Oud 11-07-2004, 12:04
Verwijderd
...

Ik ben van plan (omdat ik me toch altijd verveel in de vakantie) een werkstuk te maken over DNA. Eerder dit schooljaar ben ik hier al mee in aanraking gekomen en nu wil ik het eigenlijk verder onderzoeken !

Nu vraag ik me af wat nou leuke "uitdagende" onderzoeksvragen zijn.

Zijn er hier mensen die leuke ideeën hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 13:31
MasterB
MasterB is offline
Wat is je basiskennis?

Het meest interessante is om de histonencode te gaan ontrafelen, echter denk ik niet dat jou dat lukt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:38
liner
liner is offline
Citaat:
MasterB schreef op 11-07-2004 @ 14:31 :
Wat is je basiskennis?

Het meest interessante is om de histonencode te gaan ontrafelen, echter denk ik niet dat jou dat lukt.
hoe zit de erfelijke informatie opgeslagen ?
hoe wode de erfelijke informatie doorgegeven?

uit welke atoomsoorten bestaan de basen, aminozuren ect...
waarom ziet een dna-'molecuul' eruit als een spiraal ?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:45
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
liner schreef op 11-07-2004 @ 14:38 :
ect...
De correcte afkorting van et cetera is etc.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:11
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 11-07-2004 @ 14:45 :
De correcte afkorting van et cetera is etc.

Heerlijk die opmerking!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:16
liner
liner is offline
ook..
de deling van DNA.
hoe ontstaan chromatiden..
de rol van tRNA en mRNA
wat zijn mutaties en hoe ontstaan ze

de functies van DNA (( niet zo echt uitdagend maar toch..))
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:41
Verwijderd
mijn basiskennis is errúg basis...

ik heb net 3vwo afgesloten...

Ik heb dit jaar al wel wat met DNA/RNA/mRNA gedaan dus ik weet al wel wat

maar nog niet zoveel
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:58
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Hier kun je in ieder geval nog wel wat info vinden over DNA ed. Is een samenvatting van een deel van een boek van de 6e klas (Biologie Voor Jou).
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Guinevere03 schreef op 11-07-2004 @ 19:58 :
Hier kun je in ieder geval nog wel wat info vinden over DNA ed. Is een samenvatting van een deel van een boek van de 6e klas (Biologie Voor Jou).
dankje
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:15
blablalou
blablalou is offline
hallo E...h

Hier...
http://www.digischool.nl/bioplek/ani...oudmolerf.html
... kun je ook veel vinden!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 23:39
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
liner schreef op 11-07-2004 @ 17:16 :
ook..

de rol van tRNA en mRNA

Volgens mij wilde ze een werkstuk maken over DNA.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 23:39
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-07-2004 @ 17:41 :
mijn basiskennis is errúg basis...

ik heb net 3vwo afgesloten...

Ik heb dit jaar al wel wat met DNA/RNA/mRNA gedaan dus ik weet al wel wat

maar nog niet zoveel
Biochemistry van Stryer is een erg goed boek.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 11:22
Verwijderd
standaard onderwerpen zijn:
wat is DNA? (beschrijven waaruit DNA bestaat, wat is het verschil met RNA, hoe is het DNA precies opgevouwen)
DNA replicatie (dus uitvogelen hoe dat precies gaat, wat voor eiwitten erbij betrokken zijn enzo, hoe verloopt celdeling)
Hoe kunnen er mutaties optreden en wat voor mechanismen heeft het lichaam om die mutaties weer te repareren etc.

Daar kun je al heeel veel over schrijven, ik denk dat je daar al ontzettend veel werk aan zult hebben. Je kunt natuurlijk zelf kijken hoe ver je wilt gaan, als je dingen tegenkomt waarvan je denkt "dit gaat veel te diep, dat hoeft allemaal niet in mijn werkstuk" dan moet je dat ook niet doen.
En je kunt ook nog wat vertellen over eiwitsynthese natuurlijk.
Wat zijn ribsomen, wat is RNA, welke soorten zijn er.

Als je er vragen over hebt wil ik ze wel beantwoorden, vind ik leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:22
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
je mag in de vakantie geen werkstuk maken
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 14:30
liner
liner is offline
Citaat:
Chris schreef op 12-07-2004 @ 13:22 :
je mag in de vakantie geen werkstuk maken
als hij nu alvast zijn werkstuk af maakt hoeft hij volgende jaar een grote opdracht voor anw niet te maken...slim slim
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
liner schreef op 12-07-2004 @ 15:30 :
als hij nu alvast zijn werkstuk af maakt hoeft hij volgende jaar een grote opdracht voor anw niet te maken...slim slim
of zij
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:49
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chris schreef op 12-07-2004 @ 13:22 :
je mag in de vakantie geen werkstuk maken
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 16:27
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
Citaat:
liner schreef op 12-07-2004 @ 15:30 :
als hij nu alvast zijn werkstuk af maakt hoeft hij volgende jaar een grote opdracht voor anw niet te maken...slim slim
het heet niet voor niets vakantie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2004, 18:36
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chris schreef op 12-07-2004 @ 17:27 :
het heet niet voor niets vakantie
En ik vind eigenlijk dat je wel gelijk hebt....voor wat mijn mening waard is
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:42
Daevrem
Daevrem is offline
Een aminozuur is totaal wat anders dan een DNA molecul. De stoffen vallen beide in verschillende groepen biochemische stoffen en ze hebben beide verschillende functies.

Mij lijkt het interessant om te bekijken hoe een specifiek proces in een cel welke met DNA werkt precies in elkaar steekt. Bijvoorbeeld het uitlezen of het kopieeren.

Ik typte trouwens jarenlang 'ect' ipv 'etc' tot ik er op een dag zelf achterkom dat ik het fout deed. Niets mis mee, tenzij je niet dyslectisch bent.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 20:37
Verwijderd
Chris houdt je mond ja! ! (ik kan er niets aan doen dat jij het vervelend vind dat ik nieuwe dingen leren leuk vind )

tnx voor alle ideeën , ik kan heel erg veel mee!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 02:45
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-07-2004 @ 21:37 :
Chris houdt je mond ja! ! (ik kan er niets aan doen dat jij het vervelend vind dat ik nieuwe dingen leren leuk vind )

tnx voor alle ideeën , ik kan heel erg veel mee!
Laat je het ook eens lezen? Eventuele fouten wil ik er wel zoveel mogelijk uithalen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 07:02
liner
liner is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 12-07-2004 @ 16:25 :
of zij
dom..dom !!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:27
Verwijderd
Ik zou me meer op processen in de cel richten, bijvoorbeeld eiwitsynthese of mitose/meiose.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:15
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
snees schreef op 13-07-2004 @ 11:27 :
Ik zou me meer op processen in de cel richten, bijvoorbeeld eiwitsynthese of mitose/meiose.
Ze wil een werkstuk over DNA, niet over eiwit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
MasterB schreef op 13-07-2004 @ 16:15 :
Ze wil een werkstuk over DNA, niet over eiwit.
Het ligt er maar net aan welke kant ze met haar werkstuk op wil. Het lijkt mij niet zo vreemd om ook te vertellen wat het verband tussen DNA en eiwit is, daar draait het toch allemaal om.
Als ze denkt dat mensen de verkeerde kant op gaan met tips geven, dan vertelt ze dat toch zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:06
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
woa, ik wil echt wel leerlingen als jij in de klas later!
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:59
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 13-07-2004 @ 16:37 :
Het ligt er maar net aan welke kant ze met haar werkstuk op wil. Het lijkt mij niet zo vreemd om ook te vertellen wat het verband tussen DNA en eiwit is, daar draait het toch allemaal om.
Als ze denkt dat mensen de verkeerde kant op gaan met tips geven, dan vertelt ze dat toch zelf wel.
Het processen die betrekking hebben op DNA en eiwitten hebben een bepaalde verbinding, maar een afzonderlijk werkstuk over DNA, daar hoort geen eiwitsynthese bij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 09:11
Verwijderd
Laat haar dat nou zelf bepalen, ipv steeds te roepen "daar gaat haar werkstuk niet over!"
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 09:52
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
MasterB schreef op 14-07-2004 @ 01:59 :
Het processen die betrekking hebben op DNA en eiwitten hebben een bepaalde verbinding, maar een afzonderlijk werkstuk over DNA, daar hoort geen eiwitsynthese bij.
Dan noemt ze het toch: "DNA en eiwitsynthese" ofzo? IK bedoel, ehm:

Citaat:
Laat haar dat nou zelf bepalen, ipv steeds te roepen "daar gaat haar werkstuk niet over!"
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:14
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2004 @ 10:11 :
Laat haar dat nou zelf bepalen, ipv steeds te roepen "daar gaat haar werkstuk niet over!"
Moet je eens aan een docent op hoger of wetenschappelijk onderwijs zeggen. Laat mij nou bepalen wat er in hoort. Hij en meerderen met hem, verklaren je voor gek.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:16
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
MasterB schreef op 14-07-2004 @ 13:14 :
Moet je eens aan een docent op hoger of wetenschappelijk onderwijs zeggen. Laat mij nou bepalen wat er in hoort. Hij en meerderen met hem, verklaren je voor gek.
Ja, maar we hebben het nu over 3/4 vwo... das nog iets anders dan hoger of wetenschappelijk onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:23
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 14-07-2004 @ 13:16 :
Ja, maar we hebben het nu over 3/4 vwo... das nog iets anders dan hoger of wetenschappelijk onderwijs.
Op het VWO moet dit er ook uitgehaald worden. Dit zijn gewoonweg fouten die later ook niet aanvaard worden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:36
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
MasterB schreef op 14-07-2004 @ 13:14 :
Moet je eens aan een docent op hoger of wetenschappelijk onderwijs zeggen. Laat mij nou bepalen wat er in hoort. Hij en meerderen met hem, verklaren je voor gek.


Een vriend van me had een fundamentele fout gemaakt in de vraagstelling voor z'n afstudeerstriptie. Hij had verder een mooi verslag gemaakt enzo, had meerdere exemplaren in kleur bij een drukker laten maken(moest schijnbaar, hardstikke duur). Maar door die fout kon het hele verslag gelijk in de prullenbak en dan kun je overnieuw beginnen.

Dus voor de opdracht uit. Ik weet nog dat op de middelbare school leraren weigerde de opdracht duidelijk te defineren. Irritant was dat. "Ja maar wat moet ik nu precies doen, dit of dat?" Leraar: "Uuh ja, doe maar wat." Dan weet je ook gelijk hoe goed het nagekeken gaat worden.

Dus ik ben het helemaal eens met MasterB. Maar je bent dacht ik vrij om zelf een onderwerp te kiezen. Dus je kunt alle kanten nog op. Maar houd je wel streng aan je onderwerp/vraagstelling.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:53
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
MasterB schreef op 14-07-2004 @ 13:23 :
Op het VWO moet dit er ook uitgehaald worden. Dit zijn gewoonweg fouten die later ook niet aanvaard worden.
Klopt. Maar stel ze maakt nu een heel mooi werkstuk over DNA, misschien wordt heel dat onderwerp wel afgekeurd door haar ANW docent. Ik moest ook een werkstuk maken voor anw, maar dit mocht niet alleen over DNA gaan, omdat dat onderwerp al eerder dat jaar was behandeld. Ik heb daarom gekozen om de evolutie als onderwerp te nemen. Een gedeelte van het werkstuk ging over DNA.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
MasterB schreef op 14-07-2004 @ 13:14 :
Moet je eens aan een docent op hoger of wetenschappelijk onderwijs zeggen. Laat mij nou bepalen wat er in hoort. Hij en meerderen met hem, verklaren je voor gek.


Zij maakt dat werkstuk toch, zij mag toch zelf weten waarover het gaat.. ze maakt het uit zichzelf hoor, omdat ze dat leuk vindt.
De enige reden dat jij riep dat eiwitten er niet bij hoorden, was omdat zij zelf zei "ik houd m'n werkstuk over DNA". Mensen geven haar ideeën en dan kan ze zelf wel zien welke kant ze op wil.

Je vindt het raar dat ik zeg dat zij mag bepalen wat erin hoort, maar je vindt het niet raar dat jij nu aan het bepalen bent wat erin hoort?

Ik vind dat je een beetje vreemd doet.. Waar doe je nou moeilijk over..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 14-07-2004 @ 13:36 :

Dus ik ben het helemaal eens met MasterB. Maar je bent dacht ik vrij om zelf een onderwerp te kiezen. Dus je kunt alle kanten nog op. Maar houd je wel streng aan je onderwerp/vraagstelling.
Ze heeft het onderwerp zelf bedacht. Ze kan dus zelf kiezen welke kant ze op wil.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 16:34
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2004 @ 14:11 :


Zij maakt dat werkstuk toch, zij mag toch zelf weten waarover het gaat.. ze maakt het uit zichzelf hoor, omdat ze dat leuk vindt.
De enige reden dat jij riep dat eiwitten er niet bij hoorden, was omdat zij zelf zei "ik houd m'n werkstuk over DNA". Mensen geven haar ideeën en dan kan ze zelf wel zien welke kant ze op wil.

Je vindt het raar dat ik zeg dat zij mag bepalen wat erin hoort, maar je vindt het niet raar dat jij nu aan het bepalen bent wat erin hoort?

Ik vind dat je een beetje vreemd doet.. Waar doe je nou moeilijk over..
Fijn dat je de totale strekking van mijn post niet snapt. Ik zal het nog eens voor je uitleggen.

Een werkstuk dat over 1 onderwerp gaat, hoort niet buiten de oevers te treden. Daevrem haalde al een goed voorbeeld uit de praktijk aan waarom het niet zou mogen. Wanneer je zelf maar gaat bepalen wat er wel of niet in hoort dan is het einde zoek. Ik geef alleen aan dat eiwitsynthese niet direct in een werkstuk over DNA hoort.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:02
Verwijderd
Dat begrijp ik ook wel, alleen dat je dat in dit topic naar voren brengt is onzin. Ze kan als ze wil de titel aanpassen, enz. Dat regelt ze dan zelf wel met haar leraar/lerares. Dat is helemaal het punt niet.

Je reageert ook nogal fel. Je loopt interessant te doen op een plek waar het totaal niet relevant is. Ik zou zeggen: laat mensen lekker tips geven, daar heeft ze wat aan! Om nou bij iedere tip te zeggen "dit hoort niet in haar werkstuk" is echt onzin, het is haar werkstuk, niet dat van jou.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:40
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2004 @ 19:02 :
Dat begrijp ik ook wel, alleen dat je dat in dit topic naar voren brengt is onzin. Ze kan als ze wil de titel aanpassen, enz. Dat regelt ze dan zelf wel met haar leraar/lerares. Dat is helemaal het punt niet.

Je reageert ook nogal fel. Je loopt interessant te doen op een plek waar het totaal niet relevant is. Ik zou zeggen: laat mensen lekker tips geven, daar heeft ze wat aan! Om nou bij iedere tip te zeggen "dit hoort niet in haar werkstuk" is echt onzin, het is haar werkstuk, niet dat van jou.
Dus jij beweert dat ik geen tips geef? Ik geef de betere tips, want ik vertel haar dat zoiets er niet bijhoort. Wanneer je bijvoorbeeld eiwit-synthese wilt behandelen dan zul je onherroepelijke ook de RNA-synthese, capping, slicing en adenylering moeten noemen. Ok, we krijgen een boekwerk van enkele honderden pagina's.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:47
Verwijderd
Ik beweer niet dat je geen tips geeft.
Maar je kunt anderen ook rustig tips laten geven. Ze kan dan zelf kijken wat ze ermee doet. Het ligt er maar net aan hoe diep je op een bepaald onderwerp wilt ingaan. Op de middelbare school krijg je ook niet zo uitgebreid info over alle processen, maar je leert wel wat over RNA. Het was trouwens helemaal niet bedoeld om er zo'n uitgebreide discussie van te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:53
sdekivit
sdekivit is offline
eiwitsynthese kan wel degelijk in een werkstuk over DNA hoor:

beschrijf hoe m-RNA bij de ribosomen met t-RNA kan leiden tot een eiwit

volgens mij 100% DNA (transcriptie,translatie enzenz)

kies dan idd niet voor een titel als hoe DNA in elkaar zit ofzo dan heeft het werkstuk geen betrekking op de titel en is het onzin.

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:27
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 14-07-2004 @ 21:53 :
eiwitsynthese kan wel degelijk in een werkstuk over DNA hoor:

beschrijf hoe m-RNA bij de ribosomen met t-RNA kan leiden tot een eiwit

volgens mij 100% DNA (transcriptie,translatie enzenz)

kies dan idd niet voor een titel als hoe DNA in elkaar zit ofzo dan heeft het werkstuk geen betrekking op de titel en is het onzin.
Voor het gemak vergeet je even dat RNA-synthese en de hele mikmak ook erg ingewikkeld is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:48
Daevrem
Daevrem is offline
Biochemie is een van de meest complexe dingen op aarde. Dus pak een smal onderwerp en trek daar harde lijnen omheen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:38
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-07-2004 @ 01:48 :
Biochemie is een van de meest complexe dingen op aarde. Dus pak een smal onderwerp en trek daar harde lijnen omheen.
Juist!

Biochemie gehad? (delen daarvan?)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:17
sdekivit
sdekivit is offline
des te meer een uitdaging om er een werkstuk over te schrijven als het je interesseert toch ?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 15-07-2004 @ 16:17 :
des te meer een uitdaging om er een werkstuk over te schrijven als het je interesseert toch ?
Juh maar als je het te breed pakt ga je dingen niet genoeg aandacht geven, althans in mijn ervaring. Of je moet van plan zijn een heel boek te schrijven
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
MasterB schreef op 15-07-2004 @ 02:38 :
Juist!

Biochemie gehad? (delen daarvan?)
Psst, wat doe/deed jij eigenlijk voor opleiding?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 00:57
MasterB
MasterB is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 15-07-2004 @ 18:26 :
Psst, wat doe/deed jij eigenlijk voor opleiding?
Volgend jaar biomedische wetenschappen tweedejaars, wijsbegeerte eerstejaars.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:10
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
MasterB schreef op 16-07-2004 @ 01:57 :
Volgend jaar biomedische wetenschappen tweedejaars, wijsbegeerte eerstejaars.
leuke combinatie. Dat doen toch verassend veel mensen, twee vakken over hoe de wereld werkt op verschillende fronten.

Maarruh biochemie is idd zo ontzettend breed, en DNA ook. Kies iets interessants uit! Sterrenkundek an natuurlijk ook. Hoofdzaak is dat het je boeit. Succes!
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waar Stammen wij van af? :deel2:
Energie
179 14-07-2004 23:56
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Werkstuk HELLUP!!! (paar vraagjes over ikomen)
rickert
4 03-01-2003 04:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat zijn DNA fingerprints
DrxXx
7 15-01-2002 20:03
Huiswerkvragen: Exacte vakken HEllup
3 16-06-2001 06:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HEllup
2 12-06-2001 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.