Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 15:29
Verwijderd
Nummer 7

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).
Oud 30-08-2005, 15:31
Mindfields
Mindfields is offline
Nog een keer dan;

--

Mijn eten van vandaag:

10.00 een tosti met kaas (10+) en ham, bruin brood, geen boter(2 boterhammen dus).

13.00 zelfde, alleen geen ham, maar lijn worst ofzo, iig beter dan ham. (2 boterhammen dus).

14.00 paar blokjes witte chocola (had er zo'n zin in!)

16.00 geroosterde bruine boterham.

18.00 avondeten, moet nog komen.

Misschien daarna nog een peer ofzo.

Sport: 40/50 minuten gefietst in totaal, verder niks gedaan.

__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 15:41
Mara
Mara is offline
Ik vind 't een beetje weinig voor iemand die meer dan gemiddeld bewogen heeft
Oud 30-08-2005, 15:43
-(L)-
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 16:31 :
Nog een keer dan;

--

Mijn eten van vandaag:

10.00 een tosti met kaas (10+) en ham, bruin brood, geen boter(2 boterhammen dus).

13.00 zelfde, alleen geen ham, maar lijn worst ofzo, iig beter dan ham. (2 boterhammen dus).

14.00 paar blokjes witte chocola (had er zo'n zin in!)

16.00 geroosterde bruine boterham.

18.00 avondeten, moet nog komen.

Misschien daarna nog een peer ofzo.

Sport: 40/50 minuten gefietst in totaal, verder niks gedaan.

5 boterhammen, n stuk fruit en avondeten? Dat vind ik echt superweinig
Oud 30-08-2005, 15:44
-(L)-
Nog ff ter toevoeging aan m'n vorige post; alleen mijn ontbijt bestaat al uit 4 boterhammen en 'n stuk fruit.
Oud 30-08-2005, 15:52
Mindfields
Mindfields is offline
Het is niet meer dan gemiddeld, ik fiets elke dag 20/25 minuten naar school en dan weer terug. Maar het voelt als veel, die 5 boterhammen. Ik dacht dat 5 juist aangeraden werd plus avondeten?
edit: wil wel afvallen he.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 16:52 :
Het is niet meer dan gemiddeld, ik fiets elke dag 20/25 minuten naar school en dan weer terug. Maar het voelt als veel, die 5 boterhammen. Ik dacht dat 5 juist aangeraden werd plus avondeten?
edit: wil wel afvallen he.
Het zal zo'n 1000 kcal zijn. Hooguit 1200 dankzij de chocola...
Oud 30-08-2005, 15:59
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-08-2005 @ 16:57 :
Het zal zo'n 1000 kcal zijn. Hooguit 1200 dankzij de chocola...
Tja, het voedingscentrum adviseert 5 tot 7 sneetjes brood per dag? Ik wil echt niet eigenwijs zijn, maar ik snap het gewoon niet zo. Dit is wat het voedingscentrum adviseert (op die chocola na dan!).
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 15:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 16:52 :
Het is niet meer dan gemiddeld, ik fiets elke dag 20/25 minuten naar school en dan weer terug. Maar het voelt als veel, die 5 boterhammen. Ik dacht dat 5 juist aangeraden werd plus avondeten?
edit: wil wel afvallen he.
5-7 voor iemand van onze leeftijd, maar dat is minimum. Dat móet je binnenkrijgen.

Ja, je wilt afvallen, maar je moet wel genoeg blijven eten.
Oud 30-08-2005, 16:02
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-08-2005 @ 16:59 :
5-7 voor iemand van onze leeftijd, maar dat is minimum. Dat móet je binnenkrijgen.

Ja, je wilt afvallen, maar je moet wel genoeg blijven eten.
Hmm, nouja, mooi, doe ik er toch lekker een extra boterham bij.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 16:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 16:59 :
Tja, het voedingscentrum adviseert 5 tot 7 sneetjes brood per dag? Ik wil echt niet eigenwijs zijn, maar ik snap het gewoon niet zo. Dit is wat het voedingscentrum adviseert (op die chocola na dan!).
Maar het voedingscentrum zegt toch niet dat je alleen brood en avondeten binnen moet krijgen? Ook 2 stuks fruit, yoghurt kan je eten, mueslirepen, etc. Er zijn zat gezonde dingen.
Oud 30-08-2005, 16:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 16:59 :
Tja, het voedingscentrum adviseert 5 tot 7 sneetjes brood per dag? Ik wil echt niet eigenwijs zijn, maar ik snap het gewoon niet zo. Dit is wat het voedingscentrum adviseert (op die chocola na dan!).
voedingscentrum adviseert ook 2000 cal, en minimaal 1500 als je perse wil afvallen. Die haal je beide niet. Dan mis je kennelijk wel dingen. Misschien bezuinig je op beleg, boter, kaas, melk, yoghurt of avondeten. Je moet niet alleen de hoeveelheid halen, maar ook het aantal cal...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-08-2005, 16:04
-(L)-
Ik ga zometeen fitnessen. Hoe lang fitnessen jullie gemiddeld per keer? En hoeveel kcal verbranden jullie dan?
Oud 30-08-2005, 16:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ Maija, je wilt een stabiel gewicht, wat nou als dat gewicht op 60 ligt ipv 55? Je hecht imo teveel waarde aan het cijfertje. Zeker als je sport en spiermassa opbouwt is het niet 'betrouwbaar' uit te gaan van gewicht. Dan kun je beter kijken naar cm'ers. En je moet ook niet afgaan op een gewicht wat je 2 jaar geleden bv had...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 30-08-2005 om 16:07.
Oud 30-08-2005, 16:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mindfields, t zal wel vaak gezegd zijn hoor, maar hoe lang ben je, hoeveel weeg je en wat wil je afvallen? Ik zat je foto's te bekijken je bent echt mooi! Je lijkt ook helemaal niet dik.
Oud 30-08-2005, 16:06
Mindfields
Mindfields is offline
Wilde ook op de 1400-1500 uitkomen.
Was ook niet de bedoeling om daar onder te zitten hoor, heb me gewoon vergist dan. Ik bezuinig in die zin op beleg dat ik 10+ kaas neem, maar verder gewoon normale ham of shoarma rollade. Denk dat ik nog maar een boterham neem en nog wat fruit of yoghurt ofzo.

Ga vanavond trouwens kijken voor een hometrainer!

Klopt het trouwens dat je met een uur rustig fietsen al zo'n 300 kcal verbrand?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 16:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-08-2005 @ 17:05 :
Mindfields, t zal wel vaak gezegd zijn hoor, maar hoe lang ben je, hoeveel weeg je en wat wil je afvallen? Ik zat je foto's te bekijken je bent echt mooi! Je lijkt ook helemaal niet dik.
Haha wat lief. Ik ben 1.66m en ik weeg 67 kg. Net zoiets als Meelfriek dus. Ik wil graag 59/60 wegen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 16:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 17:06 :
Wilde ook op de 1400-1500 uitkomen.
Was ook niet de bedoeling om daar onder te zitten hoor, heb me gewoon vergist dan. Ik bezuinig in die zin op beleg dat ik 10+ kaas neem, maar verder gewoon normale ham of shoarma rollade. Denk dat ik nog maar een boterham neem en nog wat fruit of yoghurt ofzo.

Ga vanavond trouwens kijken voor een hometrainer!

Klopt het trouwens dat je met een uur rustig fietsen al zo'n 300 kcal verbrand?
neem dan yoghurt met muesli en gewone kaas ofzo. Want je moet je vetten binnenkrijgen, anders krijg je straks last van je spijsvertering en andere dingen, als je ookal geen boter eet, krijg je te weinig vetten binnen. Dit kun je compenseren door bv pindakaas te eten of gewone kaas of nootjes.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-08-2005, 16:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 17:08 :
Haha wat lief. Ik ben 1.66m en ik weeg 67 kg. Net zoiets als Meelfriek dus. Ik wil graag 59/60 wegen.
gelukkig zijn er nog mensen die wel realistisch zijn...

maar blijf wel genoeg eten (als in, schrap niet de verkeerde dingen om laag in cal te blijven). Dan is je spijsvertering op toptempo aan het werk, eet je genoeg wat je straks kunt blijven aanhouden als je niet meer hoeft af te vallen. Dan kun je gewoon kleine aanpassingen maken in je 'dieet' zodat je dan aan genoeg cal komt om op gewicht te blijven
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-08-2005, 16:14
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-08-2005 @ 17:10 :
gelukkig zijn er nog mensen die wel realistisch zijn...

maar blijf wel genoeg eten (als in, schrap niet de verkeerde dingen om laag in cal te blijven). Dan is je spijsvertering op toptempo aan het werk, eet je genoeg wat je straks kunt blijven aanhouden als je niet meer hoeft af te vallen. Dan kun je gewoon kleine aanpassingen maken in je 'dieet' zodat je dan aan genoeg cal komt om op gewicht te blijven
Bedankt voor de tips. Gaat zeker lukken.

Maija, vind het alleen zo gek dat jij wilt afvallen. Ik weeg meer dan 10 kilo meer dan jij, ben kleiner en zo dik vind ik mezelf echt niet. Misschien heb jij cup A ofzo, maar anders zou ik niet weten waar bij jou het vet moet zitten..
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 17:38
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Heel erg op mijn heupen, wat dus heel nadeelig is, ik heb nu ik ben afgevallen best dunne benen (niet heel mager, maar gewoon maat 36), maar rond mijn buik heb ik dus weer maat 38, en dat is gewoon vet, dus dat probeer ik met veel buikspieroefeningen op te lossen, en over 2 weken heb ik een evaluatie met mijn sportschool, en dan ga ik meer oefeningen voor mijn heupen vragen..
want half 36 en half 38 is dus niet echt mogenlijk een broek in te vinden.
(en ik heb al zoveel baggybroeken )

Daarom wil ik een beetje afvallen, om juist samen met het sporten die 'probleemzones' aan te pakken.

ik heb trouwens cup B,
__________________
Oud 30-08-2005, 17:43
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
2 jaar geleden woog ik ongeveer 64 kilo

verbrand je serieus 300 kal, van 1 uur fietsen
Ik fiets per dag veel kleine stukjes, 15 min naar station (heen en weer is weer 30 min)
En vaker naar mijn vriend als hij bij zn moeder is ook weer ongeveer 30 min..

Meestal fiets ik zonder sporten al 1 uur
Dus mijn schema moet dus omhoog, als k goed wil blijven eten.

Ik heb het gevoel dat jullie een beetje genoeg hebben van mijn gezeur, sorry
__________________
Oud 30-08-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 18:38 :
want half 36 en half 38 is dus niet echt mogenlijk een broek in te vinden.
(en ik heb al zoveel baggybroeken )

Daarom wil ik een beetje afvallen, om juist samen met het sporten die 'probleemzones' aan te pakken.
Zoals al gezegd: bij niemand is alles perfect: iedereen heeft 'probleemzones', die zul je niet kwijt raken, wat je ook doet (lekker pessimistisch, maar het is wel waar).
Oud 30-08-2005, 17:52
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Maija schreef op 30-08-2005 @ 18:38 :
Heel erg op mijn heupen, wat dus heel nadeelig is, ik heb nu ik ben afgevallen best dunne benen (niet heel mager, maar gewoon maat 36), maar rond mijn buik heb ik dus weer maat 38, en dat is gewoon vet, dus dat probeer ik met veel buikspieroefeningen op te lossen, en over 2 weken heb ik een evaluatie met mijn sportschool, en dan ga ik meer oefeningen voor mijn heupen vragen..
want half 36 en half 38 is dus niet echt mogenlijk een broek in te vinden.
(en ik heb al zoveel baggybroeken )

Daarom wil ik een beetje afvallen, om juist samen met het sporten die 'probleemzones' aan te pakken.

ik heb trouwens cup B,
Rond je buik maat 38? Dat is toch gewoon hardstikke slank? Snap niet dat jij dat dan een 'probleemzone'vind. Zou er gewoon blij mee zijn, je hoeft niet overal maatje 36 te zijn heh
Oud 30-08-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 30-08-2005 @ 18:52 :
Rond je buik maat 38? Dat is toch gewoon hardstikke slank? Snap niet dat jij dat dan een 'probleemzone'vind. Zou er gewoon blij mee zijn, je hoeft niet overal maatje 36 te zijn heh
Ik denk er net zo over...maar ja, als je benen maat 36 zijn, dan lijkt iets wat een maatje meer is al snel 'dik', terwijl het dat eigenlijk niet is...
Oud 30-08-2005, 17:58
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja, ik had liever wat bredere kont en benen enz. want in vergelijking ziet het er niet zo mooi uit,
Maar als er niets aan te doen is
Achja, ik weet nu wat ik moet gaan doen, gewoon netjes blijven eten, zoals vandaag.
en op mijn gewicht blijven. en mn trainingsschema aanpassen.
__________________
Oud 30-08-2005, 17:59
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 18:53 :
Ik denk er net zo over...maar ja, als je benen maat 36 zijn, dan lijkt iets wat een maatje meer is al snel 'dik', terwijl het dat eigenlijk niet is...
Tsja...snap het -ergens- ook wel. Ik heb hetzelfde, maar dan is mijn buik plat en mijn benen iets voller. Die vind ik dan ook meteen 'dik'. Niks aan te doen, behalve dat ik gewoon de kleding draag die ik wil, zonder op m'n benen te letten
Oud 30-08-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 30-08-2005 @ 18:59 :
Tsja...snap het -ergens- ook wel. Ik heb hetzelfde, maar dan is mijn buik plat en mijn benen iets voller. Die vind ik dan ook meteen 'dik'. Niks aan te doen, behalve dat ik gewoon de kleding draag die ik wil, zonder op m'n benen te letten
Ik snap het ook wel: mijn taille is maat 38, mijn bovenbenen bijna maat 42, mijn schouders en bovenarmen ruim maat 42. tja, ideaal is anders, maar het is nou eenmaal zo. Kan ik mezelf uit gaan hongeren omdat ik die dingen wil veranderen, maar het is nou eenmaal mijn bouw, tenzij ik allerlei operaties onderga, zal er zeer waarschijnlijk nooit iets aan veranderen.
Oud 30-08-2005, 18:05
Verwijderd
We moeten dit topic het 'Zeur-over-je-lichaam-topic' noemen!

Want dat is wat hier het meeste gedaan word, hoewel ik moet bekennen dat ik me daar zelf ook schuldig aan maak.

Citaat:
Chloe Siere schreef op op 30-08-2005 @ 12:08 :
En gespierd! Was het een date van jullie?
Zo zou je het kunnen noemen. En vanmiddag hebben we elkaar weer gezien. En inderdaad, hij heeft een stel mooie armen!
Oud 30-08-2005, 18:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-08-2005 @ 17:10 :
gelukkig zijn er nog mensen die wel realistisch zijn...

Het lijkt misschien alsof ik nu de hele tijd alleen op jouw opmerkingen inga, maar dat is niet vervelend bedoelt ofzo, dat even terzijde

Ik denk alleen dat je met dit soort opmerkingen niks bereikt, het kan alleen maar als een steek onderwater voelen naar sommige mensen. Het is niet de eerste keer dat ik het zie, en ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt, maar het kan wel heel lullig overkomen, misschien dat je daar rekening mee kunt houden.
Oud 30-08-2005, 18:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-08-2005 @ 19:05 :



Zo zou je het kunnen noemen. En vanmiddag hebben we elkaar weer gezien. En inderdaad, hij heeft een stel mooie armen!
Hebben we nou een heus lijn-topic-stel? Jij had toch een vriend?

Leuk
Oud 30-08-2005, 18:34
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-08-2005 @ 19:18 :
Het lijkt misschien alsof ik nu de hele tijd alleen op jouw opmerkingen inga, maar dat is niet vervelend bedoelt ofzo, dat even terzijde

Ik denk alleen dat je met dit soort opmerkingen niks bereikt, het kan alleen maar als een steek onderwater voelen naar sommige mensen. Het is niet de eerste keer dat ik het zie, en ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt, maar het kan wel heel lullig overkomen, misschien dat je daar rekening mee kunt houden.
Ze bedoelde alleen maar dat ze mijn doel realistisch vond, en dat is het ook, niet waar?

En ik heb een hometrainer! Een dunlop, van de makro.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 18:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-08-2005 @ 19:34 :
Ze bedoelde alleen maar dat ze mijn doel realistisch vond, en dat is het ook, niet waar?

Jouw doel is realistisch ja, maar de puntjes achter haar zin kwamen op mij een beetje lullig over, alsof de helft van het topic zich hier aan het uithongeren is ofzo.
Oud 30-08-2005, 18:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-08-2005 @ 19:35 :
Jouw doel is realistisch ja, maar de puntjes achter haar zin kwamen op mij een beetje lullig over, alsof de helft van het topic zich hier aan het uithongeren is ofzo.
Nouja, bijna de helft wel ja.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 30-08-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-08-2005 @ 19:35 :
Jouw doel is realistisch ja, maar de puntjes achter haar zin kwamen op mij een beetje lullig over, alsof de helft van het topic zich hier aan het uithongeren is ofzo.
Ik zal geen percentages noemen, maar ik vind wel dat er idd een groot deel is dat te weinig eet en/of een onrealistisch beeld van zichzelf en hetgeen ze wil bereiken heeft.
Oud 30-08-2005, 18:40
phink
Avatar van phink
phink is offline
Dat is vrij logisch lijkt me, die zoeken een topic als dit toch voor hulp, ervaringen, whatever?
Oud 30-08-2005, 18:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 19:39 :
Ik zal geen percentages noemen, maar ik vind wel dat er idd een groot deel is dat te weinig eet en/of een onrealistisch beeld van zichzelf en hetgeen ze wil bereiken heeft.
Dan nog zijn dat soort opmerkingen overbodig, imo.

Het hoeft van mij ook geen hele discussie weer te worden over wie er wel en wie er niet 'goed' bezig zijn, zo was het niet bedoelt. Ik zie alleen wel vaker dat soort opmerkingen even 'tussendoor' gemaakt worden, en ik krijg er geen fijn gevoel van. (En niet omdat ik me aangesproken voel, maar omdat ik het gewoon onaardig over vind komen.)
Oud 30-08-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-08-2005 @ 19:45 :
Dan nog zijn dat soort opmerkingen overbodig, imo.
Ik zou dan eerder dertig keer dezelfde posts overbodig willen noemen ed...
Oud 30-08-2005, 18:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 19:46 :
Ik zou dan eerder dertig keer dezelfde posts overbodig willen noemen ed...
Dat gebeurt toch ook?
Oud 30-08-2005, 18:56
phink
Avatar van phink
phink is offline
Sorry, ff 'n vraagje tussendoor: altijd als ik naar school moet en moet eten in de pauze heb ik absoluut geen honger. En als ik het wel heb gooi ik m'n brood weg. Ik weet dit van mezelf, en ga ook gewoon proberen wel te eten in pauze's, maar weet iemand wat je hieraan kan doen? Want eten 'om te eten' is niks bij mij.
Oud 30-08-2005, 18:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Eet dan omdat het gezond is
Oud 30-08-2005, 18:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Er staat trouwens een artikel in de Viva van deze week, over waarom we niet meer gewoon kunnen eten, maar bij alles nadenken. Niks nieuws of verrassends, maar opzich wel grappig en voor mij herkenbaar, misschien voor jullie ook wel.
Oud 30-08-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 30-08-2005 @ 19:56 :
Sorry, ff 'n vraagje tussendoor: altijd als ik naar school moet en moet eten in de pauze heb ik absoluut geen honger. En als ik het wel heb gooi ik m'n brood weg. Ik weet dit van mezelf, en ga ook gewoon proberen wel te eten in pauze's, maar weet iemand wat je hieraan kan doen? Want eten 'om te eten' is niks bij mij.
Ik kan weinig anders bedenken dan 'eten om te eten'... Als je wel honger hebt kun je sowieso eten ipv je brood weg te gooien. Ik denk sowieso dat als je elke dag gewoon standaard in die pauze wat eet, je lichaam en jij zelf daar vanzelf aan went. De eerste tijd zul je dan dus moeten 'eten om te eten', daarna waarschijnlijk niet meer.
Oud 30-08-2005, 19:01
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 19:59 :
Ik kan weinig anders bedenken dan 'eten om te eten'... Als je wel honger hebt kun je sowieso eten ipv je brood weg te gooien. Ik denk sowieso dat als je elke dag gewoon standaard in die pauze wat eet, je lichaam en jij zelf daar vanzelf aan went. De eerste tijd zul je dan dus moeten 'eten om te eten', daarna waarschijnlijk niet meer.
maar 'eten om te eten' gaat me tegenstaan, met gevolg dat ik daarna weer bij af ben, omdat er altijd wel 'n prullenbak binnen handbereik is
Oud 30-08-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 30-08-2005 @ 20:01 :
maar 'eten om te eten' gaat me tegenstaan, met gevolg dat ik daarna weer bij af ben, omdat er altijd wel 'n prullenbak binnen handbereik is
Dan begin je met wat kleins/lichts?
Of je gaat ergens staan waar geen prullenbak is oid?

En een beetje streng voor jezelf zijn en doorzetten, dat is bij dit soort dingen waarschijnlijk toch wel het belangrijkste, zonder dat lukt vrijwel niets.
Oud 30-08-2005, 19:07
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-08-2005 @ 20:02 :
Dan begin je met wat kleins/lichts?
Of je gaat ergens staan waar geen prullenbak is oid?

En een beetje streng voor jezelf zijn en doorzetten, dat is bij dit soort dingen waarschijnlijk toch wel het belangrijkste, zonder dat lukt vrijwel niets.
Ja, is wel 'n idee
Ik ben iemand die vrij snel roept; dat kan ik niet Maar beetje doorzettingsvermogen kan geen kwaad. Ik ga het gewoon proberen, laat hier vanzelf xtje weten of 't lukt
Oud 30-08-2005, 19:17
Verwijderd
Succes. (En niet meteen opgeven als het één keertje niet lukt. )
Oud 30-08-2005, 19:37
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
hoeveel is 100gram.
bij bijvoorbeeld aardappels?
__________________
zo,
Oud 30-08-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 30-08-2005 @ 20:37 :
hoeveel is 100gram.
bij bijvoorbeeld aardappels?
2 opschepslepels is ong. 100 gram
Oud 30-08-2005, 19:43
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-08-2005 @ 20:39 :
2 opschepslepels is ong. 100 gram
oke dankjewel!!
__________________
zo,
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.