Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2002, 20:25
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik heb vernomen dat er een meeting van dit forum gewenst is, maar wanneer waar en hoe.
Het meeting topic op Exacte vakken.

Een optie van mijn kant, een persoon met een grote barbeque
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 21:36
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Voor zover ik weet is er alleen maar een voorstel gedaan om een meeting te houden, maar is er verder niets concreets afgesproken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 11:11
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
nouja, nu is het te laat voor mij. ik kan weer trug van in oktober of tussen 5 en 8 september.
doe die eerste meeting dus maar zonder mij
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 23:03
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
damaetas schreef:
nouja, nu is het te laat voor mij. ik kan weer trug van in oktober of tussen 5 en 8 september.
doe die eerste meeting dus maar zonder mij

Maar JIJ bent toch de meeting?!?


Groetjes
Ben(die in Leiden gaat wonen in augustus en mooi centraal ligt dan dus
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:24
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:



Maar JIJ bent toch de meeting?!?


Groetjes
Ben(die in Leiden gaat wonen in augustus en mooi centraal ligt dan dus
blaat nouja pech gehad
ik heb tweede zit
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:56
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:

ik heb tweede zit
In dat geval wil ik je, mede namens de andere bezoekers van het forum, veel succes met je herexamen(s) toewensen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:17
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:


ik heb tweede zit
Voel je niet alleen, ik ook. Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:27
pol
pol is offline
Niet wanhopen.
Ik had vorig jaar zeven herexamens (van de acht), en ik ben er ook door geraakt. En als ik het kan moeten jullie dat zeker kunnen!!!

Wat ik eigenlijk wil zeggen : Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 09:40
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
buuuuuuhuuuuuuuuuuuuu (<= deprimodus )

hoeveel vakke moetje mies? en wat studeer je dan?
ik moet 5 van de 10

maar jullie kunne toch nu een meeting doen en dan euh nog een keertje in oktober ofzo?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 09:56
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
buuuuuuhuuuuuuuuuuuuu (<= deprimodus )

hoeveel vakke moetje mies? en wat studeer je dan?
ik moet 5 van de 10

maar jullie kunne toch nu een meeting doen en dan euh nog een keertje in oktober ofzo?
Studeer technische wiskunde en moet er ééntje herkansen. Ik mag dus eigenlijk niet klagen, als ik jou zo hoor. Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 12:06
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef:


Studeer technische wiskunde en moet er ééntje herkansen.
Wat moet je herkansen als ik vragen mag?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:45
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
als er nog es een meeting komt

dan in oktober ofzow

(ps. ik ben cmoi met mijn nieuwe naam )
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:18
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
als er nog es een meeting komt

dan in oktober ofzow

(ps. ik ben cmoi met mijn nieuwe naam )
jaaaaaaaah

ow, hij is euh onuitspreekbaarder, maar ik vin em wel
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:18
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
damaetas schreef:


jaaaaaaaah

ow, hij is euh onuitspreekbaarder, maar ik vin em wel


... in de legenden was de Aegishjalmur (of de helm van Ontzag) een van de schatten die de held Sigurd veroverde door de draak Fafner te doden ...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 09:37
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Wat moet je herkansen als ik vragen mag?
Toegepaste statistiek, ik heb er een paar tentamens niet van gemaakt en ben maar naar een paar colleges geweest. Maar het gaat wel lukken hoor. Heb jij toegepaste statistiek vroeger trouwens ook gevolgd?

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 19:47
Upior
Upior is offline
wat wouden jullie gaan doen op die meeting?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:37
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
Upior schreef:
wat wouden jullie gaan doen op die meeting?
wah ergens wat drinken, beetje lullen, (afhankelijk van de mensen die er zijn jointje roken)

(en met een grote boog om elke Mac/BurgerKing/KFC/Quick heenlopen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 01:13
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Upior schreef:
wat wouden jullie gaan doen op die meeting?
Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-07-2002, 08:02
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:

(en met een grote boog om elke Mac/BurgerKing/KFC/Quick heenlopen)



discussieren over het al dan niet fysisch verantwoord zijn van de chemische situatie van een bierflesje in de openingsfase

jaja
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 08:02
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!
wat is dat??????
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 09:16
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:

wat is dat??????
Rikken is een kaartspel dat met name in Noord-Brabant zeer populair is. Ik ken het zelf niet, maar ik ben dan ook niet in kaartspelen geïnteresseerd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:26
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Rikken is een kaartspel dat met name in Noord-Brabant zeer populair is. Ik ken het zelf niet, maar ik ben dan ook niet in kaartspelen geïnteresseerd.
niet kaarten? pfrt
zelfs ni bridgen (wat toch wel alle wiskundig gestoorde mensen spelen )

we kunne euh slapende koeie gaan omver duwen, en lantaarnpalen uitschoppen, mensjeskijken, stenen kappen , ...
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:02
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:


niet kaarten? pfrt
zelfs ni bridgen (wat toch wel alle wiskundig gestoorde mensen spelen )

we kunne euh slapende koeie gaan omver duwen, en lantaarnpalen uitschoppen, mensjeskijken, stenen kappen , ...
Zelfs niet bridgen, waarbij ik even wil aanstippen dat een oom van mij wel bridge speelt, maar niet als wiskundig gestoord kan worden aangemerkt, aangezien hij niets van wiskunde weet...
Ik ben wel geïnteresseerd in de kans op een bepaalde combinatie kaarten bij een kaartspel, maar niet in het spel zelf.
Wat betreft je sugestie voor het invullen van de meeting ga ik alleen mee in je voorstel van mensen observeren.
We kunnen natuurlijk ook een discussie houden over het grote belang van wiskunde in de samenleving en de manier waarop het wiskunde-onderwijs op de middelbare school vernieuwd zou kunne worden om wiskunde meer aantrekkelijker te maken voor leerlingen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:30
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Zelfs niet bridgen, waarbij ik even wil aanstippen dat een oom van mij wel bridge speelt, maar niet als wiskundig gestoord kan worden aangemerkt, aangezien hij niets van wiskunde weet...
Ik ben wel geïnteresseerd in de kans op een bepaalde combinatie kaarten bij een kaartspel, maar niet in het spel zelf.
Wat betreft je sugestie voor het invullen van de meeting ga ik alleen mee in je voorstel van mensen observeren.
We kunnen natuurlijk ook een discussie houden over het grote belang van wiskunde in de samenleving en de manier waarop het wiskunde-onderwijs op de middelbare school vernieuwd zou kunne worden om wiskunde meer aantrekkelijker te maken voor leerlingen.
Er is meer in het leven dan alleen Wiskunde, er bestaan ook nog zaken zoals natuurkunde en scheikunde, meer kan ik op het moment ook niet bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 15:43
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Oen schreef:

Er is meer in het leven dan alleen Wiskunde, er bestaan ook nog zaken zoals natuurkunde en scheikunde, meer kan ik op het moment ook niet bedenken.
Ik weet dat er meer in het leven is dan alleen maar wiskunde, en het is niet zo dat ik alleen in wiskunde geïnteresseerd ben. Andere interessegebieden van mij zijn natuur- en scheikunde, astronomie, psychologie (met name klinische psychologie) en filosofie, en dan met name wetenschapsfilosofie.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 16:10
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Andere interessegebieden van mij zijn natuur- en scheikunde, astronomie, psychologie (met name klinische psychologie) en filosofie, en dan met name wetenschapsfilosofie.
Zo heb ik er ook een paar. Bestuurskunde/politiek, didactiek, bier drinken, mijn vriendin enz. Na mijn eerste jaar (toen studeerde ik nog natuurkunde) ben ik niet meer zo in natuurkunde geïnteresseerd, ik vind het eigenlijk maar vaag.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:00
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef:


Zo heb ik er ook een paar. Bestuurskunde/politiek, didactiek, bier drinken, mijn vriendin enz. Na mijn eerste jaar (toen studeerde ik nog natuurkunde) ben ik niet meer zo in natuurkunde geïnteresseerd, ik vind het eigenlijk maar vaag.
Ik ben zelf ook in didactiek, en dan met name in de didactiek van het wiskunde-onderewijs, geïnteresseerd. Wat dat betreft kan ik je The Psychology of Learning Mathematics van Richard R. Skemp aanbevelen.
Wat mijn belangstelling voor natuurkunde betreft gaat mijn belangstelling vooral uit naar de theoretische natuurkunde vanwege het wiskundige karakter hiervan.
Om even op je vraag over het al of niet volgen van het college toegepaste statistiek in te gaan: toen ik in september 1987 met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon kwamen de onderdelen kansrekening en statistiek pas in het tweede jaar aan de orde. Ik heb in het derde trimester nog wel een college over de geschiedenis van de wiskunde (ook een interesse van mij) en de rol van de wiskunde in de maatschappij gevolgd wat toen voor het laatste jaar werd gegeven.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:14
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Oen schreef:
meer kan ik op het moment ook niet bedenken.
grr



discussies over wetenschap zal sowieso wel komen, dat hoeft niet op voorhand gepland te worden.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 09:58
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
ok ik ga nu voor een weekje naar kopenhagen/malmö:

mogen jullie een week nadenken over tijd/locatie:

tijd:

ergens een vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond in september/oktober ??

locatie:

antwerpen, rotterdam, amsterdam, utrecht, eindhoven, maastricht, brussel, ...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:37
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
tijd:

ergens een vrijdagavond, zaterdagmiddag/avond in september/oktober ??

locatie:

antwerpen, rotterdam, amsterdam, utrecht, eindhoven, maastricht, brussel, ...
tijd: eenders voor mij

locatie: A'pen, ergens in Be mag altijd, in ndrl maar dan dicht tegen belg grens? (roosendaal, is dat stad genoeg? of zoiets)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:20
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:


tijd: eenders voor mij

locatie: A'pen, ergens in Be mag altijd, in ndrl maar dan dicht tegen belg grens? (roosendaal, is dat stad genoeg? of zoiets)
NEE, Roosendaal is niet leuk. Eindhoven is veel leuker, het is goed bereikbaar vanuit België (dan moet je richting Turnhout gaan en vandaar is er een trein en een bus).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:42
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef:

NEE, Roosendaal is niet leuk. Eindhoven is veel leuker.
Wat de plaats betreft gaat mijn voorkeur ook uit naar Eindhoven omdat ik vanuit mijn woonplaats met de bus in een half uur in Eindhoven op het station kan zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:21
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
1. ik heb OV

jullie (of eigenlijk: wij, om het groepsgevoel niet te ondermijnen ) hebben een meetingtopic in de MM en wel...
**aanmaak*

http://forum.scholieren.com/meeting/...ting.php?id=41

__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:53
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Om even op je vraag over het al of niet volgen van het college toegepaste statistiek in te gaan: toen ik in september 1987 met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon kwamen de onderdelen kansrekening en statistiek pas in het tweede jaar aan de orde.
Dat is nu nog steeds zo, en helaas is de statistiek/kans stof in het tweede jaar ook niet te zuinig. Alhoewel, toen ik voor het eerst met kansrekenen bezig was, had ik niet eens door dat ik wel met kansrekenen bezig was. Maar sommige dingen van de statistiek zijn nou eenmaal niet zo heel erg boeiend, ik interesseer me meer in algebra, analyse, meetkunde en in mindere mate ook in programmeren enz. Besliskunde vind ik ook wel interessant, maar tot op een zekere hoogte. Gelukkig zijn statistiek/kans/combinatoriek maar een klein gedeelte van de studie en komen zij voornamelijk in het tweede jaar voor. Ik heb alles gehaald, op toegepaste statistiek na. Maar dat komt omdat ik een paar tentamens er niet van heb gemaakt, maar in de herkansing gaat het allemaal lukken.

Citaat:
Ik heb in het derde trimester nog wel een college over de geschiedenis van de wiskunde (ook een interesse van mij) en de rol van de wiskunde in de maatschappij gevolgd wat toen voor het laatste jaar werd gegeven.
Dat vak heb ik inderdaad niet meer gehad. Alhoewel het waarschijnlijk wel een welkome afwisseling was geweest tussen de vaak toch al wat abstracte stof door.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:10
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
even een klein mededelinkje in dit chattopic: ik hb een binasboekje ontdekt bij mij thuis!!!!!!!!!! stoer! mijn zus gebruikte dat in de hogeschool, die heeft biochemie gestudeert. zozo, ik denk dat ik dat volgend jaar maar es ga gebruiken.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 10:48
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:
even een klein mededelinkje in dit chattopic: ik hb een binasboekje ontdekt bij mij thuis!!!!!!!!!! stoer!
Nu al?? In nederland mogen scholieren die boekjes al gebruiken vanaf de vierde klas, zelfs tijdens het examen.
Ik ben blij dat ik er zelf ook één mocht gebruiken aangezien ik mijn natuurkunde anders wel had kunnen vergeten (ik ben slecht in formules onthouden).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2002, 11:33
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef:


Nu al?? In nederland mogen scholieren die boekjes al gebruiken vanaf de vierde klas, zelfs tijdens het examen.
jajaja dat weten we ook al wel weer.

hier is het meer de gewonte dat studenten of professoren/leraren zelf een formularium opstellen en dat genoeg gegevens in de opgave zelf staan.
scheikunde is bij ons het enige vak waar je nix mee mag nemen, dat komt omda den hoornaert ne egocentrische ouwerwetse klootzak is
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:14
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef:


scheikunde is bij ons het enige vak waar je nix mee mag nemen, dat komt omda den hoornaert ne egocentrische ouwerwetse klootzak is
Ahh das zeker nog een oude. Moet je scheikunde ook doen in de tweede zit?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:50
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef:


Ahh das zeker nog een oude. Moet je scheikunde ook doen in de tweede zit?
ja hij is 64

ja ik moet ook scheikunde nu, van heel het jaar

zo'n oude mensen zouden toch ni meer aan longeren mogen lesgeven vintik, hijs nbtje dement aan het worden (niet op chemisch gebied, die man is een genie, maar kwa opvattingen)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:57
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:

ja hij is 64

ja ik moet ook scheikunde nu, van heel het jaar

zo'n oude mensen zouden toch ni meer aan longeren mogen lesgeven vintik, hijs nbtje dement aan het worden (niet op chemisch gebied, die man is een genie, maar kwa opvattingen)
Het kan zijn dat zijn opvattingen in jouw ogen ouderwets overkomen, maar daar staat wel tegenover dat hij een lange staat van dienst heeft en dat hij, door zijn lange leservaring, de mogelijkheid heeft om jongere docenten die nog niet zo ervaren in het lesgeven zijn, van advies te voorzien. In die zin is het niet eens zo vreemd dat hij nu nog lesgeeft, maar ik neem aan dat hij over een aantal jaren wel met emeritaat zal gaan, gezien zijn leeftijd. Als ik zelf universitair docent zou zijn zou ik zelf ook het liefst zo lang mogelijk aan studenten les willen geven.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:18
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Het kan zijn dat zijn opvattingen in jouw ogen ouderwets overkomen, maar daar staat wel tegenover dat hij een lange staat van dienst heeft en dat hij, door zijn lange leservaring, de mogelijkheid heeft om jongere docenten die nog niet zo ervaren in het lesgeven zijn, van advies te voorzien. In die zin is het niet eens zo vreemd dat hij nu nog lesgeeft, maar ik neem aan dat hij over een aantal jaren wel met emeritaat zal gaan, gezien zijn leeftijd. Als ik zelf universitair docent zou zijn zou ik zelf ook het liefst zo lang mogelijk aan studenten les willen geven.
Tsja, ik weet niet of ik zo lang mogelijk aan studenten les zou willen geven. Ik heb een paar oude hoogleraren (Baeten onderandere) en zij geven óf hele saaie óf juist hele boeiende college's. Maar als paal boven water staat dat ze beter uitleggen ed. dan promovendi. Daarbij vraag je je af en toe af of ze het zelf wel snappen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 21:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef:


Tsja, ik weet niet of ik zo lang mogelijk aan studenten les zou willen geven. Ik heb een paar oude hoogleraren (Baeten onderandere) en zij geven óf hele saaie óf juist hele boeiende college's. Maar als paal boven water staat dat ze beter uitleggen ed. dan promovendi. Daarbij vraag je je af en toe af of ze het zelf wel snappen.
Promovendi hebben maar 25 % van de tijd beschikbaar voor het geven van onderwijs, zodat ze de rest van de tijd aan hun promotie-onderzoek en het schrijven van hun proefschrift kunnen besteden. Toen ik met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon was het mijn bedoeling om me in de analyse te specialiseren door na het behalen van mijn ingenieurstitel promotie-onderzoek te doen en daarna te proberen om als universitair docent een aanstelling te krijgen. Het liefst had ik zelf college en instructies aan eerstejaarsstudenten willen geven om hen optimaal te kunnen begeleiden tijdens hun propedeuse. Een bijkomend voordeel voor mij is in ieder geval dat ik geïnteresseerd ben in didactiek, wat bij promovendi misschien niet het geval hoeft te zijn omdat ze de meeste tijd aan promotie-onderzoek besteden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 09:59
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
promovendi = assistenten?

daar moet je geluk mee hebben
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:17
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:
promovendi = assistenten?

daar moet je geluk mee hebben
Hier in Nederland kan iemand die het doctoraal examen van een universitaire studie heeft afgelegd postdoctoraal ondrzoek doen, waarbij men als Assistent In Opleiding (AIO) wordt aangesteld. De periode duurt 4 jaar en leidt uiteindelijk via de verdediging van een proefschrift tot de promotie tot doctor.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:46
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Hier in Nederland kan iemand die het doctoraal examen van een universitaire studie heeft afgelegd postdoctoraal ondrzoek doen, waarbij men als Assistent In Opleiding (AIO) wordt aangesteld. De periode duurt 4 jaar en leidt uiteindelijk via de verdediging van een proefschrift tot de promotie tot doctor.
Helaas laten ze hen ook lesgeven aan doctoraal studenten. Damaetas postdoctoraal onderzoek doen heet bij jullie in Vlaanderen 'doctoreren'.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:48
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Promovendi hebben maar 25 % van de tijd beschikbaar voor het geven van onderwijs, zodat ze de rest van de tijd aan hun promotie-onderzoek en het schrijven van hun proefschrift kunnen besteden. Toen ik met mijn wiskundestudie aan de TU Eindhoven begon was het mijn bedoeling om me in de analyse te specialiseren door na het behalen van mijn ingenieurstitel promotie-onderzoek te doen en daarna te proberen om als universitair docent een aanstelling te krijgen. Het liefst had ik zelf college en instructies aan eerstejaarsstudenten willen geven om hen optimaal te kunnen begeleiden tijdens hun propedeuse. Een bijkomend voordeel voor mij is in ieder geval dat ik geïnteresseerd ben in didactiek, wat bij promovendi misschien niet het geval hoeft te zijn omdat ze de meeste tijd aan promotie-onderzoek besteden.
Oh wat leuk!! Ik denk zelf niet als universitair docent aan de slag te gaan, ik vind het lesgeven op een middelbare school erg leuk. Het is toch een hele andere sfeer dan de uni. Maar wie weet blijf ik ook wel helemaal niet in het onderwijs, wie weet ga ik ook wel in het bedrijfsleven ofzo werken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:06
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
interessante discussie, maareh... beeeeeeeeeeeetje ontopic reacties tussen het chatten door zou wel een pre zij...

och ik ga zeer waarschijnlijk voor de Communicatie Educatie variant van mijn studie... in de verre, verre toekomst
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 07:26
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
een pre?

nou zeg dan een datum ofzo of een plaats.
voor mij is et allemaal nogal een verweggedoe
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 09:31
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Zolang er nog geen concrete plaats is afgesproken kan ik nog niet zeggen of ik wel of niet kom, dus ga er voorlopig maar van uit dat ik er misschien bij zal zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:


Rikken?

Komop, zeg nu allemaal ja!
Was dat niet hetzelfde als toepen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Onduidelijkheid omtrent de definitie van beledigingen en de toegestane vocabulaire.
Verwijderd
392 04-04-2011 16:19
Beleidszaken Meetingmanager
Verwijderd
99 13-12-2005 00:51
Levensbeschouwing & Filosofie Heb je echt contact met God/Jezus?
Yab-Yum
275 14-12-2004 19:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie antisemitisme
Mr.Ed.
15 11-12-2004 00:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap marokkaanse jongeren tegenover joden
THC1
122 13-11-2004 13:03
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 25!
Miracle
489 28-09-2004 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.