Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 10:47
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
A* schreef op 03-10-2004 @ 01:10 :
Oeh, graag.
Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar.
Lastig uit te leggen zonder het hele stollingssysteem uit te moeten leggen maar ik probeer t toch (met een eenvoudige omschrijving van de stolling).

Een stolsel in het bloed bestaat uit bloedplaatjes en fibrinedraden. De fibrinedraden worden gevormd door activatie van een aantal stollingsfactoren (de geactiveerde vorm van de ene zorgt ervoor dat de volgende van inactief naar actief wordt omgezet, die actieve vorm activeert weer de volgende factor enz). Oestrogenen in de pil zorgen ervoor dat de bloedplaatjes makkelijker aan elkaar hechten, maar zorgt er ook voor dat de fibrinedraden afgebroken worden (waardoor het stolsel juist weer uit elkaar valt), als het evenwicht tussen die 2 verstoord is kun je dus trombose krijgen. Bovendien zorgen (oraal ingenomen) oestrogenen ervoor dat er meer stollingsfactoren geproduceerd worden.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 05-10-2004, 11:01
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Het is uit met mn vriendje en precies mn laatste strip van de pil was op. Kan ik nou zomaar ermee stoppen, want een vriendin van me zie dat dat slecht was?
__________________
you spread like peanut butter
Oud 05-10-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 05-10-2004 @ 12:01 :
Het is uit met mn vriendje en precies mn laatste strip van de pil was op. Kan ik nou zomaar ermee stoppen, want een vriendin van me zie dat dat slecht was?
Je kan gewoon stoppen, geen probleem.
Oud 05-10-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Love my boy! schreef op 04-10-2004 @ 20:42 :
De pil micro...nog wat... helpt die ook tegen puistjes? iemand ervaring mee?
microgynon?

Nee, alleen de Diane-pil helpt echt tegen puistjes.
Oud 05-10-2004, 12:10
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-10-2004 @ 12:45 :
microgynon?

Nee, alleen de Diane-pil helpt echt tegen puistjes.
De Diane-pil heet nu toch Minerva?
Oud 05-10-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
klaartje101 schreef op 05-10-2004 @ 13:10 :
De Diane-pil heet nu toch Minerva?
Oh, dat zou kunnen, ik hoor nog regelmatig mensen hier zeggen dat ze de Diane gebruiken...
Oud 05-10-2004, 15:37
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ik was gister de pil vergeten, ik slik hem altijd rond een uur of 18:00.
Alsnog geslikt vanochtend, kan ik dan gewoon mijn dinsdag pil op de 'normale' tijd (18:00) vandaag slikken?
Oud 05-10-2004, 15:41
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
A* schreef op 05-10-2004 @ 16:37 :
Ik was gister de pil vergeten, ik slik hem altijd rond een uur of 18:00.
Alsnog geslikt vanochtend, kan ik dan gewoon mijn dinsdag pil op de 'normale' tijd (18:00) vandaag slikken?
Je moet inderdaad verder je normale tijd aanhouden (tenzij t in de 3e week is, dan moet je even in je bijsluiter kijken wat je dan moet doen)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 05-10-2004, 16:04
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-10-2004 @ 16:41 :
Je moet inderdaad verder je normale tijd aanhouden (tenzij t in de 3e week is, dan moet je even in je bijsluiter kijken wat je dan moet doen)
Het is de 7de pil van de strip pas.
Oud 05-10-2004, 21:15
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb een stopweek overgeslagen en ben nu bijna al anderhalf week ongesteld.. Moet ik nu stoppen met slikken of deze strip eerst afmaken?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 05-10-2004, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 05-10-2004 @ 22:15 :
Ik heb een stopweek overgeslagen en ben nu bijna al anderhalf week ongesteld.. Moet ik nu stoppen met slikken of deze strip eerst afmaken?
Mag volgens mij allebei, als je stopweek houdt en daarna verder gaat met de volgende strip is je doorbraakbloeding waarschijnlijk over, als je je strip afmaakt kan het nog duren tot je stopweek denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-10-2004, 21:43
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-10-2004 @ 22:32 :
Mag volgens mij allebei, als je stopweek houdt en daarna verder gaat met de volgende strip is je doorbraakbloeding waarschijnlijk over, als je je strip afmaakt kan het nog duren tot je stopweek denk ik.
Dus dan morgen gewoon geen pil innemen, en dan deze strip weggooien, en dan volgende week woensdag met een nieuwe strip beginnen?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 06-10-2004, 15:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 05-10-2004 @ 22:43 :
Dus dan morgen gewoon geen pil innemen, en dan deze strip weggooien, en dan volgende week woensdag met een nieuwe strip beginnen?
Ja, kan je doen, ik zou alleen als ik jou was de strip niet weggooien maar bewaren voor als je eens een keer een paar dagen wilt doorslikken, een keer hebt overgegeven of een pil door het putje van de wastafel laat vallen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-10-2004, 15:46
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Okee. Ik heb knallende ruzie met mijn vriendin over de pil.
Zij zegt dat ik er niks van af weet (zij slikt zelf niet de pil); dus bij deze mijn vragen.

- Hoeveel kost gemiddeld een jaar de pil slikken?
- Is het zo dat je van elke pil dikker wordt?
- Het is toch zo dat je drie weken de pil slikt en dan een week niet? Dus om de vier weken ben je ongesteld?
__________________
they really got us by the nezmins

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 15:52.
Oud 06-10-2004, 16:19
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Maurice schreef op 06-10-2004 @ 16:46 :
Okee. Ik heb knallende ruzie met mijn vriendin over de pil.
Zij zegt dat ik er niks van af weet (zij slikt zelf niet de pil); dus bij deze mijn vragen.

- Hoeveel kost gemiddeld een jaar de pil slikken?
- Is het zo dat je van elke pil dikker wordt?
- Het is toch zo dat je drie weken de pil slikt en dan een week niet? Dus om de vier weken ben je ongesteld?
- weet ik niet, gaat bij mij nog via de verzekering
- nee, dat effect is bij iedere pil en bij iedere persoon anders
- klopt, 21 dagen slikken en dan 7 dagen niet, in die stopweek krijg je een soort afbraakbloeding (echt ongesteld worden is het niet)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 06-10-2004, 16:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maurice schreef op 06-10-2004 @ 16:46 :
Okee. Ik heb knallende ruzie met mijn vriendin over de pil.
Zij zegt dat ik er niks van af weet (zij slikt zelf niet de pil); dus bij deze mijn vragen.

- Hoeveel kost gemiddeld een jaar de pil slikken?
- Is het zo dat je van elke pil dikker wordt?
- Het is toch zo dat je drie weken de pil slikt en dan een week niet? Dus om de vier weken ben je ongesteld?
- Op die site die Andijvie een poosje terug gaf: www.xanthe.nl kan je zien wat de pil kost per merk, Microgynon is volgens mij de goedkoopste en Yasmin de duurste (ik ga ook wel van het ene uiterste naar het andere ) maar de pil wordt onder je 21ste sowieso nog vergoed en daarna ook nog door sommige (aanvullende) verzekeringen maar voor sommige pillen moet je wel bijbetalen, bijvoorbeeld Yasmin, dat is 10,50 per drie maanden.
- Je hoeft zeker niet van de pil dikker te worden, de bijsluiter van Yasmin beweert zelf dat je er gemiddeld van afvalt.
- Je slikt idd drie weken de pil en daarna houd je een stopweek waarin je 'ongesteld' wordt. Je bent dus om de vier weken ongesteld maar je kan er natuurlijk voor kiezen om je stopweek over te slaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-10-2004, 18:59
Hardcore Playa
Hardcore Playa is offline
hey, mijn vriendin is zaterdagavond ongesteld geworden en is sindsdien gelijk aan de pil begonnen, na hoeveel tijd is het dan veilig om onbeschermend (dus zonder condoom) sex te hebben?
__________________
ik heb diep respect voor vrouwen.
Oud 06-10-2004, 20:00
Fragezeichen
Avatar van Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
Hardcore Playa schreef op 06-10-2004 @ 19:59 :
hey, mijn vriendin is zaterdagavond ongesteld geworden en is sindsdien gelijk aan de pil begonnen, na hoeveel tijd is het dan veilig om onbeschermend (dus zonder condoom) sex te hebben?
Als je op de eerste dag van de menstruatie begint is ie gelijk veilig, anders is ie pas de tweede strip veilig maar als ik het goed begrijp is ie dus gelijk veilig.
Oud 06-10-2004, 20:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
6 maanden terug wilde ik de pil ophalen (diane35) en toen werd mij door de apothekers-assistente verteld dat de diane35 ging verdwijnen en dat er een andere pil voor in de plaats kwam: de minerva pil. De inhoud van deze pil was exact dezelfde als de diane35 en dus eigenlijk was het enkel een naamsverandering.
Maar als ik nu de topic een tijdje volg, hebben nog steeds veel mensen de diane35 (terwijl: als ie verdwijnt moeten hun strips toch ook ooit op zijn en zouden ze moeten overstappen).
Ook op de link die daantje geeft, staat de diane35 nog gewoon.
Verdwijnt ie dan toch niet?

(oftewel: mensen die de diane35 slikken, geef aan of je d'r iets over gehoord hebt of dat je onlangs nog gewoon nieuwe strips hebt verkregen).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-10-2004, 20:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-10-2004 @ 21:18 :
(oftewel: mensen die de diane35 slikken, geef aan of je d'r iets over gehoord hebt of dat je onlangs nog gewoon nieuwe strips hebt verkregen).
Ik slik dan wel niet de Diane pil maar ik kan me voorstellen dat de Minerva pil een soort merkloos alternatief is van het merkproduct Diane maar wat wel dezelfde samenstelling heeft en dat de ene apotheek liever een goedkoop merkloos iets meegeeft en de ander juist niet maar of dat hier klopt weet ik absoluut niet, het is zo maar iets wat door mijn hoofd schoot.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-10-2004, 20:35
love is life
love is life is offline
Ik heb weer een vraagje ivm mijn pil ... ik pak mijn pil altijd om 21.20 ma nu heb ik een tennismatch en ik kan moeilijk zeggen "eh wacht effe ik moet mijn pil nemen" kan ik die gewoon 20minuten vroeger nemen? En de volgende dag dan weer gewoon uur of ni? of is ie dan niet meer veilig?
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Oud 06-10-2004, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
love is life schreef op 06-10-2004 @ 21:35 :
Ik heb weer een vraagje ivm mijn pil ... ik pak mijn pil altijd om 21.20 ma nu heb ik een tennismatch en ik kan moeilijk zeggen "eh wacht effe ik moet mijn pil nemen" kan ik die gewoon 20minuten vroeger nemen? En de volgende dag dan weer gewoon uur of ni? of is ie dan niet meer veilig?
20 minuten eerder of later is geen probleem, zelfs als je hem binnen 12 uur inneemt zou ie nog veilig moeten zijn al is het beter om hem steeds op hetzelfde tijdstip in te nemen maar 20 minuten maken niet uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-10-2004, 10:14
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Fragezeichen schreef op 06-10-2004 @ 21:00 :
Als je op de eerste dag van de menstruatie begint is ie gelijk veilig, anders is ie pas de tweede strip veilig maar als ik het goed begrijp is ie dus gelijk veilig.
Ik dacht dat als je niet op de eerste dag van de menstruatie begint, je dan de eerste week niet 'veilig' bent.
Oud 07-10-2004, 12:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-10-2004 @ 11:14 :
Ik dacht dat als je niet op de eerste dag van de menstruatie begint, je dan de eerste week niet 'veilig' bent.
Als je op dag 2 tot 5 van je cyclus begint (de eerste dag van je menstruatie is dag 1) dan is de pil bij sommige merken alleen de eerste week niet veilig maar omdat deze persoon er niet bij gezet heeft welke pil ze slikt weet je ook niet of dat bij haar ook zo is dus kan je er beter maar vanuit gaan dat ie dan de hele strip niet veilig is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-10-2004, 18:04
Verwijderd
Vraagje:

Ik heb gisteravond sex gehad met mijn vriend, en vanochtend ben ik de pil vergeten (kwam ik een minuut geleden achter). Ik heb hem net meteen ingenomen. Dit is de eerste keer dat ik hem vergeten ben. Is de pil nu nog wel veilig?

Ik gebruik microgynon, en ik zit aan het einde van de 2e week.
Oud 07-10-2004, 18:21
elledc
elledc is offline
Citaat:
lareno schreef op 07-10-2004 @ 19:04 :
Vraagje:

Ik heb gisteravond sex gehad met mijn vriend, en vanochtend ben ik de pil vergeten (kwam ik een minuut geleden achter). Ik heb hem net meteen ingenomen. Dit is de eerste keer dat ik hem vergeten ben. Is de pil nu nog wel veilig?

Ik gebruik microgynon, en ik zit aan het einde van de 2e week.
Is nog altijd veilig, de pil gewoon verder slikken. In de tweede week de pil vergeten is het minst onveilig.
Je kan altijd eens de test doen op www.pilvergeten.nl (zoals ik al zovele malen heb gezegd in dit topic
Oud 07-10-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 07-10-2004 @ 19:21 :
Is nog altijd veilig, de pil gewoon verder slikken. In de tweede week de pil vergeten is het minst onveilig.
Je kan altijd eens de test doen op www.pilvergeten.nl (zoals ik al zovele malen heb gezegd in dit topic
Whaa, goeie site Echt duidelijk Goede tip
Oud 07-10-2004, 23:29
Dinootje
Dinootje is offline
vraagje

Ik slik de pil na al ongeveer mnd door, nu ben ik hem 3 weken geleden een keer vergeten en heb daarna met me stomme kop lichamelijk contact gehad. Nu weet ik dus niet hoe groot de kans dan is dat je zwanger zou kunnen zijn. Omdat ik dus niet ongesteld werd ( in de tijd van het doorslikken) heb ik dus geen weken waarin 1x vergeten wel kwaad kan en wanneer niet.
Nu heb ik dus wel een stop week ingelast, ben benieuwd.
maar hoe groot is dan de kans dat ik eventueel wel zwanger zou kunnen zijn?

gr Dino
__________________
wat moet ik met mij zelf, als ik met andere niet kan omgaan
Oud 08-10-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Dinootje schreef op 08-10-2004 @ 00:29 :
vraagje

Ik slik de pil na al ongeveer mnd door, nu ben ik hem 3 weken geleden een keer vergeten en heb daarna met me stomme kop lichamelijk contact gehad. Nu weet ik dus niet hoe groot de kans dan is dat je zwanger zou kunnen zijn. Omdat ik dus niet ongesteld werd ( in de tijd van het doorslikken) heb ik dus geen weken waarin 1x vergeten wel kwaad kan en wanneer niet.
Nu heb ik dus wel een stop week ingelast, ben benieuwd.
maar hoe groot is dan de kans dat ik eventueel wel zwanger zou kunnen zijn?

gr Dino
Ik begrijp niet wat je zegt. Je slikt de pil een maand door? Dus ongeveer 4 weken na de 3 weken van de eerste strip? Dus nu 7 weken achtereen zonder stopweek? Dan telt alles behalve die eerste 2 weken (dus week 3 tot en met week 7) zoals week 3 beschreven wordt in de bijsluiter. Dus na een vergeten pil, moet je of hem toch nemen, de week afmaken en daarna nog een strip slikken (het is mij niet duidelijk of je dat wel of niet gedaan hebt), of de pil niet nemen en meteen met een stopweek beginnen (dat heb je dus niet gedaan)
Of je zwanger kunt zijn geraakt van dat lichamelijk contact weet ik niet want je schrijft er niet bij wat voor lichamelijk contact het was.

Hoe groot de kans is, is in elk geval niet te zeggen. Dat valt niet in percentages te geven ofzo. Ga er maar van uit dat de kans niet heel groot is met 1 vergeten pil en 1 keer seks (of iets anders...?). Maar wel groot genoeg om even een testje te doen .
Oud 09-10-2004, 22:49
musicnote
musicnote is offline
hey,

ik slik de diane pil (die heet tegenwoordig anders).
ik vergeet hem vaak te slikken, en ook begin ik nu op maandag ipv dinsdag enz... het verschuift doordat ik hem weleens vergeet te slikken.
dit lijkt me niet erg verstandig en daarom zou ik willen stoppen met de pil.
mijn eerste vraag:
wanneer kan je stoppen met de pil? na een strip? of... ? ik ben nu ongesteld.

ik ben aan de diane 35 gegaan omdat ik veel last had van puistjes. ik ben nu 18, en heb ze nog een klein beetje.
mijn tweede vraag:
als ik nu met de pil stop, is er dan grote kans dat ze weer terug komen?

derde vraag:
als ik nu doorga en vanaf nu wel goed ga slikken kan het dan kwaad dat ik hiervoor erg slordig ben geweest en dat ik weleens op woensdag ben begonnen, weleens op dinsdag, en nu weer op maandag?

heel erg bedankt alvast,
groetjes musicnote

ps. ik heb de laatste tijd ook meer last van buikpijn en misselijkheid dan normaal als ik ongesteld ben
Oud 09-10-2004, 22:55
Verwijderd
- wanneer kan je stoppen met de pil? na een strip? of... ? ik ben nu ongesteld.
* als je er gewoon mee wil stoppen, dan kan dat altijd . Laat het dan wel weten aan je huisarts!

- als ik nu met de pil stop, is er dan grote kans dat ze weer terug komen?
* Het kan zijn dat je er nu al ondertussen 'overheen gegroeid' bent; dan komen ze niet terug. Als dat niet het geval is komen ze waasrchijnlijk wel terug, maar niet meteen. Wanneer mensen 'vanzelf' minder puistjes krijgen verschilt heel erg per persoon, dus het is maar even afwachten of het voor jou ook geldt

- als ik nu doorga en vanaf nu wel goed ga slikken kan het dan kwaad dat ik hiervoor erg slordig ben geweest en dat ik weleens op woensdag ben begonnen, weleens op dinsdag, en nu weer op maandag?
* Neehoor, kan geen kwaad
Oud 11-10-2004, 16:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb even een vraagje: Ik stap nu over van microgynon op Yasmin en mijn huisarts heeft me toen gezegd dat ik perse stopweek moet houden na mijn laatste strip microgynon en daarna Yasmin moet gaan sllikken. Nou twijfelde ik gister heel erg of ik dan of vandaag mijn eerste pil in moest nemen dus ik heb hem gister ingenomen (na een stopweek van zes dagen). Ik kwam er dus vandaag achter dat mijn stopweek eigenlijk met vandaag erbij pas zeven dagen is en dat ik dus een te korte stopweek heb gehouden. Kan dat kwaad omdat ik nu overgestapt ben of is het net als anders en maakt het niets uit?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-10-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2004 @ 17:31 :
Ik heb even een vraagje: Ik stap nu over van microgynon op Yasmin en mijn huisarts heeft me toen gezegd dat ik perse stopweek moet houden na mijn laatste strip microgynon en daarna Yasmin moet gaan sllikken. Nou twijfelde ik gister heel erg of ik dan of vandaag mijn eerste pil in moest nemen dus ik heb hem gister ingenomen (na een stopweek van zes dagen). Ik kwam er dus vandaag achter dat mijn stopweek eigenlijk met vandaag erbij pas zeven dagen is en dat ik dus een te korte stopweek heb gehouden. Kan dat kwaad omdat ik nu overgestapt ben of is het net als anders en maakt het niets uit?
Volgens mij maakt dat niets uit, ook niet wanneer je overstapt.
Oud 11-10-2004, 17:40
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Hey ik weer eens een vraag (: Is het zo dat als je grieperig bent, de pil niet meer goed werkt?
__________________
**develinn**
Oud 11-10-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
miss chocolate schreef op 11-10-2004 @ 18:40 :
Hey ik weer eens een vraag (: Is het zo dat als je grieperig bent, de pil niet meer goed werkt?
Dat ligt eraan.
Als je binnen 4 uur na het slikken overgeeft, dan kan het zijn dat je (een deel van) de werkzame stoffen ook uitbraakt. Dan werkt de pil niet meer goed. Je kunt dan wel een nieuwe pil slikken en hopen dat je die wel binnenhoudt.
Als je binnen 4 uur na het slikken zeer hevige diarree hebt, dan werken sommige pillen ook niet meer goed, om dezelfde reden. Kun je ook oplossen met een nieuwe pil.
Als je antibiotica gebruikt, dan kunnen die de werking van de pil beinvloeden. Dit hoort je dokter er dan bij te zeggen, maar voor de zekerheid kun je 't beter altijd vragen; je weet nooit of hij/zij het misschien vergeet te vermelden.

Als die drie dingen niet gebeuren, dan werkt de pil nog net zo goed als normaal
Oud 11-10-2004, 17:59
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
dankudanku (:!
__________________
**develinn**
Oud 11-10-2004, 19:38
Verwijderd
Even 'n vraagje. Ik ben nu een klein half jaar aan de Minerva pil, maar ik kom er elke maand weer van aan. Er is nu al 7 kilo bijgekomen, wat ik op zich niet zo heel erg vindt, maar het blijft maar doorgaan. Ik moet vanavond weer mn eerste pil innemen, maar nu vroeg ik me af of ik er ook een maandje mee kan stoppen om te kijken of ik dan een beetje op gewicht blijf...
Oud 11-10-2004, 19:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 11-10-2004 @ 20:38 :
Even 'n vraagje. Ik ben nu een klein half jaar aan de Minerva pil, maar ik kom er elke maand weer van aan. Er is nu al 7 kilo bijgekomen, wat ik op zich niet zo heel erg vindt, maar het blijft maar doorgaan. Ik moet vanavond weer mn eerste pil innemen, maar nu vroeg ik me af of ik er ook een maandje mee kan stoppen om te kijken of ik dan een beetje op gewicht blijf...
Je kan wel een maand stoppen maar als je dan opnieuw wilt beginnen is het het handigste om te wachten op de eerste dag van je menstruatie en nadat ik gestopt ben met de pil werd ik ruim vier maanden niet ongesteld dus het kan dan zijn dat je heel lang moet wachten voor je weer kan beginnen (of je moet op een andere dag beginnen maar dan is ie ook een maand niet veilig).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-10-2004, 15:31
tica
tica is offline
Okee, ik heb ook een vraagje.

Ik ben ongeveer 2 weken voor het eerst begonnen met de pil slikken. Dat moet dan op dag 1 van de menstruatie. Ik weet nu alleen niet zeker of ik dat dus ook goed gedaan heb, want ik ben begonnen met slikken toen ik echt heeeel weinig à geen bloed verloor, het was namelijk meer een bruine vlek.. Ik dacht toen dus dat dat dag 1 was, dus ik ben gewoon begonnen. Normaal krijg je dan nog je hele bloeding, maar die kreeg ik dus niet. De dag erna verloor ik ook hooguit 3 druppels bloed en de dag erna ook bijna niks, en toen was het over. Normaal ben ik best wel hevig en lang ongesteld.
Nu vraag ik me dus af of ik te vroeg begonnen ben met slikken en ik mn menstruatie meteen al heb uitgesteld of dat mn bloedverlies gewoon heel erg klein is geworden. En is de pil nu al veilig?
Ik ben best ongerust, ik moet nog een week slikken en dan hoop ik echt zwaar dat ik normaal ongesteld word. Als ik weer zo weinig bloed verlies, zou ik dan een zwangerschapstest moeten doen? Ik ben niet met mn vriend naar bed geweest, maar we hebben wel wat kleine dingen uitgespookt. Kleine kans dat ik zwanger zou zijn dus (ookal zou ik de pil niet slikken), maar ik ben altijd heel bang dat er toch wat gebeurt via je handen ofzo.
Heeft iemand antwoord op deze vragen?
Kus
Oud 12-10-2004, 15:58
Verwijderd
Goed, nou heb ik een vraag. Eigenlijk meer voor een vriendin, maar dat terzijde.
Zij is een keer haar pil vergeten en heeft op diezelfde dag seks gehad. Ze zit nu vreselijk in de rats of ze misschien zwanger is. Hoe groot is die kans?
Oud 12-10-2004, 16:03
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als het echt de eerste dag was dat je bloed verloor dan komt het wel goed denk ik en de pil is dan direct veilig. En dat je heel weinig bloed verloor kan ook wel komen omdat je net begonnen bent met de pil. En je zegt zelf al dat de kans klein is dat je zwanger bent dus ik zou gewoon wachten tot je stopweek en als je niet ongesteld bent een test doen. Je kan trouwens ook pas een test doen vanaf de dag dat je ongesteld moet worden.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 12-10-2004, 16:06
tica
tica is offline
Okee dan voorlopig weer gerustgesteld. Dankjewel!
Oud 13-10-2004, 10:52
bloemetje16
bloemetje16 is offline
hallo ,
ik heb een vraagje ,, als je de pil bent vergeten en de kans zwaar groot is dat je zwangr bent ,,

moet je dan w88 totdat je ongesteld zou moeten worden , of kan je ook eerder al de test doen ( zeg maar een week na de onveilige sex )
alvast heel erg bedankt !
liefs
Oud 13-10-2004, 10:55
Verwijderd
Je moet wachten tot wanneer je eigenlijk ongesteld zou moeten worden.
Oud 13-10-2004, 15:49
Verwijderd
in eerste week, de derde pil vergeten.. ong. rond 11 uur ingenomen 's morgens.. terwijl ik em 's avonds ook rond 11 uur altijd inneem...

moet ik dan 7 dagen seks hebben met voorbehoedsmiddelen.. of valt het nog binnen de 12 uur..

vrijdag zie ik mijn vriend eindelijk weer, en dan heb ik em al weer 3 keer normaal geslikt..

dus.. is het veilig of niet vrijdag, of zaterdag
Oud 13-10-2004, 16:00
Fragezeichen
Avatar van Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 13-10-2004 @ 16:49 :
in eerste week, de derde pil vergeten.. ong. rond 11 uur ingenomen 's morgens.. terwijl ik em 's avonds ook rond 11 uur altijd inneem...

moet ik dan 7 dagen seks hebben met voorbehoedsmiddelen.. of valt het nog binnen de 12 uur..

vrijdag zie ik mijn vriend eindelijk weer, en dan heb ik em al weer 3 keer normaal geslikt..

dus.. is het veilig of niet vrijdag, of zaterdag
Ik zou voor de zekerheid gewoon even een condoom gebruiken. Tis een beetje een twijfelgeval namelijk. Het ligt eraan of je de pil ervoor dan voor 11 of er net na ingenomen hebt.
Oud 13-10-2004, 16:55
Verwijderd
ja dat weet ik dus niet meer, eens even bedenken wat ik die avond gedaan heb

ik heb een film gekeken. toen ging ik om kwart over 10 naar boven om daar film af te kijken.. mijn vriend was online. poos mee gechat. toen heb ik ruzie gehad met mp3 speler, op z'n minst een half uur mee geklooid.. maar ik weet niet wanneer ik m'n pil genomen heb...als dat na die mp3 speler was, dat was zeker na 11 uur.. maar ik weet het niet meer

ik zie dat ik maandag rond tien voor half 12 nog een sms verstuurd heb, over dat stomme mp3 ding en ik denk dat ik vlak daarvoor m'n pil heb genome

jeetje wat een slecht geheugen heb ik

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 17:09.
Oud 14-10-2004, 09:51
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik vind dit topic zo verschrikkelijk onoverzichtelijk dus ik weet ook niet of deze vraag al voorbij is gekomen....

Mijn vriendin gaat binnen enkele dagen voor het eerst beginnen met de pil slikken. Ze gaat bijna ongesteld worden.
Nu vroegen wij ons allebei af of het menstrueren nu meteen ophoud als je met de pil begind.
Want wij snappen allebei niet dat als je op de eerste dag van je cyclus begind met slikken, en dan 3 weken lang slikt, dat je daarna je stop week kan hebben en ongesteld wordt.


(wij vroegen ons dit ook af omdat wij zondag nogal iets speciaals bedacht hadden en het zou toch wel erg vervelend zijn als ze juist dan ongesteld wordt . Vandaar dat het wel een erg leuke bijkomstigheid zou zijn als het menstrueren ophoud met het slikken van de pil na die 1e of misschien 2e dag ofzo)
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Oud 14-10-2004, 10:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 14-10-2004 @ 10:51 :
Nu vroegen wij ons allebei af of het menstrueren nu meteen ophoud als je met de pil begind.
Nee, je menstruatie houdt niet meteen op als je begint met het slikken van de pil.
Oud 14-10-2004, 16:21
Draaiertje
Draaiertje is offline
Oke het zit als volgt,

Ik heb afgelopen zondag sex gehad met mijn vriendin. Zij is aan de pil dus we gebruikten geen condoom. Ik ben wel met haar in contact geweest maar in ben niet in haar gekomen. We waren onder de douche en toen ben ik over haar buik gekomen. Maar ja misschien kan er wel wat in haar zijn gekomen door het water enzo. Maar nu is zij dus de pil van dinsdag vergeten. Die heeft ze toen woensdagmiddags tegen een uur of 4 geslikt en `s avonds de pil van woensdag. Kan zij nu evt zwanger zijn dmv van voorvocht? of dat er zaad in haar is gekomen wat zou de kans zijn? Ze was trouwens die zondag dat we sex hadden niet meer ongesteld . Ze was ongesteld van donderdag tot en met zondag. Die bewuste zondag hadden we dus sex. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Wat is nu de kans van zwangerschap?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Dokter bezoek aangeraden?

Draaiertje
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.