Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 13:50
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline

Is het N&G profiel echt zo erg als ze zeggen???
Of proberen de leraren je alleen maar bang te maken????

Veel Liefs...

=XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 14:18
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 03-08-2003 @ 14:50:

Is het N&G profiel echt zo erg als ze zeggen???
Of proberen de leraren je alleen maar bang te maken????

Veel Liefs...

=XxX= Angelina
Wat bedoel je met "erg"? Als je goede cijfers haalt voor de exacte vakken is er in ieder geval niets om je ongerust over te maken, lijkt me.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:29
snoops
Avatar van snoops
snoops is offline
Ik doe ook N&G en het is helemaal niet erg!!!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:34
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik doe N&G en heb er totaal geen problemen mee hoor.
Trouwens, bij ons op school zeiden leraren juist dat N&T erg was en N&G een uitweg voor beta's die niet zo heel erg goed zijn in natuurkunde en wiskunde
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:44
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 03-08-2003 @ 15:18:
Wat bedoel je met "erg"? Als je goede cijfers haalt voor de exacte vakken is er in ieder geval niets om je ongerust over te maken, lijkt me.
Nou bedankt.!!
Ze zeggen allemaal da die molberekeningen enzo moeilijk zijn...
Weet je wel...
Maar natuurlijk weet ik dat niet...
Ik krijg het pas na de vakantie bij scheikunde...
Maar toch bedankt...

=XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:47
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik hoop echt dat dat waar is...
Ik ben namelijk geen held in Wiskunde en Natuurkunde...
En de rest moeten we dan zien...

Maar hartstikke bedankt...

=XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:57
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 03-08-2003 @ 15:47:
Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik hoop echt dat dat waar is...
Ik ben namelijk geen held in Wiskunde en Natuurkunde...
En de rest moeten we dan zien...

Maar hartstikke bedankt...

=XxX= Angelina
Als je niet goed bent in wis- en natuurkunde is N&G in ieder geval een goede optie. Wat je opmerking over molberekeningen bij scheikunde bereft: als je eenmaal weet hoe het principe daarvan in elkaar zit levert dat verder geen problemen op.
Mocht je straks overigens ondersteuning in wis-, natuur- en/of scheikunde nodig hebben, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres dat in het bijlestopic boven op dit forum vermeld staat.

@Sherco: N&T gaat weliswaar dieper op de inhoud van de exacte vakken in dan N&G, maar om N&T op grond daarvan erg te noemen gaat mij wel erg ver. Ik heb ook het idee dat de leraren bij jou op school daarmee onbedoeld leerlingen afschrikken om voor een technische studie te kiezen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:08
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
THANKS...

Nou ik zie wel of ik bijlessen nodig heb...
In ieder geval is wiskunde mijn slechtste vak...
en dat weet ik nu al...
Scheikunde is mijn beste...

Maar misschien heb ik het nog nodig...

=XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:11
Verwijderd
Ik doe nu een jaartje NG en tot nu toe gaat het allemaal prima, ik ben alleen wel het laatste half jaar ziek geweest (Pfeiffer) waardoor ik nu de molberekeningen met scheikunde en krachen niet onder de knie heb. Ik zie er erg tegen op om dat volgend jaar allemaal te moeten gaan oefenen. Veel succes en als ik je iets kan aanraden is alles bijhouden. Dat maakt het al een stuk makkelijker allemaal
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:00
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Bedankt...

Mag vragen wat de ziekte van Pfeiffer is???
(Sorry ik ben een beetje dom in die dingen)
Maar hartstikke bedankt voor je reactie...

Veel Liefs, en sterkte...

=XxXxX= Angelina
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:24
Verwijderd
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 04-08-2003 @ 13:00:
Bedankt...

Mag vragen wat de ziekte van Pfeiffer is???
(Sorry ik ben een beetje dom in die dingen)
Maar hartstikke bedankt voor je reactie...

Veel Liefs, en sterkte...

=XxXxX= Angelina
Pfeiffer is een ziekte die je krijgt door overbrenging van speeksel, dat kan bv door hetzelfde glas gebruiken of hetzefde flesje of zoals de Engelse naam het al zegt (kissing disease) door zoenen. *dat laatste is bij mij iig niet het geval *
Pfeiffer zorgt voor onverklaarbare moeheid, regelmatig koorts, opgezette klieren, opgezette milt en nieren, misselijkheid, duizeligheid en kan er voor zorgen dat je een beetje geel gaat zien. Iedereen draagt het Pfeiffer-virus bij zich maar over het algemeen krijgen alleen mensen met een zwakke weerstand die er nog eens extra mee in aanraking komen het.
Ik zal je niet vermoeien met het verhaal hoe het bij mij is gegaan - is nogal een lang verhaal maar ik hoop dat dit helpfull is.Ik moet overigens nog aan dit verhaal toevoegen dat je Pfeiffer meestal minimaal een half jaar hebt maar dat dat kan oplopen tot zo'n twee jaar of zelfs langer.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:25
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik heb N&G gedaan (HAVO) en achteraf gezien viel het best mee, maar er waren tijden (vooral in de 4e) dat het echt moeilijk was, vooral als je niet gemotiveerd bent.
De stof was niet echt mijn probleem, maar meer de motivatie, dat weer het gevolg was van een 'hoge werkdruk'. Bij biologie bijvoorbeeld, in 2/3 weken moest je 1 hoofdstuk af hebben. (maar goed, het was ook een dik boek en ik ben niet zo'n ster in bio, dus daar kan het ook aan liggen )
En dan heb je uiteraard nog huiswerk voor andere vakken, verslagen die je moet maken, waar je (als je niet zo'n vlotte pen hebt zoals ik ) toch wel wat uurtjes mee kwijt bent.
In de 4e heb ik mijn herfstvakantie (vrijwillig en bewust) opgegeven om alles bij te werken en in te halen.

tips >
- zorg dat je niet achterloopt
- samenvattingen (of iets in die richting) maken en goed bewaren! Ik heb dit ook gedaan voor sommige vakken en dat bleek achteraf niet alleen reuze handig te zijn voor proefwerken, maar ook voor je examen later
- doe mij niet na en gebruik geen vakantie om alles bij te werken, dit kan best demotiverend werken

Als je de 4e goed weet te redden is de 5e klas echt een eitje.
N&G is pas erg wanneer je er niets voor wilt doen, geen huiswerk maken of niet leren voor proefwerken e.d., maar het is zeker niet erg als je goed bent in scheikunde en je weet te motiveren voor andere vakken.

ps. ik heb hier nog wat samenvattingen liggen, mocht je ze willen hebben, stuur maar een mailtje of voeg me maar toe op msn.

s6
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:08
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Hartstikke Bedankt voor de tips...

Ik denk dat ik het hard kan gebruiken...
Maar ik heb hard moeten vechten om NG te mogen doen...
Dus nu zet ik echt door...
Ik wou eerst kiezen voor EM, maar ja, mij liggen Aardrijkskunde en Geschiedenis helemaal niet, dus had dat geen zin...
Toen moest ik er hard voor vechten om NG te doen... dus ik heb wel de motivatie denk ik!!
Hartstikke bedankt voor de TIPS!!

ik heb je btw toegevoegd op MSN als je dat niet erg vind...

Groetjes =XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:10
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 04-08-2003 @ 14:24:
Pfeiffer is een ziekte die je krijgt door overbrenging van speeksel, dat kan bv door hetzelfde glas gebruiken of hetzefde flesje of zoals de Engelse naam het al zegt (kissing disease) door zoenen. *dat laatste is bij mij iig niet het geval *
Pfeiffer zorgt voor onverklaarbare moeheid, regelmatig koorts, opgezette klieren, opgezette milt en nieren, misselijkheid, duizeligheid en kan er voor zorgen dat je een beetje geel gaat zien. Iedereen draagt het Pfeiffer-virus bij zich maar over het algemeen krijgen alleen mensen met een zwakke weerstand die er nog eens extra mee in aanraking komen het.
Ik zal je niet vermoeien met het verhaal hoe het bij mij is gegaan - is nogal een lang verhaal maar ik hoop dat dit helpfull is.Ik moet overigens nog aan dit verhaal toevoegen dat je Pfeiffer meestal minimaal een half jaar hebt maar dat dat kan oplopen tot zo'n twee jaar of zelfs langer.
Bedankt voor de info, ik wist er namelijk niks van af...
Ik vind het wel erg voor je...
Ik hoop echt dat je er helemaal overheen bent, want zoiets wens
ik zelfs mijn ergste vijand niet toe...
Maar bedankt voor de informatie...
Ook dat van het N&G profiel

Thank You Very Much...

Groetjes =XxX= Angelina

ps. als je wil mag je me wel bij MSN toevoegen, als je dat hebt!?
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:32
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 04-08-2003 @ 19:08:
Hartstikke Bedankt voor de tips...

Ik denk dat ik het hard kan gebruiken...
Maar ik heb hard moeten vechten om NG te mogen doen...
Dus nu zet ik echt door...
Ik wou eerst kiezen voor EM, maar ja, mij liggen Aardrijkskunde en Geschiedenis helemaal niet, dus had dat geen zin...
Toen moest ik er hard voor vechten om NG te doen... dus ik heb wel de motivatie denk ik!!
Hartstikke bedankt voor de TIPS!!
Je keuze lijkt me goed; ik herken mezelf er in. Ik ben in geen enkel vak slecht, durf ik van mezelf te zeggen (hoogmoed, sorry ) maar ik interesseerde me totaal niet voor geschiedenis en aardrijkskunde, dit in tegenstelling tot bijv. natuurkunde.

Ik doe nu N&G met natuurkunde 2 (en economie 1) maar heb er wel eens over gedacht of het niet beter was geweest om N&T te gaan doen. Volgens een klasgenoot (die wel N&T doet) had ik best natuur en techniek kunnen gaan doen. Probleem is namelijk dat ik biologie niet zo zie zitten; ik wil niet weten hoe een plant in elkaar zit of zoiets. Maar ik krijg bij biologie helaas ook veel stof die me gestolen kan worden. M'n cijfers waren dit jaar goed, dus ik had niets te klagen. Volgens mij heb je goed gekozen als je gemotiveerd bent. Onthoud gewoon: waar een wil is, is een weg
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:56
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
@Sherco: N&T gaat weliswaar dieper op de inhoud van de exacte vakken in dan N&G, maar om N&T op grond daarvan erg te noemen gaat mij wel erg ver. Ik heb ook het idee dat de leraren bij jou op school daarmee onbedoeld leerlingen afschrikken om voor een technische studie te kiezen.
Jah, ik weet het... in mijn jaar zit ook geen enkel meisje dat N&T doet, volgend jaar is er 1 meisje, gewoon omdat ze zeggen dat het wat moeilijker is dat N&G.
Maar ach, N&T is toch niks voor mij
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:00
Verwijderd
Ik heb in de 3e heel erg getwijfeld over mijn profiel. Aan de ene kant E&M en aan de andere kant N&G. Ik was niet echt heel goed in wiskunde, maar ik heb uiteindelijkt toch N&G gekozen. En ik moet zeggen dat het heel erg meevalt. Natuurkunde is een vak waarbij je alles goed moet bijhouden maar dan is het ook wel heel goed te doen. Scheikunde vind ik absoluut niet moeilijk, in de 3e stelt het niets voor, maar als je goed oplet en alles probeert te begrijpen dan is scheikunde een van de makkelijkste vakken. Voor biologie hetzelfde, het ligt er wel aan of je een goede leraar hebt, maar meestal worden onderwerpen zodanig uitgediept dat het goed te doen is. Wiskunde vond ik moeilijk in de 3e maar toch vond ik het in de 4e niet echt veel moeilijker. Je moet alles goed bijhouden en rekening houden met andere vakken, maar NG is heel goed te doen, zeker als je je een beetje inspant. De leraren proberen de leerlingen waarschijnlijk te demotiveren voor de natuurprofielen omdat er grote lerarentekorten zijn bij deze vakken, zo is het iig bij mij op school
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:44
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik heb NG en NT gedaan en ik vond het helemaal niet 'erg'.
(Wisk B2 vond ik wel 'erg')
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2003, 22:22
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Ik doe zelf N&T, maar in de 4e en 5e klas is dat grotendeels gelijk aan N&G.

Een ding waar ik enorm spijt van heb is scheikunde. In de VWO4 hadden we een zak van een docent, die niks uitvoerde omdat hij toch met pensioen zou gaan. De stof was vrij eenvoudig en voor toetsen haalde je al snel een 8, dus na de eerste periode beschouwden we scheikunde als facultatief en kwam niemand meer opdraaien (vaak ook de docent niet).

In VWO5 bleek echter pas hoe groot de achterstand was. Ik miste (en mis nog steeds) enorm veel basiskennis en inzicht om van scheikunde een begrijpbaar vak te maken. Ik haal welliswaar geen enorme onvoldoendes (volgens mij sta ik een 6 op m'n overgangsdossier, een 6.5 op m'n examendossier) maar het vak is echt een blok aan m'n been omdat ik vrijwel alles half snap.
__________________
so young but so cold
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 09:52
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Nou...
Ik hoop dat ik een goeie leraar krijg voor scheikunde,
Dat zal ook wel want er komen 2 nieuwe leraren en die oudere
die ik dit jaar dus had is een SUPER vent!!
Ja de andere leraar is ergens anders gaan werken, en dat moest
blijkbaar een rottige leraar zijn geweest...
Maar jah... ik zal er het beste van maken!!

Groetjes =XxXxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 10-08-2003 @ 10:52:
Nou...
Ik hoop dat ik een goeie leraar krijg voor scheikunde,
Dat zal ook wel want er komen 2 nieuwe leraren en die oudere
die ik dit jaar dus had is een SUPER vent!!
Ja de andere leraar is ergens anders gaan werken, en dat moest
blijkbaar een rottige leraar zijn geweest...
Maar jah... ik zal er het beste van maken!!

Groetjes =XxXxX= Angelina
veel suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 22:18
Ndimension
Ndimension is offline
Ik ben goed in Wiskunde, maar zuig in SK en NA, daarom zag ik er toch tegen op om straks met 4 Havo te beginnen, maar dankzij jullie zie ik er weer de zonnige kant van in
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:01
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Blij om zulke reacties te krijgen...
Hartstikke bedankt!!
Zonder jullie had ik niet echt geweten hoe het is...
Het leek me allemaal heel zwaar...
Maar ik ben blij dat jullie me meer info hebben kunnen geven!!

HARTSTIKKE BEDANKT!!!

Groetjes =XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:32
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik doe ook NG, en alleen maar vanwege geneeskunde. Tis niet extreem moeilijk, maar doe alsjeblieft 1 ding: zorg dat je niet achter loopt, en begin ruim van te voren met leren.

Idd, het zijn fouten die ik gemaakt heb dit jaar.. Ik loop nu echt 5 hoofdstukken achter met sk (terwijl het niet moeilijk is), en in wiskunde ben ik gewoon slecht. Ovrigens valt natuurkunde wel te doen, daarvoor hoef je maar één ding te doen en dat is TOEPASSEN!!!! (onthouden, is handig!)

succes
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 07:47
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Als je goed je best doet dan moet het wel lukken. Ik vind dat mensen altijd een beetje overdreven doen over de profielen N&G en N&T (bij ons eigenlijk alleen N&T), dat het zo moeilijk zou zijn. Dat schrikt mensen af, als je hard werkt zouden de meesten het denk ik wel kunnen.
Ik doe namelijk N&T en hoef er helemaal niks voor te doen . Heb het hele jaar m'n huiswerk eigenlijk haast niet gemaakt (ben wel van plan er volgend jaar verandering in te brengen) en hoef de stof alleen maar over te lezen voor een tentamen. Volgensmij is het meer iets dat je moet begrijpen dan iets wat je echt moet leren (zoals talen), als je daar moeilijkheden mee hebt zou je er extra voor moeten doen (huiswerk maken, oefenen helpt namelijk wel).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 09:28
Miess
Miess is offline
Wij adviseren voor wiskunde B1 altijd: kies het alleen als je in het jaar waarin je moet kiezen (dus de derde of vierde) een 7 of hoger staat. Over natuur- en scheikunde kan ik je niet veel vertellen. Ik weet alleen dat er op de school waar ik lesgeef flink wat leerlingen zijn (mn. meisjes) die in het begin wat startproblemen hebben met natuurkunde (andere denkwijze), maar dat komt uiteindelijk allemaal goed. Scheikunde vond (en vind) ik zelf een rotvak, ik wil die berekeningen en redeneringen nog niet snappen, maar dat vinden de meesten meevallen.

*checkt cijferlijsten HAVO5 en VWO6: voor scheikunde staat iedereen voldoende*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:15
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Ik ga ook NG doen. Waarom? De andere 3 profielen leken me al helemaal niets.
Maar voor wiskunde stond ik vorig jaar een 5.4 (aaaaaargh) op m'n eindraport (kwam door een periode die ik verkloot had )dus ik denk dat ik wel goed m'n'best moet doen. De tips zijn wel handig bedankt iedereen . Jullie horen wel hoe het gaat

1 ding hebben veel mensen me al verteld om te doen, mss hebben jullie d'r wat aan, met wiskunde echt ALLES opschrijven. Dus niet alleen de moeilijke dingen, maar ook bijvoorbeeld 1+1, want de stomste fouten zijn kleine optelfoutjes of + en - omdraaien (spreekt uit ervaring )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:17
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
THXZ voor de info!
Uhm... ik stond een 7 op me rapport voor wiskunde...
Voor Natuurkunde een 6 (gemiddeld) omdat diej leraar me een negatief advies had gegeven... maar anders had ik een 7 gestaan omdat ik mijn proefwerken altijd wel goed maak!!
En Scheikund heb ik altijd 8-en voor!!!
Duzz jah.. zo hoog had ik nog nooit gestaan voor wiskunde...
Raar eigenlijk... maar ik ben blij met alle reacties!!!
Ik heb echt super veel aan jullie adviezen!!!

Groetjes =XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 17:44
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik doe ook N&G en helaas gaat het mij niet zo makkelijk af k ga na de vakantie naar 5 havo, maar eerst moet ik nog een herkansing natuurkunde maken.. daar stond ik een 5,4 voor, en dat moet nog opgehaald worden.. als ik die herkansing slecht maak word ik weer terug geplaatst naar 4 havo uhm ik wil je nu niet demotiveren ofzo, maar ik persoonlijk vind ik N&G wel een heeeel erg moeilijk profiel!! en heb dr ook spijt van dak ut gekozen heb! mjaa, hopelijk gaat t jou beter af succes!!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:40
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 18-08-2003 @ 18:44:
Ik doe ook N&G en helaas gaat het mij niet zo makkelijk af k ga na de vakantie naar 5 havo, maar eerst moet ik nog een herkansing natuurkunde maken.. daar stond ik een 5,4 voor, en dat moet nog opgehaald worden.. als ik die herkansing slecht maak word ik weer terug geplaatst naar 4 havo uhm ik wil je nu niet demotiveren ofzo, maar ik persoonlijk vind ik N&G wel een heeeel erg moeilijk profiel!! en heb dr ook spijt van dak ut gekozen heb! mjaa, hopelijk gaat t jou beter af succes!!
Tja, natuurkunde in de 4de zou je meestal gewoon moeten kunnen halen door die opdrachten te maken. Echt veel vraagt het nog niet van je inzicht.

Ik ben nieuwsgierig hoe Na2 is dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:21
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Dionnetje, bedankt voor je reactie...
Ik ga er goed mijn best voor doen, heb ik hopelijk geen problemen!!!
En je mag toch 1 onvoeldoende hebben op je profiel vakken??!!
Nou VEEEEEL Suc6!!!!

Groetjes Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:21
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Je mag idd 1 onvoldoende binnen je profiel hebben.. maar met 1 onvoldoende binnen je profiel én 1 onvoldoende buiten je profiel ga je ook nog over.. Tenzij één van die twee onvoldoendes een 4 is geloof ik.. maar k weet niet of bij jou op school dezelfde overgangsnormen gelden Als je alles zeker wilt weten zul je dat gewoon aan je mentor of afdelingsleider ofzo moeten vragen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:44
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Het verschilt per persoon, ze zeggen dat c&m het makkelijkste is, maar dat is niet voor iedereen zo, alleen voor mensen die het beste zijn in talen. Als jij goed bent in exacte vakken zal n&g ook meevallen, ben je slecht in exacte vakken dan is n&g geen geschikt profiel voor jou.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:18
Basia
Basia is offline
ik heb zelf ook NG gedaan. ben in geen enkel vak echt een held. maar heb ook nooit ergens zwaar onvoldoende gestaan.
wiskunde vond ik behoorlijk pittig. ik moest t echt goed bijhouden, wat ik dus niet altijd deed.
uiteindelijk voor alle vakken geslaagd. ook die waar ik kantje boord voor stond.

mijn tip: probeer je profielvakken behoorlijk bij te houden, want als je eenmaal achter raakt, raak je moeilijk weer bij. verder is NG best goed te doen hoor. ik heb alleen t verkeerde profiel gekozen

succes ermee !!
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:25
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
heyyyy nou ik kan echt NIEMAND dat aarghh fucking klote profiel aanraden!! ik had dus die herkansing en ben toch blijf zitten ...k ga nu een ander profiel doen ben blij dak van natuurkunde af ben.. damn wat een klotevak zeg!! (ok ok ik ben nu aardig boos en gefrustreerd omdak dus toch ben blijven zitten.. niets van aantrekken als je goed bent in exacte vakken ist wel een geschikt profiel) maar goed, iedereen die NG doet (en iedereen die een ander profiel doet..) veel succes dit jaar!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:32
P&C
P&C is offline
ik ga nu examen doen in N&G en valt wel mee hoor,
je moet gewoon voldoendes kunnen halen als je je een beetje inzet!
en met een beetje talent is inzet niet eens echt nodig
hehe succes ermee
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2003, 00:05
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik heb ook N&G gedaan en over het algemeen viel het best mee.
Wel veel werkstukjes enzo maken, maar dat is niet moeilijk, alleen een beetje veel werk, je kunt er wel gemakkelijk je cijfers mee ophalen
Biologie vond ik af en toe best lastig en veel, maar als je dat goed bijhoudt is ook dat wel te doen
Wiskunde en natuurkunde zijn een makkie als je er je best voor doet
De vijfde klas is even doorbijten, maar als je die gehaald hebt, dan komt het waarschijnlijk wel goed
Je moet alleen niet vergeten je ook op de vakken buiten het profiel te richten
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:36
The0
The0 is offline
Kan je nagaan, ik doe zelf NT en ik red me wel. Tis maar net wat je kan / goed in bent.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:02
Afrodithe
Afrodithe is offline
N&G profiel is het beste profiel dat er is je kunt de meeste bijna alle vakken die je wil er bij kiezen, kortom het is geweldig, daarom doe ik het ook!!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:07
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 26-08-2003 @ 16:25:
heyyyy nou ik kan echt NIEMAND dat aarghh fucking klote profiel aanraden!! ik had dus die herkansing en ben toch blijf zitten ...k ga nu een ander profiel doen ben blij dak van natuurkunde af ben.. damn wat een klotevak zeg!! (ok ok ik ben nu aardig boos en gefrustreerd omdak dus toch ben blijven zitten.. niets van aantrekken als je goed bent in exacte vakken ist wel een geschikt profiel) maar goed, iedereen die NG doet (en iedereen die een ander profiel doet..) veel succes dit jaar!
Klote dat je blijft zitten. Maar ik vind natuurkunde wel leuk eigenlijk, ben van plan het volgend jaar te gaan studeren .

Overigens, als je natuurkunde/scheikunde of iets dergelijks wilt studeren heb je geloof ik behalve het gehele vak (dus Na12 ipv Na1 wat je bij NG hebt) ook wiskunde B2 nodig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:33
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-08-2003 @ 16:07:
Maar ik vind natuurkunde wel leuk eigenlijk, ben van plan het volgend jaar te gaan studeren .
Waar wil je gaan studeren als ik vragen mag?

Citaat:
Divina Flor schreef op 29-08-2003 @ 16:07:
Overigens, als je natuurkunde/scheikunde of iets dergelijks wilt studeren heb je geloof ik behalve het gehele vak (dus Na12 ipv Na1 wat je bij NG hebt) ook wiskunde B2 nodig.
Dat klopt. Voor een wiskundestudie of een technische studie op universitair niveau geldt dat ook.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:54
LoVeLy_AnGeLiNa
LoVeLy_AnGeLiNa is offline
Als ik laborant zou willen worden... zou ik dan ook wiskunde B2 moeten hebben??? Of als ik scheikunde wil studeren???
Nou ik hoop eigenlijk van niet, want ik ben niet zo goed in Scheikunde!! Uhmzz... jaah we zien allemaal wel!!

Groetjes =XxX= Angelina
__________________
=XxX= Much Love Angelina
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:58
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoVeLy_AnGeLiNa schreef op 29-08-2003 @ 19:54:
Als ik laborant zou willen worden... zou ik dan ook wiskunde B2 moeten hebben??? Of als ik scheikunde wil studeren???
Waarschijnlijk kan je decaan je daar meer over vertellen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:38
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
@Angelina:
Lezen is lastig, hè?
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-08-2003 @ 16:07:

Overigens, als je natuurkunde/scheikunde of iets dergelijks wilt studeren heb je geloof ik behalve het gehele vak (dus Na12 ipv Na1 wat je bij NG hebt) ook wiskunde B2 nodig.
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:39
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Nieni schreef op 30-08-2003 @ 10:38:
@Angelina:
Lezen is lastig, hè?
Het is wel zo dat Divina Flor het over een universitaire opleiding had, waarvoor je v.w.o. nodig hebt, of een verklaring dat je voor een vergelijkbare opleiding op HBO-niveau je propedeuse hebt gehaald, en dat LoVeLy_AnGeLiNa in tegenstelling tot Divina Flor h.a.v.o. doet en geen v.w.o., zoals je in haar profiel kunt zien.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:29
Fatality
Fatality is offline
Ok, ff voor de duidelijkheid, je hebt Wib2 en/of Na2 niet nodig voor een technische opleiding. De universiteiten raden het echter wel aan. Je kunt Wib2 inhalen met inhaalmodules die door de meeste universiteiten worden aangeboden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:08
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 29-08-2003 @ 19:33:
Waar wil je gaan studeren als ik vragen mag?
Waarschijnlijk in Delft.

Ohja, met m'n opmerking over B2 had ik inderdaad geen rekening gehouden met HBO .
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:24
Mask
Mask is offline
ik von het zo simpel kep 2 jaar een beetje leggen slapen en ben mooi geslaagd whoppaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken zijn er ervaringen met N&G profiel + WiB + M&O?
Hpstefan
13 22-04-2011 09:08
Studeren E&M, N&G of N&T
Thomasjuuhhh
16 30-03-2011 18:21
Studeren Handigste vakken voor rechtenstudie
Emma2812
4 15-11-2008 17:50
Algemene schoolzaken Deelcertificaten N&G profiel halen
Verwijderd
13 14-07-2006 16:26
Algemene schoolzaken 'Afzakken' van N&G/N&T.
Arashi
78 04-02-2005 15:45
Algemene schoolzaken [VWO] N&T +bi2 < - > N&G
[CP]X-Ray Cat
7 18-05-2004 21:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.