Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2009, 20:02
GMAC06
Avatar van GMAC06
GMAC06 is offline
Een tijd terug moest ik voor het vak autonoom een board van ongeveer 123 bij 123 cm beschilderen.
Hierbij het resultaat.



titel: Calm Abstract Bird
jaar: 2008
materiaal: Olieverf op Doek
maat: 123 x 123 cm

Het board hangt op de vijfde verdieping van het Grafisch Lyceum te Rotterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2009, 20:48
Emelien
Avatar van Emelien
Emelien is offline
Sorry, ik kan hier eigenlijk echt niets op terugzeggen, commentaar geven ofzo. Ik ben helemaal niet thuis in deze branche van abstractie. Ik krijg er gwn geen gevoel van over, met alle respect. Maar voel je niet beledigt ik ben hier helemaal geen kenner van.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 21:29
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Iets zinnigs qua opbouwing heb ik ook niet te zeggen wegens gebrek aan verstand hiervan, maar vind het wel heel mooi.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 22:28
Meisje.
Avatar van Meisje.
Meisje. is offline
Ik vind de titel eerlijk gezegd niet zo bij je schilderij passen, ik vind de vogel helemaal niet rustig maar en levendig!
Wat ik opzich een positief punt vind, die levendigheid
De verschillende vormen en kleuren zijn wel interessant maar het was mooi geweest als je de achtergrond erbij betrokken had. Nu is het net een plakplaatje op een ondergrond, even ruw gezegd.
Verder zou je misschien iets meer met kleurovergangen of 1/2 soort(en) tint(en) (bijvoorbeeld alleen warme tinten gecombineerd met een wat koelere o.i.d.) kunnen werken. Dat geeft het misschien wat meer eenheid.
Verder gewoon een leuk plaatje om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 15:19
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Ik vind de titel eerlijk gezegd niet zo bij je schilderij passen, ik vind de vogel helemaal niet rustig maar en levendig!
Wat ik opzich een positief punt vind, die levendigheid
De verschillende vormen en kleuren zijn wel interessant maar het was mooi geweest als je de achtergrond erbij betrokken had. Nu is het net een plakplaatje op een ondergrond, even ruw gezegd.
Verder zou je misschien iets meer met kleurovergangen of 1/2 soort(en) tint(en) (bijvoorbeeld alleen warme tinten gecombineerd met een wat koelere o.i.d.) kunnen werken. Dat geeft het misschien wat meer eenheid.
Verder gewoon een leuk plaatje om naar te kijken
Dat vind ik ook ja, van die titel. Tenzij je hem expres gekozen hebt om een verwachting op te wekken en vervolgens juist het tegenovergestelde te doen, is hij niet echt toepasselijk.

Het lijkt geïnspireerd op Kandinsky, en ik vind het opzich goed gedaan, interessant om naar te kijken. Het zou wel mooier zijn als je wat minder kleuren gebruikt, het is nu wel erg onrustig. Het beste stuk vind ik linksonder, waar je dat groen gemengd hebt en het volledig abstract is. De papegaai vind ik te disney-achtig, beetje jammer. Dat wordt versterkt door de donkere lijnen overal omheen, daardoor ziet het er wat cartoonesk uit. Als je Meisjes tips wbt kleurgebruik opvolgt wordt het wat minder kleuplaat en wat meer kunst. Maar goede basis en leuke stijl, doe er experimenten mee zou ik zeggen.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 18:47
Verwijderd
Het trekt de aandacht, het springt eruit en je blijft er lang naar kijken. Kleurrijk ook. Ik vind het wel tof. Alleen de titel vind ik niet echt passend en dat 'abstract' mag je sowieso weglaten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind hem echt leuk! Je blijft kijken en de kleuren zijn ook heel fijn. Dat je achtergrond zo rustig is vind ik persoonlijk juist fijn, het trekt je naar het plaatje en dat is al zo druk dat alle andere dingen wat je met de omgeving zou kunnen doen alleen maar afleid. Ik ben het met de rest eens wat betreft de titel.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.