Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2007, 11:25
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Quis schreef op 07-06-2007 @ 18:43 :
Ik heb het idee dat mijn maag me voor de gek aan het houden is. Tegen etenstijd heb ik gewoon ''honger'' en ga ik koken, maar als het dan op mijn bord ligt zit ik halverwege helemaal vol en krijg ik echt geen normale portie op. Dit heb ik sinds een maand of zo, en steeds vaker. Iemand enig idee hoe dit kan? (het ligt er trouwens niet aan dat ik de rest van de dag meer dan normaal eet of zo)
miss proef je al teveel van het eten voordat je begint ?
of het kan ook de hitte zijn in de keuken, dat daar je trek door word verminderd miss?
Oud 09-06-2007, 11:47
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-06-2007 @ 11:07 :
De tussendoortjes zijn dan misschien wel minder dan op jou lijst staat, of wat "normaal" is. Alleen eet ik wel 8 (!) boterhammen, terwijl het bij het voedingscentrum maar 5 zijn!
En jou standaard-lijst is tog dit?
O: glas melk en 2 boterhammen
T: tussendoortje
M: warm eten en toetje: fruit
T: fruit
A: glas melk en 3 boterhammen
T: tussendoortje
Dit is toch standaard bij niet aankomen..? Tenminste, dat dacht ik dat dat bij jullie zo was en bij meerdere klinieken...
Nee, het voedingscentrum adviseert 5-7 boterhammen. Bij ons heb je twee standaard menu's dat is wat jij hierboven schrijft: menu 1 (en toetje is om de dag fruit, de andere dag iets van yoghurt/vla) en menu 2 (7 boterhammen, 3 tussendoortjes, avondeten, 2 keer fruit, 3 keer zuivel) dat zijn 2 boterhammen meer, een tussendoortje en zuivel meer. Wanneer je niet aan hoeft te komen eet je menu 1 (het absolute minimum!), wanneer je wel aan moet komen eet je menu 2. Alleen is het zo dat er per persoon wordt gekeken of het menu voldoende is. Bijna iedereen eet meer dan menu 1 omdat dat gewoon te weinig is en de mensen die aan moeten komen eten vaak meer dan menu 2. Daarnaast zijn er ook mensen die (meer dan) menu 2 eten terwijl ze niet aan hoeven te komen.
Oud 09-06-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 09-06-2007 @ 12:25 :
miss proef je al teveel van het eten voordat je begint ?
of het kan ook de hitte zijn in de keuken, dat daar je trek door word verminderd miss?
Nee en nee.
Oud 09-06-2007, 15:37
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Friday: Ooh, goed dat je het zegt...had er nog nooit aan gedacht dat dat van het voedingscentrum misschien ook op voedingsstoffen was gericht. Had alleen aan de kcal gedacht

Sonho: Oh oke, dank je voor je uitleg! Dan verschilt het gewoon per persoon hoeveel iemand nodig heeft...Maar dan snap ik het nu wel weer Ik dacht echt van "wow wat eet ik veel in vergelijking met jullie standaardlijst" maar dat is dus ook echt gewoon het minimum...en kan ook uitkomen op jullie menu 2.


Thanx!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 09-06-2007, 20:24
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-06-2007 @ 11:07 :
De tussendoortjes zijn dan misschien wel minder dan op jou lijst staat, of wat "normaal" is. Alleen eet ik wel 8 (!) boterhammen, terwijl het bij het voedingscentrum maar 5 zijn!
En jou standaard-lijst is tog dit?
O: glas melk en 2 boterhammen
T: tussendoortje
M: warm eten en toetje: fruit
T: fruit
A: glas melk en 3 boterhammen
T: tussendoortje
Dit is toch standaard bij niet aankomen..? Tenminste, dat dacht ik dat dat bij jullie zo was en bij meerdere klinieken...
Dit is wat ik at toen ik ongeveer 0,5 kilo per week afviel...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 10-06-2007, 12:53
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 08-06-2007 @ 12:09 :
Bij warmer of kouder weer (weet niet meer precies) hou je meer vocht vast.. dus als er dan een weersovergangis kan het lijken dat je aankomt/afvalt
Oh dat wil ik wel weten, hou je met dit weer (warm en vochtig) nou ook meer vocht vast? Want anders moet ik toch maar eens een béétje minder ijs eten
Oud 10-06-2007, 12:54
Verwijderd
Ja de meeste mensen houden met warm weer wat meer vocht vast, vooral in de handen/polsen en voeten/enkels.
Oud 10-06-2007, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-06-2007 @ 13:54 :
Ja de meeste mensen houden met warm weer wat meer vocht vast, vooral in de handen/polsen en voeten/enkels.
Hmm, ik vind het vooral mijn buik, dus misschien moet ik hoe dan ook maar iets minder ijs eten
Oud 10-06-2007, 12:58
Verwijderd
Misschien wel
Oud 10-06-2007, 15:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-06-2007 @ 13:56 :
Hmm, ik vind het vooral mijn buik, dus misschien moet ik hoe dan ook maar iets minder ijs eten
ik heb het ook... ligt niet aan het ijs denk ik... want zo snel merk je dat niet... (of je moet echt dagelijks er wat magnums doorheen werken)

Misschien eet je laatste tijd wat meer zout?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-06-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-06-2007 @ 16:26 :
ik heb het ook... ligt niet aan het ijs denk ik... want zo snel merk je dat niet... (of je moet echt dagelijks er wat magnums doorheen werken)

Misschien eet je laatste tijd wat meer zout?
Nou ja, ijs was ook een beetje flauw, snoepen in het algemeen bedoelde ik meer. Maar ik kan wel in één dag zo'n pak waterijsjes opeten als ze er zijn Zout weet ik niet, niet meer dan anders denk ik.
Oud 10-06-2007, 16:10
Verwijderd
softijs bevat wel veel zout trouwens, om te voorkomen dat het dichtvriest. Dat proef je niet door de hoeveelheid suiker en doordat het koud is.
Oud 10-06-2007, 17:20
Verwijderd
Nooit bij stilgestaan, van dat zout. Raar zeg.
Oud 12-06-2007, 12:04
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Weet iemand hoe het zit met ongekookte en gekookte rijst? Wat is een normale portie voor één persoon?
__________________
Oud 12-06-2007, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-06-2007 @ 13:04 :
Weet iemand hoe het zit met ongekookte en gekookte rijst? Wat is een normale portie voor één persoon?
Ongekookt: "één kopje per persoon"
Ik gebruik zelf niet een kopje, maar een klein limonadeglas en daarvan is een half glas voldoende voor één persoon.
Oud 12-06-2007, 12:22
Verwijderd
de verpakking van mijn rijst spreekt van 75-100 gram ongekookt (voedingscentrum ook geloof ik). 10 gram is ongeveer 1 volle eetlepel.
Oud 12-06-2007, 13:16
LADIEJ
LADIEJ is offline
waar zouden minder kcal in zitten?
in een kleine milkshake chocola,
of 2 bolletjes ijs met een hoorntje?


ga namelijk dalijk een ijsje eten en wil toch wel even het gezondste pakke omdat ik al een aantal dage flink gesnoept heb
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 12-06-2007, 13:26
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 12-06-2007 @ 14:16 :
waar zouden minder kcal in zitten?
in een kleine milkshake chocola,
of 2 bolletjes ijs met een hoorntje?


ga namelijk dalijk een ijsje eten en wil toch wel even het gezondste pakke omdat ik al een aantal dage flink gesnoept heb

Ik heb begrepen dat je dat soort dingen niet op het forum mag vragen. Ik zou je er twee dingen over willen zeggen:
1. Als je het toch eet, eet dan vooral wat je het lekkerst vindt.
2. Mocht je het toch willen weten, dan kun je google gebruiken. Daar kun je dit soort informatie ook vinden zonder dat je het hier hoeft te posten.

Smakelijk
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-06-2007, 13:30
Verwijderd
Ja, inderdaad. Het is allebei niet extreem veel, en ik denk dat het verschil ook niet zo groot is. Dus dan kun je het beste nemen waar je het meeste zin in hebt
Als je wil weten hoeveel caloriën door verschillende dingen geleverd worden, kun je bijvoorbeeld kijken in deze calorietabel. Maar staar je daar niet blind op, caloriën zijn niet het belangrijkste
Oud 12-06-2007, 13:34
LADIEJ
LADIEJ is offline
Okee excuses, wist niet dat je zo'n dinge niet mocht vrage

& bedankt voor je tabel!
erg handig
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 12-06-2007, 17:59
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-06-2007 @ 13:22 :
de verpakking van mijn rijst spreekt van 75-100 gram ongekookt (voedingscentrum ook geloof ik). 10 gram is ongeveer 1 volle eetlepel.
Oke.. en hoeveel gekookte rijst krijg je uit 75-100 gram ongekookte?
__________________
Oud 12-06-2007, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-06-2007 @ 18:59 :
Oke.. en hoeveel gekookte rijst krijg je uit 75-100 gram ongekookte?
ligt eraan hoe lang je het kookt ik denk dat het 1 à 1,5 keer z'n eigen gewicht aan water opneemt, dus dan wordt het 150-250 gram. Maar als je rijst of pasta ofzo afweegt is het toch makkelijker om dat vóór het koken te doen.
Oud 12-06-2007, 20:22
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-06-2007 @ 13:04 :
Weet iemand hoe het zit met ongekookte en gekookte rijst? Wat is een normale portie voor één persoon?
Ligt eraan wat je erbij eet -
als wij thuis rijst + roergebakken groenten + kip eten
neem ik een grotere portie rijst dan als wij rijst + raasdonders (mosterd/prei/kapucijners mix) eten...
tis gewoon maar wat je lekker vind en wat je erbij eet...
Oud 15-06-2007, 14:18
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Weet iemand een goede afleiding als je lekkere trek hebt?
Vaak pas na een vreetbui kom ik erachter dat ik dat best had kunnen laten.. iemand tips?
Oud 15-06-2007, 15:54
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
2 glazen water drinken, even iets anders gaan doen (Tetris spelen, muziek luisteren, fietstochtje maken) of een stuk fruit eten.
Oud 15-06-2007, 18:23
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
gewoon de hele dag door goed eten.
Oud 15-06-2007, 20:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
idd genoeg eten overdag...gewoon veel brood, groente, fruit e.d.

En suikervrije kauwgom kan ook nog wel 's helpen
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 16-06-2007, 07:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 15-06-2007 @ 15:18 :
Weet iemand een goede afleiding als je lekkere trek hebt?
Vaak pas na een vreetbui kom ik erachter dat ik dat best had kunnen laten.. iemand tips?
meestal krijg je vreetbuien als je te weinig binnen krijgt en je lichaam schreeuwt om meer... dus ga eens kritisch kijken of je wel genoeg binnen krijgt voor jouw leeftijd... of laat iemand anders dat doen, jij kon dat tot voor kort absoluut nog niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-06-2007, 09:21
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Als je mijn verhaal bij de gesloten topic eens zou lezen, zou je zien dat ik daar nu heel goed tot in staat ben..
Oud 16-06-2007, 09:23
Verwijderd
Als je wel verder goed eet: tanden poetsen
Oud 16-06-2007, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 16-06-2007 @ 10:21 :
Als je mijn verhaal bij de gesloten topic eens zou lezen, zou je zien dat ik daar nu heel goed tot in staat ben..
Je zit nog midden in de puberteit waarin je lichaam zich aan het ontwikkelen is, dus het kan dat je alsnog meer nodig hebt dan je nu eet. Ook als je bv nu al 2000 cal eet. Ik merk het aan mezelf dat als ik op m'n eten ga letten, ik te weinig cal (2000 ongeveer, maar ik sport 3x per week, dus heb duidelijk meer nodig) binnen krijg en snel erna krijg ik vreetbuien...

Als je midden in een eetbui zit, pak dan brood. Dat kun je onbeperkt eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-06-2007, 10:04
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 15-06-2007 @ 15:18 :
Weet iemand een goede afleiding als je lekkere trek hebt?
Vaak pas na een vreetbui kom ik erachter dat ik dat best had kunnen laten.. iemand tips?

waarom zou je niks eten als je honger heb? of trek?

ik krijg zon beetje standaard elke avond rond 22.00-23.00 trek.. dan pak ik er een vaak een bak druiven bij.. of kersen.. of een lekkere grote appel en een glas sinaassappelsap
Gezond en lekker
Oud 20-06-2007, 15:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hm, eigenlijk wilde ik hier een eigen topic over openen *voor het overzicht* maar aangezien het over voeding en gezondheid gaat, post ik het toch maar hier.

Ik studeer nu een jaar, en ik kan me eigenlijk al het hele jaar gewoon NIET concentreren. Als ik in m'n boeken lees dan dansen na maximaal een uur de lettertjes voor m'n ogen en kan ik me met geen mogelijkheid meer concentreren op de tekst. voor die dansende lettertjes heb ik sinds april een bril en dat is echt een verademing. Het leren lukt me echter nog steeds voor geen meter.
Nou las ik vorige week ergens een artikel over bepaalde soorten voedsel die goed en slecht zijn voor de concentratie, ik weet alleen niet meer welke, en ook niet meer waar het stond.
Ik moet nog een maand lang heel er hard en veel leren, dus het zou fijn zijn als iemand van jullie me zou kunnen vertellen welke voedingsmiddelen ik het beste kan eten om me weer te kunnen concentreren.

focusfooood!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 20-06-2007, 15:40
Mara
Mara is offline
Zoiets bestaat niet echt. Het helpt echter wél om sowieso gezond te eten. Regelmatig, genoeg, gezond. Eet niet teveel dingen met suiker, dat zorgt voor een hoge bloedsuikerspiegel gevolgd door een dip. Dit is slecht voor je concentratie.
Oud 20-06-2007, 17:24
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
De laatste tijd blijft mijn gewicht aardig stabiel, alsnog heb ik ondergewicht, maar ik val igg niet af..
Alleen gaan mijn broeken wel steeds wijder zitten, iemand een idee hoe dat kan?

En nog wat..ik heb vandaag weer verschillende dingen afgesproken met mijn dietist, oa 1x per week groot tussendoortje zoals taart of een grote koek (roze koek, mergpijp oid), 1x in de 2 weken een ijsje en 1x per week een kleine "grote" koek, maar ik heb geen idee wat ik kan nemen als kleine grote koek.
De dietist zei iets wat ik voorheen lekker vond, maar ik weet niet meer wat dat was Iemand ideeen?
Oud 20-06-2007, 17:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 20-06-2007 @ 18:24 :
De laatste tijd blijft mijn gewicht aardig stabiel, alsnog heb ik ondergewicht, maar ik val igg niet af..
Alleen gaan mijn broeken wel steeds wijder zitten, iemand een idee hoe dat kan?

En nog wat..ik heb vandaag weer verschillende dingen afgesproken met mijn dietist, oa 1x per week groot tussendoortje zoals taart of een grote koek (roze koek, mergpijp oid), 1x in de 2 weken een ijsje en 1x per week een kleine "grote" koek, maar ik heb geen idee wat ik kan nemen als kleine grote koek.
De dietist zei iets wat ik voorheen lekker vond, maar ik weet niet meer wat dat was Iemand ideeen?
Sport je? Want dan heb je misschien meer spiermassa gekregen en aangezien spieren meer wegen dan vet, kun je dan wel dunner zijn geworden maar dat niet zien aan je gewicht.. Of je houdt vocht vast, waardoor je misschien wel bent afgevallen qua vet, maar qua totaalgewicht niet.
Anders weet ik 't ook niet, is misschien ook wat om aan de dietiste te vragen?

Wat een "kleine" grote koek is, is mij niet helemaal duidelijk..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 20-06-2007, 17:43
Black Soul
Black Soul is offline
@kleedje:
Moeilijk te zeggen, wat versta je onder een kleine grote koek?
Ok naar mijn idee:
klein = speculaasje, biscuitje oid
groot = gevulde koek, appelkoek, roze koek
dus middelgroot = alles wat daar tussen zit. Kokosmakronen? (of valt dat onder groot?) Of anders jodekoek, eierkoek, van die chocoladebisquitjes met suiker erop (hoewel ze wel van het formaat bisquit=kleine koek zijn, maar misschien enger vanwege de chocola en suiker?), plakje cake, ontbijtkoek

@pluis:
nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar dat artikel!
__________________
dracula is sexy
Oud 20-06-2007, 17:44
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 20-06-2007 @ 18:24 :
De laatste tijd blijft mijn gewicht aardig stabiel, alsnog heb ik ondergewicht, maar ik val igg niet af..
Alleen gaan mijn broeken wel steeds wijder zitten, iemand een idee hoe dat kan?

En nog wat..ik heb vandaag weer verschillende dingen afgesproken met mijn dietist, oa 1x per week groot tussendoortje zoals taart of een grote koek (roze koek, mergpijp oid), 1x in de 2 weken een ijsje en 1x per week een kleine "grote" koek, maar ik heb geen idee wat ik kan nemen als kleine grote koek.
De dietist zei iets wat ik voorheen lekker vond, maar ik weet niet meer wat dat was Iemand ideeen?
ehm, misschien een plakje cake, een paar bastognekoeken, koekjes met een laagje chocola (bijvoorbeeld zo'n Bisc&twix/mars/m&m, die zijn individueel verpakt dus ook een tijdje houdbaar zodat je niet na 2 weken de rest van het pak hoeft weg te gooien).

Ik zou zeggen; loop eens de winkel in, loop langs de schappen met koekjes, en kijk wat je op het eerste gezicht aanspreekt, dus niet het pak oppakken en stiekem op de achterkant naar de calorien kijken, maar gewoon, wat er op het eerste gezicht het lekkerste uit ziet.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 20-06-2007, 17:50
Verwijderd
@Pluis: Het is niet zo heel raar dat je je geen uren achtereen kunt concentreren, ik ken maar heel (heel) weinig mensen die dat kunnen. Je zou kunnen proberen om na ieder uur even pauze te nemen, misschien dat dat werkt.
Qua voedsel weet ik het ook niet, maar idd, iig niet teveel (enkelvoudige) suikers.
Oud 20-06-2007, 17:50
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-06-2007 @ 18:41 :
Sport je? Want dan heb je misschien meer spiermassa gekregen en aangezien spieren meer wegen dan vet, kun je dan wel dunner zijn geworden maar dat niet zien aan je gewicht.. Of je houdt vocht vast, waardoor je misschien wel bent afgevallen qua vet, maar qua totaalgewicht niet.
Anders weet ik 't ook niet, is misschien ook wat om aan de dietiste te vragen?

Wat een "kleine" grote koek is, is mij niet helemaal duidelijk..
Ik sport wel, maar niet veel. 2x per week paardrijden & ik ga 5x per week op de fiets naar school (20 minuten heen, 20 minuten terug). Meer mag ik op dit moment niet doen.
Met een kleine grote koek bedoelde de dietiste een grote koek, maar dan in het klein (mergpijpje, zo'n kleine roze koek) maar ik weet niet wat ik daar nog meer onder kan verstaan.

Anders kijk ik idd dit weekend wel even in de supermarkt of ik iets kan vinden.. Bedankt voor de reactie's allemaal
Oud 20-06-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Pluis schreef op 20-06-2007 @ 16:38 :
knip
Zoals MeelFriek al zegt: vooral gezond eten, veel groente en fruit en weinig suiker. En als na een uur de letters dansen, betekent dat ook dat je te lang bent doorgegaan. Hard leren kost meer energie dan je denk, logisch dat na een uur je concentratie weg is. Stoppen na drie kwartier, kwartier pauze houden en dan weer doorgaan, ipv drie uur achtereen willen blokken.
Oud 20-06-2007, 17:51
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Pluis schreef op 20-06-2007 @ 16:38 :
Hm, eigenlijk wilde ik hier een eigen topic over openen *voor het overzicht* maar aangezien het over voeding en gezondheid gaat, post ik het toch maar hier.

*verhaal*

focusfooood!
Misschien heb je hier wat aan.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 20-06-2007, 21:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Breg schreef op 20-06-2007 @ 18:51 :
Misschien heb je hier wat aan.
oh, die is fijn! tnx
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-06-2007, 14:33
Madelieff
Madelieff is offline
Zijn er hier mensen die ook last hebben (gehad) van eetbuien? en dan echt héle grote vreetbuien.. dus dat je op 1 dag meer dan 4000 kcal binnen krijgt? Ik heb hier de laatste tijd heel veel last van en ik weet niet hoe ik ervan af kan komen.. het is heel vervelend vooral omdat ik voortdurend misselijk ben.
Graag pm.
Oud 21-06-2007, 15:54
Verwijderd
Ik heb er zelf geen last van (dus ik weet niet of ik dan nog steeds moet pm'en?) maar mensen krijgen vaker eetbuien als ze te weinig eten, bijvoorbeeld door een te streng dieet. Dus het kan misschien een idee zijn om eens naar je 'normale' eetpatroon te kijken, misschien kun je daar dingen in aanpassen waardoor je er minder last van hebt
Oud 21-06-2007, 16:09
Madelieff
Madelieff is offline
Het is eigenlijk pas gekomen sinds ik normaal eet.. toen ik nog rond de 1500 kcal per dag at hield ik me hier strak aan.. toen ik meer ging eten ben ik eetbuien gaan krijgen. Ik ben gewoon helemaal doorgeschoten.. Ik weet nu wel wat een normaal eetpatroon is maar als ik me dan daaraan houd krijg ik evengoed eetbuien. Of ik nu 1500 of 2500 ckal op een dag heb gegeten, die eetbuien heb ik sowieso. 'K kan mezelf totaal niet meer in de hand houden, terwijl ik vroeger zo streng voor mezelf kon zijn.
Ik vind het niet erg om aan te komen.. dat moet toch.. maar ik zou dit liever doen door gewoon steeds iets meer te gaan eten ipv steeds die misselijkheid en 3 kilo aankomen in 1 week. Daarnaast slaap ik de laatste tijd ook heel slecht omdat ik voor het slapen nog zoveel eet dat ik buikpijn heb. Vandaar dat ik graag zou willen horen van iemand hoe je ervan afgekomen bent of hoe je omgaat met eetbuien alsje ze nog hebt.

'T aantal keer 'ik' irriteert me een beetje maargoed
Oud 21-06-2007, 16:12
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Madelieff schreef op 21-06-2007 @ 15:33 :
Zijn er hier mensen die ook last hebben (gehad) van eetbuien? en dan echt héle grote vreetbuien.. dus dat je op 1 dag meer dan 4000 kcal binnen krijgt? Ik heb hier de laatste tijd heel veel last van en ik weet niet hoe ik ervan af kan komen.. het is heel vervelend vooral omdat ik voortdurend misselijk ben.
Graag pm.
Ik heb jaren geleden er last van gehad, dan kon ik wel op sommige dagen 3 grote 200grams zakken chips achter elkaar naar binnen werken en daarnaast voluit eten (ontbijt-lunch-diner-toetje-fruit etc).
Maar dat kwam omdat ik een tijdje depresief/ongelukkig was
Oud 21-06-2007, 16:27
Mara
Mara is offline
Ik kan trouwens een boel mensen aanraden het boekje 'Nooit meer lijnen' van Tanja de Wit te lezen. Erg verhelderend.
Ik heb 'm laatst op Amsterdam CS gekocht voor maar 5,95, het is nog betaalbaar dus ook
Oud 21-06-2007, 17:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-06-2007 @ 17:27 :
Ik kan trouwens een boel mensen aanraden het boekje 'Nooit meer lijnen' van Tanja de Wit te lezen. Erg verhelderend.
Ik heb 'm laatst op Amsterdam CS gekocht voor maar 5,95, het is nog betaalbaar dus ook
waar gaat het zo ongeveer over?
dagboek van een anorexia patiënt, of een betoog over waarom lijnen ongezond is? more info!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 21-06-2007, 17:22
Verwijderd
Dit is misschien al 1000 keer gevraagd:

ik wil een beetje afvallen (zo ongeveer 5 kilo). Ik ben al begonnen met minder/gezonder eten en hardlopen. Dit doe ik nu ongeveer 3 weken best goed, maar volgens de weegschaal is er nog niks af. (Nou is het ook wel een kutweegschaal hoor )
Dit kan ik me niet voorstellen, omdat ik bij m'n buik wel voel dat er een beetje vet af is. (Juist de plaats waar ik nu niet per se hoef af te vallen, maar goed)
Doe ik het verkeerd? Duurt het langer dan 3 weken voor het effect heeft? Of is het er inderdaad alleen nog maar af bij m'n buik omdat dat altijd als eerste is?

Laatst gewijzigd op 21-06-2007 om 17:24.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic # 20
Nonaj
500 13-11-2007 08:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.