden? En dan heb ik het niet eens over slechte tussendoortjes oid, maar ik heb als lunch tussen de middag gewoon 7 boterhammen achter elkaar naar binnen gewerkt 2 daarvan waren een tosti maar dan nog... De rest van de middag geen honger meer gehad, nee vind je het gek. Maar ik bleef toch zin krijgen in nog een boterham en nog een en nog een... Naja zal vast niet de enige zijn met dat probleem.

Avondeten wel goed gegeten, alleen wilde ik net beneden een boterham gaan pakken toen mijn tante daar stond met 2 tompoezen (een voor mijn broertje en een voor mij) en ik kon hem echt niet afstaan, was laatste dag vd houdbaarheidsdatum Toch maar genomen dus en daarna nog een boterham omdat ik anders echt honger ga krijgen vannacht (althans, daar was ik bang voor).

In totaal kom ik vandaag op 2100 kcal. Damn, morgen moet echt beter hoor. Gelukkig zit ik dan op school en moet ik me wel beperken tot 4 boterhammen met gezond beleg.
tja wel fijn dat je je hebt uitgeleefd op die boterhammen en niet zoals ik op koekjes..
m'n zwakke plek
was die tompouce lekker? :9

ik heb net nog 2 boterhammen gegeten.
__________________
I'm in the forest
Oud 17-05-2005, 20:18
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik vroeg me af wat ik het beste morgenavond op mij werk kon eten
10.30 : 4 vitalinea breakfast (soort toastjes , +- 150cal), een kiwi en mss nog yoghurt
12.00 : 200gram aardappelen , 150 gram kipfilet in wat olie en groenten
14.00 : stukje fruit of koekje
(dan werken , rond 16.30pauze)
Ik zat te denken
- meergranenstokbrood met groenten en kipfilet of magere smeekaas
-groentenschotel met prepare of ander vlees in
Om 20.00 kom ik thuis en dan ga ik nog wat fruit en brood eten
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 17-05-2005, 20:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 17-05-2005 @ 20:55 :
09.00 boterham met jam, 250ml melk te weinig
11.00 200ml yoghurt, appel, 50gr muesli
13.30 4 boterhammen, 1 dikke plak 48+ kaas, banaan
17.00 3 rijstwafels
18.30 bij een vriendin gegeten dus heb geen idee hoeveel enzo: pasta met verse spinazie, rode ui, crème fraiche&melk en een salade van komkommer, appel en cottage cheese

Iemand enig idee hoeveel ik voor dat avondeten kan rekenen? Heb van allebei 2x opgeschept.
Ik wilde om 16.00 nog een salade eten maar toen kwam er een vriend mee huiswerk maken dus werden het alleen 3 rijstwafels. Ik zit nu nog steeds vol van het avondeten maar ik wil dadelijk toch nog wat eten, wat groente denk ik met pitjes.
veel kaas erin? groot bord? ik zou zeggen iets van 600 cal. Het zal minder zijn dan pizza lijkt me en avondeten komt meestal rond de 500...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-05-2005, 20:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-05-2005 @ 18:29 :
Net heb ik op valtaf en overgewicht ingevuld wat ik vandaag gegeten heb. Overgewicht geeft in totaal 1552.5 kcal, en valtaf geeft 2235.7!! Dat vind ik nogal een verschil...

Ik denk dat het door de risotto komt, 760 kcal is best veel voor een avondmaaltijd namelijk. Maar was het 200 gram gekookt, of ongekookt? Want als jij 200 gram gekookte risotto hebt gegeten, en ze gaan daar uit van ongekookte weet je meteen waarom het zoveel kcal zijn Risotto wordt, net als gewone rijst, zwaarder als je het gekookt hebt, dacht ik.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.