Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2007, 13:34
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik weet wel een oefening van de pilates waarbij ons elke keer weer verteld wordt dat het goed is voor een slanke taille
Ga op je knieen zitten en ga dan zonder je handen te gebruiken rechts van je zitten (je werkt je als het ware omhoog om op de andere kant op je kont te gaan zitten, hierbij gebruik je je middel heel sterk. Je zit dus als het ware met je kont naast je voeten) en dan weer links en dan weer rechts enz enz.. Tien keer is een mooi aantal om mee te beginnen Probeer elke keer als je van kant gaat verwisselen zo hoog mogelijk op te komen, zolang je je armen maar niet gebruikt! Beetje lastig uitleggen, hoop dat je het een beetje snapt
Oud 21-02-2007, 12:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
dat lijkt me juist een oefening waarbij je je dijen en bilspieren gebruikt of ik zie het verkeerd voor me, dat kan ook

vandaag een weegschaal gekocht (aanbieding van de blokker, digitaal en nog mooi ook want het is zo'n glasplaat) dus vanaf nu hou ik het gewicht wat dit ding aangeeft gewoon als als mn echte gewicht .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 21-02-2007, 14:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Meer je taille, omdat je die echt gebruikt om telkens van kant te wisselen
Oud 22-02-2007, 15:46
jet
Avatar van jet
jet is offline
omdat ik stuur met roeien moet ik een bepaalde gewichtsgrens halen (55 kilo incl kleren, dus ongeveer 53/54) alleen ik weeg al 2 jaar lang hetzelfde, namelijk 56.5. affentoe op 'lichte' dagen red ik de 55 kilo wel is, maargoed daar kan ik natuurlijk niet echt op gokken op de dag van de wedstrijd. iemand ideen hoe ik de laatste kilootjes weg kan werken? tis niet dat ik geen vet heb ofzo, alleen hetgene wat ik heb zit er al heel lang.

wat vult echt goed wat niet zo dikmakend is? waar val ik van af ik korte tijd? ik heb geen zin om een of ander ongezond eetpatroon aan te nemen. en bijv joggen zou dat nu nog helpen?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 22-02-2007, 15:53
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 22-02-2007 @ 16:46 :
en bijv joggen zou dat nu nog helpen?
Tuurlijk helpt dat...wat meer sporten lijkt me sowieso beter dan minder eten als je al niet te zwaar bent eigenlijk... Verder snoep, chips, enz. laten staan, maar verder wel gezond eten.
Oud 22-02-2007, 16:12
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
jet schreef op 22-02-2007 @ 16:46 :
omdat ik stuur met roeien moet ik een bepaalde gewichtsgrens halen (55 kilo incl kleren, dus ongeveer 53/54) alleen ik weeg al 2 jaar lang hetzelfde, namelijk 56.5. affentoe op 'lichte' dagen red ik de 55 kilo wel is, maargoed daar kan ik natuurlijk niet echt op gokken op de dag van de wedstrijd. iemand ideen hoe ik de laatste kilootjes weg kan werken? tis niet dat ik geen vet heb ofzo, alleen hetgene wat ik heb zit er al heel lang.

wat vult echt goed wat niet zo dikmakend is? waar val ik van af ik korte tijd? ik heb geen zin om een of ander ongezond eetpatroon aan te nemen. en bijv joggen zou dat nu nog helpen?
Volgens mij is het min 55 kilo, tenminste dat heb ik begrepen. Dan maakt die ene kilo toch niet zoveel uit?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 22-02-2007, 16:12
jet
Avatar van jet
jet is offline
ja klopt.. ik kan altijd nog 3 dagen van te voren compleet zoutloos gaan eten, maar das meer een noodoplossing.

maar ik wil ook oppassen dat ik met sporten geen spieren meer aanmaak, want die wegen natuurlijk zwaarder. dus geen ergometeren enzo..

blegh ik haat met mn gewicht bezig zijn
edit: dit was een reactie op leonoor
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 22-02-2007, 16:14
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-02-2007 @ 17:12 :
Volgens mij is het min 55 kilo, tenminste dat heb ik begrepen. Dan maakt die ene kilo toch niet zoveel uit?
op het moment dat je verliest met 3 min achterstand niet. op het moment dat het een tiende scheelt wel

tis min 55 kilo met kleren. en hoe lichter hoe beter, je kan altijd nog van te voren water atten om 55 kilo te zijn en dan het eruit plassen.
tis ook niet echt een vereiste, maar ik wil het wel geprobeerd hebben
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 22-02-2007, 16:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
jet schreef op 22-02-2007 @ 17:14 :
[B]op het moment dat je verliest met 3 min achterstand niet. op het moment dat het een tiende scheelt wel
/B]
oeh de echte diehard!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 22-02-2007, 18:19
Maresha
Maresha is offline
ik ben aan het sonja bakkeren
wie ook?

of beter gezegd wie niet gna gna
Oud 22-02-2007, 18:26
Verwijderd
Ik niet.
Oud 22-02-2007, 18:27
Verwijderd
Ik sowieso niet!
Oud 22-02-2007, 18:35
Verwijderd
Ik niet:
- ik vond het al een slecht 'dieet';
- ik vond Sonja Bakker al een doos;
- ik heb haar gister op tv gezien
- en nu vind ik haar een nog veel grotere doos.
Oud 22-02-2007, 18:47
Verwijderd
Ze is inderdaad zo verschrikkelijk op tv. Ze behandelt al die dikke mensen alsof ze zwakbegaafd zijn.
Oud 22-02-2007, 18:51
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ze praat alsof ze zelf zwakbegaafd is.
Oud 22-02-2007, 18:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik vind Sonja Bakker zó dom. Serieus.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 23-02-2007, 14:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ook niet. Ik kan zelf wel verzinnen dat ik ongezonde tussendoortjes moet vervangen door gezonde tussendoortjes en dat sporten goed voor me is.


En nu ben ik nog steeds met m'n goede voornemen bezig en ik ben 4 kilo kwijt. Alleen die laatste nog!
Maar de laatste tijd gaat het wel minder goed. Hoop dat ik het nog even vol hou.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-02-2007, 17:49
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hmz, ik heb een paar vraagjes hoop dat iemand 't weet

weet iemand misschien wat word bedoeld met overmatig kauwgom kauwen? ik eet namelijk best veel kauwgom en ik las dat dat laxerend kan werken...

En als je een keer 5 uur achterelkaar niks eet, vertraagt je stofwisseling dan gelijk en kom je erna gelijk meer aan? (moet van mezelf precies na 2,5 uur iets eten, anders ben ik bang dat ik erna meer aankom )


En als je yoghurt eet na een broodmaaltijd, vertraagt dat ook de stofwisseling? had ik geloof ik wel eens gehoord, maar lijkt mij aan de ene kant ook wel weer wat raar...
maar ik wilde overgaan van halfvolle melk op volle yoghurt, maar ben bang dat ik dan ineens veel ga aankomen...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 23-02-2007, 18:23
Maresha
Maresha is offline
[QUOTE]ikkuh15 schreef op 23-02-2007 @ 18:49 :
[B]Hmz, ik heb een paar vraagjes hoop dat iemand 't weet

weet iemand misschien wat word bedoeld met overmatig kauwgom kauwen? ik eet namelijk best veel kauwgom en ik las dat dat laxerend kan werken...

ben je nou zo dom of de je alsof
weet je echt niet wat overmatig betekend?
dat betekend teveel, meer dan normaal
dus wat betekend overmatig kauwgum kauwen?
precies teveel kauwgum kauwen
goedzo!
Oud 23-02-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Maresha schreef op 23-02-2007 @ 19:23 :

ben je nou zo dom of de je alsof
weet je echt niet wat overmatig betekend?
dat betekend teveel, meer dan normaal
dus wat betekend overmatig kauwgum kauwen?
precies teveel kauwgum kauwen
goedzo!
Ben jij nou zo dom of doe je alsof?

Ik denk dat ze wil weten hoeveel teveel is. Dus bv. een zes kauwgompjes, tien kauwgompjes, een pakje, drie pakjes, tien pakjes, ...
Oud 23-02-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2007 @ 19:31 :
Ben jij nou zo dom of doe je alsof?

Ik denk dat ze wil weten hoeveel teveel is. Dus bv. een zes kauwgompjes, tien kauwgompjes, een pakje, drie pakjes, tien pakjes, ...
hangt ervanaf, sommigen kunnen n pakje eten zonder last en bij anderen is t sneller of zo
Oud 23-02-2007, 18:36
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 23-02-2007 @ 18:49 :

En als je yoghurt eet na een broodmaaltijd, vertraagt dat ook de stofwisseling? had ik geloof ik wel eens gehoord, maar lijkt mij aan de ene kant ook wel weer wat raar...
maar ik wilde overgaan van halfvolle melk op volle yoghurt, maar ben bang dat ik dan ineens veel ga aankomen...
Zeker van die achterlijke Sonja Bakker?
Ik eet sinds een tijdje elke dag een toetje en ik ben echt niet opeens aangekomen daardoor Het gaat er uiteindelijk om dat je meer binnenkrijgt dan dat je verbrandt; dán ga je aankomen
Oud 23-02-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 23-02-2007 @ 19:36 :
Ik eet sinds een tijdje elke dag een toetje
Toetje...dat had ik nog niet gegeten.
(Had het wel bedacht, maar weer vergeten. )

En dat ga ik nu dus maar eens doen.
Oud 23-02-2007, 20:50
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2007 @ 19:35 :
Ik niet:
- ik vond het al een slecht 'dieet';
- ik vond Sonja Bakker al een doos;
- ik heb haar gister op tv gezien
- en nu vind ik haar een nog veel grotere doos.
Zo lang ze dr mond dicht houdt is ze leuk. Dan hoeven we haar onzin en vreselijke accent tenminste niet te horen.
Oud 24-02-2007, 08:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
klopt t dat je als je 5 uur niets eet dat dan je stofwisseling omlaag gaat ..

want ik eet ivm stage (waarbij je echt alleen in de pauze mag eten, en ze meestal de pauze van half tien overslaan.. ik weet dat t slecht is, maar ik heb nu nog niet echt het 'recht' om er wat van te zeggen )

7 uur --> 200 kal
12 uur --> 300/400 kal
half 3--> 100 kal
5 uur --> 200 kal
voor het eten meestal nog iets van een boterham/yogurt --> 100 kal

En avondeten..

is het heel erg van die 7 tot 12 uur.. ?

Ja, ik weet dat ik een eetprobleem heb, maar ik kan me nu best goed vasthouden aan een vast-pauze-eet-schema..
__________________
Oud 24-02-2007, 20:05
Verwijderd
Het lijkt mij erger dat je veel te weinig eet...en van 7 tot 12 uur lijkt me ook wel erg lang zonder reserves of wat dan ook. Als je tussendoor echt niet nog een keer wat kunt eten, dan zou ik proberen 's ochtends wat extra's te eten, zodat je even 'vooruit kunt'.
Oud 25-02-2007, 17:00
brinta
brinta is offline
Bij Rondom 10 was het onderwerp afvallen. Eén van de 'experts' riep: "Een sinaasappel zit ook vol calorieën!"
Ik eet bij mijn Special K-regime ongeveer 4 stuks fruit per dag als tussendoortje (sinaasappel, appels, banaan). Moet ik minder fruit gaan eten of is het aantal calorieën uit fruit verwaarloosbaar?

Verder ben ik benieuwd of jullie voor je avondeten speciale bakproducten (olijfolie, vloeibare Becel etc, sommige vloeibare bakproducten hebben nu het gezonde keuze-icoontje) gebruiken of gewoon een regulier bak&braadproduct. Wat is het beste?

Ik voeg muesli toe aan mijn Vitalinea-toetje, omdat het urenlang een vol gevoel geeft. Moet ik dit schrappen omdat het ook calorieën levert of is het een verstandige aanvulling?

Verder: ik heb weleens gehoord dat in brood een stofje zit dat je nodig hebt (jodium dacht ik?). Ik eet alleen daarom elke dag twee boterhammen. Is dit wel nodig of kan ik mijn jodiumdosis ook verkrijgen door een beetje Jozo-zout aan mijn avondeten toe te voegen?
Oud 25-02-2007, 18:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Natuurlijk zit in fruit ook calorieën. Maar niet elke calorie is rampzalig. Je moet er genoeg binnenkrijgen om uberhaupt te kunnen leven. En in fruit zitten veel vitamines die je hard nodig hebt, dus fruit eten is alleen maar goed. En het alternatief (want niets eten is geen alternatief! Je eet omdat je het nodig hebt) is een tussendoortje met veel meer calorieën. Dus gewoon lekker fruit blijven eten.
Dat 'ook vol calorieën' is overigens wat overdreven, want volgens google bevat een sinaasappel 46 kcal. Heel weinig dus!

En bij mij thuis bakken we al jaren alleen maar in olijfolie en vloeibare becel omdat het gezonder is. Van een keuze-icoontje weet ik niks.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-02-2007, 18:04
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Natuurlijk zitten er in een sinaasappel ook calorieën, maar je hebt ook kcal nódig. Gezond eten, niet teveel en niet te weinig kcal binnen krijgen en regelmatig bewegen, dan kom je in principe vanzelf op een gezond gewicht uit. Ik weet niet wat je verder allemaal eet, maar 4 stuks fruit moet in principe geen kwaad kunnen. Je moet het alleen niet als vervanging van brood of melkproducten ofzo gaan gebruiken, dan vervang je namelijk de verkeerde dingen. En teveel fruit kan slecht zijn voor je tanden.

Ik gebruik altijd olijfolie om in te bakken, alleen voor dingen die met olie niet handig zijn gebruik ik vloeibare boter (van blueband ofzo).

Ik weet niet wat je verder allemaal eet, maar ik zou een minimum van 4 boterhammen aanhouden. Idd om het jodium maar ook om de vezels en andere voedingsstoffen die je uit brood haalt.
Oud 25-02-2007, 18:33
Verwijderd
Damn! Ik had een hele reactie getypt voor Ikkuh15 en Brinta maar nu is alles weg . Ik heb even geen zin om het nog een keer te typen allemaal. Komt later nog wel denk ik.
Oud 25-02-2007, 18:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
@ Brinta... ik hoop dat je wel meer eet aan broodproducten dan die 2 boterhammen. Als ontbijt wel, maar ik zou eens goed kijken of je wel genoeg vezels binnenkrijgt... brood is idd niet alleen goed voor jodium, maar ook voor ijzer en vezels en nog veel meer...

muesli lekker in je toetje doen, lekker je vruchten blijven eten. Overal zitten cal in en je hebt ze nodig. Je kunt ze beter uit gezonde dingen halen dan uit andere producten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-02-2007, 11:56
brinta
brinta is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-02-2007 @ 19:43 :
@ Brinta... ik hoop dat je wel meer eet aan broodproducten dan die 2 boterhammen.
Mja, ik werk me elke dag door twee kommen granencornflakes heen
Ik eet die twee boterhammen tussendoor, en wil die liever schrappen
Oud 26-02-2007, 11:59
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Zeg, ik vraag me iets af. Ik ben sinds een tijdje wat slanker en strakker aan het worden, geen dieten of intensief sporten, gewoon wat minder snacken en wat meer bewegen. Nou merk ik dat ik duidelijk afval en strakker wordt, maar mijn borsten lijken alleen maar groter te worden. En het lijkt niet alleen zo, ik ben van B naar C gegaan in vrij korte tijd, terwijl ik toch al een jaar of 6 B had.
Nou vraag ik me af; in je borsten zit toch ook vrij veel vetweefsel, zou dat niet moeten afnemen als het over mijn hele lichaam ook afneemt? Of zouden ze door meer spierontwikkeling juist groter worden?
(Niet dat ik het vervelend vindt, ik vraag het me gewoon af )
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 26-02-2007, 12:01
brinta
brinta is offline
Nog een vraag: ik gebruik vaak sauspoedermixen uit een zakje, omdat het zo makkelijk en snel is is (champignonsaus, tagliatelle roomsaus, Knorr Wereldmaaltijden) etc. Deze mixen zitten vol E-nummers en allerlei foute vetten.
Ik ben bang dat het alternatief hiervoor is om echt 'culinair' te gaan koken (zelf sauzen maken, wat veel tijd & dure ingrediënten kost), hoe lossen jullie dit op?
Oud 26-02-2007, 12:13
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Met kruiden kan je ook erg lekkere maaltijden koken Verse kruiden zijn duur, met gedroogde kruiden kan je een tijd vooruit en het is stukken goedkoper!
Oud 26-02-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 26-02-2007 @ 13:01 :
Ik ben bang dat het alternatief hiervoor is om echt 'culinair' te gaan koken (zelf sauzen maken, wat veel tijd & dure ingrediënten kost), hoe lossen jullie dit op?
Kruiden, verse roomkaas, andere sausbasisen ed zijn echt niet zo duur. En of het zelf maken van sauzen veel tijd kost hangt af van wat voor saus je maakt.

Winkels als de AH verkopen trouwens vaak ook (verse) sauzen, misschien dat die wat minder troep bevatten?

Als je het een beetje kunt zijn zelfgemaakte sauzen trouwens wel veel lekkerder dan 'poedersauzen'. Dat is toch ook wat waard.
Oud 26-02-2007, 12:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
brinta schreef op 26-02-2007 @ 12:56 :
Mja, ik werk me elke dag door twee kommen granencornflakes heen
Ik eet die twee boterhammen tussendoor, en wil die liever schrappen
Niet doen, zoals ik al zei, bouw het op naar minimaal 4 ofzo. Overigens, als je echt gaat vergelijken blijken de meeste granencornflakes minder vezels ed te bevatten dan brood, alleen allbran plus, niet de flakes maar die staafjes hebben er dacht ik meer.

En ik ben even trots op mezelf want ik ben éindelijk weer eens wezen zwemmen
Oud 26-02-2007, 12:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
brinta schreef op 26-02-2007 @ 13:01 :
Nog een vraag: ik gebruik vaak sauspoedermixen uit een zakje, omdat het zo makkelijk en snel is is (champignonsaus, tagliatelle roomsaus, Knorr Wereldmaaltijden) etc. Deze mixen zitten vol E-nummers en allerlei foute vetten.
Ik ben bang dat het alternatief hiervoor is om echt 'culinair' te gaan koken (zelf sauzen maken, wat veel tijd & dure ingrediënten kost), hoe lossen jullie dit op?
Ik los het op door de sauzen zelf te maken. En dat kost meer tijd, maar dan heb je ook geen toevoegingen. Mbt kosten valt het volgens mij reuze mee, bloem en boter zijn niet duur. Creme fraiche ,kaas, gedroogde kruiden ook niet echt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 26-02-2007, 21:21
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ik eet vaak van die potjes uit de biowinkel. "curry paste" enzo. Of ik doe gewoon chilisaus/sambal/zachte kaas/brie etc. door mijn eten heen, en natuurlijk gewoon kruiden.
Oud 27-02-2007, 14:34
brinta
brinta is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-02-2007 @ 13:29 :
[B]Niet doen, zoals ik al zei, bouw het op naar minimaal 4 ofzo. Overigens, als je echt gaat vergelijken blijken de meeste granencornflakes minder vezels ed te bevatten dan brood, alleen allbran plus, niet de flakes maar die staafjes hebben er dacht ik meer.
Da's waar, maar aangezien ik ook veel fruit eet en verse groente, zilvervliesrijst of volkorenpasta en muesli, is het voor mijn vezelinname niet zo heel hard nodig volgens mij.
Oud 27-02-2007, 19:09
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
PumpedUp schreef op 20-02-2007 @ 07:55 :
35%voor een vrouw is wel beetj veel hé bij een man als je tusse de 12%en 18 zit ben je al redelijk sportief aangelegd meeste manne die bijna niks van sport doen zitten op 20 a 25 %
Ik herhaal enkel wat mijn gymleraar zei. ;x
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 27-02-2007, 20:56
Maresha
Maresha is offline
ik begin vanaf morgen met gezond eten(voor de 895924029401ste x)
ong 5 boterhammen, 2 stuks fruit,2x melk en avondeten+toetje en 2 liter water is toch goed?

gewicht: 100 kg
lengte: 1.71m
wie wil mn maatje worden?
Oud 27-02-2007, 22:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Whhaaa vanmorgen zat ik op -4,5 kg. Nog een halve kilo en ik ben op het gewicht dat ik zo graag wil hebben. Wh000t.
En ik ga nog wel door hoor, hoop er dan nog een paar kilo af te krijgen. Maar die -5 is echt een streefgewicht en ik zal echt trots zijn als ik dat bereikt heb! Heb me gister ook aangemeld voor tennislessen, hopelijk vind ik nu een sport die ik leuk vind
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-02-2007, 05:55
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2007 @ 21:05 :
Het lijkt mij erger dat je veel te weinig eet...en van 7 tot 12 uur lijkt me ook wel erg lang zonder reserves of wat dan ook. Als je tussendoor echt niet nog een keer wat kunt eten, dan zou ik proberen 's ochtends wat extra's te eten, zodat je even 'vooruit kunt'.
veel te weinig?

Ik eet overdag zo'n 1000 kal. waarbij nog zo'n 400/500 kal als avondeten min bijkomt//

Ik vond dit persoonlijk al erg netjes..
__________________
Oud 28-02-2007, 07:09
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat ik me eigenlijk afvraag: de norm is 200 gram groente per dag. Is dit ongekookt/ongewokt?

Want als ik 200 gram ga bakken, dan hou ik echt heel weinig over, en dan kom ik makkelijk aan die norm
__________________
<):o)
Oud 28-02-2007, 12:33
Black Soul
Black Soul is offline
Ik heb ooit s gehoord dat de groente pas na het koken/wokken/oid 200g moet wegen, maar ik geloof dat iemand deze vraag al eerder heeft gesteld en toen iemand anders zei dat het 200 g moet wegen voordat je er iets mee doet
__________________
dracula is sexy
Oud 28-02-2007, 15:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Maresha schreef op 27-02-2007 @ 21:56 :
ik begin vanaf morgen met gezond eten(voor de 895924029401ste x)
ong 5 boterhammen, 2 stuks fruit,2x melk en avondeten+toetje en 2 liter water is toch goed?

gewicht: 100 kg
lengte: 1.71m
wie wil mn maatje worden?
Wat goed van je!
probeer behalve minder te eten ook echt gevarieerd te eten. Hierbij kan je denken aan verschillend beleg op je brood, verschillend fruit, verschillend soort avondeten enz.
Ik trok me daar eerst ook niet zoveel van aan, maar heb nu het idee dat variatie in je voeding echt werkt. en ga jezelf niet uithongeren he?
oww en eet als tussendoortje ook eens bijv. eierkoek, ontbijtkoek, liga enz.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 01-03-2007, 11:45
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
vanaf welke tijd is het normaal om een maaltijd over te slaan?

Als ik om 11 uur opsta, mag ik dan de lunch zogezegd overslaan? Of moet ik die verplaatsen?

En als het half 11 is? Of tien uur? Of 12 uur?

Wat doen jullie?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 01-03-2007, 11:49
Larry Flint
Larry Flint is offline
niet overslaan, als je later ontbijt gewoon later gaan lunchen en dan evt een tussendoortje tussen de lunch/diner overslaan ofzo omdat je dan net daarvoor nog hebt gegeten.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 01-03-2007, 12:08
Verwijderd
Ik had een vraagje over groente en fruit... je hoort altijd dat je twee stuks fruit op een dag moet eten, maar daar kom ik niet aan, domweg omdat ik veel fruit niet lekker vind.

Nu hou ik wél van de meeste groentes en ik vind het lekker om tussendoor bijvoorbeeld wortel of paprika te snaaien. Kan het kwaad om het gebrek aan fruit te compenseren met groentes, of zitten er stoffen in fruit die je echt niet kunt missen? En zo ja, wat kan ik dan doen om dat te halen? Fan van die rare ochtendfruitsapjes ben ik ook niet
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.