Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 16:29
Verwijderd
hmm ja, ik vond het ook al niet gezond klinken, maar ik kan nergens vinden of het nou echt slecht is. In Frankrijk is het verboden vanwege het hoge cafeïnegehalte, maar zover ik lees vindt men in Nederland dat het geen kwaad kan. Verder heb ik even gezocht op vitamine-info.nl en daar staat dat tot dusver geen risico's zijn gevonden bij een te hoge vitamine B12 inname, en bij vitamine B6 (waarvan er ook 100% ADH per 100ml van in zit(kromme zin)) is pas schadelijk bij heeeeeel hoge doses. Maar goed, nou weet ik nog niet of energy drinks kwaad kunnen...
Oud 12-02-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
lentekriebel schreef op 12-02-2007 @ 17:29 :
Maar goed, nou weet ik nog niet of energy drinks kwaad kunnen...
Dood zul je er vast niet aan gaan...
Oud 12-02-2007, 16:33
Mara
Mara is offline
Je maakt je lichaam verslaafd, afhankelijk dus. Lijkt dat je gezond? Stel dat je er even niet aan kan komen, bijvoorbeeld een vakantie, weekendje weg. Je lichaam ervaart bij een caffeïneverslaving dan echte afkickverschijnselen.
Oud 12-02-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-02-2007 @ 17:33 :
Je maakt je lichaam verslaafd, afhankelijk dus. Lijkt dat je gezond? Stel dat je er even niet aan kan komen, bijvoorbeeld een vakantie, weekendje weg. Je lichaam ervaart bij een caffeïneverslaving dan echte afkickverschijnselen.
Dat is misschien wel zo, maar aan de andere kant, ik moet zo veel doen voor school, zeker nu omdat ik in de proefwerkweek zit en ik nog veel in te halen heb omdat ik ziek ben geweest. Dat red ik niet als ik elke middag een paar uur moet slapen. Ik heb het al met mijn psychiater besproken en ik ben wel een beetje aan het afbouwen met de medicijnen, maar dat moet langzaam, om de kans op terugvallen te verkleinen. hmmm, misschien dat ik volgende week even stop met die drankjes, dan heb ik toch vakantie. Maar nu heb ik het in ieder geval nodig.
Oud 12-02-2007, 16:47
Mara
Mara is offline
Het is niet echt de bedoeling dat je in je proefwerkweek veel moet doen, je moet 't bijhouden. Ik weet dat 't moeilijk is, ik heb er zelf ook problemen mee door problemen, maar ik heb wel een manier gevonden om 't aan te pakken. Als je het erover wil hebben, stuur maar een PM
Oud 12-02-2007, 16:52
Verwijderd
ik weet dat ik het moet bijhouden maar ik ben 5 weken ziek geweest, waarvan 2 weken aan het begin van deze periode waardoor ik heel hard heb moeten werken maar nog steeds niet alles af heb, normaal is de proefwerkweek altijd wel relaxed
Oud 12-02-2007, 23:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik weet niet hoeveel van die redbulls je op een dag wegtikt, maar het is echt niet zo erg om een periode veel van die dingen te drinken. Ik heb nu tentamenperiode en dan drink ik er ook zo 3 op een dag. Gezond is misschien anders, maar volgens mij maakt 't niet zoveel uit.
(lekker onderbouwde mening weer )

Als je het therapeutisch gebruikt (om je moeheid te onderdrukken) is het een ander verhaal: het is natuurlijk geen medicijn.

Dus als je nou ipv forummen, gaat studeren, en voldoende nachtrust pakt, dan moet t goed komen! Succes met leren!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 14-02-2007, 14:35
farai
Avatar van farai
farai is offline
ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen: ik ben de laatste tijd erg moe. In combinatie met nog wat andere klachten zoals pijn in de rug ed en nog andere dingen die ik liever niet vermeld heeft dat nu geleid tot een bloedonderzoek. Daaruit is verder gekomen dat ik een suikertekort heb. Hoe kan dat nu? Oke, ik ben niet iemand die elke dag 3 maaltijden eet maar als ik eet zijn het vaak wel dingen waar veel suiker inzit. En néé, ik heb geen eetstoornis. Ik ben gewoon zo iemand die enkel eet als ik honger heb.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 14-02-2007, 15:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 14-02-2007 @ 15:35 :
ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen: ik ben de laatste tijd erg moe. In combinatie met nog wat andere klachten zoals pijn in de rug ed en nog andere dingen die ik liever niet vermeld heeft dat nu geleid tot een bloedonderzoek. Daaruit is verder gekomen dat ik een suikertekort heb. Hoe kan dat nu? Oke, ik ben niet iemand die elke dag 3 maaltijden eet maar als ik eet zijn het vaak wel dingen waar veel suiker inzit. En néé, ik heb geen eetstoornis. Ik ben gewoon zo iemand die enkel eet als ik honger heb.
Wat zei de dokter erover? Wat de oorzaak is, wat je eraan kunt doen? Welke producten je extra moet/kan eten?

Krijg je op een dag binnen wat het voedingscentrum aanraad? Zo niet kun je daar vast mee beginnen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-02-2007, 15:36
Verwijderd
Over het algemeen geven artsen idd wel tips idd...en anders zou ik er om vragen. Verder sluit ik me bij Gothic aan: eet je voldoende op een dag? Zo niet: begin daar dan iig mee (ook al heb je misschien niet altijd honger - het is lang niet altijd goed om alleen te eten als je honger hebt).
Oud 14-02-2007, 16:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 14-02-2007 @ 15:35 :
ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen: ik ben de laatste tijd erg moe. In combinatie met nog wat andere klachten zoals pijn in de rug ed en nog andere dingen die ik liever niet vermeld heeft dat nu geleid tot een bloedonderzoek. Daaruit is verder gekomen dat ik een suikertekort heb. Hoe kan dat nu? Oke, ik ben niet iemand die elke dag 3 maaltijden eet maar als ik eet zijn het vaak wel dingen waar veel suiker inzit. En néé, ik heb geen eetstoornis. Ik ben gewoon zo iemand die enkel eet als ik honger heb.
Als je enkel eet wanneer je honger hebt wordt je grens langzaam aan een beetje 'verlegd', ook al wil je dit niet bewust. Probeer gewoon 3 maaltijden op een dag te eten, dan wen je daar ook aan
Dingen waar 'veel suiker' inzit zegt niet zoveel. Suiker wordt snel weggewerkt door insuline. Je kan dan beter 'langzame koolhydraten' eten, zoals volkorenproducten.
Oud 14-02-2007, 16:26
Mara
Mara is offline
Btw, blurred doet tegenwoordig een column op valtaf.nl!
Oud 14-02-2007, 18:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2007 @ 17:26 :
Btw, blurred doet tegenwoordig een column op valtaf.nl!
Dat doe ik sinds gisteren inderdaad.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 14-02-2007, 19:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-02-2007 @ 19:50 :
Dat doe ik sinds gisteren inderdaad.
Ik zag 't gister al, maar was toen te lui om 't te posten
Oud 14-02-2007, 19:31
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2007 @ 20:16 :
Ik zag 't gister al, maar was toen te lui om 't te posten
Ik had eigenlijk totaal niet verwacht dat iemand dat hier zou posten.
Vind het wel aardig van je.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 15-02-2007, 07:37
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-02-2007 @ 16:36 :
Over het algemeen geven artsen idd wel tips idd...en anders zou ik er om vragen. Verder sluit ik me bij Gothic aan: eet je voldoende op een dag? Zo niet: begin daar dan iig mee (ook al heb je misschien niet altijd honger - het is lang niet altijd goed om alleen te eten als je honger hebt).
kdoe mn best.
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Oud 15-02-2007, 09:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ok, ik probeer dus een beetje op te letten met wat ik eet om wat af te vallen, maar ik merk de laatste tijd dat het overdag zeg maar tot het avondeten goed gaat en dat ik daarna echt zin in lekkere dingen krijg en die dan ook vaak neem.
Ik heb dan (meestal iig) geen honger meer (als dat wel het geval is neem ik meestal ook gewoon een boterham), maar gewoon echt trek.
Heeft iemand hier tips voor zodat ik het niet meer doe?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 15-02-2007, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 15-02-2007 @ 10:02 :
Ok, ik probeer dus een beetje op te letten met wat ik eet om wat af te vallen, maar ik merk de laatste tijd dat het overdag zeg maar tot het avondeten goed gaat en dat ik daarna echt zin in lekkere dingen krijg en die dan ook vaak neem.
Ik heb dan (meestal iig) geen honger meer (als dat wel het geval is neem ik meestal ook gewoon een boterham), maar gewoon echt trek.
Heeft iemand hier tips voor zodat ik het niet meer doe?
Ik heb het ook en weet ook niet echt hoe het tegen te gaan. Ik probeer er in ieder geval met mn tussendoortjes van overdag rekening mee te houden dat 's avonds nog wat wil en door het mezelf niet te verbieden voorkom ik dat een hele zak leeg eet.
je kunt bijvoorbeeld snack a jacks kopen? Vrij weinig kcal per zakje, je kunt het lekker knabbelen en het is wel zoet.

Ik neem aan dat je overdag wel genoeg eet? Anders wil het ook nog wel eens voorkomen dat je 's avonds ineens enorme trek krijgt omdat je lichaam overdag te weinig heeft gehad..
Verder weet ik het ook niet, het is ook mijn probleem
Oud 15-02-2007, 09:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ave schreef op 15-02-2007 @ 10:16 :
Ik heb het ook en weet ook niet echt hoe het tegen te gaan. Ik probeer er in ieder geval met mn tussendoortjes van overdag rekening mee te houden dat 's avonds nog wat wil en door het mezelf niet te verbieden voorkom ik dat een hele zak leeg eet.
je kunt bijvoorbeeld snack a jacks kopen? Vrij weinig kcal per zakje, je kunt het lekker knabbelen en het is wel zoet.

Ik neem aan dat je overdag wel genoeg eet? Anders wil het ook nog wel eens voorkomen dat je 's avonds ineens enorme trek krijgt omdat je lichaam overdag te weinig heeft gehad..
Verder weet ik het ook niet, het is ook mijn probleem
Hmm, snack-a-jacks, de enige keer dat ik die geproefd heb vond ik het zo smerig..maar rijstwafels zijn misschien wel een idee (dat zijn het in principe toch?), met honing, das zoet .
Ik eet in principe wel genoeg want ik heb niet dat ik me zwakjes voel door de honger, dus een gebrek is het niet maar meer dat ik de hele dag niets "slechts" eet en mezelf dan 's avonds niet meer kan bedwingen (klinkt zo wanhopig haha, zo erg is het nou ook weer niet).
Ik verbied mezelf trouwens ook niet echt om niet 1/2 keer iets lekkers per dag te nemen, maar ik vind het zo "zonde" dus ik probeer het overdag gewoon echt niet te doen en dat lukt dan ook omdat ik gewoon (incl avondeten) 4/5 keer per dag eet, maar 's avonds is zo "leeg" dan.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 15-02-2007, 09:44
Verwijderd
Bij onze weegschaal kan je instellen hoe lang je bent en of je man of vrouw bent, nadat de weegschaal je gewicht laat zien, berekent ie je vetpercentage. Maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage? En hoe kan het dat het soms wel 4% verschilt (met 1 dag ertussen) ?
Oud 15-02-2007, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Sabje schreef op 15-02-2007 @ 10:44 :
Bij onze weegschaal kan je instellen hoe lang je bent en of je man of vrouw bent, nadat de weegschaal je gewicht laat zien, berekent ie je vetpercentage. Maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage? En hoe kan het dat het soms wel 4% verschilt (met 1 dag ertussen) ?
Ik weet niet precies wat een gezond vetpercentage is...wat ik wel weet is dat de bereking van het vetpercentage door een weegschaal niet zo heel betrouwbaar is...
Oud 15-02-2007, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 15-02-2007 @ 10:23 :
Hmm, snack-a-jacks, de enige keer dat ik die geproefd heb vond ik het zo smerig.
Welke smaak heb je geproefd? Het verschilt nl enorm per smaak vind ik.
Oud 15-02-2007, 09:55
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-02-2007 @ 10:49 :
Welke smaak heb je geproefd? Het verschilt nl enorm per smaak vind ik.
met oranje poeder (maar dat hebben ze misschien allemaal?), ik denk kaas. maar ik vind het gewoon een rare combinatie en ik heb het gewoon niet zo op dat soort tussendoortjes.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 15-02-2007, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 15-02-2007 @ 10:55 :
met oranje poeder (maar dat hebben ze misschien allemaal?), ik denk kaas. maar ik vind het gewoon een rare combinatie en ik heb het gewoon niet zo op dat soort tussendoortjes.
Ze hebben niet allemaal oranje poeder. Die met kaas zijn ook niet echt lekker...die met caramel zijn wèl erg lekker (vind ik dan). Veel lekkerder dan rijstewafels met honing.
Oud 15-02-2007, 10:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Je hebt tegenwoordig ook rijstwafels (snack-a-jacks) met stukjes chocolade en/of caramel erin. Ook zoet.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 15-02-2007, 17:18
Black Soul
Black Soul is offline
Met oranje poeder, is dat geen barbeque-smaak?
Ik vind die met kaas trouwens wél lekker! en die met caramel niet zo..ja, smaken verschillen
Voor de rest herken ik mezelf in je probleem...overdag gaat het keigoed en 's avonds helemaal mis Ik probeer dan ook overdag genoeg (maar wel gezond) te eten (wat ook niet altijd helpt)
__________________
dracula is sexy
Oud 15-02-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Sabje schreef op 15-02-2007 @ 10:44 :
Bij onze weegschaal kan je instellen hoe lang je bent en of je man of vrouw bent, nadat de weegschaal je gewicht laat zien, berekent ie je vetpercentage. Maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage? En hoe kan het dat het soms wel 4% verschilt (met 1 dag ertussen) ?
Tussen de 20 en 25% is normaal.
Maar ik heb m'n vetpercentage op 'n weegschaal gemeten was toen 26% (mn gewicht was wel te laag) en later met een ding wat je in je handen houdt: 12%. Mijn schoonzus had met dat laatste ding 14% en met een huidplooi meting 30% ofzo.
Dus eigenlijk geloof ik al die dingen niet...
Oud 15-02-2007, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 15-02-2007 @ 18:18 :
Met oranje poeder, is dat geen barbeque-smaak?
Ik vind die met kaas trouwens wél lekker! en die met caramel niet zo..ja, smaken verschillen
De ene is licht oranje, de andere donker.

@blurred: Die met caramel zijn er al heel erg lang (vanaf het begin dat er snack-a-jacks waren) en die met chocola ook al een tijdje.
Oud 16-02-2007, 07:33
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Sabje schreef op 15-02-2007 @ 10:44 :
Bij onze weegschaal kan je instellen hoe lang je bent en of je man of vrouw bent, nadat de weegschaal je gewicht laat zien, berekent ie je vetpercentage. Maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage? En hoe kan het dat het soms wel 4% verschilt (met 1 dag ertussen) ?
Bij ons op school was tussen de 25% en de 35% normaal voor een vrouw. Voor een man weet ik het niet precies, maar ik geloof tussen de 12% en de 18% of zo?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 16-02-2007, 08:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sabje schreef op 15-02-2007 @ 10:44 :
Bij onze weegschaal kan je instellen hoe lang je bent en of je man of vrouw bent, nadat de weegschaal je gewicht laat zien, berekent ie je vetpercentage. Maar wat is eigenlijk een gezond vetpercentage? En hoe kan het dat het soms wel 4% verschilt (met 1 dag ertussen) ?
Die weegschalen zijn niet betrouwbaar, dat is laatst nog bij Kassa geweest!
Ze meten namelijk de weerstand tussen je twee voeten, dus alleen het vetpercentage wat in je benen zit (en dat rekenen ze om naar heel het lichaam).
Heb jij dus veel vet in je benen is het vetpercentage te hoog, heb je juist heel veel vet in je buik dan is het vetpercentage te laag.
Kortom, een echte vetmeting moet je doen bij een dietiste of sportschool
__________________
<):o)
Oud 16-02-2007, 11:57
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-02-2007 @ 09:26 :
Die weegschalen zijn niet betrouwbaar, dat is laatst nog bij Kassa geweest!
Ze meten namelijk de weerstand tussen je twee voeten, dus alleen het vetpercentage wat in je benen zit (en dat rekenen ze om naar heel het lichaam).
Heb jij dus veel vet in je benen is het vetpercentage te hoog, heb je juist heel veel vet in je buik dan is het vetpercentage te laag.
Kortom, een echte vetmeting moet je doen bij een dietiste of sportschool
Bedankt voor jullie reacties.

Dan ga ik eerst nog maar eens een paar kilo afvallen voordat ik ga nadenken over een vetmeting.
Oud 16-02-2007, 12:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roosje schreef op 16-02-2007 @ 08:33 :
Bij ons op school was tussen de 25% en de 35% normaal voor een vrouw. Voor een man weet ik het niet precies, maar ik geloof tussen de 12% en de 18% of zo?
Vrouw: 20-30%. Lager kan wel, maar dan ben je óf heel atletisch, of vrij mager
Man: 12-20% ongeveer. Wederom, lager kan
Oud 16-02-2007, 12:52
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-02-2007 @ 09:26 :
.. Heb jij dus veel vet in je benen is het vetpercentage te hoog, heb je juist heel veel vet in je buik dan is het vetpercentage te laag.
Huh? Is dat niet een beetje een kromme beredenatie?
Bij mij viel zo'n meting erg laag uit, maar m'n buik is alles behalve vet en kwabbig
Oud 16-02-2007, 13:00
Mara
Mara is offline
Misschien omdat je sowieso mager bent?

Het is gewoon zo dat als je veel vet op je benen opslaat (zoals ik bijv.) je een vrij hoog percentage te zien/horen krijgt. Terwijl als je het percentage van je hele lichaam neemt het gemiddeld dus lager uitvalt.

Sla je veel vet op op je buik (mannen hebben dat veel) dan krijg je een lager percentage. Zou je dan het percentage van 't hele lichaam nemen kom je hóger uit.
Oud 16-02-2007, 15:36
Black Soul
Black Soul is offline
haha ja zoiets had ik al wel verwacht.
Toen ik nog sportte had ze op de sportschool ook zo'n weegschaal staan met vetmeter. Hier werd me trouwens verteld dat ik tussen de 20 en de 27 % moest zitten.
Een tijdje geleden heb ik op straat per ongeluk bij zo'n onzin-goedje-aansmeerder mn vetpercentage laten meten dmv een raar ding met 2 handvaten waar ik in moest knijpen. Die kwam 10% (!!!!!!!!) lager uit. En dat terwijl ik nu én zwaarder ben én spiermassa ben verloren (en dus vet in de plaats).
__________________
dracula is sexy
Oud 16-02-2007, 16:13
Mara
Mara is offline
Als je écht je vetpercentage wil laten meten moet het gebeuren met een tang. Die pakt je 'vel' op punten vast in je lichaam, aantal punten verschilt per soort meting. Dat is een aantal centimeters en aan de hand daarvan wordt het berekend. Doordat je dan het hele lichaam hebt etc. is het betrouwbaar(der).
Oud 16-02-2007, 16:44
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
En door op drie verschillende punten de omtrek te meten? (volgens mij was het omtrek nek, taille en nog iets ) Via internet was dat. Is dat ook een beetje een betrouwbare uitkomst?
Oud 16-02-2007, 16:56
Mara
Mara is offline
Nee, bedenk maar. De borstomvang van een dikke man of de borstomvang van een man die veel aan bodybuilding doet. Taille/nek etc. precies hetzelfde, dat kan gewoon niet.
Oud 16-02-2007, 16:56
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
liek88 schreef op 16-02-2007 @ 17:44 :
En door op drie verschillende punten de omtrek te meten? (volgens mij was het omtrek nek, taille en nog iets ) Via internet was dat. Is dat ook een beetje een betrouwbare uitkomst?
Die derde maakt toch niets meer uit. Het gaat om de taille. En die is zeker betrouwbaar. Die geeft ook aan hoe lang je te leven hebt in deze westerse maatschappij. Tenzij je maatregelen neemt natuurlijk, als je taille te groot is.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 18-02-2007, 21:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb soms een lam gevoel in mijn buik/maag als ik minder gegeten heb, bijvoorbeeld. is dat honger?
Oud 19-02-2007, 22:15
Monika
Monika is offline
Ik verdien al een tijdje geld met modellenwerk maar om meer werk te krijgen willen ze dat ik wat afval(mijn taille is net iets te breed), maar ik heb momenteel net geen ondergewicht en puur voor mijn gezondheid zou ik dus eigenlijk niet moeten afvallen. Hoe kun je gezond diëten als je infeite al een gezond gewicht hebt?
Oud 20-02-2007, 00:11
Verwijderd
Niet, als je nu al 'net geen ondergewicht' hebt.
Oud 20-02-2007, 06:55
PumpedUp
PumpedUp is offline
Citaat:
Roosje schreef op 16-02-2007 @ 08:33 :
Bij ons op school was tussen de 25% en de 35% normaal voor een vrouw. Voor een man weet ik het niet precies, maar ik geloof tussen de 12% en de 18% of zo?
35%voor een vrouw is wel beetj veel hé bij een man als je tusse de 12%en 18 zit ben je al redelijk sportief aangelegd meeste manne die bijna niks van sport doen zitten op 20 a 25 %
Oud 20-02-2007, 08:12
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Monika schreef op 19-02-2007 @ 23:15 :
Ik verdien al een tijdje geld met modellenwerk maar om meer werk te krijgen willen ze dat ik wat afval(mijn taille is net iets te breed), maar ik heb momenteel net geen ondergewicht en puur voor mijn gezondheid zou ik dus eigenlijk niet moeten afvallen. Hoe kun je gezond diëten als je infeite al een gezond gewicht hebt?
Kijk daarom sterven al die moddellen aan anorexia. Zoek een normale baan, volg een opleiding, maar jezelf uithongeren lijkt me geen optie.

edit
Buikvet is het lastigste vet om kwijt te raken. Dat is een natuurlijk reserve van je lichaam dat pas op het laatste moment word aangesproken. Dus je zal ws flink moeten afvallen wil je op je buik dunner worden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper

Laatst gewijzigd op 20-02-2007 om 08:15.
Oud 20-02-2007, 08:14
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik dacht ook dat er sinds kort een minimaal bmi werd gehanteerd (18.5 volgens mij..)? Of doen ze daar nog niet aan hier in Nederland...
Oud 20-02-2007, 08:51
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 20-02-2007 @ 09:14 :
Ik dacht ook dat er sinds kort een minimaal bmi werd gehanteerd (18.5 volgens mij..)? Of doen ze daar nog niet aan hier in Nederland...
Nee, volgens mij was dat alleen een voorstel van iemand die er niksover te zeggen heeft, geen nieuwe regel of zo.
Oud 20-02-2007, 09:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-02-2007 @ 09:14 :
Ik dacht ook dat er sinds kort een minimaal bmi werd gehanteerd (18.5 volgens mij..)? Of doen ze daar nog niet aan hier in Nederland...
Dat was alleen tijdens de Spaanse fashionweek, dacht ik.
Oud 20-02-2007, 10:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-02-2007 @ 10:08 :
Dat was alleen tijdens de Spaanse fashionweek, dacht ik.
en in Italie is het wel een regel
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 20-02-2007, 13:24
Monika
Monika is offline
mijn bmi is 18,7 dus het zal wel geen kwaad kunnen dat terug te voeren naar 18,5 of 18 zeker? kvroeg me af of ik ook centimeters kan verliezen in mijn taille door bepaalde oefeningen te doen. khoorde van iemand dat schuine buikspieroefeningen helpen maar iemand anders zei dan weer dat je taille daarvan net gaan uitzetten
Oud 20-02-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Monika schreef op 20-02-2007 @ 14:24 :
mijn bmi is 18,7 dus het zal wel geen kwaad kunnen dat terug te voeren naar 18,5 of 18 zeker?
Die 18,5 is echt een minimum... Als jouw bmi 18,7 is het medisch gezien niet aan te raden om af te vallen. Plaatselijk afvallen gaat vrijwel niet. Misschien dat je eens naar de sportschool zou kunnen gaan voor tips voor oefeningen ed? (En ik zou idd proberen een ander baantje te vinden...want dit is echt belachelijk... Ik had ook eens een meisje in de klas dat modellenwerk deed, ze was al dun en moest toen ook opeens een kilo of vijf afvallen van het bureau waarvoor ze werkte...gelukkig weigerde ze dat.)

Wat ik me afvraag, wat is voor jou belangrijker: je bijbaantje of je gezondheid?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.