Oud 21-03-2014, 16:18
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Ik ben een meisje van 17 jaar. Ongeveer een jaar geleden heb ik me een keer gesneden. Het maakte me rustig. Ik deed dit omdat ik het niet leuk had op school. Ik heb eigenlijk niet echt vrienden dus ik trok niet echt met iemand op. Ik had examenjaar en ik was bang dat ik het niet zou halen. Als ik het niet zou halen zou ik zelfmoord plegen had ik mezelf voorgenomen. Even voor de duidelijkheid, ik weet en wist zelf dat ik het nooit zou doen.
De sneetjes of krasjes die ik toen maakte stelden eigenlijk niet heel veel voor. Ik heb uiteindelijk mijn examen in een keer gehaald. Na mijn examen heb ik me een hele tijd niet meer gesneden. Pas aan het eind van de zomer vakantie deed ik het wel eens als ik me verdrietig, eenzaam en boos voelde. Dit stelde ook nog niet zo veel voor. als iemand vroeg wat het was zei ik gewoon dat de kat het had gedaan. Ik ben me steeds vaker en gaan snijden. De sneetjes werden steeds groter, dieper en meer. De redenen dat het steeds erger wordt is dat ik me eenzaam voel, ik ben ontzettend onzeker (als ik bijvoorbeeld door de kantine loop en er lachen was meisjes dat denk ik meteen dat ze mij uitlachen omdat ze me lelijk, dom, dik of dergelijke vinden. dit heeft ook wel met laag zelfbeeld te maken denk ik), en op het moment dat ik boos of verdrietig ben. De laatste tijd heb ik me ook wel eens gesneden omdat ik er gewoon zin in had.
Ik zag dit gedrag van mij eigenlijk nooit echt als een probleem. Mij zou toch nooit wat 'interessants' overkomen. Ik keek laatst naar me zelf en ik bedacht me dat dit toch wel degelijk een probleem is dat ik niet helemaal in mijn eentje kan oplossen. Ik heb besloten dat ik het mijn ouders ga vertellen. Het is waarschijnlijk ook beter dat ik het ze gewoon vertel dan dat ze er zelf achter gaan komen wat sowieso gaat gebeuren aangezien het ook weer mooier weer gaat worden en ik het dus niet kan blijven verbergen. Daarbij wil ik ook wel graag hulp hebben. Het probleem is nu dus dat ik niet weet hoe ik het moet vertellen aan mijn ouders. ik ben bang dat ze boos gaan worden en dat ze vinden dat ik me niet zo moet aanstellen. Ook ben ik bang dat ik geen hulp krijg. ik wil juist wel graag hulp hebben omdat ik ook erg snel boos word en dit onder controle wil krijgen (ik uit mijn boosheid niet echt). ik kan wel vragen of mijn ouders een gesprek met mij willen en dat ik ze dan zeg dat ik me snijd, maar ik weet of ik het er uit kan krijgen en of ik wel goed kan omschrijven hoe ik me voel.
sorry voor het grote zeurverhaal. ik hoop echt dat iemand me kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2014, 16:33
Verwijderd
Misschien kan je naar de huisarts gaan, die jou kan doorverwijzen naar een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 18:07
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken. Dan zou ik stiekem naar de huisarts gaan en dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Als ik mijn ouders vraag een afspraak te maken willen ze weten waarvoor.
toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er geen vertrouwenspersoon op school met wie je kan praten?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 19:31
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Citaat:
Is er geen vertrouwenspersoon op school met wie je kan praten?
Nou niet echt. Ik zit niet echt op een goede opleiding ofzo met leeraren die ik echt kan vertrouwen. Ik heb een keer met mijn coach proberen te praten over hoe ik me voel in de klas maar ze zei dat het mijn probleem was.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 21:35
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Wanneer je het moeilijk vind om het je ouders -face to face- te vertellen, kan je het ook opschrijven in een brief.
Leg dat op hun bed neer en ze zullen het dan lezen. Zij weten wat er in je omgaat en kunnen met jou het gesprek aan gaan.
Zo hoef je zelf niet het gesprek te starten en kan je met je ouders zoeken naar hulp.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 22:34
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Citaat:
Wanneer je het moeilijk vind om het je ouders -face to face- te vertellen, kan je het ook opschrijven in een brief.
Leg dat op hun bed neer en ze zullen het dan lezen. Zij weten wat er in je omgaat en kunnen met jou het gesprek aan gaan.
Zo hoef je zelf niet het gesprek te starten en kan je met je ouders zoeken naar hulp.
Ja ik had hier ook al aan gedacht. Het punt is dus dat ik bang ben dat ze vinden dat ik me aanstel of boos worden. Misschien moet ik me hier ook wel gewoon over heen zetten...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 22:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom zouden je ouders dat vinden? Die willen toch het beste voor jou?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 22:51
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Citaat:
Waarom zouden je ouders dat vinden? Die willen toch het beste voor jou?
Ja Weet ik. Dat is ook wel zo. Maar alsnog is het eng omdat ik dus echt niet weet hoe ze gaan reageren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 01:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je durft zelf om hulp te vragen, dat is al heel wat. Je ouders houden van je en zullen je heus wel steunen. Het zijn tenslotte je ouders. Maak je geen zorgen om wat ze denken of zeggen, als jij maar de hulp krijgt die je nodig hebt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 10:29
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Citaat:
Je durft zelf om hulp te vragen, dat is al heel wat. Je ouders houden van je en zullen je heus wel steunen. Het zijn tenslotte je ouders. Maak je geen zorgen om wat ze denken of zeggen, als jij maar de hulp krijgt die je nodig hebt.
Je hebt ook wel gelijk maar ik kan me er niet echt toe zetten. Daarbij wil ik ook echt hulp en ik denk dat ik die ook nodig heb. Misschien ook wel bij vrienden zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 13:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je zou eens kunnen beginnen met een goede vriendin, kijken hoe die reageert. Die kan natuurlijk niet jouw probleem oplossen (dat mag je ook niet van haar vragen), maar je kunt het wel gebruiken als oefening om erover te vertellen. Als je het dan goed uit je strot krijgt, kun je je ouders toch eens proberen. En de huisarts zal niet zomaar allemaal dingen in gang zetten zonder dat jij dat wil, maar die zou jou bijvoorbeeld wel kunnen helpen met een plannetje maken om het aan je ouders te vertellen.
En verder ben ik het eens met de rest: je ouders houden enorm veel van je, en ze zullen nooit willen dat jij in stilte lijdt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 13:28
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Citaat:
Je zou eens kunnen beginnen met een goede vriendin, kijken hoe die reageert. Die kan natuurlijk niet jouw probleem oplossen (dat mag je ook niet van haar vragen), maar je kunt het wel gebruiken als oefening om erover te vertellen. Als je het dan goed uit je strot krijgt, kun je je ouders toch eens proberen. En de huisarts zal niet zomaar allemaal dingen in gang zetten zonder dat jij dat wil, maar die zou jou bijvoorbeeld wel kunnen helpen met een plannetje maken om het aan je ouders te vertellen.
En verder ben ik het eens met de rest: je ouders houden enorm veel van je, en ze zullen nooit willen dat jij in stilte lijdt.
Ik heb het aan een vriend en vriendin verteld. Die hebben me allebij laten vallen. Ik denk dat ik gewoon ga vragen of mijn ouders een gesprek met me willen en het gewoon proberen te vertellen. Ik weet alleen niet goed hoe ik het gesprek moet starten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 14:14
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Is het misschien een idee om de openingspost uit te printen en dit aan je ouders te laten lezen, om er zo met hen over te kunnen beginnen?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 00:25
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Zo te lezen aan je verhaal, zit je nog in de veilige fase. Je ziet zelf in dat wat je doet schadelijk is, en dat het niet normaal is om te snijden.
Het is goed om het je ouders te vertellen, of om naar de huisarts / schoolcounselor te gaan voor advies.

Je "hulp-claim" is irrealistisch en onwerkelijk. Waar jij denkt dat je behoefte aan hebt, is om geredt te worden. En die hulp bestaat niet: kunnen artsen, psychologen, psychiaters etc ook niet bieden.
Wel kunnen ze je laten inzien, en je laten begrijpen, hoe je jezelf kunt helpen. Hoe je met je negatieve gevoelens kan dealen. En hoe jouw leven, en jouw lichaam je eigen verantwoordelijkheid is.

Je gedachtes en gewoontes met betrekking tot je zelfdestructieve neigingen horen wel een beetje bij je leeftijd. Dit wordt van nature ook minder, en verdwijnt op den duur, naarmate je ouder wordt :-)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2014, 11:56
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Ik weet niet of iemand dit bericht nog gaat lezen maar ik wou uit graag nog even delen voor als iemand met het zelfde probleem zit.
Ik had een brief geschreven aan mijn ouders en daar helemaal in uitgelegd hoe ik me voel en wat ik heb gedaan. Ik heb dit aan hun gegeven op een zondag toen we met z'n 3en thuis waren. Dit was gewoon het juiste moment. Mijn ouders waren erg geschrokken maar niet boos. We hebben het er nog tegenover gehad en het later ook mijn broer en zus verteld. We hdaden besloten om maandag ochtend meteen naar huisarts te gaan. De huisarts was erg begripvol en wou me graag helpen. Ze had me doorverwezen naar een jeugd psycholoog. Hier zat een wachtrij op van 30 dagen maar ik was blijkbaar een spoedgeval en de dag daar op (dinsdag) kreeg ik al een oproep dat ik niet de eerstvolgende woensdag maar die woensdag daar op kon komen voor een intakegesprek. Hier heb ik net als mijn ouders allemaal vragenlijsten ingevuld en ze waren er erg aardig en begripvol. Mijn school is ook gebeld en ik krijg daar ook nog gesprekken met mijn coach/mentor. Binnenkort ga ik praten met een psycholoog en gaan we kijken wat voor hulp ik nodig heb.
Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2014, 14:01
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Goed gedaan meid! Het gaat vast goedkomen. Sterkte.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-04-2014, 17:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heel moedig anoniempje! Fijn dat je nu goede hulp hebt
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2014, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wow, goed bezig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2014, 22:46
Verwijderd
Top! Echt goed dat je hulp hebt gezocht en hopelijk kom je er snel weer helemaal bovenop!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 00:14
!anoniempje!
!anoniempje! is offline
Dankje wel voor al jullie hulp en lieve berichten
Met citaat reageren
Oud 10-04-2014, 23:11
Woefzeidekat
Woefzeidekat is offline
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 21:05
Victoria_vicz
Avatar van Victoria_vicz
Victoria_vicz is offline
Goedzo! Veel succes & sterkte.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 16:36
Verwijderd
Good job!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vertel je het aan je ouders?
Verwijderd
98 22-04-2021 12:05
Liefde & Relatie hoe moet ik dit mijn ouders vertellen?????
myrtjuh13
28 04-05-2005 13:27
Psychologie hoe vertel ik mijn ouders dat het helemaal niet zo goed gaat
metallica
30 22-01-2004 20:25
Liefde & Relatie Hoe kan ik het mijn ouders vertellen?
sweet dreams
57 15-05-2003 20:38
Seksualiteit hoe vertel je het?? en meent mijn vriendje het volgens jullie?
framboosje
8 02-08-2002 07:28
Seksualiteit Voor de homo's: hoe vertelden jullie het je ouders?
jippiejojo
42 08-07-2002 10:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.