Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2007, 17:09
fallingstar
Avatar van fallingstar
fallingstar is offline
Ondanks dat ik mijn pil altijd netjes op tijd slik, voel ik me soms heel onzeker over of ik niet toch zwanger ben

Nou vroeg ik me af, die 0,1% kans dat de pil toch niet werkt, is dat per persoon 0,1% kans, of per "keer" o.i.d.?

En zijn er mensen die soms ook niet zeker zijn over de betrouwbaarheid van de pil?
Oud 17-01-2007, 17:40
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
fallingstar schreef op 17-01-2007 @ 18:09 :
Ondanks dat ik mijn pil altijd netjes op tijd slik, voel ik me soms heel onzeker over of ik niet toch zwanger ben

Nou vroeg ik me af, die 0,1% kans dat de pil toch niet werkt, is dat per persoon 0,1% kans, of per "keer" o.i.d.?

En zijn er mensen die soms ook niet zeker zijn over de betrouwbaarheid van de pil?
Ik weet niet precies hoe het werkt met die procenten. Ik ben ook wel eens onzeker over de werking van de pil, maar dan denk ik aan de 'bijwerkingen' van de pil. Sinds ik de pil slik, ben ik bijvoorbeeld veel lichter ongesteld.
Je kunt natuurlijk ook met condoom vrijen, dan heb je nog wat éxtra zekerheid.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 17-01-2007, 18:01
Anika
Citaat:
fallingstar schreef op 17-01-2007 @ 18:09 :
Ondanks dat ik mijn pil altijd netjes op tijd slik, voel ik me soms heel onzeker over of ik niet toch zwanger ben

Nou vroeg ik me af, die 0,1% kans dat de pil toch niet werkt, is dat per persoon 0,1% kans, of per "keer" o.i.d.?

En zijn er mensen die soms ook niet zeker zijn over de betrouwbaarheid van de pil?
Het is gewoon 0,1% per persoon, hoewel het er natuurlijk maar vanaf hangt hoe je de pil gebruikt. Als je hem heel regelmatig slikt en nooit vergeet is ie betrouwbaarder dan wanneer je hem soms wel eens vergeet oid. Maar aangezien je zegt dat je hem altijd op tijd slikt zou ik me als ik jou was nergens zorgen om maken.
Ik ben zelf eigenlijk nooit onzeker over de betrouwbaarheid van de pil, slik hem al ruim vier jaar en ben nog nooit zwanger geworden
Oud 17-01-2007, 18:16
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
het is zo dat als 1000 vrouwen een jaar lang de pil gebruiken, er 1tje zwanger raakt. De kans daarop id dus niet zo groot, en ik zou me er geen zorgen over maken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-01-2007, 21:18
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-01-2007 @ 17:28 :
Nee, dat kan niet.

De pil is meteen werkzaam als je begint met slikken op de 1e dag van je menstruatie, omdat je op die dag natuurlijk toch al niet ovuleert. Maar als je op een andere dag begint, duurt het 7 dagen voordat de pil werkt.
Je bent dus ook meteen veilig op de 1e dag van je menstruatie als je met een nieuw soort pil begint? Ik slik sinds vrijdag de Yasmin en vraag me af of ik nu al helemaal veilig ben..
Oud 18-01-2007, 06:29
fallingstar
Avatar van fallingstar
fallingstar is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-01-2007 @ 19:16 :
het is zo dat als 1000 vrouwen een jaar lang de pil gebruiken, er 1tje zwanger raakt. De kans daarop id dus niet zo groot, en ik zou me er geen zorgen over maken.
Oke, dank je wel. De anderen ook bedankt voor hun antwoord .

@Lilium: Het is bij mij inderdaad soms ook zo dat de bijwerkingen of andere klachten op m'n zenuwen werken, zoals dat ik nogal eens last van mijn maag/maagzuur heb en ik ooit ergens heb gelezen dat, als je zwanger bent, je vage maagklachten kan krijgen. Ofzo.

Maar inderdaad, ik slik 'em bewust heel regelmatig zodat ik daarmee mezelf niet gek kan maken en ik ga nu gewoon geloven in die stomme pilletjes .
Oud 18-01-2007, 10:44
Verwijderd
Even een vraagje hoor (weet eigenlijk zelf denk ik het antwoord wel maar toch)

Ik slik nu al drie strips Yasmin, en daarvoor had ik er 2 Diane 35, zonder stopweek. Ik ben dus overgestapt, moest zonder stopweek etc blabla. Maar nu komt natuurlijk de lang verwachte doorbraakbloeding. Dacht eerst dat het wel meeviel, maar tis nu voor de derde dag.
Dus ik stop maar met mn pil. Kan het zijn dat deze dbb al mijn ongesteldheid is? Ik heb nl ook enooorme buikpijn en alles wat ik normaal ook heb als ik ongesteld ben..

Dus als ik dan morgen mijn pil niet meer neem, dan moet ik volgende week vrijdag weer beginnen met een nieuwe strip? Durf nl niet langer te wachten omdat ik wéér overstap op een andere pil
Oud 18-01-2007, 13:38
Verwijderd
Ik heb 2 strips van Diane 35 geslikt, zonder stopweek. Gister was de laatste pil. Nu wil ik de stopweek op een andere dag laten beginnen en zou ik morgen aan een nieuwe strip moeten beginnen, dus heb ik 1 dag niks geslikt. Dat kan toch wel gewoon, of wordt de pil dan op een of andere manier minder betrouwbaar?
Oud 20-01-2007, 11:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben nu bijna 3 weken aan de pil, maar ik merk sinds een paar dagen dat ik 's ochtends misselijk ben. Niet dat ik moet overgeven, maar ik moet wel rustig aandoen. Is dit normaal en trekt het weer weg?
Oud 20-01-2007, 11:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Maaike schreef op 18-01-2007 @ 14:38 :
Ik heb 2 strips van Diane 35 geslikt, zonder stopweek. Gister was de laatste pil. Nu wil ik de stopweek op een andere dag laten beginnen en zou ik morgen aan een nieuwe strip moeten beginnen, dus heb ik 1 dag niks geslikt. Dat kan toch wel gewoon, of wordt de pil dan op een of andere manier minder betrouwbaar?
Dat kan prima hoor
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-01-2007, 11:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 20-01-2007 @ 12:04 :
Ik ben nu bijna 3 weken aan de pil, maar ik merk sinds een paar dagen dat ik 's ochtends misselijk ben. Niet dat ik moet overgeven, maar ik moet wel rustig aandoen. Is dit normaal en trekt het weer weg?
Het is vrij normaal dat je in het begin dit soort bijwerkingen hebt (bv misselijkheid of zere borsten) en dat trekt inderdaad weer weg.
Mocht het niet weggaan, dan moet je weer even langs je huisarts. Maar ga daar maar niet vanuit.
__________________
Keep on rockin'
Oud 20-01-2007, 17:12
Meija_meis
Meija_meis is offline
En dan nog ff een vraag die nog niet beantwoord was:
eerste pil van de derde week vergeten, nu 7 pillen doorgeslikt en ga ik mijn stopweek beginnen.
-Vanaf wanneer ben ik weer helemaal veilig?


Kan het zijn dat mijn menstruatie een stuk minder hevig is wanneer ik in in de afgelopen periode een pil vergeten was?
(wel weer ingehaald volgens de regels)

Ik heb normaal namelijk mijn zwaarste dag op de 2e dag, die leek nu wel de 1e te zijn, en nu aan het einde van mijn derde dag vloei ik nog amper. Wel nog wat bloedverlies, maar heel weinig. De eerste dag was echter wel heftig. Ik neem dus aan dat ik niet zwanger kan zijn?

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 23:31.
Oud 20-01-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 18-01-2007 @ 11:44 :
Even een vraagje hoor (weet eigenlijk zelf denk ik het antwoord wel maar toch)

Ik slik nu al drie strips Yasmin, en daarvoor had ik er 2 Diane 35, zonder stopweek. Ik ben dus overgestapt, moest zonder stopweek etc blabla. Maar nu komt natuurlijk de lang verwachte doorbraakbloeding. Dacht eerst dat het wel meeviel, maar tis nu voor de derde dag.
Dus ik stop maar met mn pil. Kan het zijn dat deze dbb al mijn ongesteldheid is? Ik heb nl ook enooorme buikpijn en alles wat ik normaal ook heb als ik ongesteld ben..

Dus als ik dan morgen mijn pil niet meer neem, dan moet ik volgende week vrijdag weer beginnen met een nieuwe strip? Durf nl niet langer te wachten omdat ik wéér overstap op een andere pil
Ik had hier gisteren een mooie reply op getypt maar toen viel mijn verbinding net weg maar iig: alles wat je doet, kan gewoon.
Oud 21-01-2007, 08:56
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb nu meer dan 2 jaar de prilpil. alleen had ik 7 januari de nieuwe moeten halen, maar doordat ik het heel erg druk had heb ik geen tijd gehad om naar de dokter te gaan. Ik ben nu dus 2 weken te laat ermee. Ik ben nu niet seksueel actief, dus kans op zwangerschap is het probleem niet. Kan ik nu nog gewoon de prikpil halen, of moet ik wachten tot ik ongesteld word (wat volgens mij nogal lang kan duren)?
Oud 21-01-2007, 10:02
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 21-01-2007 @ 09:56 :
ik heb nu meer dan 2 jaar de prilpil. alleen had ik 7 januari de nieuwe moeten halen, maar doordat ik het heel erg druk had heb ik geen tijd gehad om naar de dokter te gaan. Ik ben nu dus 2 weken te laat ermee. Ik ben nu niet seksueel actief, dus kans op zwangerschap is het probleem niet. Kan ik nu nog gewoon de prikpil halen, of moet ik wachten tot ik ongesteld word (wat volgens mij nogal lang kan duren)?
Het lijkt mij handiger om dat gewoon meteen te doen, en aan je dokter te vragen wanneer je dan weer veilig bent. Na de prikpil kan het inderdaad máánden duren voordat je weer ongesteld wordt, dus daarop wachten is niet praktisch.
Oud 21-01-2007, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-01-2007 @ 20:27 :
Ik had hier gisteren een mooie reply op getypt maar toen viel mijn verbinding net weg maar iig: alles wat je doet, kan gewoon.
haha, maakt niet uit
Ik had zelf al een geniaal idee, ik was natuurlijk al enorm lang aan het doorslikken, dus op welk moment dat ik dan stop, en een week later dan weer begin, dan is dat mijn stopweek geweest, dbb of niet

Maar iig bedankt, ben nu écht ongesteld, nog meer buikpijn, klotehumeur en een eeennnooorme zin in zoetigheid e.d.
Oud 21-01-2007, 16:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Maaike schreef op 18-01-2007 @ 14:38 :
Ik heb 2 strips van Diane 35 geslikt, zonder stopweek. Gister was de laatste pil. Nu wil ik de stopweek op een andere dag laten beginnen en zou ik morgen aan een nieuwe strip moeten beginnen, dus heb ik 1 dag niks geslikt. Dat kan toch wel gewoon, of wordt de pil dan op een of andere manier minder betrouwbaar?
De pil is dan wel betrouwbaar, je hebt alleen wel kans op een doorbraakbloeding.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 22-01-2007, 06:47
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Oké ik heb iets heel raars gedaan met m'n slaapdronken hoofd.

Zaterdagavond heb ik m'n pil om 6 uur 's avonds geslikt, vervolgens ben ik 'm zondag vergeten en heb ik 'm maandagochtend om 7 uur geslikt. Dat is dus eigenlijk al een uur te laat, maar goed. Wat heb ik vervolgens gedaan; m'n pil van maandag (die dus eigenlijk pas 's avonds zou moeten) ook vanochtend geslikt .

Dit alles was in week 1 en ik heb seks gehad.

Is ten eerste dat ene uurtje te laat een heel groot probleem en kan ik nu morgen om 6 uur 's avonds de pil van dinsdag nemen (die is 2e week) en nog veilig zijn?
__________________
Elu on ilus.
Oud 22-01-2007, 11:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Hmm, op zich moet je altijd de volgende pil binnen 36 uur slikken (afhankelijk van welke pil het is geloof ik, maar bij de meeste wel). Dat ene uurtje lijkt me niet uitmaken. Er zit heus wel een bepaalde marge op die 36 uur, het is niet zo dat je na 36 uur *ineens meteen* zwanger wordt oid.

Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar echt verstandig lijkt het me ook niet. Desnoods even je apotheker opbellen?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 23-01-2007, 00:16
Verwijderd
domperidon geeft toch geen problemen icm de pil toch?
Oud 23-01-2007, 08:11
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Vraagje.
Mijn moeder noemt mij terecht 1 uit 1000 omdat ik dwars door de pil heen geboren ben. Hierdoor vraag ik me de laatste tijd wel af of ik misschien een verhoogd risico heb om zwanger te worden. Of heeft het feit dat mijn moeder mij kreeg helemaal niks te maken met mij en de pil?
Oud 23-01-2007, 18:25
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
vraagje; namens mn vriendin

2strips achter elkaar geslikt, morgen laatste pil eigenlijk, net ineens ongesteld.

Hoe kan dit?

bedankt!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 23-01-2007, 18:33
Anika
Citaat:
Tiño schreef op 23-01-2007 @ 19:25 :
vraagje; namens mn vriendin

2strips achter elkaar geslikt, morgen laatste pil eigenlijk, net ineens ongesteld.

Hoe kan dit?

bedankt!
Dat is waarschijnlijk gewoon een doorbraakbloeding, niks ernstigs en gewoon normaal als je meerdere strips achter elkaar doorslikt. Ze kan gewoon stopweek houden in ieder geval.
Oud 23-01-2007, 18:41
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ah, oke fijn.

eerste keer in 2,5 jaar, dus we stonden allebei een beetje te kijken ervan.

Bedankt voor je antwoord.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 24-01-2007, 10:23
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Volk schreef op 23-01-2007 @ 09:11 :
Vraagje.
Mijn moeder noemt mij terecht 1 uit 1000 omdat ik dwars door de pil heen geboren ben. Hierdoor vraag ik me de laatste tijd wel af of ik misschien een verhoogd risico heb om zwanger te worden. Of heeft het feit dat mijn moeder mij kreeg helemaal niks te maken met mij en de pil?
Het enige dat ik kan verzinnen is dat er iets met hormonen erfelijk is (bijv. de hoeveelheid hormonen of gevoeligheid voor hormonen) en dat dat bij jou ook zo is. Ik denk zelf dat die kans vrij klein is, maar als je er bang voor bent zou ik eens aan de dokter vragen of het nodig is een zwaardere pil te krijgen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 24-01-2007, 19:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit toch een beetje te twijfelen aan de pil die ik nu heb (microgynon 30). Ik heb wat zitten googlen en het blijkt dat microgynon een hoge adrogene werking heeft.

Citaat:
Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met ‘puistjes’ zoveel mogelijk te worden vermeden.
Nou heb ik wel puistjes en ik heb niet echt zin dat ze meer gaan worden. De huisarts zei dat ze bij elke pil wel minder konden gaan worden, maar als ik dit zo lees zie ik dat toch niet zo hoopvol in.

Citaat:
De Diane-35 (ook bekend onder de merknamen Minerva en Elisa) is overigens niet als anticonceptiemiddel geregistreerd. Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel
Hier staat dat pillen als Yasmin en Minulet een gunstiger effect hebben op de huid en dus ook op puistjes. Is het zinvol om de huisarts hier over enkele maanden (wanneer ik voor een herhaalrecept moet komen) hier over te benaderen en te vragen voor een ander? Ik weet niet of ze dat in 'dank' af zou nemen als ik plots vraag om iets wat ze niet eens heeft genoemd? Ze noemde alleen Diane met puistjes, maar dat was haar te extreem. 'Tussenpillen' waren niet aan de orde.
Oud 25-01-2007, 06:56
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
@duivelaartje
Ik had nooit last van puistjes, na 1-2 maanden microgynon 30 kreeg ik ze behoorlijk, ik moest toen voor iets anders naar de huidarts maar heb het toen daar over gehad, ze heeft me toen een recept voor yasmin gegeven, na een maand waren de puistjes weg en zijn ze niet meer teruggekomen .
Ik weet niet of je wilt wachten tot je al puistjes hebt, je kunt toch nu ook gewoon om een andere pil vragen?
Oud 25-01-2007, 07:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-01-2007 @ 07:56 :
@duivelaartje
Ik had nooit last van puistjes, na 1-2 maanden microgynon 30 kreeg ik ze behoorlijk, ik moest toen voor iets anders naar de huidarts maar heb het toen daar over gehad, ze heeft me toen een recept voor yasmin gegeven, na een maand waren de puistjes weg en zijn ze niet meer teruggekomen .
Ik weet niet of je wilt wachten tot je al puistjes hebt, je kunt toch nu ook gewoon om een andere pil vragen?
Oh, hoef je daarvoor niet je 3-maanden-pakketje af te maken?

Anders ga ik daar toch binnenkort achteraan!
Oud 25-01-2007, 09:46
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
ok, of ik ben zwanger of ik ben écht heel ziek aan mijn buik

eigenlijk hoop ik gewoon dat tweede
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 25-01-2007, 10:53
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Oké, een ingewikkeld (voor mij tenminste) probleempje.
Ik heb een tijdje geleden twee strips zonder stopweek achter elkaar geslikt. Op zich geen probleem, maar van die tweede strip ben ik één van de laatste pillen vergeten. Volgens pilvergeten.nl heb je dan 2 opties: of meteen stopweek houden, of strip afmaken en er nog minstens één hele achteraan slikken.
Ik heb voor dat laatste gekozen.

Máár, stom kind dat ik ben, van die 'derde' strip (die er dus achteraan moest) ben ik één van de eerste pillen vergeten En nu snap ik het dus niet meer. Ik heb de vergeten pil gisteren ingenomen tegelijk met de volgende, omdat ik er toen pas achter kwam (24 uur te laat).

Maar wat nu? Ik heb de afgelopen week geen seks gehad, als dat nog iets uitmaakt

Bedankt alvast, hopelijk weten jullie een oplossing
__________________
everything's not lost
Oud 25-01-2007, 11:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 25-01-2007 @ 11:53 :
Oké, een ingewikkeld (voor mij tenminste) probleempje.
Ik heb een tijdje geleden twee strips zonder stopweek achter elkaar geslikt. Op zich geen probleem, maar van die tweede strip ben ik één van de laatste pillen vergeten. Volgens pilvergeten.nl heb je dan 2 opties: of meteen stopweek houden, of strip afmaken en er nog minstens één hele achteraan slikken.
Ik heb voor dat laatste gekozen.

Máár, stom kind dat ik ben, van die 'derde' strip (die er dus achteraan moest) ben ik één van de eerste pillen vergeten En nu snap ik het dus niet meer. Ik heb de vergeten pil gisteren ingenomen tegelijk met de volgende, omdat ik er toen pas achter kwam (24 uur te laat).

Maar wat nu? Ik heb de afgelopen week geen seks gehad, als dat nog iets uitmaakt

Bedankt alvast, hopelijk weten jullie een oplossing
Ik zou gewoon deze 3e strip afmaken en daarna een stopweek inlassen. En dat je geen seks hebt gehad, maakt wel uit, want nu kan je sowieso niet zwanger zijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-01-2007, 08:19
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-01-2007 @ 08:23 :
Oh, hoef je daarvoor niet je 3-maanden-pakketje af te maken?

Anders ga ik daar toch binnenkort achteraan!
Nee hoor, alleen de strip waar je mee bezich bent, (als je veilig wilt blijven).
Oud 26-01-2007, 08:58
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-01-2007 @ 12:47 :
Ik zou gewoon deze 3e strip afmaken en daarna een stopweek inlassen. En dat je geen seks hebt gehad, maakt wel uit, want nu kan je sowieso niet zwanger zijn
Hmm, maar hoe zit dat dan met die vergeten pil van deze 3e strip? Want eigenlijk moet je er daarna toch nóg één achteraan slikken, zonder stopweek? Verwarrend allemaal

Oja, en ik begrijp idd dat ik nu niet zwanger kan zijn ( ) maar ik vraag me wel af of ik nu veilig ben?
__________________
everything's not lost
Oud 26-01-2007, 09:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 26-01-2007 @ 09:58 :
Hmm, maar hoe zit dat dan met die vergeten pil van deze 3e strip? Want eigenlijk moet je er daarna toch nóg één achteraan slikken, zonder stopweek? Verwarrend allemaal

Oja, en ik begrijp idd dat ik nu niet zwanger kan zijn ( ) maar ik vraag me wel af of ik nu veilig ben?
pil vergeten in de derde week is of meteen doorslikken zonder stopweek of meteen stoppen en na de stopweek weer beginnen.
Oud 26-01-2007, 14:59
Mariekje*
Mariekje* is offline
*zucht* Nog maar een keertje mijn verhaal...

Een paar maanden geleden ben ik eens mijn pil vergeten, nouja vergeten, ik nam hem een kwartier te laat in. Bullshit dus om je daarom zorgen te maken... verder nog wat medicijnen gekregen tegen mijn huiduitslag, maar deze zouden niet van invloed zijn op de veiligheid van mijn pil, mooi... prima. Gewoon seks gehad dus en er verder nooit meer bij stil gestaan.

Echter heb ik nu al zo'n 2,5 maand een paar vreemde klachten; Allereerst bleef mijn menstruatie uit, waren mijn borsten extreem gevoelig, was ik vrijwel dagelijks misselijk, paar keer over moeten geven, een keer flauwgevallen, sinds die tijd heel snel slaperig en nog wat dingetjes meer. Ik achtte het totaal onmogelijk, maar besloot er voor de zekerheid toch maar 2 zwangerschapstesten tegenaan te gooien: Negatief.

Ik heb de meest onnozele verklaringen in mijn hoofd gehad, want ik ben nog nooit eerder flauw gevallen, mijn borsten zijn nooit extreem gevoelig, ik geef maar heel zelden over en mijn menstruatie is al helemaal nooit uitgebleven.
Komt nog eens bij dat mijn laatste menstruatie (ik ben inmiddels dus wel weer ongesteld geweest) heel licht was, terwijl het normaal (altijd) lijkt alsof ik minstens een cavia om het leven heb gebracht. Vrij vreemd dus..

Inmiddels heb ik vrijwel dagelijks last van kleine doorbraakbloedingen, en heb ik mijn huisarts gebeld voor advies "Ja, ik weet het ook niet. Wacht nog maar even af... Het kan onmogelijk INEENS van je pil komen" een zwangerschap zou hij normaal gesproken niet uitsluiten, maar omdat mijn testjes tot op heden negatief bleven acht hij die kans nu erg klein.

Iemand hier die wel eens hetzelfde heeft gehad? En waar had dat mee te maken?
Ik voel me momenteel echt als een heel vreemd vogeltje namelijk.

Dankje!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-01-2007, 15:43
Verwijderd
Ik heb nooit hetzelfde gehad, maar vermoeidheid, verminderde/uitblijvende menstruatie en flauwvallen, kan ook door een infectie komen die je lichaam een beetje 'uitput', zoals Pfeiffer. Alleen hebben gevoelige borsten daar dan weer niets mee te maken. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
Vermoeidheid en flauwvallen kan trouwens ook komen door bloedarmoede, maar dan krijg je (voor zo ver ik weet!) geen uitblijvende menstruatie.
Oud 26-01-2007, 15:56
Verwijderd
Iets wat ik op seks zei en wat ook wel in dit topic past:
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2007 @ 16:52 :
Ik heb vandaag even met de apothekersassistent gediscussieerd over microgynon versus steridil (zij begon!).
Ze vertelde dat sinds begin 2007 (dus in 2006 nog niet...) sommige verzekeringen microgynon niet meer willen vergoeden, waaronder menzis. Dit heeft natuurlijk alleen invloed als je onder de 21 bent of als je een aanvullend pakket hebt, want anders wordt de pil sowieso niet vergoed. Het betekent natuurlijk niet dat je per se steridil moet nemen, want je kunt er ook voor kiezen om het zelf te betalen, zo duur is microgynon ook weer niet. Ze verwachtte wel dat microgynon in de toekomst duurder zou worden, omdat er nu minder vraag naar is.
Ze had inderdaad van verschillende mensen gehoord dat ze met steridil bijwerkingen hadden die ze met microgynon niet hadden. Ze vond dit niet verklaarbaar, ik vind het zelf ook niet heel logisch maar het is nu eenmaal wél zo.
Dat in 2006 veel apothekers ook al steridil gaven, kwam doordat dat voor henzelf goedkoper was, dat gaf ze ook toe (kon ze ook makkelijk doen, want mijn apotheek deed dat in 2006 niet ).
Het kan zijn dat er apotheken zijn die helemaal geen microgynon meer inslaan. Maar als je tegen de apotheker zegt dat je geen steridil wil en dat je best bereid bent om voor microgynon te betalen, en je hebt een recept voor microgynon, dan moeten ze het in principe voor je bestellen.
Hmm, ik ga dit even crossposten in het piltopic
Oud 26-01-2007, 20:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2007 @ 16:43 :
Ik heb nooit hetzelfde gehad, maar vermoeidheid, verminderde/uitblijvende menstruatie en flauwvallen, kan ook door een infectie komen die je lichaam een beetje 'uitput', zoals Pfeiffer. Alleen hebben gevoelige borsten daar dan weer niets mee te maken. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
Vermoeidheid en flauwvallen kan trouwens ook komen door bloedarmoede, maar dan krijg je (voor zo ver ik weet!) geen uitblijvende menstruatie.
Uhu, ik zocht het zelf ook al achter mijn andere lichamelijke klachten (Heb al maanden enorme last van mijn wervelkolom), die op sommige momenten echt als een aanslag op mijn lichaam werken. Echter had mijn huisarts hier weer zo zijn twijfels over, daarom moest ik het ook maar eventjes aankijken. Je hoort wel vaker over (hevige) klachten bij pilgebruik, dus vandaar mijn vraag hier, al heb ik dit echt in geen 4 jaar pilgebruik meegemaakt of gehoord.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-01-2007, 21:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2007 @ 16:56 :
Iets wat ik op seks zei en wat ook wel in dit topic past:
wat ik me dan afvraag is of het verschil tussen stediril en microgynon voor jouw rekening is, of de volle 100% microgynon. Als je 100% moet dokken lijkt me dat behoorlijk asociaal.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 27-01-2007, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 26-01-2007 @ 22:33 :
wat ik me dan afvraag is of het verschil tussen stediril en microgynon voor jouw rekening is, of de volle 100% microgynon. Als je 100% moet dokken lijkt me dat behoorlijk asociaal.
de volle 100 %. Omdat menzis vindt (en sommige andere verzekeringen dus ook): dan had je maar steridil moeten nemen, want 'het is toch hetzelfde'.
Ook leuk voor de mensen die allergisch zijn voor de hulpstoffen uit steridil trouwens.
Oud 27-01-2007, 17:24
Verwijderd
Ik ben afgelopen donderdag voor het eerst met de pil begonnen, op de eerste dag van mijn menstruatie.
Ik ben nu al niet meer ongesteld. Terwijl het normaal altijd iets van 6 dagen duurt.
Is dit normaal?
Oud 28-01-2007, 11:31
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Is het normaal dat ik ook meestal buikpijn heb bij doorbraakbloedingen?
Oud 28-01-2007, 18:59
Verwijderd
Ik begin met mijn pilstrip op maandag en mijn stopweek begint dan ook op een maandag t/m maandag. En dan ben ik meestal de donderdag,vrijdag, zaterdag,zondag, maandag ongesteld. Maar ik wil het nu graag zo plannen dat ik niet meer in het weekend ongesteld wordt, oftewel dat ik op een donderdag/vrijdag begin met mijn strip. Hoe kan ik dat het beste doen?
Oud 28-01-2007, 19:22
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Fliefedief schreef op 28-01-2007 @ 19:59 :
Ik begin met mijn pilstrip op maandag en mijn stopweek begint dan ook op een maandag t/m maandag. En dan ben ik meestal de donderdag,vrijdag, zaterdag,zondag, maandag ongesteld. Maar ik wil het nu graag zo plannen dat ik niet meer in het weekend ongesteld wordt, oftewel dat ik op een donderdag/vrijdag begin met mijn strip. Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik zou de stopweek inkorten. Dus na je laatste pil, een stopweek houden van 3/4 dagen ipv 7.
Oud 28-01-2007, 19:44
Verwijderd
Ik ben een week geleden gestopt met de pil (geen stopweek, maar gewoon gestopt). Ik ben 2 dagen later meteen ongesteld geworden (dat lijkt me wel normaal) maar ik heb ook een beetje last van hoofdpijn. Het is niet erg, goed uit te houden zonder pijnstillers maar wel vreemd omdat ik hier nooit last van had tijdens mijn menstruatie toen ik nog wel de pil slikte. Kan dit een blijvende 'bijwerking' zijn van het stoppen met de pil, of gaat het vanzelf (na mijn menstruatie) weer over?

Welke veranderingen kunnen er nog meer optreden als je gestopt bent met de pil?

Ik slik hem al vanaf mijn 13e, dus ik ben heel benieuwd hoe mijn natuurlijke cyclus eruit ziet.
Oud 28-01-2007, 22:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Geen antwoord op je vragen, maar ik ben een beetje naar hetzelfde benieuwd als jij.

Door een operatie in november was mijn cyclus van slag, paar dagen doorbraakbloeding, toen niks, stopweek gehouden met halfslachtige bloeding, toen zelf aan het klungelen gegaan met vergeten pillen (want ziek) etc. Maar helemaal gestopt dus, tijdelijk was de bedoeling, maar dan wel pas weer beginnen als mijn lijf uit zichzelf weer een beetje normaal zou doen. Ondertussen ben ik al bijna 2 maanden niet ongesteld geweest, geteld vanaf mijn laatste stopweek. Dat vind ik vrij irritant, zwanger zijn is geen mogelijkheid maar ik zou het wel waarderen als ik gewoon uit mezelf weer even ongesteld werd Iemand hier ervaring mee?
Oud 28-01-2007, 23:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
@Bloem: Geen persoonlijke ervaring mee, maar ik weet wel dat het normaal is dat je cyclus een tijd van slag kan zijn. Het kan dus wel even duren voordat je weer 'normaal' ongesteld wordt. Wel vervelend inderdaad.

Die hoofdpijn van Moenbloem, moeilijk om te zeggen of dat door de pil komt. Hoeft niet namelijk. Hier weet ik verder niet zoveel vanaf. Als tussentijdse tip zou ik aanraden om veel water te drinken en op zulke manieren te proberen of de hoofdpijn zakt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-01-2007, 08:06
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-01-2007 @ 00:46 :
@Bloem: Geen persoonlijke ervaring mee, maar ik weet wel dat het normaal is dat je cyclus een tijd van slag kan zijn. Het kan dus wel even duren voordat je weer 'normaal' ongesteld wordt. Wel vervelend inderdaad.

Dat duurt 'gewoon' na het stoppen met de pil al een tijdje bij de meeste mensen maar ook van operaties/narcose/ziekzijn raakt je cyclus in de war, het kan best een tijdje duren, hoe vervelend het ook is... Na mijn laatste operatie duurde het 5 maanden, maar ik was daarvoor niet aan de pil.
Oud 29-01-2007, 08:07
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 28-01-2007 @ 12:31 :
Is het normaal dat ik ook meestal buikpijn heb bij doorbraakbloedingen?
heb ik wel altijd
Oud 29-01-2007, 15:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-01-2007 @ 07:56 :
@duivelaartje
Ik had nooit last van puistjes, na 1-2 maanden microgynon 30 kreeg ik ze behoorlijk, ik moest toen voor iets anders naar de huidarts maar heb het toen daar over gehad, ze heeft me toen een recept voor yasmin gegeven, na een maand waren de puistjes weg en zijn ze niet meer teruggekomen .
Ik weet niet of je wilt wachten tot je al puistjes hebt, je kunt toch nu ook gewoon om een andere pil vragen?
Ik heb vandaag de apotheek gebeld en die zei dat Yasmin en hogere kans op trombose had dan Diane, en raadt het daarom niet aan. Nou vind ik dat raar, want Yasmin is een minder 'agressieve' pil dan Diane en toch zei hij dat Diane echt goed is tegen puistjes.

Maar bijwerkingen als aankomen, stemmingswisselingen en alles lijken me echt niet prettig. Yasmin daarintegen blijkt amper meer bijwerkingen te hebben dan een gewone pil. Is dat zo over dat trombose?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
De Kantine Nieuwsaaiers #1787
Verwijderd
500 24-02-2013 23:39
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid prikpil
seer of visions
2 25-09-2005 19:12
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59
Lichaam & Gezondheid de pil
Cheetara
5 03-04-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.