Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2002, 16:12
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
hey
Ik verwond mezelf al zo´n dik jaar....maar nu komen de gedachten om er voor goed een einde aan te maken veel vaker....
Ik probeer alweer een maand om te stoppen met zelfverwonding...maar de gevoelens om zelfmoord te plegen worden steeds sterker.....Ik weet niet wat ik opeens heb....moet ik hier over praten met mensen....enzo ja met wie dan???...Ik wil er geen zelfmoord plegen voor de omgeving( ik weet wat voor pijn ik ze er mee zou doen)...maar aan de andere kant zal me zelfmoord ook een soort verlossing zijn....Ik wil er graag over praten....want als ik er mee rond blijf lopen dan wordt het alleen maar erger....wat moet ik doen.....ik wil niemand pijn doen....

Alvast heel erg bedankt...

Phoebe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2002, 16:54
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb vaak met hetzelfde idee rondgelopen, maar achteraf ben ik zo blij dat ik het niet gedaan heb. Weet je, nu zit je zo verscholen in het donker dat je geen lichtpuntje meer ziet. Maar het licht, de zon, is er wel en die zal jou nooit in de steek laten, ook al lijkt dat nu wel zo.
Zelfmoord plegen heeft nooit zin. Je bent dan wel dood, je hoeft niets meer van die ellende te merken, maar jouw familie sterft met jou mee, zij het niet lichamelijk, dan wel geestelijk. En hoe zou je het vinden om ooit weer in vreugde te kunnen leven? Misschien zeg je nu: dat zal nooit gebeuren, ik ben het niet waard, of denk je dat ik nu maar iets verzin. Geloof me, dat is niet zo, ik heb het zelf allemaal meegemaakt.
Probeer met mensen te praten (weten ze van jouw gevoelens?), probeer hulp te zoeken. Helemaal alleen zul je er niet uit komen, je hebt steun nodig. Mocht je behoefte hebben aan praten, kun je me mailen of toevoegen op msn.
Hou vol! Liefs Anne

Leuke avater trouwens, die had ik eerst ook!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:30
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef:
hey
Ik verwond mezelf al zo´n dik jaar....maar nu komen de gedachten om er voor goed een einde aan te maken veel vaker....
Ik probeer alweer een maand om te stoppen met zelfverwonding...maar de gevoelens om zelfmoord te plegen worden steeds sterker.....Ik weet niet wat ik opeens heb....moet ik hier over praten met mensen....enzo ja met wie dan???...Ik wil er geen zelfmoord plegen voor de omgeving( ik weet wat voor pijn ik ze er mee zou doen)...maar aan de andere kant zal me zelfmoord ook een soort verlossing zijn....Ik wil er graag over praten....want als ik er mee rond blijf lopen dan wordt het alleen maar erger....wat moet ik doen.....ik wil niemand pijn doen....

Alvast heel erg bedankt...

Phoebe
Ik denk dat je er verstandig aan doet om hier inderdaad met iemand over te praten, bijvoorbeeld met je huisarts. Hij of zij kan je dan doorverwijzen naar een hulpverlener. Dat je probeert om met jezelf te verwonden te stoppen is alleen maar positief. Het lost namelijk geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Ik vind het ook positief dat je geen zelfmoord wilt plegen omdat je de mensen uit je omgeving geen pijn wilt doen. De volgende stap is om definitief van die zelfmoordgedachten af te komen en samen met iemand een oplossing te vinden voor je problemen die tot je zelfverwonding en je zelfmoordgedachten hebben geleid. Mocht je er behoefte aan hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 18:45
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hulp zoeken lieverd....

En als je niet zelf meteen naar de huisarts ofzo durft te stappen, praat dan eerst met iemand die je vertrouwd...

de Wil is er iig bij je....

K weet zeker dat het je ook gaat lukken.

*knuv*

laura.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:12
Davide
Davide is offline
Ik neem aan dat jij de oorzaak weet van je zelfmoordgevoelens en hier niet over kan/durft te praten.. misschien komt het doordat je geen doel meer in het leven hebt/ziet. Als je met niemand wilt praten, of niemand vertrouwd om mee te praten, dan moet je zelf gaan vechten. Als je de kracht nog hebt om voor je zelf doelen te stellen. Doe dit stapje voor stapje, iedere dag kun je voor jezelf een doel gaan stellen en als je aan het eind van deze dag je doel hebt bereikt, als is het maar iets heel kleins, dan zul je zien dat je je al iets beter voelt. In gevecht met jezelf zijn is niet iets leuks om mee te maken, maar zie het als een fase waar je door heen moet zien te komen. En ik weet dat het pijn doet en dat het moeilijk is en waarschijnlijk weet je van binnen alles al wat ik nu vertel, maar je bent te moe om er iets mee te doen. Ik zou graag met je willen praten, omdat ik zelf ook nog steeds aan het 'vechten' ben. Als jij dat ook wil moet je me even toevoegen bij msn (als je dat ook hebt)

Veel sterkte in iedergeval als ik geen contact met je krijg
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Probeer idd te praten..
Met mensen die je vertrouwt, die je kunnen helpen..
Ook al is het alleen maar om je verhaal
kwijt te kunnen.
Heel veel suc6..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:24
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik denk dat je er ook over moet praten, met iemand die je echt vertrouwd.
ik heb het ook gedaan, en zij luisterde naar mij en ik naar haar, het heeft heel veel duidelijk gemaakt voor mij.
en blijf bij het idee dat je veel mensen pijn doet, dat is heel goed.
en met het zelfverwonden stoppen wordt altijd heel makkelijk gezegt, ik stop wel ff of (mijn) vrienden zeggen joh stop gewoon, maar dat is niet makkelijk.
probeer het met de dag en beloon je zelf ook zeg dat het goed van je zelf is
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 20:39
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
probeer dr over te praten met mensen die je echt goed kent en die je echt kan vertrouwen.. alle anderen zullen je alleen maar laten vallen.. geloof me ik kan het weten.. enne zelfmoord is geen oplossing, gewoon een tijdelijke vluchtweg. k ken je verder niet ofzo maar ik zou het toch wel behoorlijk laf vinden als iemand gewoon wegrent voor zn problemen.. maarja dat ben ik maar, ben zelf ook net als jij, wil ook dood enzo. maar dat ik het laf vind houd me in leven. en als je toch vind dat t t echt niet waard vind, denk even aan de mensen om je heen.. of denk hou jij het zou vinden als een vriendin van jou opeens zelfmoord zou plegen en jou dr nix over had verteld. als je niemand wat verteld kan niemand je helpen en weet niemand dat je ergens mee zit..
naja alsje ooit nog ffe met iemand wil praten ofzo meel me maar of voeg me maar toe op msn
nogwatjuh@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord...
Robert2327
2 23-01-2017 12:11
Psychologie Zelfmoord
MarkMusic
5 18-02-2014 12:08
Psychologie zelfmoord, HELP!!
ExpoRules
17 01-11-2010 18:47
Psychologie zelfmoord
black~light
2 06-08-2003 20:22
Psychologie Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me...
~~dolce~~
42 27-06-2003 21:17
Psychologie mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege..
Verwijderd
8 17-10-2002 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.