Oud 16-09-2004, 21:48
Verwijderd
ik heb de pil Yasmin, schijnt een vrij nieuwe te zijn, maardat maakt verder natuurlijk nie uit

maar daar staat dus wel in de bijsluiter dat als je binnen 3-4 uur na het innemen van de pil moet overgeven of aan de diarree bent hij niet meer veilig is
nou slik ik hem altijd 's ochtends, maar ik heb eigenlijk elke ochtend een beetje last van mijn buik. diarree is een groot woord, maar wel een beetje dun.. kan dat kwaad??

en als er iets is misgegaan in een strip maar je hebt dan geen seks gehad, is de nieuwe strip dan weer helemaal veilig?? want dan slik ik hem gewoon weer 's avonds, dan is het weer goed toch?
Oud 17-09-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
bloemetje16 schreef op 16-09-2004 @ 21:27 :
heyt bedankt vo0r je reactie

ik heb nog ff alles nagekeken ,, enne t was de 1ste week dat ik hem vergeten ben ,,

wat kn ik nu beste doen ,, test halen heeft tog nog geen zin of wel ?
gewo0n stoppen met de pil nou en kijke of ik ongesteld word ,, of gewoon de hele pil strip nog doorslikken ?

heeeeeeeel erg onwijs bedankt !!!

liefs
www.pilvergeten.nl

Weet niet welke pil je hebt, en dat moet je ook invullen etc. Deed het met mijn pil en onveilige sex, 1e week vergeten, meer als 12 uur later, en dan staat er:

Maak zo spoedig mogelijk een afspraak bij jouw arts om te bespreken of een morning-after pil in jouw geval noodzakelijk is

oid..

Succes
Oud 17-09-2004, 17:55
LovelyAngel
LovelyAngel is offline
Hallo mensen, ik had even een vraagje en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!!

Ik slik nu al zo'n 4 maand de pil (Diane 35) Tot voor kort was alles gewoon regelmatig.
Ik heb nu net de 2e pilweek gehad, maar ben die 2 weken lang wel ongesteld geweest, nu nog steeds. Het is echt maar heeeel weinig, dat bloedverlies, maar toch gebruik ik nu al zo'n 2,5 week lang tampons.
Dat is eigenlijk niet het grootste probleem, het probleem is dat mijn vriend en ik hierdoor geen seks hebben omdat anders het dekbed onder het bloed komt (ja ik weet het, je kan er een handdoek onder doen ofzo)
Heeft iemand anders dit ook of zelf ook meegemaakt? En wat kan ik er tegen doen, als er iets aan te doen is?
Oud 18-09-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 16-09-2004 @ 21:48 :
ik heb de pil Yasmin, schijnt een vrij nieuwe te zijn, maardat maakt verder natuurlijk nie uit

maar daar staat dus wel in de bijsluiter dat als je binnen 3-4 uur na het innemen van de pil moet overgeven of aan de diarree bent hij niet meer veilig is
nou slik ik hem altijd 's ochtends, maar ik heb eigenlijk elke ochtend een beetje last van mijn buik. diarree is een groot woord, maar wel een beetje dun.. kan dat kwaad??

en als er iets is misgegaan in een strip maar je hebt dan geen seks gehad, is de nieuwe strip dan weer helemaal veilig?? want dan slik ik hem gewoon weer 's avonds, dan is het weer goed toch?
Een beetje dun kan geen kwaad.

Als je een pil vergeet, is het 7 dagen na het vergeten altijd weer helemaal veilig, of dat nou in een nieuwe strip is of niet . Als je overstapt op 's avonds moet je er wel goed op letten dat het verschil tussen het ochtendtijdstip van eerst, en het avondtijdstip dat je dan krijgt, niet meer dan 12 uur is; anders telt het als een vergeten pil. Dus als je 'm eerst om 7 uur 's ochtends slikte, dan kun je in de nieuwe pilstrip hem wel veilig om 6 uur 's avonds gaan slikken, maar niet om 9 uur . Als je dat toch wil kun je het gewoon opbouwen; bijvoorbeeld de eerste pil van de strip om 6 uur, de tweede om 7 uur, de derde om 8 uur, de vierde om 9 uur en het dan zo houden of nog een paar dagen opbouwen.
Oud 19-09-2004, 10:04
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
vraagje: ik heb de 31ste augustus de morning after pil moeten innemen omdat er bepaalde omstandigheden waren samengelopen waardoor m'n dokter het verstandiger vond deze in te nemen (gescheurd condoom, antibioticakuur gevolgd, etc...)

Deze dokter zei ook dat ik de eerste week met condoom moest vrijen ivm veiligheid. Maar zit dat nu wel snor als ik het nu zonder doe? Ik zit bijna op het einde van m'n pilstrip. De 21ste moet ik mijn laatste pil innemen.

Ps: ik slik de pil nu al zo'n 7maanden, maar nog steeds ben ik altijd wel onzeker of ie werkt. Maar ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad, maar slik wel de lichtste vorm die er is (Lowette) Doch zegt m'n huisarts dat ie veilig is (met de stiekeme link dat een pil nooit 100% veilig is) Maar toch blijf ik onzeker, maar, is dat voor iets nodig?
Ps2: Ze zeggen dat je altijd de 21pillen moet innemen. Minder mag niet maar meer wel. Betekent dit dat ik bijvoorbeeld de ene maand 24pilletjes kan innemen als me dat beter uitkomt, en de maand daarna 28?

Alvast bedankt
__________________
Echt...

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 10:07.
Oud 19-09-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 19-09-2004 @ 10:04 :
Deze dokter zei ook dat ik de eerste week met condoom moest vrijen ivm veiligheid. Maar zit dat nu wel snor als ik het nu zonder doe? Ik zit bijna op het einde van m'n pilstrip. De 21ste moet ik mijn laatste pil innemen.
Als de dokter heeft gezegd dat je de eerste week met condoom moet vrijen, dan lijkt me dat het nu, na meer dan twee weken, toch wel 'snor' zal zitten.

En sowieso is het volgens mij zo dat als je niet op de dag dat je menstruatie begint met de pil begint, de pil na één week veilig is (al houd ik liever een volledige strip aan).

Citaat:

Ps: ik slik de pil nu al zo'n 7maanden, maar nog steeds ben ik altijd wel onzeker of ie werkt. Maar ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad, maar slik wel de lichtste vorm die er is (Lowette) Doch zegt m'n huisarts dat ie veilig is (met de stiekeme link dat een pil nooit 100% veilig is) Maar toch blijf ik onzeker, maar, is dat voor iets nodig?
De pil is idd nooit 100% veilig. Maar zouden ze een pil voorschrijven die niet veilig is? Ik denk van niet. Mij lijkt dat Lovette dus net zo veilig is als welke pil dan ook.

Citaat:
Ps2: Ze zeggen dat je altijd de 21pillen moet innemen. Minder mag niet maar meer wel. Betekent dit dat ik bijvoorbeeld de ene maand 24pilletjes kan innemen als me dat beter uitkomt, en de maand daarna 28?
Als je meer dan 21 pillen in mag nemen, dan betekend dat idd dat je de ene maand 24 pilletjes in kan nemen en de andere maand 28. Geldt btw alleen als je een pil hebt waarbij alle pillen hetzelfde zijn en je er dus op elke dag mee kunt starten ed (bij sommige pillen, ik dacht dat die 'drie-fasen-pillen' heetten oid, kan dat niet, maar volgens mij zijn die er niet meer zoveel).
Oud 19-09-2004, 16:23
Verwijderd
Ik ben al iets van 5 jaar aan de pil, ik slikte hem weleens door en dat ging altijd prima. Maar de laatste maanden wordt ik steeds op tijd ongesteld, ook al slik ik hem gewoon door

Hebben meer mensen dit (gehad)? Ik vind het echt vervelend
Oud 19-09-2004, 21:53
Verwijderd
Ik heb een vraag over Trinordiol, de bekende 3fasen pil. Ik ben namelijk sinds een maand overgestapt van Lovette op deze pil, om te kijken of ik minder migraine krijg.

Ik ben opeens heel erg dik, mijn broeken passen amper dicht, en ik weeg elke dag wel meer lijkt het wel. Kan dat komen door deze pil? (ik moet toegeven dat ik ook niet zuinig ben met vet eten, maar nu kom ik wel erg snel aan)
Oud 19-09-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 19-09-2004 @ 21:53 :

Ik ben opeens heel erg dik, mijn broeken passen amper dicht, en ik weeg elke dag wel meer lijkt het wel. Kan dat komen door deze pil? (ik moet toegeven dat ik ook niet zuinig ben met vet eten, maar nu kom ik wel erg snel aan)
Van de pil zelf kom je niet aan, schijnt, maar door de pil kun je anders gaan eten ed...en daardoor kun je dan wel aankomen. Lijkt me ook wel door die pil (al ken ik hem niet), het blijven min of meer dezelfde hormonen, alleen in andere samenstellingen.
Oud 20-09-2004, 00:43
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 19-09-2004 @ 16:23 :
Ik ben al iets van 5 jaar aan de pil, ik slikte hem weleens door en dat ging altijd prima. Maar de laatste maanden wordt ik steeds op tijd ongesteld, ook al slik ik hem gewoon door

Hebben meer mensen dit (gehad)? Ik vind het echt vervelend
Ik heb dit zelf niet maar het klopt niet helemaal volgens mij omdat je ook al 5 jaar dezelfde pil hebt. Hoeveel maand slik je hem al door dan? Anders moet je gewoon voor de zekerheid de dokter even bellen! Succes ermee.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 20-09-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 19-09-2004 @ 16:23 :
Ik ben al iets van 5 jaar aan de pil, ik slikte hem weleens door en dat ging altijd prima. Maar de laatste maanden wordt ik steeds op tijd ongesteld, ook al slik ik hem gewoon door

Hebben meer mensen dit (gehad)? Ik vind het echt vervelend
heb ik ook gehad paar jaar geleden. had toen een te lichte samenstelling en brak erdoorheen. heb toen een zwaardere gehad en dat ging goed.
Oud 20-09-2004, 17:08
Verwijderd
wie weet hoeveel je moet bijbetalen voor yasmin?
Oud 20-09-2004, 17:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 20-09-2004 @ 17:08 :
wie weet hoeveel je moet bijbetalen voor yasmin?
Ligt volgens mij aan je verzekering maar ik moet 10,47 bijbetalen voor drie maanden en ik ben verzekerd bij de IZA.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-09-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 20-09-2004 @ 17:08 :
wie weet hoeveel je moet bijbetalen voor yasmin?
jah 10 euro nogwat voor drie maanden idd
dat is de eigen bijdrage en daarbij maakt het volgensmij niet uit waarbij of hoe je verzekert bent (geloof ik)
Oud 21-09-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
*Liene* schreef op 20-09-2004 @ 20:18 :
dat is de eigen bijdrage en daarbij maakt het volgensmij niet uit waarbij of hoe je verzekert bent (geloof ik)
Volgens mij maakt het wel uit waarbij/hoe je verzekerd bent...of het moet er aan liggen dat ik een andere pil heb, maar ik heb nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen (particulier verzekerd, maar is ook een vorm van verzekeren).
Oud 21-09-2004, 10:06
Verwijderd
Ik heb de afgelopen drie maanden de pil doorgeslikt, en ik heb dinsdag 7 september de laatste pil van de strip geslikt. Ben keurig ongesteld geworden, geloof zaterdag 11 september. Vrijdags (de 17e dus) was ik er al vanaf, vrij snel voor mijn doen, ik had 's woensdags al weer met een nieuwe strip moeten beginnen, ben dit vergeten en begon vrijdags dus pas weer (in principe 2 dagen te laat).
Gisteren had ik allemaal buikpijn, ging naar de wc en er zat allemaal bloed in mijn onderbroek. Neem aan van de ongesteldheid.

Is dit dan een doorbraakbloeding, of omdat ik te laat ben begonnen met een nieuwe strip, of omdat ik de pil drie maanden achter elkaar heb geslikt?
Of is er iets anders aan de hand?
(beetje warrig verhaal! Sorry)
Oud 21-09-2004, 12:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2004 @ 09:34 :
Volgens mij maakt het wel uit waarbij/hoe je verzekerd bent...of het moet er aan liggen dat ik een andere pil heb, maar ik heb nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen (particulier verzekerd, maar is ook een vorm van verzekeren).
Ik heb ook nog nooit hoeven betalen en ik ben ziekenfonds verzekerd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-09-2004, 13:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2004 @ 09:34 :
Volgens mij maakt het wel uit waarbij/hoe je verzekerd bent...of het moet er aan liggen dat ik een andere pil heb, maar ik heb nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen (particulier verzekerd, maar is ook een vorm van verzekeren).
Ik ben particulier verzekerd maar moet wel een eigen bijdrage betalen. (ik slik de yasmin) En dan is inderdaad 10,47 voor 3 maanden.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-09-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 16-09-2004 @ 16:59 :
@Kazje;

Ik wilde ook graag een andere pil, ik had vrij veel depressieve klachten en het kon zijn dat het aan de pil lag, een andere pil proberen zou dan een oplossing zijn. Maar mijn huisarts zei toen dat als ik zou stoppen met de Diane35 en een andere pil zou pakken, dat ik dan misschien (waarschijnlijk) weer last kreeg van mijn acné. Ik ben de Diane blijven slikken, en nu heb ik sporadisch nog wat pukkeltjes als ik tegen mijn stopweek aan zit (zoals nu...) Ik geloof dat ik de Diane nu ongeveer een jaartje slik..
mja was ik dus bang voor.. en nu heb ik opeens ook weer klein beetje last, dus weg is het nog helemaal niet volledig. En dan inderdaad in de stopweek
dan maar blijven gebruiken..
Oud 21-09-2004, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2004 @ 09:34 :
Volgens mij maakt het wel uit waarbij/hoe je verzekerd bent...of het moet er aan liggen dat ik een andere pil heb, maar ik heb nog nooit een eigen bijdrage hoeven te betalen (particulier verzekerd, maar is ook een vorm van verzekeren).
Ik hoefde voor de microgynon ook nooit bij de betalen maar nu ga ik Yasmin slikken omdat ik zoveel bijwerkingen had en daar moet ik wel voor bijbetalen, het verschilt dus idd per pil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-09-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-09-2004 @ 00:46 :
heb ik ook gehad paar jaar geleden. had toen een te lichte samenstelling en brak erdoorheen. heb toen een zwaardere gehad en dat ging goed.
Hmm.

Is Mercilon een lichte pil eigenlijk?
Oud 21-09-2004, 20:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 21-09-2004 @ 20:25 :
Hmm.

Is Mercilon een lichte pil eigenlijk?
http://www.sexwoordenboek.nl/pil_lijst_eenfase.html

Misschien kan je dat hier op vinden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-09-2004, 01:12
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hoi,

Ik heb de pil nu al 3 dagen te laat ingenomen, wel binnen 12 uur maar kan de werking dan ook verminderd zijn??
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 22-09-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 22-09-2004 @ 01:12 :
Hoi,

Ik heb de pil nu al 3 dagen te laat ingenomen, wel binnen 12 uur maar kan de werking dan ook verminderd zijn??
Nee, dat kan niet
Maar wel niet meer doen he
Oud 22-09-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 21-09-2004 @ 20:25 :
Hmm.

Is Mercilon een lichte pil eigenlijk?
ja
Oud 22-09-2004, 18:40
kastdeur
kastdeur is offline
`Yasmin-pil niet meer voorschrijven'

Van een onzer verslaggeefsters

Rotterdam - Het Nederlands Huisartsengenootschap raadt zijn leden af de anticonceptiepil Yasmin nog langer voor te schrijven. Volgens de huisartsen is te weinig bekend over de bijwerkingen om nu al te concluderen dat het middel even veilig is als de langer bestaande anticonceptiepillen.

In Europa is bij 40 Yasmingebruiksters trombose geconstateerd. Twee vrouwen, onder wie een 17-jarig meisje uit Nederland, zijn aan longembolie overleden. In Nederland wordt Yasmin gebruikt door 35.000 vrouwen.

De pil is sinds vorig jaar april op de markt en heeft een andere samenstelling dan de bestaande anticonceptietabletten. Het Huisartsengenootschap onderschrijft met dit advies de twijfels die hoogleraar F. Rosendaal vandaag uitte in het VPRO-programma Noorderlicht.

De hoogleraar klinische epidemiologie aan de Universiteit Leiden stelt dat artsen moeten stoppen met het voorschrijven van Yasmin totdat meer bekend is over het tromboserisico. Maar volgens het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen is er géén reden tot paniek.

Het nieuwe anticonceptiemiddel zou niet schadelijker zijn dan al bestaande pillen.

Bron: http://www.ad.nl
Oud 23-09-2004, 17:12
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
hoi!

Ik heb de pil 2 keer doorgeslikt en nu zou ik volgende week weer ongesteld moeten worden, want ik slik vrijdag de laatste pil, maaar ik ben deze week al ongesteld geworden, maar niet zo heel erg. Betekend het dan dat ik gewoon deze week en volgende week ongesteld ben?? en dat het deze week een doorbraakbloeding is ofzo?
__________________
■▲■▲■▲

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 17:14.
Oud 23-09-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
ssjpan schreef op 23-09-2004 @ 17:12 :
Betekend het dan dat ik gewoon deze week en volgende week ongesteld ben??
Dat zou heel goed kunnen. Wat je nu hebt is waarschijnlijk een doorbraakbloeding (ook wel 'spotting' genoemd, volgens mij), als je met de pil stopt wordt je gewoon 'echt' ongesteld.
Oud 23-09-2004, 17:16
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
aah dank je.
__________________
■▲■▲■▲
Oud 23-09-2004, 17:22
foreignstud2
foreignstud2 is offline
ik ben ook aan de pil

de manpil wel te verstaan, ben medisch proefkonijn en heb het nu al een tijdje.. ook lekker ontrvruchtbaar

*mengt zich even met het topic*
Oud 23-09-2004, 17:52
Verwijderd
stel

ik stop op zondag
woensdag ongesteld

is sex dan gewoon veilig op maandag en dinsdag enz?

echt, iemand vroeg dat aan mij en toen twijfelde ik gewoon, ik dacht altijd van wel, maar goed ik hoor het wel!

gr delindaaaa
Oud 23-09-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 23-09-2004 @ 17:52 :
stel

ik stop op zondag
woensdag ongesteld

is sex dan gewoon veilig op maandag en dinsdag enz?

echt, iemand vroeg dat aan mij en toen twijfelde ik gewoon, ik dacht altijd van wel, maar goed ik hoor het wel!

gr delindaaaa
jahoor, gewoon veilig als je tenminste stopt omdat de strip op is en niet zomaar omdat je daar zin in had
Oud 23-09-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
foreignstud2 schreef op 23-09-2004 @ 17:22 :
ik ben ook aan de pil

de manpil wel te verstaan, ben medisch proefkonijn en heb het nu al een tijdje.. ook lekker ontrvruchtbaar

*mengt zich even met het topic*
Oud 23-09-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2004 @ 17:54 :
jahoor, gewoon veilig als je tenminste stopt omdat de strip op is en niet zomaar omdat je daar zin in had
oke! bedankt!
ps. omdat de strip op is ja!
Oud 24-09-2004, 11:48
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 23-09-2004 @ 17:52 :
stel

ik stop op zondag
woensdag ongesteld

is sex dan gewoon veilig op maandag en dinsdag enz?
Ja, mits je op tijd weer begint met je nieuwe strip, toch?
Oud 24-09-2004, 20:15
bellleblaas
Avatar van bellleblaas
bellleblaas is offline
Ik geloof dat ik er ook maar eens aan moet geloven

Wat kost t eigenlijk per maand?
Oud 24-09-2004, 20:18
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 24-09-2004 @ 20:15 :
Ik geloof dat ik er ook maar eens aan moet geloven

Wat kost t eigenlijk per maand?
Als je onder de 21 bent betaalt je verzekering het nog
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 25-09-2004, 10:12
love is life
love is life is offline
IK ga met de pil beginnen maar weet dus niet wanneer hij effectief werkt. Ik weet niet of het onmiddelijk werkt vanaf het moment dat je er een inneemt of dat je eerst de drie eerste strips moet nemen ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Oud 25-09-2004, 10:34
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint is ie direct veilig! Als je op een andere dag begint weet ik niet precies (Heb ik niet gedaan namelijk) maar dat staat allemaal wel in de bijsluiter!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 25-09-2004, 12:02
love is life
love is life is offline
Citaat:
WPWW schreef op 25-09-2004 @ 10:34 :
Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint is ie direct veilig! Als je op een andere dag begint weet ik niet precies (Heb ik niet gedaan namelijk) maar dat staat allemaal wel in de bijsluiter!
heb de hele bijsluiter gelezen da staat daar niet in ... dermee dat ik het hier vroeg.
En je bent daar 100% zeker van dat dat dan onmiddelijk veilig is?
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Oud 25-09-2004, 12:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-09-2004 @ 12:02 :
heb de hele bijsluiter gelezen da staat daar niet in ... dermee dat ik het hier vroeg.
En je bent daar 100% zeker van dat dat dan onmiddelijk veilig is?
welke pil slik je dan? (/ga je slikken?)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-09-2004, 13:24
love is life
love is life is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-09-2004 @ 12:59 :
welke pil slik je dan? (/ga je slikken?)
mercilon
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Oud 25-09-2004, 13:44
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-09-2004 @ 13:24 :
mercilon
Citaat:
Bij starten combinatie oraal anticonceptivum (OAC): De eerste tablet op de eerste dag van de natuurlijke cyclus innemen (d.i. op de eerste dag van de menstruatie). Evt. kan op de tweede tot vijfde cyclusdag worden begonnen; in dat geval dient tijdens de eerste 7 dagen van de eerste cyclus aanvullend een barrièremiddel te worden gebruikt.
bron
Oftewel als je de 1e dag van je menstruatie begint is het meteen veilig, als je de op de 2e, 3e 4e of 5e begint is het de 1e 7 dagen nog niet veilig
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 25-09-2004, 21:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
love is life schreef op 25-09-2004 @ 10:12 :
IK ga met de pil beginnen maar weet dus niet wanneer hij effectief werkt. Ik weet niet of het onmiddelijk werkt vanaf het moment dat je er een inneemt of dat je eerst de drie eerste strips moet nemen ...
Ik neem ook Mercilon, deze was veilig bij het slikken op de eerste dag van mijn menstruatie.
Oud 26-09-2004, 12:32
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
ik word nu telkens op een zaterdag ongesteld en begin woensdags weer met de pil, nu wil ik graag zondags ongesteld worden..
moet ik dan donderdags weer met de pil beginnen?
Oud 26-09-2004, 12:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 26-09-2004 @ 12:32 :
ik word nu telkens op een zaterdag ongesteld en begin woensdags weer met de pil, nu wil ik graag zondags ongesteld worden..
moet ik dan donderdags weer met de pil beginnen?
nee, dan is ie niet veilig meer.
als je op zondag ongesteld wil worden moet je één pil meer nemen dan normaal. dus van een reservestrip een pil pakken en die als 22ste pil pakken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-09-2004, 13:54
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-09-2004 @ 12:53 :
nee, dan is ie niet veilig meer.
als je op zondag ongesteld wil worden moet je één pil meer nemen dan normaal. dus van een reservestrip een pil pakken en die als 22ste pil pakken.
ok, dankje
maar moet ik dan telkens 22 pillen slikken of is dat maar voor 1 keertje
Oud 26-09-2004, 13:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 26-09-2004 @ 13:54 :
ok, dankje
maar moet ik dan telkens 22 pillen slikken of is dat maar voor 1 keertje
1x. daarna slik je weer elke keer 21 pillen. Je hebt dan dus gewoon je menstruatie één dag verplaatst.
Let wel op: je hebt straks dus een strip waar al 1 pil vanuit is gehaald en waar er dus nog maar 20 op zitten. Gebruik die strip voortaan als reservestrip (als je een keer een pil kwijt bent of een paar dagen wil doorslikken). Als je namelijk maar 20 pillen slikt en dan je stopweek inlast is ie niet geldig. Je moet echt minstens 21 pillen slikken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-09-2004, 09:17
Love my boy!
Love my boy! is offline
Ik slik de pil altijd 's avonds tegen een uur of half 11..maar nu word ik 's nachts tegen een uur of 3 altijd wakker, en ben misselijk, hoef niet over te geven.. maar ben toch een poosje "beroerd" kan dat door de pil komen? Ik slik de pil nog niet zo lang, dus misschien kan het zijn dat je eraan moet wennen?

X mij
Oud 27-09-2004, 11:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 27-09-2004 @ 09:17 :
Ik slik de pil altijd 's avonds tegen een uur of half 11..maar nu word ik 's nachts tegen een uur of 3 altijd wakker, en ben misselijk, hoef niet over te geven.. maar ben toch een poosje "beroerd" kan dat door de pil komen? Ik slik de pil nog niet zo lang, dus misschien kan het zijn dat je eraan moet wennen?

X mij
Ik had dit ook altijd aan het begin van mijn strip toen ik microgynon slikte. Het zou dus heel goed kunnen dat het door je pil komt. Als je pas de pil slikt kan het idd komen dat je eraan moet wennen, ik had het vaak ook alleen aan het begin van mijn strip. Als het langer dan drie maanden (drie strippen) duurt zou je eens naar je huisarts kunnen gaan en vragen of je een andere pil mag proberen. Ik heb er na drie jaar soms nog last van en daarom ga ik nu Yasmin slikken ipv microgynon.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.