Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 10:38
Verwijderd
heb ik een probleem als ik vorige week een pil ben vergeten en dit mn laatste week is enzo? (qua veiligheid?)
Oud 05-09-2006, 16:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ koekjes: je bent dus een pil vergeten in de tweede week? In dat geval was en ben je gewoon veilig als je die pil alsnog hebt ingenomen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-09-2006, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-09-2006 @ 17:21 :
@ koekjes: je bent dus een pil vergeten in de tweede week? In dat geval was en ben je gewoon veilig als je die pil alsnog hebt ingenomen
ja die heb ik die dag erna nog ingenomen. maar oke dan is het goed dan hoef ik nu iig niet naar de apotheek te rennen enzo voor een m.a.p...

thnx ^^
Oud 06-09-2006, 09:25
Teres
Avatar van Teres
Teres is offline
Het is niet om reclame te maken ofzo, maar er wordt toch wel verschrikkelijk veel de pil vergeten merk ik zo.
Mss kan dit helpen...

"Remind-Her"
Oud 06-09-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Teres schreef op 06-09-2006 @ 10:25 :
Het is niet om reclame te maken ofzo, maar er wordt toch wel verschrikkelijk veel de pil vergeten merk ik zo.
Mss kan dit helpen...

"Remind-Her"
ik ben m pas 1x vergeten... goed he

ik leg mn strip altijd bij mn tandenborstel of naast mn wekker dan vergeet ik het tenminste niet...
Oud 06-09-2006, 17:39
Jinte
Jinte is offline
Ik vergat de op 2 na laatste pil van mn strip, alsnog ingenomen (toenmoest ik minstens 7 dagen doorslikken) dus meteen aan vlgende stri begonnen, zonder stopweek, daarbij op de 4e dag mn pil vergeten, alsnog ingenomen op 5e dag nu 7e dag word ik ongesteld, wat kan ik het beste doen, gewoon doorslikken of stopweek inlassen.
Oud 07-09-2006, 20:10
Verwijderd
Hoelang duurden bij jullie gemiddeld de bijwerkingen? Ik ben gisteren begonnen aan mijn tweede strip en weeeer kotsmisselijk.
Oud 11-09-2006, 08:26
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Quis schreef op 07-09-2006 @ 21:10 :
Hoelang duurden bij jullie gemiddeld de bijwerkingen? Ik ben gisteren begonnen aan mijn tweede strip en weeeer kotsmisselijk.
Ik heb geen last gehad van bijwerkingen eigenlijk
Oud 11-09-2006, 13:32
Anika
Citaat:
Quis schreef op 07-09-2006 @ 21:10 :
Hoelang duurden bij jullie gemiddeld de bijwerkingen? Ik ben gisteren begonnen aan mijn tweede strip en weeeer kotsmisselijk.
3 strips, daarna was het over. Maar ik was alleen heel erg misselijk de dag nadat ik met een nieuwe strip was begonnen.
Oud 11-09-2006, 14:52
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
als je iets te lang de pil doorgeslikt hebt...kan dat dan problemen veroorzaken??
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 11-09-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 11-09-2006 @ 15:52 :
als je iets te lang de pil doorgeslikt hebt...kan dat dan problemen veroorzaken??
je kunt daardoor last krijgen van milde bijwerkingen (hoopfdpijn, misselijkheid, libidoverlies, etc) die je normaal niet hebt, maar verder kan het geen kwaad
Oud 11-09-2006, 15:13
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
dus het is niet zo dat dat je ongesteltheid door de war kan halen...ofdat het langer duurt voordat je het word...

en is het zo dat je er onvruchtbaar van word??

ik probeer het zo langmogelijk door te slikken namelijk
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 11-09-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 11-09-2006 @ 16:13 :
dus het is niet zo dat dat je ongesteltheid door de war kan halen...ofdat het langer duurt voordat je het word...

en is het zo dat je er onvruchtbaar van word??

ik probeer het zo langmogelijk door te slikken namelijk
Je menstruatie kan dan wel op een andere dag van de stopweek beginnen dan je gewend bent. Oh, en je loopt het risico dat je lichaam er op een bepaald moment genoeg van heeft en tóch gaat menstrueren, ook al slik je door, en dan kun je het beste meteen een stopweek houden (kan geen kwaad voor de veiligheid). Maar dat zie je dan wel weer.

je wordt ook niet onvruchtbaar van doorslikken.
Oud 11-09-2006, 18:45
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
maar als je er niet onvruchtbaar van word snap ik niet dat ik van sommige meiden van school te horen krijg dat hun huisarts verteld had dat je er onvruchtbaar door werd...

confusng allemaal
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 11-09-2006, 18:48
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 11-09-2006 @ 19:45 :
maar als je er niet onvruchtbaar van word snap ik niet dat ik van sommige meiden van school te horen krijg dat hun huisarts verteld had dat je er onvruchtbaar door werd...

confusng allemaal

Slechte huisarts dan
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 11-09-2006, 19:49
Saffier
Saffier is offline
Ik heb een vraagje, het is vrij ingewikkeld maar ik zal mijn best doen om het goed uit te leggen.
Ik heb omdat ik op vakantie ging de pil doorgeslikt, toen ik terug kwam van vakantie kreeg ik een ontsteking waarvoor ik aan de antibiotica moest, ik weet dat daardoor de pil niet meer goed werkt en heb dan ook geen sex of sex met condoom gehad met mijn vriend. Nou was het zo dat ik een paar dagen voor mijn stopweek toen ik de pil nog slikte, en ook antibiotica, bloed verloor, wss een doorbraakbloeding door het doorslikken of de antibiotica. Ik heb mijn strip gewoon afgemaakt. Halverwege mijn stopweek kon ik stoppen met de antibiotica. Dat was vorige week woensdag. Ik ben zaterdag weer begonnen met een nieuwe strip.
Nou is mijn vraag wanneer het weer veilig is om sex te hebben, is dat vanaf woensdag 7 dagen nadat ik stopte met mijn antibiotica of is dat pas vanaf zaterdag toen ik begon met een nieuwe strip?
Oud 12-09-2006, 07:50
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 11-09-2006 @ 19:45 :
maar als je er niet onvruchtbaar van word snap ik niet dat ik van sommige meiden van school te horen krijg dat hun huisarts verteld had dat je er onvruchtbaar door werd...

confusng allemaal
nouja, zo lang je de pil gebruikt ben je natuurlijk wel onvruchtbaar, dat is de hele bedoeling van de pil he
Maar als je er helemaal mee stopt komt je cyclus gewoon weer terug. Kan wel een paar maanden duren.
Oud 15-09-2006, 18:03
wup
wup is offline
Ik heb eergister weer een nieuwe lading gehaald, en jawel: wéér een nieuw merk/soort. Dit is al de 3e verandering in een jaar. Die andere zou niet vergoed meer worden ofzo. Meer mensen die nu Stediril 30 krijgen ipv Regivedon/ Mycrogynon 30 ( spelfouten daargelaten)?

Voor mezelf is het wel gunstig, want deze kost 11 euro per doosje en die andere was 30.. En als ik 21 ben wordt het niet meer vergoed geloof ik. Nu maar hopen dat ik van deze ook geen bijwerkingen krijg. Maar ik vind het dus wel wat vreemd dat ik 3x in een jaar een ander soort krijg..
Oud 15-09-2006, 18:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja, ik ging switchen van Meliane naar Microgynon (op verzoek) en kreeg toen ipv Microgynon, Stediril30 mee. Omdat ik een aanvullend pakket heb wordt het bij mij wel vergoed en eerst wilde ik liever Microgynon, maar Stediril bevalt ook goed. (Behalve dat ik, sinds ik die slik, veel meer trek in eten heb )
Oud 15-09-2006, 19:53
PV
PV is offline
Citaat:
wup schreef op 15-09-2006 @ 19:03 :
Ik heb eergister weer een nieuwe lading gehaald, en jawel: wéér een nieuw merk/soort. Dit is al de 3e verandering in een jaar. Die andere zou niet vergoed meer worden ofzo. Meer mensen die nu Stediril 30 krijgen ipv Regivedon/ Mycrogynon 30 ( spelfouten daargelaten)?

Voor mezelf is het wel gunstig, want deze kost 11 euro per doosje en die andere was 30.. En als ik 21 ben wordt het niet meer vergoed geloof ik. Nu maar hopen dat ik van deze ook geen bijwerkingen krijg. Maar ik vind het dus wel wat vreemd dat ik 3x in een jaar een ander soort krijg..
Microgynon is ook 11 euro per half jaar? Iig bij mij, lijkt me dat dat landelijk wel hetzelfde is toch

Ik vind t echt belachelijk dat je zomaar met iets anders opgescheept kan worden zonder dat je daar vooraf ook maar iets over is gevraagd of medegedeeld
Oud 15-09-2006, 21:07
wup
wup is offline
Citaat:
PV schreef op 15-09-2006 @ 20:53 :
Microgynon is ook 11 euro per half jaar? Iig bij mij, lijkt me dat dat landelijk wel hetzelfde is toch

Ik vind t echt belachelijk dat je zomaar met iets anders opgescheept kan worden zonder dat je daar vooraf ook maar iets over is gevraagd of medegedeeld
Ja kan wel, maar die Revigedon was 30 euro. Weet de reden niet waarom ik die kreeg ipv Mycrogynon 30.. Ze zeiden toen alleen dat ik een andere verpakking kreeg..

@bloem: oh-oh.. ik kan echt niet meer eetlust gebruiken! Hoop maar dat het alleen bij jou is
Oud 16-09-2006, 07:42
Anika
Citaat:
wup schreef op 15-09-2006 @ 22:07 :
Ja kan wel, maar die Revigedon was 30 euro. Weet de reden niet waarom ik die kreeg ipv Mycrogynon 30.. Ze zeiden toen alleen dat ik een andere verpakking kreeg..
De apotheek verdient er meer aan als ze je Revigedon geven, dus daarom kreeg je die. Ik heb em ook een paar dagen gebruikt maar kreeg erg veel bijwerkingen, dus heb ik gewoon weer mycrogynon gehaald.
Dat het gewoon een andere verpakking is is niet waar. De werkzame stoffen zijn wel hetzelfde, maar de hulpstoffen niet.
Oud 16-09-2006, 18:26
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Heeft iemand van jullie ervaring met stoppen met de pil? Hoe lang duurde het voordat je natuurlijke menstruatie daarna weer op gang kwam?
Ik ben na anderhalf jaar pil slikken (stediril 30) gestopt. Zou 14 augustus aan een nieuwe strip beginnen (en heb dat dus niet gedaan ). Volgens mijn pil-ritme had ik vorige week woensdag ongesteld moeten worden. Nu was mijn eigen cyclus wat langzamer, ik denk ongeveer een week of vijf (weet het niet precies meer) maar ben nog niet ongesteld geworden. Kan dit komen omdat ik de pil heb gebruikt en dat het wat langer duurt?
Ik heb de 27e (ik zeg het er maar even bij ) een keer gevreeën maar met condoom. Hij is misschien één sec in me geweest zonder.
Ben nu toch een beetje bang , hoewel ik weet dat de kans dat ik zwanger ben heel klein is. Voel nu soms heel lichte krampen in mijn onderbuik maar weet niet of dat de stress is, op gang komende eisprong, aankomende ongesteldheid of misschien toch...
Dus heeft iemand misschien wat opheldering? Zou ik erg fijn vinden!
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 16-09-2006, 19:04
PV
PV is offline
@ stout, ik heb er geen ervaring mee, maar in z'n algemeenheid kan het wel even duren ja voordat je menstruatie weer op gang komt. Ik dacht zelfs tot een half of een heel jaar.
en d'r bestaat dan bij jou idd het risico dat je zwanger bent da's wel vervelend... misschien langs een huisarts gaan oid?
Oud 16-09-2006, 19:07
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
PV schreef op 16-09-2006 @ 20:04 :
@ stout, ik heb er geen ervaring mee, maar in z'n algemeenheid kan het wel even duren ja voordat je menstruatie weer op gang komt. Ik dacht zelfs tot een half of een heel jaar.
en d'r bestaat dan bij jou idd het risico dat je zwanger bent da's wel vervelend... misschien langs een huisarts gaan oid?
Tsja, ik zit dus in Finland . Probeer me vooralsnog maar niet teveel zorgen te maken (want dat helpt natuurlijk ook niet) maar denk dat ik woensdag maar een testje ga doen als het dan nog niet zover is. Hè BAH.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 16-09-2006, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vroeger stopte ik in de winter altijd met de pil omdat ik de pil alleen slikte om te kunnen doorslikken in de zomer als ik ging zwemmen op vakantie enzo. Als ik dan stopte duurde het vaak wel twee maanden voor mijn eigen cyclus weer op gang kwam (en dan slikte ik dus niet eens jaren de pil) dus ik zou me niet gelijk al te druk gaan maken, het kan echt wel een tijdje duren voor het weer komt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-09-2006, 10:56
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-09-2006 @ 21:17 :
Vroeger stopte ik in de winter altijd met de pil omdat ik de pil alleen slikte om te kunnen doorslikken in de zomer als ik ging zwemmen op vakantie enzo. Als ik dan stopte duurde het vaak wel twee maanden voor mijn eigen cyclus weer op gang kwam (en dan slikte ik dus niet eens jaren de pil) dus ik zou me niet gelijk al te druk gaan maken, het kan echt wel een tijdje duren voor het weer komt
Ik hoop dit ook echt . Maar voor de zekerheid toch maar even testen... het kutte is dat ik door deze onzekerheid bijna weer met de pil wil beginnen maar dan kan ik het beste wachten tot de eerste dag van mijn menstruatie toch? En ik weet dus niet wanneer die komt . Nou ja.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 17-09-2006, 22:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
stout! schreef op 16-09-2006 @ 19:26 :
Heeft iemand van jullie ervaring met stoppen met de pil? Hoe lang duurde het voordat je natuurlijke menstruatie daarna weer op gang kwam?
Ik ben na anderhalf jaar pil slikken (stediril 30) gestopt. Zou 14 augustus aan een nieuwe strip beginnen (en heb dat dus niet gedaan ). Volgens mijn pil-ritme had ik vorige week woensdag ongesteld moeten worden. Nu was mijn eigen cyclus wat langzamer, ik denk ongeveer een week of vijf (weet het niet precies meer) maar ben nog niet ongesteld geworden. Kan dit komen omdat ik de pil heb gebruikt en dat het wat langer duurt?
Ik heb de 27e (ik zeg het er maar even bij ) een keer gevreeën maar met condoom. Hij is misschien één sec in me geweest zonder.
Ben nu toch een beetje bang , hoewel ik weet dat de kans dat ik zwanger ben heel klein is. Voel nu soms heel lichte krampen in mijn onderbuik maar weet niet of dat de stress is, op gang komende eisprong, aankomende ongesteldheid of misschien toch...
Dus heeft iemand misschien wat opheldering? Zou ik erg fijn vinden!
ik had de pil een keer juist langer doogeslikt, en het duurde toen ontzettend lang voordat ik ongesteld werd (nadat ik wel was gestopt) normaal wordt ik het de derde dag na het stoppen met de pil, nu was ik al lang en breed weer aan een nieuwe strip begonnen. mn hormoonhuishouding (haha) was denk ik gewoon een beetje ontregeld. dit kan bij jou ook zo zijn. hij kan zelfs een keer overslaan als je met de pil stopt, heb ik begrepen... als het je geruststeld kun je idd zo'n test doen, ben je gelijk van de zenuwen af... xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-09-2006, 22:40
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
stout! schreef op 17-09-2006 @ 11:56 :
Ik hoop dit ook echt . Maar voor de zekerheid toch maar even testen... het kutte is dat ik door deze onzekerheid bijna weer met de pil wil beginnen maar dan kan ik het beste wachten tot de eerste dag van mijn menstruatie toch? En ik weet dus niet wanneer die komt . Nou ja.
jep, dat wordt wel aangeraden. je kan wel nu beginnen, maar dan schijnt hij de eerste periode minder veilig te zijn en wordt aangeraden er een ander voorbehoedmiddel bij te gebruiken, zoals condoom.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 18-09-2006, 19:39
axelle
axelle is offline
Wat ik me al een tijdje afvraag, heeft wiet een invloed op de anticonceptiepil?
Oud 18-09-2006, 22:31
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
axelle schreef op 18-09-2006 @ 20:39 :
Wat ik me al een tijdje afvraag, heeft wiet een invloed op de anticonceptiepil?
Nee niet direct, maar wel indirect. Je kan namelijk high worden en daar door je pil vergeten. Dus het werkt niet op de anticonceptiepil, maar wel op de anticonceptie
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 20-09-2006, 14:18
toxic-candy
toxic-candy is offline
als je de pil slikt ben je dan gewoon veilig in je stopweek of moet je dan toch bescherming gebruiken?

dat vraag ik me nou al ZO lang af
Oud 20-09-2006, 14:30
Anika
Dan ben je gewoon veilig.
Oud 20-09-2006, 18:04
toxic-candy
toxic-candy is offline
ahh oke dankje
Oud 20-09-2006, 18:24
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
hier staat ie goed hoop ik :


De feiten,

seks gehad op maandagavond,
normaal neem ik mijn pil altijd rond 7u 's morgens, vandaag (woensdag) was ik ze vergeten en heb ik ze om 17u genomen..

Problemen..?

(sorry,maar het hele topic doorspitten kost ook zoveel tijd.. )

al bedankt!
Oud 20-09-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 20-09-2006 @ 19:24 :
hier staat ie goed hoop ik :


De feiten,

seks gehad op maandagavond,
normaal neem ik mijn pil altijd rond 7u 's morgens, vandaag (woensdag) was ik ze vergeten en heb ik ze om 17u genomen..

Problemen..?

(sorry,maar het hele topic doorspitten kost ook zoveel tijd.. )

al bedankt!
dus je hebt 'm 10 uur later dan normaal geslikt? Dan is er niets aan de hand maximaal 12 uur later dan normaal is niet erg
Oud 20-09-2006, 18:33
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-09-2006 @ 19:27 :
dus je hebt 'm 10 uur later dan normaal geslikt? Dan is er niets aan de hand maximaal 12 uur later dan normaal is niet erg
Idd
maar ik heb ooit es gehoord dat onregelmatigheid ook niet al te goed is en 10u vond ik tamelijk lang,
vandaar

bedankt! (tis en blijft een geruststelling om het uit anders mond ook es te horen)
Oud 20-09-2006, 19:25
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Kun je de na je eerste strip al meteen doorslikken? Heb afgelopen jaar wel de pil geslikt, maar was er tijdje mee gestopt dus het is niet helemaal nieuw. Slikte toen altijd door, ging prima, maar vroeg me af of dat verstandig is om meteen te doen.
Oud 20-09-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 20-09-2006 @ 20:25 :
Kun je de na je eerste strip al meteen doorslikken? Heb afgelopen jaar wel de pil geslikt, maar was er tijdje mee gestopt dus het is niet helemaal nieuw. Slikte toen altijd door, ging prima, maar vroeg me af of dat verstandig is om meteen te doen.
de meeste mensen vinden dat niet prettig, maar het kan geen kwaad
Oud 21-09-2006, 07:28
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
stout! schreef op 17-09-2006 @ 11:56 :
Ik hoop dit ook echt . Maar voor de zekerheid toch maar even testen... het kutte is dat ik door deze onzekerheid bijna weer met de pil wil beginnen maar dan kan ik het beste wachten tot de eerste dag van mijn menstruatie toch? En ik weet dus niet wanneer die komt . Nou ja.
Ik wilde eigenlijk vanochtend een testje doen maar gisteravond trok ik de spanning niet meer dus toen maar gedaan... en : gelukkig maar, ben héél erg opgelucht! Denk dat ik wel weer aan de pil ga want deze stress is het me echt niet waard.
Oud 21-09-2006, 16:27
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik neem altijd op donderdag de laatste pil in..maar gisteren zag ik ineens dat ik mijn laatste pil al nam. Waarschijnlijk heb ik er op 1 dag dus twee genomen, zonder na te denken

Ik wil eigenlijk het liefst een reservepil nemen voor vanavond, zodat ik wel gewoon op de normale dagen ongesteld ga worden. Dat kan geen kwaad neem ik aan?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 21-09-2006, 16:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Yana schreef op 21-09-2006 @ 17:27 :
Ik neem altijd op donderdag de laatste pil in..maar gisteren zag ik ineens dat ik mijn laatste pil al nam. Waarschijnlijk heb ik er op 1 dag dus twee genomen, zonder na te denken

Ik wil eigenlijk het liefst een reservepil nemen voor vanavond, zodat ik wel gewoon op de normale dagen ongesteld ga worden. Dat kan geen kwaad neem ik aan?
Neenee, kan echt geen kwaad. Ik zou het ook aanraden omdat dan je ritme hetzelfde blijft en je weer weet op welke dag je moet beginnen en je zeker weet dat je er 21 geslikt hebt en niet per ongeluk een hebt laten vallen ofzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-09-2006, 16:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
stout! schreef op 21-09-2006 @ 08:28 :
Ik wilde eigenlijk vanochtend een testje doen maar gisteravond trok ik de spanning niet meer dus toen maar gedaan... en : gelukkig maar, ben héél erg opgelucht! Denk dat ik wel weer aan de pil ga want deze stress is het me echt niet waard.
Fijn dat zo'n test een hoop duidelijkheid heeft gebracht, dat kan zó opluchten Waarom was je eerst gestopt met de pil omdat je nu weer wil gaan beginnen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-09-2006, 07:29
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-09-2006 @ 17:40 :
Fijn dat zo'n test een hoop duidelijkheid heeft gebracht, dat kan zó opluchten Waarom was je eerst gestopt met de pil omdat je nu weer wil gaan beginnen?
Ik wilde kijken hoe ik me zou voelen zonder pil.

Nou, gestressed dus .
Oud 23-09-2006, 09:53
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik vroeg mij af of hier ook mensen waren die ab-nor-maaaal veel last hebben (gehad) van huilbuien? Echt belachelijk, zover ik weet ben ik helemaal geen chaggo of depressief persoon, maar toen ik een tijdje terug de microg. 30 had, bleef ik maar aan de lopende band te huilen. En serieus, ik ben echt wel een bikkel hoor, de laatste drie jaar kan ik mij niet herinneren ooit een traan te hebben gelaten om wat dan ook.

Echt vreselijk. En zonder reden ook. Op een bepaald moment stond ik te janken van: "Ik vihiind m'n toe-oe-hoeoetje niet lekker...". Het kwam ook in een soort van oncontroleerbare 'vlagen', waarin ik van te voren al wel een beetje aan kon geven dat ik op het punt stond weer in tranen uit te barsten.

Eerst had ik ook niet echt door waar het aan lag. Ja natuurlijk wist ik dat de pil dit kón veroorzaken, maar dit was echt te erg, dus ik mij steeds maar afvragen van 'misschien mis ik iets in mijn leven?' en 'ben ik soms onderbewust niet gelukkig?' en zulke Freudiaanse Shit. Bleek uiteindelijk niets van waar te zijn, want op een bepaald moment begon ik als ik heel blij was óók te huilen. Echt zo van: "Dit is zo leuheuheu-euk, ik het zo'n plezier... (snik snik)" en elke keer als ik m'n vriend zag: "Ik hou zohooo van je... (sop sop)"

Ik voelde mij net een kleuter. Echt manisch-depressief, mensen dachten dat ik niet goed wijs was of zoiets.

Ik dus naar m'n dokter stappen en ja hoor, een paar dagen later was ik weer helemaal prima (ik heb nu de Marvelon). Niks geen zinloos gehuil meer, ik was gewoon weer mijzelf. En daar waren ik én mijn omgeving maar wat blij mee.

Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad(/heeft)?
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 09:55.
Oud 23-09-2006, 13:21
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Ik vroeg me laatst iets af, toen ik net begon met de pil was ik de 3e dag dat ik m'n pil slikte misselijk en begonnen mijn benen enorm te trillen. Ik heb daar verder nooit last van gehad als ik gewoon een stopweek hield na een strip. Nu heb ik laatst voor het eerst mijn pil doorgeslikt (dus een 2e strip erachteraan) en toen kreeg ik op de 5e dag van het doorslikken (niet dat de precieze dag iets uitmaakt ofzo) weer last van die misselijkheid en het trillen van mijn benen. Nou vroeg ik me dus af of dat trillen van m'n benen kan komen door één van de bijwerkingen van de pil, het staat geloof ik niet in mijn bijsluiter. (mocht dit zo zijn, denk ik voortaan een tweede keer na voordat ik een strip doorslik want het is een kutgevoel en ik kan der niet van slapen, moet er zelfs voor naar huis omdat ik het anders niet volhoudt te staan ofzo.) Ik slik Microgynon 30.
__________________
I am..

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 13:23.
Oud 23-09-2006, 18:21
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Hey, ik ben vandaag toch maar weer begonnen met de pil slikken, ook al is mijn 'natuurlijke menstruatie' nog niet begonnen. Ik heb 2 vragen.

Door het eerst stoppen met de pil en het weer beginnen voordat mijn echte menstruatie weer op gang is gekomen, ben ik misschien langer niet ongesteld. Kan mijn natuurlijke menstruatie alsnog komen nu ik weer met de pil begin? Is het slecht als hij niet komt?

En, belangrijker, vanaf wanneer is de pil ook alweer veilig als je niet begint met slikken op de eerste dag van de menstruatie? Ik dacht na een week maar is dat dan vrijdag of zaterdag (heb vanochtend, zaterdag, de eerste genomen)? Want vrijdag neem ik mijn zevende pil.

Sorry voor alle stomme vragen, maar alvast heel erg bedankt .
Oud 23-09-2006, 18:24
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 23-09-2006 @ 14:21 :
Ik vroeg me laatst iets af, toen ik net begon met de pil was ik de 3e dag dat ik m'n pil slikte misselijk en begonnen mijn benen enorm te trillen. Ik heb daar verder nooit last van gehad als ik gewoon een stopweek hield na een strip. Nu heb ik laatst voor het eerst mijn pil doorgeslikt (dus een 2e strip erachteraan) en toen kreeg ik op de 5e dag van het doorslikken (niet dat de precieze dag iets uitmaakt ofzo) weer last van die misselijkheid en het trillen van mijn benen. Nou vroeg ik me dus af of dat trillen van m'n benen kan komen door één van de bijwerkingen van de pil, het staat geloof ik niet in mijn bijsluiter. (mocht dit zo zijn, denk ik voortaan een tweede keer na voordat ik een strip doorslik want het is een kutgevoel en ik kan der niet van slapen, moet er zelfs voor naar huis omdat ik het anders niet volhoudt te staan ofzo.) Ik slik Microgynon 30.
Trillen op je benen is geen bijwerking van de Microgynon. Misselijkheid daarentegen wel. Wat zou kunnen is dat het trillen weer het gevolg is van de misselijkheid (het lichaam kan soms raar reageren op bepaalde aandoeningen). Gebruik je voor de rest geen medicijnen die een wisselwerking met de pil kunnen hebben?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 23-09-2006, 22:43
Verwijderd
kan het dat mijn eetlust zoek is en dat mijn maag al een jaar ligt te fucken omdat ik aan de pil ben? (microgynon 30)
Oud 23-09-2006, 23:18
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
De microgynon 30 krijgt hier niet echt goede reclame geloof ik

het is dan ook een stom klein kreng. Punt.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.