Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2010, 09:46
Flickan
Flickan is offline
Ja hoor, daar ben ik weer met mijn eeuwige onderwerp; borsten.

Ik ben bezig met onderzoek naar alles wat met borsten en zelfbeeld te maken heeft, voor een boekje wat ik aan het maken ben. Het is de bedoeling dat het boekje meisjes gaat helpen die balen van hun kleine borsten. Dat is namelijk helemaal niet per se nodig Het wordt een mooi boekje wat het verhaal van mijn beeld van mijn borsten verteld en hoe dat door de jaren heen is veranderd. Het loopt allemaal heel goed af en als het goed is kan het boekje straks toegepast worden op welke onzekerheid over je lichaam dan ook.

Dit maal ben ik benieuwd naar wat meisjes bezighoudt in verband met hun borsten. Veel meisjes maken zich druk over hoe hun borsten er uit zien. Vaak vinden ze ze te groot, te klein of balen ervan dat ze niet precies even groot zijn. Veel meisjes met kleine borsten voelen zich minder vrouw. Veel meisjes die al heel vroeg borsten krijgen hebben het gevoel te snel volwassen te moeten zijn, omdat ze al sneller worden behandeld als volwassenen.
Dit terwijl de meeste mannen, zodra ze verliefd zijn op iemand of van iemand houden, bijna alle borsten mooi vinden. Toch?
Nu ben ik benieuwd of het uit maakt of je met je vriendinnen over je borsten praat tijdens je puberteit. Krijg je hierdoor een realistischer beeld van borsten? Of helpt bijvoorbeeld naar de sauna gaan, zodat je daadwerkelijk ziet dat de meeste borsten er niet uitzien zoals de borsten die de media ons laat zien. Heb je überhaupt door dat de media je beeld van het ideale lichaam beïnvloedt? Is het gewoon een kwestie van de juiste mensen tegenkomen, die de juiste lieve dingen zeggen, of gewoon geen onaardige dingen zeggen over je borsten, om je goed te voelen over je borsten? Enz.

Wat denken jullie?

En wat denken jullie dat deze meisjes zou kunnen helpen?

Mannen, schuw niet om je te mengen in de discussie die hopelijk ontstaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2010, 09:51
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Hm, eigenlijk heb ik nooit zo nagedacht over mijn borsten. Ze zijn er gewoon, ze zijn niet gelijk, shit happens.

Met mijn vriendinnen heb ik het wel over goed passende bh's, die veel voor je borsten kunnen doen. Maar goed, ik ben redelijk nuchter, mijn vriendinnen zijn dat gemiddeld genomen ook, dus borsten zijn nooit zo'n issue geweest. Daarnaast ben ik een enthousiast saunaganger wat het hele naaktgebeuren al minder spannend maakt.

Maar, als ik er zo over nadenk, denk ik dat een lieve opmerking van vriendlief over je borsten meer doet dan een gesprek met een vriendin die je verzekerd dat je borsten prima in orde zijn.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 09:59
Flickan
Flickan is offline
Ja, daar ben ik het mee eens, de mening van je vriendje of gewoon andere jongens zal meer doen dan je vriendinnen. Maar ik denk wel dat het prettig is om te merken dat bijvoorbeeld die van je vriendinnen ook niet helemaal symmetrisch groeien. Borsten groeien in sprintjes, de een kan af en toe wat voor lopen op de ander, en uiteindelijk blijft meestal 1 borst net wat groter. Als je aan je vriendinnen merkt dat dat bij hen ook zo is kan dat helpen om je er minder druk over te maken, wetende dat het normaal is.
Ik denk dat het je kan helpen een realistischer beeld te vormen van wat echte borsten zijn, in al hun vormen en maten, tegenover alle "perfecte" borsten waarmee de media ons bombarderen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 09:59
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Actrice Jennifer Love Hewitt zei ooit, 'mijn borsten zijn mijn beste accessoire; ze passen overal bij'. Nu heb ik persoonlijk niet zoveel met de dame in kwestie, maar in die uitspraak kan ik me wel vinden. Je hebt ze nu eenmaal, dan kun je er net zo goed iets leuks mee doen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:04
Flickan
Flickan is offline
Ja! Is ook zo! Borsten zijn een super mooi stukje vrouwenlichaam. Elke vorm en maat heeft wel wat en kan met de juiste kleding heel sexy, elegant, sierlijk of zelfs stoer worden laten zien.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:17
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
@ Flickan: Dat klopt, maar dergelijke dingen kun je ook in de Tina, Cosmogirl of de Yes lezen. Maar goed, een gesprek met vriendinnen daarover kan helpen, al was dat in mijn situatie niet echt nodig
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:20
Flickan
Flickan is offline
Ja is ook zo, maar vriendinnen zijn wel een stuk echter dan tijdschriften. Denk dat dat beter werkt doordat die ook meteen reageren op dingen die je zegt. En sowieso dat ze een stuk geloofwaardiger zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:01
Verwijderd
Ik had al vroeg grote borsten en al snel last van mijn rug. Ik kwam er eigenlijk achter toen een vriendin zei dat mijn bhs te klein waren en dat ik zijn minst al eens een C moest proberen. Dus ons mam en ik naar de C&A, nee hoor, die maat was prima. Toch maar naar een lingeriewinkel en daar bleek dat ik een D in een B had gepropt. Intussen zit ik al aan G en het is een hel om mooie, goeie en betaalbare bhs te vinden. Marlies Dekkers is mijn favoriet, maar die gaat maar tot F. Wat is zo leuk vind aan MD is dat ze push ups heeft voor grote borsten, grote borsten hebben dat evenzeer nodig, want die gaan al snel hangen.
Wat ik altijd afschuwlijk heb gevonden zijn mijn overmaatse tepels. Die vind ik gewoon niet mooi, kan wel dat ze bij mijn borsten passen, maar ik ben altijd jaloers als ik zie dat sommigen hun tepel al kunnen bedekken met 2 stukjkes tape Daarom draag ik niet graag doorzichtige of kanten bhs. Ik schaam me ervoor.
Maar nu heb ik foto's genomen van mijn lichaam en ben ik het aan het tekenen/schilderen. Heel confronterend. Ook omdat ik te zwaar ben, maar ik hoop wel dat het iets moois wordt, zodat ik ook daar trots op kan zijn.

Wel hoop ik dat, nu met mijn dieet, mijn borsten mooi terug naar een E/F afslanken. Nog groot en vervelend, maar dat past op zich wel bij mijn lichaamsbouw.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:06
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Veel meisjes die al heel vroeg borsten krijgen hebben het gevoel te snel volwassen te moeten zijn, omdat ze al sneller worden behandeld als volwassenen.
Is het heus? Bron alsjeblieft. Want dan ga ik al die vroegrijpe scholiertjes hier maar eens hard aanpakken.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:21
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik had al vroeg grote borsten en al snel last van mijn rug. Ik kwam er eigenlijk achter toen een vriendin zei dat mijn bhs te klein waren en dat ik zijn minst al eens een C moest proberen. Dus ons mam en ik naar de C&A, nee hoor, die maat was prima. Toch maar naar een lingeriewinkel en daar bleek dat ik een D in een B had gepropt. Intussen zit ik al aan G en het is een hel om mooie, goeie en betaalbare bhs te vinden. Marlies Dekkers is mijn favoriet, maar die gaat maar tot F. Wat is zo leuk vind aan MD is dat ze push ups heeft voor grote borsten, grote borsten hebben dat evenzeer nodig, want die gaan al snel hangen.
Wat ik altijd afschuwlijk heb gevonden zijn mijn overmaatse tepels. Die vind ik gewoon niet mooi, kan wel dat ze bij mijn borsten passen, maar ik ben altijd jaloers als ik zie dat sommigen hun tepel al kunnen bedekken met 2 stukjkes tape Daarom draag ik niet graag doorzichtige of kanten bhs. Ik schaam me ervoor.
Maar nu heb ik foto's genomen van mijn lichaam en ben ik het aan het tekenen/schilderen. Heel confronterend. Ook omdat ik te zwaar ben, maar ik hoop wel dat het iets moois wordt, zodat ik ook daar trots op kan zijn.

Wel hoop ik dat, nu met mijn dieet, mijn borsten mooi terug naar een E/F afslanken. Nog groot en vervelend, maar dat past op zich wel bij mijn lichaamsbouw.
Wat een mooie manier om te proberen trots te worden op je lijf, het natekenen! Ik hoop voor je dat je er iets aan hebt. Laat je het me weten?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:24
Verwijderd
Jullie zullen hem te zien krijgen , als hij lukt Het is voor op Art. Maar niet gaan verraden daar!

En ik vind het niet lelijk ofzo, maar je ziet dan wel opeens veel beter wat er teveel zit en hoe zwaar je eigenlijk bent. Ook de borsten, eigenlijk staan die er nog te klein op, ik kan alleen 3 dagen even er niet aan werken, dat vind ik wel jammer. Heb ik inspiratie, krijg je een spuit in je pols
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:24
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Is het heus? Bron alsjeblieft. Want dan ga ik al die vroegrijpe scholiertjes hier maar eens hard aanpakken.
Ja, ik las, volgens mij in een boek van Liesbeth Woertman (Moeders mooiste, de schone schijn van het uiterlijk), zo ongeveer DE nederlandse expert op lichaamsbeelden, dat meisjes die al vroeg borsten hebben eerder als volwassen worden behandeld. Ze merken ook dat ze als seksueel aantrekkelijk worden gezien. Ze worden gewoon net iets anders benaderd dan meisjes die (nog) geen borsten hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:26
Verwijderd
Daar ben ik het wel redelijk mee eens... Ik had gelukkig al vroeg een vaste vriend, maar ook bij hem was het tegen zijn vrienden van: Daar kun je een bak bier op zetten en nog met 4 aan kaarten...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:34
Flickan
Flickan is offline
Hoe reageerde jij daar op Mutant? als je vriend zulke lompe dingen zei.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 12:46
Verwijderd
Ah destijds vond ik het wel grappig. Het was nu eenmaal een 17jarige gast uit een boerendorp, dus sowieso al wat lomper. Maar het was zijn manier om te laten merken dat hij trots op zijn vriendin was Hij heeft het ook niet in mijn bijzijn verteld, maar gewoon achteraf tegen mij en ik vond het wel tof dat hij daar eerlijk voor uit kwam. Nu zou ik dat minder appreciëren als er zo over mij gesproken werd.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 12:50
Verwijderd
ik was altijd 'de eerste klasser met de dikke tieten'
maar ik ben content.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 14:58
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
ik was altijd 'de eerste klasser met de dikke tieten'
maar ik ben content.
Ja, suf als mensen je reduceren tot iets wat maar een onderdeel is van wie je echt bent. Gaaf dat je je niet hebt laten kennen!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 15:14
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk dat het heel veel uitmaakt of je van huis uit ook eigenwaarde hebt meegekregen of niet.

Toen ik in groep 7/8 zat en er al meisjes waren met cup B/C vond ik het leuk om naar hun borsten te kijken. Ik heb me er nooit onzeker over gevoeld omdat ik ben opgevoed met het idee dat iedereen anders is en dat het uiterlijk niet belangrijk is. Ik heb me dus nooit zorgen gemaakt of ik wel een vriend zou krijgen met kleinere borsten, gewoon omdat ik geen vriend wil die valt voor alleen het uiterlijk. Ik merkte het wel heel goed toen mijn borsten een groeispurt kregen, alle jongens op school behandelen je anders. Je merkt als meisje ook heel goed dat meisjes met grotere borsten veel meer aandacht krijgen dan meisjes zonder.

Om heel eerlijk te zijn kan ik me dan ook niet echt inleven in mensen die ontevreden zijn met hun lichaam. Maar ik denk dat meisjes op een naaktstrand neerzetten wel moet helpen. Daar lopen over het algemeen doorsnee borsten rond, wat hangend, niet perfect gevormd, in alle kleuren en maten. Ik denk dat het je als jong meisje wel een boost kan geven om te zien dat die van jou zelf staan en niet gerimpeld zijn. En dat er mensen rondlopen met kleinere borsten, maar ook met grotere.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2010, 17:06
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik werd in groep 7/8 steevast siliconenkit genoemd. Echt heel flauw en niet goed voor mijn zelfvertrouwen. En ik merkte inderdaad wel dat ik door oudere jongens als lustobject gezien werd. Of mijn borsten in ieder geval. Maar nu zijn ze gehalveerd en ben ik heel blij
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:34
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Ik werd in groep 7/8 steevast siliconenkit genoemd. Echt heel flauw en niet goed voor mijn zelfvertrouwen. En ik merkte inderdaad wel dat ik door oudere jongens als lustobject gezien werd. Of mijn borsten in ieder geval. Maar nu zijn ze gehalveerd en ben ik heel blij
JE HEBT WAT LATEN DOEN?!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:49
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik word een beetje gek van mijn 'grote' borsten.
Ik heb een ruime E cup met 70 in omvang,
1. het is nogal vervelend bh's zoeken.
2. Als je uit gaat en je draagt iets met inkijk dan krijgen mannen al snel het idee dat je op zoek bent naar iets.
3. Ik krijg er gigantische rugpijn van, ik heb zelfs een speciale matras en het is wel beter maar nog niet over, ik heb een tijdje gedacht aan een verkleining, maar als ik ooit kindjes heb zou ik graag borstvoeden en dat kan dan niet meer.

Over het algemeen ben ik best tevreden met mijzelf en mijn lichaam, maar met een flinke C was ik ook heel erg gelukkig geweest.
Gelukkig weet ik momenteel vrij goed hoe ik ze weg kan werken, en echt wat te klagen heb ik niet.
Alleen soms als mijn rug weer verekte pijn doet, dan baal ik wel van ze..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 18:16
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Waarom doe je dan niet veel rugspier verbeteringen? Onderrug, neem ik aan? Je gaat er beter van uitzien én het loopt lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 20:02
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
ik heb een tijdje gedacht aan een verkleining, maar als ik ooit kindjes heb zou ik graag borstvoeden en dat kan dan niet meer.
Dat is een risico, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor.

@Afwezignummer2: Het is wel duidelijk dat jij geen borsten hebt...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:00
Verwijderd
Het is een 16jarige jongen, die denken alleen maar aan hun eigen plezier

Welke maat had jij? En nu? Als je dat online wil zeggen, pm het me anders, als je wil.

Ik heb ook wel eens over een verkleining gedacht, maar aan de andere kant, vind ik ze wel bij me passen. En ze mogen er best wezen, de vrouw in de lingeriewinkel zei dat ze ook eigenlijk mooi stevig zijn voor het formaat.
En wordt je tepel dan ook verkleind, of was dat niet nodig?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 21:18
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Waarom doe je dan niet veel rugspier verbeteringen? Onderrug, neem ik aan? Je gaat er beter van uitzien én het loopt lekkerder.
Heb ik gedaan, ik heb ruim anderhalf jaar fysio gehad, helpt geen zak..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2010, 21:23
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Dat is een risico, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor.

@Afwezignummer2: Het is wel duidelijk dat jij geen borsten hebt...
Niet?
Ik dacht dat dan die leidingen niet behouden knden worden
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 09:54
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik denk dat het heel veel uitmaakt of je van huis uit ook eigenwaarde hebt meegekregen of niet.

Toen ik in groep 7/8 zat en er al meisjes waren met cup B/C vond ik het leuk om naar hun borsten te kijken. Ik heb me er nooit onzeker over gevoeld omdat ik ben opgevoed met het idee dat iedereen anders is en dat het uiterlijk niet belangrijk is. Ik heb me dus nooit zorgen gemaakt of ik wel een vriend zou krijgen met kleinere borsten, gewoon omdat ik geen vriend wil die valt voor alleen het uiterlijk. Ik merkte het wel heel goed toen mijn borsten een groeispurt kregen, alle jongens op school behandelen je anders. Je merkt als meisje ook heel goed dat meisjes met grotere borsten veel meer aandacht krijgen dan meisjes zonder.

Om heel eerlijk te zijn kan ik me dan ook niet echt inleven in mensen die ontevreden zijn met hun lichaam. Maar ik denk dat meisjes op een naaktstrand neerzetten wel moet helpen. Daar lopen over het algemeen doorsnee borsten rond, wat hangend, niet perfect gevormd, in alle kleuren en maten. Ik denk dat het je als jong meisje wel een boost kan geven om te zien dat die van jou zelf staan en niet gerimpeld zijn. En dat er mensen rondlopen met kleinere borsten, maar ook met grotere.
Tof dat je je er niet in kunt inleven, dat geeft aan dat je lekker in je vel zit. Fijn!
Maar kun je wel begrijpen dat als je borsten niet die groeispurt krijgen en de aandacht van jongens op dat gebied uitblijft, dat je daar onzeker van kan worden en het idee kunt krijgen dat je die borsten nodig hebt? Natuurlijk is dat niet waar en wil niemand een vriend die puur op je uiterlijk valt. Maar in je puberteit als je lijf verandert en je zelfbeeld vorm krijgt kunnen zulke dingen super belangrijk lijken.

Kwam/kom je zelf op het naaktstrand? Ik denk inderdaad dat dat wel zou kunnen helpen. Veel mensen kleden zich zo aan dat ze dingen verbergen waar ze niet blij mee zijn en benadrukken wat ze wel mooi vinden. Dat is op zich natuurlijk slim. En sowieso zie je in het dagelijks leven natuurlijk niet zo maar echte blote borsten op straat. En op een naaktstrand kun je niets verbergen, waardoor het beeld van het gemiddelde lichaam inderdaad veel realistischer is dan het beeld wat reclames en zo op straat voor ons vormen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 09:55
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Niet?
Ik dacht dat dan die leidingen niet behouden knden worden
haha leidingen, alsof je een kraan bent
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 10:39
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ja hoe moet je het dan noemen?
Ik ken de technische term niet
Melk leiders??
Ach, leiders of leidingen, maakt het uit
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 11:59
Verwijderd
Ik heb wel eens topless gezond trouwens. Toen was wel mijn ex-vriend erbij, dus ik voelde me redelijk veilig. Eerst toen ik op mijn buik lag en uiteindelijk, na veel vijven en zessen durfde ik me ook omdraaien. Ik merkte wel dat er opeens veel meer naar me gekeken werd, maar mijn vriend keek dan eens terug zo van 'ze is van mij' en dan was het over. Als ik ging zwemmen, deed ik wel mijn top terug aan, over het strand lopen met ontblootte borsten was me toch één teveel. Het was overigens in Spanje, dus niet veel kans dat er een bekende zou rondlopen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 12:12
Flickan
Flickan is offline
Stoer!
Weet niet of ik dat zou durven. Heb wel al op bijna verlaten stranden rondgelopen zonder mijn bovenstukje, ook gezwommen. Maar weet niet of ik dat zou willen als het druk is, ik weet niet of ik het oke vind als iedereen mijn borsten ziet. Niet dat ik me ervoor zou schamen, maar meer omdat ik het een intiem lichaamsdeel vind. Beetje voor mij en m'n vriend zeg maar.
Maar die middagen met blote borsten in de zond waren wel fijn, lekker de zon en wind op je huid, heel ontspannen en bevrijdend of zo. Had jij dat ook?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 20:44
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
En wat voor boekje maak jij Flickan? Scholieren en hun borstjes?
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 22:32
Flickan
Flickan is offline
Haha ik ben er nog niet helemaal uit het gaat heten.
Het vertelt het verhaal van mijn beeld van mijn kleine borsten en hoe dat door de jaren heen is veranderd. Het is de bedoeling dat het meisjes die onzeker zijn over hun kleine borsten kan steunen en misschien een beetje kan helpen hun lichaamsbeeld positiever te maken.
Hoe zou jij het noemen?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 17:11
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb ook grote borsten (maat 75G op het moment) en ik heb er geen last van hoor. Soms zit het een beetje in de weg, maar ik heb meer 'last' van mn buikje. Maar ik kan me niet zo druk maken over uiterlijk. Soms kijken mannen wel eerst naar je borsten ipv je gezicht, maar dan weet ik meteen dat ik niet met hun hoef te praten als ze zo oppervlakkig zijn. Bovendien ben ik gelukkig getrouwd, dus ook niet op zoek ofzo, let er niet zo op. Mijn man vind het overigens wel leuk.

Ohja, BH's kopen is wel stom.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 18:27
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik was op de middelbare school altijd een jaar jonger dan mijn klasgenootjes. Qua ontwikkeling kwam alles precies gemiddeld, maar dus wel een jaar later dan bij de rest. Daar voelde ik me vooral in de 2e klas wel wat onzeker over, omdat ik dus nog vrij plat was en andere meisjes al echte bh's kochten en hun shirtjes en blousjes mooi vulden.

Ik heb nu wel een maatje waar ik tevreden mee ben (75C). Zit niet in de weg en past goed bij m'n figuur. Ik heb niet het idee dat mannen meer naar m'n borsten kijken dan naar m'n gezicht, maar ze vallen dan ook niet zo op.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 18:41
Verwijderd
Ik ben zo goed als borstloos, kan ik wel zeggen. Bh's draag ik niet, want die hebben bij mij helemaal geen functie. Ik geloof niet dat ik een cup heb, en zo wel dan heb ik het kleinste van het kleinste. Er kan in ieder geval absoluut niks hangen. Ik ben 18, btw.
Toen ik op de middelbare school zat had ik er veel moeite mee. Jongens uit mijn klas zeiden er vaak stomme dingen over, en er is een jaar geweest dat er haast geen dag voorbij ging zonder dat iemand vanaf de fiets naar me riep dat ik op een jongen leek. Nou zag ik er in die tijd ook nogal jongensachtig uit: ik had (en heb) kort haar, ben van nature erg slank en alle kleding die ik droeg was bij voorkeur zo wijd mogelijk omdat ik me geen raad wist met mijn lijf. Maar goed voor mijn zelfvertrouwen was het uiteraard niet, dat gepest.
Tegenwoordig heb ik minder moeite met mijn borsten, al krijg ik wel af en toe nog een minderwaardigheidscomplex als ik langs een lingerie-afdeling loop, of als ik kleding zoek en allemaal leuke dingen zie die ik niet pas. Ik voel me dan zo onvrouwelijk. Maar aan de andere kant passen mijn borsten wel goed bij mijn lijf, heb ik nooit rugpijn, hoef ik niet bang te zijn dat ze gaan hangen en hoef ik geen tijd en geld te verspillen aan het kopen van bh's. En lelijk zijn ze ook niet, alleen klein, en aangezien mijn vriendje ze lief vindt is dat ook niet zo'n punt. Tegenwoordig weet ik gelukkig ook veel beter welke kleding me staat en waar ik me wél mooi in voel, zonder dat de nadruk op mijn borsten ligt. Maar toch, als ik kon kiezen zou ik wel willen dat ze wat groter waren..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2010, 19:59
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik ben zo goed als borstloos, kan ik wel zeggen. Bh's draag ik niet, want die hebben bij mij helemaal geen functie. Ik geloof niet dat ik een cup heb, en zo wel dan heb ik het kleinste van het kleinste. Er kan in ieder geval absoluut niks hangen. Ik ben 18, btw.
Toen ik op de middelbare school zat had ik er veel moeite mee. Jongens uit mijn klas zeiden er vaak stomme dingen over, en er is een jaar geweest dat er haast geen dag voorbij ging zonder dat iemand vanaf de fiets naar me riep dat ik op een jongen leek. Nou zag ik er in die tijd ook nogal jongensachtig uit: ik had (en heb) kort haar, ben van nature erg slank en alle kleding die ik droeg was bij voorkeur zo wijd mogelijk omdat ik me geen raad wist met mijn lijf. Maar goed voor mijn zelfvertrouwen was het uiteraard niet, dat gepest.
Tegenwoordig heb ik minder moeite met mijn borsten, al krijg ik wel af en toe nog een minderwaardigheidscomplex als ik langs een lingerie-afdeling loop, of als ik kleding zoek en allemaal leuke dingen zie die ik niet pas. Ik voel me dan zo onvrouwelijk. Maar aan de andere kant passen mijn borsten wel goed bij mijn lijf, heb ik nooit rugpijn, hoef ik niet bang te zijn dat ze gaan hangen en hoef ik geen tijd en geld te verspillen aan het kopen van bh's. En lelijk zijn ze ook niet, alleen klein, en aangezien mijn vriendje ze lief vindt is dat ook niet zo'n punt. Tegenwoordig weet ik gelukkig ook veel beter welke kleding me staat en waar ik me wél mooi in voel, zonder dat de nadruk op mijn borsten ligt. Maar toch, als ik kon kiezen zou ik wel willen dat ze wat groter waren..
Wat gaaf dat je er nu vrede mee hebt! Zeker omdat mensen je er zo bewust van hebben gemaakt dat je borsten anders waren dan de meeste van je leeftijdsgenootjes en dat hebben neergezet als iets negatiefs. Heel stoer. Je bent al een stuk verder dan ik toen ik 18 was.
Hoe denk je dat het komt dat je dat is gelukt? Wat heeft je geholpen de voordelen van je kleine borsten in te zien?
Oh en dat je je druk maakt over je vrouwelijkheid geeft eigenlijk op zichzelf al aan dat je een vrouw bent Niks minder waard dan een andere vrouw. Fijn dat je vriendje dat inziet
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 20:01
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik was op de middelbare school altijd een jaar jonger dan mijn klasgenootjes. Qua ontwikkeling kwam alles precies gemiddeld, maar dus wel een jaar later dan bij de rest. Daar voelde ik me vooral in de 2e klas wel wat onzeker over, omdat ik dus nog vrij plat was en andere meisjes al echte bh's kochten en hun shirtjes en blousjes mooi vulden.

Ik heb nu wel een maatje waar ik tevreden mee ben (75C). Zit niet in de weg en past goed bij m'n figuur. Ik heb niet het idee dat mannen meer naar m'n borsten kijken dan naar m'n gezicht, maar ze vallen dan ook niet zo op.
mooi dat ik jou in ieder geval niet meer hoef te helpen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 20:04
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik heb ook grote borsten (maat 75G op het moment) en ik heb er geen last van hoor. Soms zit het een beetje in de weg, maar ik heb meer 'last' van mn buikje. Maar ik kan me niet zo druk maken over uiterlijk. Soms kijken mannen wel eerst naar je borsten ipv je gezicht, maar dan weet ik meteen dat ik niet met hun hoef te praten als ze zo oppervlakkig zijn. Bovendien ben ik gelukkig getrouwd, dus ook niet op zoek ofzo, let er niet zo op. Mijn man vind het overigens wel leuk.

Ohja, BH's kopen is wel stom.
Schijnbaar kijken mannen als ze een vrouw zien sowieso als eerste naar haar borsten. Niet per se omdat ze die willen zien of ze per se mooi vinden, maar gewoon omdat ze zo "geprogrammeerd" zijn. Daarna kijken de meesten je gewoon weer naar je gezicht, op die oppervlakkige kerels na waar jij het over hebt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 20:57
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Met vriendinnen praten over mijn lijf in de puberteit heeft mijn zelfvertrouwen niet veel goed gedaan. Ze hadden op van alles en nog wat iets aan te merken. Ik scheen een jongensbuik te hebben en een jongensnavel. Ik was ook erg mager, maar borsten had ik wel. Daar kon men dan ook niet zoveel op of aan merken. Heupen en een kont had ik niet, daar maakte ik me altijd reusachtig druk om. Maar bij nader inzien ben ik reuze blij dat ik borsten heb en niet die lovehandels, waar anders meisjes mee kampen. Ik dacht dat dat heel vrouwelijk was, maar bij nader inzien is dat niet nodig .

En ja, ik draag nooit echt heel sexy kleding denk ik, ik kan me best goed 'verstoppen'. Het was dan ook best leuk om vorig jaar toen ik in de 1e zat op mijn huidige kunstacademie en ik een naakt fotoshoot met een klasgenoot deed, zij opmerkte dat ze niet had verwacht dat ik zo mooi kon bewegen etc. Dit geldt ook voor mijn borsten denk ik. Naar mijn idee is het eerder een 'verassing' als ik mijn kleding uit doe (ik heb nooit een decoleté of iets, niet bewust iig.) dat daar eigenlijk twee mooie borsten onder zitten althans. De twee jongens die ze hebben mogen bewonderen die konden er geen genoeg van krijgen en bleven/blijven maar herhalen hoe ontzettend perfect ze wel niet zijn. Ik denk dat in dat opzicht mijn zelfvertrouwen wel is gegroeid en ik me ook steeds vrouwelijker begin te voelen. Iets wat ik op de middelbare school echt helemaal niet had.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 21:06
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Met vriendinnen praten over mijn lijf in de puberteit heeft mijn zelfvertrouwen niet veel goed gedaan. Ze hadden op van alles en nog wat iets aan te merken. Ik scheen een jongensbuik te hebben en een jongensnavel. Ik was ook erg mager, maar borsten had ik wel. Daar kon men dan ook niet zoveel op of aan merken. Heupen en een kont had ik niet, daar maakte ik me altijd reusachtig druk om. Maar bij nader inzien ben ik reuze blij dat ik borsten heb en niet die lovehandels, waar anders meisjes mee kampen. Ik dacht dat dat heel vrouwelijk was, maar bij nader inzien is dat niet nodig .

En ja, ik draag nooit echt heel sexy kleding denk ik, ik kan me best goed 'verstoppen'. Het was dan ook best leuk om vorig jaar toen ik in de 1e zat op mijn huidige kunstacademie en ik een naakt fotoshoot met een klasgenoot deed, zij opmerkte dat ze niet had verwacht dat ik zo mooi kon bewegen etc. Dit geldt ook voor mijn borsten denk ik. Naar mijn idee is het eerder een 'verassing' als ik mijn kleding uit doe (ik heb nooit een decoleté of iets, niet bewust iig.) dat daar eigenlijk twee mooie borsten onder zitten althans. De twee jongens die ze hebben mogen bewonderen die konden er geen genoeg van krijgen en bleven/blijven maar herhalen hoe ontzettend perfect ze wel niet zijn. Ik denk dat in dat opzicht mijn zelfvertrouwen wel is gegroeid en ik me ook steeds vrouwelijker begin te voelen. Iets wat ik op de middelbare school echt helemaal niet had.
Jee, waren je vriendinnen voor de rest wel aardig tegen jou en elkaar?
Wel apart dat heel veel vrouwen met kleine borsten denken per se grotere borsten nodig te hebben om zich vrouwelijk te voelen en dat jij, die wel de door hen felbegeerde borsten had (hebt), weer andere dingen dacht nodig te hebben om vrouwelijk te zijn.
Ik denk nog steeds dat vrouwelijkheid in je hoofd zit. Net zoals schoonheid.
Geniet maar lekker van de complimenten van die kerels!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 21:18
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Jee, waren je vriendinnen voor de rest wel aardig tegen jou en elkaar?
Wel apart dat heel veel vrouwen met kleine borsten denken per se grotere borsten nodig te hebben om zich vrouwelijk te voelen en dat jij, die wel de door hen felbegeerde borsten had (hebt), weer andere dingen dacht nodig te hebben om vrouwelijk te zijn.
Ik denk nog steeds dat vrouwelijkheid in je hoofd zit. Net zoals schoonheid.
Geniet maar lekker van de complimenten van die kerels!
Ik dans ook salsa tegenwoordig, dan móet je wel vrouwelijk doen. Dat helpt ook
En nee die vriendinnen waren niet zo lief, nee.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 23:13
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik dans ook salsa tegenwoordig, dan móet je wel vrouwelijk doen. Dat helpt ook
En nee die vriendinnen waren niet zo lief, nee.
Haha oke, kunnen we die dan als vriendinnen beschouwen?
Lijkt me gaaf om te kunnen salsa dansen!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Wat gaaf dat je er nu vrede mee hebt! Zeker omdat mensen je er zo bewust van hebben gemaakt dat je borsten anders waren dan de meeste van je leeftijdsgenootjes en dat hebben neergezet als iets negatiefs. Heel stoer. Je bent al een stuk verder dan ik toen ik 18 was.
Hoe denk je dat het komt dat je dat is gelukt? Wat heeft je geholpen de voordelen van je kleine borsten in te zien?
Oh en dat je je druk maakt over je vrouwelijkheid geeft eigenlijk op zichzelf al aan dat je een vrouw bent Niks minder waard dan een andere vrouw. Fijn dat je vriendje dat inziet
Hm nou, ik weet niet precies waarom ik er nu minder moeite mee heb. Dat ik een vriend heb die me mooi en aantrekkelijk vindt zal zeker uitmaken, want vroeger kon ik me absoluut niet voorstellen dat iemand mij aantrekkelijk zou vinden (niet per se vanwege mijn borsten hoor, maar gewoon wie ik ben en hoe ik eruit zie als geheel). Vroeger dacht ik wel dat vrouwelijkheid/aantrekkelijkheid 'm vooral in lichamelijkheid zat, nu denk ik daar gelukkig heel anders over.
Verder heb ik in het algemeen meer zelfvertrouwen gekregen en daarmee is het gepest ook gestopt. Ik zit nu op een kunstacademie, maar woon nog steeds in de buurt van mijn middelbare school. Als ik daar nu langs loop doet niemand me wat, maar vroeger liep ik zowat krom van angst en toen kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd. Het werkt dus van twee kanten. Verder heb ik meer vrede met mijn borsten doordat ik, zoals ik al zei, beter weet in wat voor kleding ik me mooi voel en welke kleding ik beter kan mijden - bijv. egaal gekleurde shirts of dingen met lange mouwen en hoge halzen, want daarin valt het heel erg op als je zo goed als plat bent.
Wat Mutant ook al noemde en wat ik ook vind helpen is het natekenen/afbeelden van mijn lichaam. Laatst heb ik een naaktportret gemaakt, maar om dat te maken had ik wel foto's nodig om te bestuderen dus eerst heb ik mezelf een paar keer naakt op de foto gezet (geen rare poses of zo, gewoon voorkant en zijkant). Ik had nog nooit zoiets gedaan, maar kreeg wel meteen een heel ander, positiever en realistischer beeld van mijn lichaam toen ik die foto's terugzag.

Nou, ik hoop dat je er iets aan hebt. Leuk trouwens dat je op iedereen zo enthousiast reageert.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 11:07
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Haha oke, kunnen we die dan als vriendinnen beschouwen?
Lijkt me gaaf om te kunnen salsa dansen!
Ik denk dat dat heel erg bij die leeftijd hoort. Ik heb zo vaak gehoord dat vriendinnen opmerkingen maken rond de leeftijd 12-15. Dingen benoemen van goh je hebt een grote neus of he je haar is pluizig of he je hebt te grote voeten, bah lelijk. Volgens mij is dat gewoon heel erg de attitude die veel meisjes in ieder geval hebben in de onderbouw van de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 21:32
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
ik heb maat 85 B, perfect naar mijn mening. Ze zijn totaal niet ongelijk en mijn tepels vind ik ook wel mooi, rood en klein.
ik let eigenlijk totaal niet op mijn borsten, het kan me ook niet veel schelen wat anderen vinden en hoe groot die van mijn vriendinnen zijn. Daar kijk ik helemaal niet naar.
Jongens doen er maar mee wat ze willen
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Jongens doen er maar mee wat ze willen
Dit moet je volgens mij echt niet hardop zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 00:56
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Flickan, borstenfetisj joh?
Hoeveel topics over borsten heb je al wel niet geopend?
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 09:58
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Hm nou, ik weet niet precies waarom ik er nu minder moeite mee heb. Dat ik een vriend heb die me mooi en aantrekkelijk vindt zal zeker uitmaken, want vroeger kon ik me absoluut niet voorstellen dat iemand mij aantrekkelijk zou vinden (niet per se vanwege mijn borsten hoor, maar gewoon wie ik ben en hoe ik eruit zie als geheel). Vroeger dacht ik wel dat vrouwelijkheid/aantrekkelijkheid 'm vooral in lichamelijkheid zat, nu denk ik daar gelukkig heel anders over.
Verder heb ik in het algemeen meer zelfvertrouwen gekregen en daarmee is het gepest ook gestopt. Ik zit nu op een kunstacademie, maar woon nog steeds in de buurt van mijn middelbare school. Als ik daar nu langs loop doet niemand me wat, maar vroeger liep ik zowat krom van angst en toen kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd. Het werkt dus van twee kanten. Verder heb ik meer vrede met mijn borsten doordat ik, zoals ik al zei, beter weet in wat voor kleding ik me mooi voel en welke kleding ik beter kan mijden - bijv. egaal gekleurde shirts of dingen met lange mouwen en hoge halzen, want daarin valt het heel erg op als je zo goed als plat bent.
Wat Mutant ook al noemde en wat ik ook vind helpen is het natekenen/afbeelden van mijn lichaam. Laatst heb ik een naaktportret gemaakt, maar om dat te maken had ik wel foto's nodig om te bestuderen dus eerst heb ik mezelf een paar keer naakt op de foto gezet (geen rare poses of zo, gewoon voorkant en zijkant). Ik had nog nooit zoiets gedaan, maar kreeg wel meteen een heel ander, positiever en realistischer beeld van mijn lichaam toen ik die foto's terugzag.

Nou, ik hoop dat je er iets aan hebt. Leuk trouwens dat je op iedereen zo enthousiast reageert.
Ja joh, ik ben super blij met elke reactie

Zou tevreden zijn met je lijf m voor een groot deel zitten in je plek vinden? In ontdekken wie je kan zijn, onafhankelijk van je lichaam. Voor mij heeft dat in ieder geval ook een grote rol gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 10:00
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik denk dat dat heel erg bij die leeftijd hoort. Ik heb zo vaak gehoord dat vriendinnen opmerkingen maken rond de leeftijd 12-15. Dingen benoemen van goh je hebt een grote neus of he je haar is pluizig of he je hebt te grote voeten, bah lelijk. Volgens mij is dat gewoon heel erg de attitude die veel meisjes in ieder geval hebben in de onderbouw van de middelbare school.
Ja is ook zo, je bent heel erg bezig met hoe je lijf verandert als je zo oud bent. Dus let je ook op hoe dat van de rest er uitziet. En het is nou eenmaal heel makkelijk om je beter te voelen door iemand anders omlaag te duwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 21:16
Lichaam & Gezondheid Wat is de ideale cup maat?
xAnoniem
67 26-04-2010 20:44
Liefde & Relatie De versiertoer
Armoed
81 06-11-2007 12:25
Verhalen & Gedichten WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid!
xineof
231 22-01-2006 15:10
Liefde & Relatie vriend chatte met andere meisjes
FC
53 12-02-2004 15:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.