Oud 28-09-2005, 14:08
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
nou?

bij mij:

8321186

__________________
hoii
Advertentie
Oud 28-09-2005, 14:28
Verwijderd
Naam instelling/hulpverlener Doelstelling Werkwijze Adres
Bureau Jeugdzorg Jongeren helpen die niet goed in hun vel zitten Therapie Vlasselt 25
6483 KA Boxtel
Maatschappelijk werk Zorgen dat ze weer goed kunnen functioneren in de maatschappij Mensen advies geven Kerkplein 854 7483 WN Bosmeer
Huisarts De mensen zich beter laten voelen. Mensen advies geven, medicijnen voorschrijven, doorverwijzen Vissenlaan 2
8376 MS Roggel
Riagg Zorgen dat mensen beter in hun vel gaan zitten en weer ‘normaal’ kunnen functioneren Cursussen geven Vleespad 5
4837 Vriezenveen



Dit.... Want k moest dat van mijn email adres naar word kopieren. Is trouwens een opdracht voor school, en de adressen zijn verzonnen... De rest ook!

En in word stond t trouwens in een schema, dus zag het wat netter uit!
Oud 28-09-2005, 14:33
Verwijderd
In Noord-Kaukasus bekeren gelovigen zich - onder druk van de omgeving

VLADIKAVKAZ, 8 SEPT. - Het gijzelingsdrama van Beslan van vorig jaar speelt de moslims in de noordelijke Kaukasus nog steeds parten: zij worden geassocieerd met het drama. Velen bekeren zich onder druk tot het christendom.

Het is een heel dun geluidje, de oproep tot het gebed die vijfmaal daags uit een minaret van de moskee van Vladikavkaz klinkt. Sinds de slachtpartij in het naburige Beslan, waar moslimextremisten overwegend christelijke kinderen gijzelden en vermoordden, klinkt het geluid van de azzan gedempt en komt het nauwelijks meer boven het geraas van de rivier Terek uit.

Slechts zo’n honderd man bidden vrijdag in deze moskee, begin vorige eeuw gebouwd door een steenrijke oliemagnaat. Het is de enige sunnitische moskee in Vladikavkaz, een stad met op papier tienduizenden moslims. Beslan eist zijn tol, erkent imam Aslan Jelkanov: het is stiller geworden. Sommige moslims blijven weg uit angst, want er zijn gelovigen gemolesteerd door "mannen onder invloed van wodka en marihuana". Anderen bekeerden zich tot het christendom.

Imam Jelkanov: "Ossetiers zijn halve heidenen, christendom noch islam heeft diep wortel geschoten bij ons. Daar kwam zeventig jaar atheisme onder de Sovjet-Unie bij." Noord-Ossetie kent veel papieren moslims, die wodka drinken en nooit een moskee van binnen zien. Het worden er ook steeds minder. Jelkanov: "Veel moslims worden door familie, vrienden of hun baas onder druk gezet zich te bekeren tot het christendom." En door missionarissen, zegt een jonge moslim opgewonden. "Die grijpen hun kans, dat is een feit."

De Kaukasische deelrepubliek Noord-Ossetie kent van oudsher een grote moslimminderheid: schattingen lopen op tot dertig procent. Een deel is Ossetisch, anderen zijn Ingoesjetiers, het aan de Tsjetsjenen verwante buurvolk dat in het oosten zijn eigen deelrepubliek heeft.

Vladikavkaz was ooit een half-Ingoesjetische stad. Dat veranderde in 1992, toen jaren van landjepik en klein geweld tussen Ossetiers en Ingoesjetiers escaleerde in een vijfdaags oorlogje. Met hulp van Russische troepen verjoegen de overwegend christelijke Ossetiers de ruim vijftigduizend Ingoesjetiers. Er vielen zeker vijfhonderd doden. Door de Tsjetsjeense oorlogen en de opkomst van islamitische extremisme verdiepte het wantrouwen tegen de islam zich onder Ossetiers, sinds eind achttiende eeuw de trouwste vazallen van Moskou in de Kaukasus. En toen volgde het bloedbad in school nummer 1 in Beslan.

Dat krijgsheer Sjamil Basajev zijn mannen naar Beslan dirigeerde, had als nevendoel de oude wonden tussen Ingoesjetiers en Ossetiers open te rijten en mogelijk een nieuwe oorlog te provoceren. Onder de terroristen bevonden zich veel Ingoesjetiers, al is hun aantal nog steeds niet bekend. Moskou beklemtoont liever dat de strijdgroep ook Tsjetsjenen, Tataren, een Arabier en een tot de islam bekeerde Rus bevatte. Alles om een nieuwe Kaukasische oorlog te voorkomen.

Toch zette Noord-Ossetie zich vorig jaar schrap voor een nieuwe geweldsgolf. Prefect Vladimir Pisarenko sliep wekenlang in zijn kantoortje om brandjes te blussen. Deze Oekraiener is de baas in het Ingoesjetische dorp Katsa, onder de walm van de zware industrie van Vladikavkaz. De Ingoesjetiers van Katsa zijn inmiddels grotendeels teruggekeerd en hebben hun huizen met staatssubsidie weer opgebouwd. Maar in hun dorpje wonen naast Ingoesjetiers alleen Russen, Georgiers en Armeniers. Geen Ossetier. "Angst en haat is de ziekte van de Kaukasus", zegt Pisarenko.

Als de mensen van Katsa al werk hebben, is dat meestal in buurrepubliek Ingoesjetie. Prefect Pisarenko organiseerde vorig jaar in het kader van de etnische verzoening een banenmarkt voor Ingoesjetiers. Hij zette advertenties in Ossetische kranten: wie durft een baan te geven aan een bewoner van Katsa? Met moeite wist hij achttien banen bijeen te sprokkelen. "Maar toen bleek dat maar twaalf Ingoesjetiers in Vladikavkaz durfden te werken", zegt hij. Na Beslan vielen ook die twaalf af.

Katsa zette zich tijdens Beslan schrap voor het ergste. Kinderen gingen uit logeren bij familie over de grens, dertig Ingoesjetische inwoners boden aan de plaats van de kinderen in de sportzaal in te nemen. Na het bloedbad wist de politie een bende Ossetiers met moeite uit het dorp te houden. Toen de rouw voorbij was werd gevreesd dat de Ossetiers de kalasjnikovs uit de kelder zouden halen om wraak te nemen. Het bleef bij slogans, en verhitte debatten bij de kruidenier en apotheek.

Vanwaar die Ossetische zelfbeheersing? In de Kaukasus kan een kroeggevecht al uitlopen op een pogrom, laat staan de moord op 186 kinderen. "Ik denk dat iedereen begreep dat wraak precies was wat de terrorist Basajev wilde", denkt Pisarenko. "Bovendien: de gruwel van Beslan leverde veel internationale aandacht, sympathie en solidariteit op. Dan ga je geen moslimkinderen doden uit wraak. Het is moeilijk moorden als de hele wereld toekijkt."

De Ossetische moslims bevinden zich in een nog lastiger parket dan de Ingoesjetiers: veel landgenoten zien hen als verraders. "We sterven zo nog uit. Satan heeft terroristen gezonden om de islam van binnenuit te vernietigen", peinst de stokoude mullah Vladimir Gavisov uit Beslan. Hoewel zijn stadje eens een moslimdorp was, schat hij dat er nog hooguit veertig moslimfamilies over zijn. Tekenend is dat ouders van moslimkinderen die in de sportzaal stierven, ze volgens orthodox-christelijke rite lieten begraven.

Toch droomt Mullan Gavisov van een islamitische renaissance, te beginnen met de restauratie van de oude moskee van Beslan. De Sovjets gebruikten de moskee als melkfabriek, zware machinerie heeft diepe barsten in de muren gestampt. "Het is een ruine", zegt Gavisov. "Misschien dat een rijke Nederlandse moslim ons financieel wil steunen." Dat het geen moment is om een moskee te openen in Beslan, wil er bij de mullah niet in. "Als ik zo denk, erken ik dat terroristen moslims zijn. Maar het is satansgebroed, en al hun slachtoffers bevinden zich nu bij Allah in het paradijs."

Onder de Ossetische moslims zijn ook extremisten: Vladimir Chodov, een terrorist die zich opvallend wreed gedroeg in Beslan, was een lokale moslim. Aanhangers van een striktere islam dan die van de ’Spirituele Raad van Moefti’s’, die sinds de sovjettijd de gelovigen controleert, worden nu vervolgd. Jermak Tegajev, leider van deze ’niet-officiele moslims’, verdween op 2 februari achter de tralies nadat agenten 270 gram springstof met slaghoedjes, extremistische lectuur en videobanden bij hem vonden. Zelfs de rechter vermoedt dat de agenten het bewijs zelf hebben ’geplant’. In Vladikavkaz gaan geruchten dat de centrale moskee binnenkort sluit onder het mom van een restauratie, die zich dan jarenlang voortsleept.

De Noord-Ossetische moefti Marat Davkazachov zegt vrijdag op een bankje vol grijze baarden een gebed op voor Beslan. Zelf mag hij niet naar Beslan om bloemen te leggen: men vreest ongeregeldheden. "De islam heeft veel moreel gezag verspeeld", erkent hij. En lokale priesters weigeren de moefti in het kader van de religieuze verzoening te ontmoeten. "Wij leven langs elkaar heen. De verhoudingen zijn verhard."

Bron: NRC Handelsblad
Oud 28-09-2005, 14:34
PV
PV is offline
Contains graphic violent scenes, strong language and scenes that some viewers may find disturbing.
Oud 28-09-2005, 14:50
Zanthr
Avatar van Zanthr
Zanthr is offline
Citaat:
C:\Documents and Settings\sfase\Desktop\Echt spul website\Portal\FLA\ECHTE final\Laatste Final\Final\portal+site3.html
Dit, omdat ik in mijn zwaar overgecategoriseerde submappenstructuur de weg niet meer kon vinden, en geen idee had welk mapje met de naamvariant Final, Echte Final, laatste Final, Sub Final, Echte laatste Final, allerlaatste Final het echte Final flashje stond!
__________________
Feel the Force - Back on the big screen!

Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 15:55.
Oud 28-09-2005, 14:52
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
R i P P E R ' S N O T E S . . .

Main Movie .....:
ù Video - 3680 kbps avg, 6 pass cce
ù Audio - English 5.1
ù Subs - English
Menu ...........:
ù Yes
Extras .........:
ù None
Ripped .........:
ù The rest of the audio streams and all extras
Additional Notes .........:
ù Both of the releases from SMIRNOFF were undersized, of very poor
quality, and from a rather questionable source. Here is a high quality
Region 1 retail for all you NTSC fans. Death to PAL. Enjoy
Oud 28-09-2005, 15:08
Verwijderd
bepalingen over uittredingsvorderingen zoveel mogelijk van overeenkomstige toepassing zijn. Derhalve zullen bijvoorbeeld voorlopige voorzieningen kunnen worden getroffen met werking totdat de aandelen zijn overgedragen (artikel 338 lid 3, waarnaar wordt
Oud 28-09-2005, 15:11
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gusty
Oud 28-09-2005, 15:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 28-09-2005, 15:47
foefighter
Avatar van foefighter
foefighter is offline
PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1&_c=
__________________
We uncover our heads and reveal our souls
Oud 28-09-2005, 15:47
Mara
Mara is offline


Oud 28-09-2005, 15:49
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Somewhere over the rainbow
Skies are blue,
And the dreams that you dare to dream
Really do come true.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 28-09-2005, 15:53
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Wie zijn die 2 lozers eeh?
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 28-09-2005, 16:14
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
niet le


__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 28-09-2005, 16:16
neardo
neardo is offline
Article number one

1.
Who: Teenager who play drinking games.
What’s going on?: They talk about their experiences and give their opinion on rather they think it is dangerous or not.
When: -
Where: All across America
Why/How: More and more teenagers start drinking. And not just one drink, but entire drinking games, mend to get wasted. Most of them don’t realise the danger they are getting their selves into. It is not hard to cross the line and get alcohol poisoning.

2. Summarise: Drinking games are getting more and more popular every day. Teenagers are more surprised when they go to a party and there isn’t a drinking game going on, then the other way around. Most of them, especially underage drinkers, see it as the perfect way to get wasted. But they don’t think about the dangerous side of drinking games. When you’re drunk, your standards are lower and there are guys who take advantage of that. And there always is the risk of alcohol poising, which can cause brain damage, or worse, death.

3. Source: Teenvogue August 2005
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 28-09-2005, 16:25
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
helemaal niets
Saaiigheid.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Oud 28-09-2005, 16:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ymir schreef op 28-09-2005 @ 16:53 :
Wie zijn die 2 lozers eeh?
Hoe moet ik dat nou weten, 't stond alleen maar onder m'n Ctrl-V.
Ads door Google
Oud 28-09-2005, 17:00
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2005 @ 17:34 :
Hoe moet ik dat nou weten, 't stond alleen maar onder m'n Ctrl-V.
Ik snap niet wat je met zulk volk onder je ctrl-V moet

Eens kijken wat ik erop heb staan?

Citaat:
~VliereFluiter~ schreef op 28-09-2005 @ 15:33 :
dan staat tie der heel lief op
Oh, nou dat dus.
Boeiend eeh.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 28-09-2005, 17:06
el comuñicerber
Avatar van el comuñicerber
el comuñicerber is offline
пз
__________________
Bäng Boom Bäng
Oud 28-09-2005, 17:09
Mara
Mara is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1
Oud 28-09-2005, 17:25
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Hoe subtiel

De mijne:



Tsja, phototopics...
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 28-09-2005, 17:25
Verwijderd
<niets>

er staat dus niets onder ctrl-v
Oud 28-09-2005, 17:38
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Uw lijn van rederneren lijkt mij van iedere logica onttrokken:
Goa toch hèn



vertaling NL-Twents dus
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 28-09-2005, 17:49
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
I wish that I could steal the moon and kiss it with my feet,


tsja
Advertentie
Oud 28-09-2005, 17:50
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
_________1o voor jou! :love:
xxx
__________________
move your body next to me
Oud 28-09-2005, 18:49
Verwijderd
1415964
Oud 28-09-2005, 18:49
Verwijderd
Foei.
Oud 28-09-2005, 19:05
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
:'d
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Oud 28-09-2005, 19:15
Rj11
Avatar van Rj11
Rj11 is offline
Ne me quitte pas
Il faut oublier
Tout peut s'oublier
Qui s'enfuit déjà
Oublier le temps
Des malentendus
Et le temps perdu
A savoir comment
Oublier ces heures
Qui tuaient parfois
A coups de pourquoi
Le cœur du bonheur
Ne me quitte pas (4 fois)

Moi je t'offrirai
Des perles du pluie
Venues de pays
Où il ne pleut pas
Je creus'rai la terre
Jusqu'après ma mort
Pour couvrir ton corps
D'or et de lumière
Je f'rai un domaine
Où l'amour s'ra roi
Où l'amour s'ra loi
Où tu seras reine
Ne me quitte pas (4 fois)

Ne me quitte pas
Je t'inventerai
Des mots insensés
Que tu comprendras
Je te parlerai
De ces amants là
Qui ont vu deux fois
Leurs cœurs s'embraser
Je te racont'rai
L'histoire de ce roi
Mort de n'avoir pas
Pu te rencontrer
Ne me quitte pas (4 fois)

On a vu souvent
Rejaillir le feu
De l'ancien volcan
Qu'on croyait trop vieux
Il est parait il
Des terres brûlées
Donnant plus de blé
Qu'un meilleur avril
Et quand vient le soir
Pour qu'un ciel flamboie
Le rouge et le noir
Ne s'épousent ils pas
Ne me quitte pas (4 fois)

Ne me quitte pas
Je n'vais plus pleurer
Je n'vais plus parler
Je me cacherai là
A te regarder
Danser et sourire
Et à t'écouter
Chanter et puis rire
Laiss'moi devenir
L'ombre de ton ombre
L'ombre de ta main
L'ombre de ton chien
Ne me quitte pas

moest even een lyric kopieren naar een andere topic
__________________
The sound must seem an echo to the sense - Alexander Pope.
Oud 28-09-2005, 19:23
Smoozy
Avatar van Smoozy
Smoozy is offline
Helemaal niks, doe niet aan kopieeren plakken, op dit moment niet tenminste.
__________________
Cannibals don't eat clowns because the taste funny
Oud 28-09-2005, 19:42
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
تVal Supuh Zin in geldr0p hsssffjت..// jw h0uf0nj0uw .. sjoerd mn klerejong = lievV zegt:
vandaag weer
Oud 28-09-2005, 19:48
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 28-09-2005, 20:08
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Oud 28-09-2005, 20:17
Verwijderd
http://www2.rnw.nl/images/assets/10777119
Oud 28-09-2005, 20:40
fractuur
fractuur is offline
[/quote]
__________________
.. zegt de liberaal.
Ads door Google
Oud 28-09-2005, 20:43
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
JXoLHS6eC9uX!9CubsnzhVXxHZbks22QXkTnw69nsLur9ktLD


omg
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 28-09-2005, 20:58
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
He-le-maal niets.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-09-2005, 21:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-09-2005, 21:57
Verwijderd
Back Again, But At Work zegt:
i am planning to go to the netherlands around march


amerikaanse penvriend die mss naar nederland komt ofzo
Oud 28-09-2005, 22:10
Verwijderd
Simone - "Hallo met Herman" zegt:
I am the walrus
Vlek zegt:
ik dacht al dat je aangekomen was
Oud 28-09-2005, 22:35
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
bij deze is d


__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 29-09-2005, 01:28
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
S. schreef op 28-09-2005 @ 19:57 :
Och, de IRA,FARC,ETA,PKK,Tamil Tijgers etc etc zijn natuurlijk allemaal boosaardige moslims
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 29-09-2005, 02:08
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
www.torrentleech.org
Oud 29-09-2005, 08:47
Verwijderd
The Wall Disc 1 - Pink Floyd
Oud 29-09-2005, 08:48
Verwijderd
http://smile.smilies.nl/688.gif
Oud 29-09-2005, 08:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-09-2005 @ 17:40 :
Ik heb hier een trui van universiteit utrecht liggen. Maar 1x gedragen/gewassen. (gekocht in de zomer, vandaar, en nu van uni geswitched)

Maatje s (al staat er M in geloof ik).

Hij is baby roze met baby blauwe letters, en de binnenkant van de capuchon is ook babyblauw...

Ik kan nu geen foto maken, maar misschien dat iemand die geinteresseerd is, de trui kent uit de broese winkels...

T.e.a.b.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-09-2005, 09:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Heel shocking, maar er staat niks meer onder mn ctrl-v
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-09-2005, 09:34
el comuñicerber
Avatar van el comuñicerber
el comuñicerber is offline
Bij mij ook niet.
__________________
Bäng Boom Bäng
Oud 29-09-2005, 09:34
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
niks
__________________
Tsja
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.