Oud 18-10-2002, 19:27
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Nouw, mensen... Dit is een verhaal wat ik wil gaan gebruiken voor een strip van me (Sins of Time)

Als jullie aub jullie mening willen geven en positief of negatief commentaar willen geven, ben ik (wellicht ) weer blij


De Legende van Vorador



In het begin der Tijden creëerde de oppergod Harakiri 7 Godenzonen en 7 Godendochters; 1 voor elk ander Universum.

Zijn 7 zonen waren: Gulip, Vorador, Keishi, Nareiko, Jarek, Lionus en Naka-Rishu

Zijn 7 dochters waren: Katsura, Nimué, Raoku, Lithoarus, Waxikao, Periku en Xeroku.


Harakiri stelde zijn zonen en dochters aan als heersers van de verschillende universa.

Elke God kreeg de taak om binnen 1 miljard jaar een nieuw ras te creëren dat zo ver mogelijk in de evolutie zou moeten komen.

Na 1 miljard jaar zou Harakiri oordelen over het lot van elk ras en het lot van zijn zoons en dochters.

Het maken van een nieuw ras begon met het uitroeien van het oude ras. Sommige Goden deden dit met geweld, andere Goden lieten het vorige ras gewoon verdwijnen, alsof het er nooit geweest was.

Vorador deed het met geweld. Hij gebruikte een deel van zijn magie om een asteroïde op te roepen die alle toen levende rassen uit zou roeien. Hierna begon het maken van een nieuw ras, Vorador’s ras, nu ook wel de mensheid genoemd.

Na elke eeuw kwamen de Goden bij Harakiri om hun resultaten te laten zien.

Vorador vond na 1 millennium dat het mensenras zich veel te langzaam ontwikkelde. Hij besloot zelf drastische maatregelen te nemen.

Hij wilde een nieuw ras ontwikkelen, eentje die gelijk zou staan aan de Goden, zodat hij ooit Harakiri’s plaats als oppergod in zou kunnen nemen.
Om dit te bereiken moest de mensheid eerst zichzelf uitroeien, aangezien de Aarde geen 2e asteroïde aan zou kunnen, dit zou de planeet compleet vernietigen. Vorador had een handige truc bedacht om dit op te lossen. Hij gebruikte z’n magie om alle eeuwen in een jaar te stoppen, alle tijden enkel nog afgescheiden door een magische poort bewaakt door een aantal door Vorador gecreëerd beest.

Vorador had het zo gepland dat deze beesten enkel degenen zouden vermoorden die zouden proberen door de poorten te gaan.
Dit ging echter niet zoals gepland. De beesten kregen een eigen wil en begonnen de mensen in de verschillende tijden te vermoorden. Vorador stopte dit gelijk door het bewustzijn van zijn beesten weg te halen.

Voordat Vorador verdere actie kon ondernemen, werd hij door Harakiri weggehaald en terechtgesteld.

Harakiri besloot om Vorador’s onsterfelijkheid weg te nemen. Harakiri kon wel zijn eigen zoon vermoorden, maar de liefde die hij in zich had, hield hem daarbij tegen.

Nu Vorador niet langer onsterfelijk was, ging hij terug naar de Aarde en ging verder met zijn plan, nu zinnend op wraak en vastbesloten z’n vader Harakiri te vermoorden.

Hij hief alles op, liet z’n beesten verdwijnen en de poorten ook. Men kon nu makkelijk van tijd naar tijd lopen.

Vorador dacht dat de mensheid nu wel oorlog zou gaan voeren en zichzelf zou vernietigen, maar dit was echter niet zo.

Een aantal priesters uit Madonia Village begonnen een organisatie te vormen die ‘de ongenoemde kwade Godheid’ moest vernietigen. Om dit probleem op te lossen ging Vorador in eigen persoon naar de tempel van Madonia Village en vermoordde vrijwel elke aanwezige priester.
Slechts een paar priesters overleefden deze aanslag.

Vorador bereikte echter totaal niet wat hij wilde bereiken. Een groot aantal magiërs en strijders van over de hele wereld verzamelden zich en sloegen de handen ineen om Vorador te verslaan.

De sterkste groep magiërs, door het volk simpelweg The Elders genoemd, bedachten een spreuk waardoor ze Vorador in een magisch kristal in zouden kunnen sluiten in het binnenste van de Aarde.

Vorador voelde dat de opstanden steeds groter werden, en hij maakte persoonlijke lijfwachten die alle indringers moesten vernietigen.

Na een jaar had de mensheid zichzelf voorbereid op de strijd tegen Vorador.

Vorador’s bewakers legden het na een felle strijd af tegen de krijgers en The Elders. Omdat The Elders magische beesten op konden roepen, waren Vorador’s bewakers uiteindelijk in een hoek gedreven en gedood.

Vorador verscheen hierna voor de mensheid. Een felle strijd begon hierna. Honderdduizenden mensen stierven in deze strijd, maar uiteindelijk werd Vorador met een magische spreuk vastgezet en uiteindelijk zeer verzwakt door de magische aanvallen van The Elders. Toen hij eenmaal zwak was, deden alle krijgers die nog over waren alles eraan om Vorador nog vast te houden.

The Elders begonnen nu aan hun machtige spreuk. Na zeer veel moeite werd Vorador vastgezet in een magisch kristal waar hij tot in de eeuwigheid zou moeten blijven.




Het verhaal is hiermee echter nog niet beëindigd. Vorador’s lichaam was weggeborgen, en veel van z’n geest ook, maar er waren nog kleine delen van z’n geest die nog voort leefden. Deze geest-delen zetten zich door de eeuwen heen uiteindelijk om in materie. Een deel daarvan werd het zwaard de Tharaz-Gûl, de andere overige delen veranderden in soortgelijke voorwerpen, hoewel niemand nog weet wat voor voorwerpen dit zijn geworden…

Vorador’s geest creëerde ook vanuit zijn gevangenis een boek dat zou kunnen zorgen voor zijn terugkeer op Aarde. Dit boek is onvernietigbaar.

Vlak na Vorador’s dood is er een groepering geweest die poogde Vorador uit z’n gevangenis te laten komen. Ze wisten het gehele ritueel dat nodig was om Vorador terug te krijgen uit het hoofd. Ze voerden het ritueel uit, maar niet compleet, er ontbrak nog maar 1 ding aan: ze moesten uiteindelijk een spreuk uit het door Vorador gecreëerde boek hardop uitspreken. Ze werden tegengehouden voor ze deze spreuk uit konden spreken.

Vorador bleef ten ruste. Maar de legende over zijn terugkeer bestaat nog. In preciese woorden:

The Prophecy speaks of the time when the bringer of death will return. In this time, an innocent person will be possessed and release Vorador. Death will be found in every corner once again. But yet hope remains. There will be some who resist his power and who will possess the power to stop him in the ways necessairy. One person will rise above these persons and destroy the Bringer of Death. This person is the Chosen, the one who has been born solely to bring peace to the world for all eternity…


Harakiri heeft zelf dit lot bepaald. Als er niemand van het menselijk ras is die Vorador vernietigd, zal Harakiri dit lot accepteren, want hij heeft dit lot zelf bepaald. Ook al zou dit leiden tot zijn eigen dood, dat maakt hem niks uit. Leven is leven, dood is dood.





het is volgens mij een beetje te fantasie-achtig, maarja :/
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 22:00
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 23:32
Verwijderd
Beetje fantasy-achtig? Beetje?

Het is moeilijk om hier wat over te zeggen. Het is een samenvatting van een strip die je wilt gaan maken, dus aan opmerkingen over deze tekst an sich heb je bizar weinig.

Voor zover de lijn van tekst tot strip te trekken valt, kan ik je dingen vertellen die je waarschijnlijk al wist. Gooi niet alle karakters tegelijk in de ring (zoals hier, binnen drie regels vijftien namen noemen (waarvan er dertien niet echt meer terugkomen) is echt dodelijk.

Ik zou je nog kunnen adviseren om die legende op het laatste te herschrijven naar ouder en mystieker Engels. Bombastische taal doet het altijd goed bij oude legende's. Kijk alleen uit voor cliché's. Je bent nu soms al op de rand, met het kristal, het zwaard en 'The Elders'. Probeer maar eens drie fantasy-boeken op rij te vinden waarin met niet spreekt over een magisch zwaard, oude grijsaards die met een toverspreuk het kwaad uitbannen, enz. bij wijze van spreken.

Nog iets anders; ik weet niet genoeg van die talen, maar is 'Harakiri' niet de kreet die bepaalde lui uitstoten op het moment dat ze zelfmoord plegen? Ninja's, samurais? Of was dat Harikira? Ik weet het niet meer. Wel leuk om met je oppergod aan zelfmoord te refereren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 11:50
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Beetje fantasy-achtig? Beetje?

Het is moeilijk om hier wat over te zeggen. Het is een samenvatting van een strip die je wilt gaan maken, dus aan opmerkingen over deze tekst an sich heb je bizar weinig.

Voor zover de lijn van tekst tot strip te trekken valt, kan ik je dingen vertellen die je waarschijnlijk al wist. Gooi niet alle karakters tegelijk in de ring (zoals hier, binnen drie regels vijftien namen noemen (waarvan er dertien niet echt meer terugkomen) is echt dodelijk.

Ik zou je nog kunnen adviseren om die legende op het laatste te herschrijven naar ouder en mystieker Engels. Bombastische taal doet het altijd goed bij oude legende's. Kijk alleen uit voor cliché's. Je bent nu soms al op de rand, met het kristal, het zwaard en 'The Elders'. Probeer maar eens drie fantasy-boeken op rij te vinden waarin met niet spreekt over een magisch zwaard, oude grijsaards die met een toverspreuk het kwaad uitbannen, enz. bij wijze van spreken.

Nog iets anders; ik weet niet genoeg van die talen, maar is 'Harakiri' niet de kreet die bepaalde lui uitstoten op het moment dat ze zelfmoord plegen? Ninja's, samurais? Of was dat Harikira? Ik weet het niet meer. Wel leuk om met je oppergod aan zelfmoord te refereren.

LUH-3417

owkeej, bedankt voor alle tips, ik zal binnenkort de text herschrijven

harakiri is idd wat de samurais zeggen voordat ze zelfmoord plegen om hun eer te herstellen

ik vond het wel een leuk idee om de link te leggen tussen de functie van de oppergod (het creëren van leven) en de betekenis van z'n naam (zelfmoord plegen, dus het eigen leven beëindigen)

ik zal bij het herschrijven ook wel proberen de cliché's weg te werken...

en de 15 karakters die ik in de 1e 3 regels had genoemd, heb ik niet terug laten komen, omdat de legende van Vorador slechts een introductie in de wereld van m'n strip is.....

ik ben nog bezig met het schrijven van de rest van m'n verhaal, als ik dat af heb, plaats ik het wel....

in ieder geval komt 1 van de zusters van Vorador terug en ze speelt een betrekkelijk grote rol in het verhaal (de zus van hem die terug komt is Katsura)


nog effe 1 klein vraagje: Wat is Bombastische taal?
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 23:56
Verwijderd
Bombastisch taalgebruik is vaak hoogdrafend en lyrisch. Kijk maar eens of je wat gedichten van Bilderdijk kan vinden, die was er nogal mee bezig.

Als je het wilt vinden in het genre van de fantasy, ben ik bang dat ik je alleen maar kan verwijzen naar powermetal- of zogeheette fantasymetal- bands als Rhapsody, Stratovarius, Avantasia, Edguy en consorten kan verwijzen.

Hoewel het wel vaak een probleem is dat die bombastische taal vaak terugvalt op cliché's (mighty warrior, holy dragon, wise king, bla bla). Maar je ziet maar.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 21:36
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Het verhaal zelf:
Leuk. Het is fantasy-achtig, maar leuk. Je hebt het leuk bedacht, maar bepaalde namen, uitdrukkingen e.d. zijn cliché's. Dat is jammer, want dat maakt het eigenlijk tot een standaard tekst, wat op iets als the LotR, the WoT etc. lijkt. Dat is jammer, want dat kennen wij allemaal al.
Het is wel leuk dat het geen eeuwige strijd tussen het goede en het kwade is, het is een strijd tussen (o.a.?) zoon god en vader god.

Het was interessant. Bravo.



Spelling:

"(...) door een magische poort bewaakt door een aantal door Vorador gecreëerd beest"
beesten.

"(...) Vorador met een magische spreuk vastgezet en uiteindelijk zeer verzwakt door de magische aanvallen van The Elders. "
Twee keer het woord 'magische'. Hinderlijke herhaling, probeer een synoniem te vinden, of laat het woord één keer weg.

"Het verhaal is hiermee echter nog niet beëindigd."
Het moet 'geëindigd' i.p.v. beëindigd zijn.

"Dit boek is onvernietigbaar."
Volgens het Wolters NL ster woordenboek bestaat het woord 'onvernietigbaar' niet. Gebruik hier bijvoorbeeld: 'niet te vernietigen'.

"Ze wisten het gehele ritueel dat nodig was om Vorador terug te krijgen uit het hoofd. Ze voerden het ritueel uit, maar niet compleet, er ontbrak nog (...)"
Twee keer ritueel achter elkaar. Hinderlijke herhaling, gebruik een synoniem, of laat het woord 'ritueel' weg.

"Ze wisten het gehele ritueel dat nodig was om Vorador terug te krijgen uit het hoofd. Ze voerden het ritueel uit, maar niet compleet, er ontbrak nog maar 1 ding aan: ze moesten uiteindelijk een spreuk uit het door Vorador gecreëerde boek hardop uitspreken. Ze werden tegengehouden voor ze deze spreuk uit konden spreken."
Het woord 'ze' is hinderlijke herhaling. Als je het zovaak gebruikt, stoort het de lezer. Het is gemierenneuk, maar het is me door een vroegere Nederlands lerares op mijn hart gedrukt.
Zij heeft mij hiermee erger 'lastig gevallen' dan dat ik nu bij jou doe.

"Vorador bleef ten ruste."
Mooie zin.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:45
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
tering, scimmia, je bent er wel een die bij spelling op de details let, zeg

ik begrijp niet echt wat er hinderlijk aan is als ik bijv. 2x het woord ritueel gebruik


maargoed, als ik alles bekijk van wat jij met jouw spellingscontrole erbij zet, is eigenlijk m'n hele text een grote klomp vol met hinderlijke herhaling
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:48
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Bombastisch taalgebruik is vaak hoogdrafend en lyrisch. Kijk maar eens of je wat gedichten van Bilderdijk kan vinden, die was er nogal mee bezig.

Als je het wilt vinden in het genre van de fantasy, ben ik bang dat ik je alleen maar kan verwijzen naar powermetal- of zogeheette fantasymetal- bands als Rhapsody, Stratovarius, Avantasia, Edguy en consorten kan verwijzen.

Hoewel het wel vaak een probleem is dat die bombastische taal vaak terugvalt op cliché's (mighty warrior, holy dragon, wise king, bla bla). Maar je ziet maar.

LUH-3417
jah, ik zie het wel

maar zoals je al zegt is het wel erg lastig om bombastische taal te gebruiken en niet steeds terug te vallen op allerlei cliché's.....

naja, ik zal kijken of ik er wel wat van kan vinden....
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:41
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
tering, scimmia, je bent er wel een die bij spelling op de details let, zeg

ik begrijp niet echt wat er hinderlijk aan is als ik bijv. 2x het woord ritueel gebruik


maargoed, als ik alles bekijk van wat jij met jouw spellingscontrole erbij zet, is eigenlijk m'n hele text een grote klomp vol met hinderlijke herhaling
Sowwie
Maar ik ben, qua spelling, een rasechte zeikerd

Ik ga mezelf citeren:
"Probeer te letten op "hinderlijke herhaling". Dit is een begrip dat mijn laatste Nederlands docente mij heeft geleerd. Het houdt in dat een zin niet continu met een bepaald zinsdeel moet beginnen.
Als ezelsbruggetje kan je die zinnen APO en OPA-zinnen noemen.
APO: Ander zinsdeel, Persoonsvorm, Onderwerp.
OPA: Onderwerp, Persoonsvorm, Ander zinsdeel.
Dit kan hele lastig zijn om te lezen. het moet evenwichtig met elkaar afgewisseld zijn."
En dit is dus niet alleen bij de OPA en APO zinnen, maar ook bij woorden. Het leest af en toe lastig, als je HH gebruikt.

Maar over het algemeen vond ik 'em goed hoor!
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:45
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Sowwie
Maar ik ben, qua spelling, een rasechte zeikerd

Ik ga mezelf citeren:
"Probeer te letten op "hinderlijke herhaling". Dit is een begrip dat mijn laatste Nederlands docente mij heeft geleerd. Het houdt in dat een zin niet continu met een bepaald zinsdeel moet beginnen.
Als ezelsbruggetje kan je die zinnen APO en OPA-zinnen noemen.
APO: Ander zinsdeel, Persoonsvorm, Onderwerp.
OPA: Onderwerp, Persoonsvorm, Ander zinsdeel.
Dit kan hele lastig zijn om te lezen. het moet evenwichtig met elkaar afgewisseld zijn."
En dit is dus niet alleen bij de OPA en APO zinnen, maar ook bij woorden. Het leest af en toe lastig, als je HH gebruikt.

Maar over het algemeen vond ik 'em goed hoor!
hmmz :/

ik begon eigenlijk al te denken dat je het volledig af zat te kraken

het laatste watg mijn nederlands docente me heeft geleerd was: ga niet te veel van een vrouw houden, geeft je enkel ellende

maar qua nederlandse lessen leerde ze ons toch nix
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:53
Verwijderd
Wel typisch dat een vrouwelijke docent dat dan weer zegt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:18
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
hmmz :/

ik begon eigenlijk al te denken dat je het volledig af zat te kraken

het laatste watg mijn nederlands docente me heeft geleerd was: ga niet te veel van een vrouw houden, geeft je enkel ellende

maar qua nederlandse lessen leerde ze ons toch nix
Nope, ik ben perfectionist. Ik kan niet anders, geloof ik.

Wat heb je dan een opmerkelijke docente.

Succes met de rest van het verhaal!
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:57
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Wel typisch dat een vrouwelijke docent dat dan weer zegt.

LUH-3417
mjah
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:00
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Nope, ik ben perfectionist. Ik kan niet anders, geloof ik.

Wat heb je dan een opmerkelijke docente.

Succes met de rest van het verhaal!
hmmz.... ik bedenk me iig wel een paar keer voor ik een verhaal van mezelf aan jou geef

ik had idd een opmerkelijke docente

ze zei ons ook steeds dat ze enkel lerares is geworden omdat ze anderen wilde laten lijden, alleen ze zei dat ze er later achter kwam dat ze daar geen talent voor had
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 00:28
Verwijderd
Dan had ze beter meesteres kunnen worden in plaats van lerares, denk ik.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:21
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Dan had ze beter meesteres kunnen worden in plaats van lerares, denk ik.

LUH-3417
ghehehehehe

ik was er wel blij mee dat ze lerares was geworden, bij haar hoefden we echt nooit te werken

en voor de vakken die ik van haar kreeg, haalde ik op de een of andere vreemde manier alleen maar voldoendes
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.