Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 23:12
DarknessRose
DarknessRose is offline
hoi,
Ik schrijf een boek (mijn eerste) en wil graag dat het wordt gekeurd door iemand, wie dan ook.
Het heet "het mysterie van de monk", maar ben nog bezig.
Als het niet mooi is, maak ik gewoon weer opnieuw een boek.
Ik ben trouwens 14 jaar, dus dan moet je niet denken dat ik een ervaren schrijver ben!

bedankt, koen

site van het boek: www.freewebs.com/eersteexemplaar
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2005, 02:14
Verwijderd
"De titel is al bekent en er komt sowieso 1 hoofdstuk per week op deze site te staan."

Bekend. Ik ben maar gestopt met lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:32
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
De kromme zinnen, verwijs,- grammatica- en tijdfouten hebben me na een regel of twintig doen stoppen met lezen. Heb je een grammaticacontrole op je computer zitten? Haal die er dan eens overheen, hoewel ik niet weet of dat helpt. (Ik heb er zelf wel een, maar die werkt niet helemaal goed.) Ik zou zeggen: lees je verhaal zelf nog eens goed door, en haal alle fouten eruit die je ziet. Dat zouden er een heleboel moeten zijn, en ik vind er teveel om ze nu allemaal op te gaan sommen - wat ik nog wel eens doe als het er niet zoveel zijn. Nu niet. Dat was over de vorm.
De inhoud boeit me verder ook niet zo, een beetje gezeur over hoe verliefd ze wel niet is vind ik niet interessant. En al helemaal niet als je verhaal - boek zou ik het niet noemen - vol fouten staat, want dat bevordert mijn leesdrang niet echt.

Blijf vooral oefenen!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 17:55
DarknessRose
DarknessRose is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 28-07-2005 @ 14:32 :
De kromme zinnen, verwijs,- grammatica- en tijdfouten hebben me na een regel of twintig doen stoppen met lezen. Heb je een grammaticacontrole op je computer zitten? Haal die er dan eens overheen, hoewel ik niet weet of dat helpt. (Ik heb er zelf wel een, maar die werkt niet helemaal goed.) Ik zou zeggen: lees je verhaal zelf nog eens goed door, en haal alle fouten eruit die je ziet. Dat zouden er een heleboel moeten zijn, en ik vind er teveel om ze nu allemaal op te gaan sommen - wat ik nog wel eens doe als het er niet zoveel zijn. Nu niet. Dat was over de vorm.
De inhoud boeit me verder ook niet zo, een beetje gezeur over hoe verliefd ze wel niet is vind ik niet interessant. En al helemaal niet als je verhaal - boek zou ik het niet noemen - vol fouten staat, want dat bevordert mijn leesdrang niet echt.

Blijf vooral oefenen!
Ten eerste: dit is een klad van het boek, ik check het als het klaar is. Sowieso wel tien keer, en het verhaal veranderd nog wel. Dat begin, ik ben het met je eens, veschrikkelijk!

Ten tweede: Even toch nog een hele korte smaenvatting van het verhaal.

Sandrine moest iets afgeven bij haar vriendin Christine.
Ze woonde in een verlaten, verpauperde buurt wat veel verhalen kende.
Toen ze op mysterieuze wijze niet meer kon fietsen, vond ze een vreemd figuur bij een oude colamachine: de monk, tenminste, zo werd hij genoemd in die buurt.
Hij repareerde de fiets op rare wijze en bracht haar naar Christines huis, maar Sandrine sliep, dus ze wist dit niet.
Ze kwam erachter dat ze ruzies kreeg met alle mensen van de wereld en wist dat de monk erachter zat.
Toen ze de monk weer vond, zei hij dat ze slachtoffer van een crew was.
Toen Sandrine eenmaal thuis was, kwam ze erachter dat ze slachtoffer van een volksstam was!
Ze moest alles te weten zien te komen over deze vreemde zaak en ze ondekt dat de volksstam van de monk iets verbergt waar de hele wereld mee zal veranderen.
Haar vraag was: wie was de monk en wie verbergde hij onder zijn kleding?
Haar opdracht was Kleptis stoppen: een god in de vorm van een draak.
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 18:07
Boate Bob
Avatar van Boate Bob
Boate Bob is offline
Ik snap niks van die samenvatting
Je schrijft dat je verhaal nog maar een klad is en dat je het later nog gaat screenen; Waarom zet je het niet dan pas op internet? Mensen kunnen het dan alsnog inhoudelijk beoordelen zonder zich te hoeven storen aan al je fouten.
__________________
All messed up and I don't care, so come on and take off your underwear!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 28-07-2005 @ 14:32 :
De vele kromme zinnen, verwijs,- grammatica- en tijdfouten...
...maken het voor mij al een slecht boek.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 18:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 28-07-2005 @ 18:55 :
Ten eerste: dit is een klad van het boek, ik check het als het klaar is. Sowieso wel tien keer, en het verhaal veranderd verandert nog wel. Dat begin, ik ben het met je eens, verschrikkelijk!

Ten tweede: Even toch nog een hele heel korte smaenvatting samenvatting van het verhaal.

Sandrine moest iets afgeven bij haar vriendin Christine.
Ze woonde in een verlaten, verpauperde buurt wat die veel verhalen kende.
Toen ze op mysterieuze wijze niet meer kon fietsen, vond ze een vreemd figuur bij een oude colamachine: de monk, tenminste, zo werd hij genoemd in die buurt.
Hij repareerde de fiets op rare wijze en bracht haar (Wie/wat? Sandrine of de fiets of allebei? In het eerste geval klopt je verwijswoord; anders niet.) naar Christines huis, maar Sandrine sliep, dus ze wist dit niet.
Ze kwam erachter dat ze ruzies kreeg met alle mensen van de wereld en wist dat de monk erachter zat.
Toen ze de monk weer vond, zei hij dat ze slachtoffer van een crew was.
Toen Sandrine eenmaal thuis was, kwam ze erachter dat ze slachtoffer van een volksstam was!
Ze moest alles te weten zien te komen over deze vreemde zaak en ze ondekte dat de volksstam van de monk iets verbergt waar de hele wereld mee door zal zou veranderen.
Haar vraag was: wie was de monk en wie verbergde verborg hij onder zijn kleding?
Haar opdracht was Kleptis stoppen: een god in de vorm van een draak.
Ik heb even wat fouten in je bovenstaande stukje veranderd; zie je wat ik bedoel?

*haphap* Ik heb jouw "kladversie" van het verhaal gelezen, en dus geef ik daar commentaar op. Ik beoordeel de dingen die ik lees, niet hetgene dat het "misschien nog wel zou kunnen worden". Aangezien ik me in je kladversie dood ergerde aan alle fouten, heb ik dat maar gemeld. Op zich zou een kladversie een stuk netter kunnen zijn dan dit, want hier zitten allerlei dingen in die je waarschijnlijk ook niet zomaar zou zeggen/denken. Er van uitgaande dat je niet zomaar iets opschrijft, maar er over nadenkt, zou je verhaal dus een stuk beter kunnen zijn. Nou ja, dan nog niet eens je verhaal zelf, maar vooral de vorm er van.
Als je je begin zelf al niets vindt, waarom verander je het dan niet? Je kunt er mee doen wat je wilt, want het is van jou. De eerste kracht van een goed&boeiend verhaal ligt vaak in een pakkend begin. Want als dat je aandacht al niet weet te trekken, leg je het verhaal/boek al vaak weer weg en lees je de rest niet meer. Als het begin interessant is, is het vaak alleen maar aantrekkelijker om de rest van het boek ook te lezen.

Ziezo, dat was het voor nu.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 18:59
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ach, laat die arme jongen toch. Straks gaat ie dankzij dit forum nog ruiten van bushokjes ingooien en rotjes door brievenbussen doen in de buurt.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 19:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Broeder schreef op 28-07-2005 @ 19:59 :
Ach, laat die arme jongen toch. Straks gaat ie dankzij dit forum nog ruiten van bushokjes ingooien en rotjes door brievenbussen doen in de buurt.
Als hij daar nou plezier aan beleeft, laat hem dan lekker. Ik werd ook afgekraakt, ooit, en gooi ook geen ruiten in of rotjes door brievenbussen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 19:02
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Het was niet de bedoeling dat je het zo letterlijk nam.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 19:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Broeder schreef op 28-07-2005 @ 20:02 :
Het was niet de bedoeling dat je het zo letterlijk nam.
Weet ik, maar het is leuk om dingen (te) letterlijk te nemen. Soms.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 19:04
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ok.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 20:53
DarknessRose
DarknessRose is offline
nja... ik ga door en ik verbeter de fouten later.
Ik trek me van niemand wat aan, let op!
En inderdaad, die samenvatting bevat wel... domme foutjes
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
DarknessRose schreef op 28-07-2005 @ 21:53 :
...
Ik trek me van niemand wat aan, let op!
...
Waarom vroeg je dan in he-mels-náám hier om je boek te laten keuren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:19
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline


Goed, je moet je wel wat van ons aantrekken, maar gewoon door blijven schrijven.

O, en je "boek" bevat ook heel wat van dat soort domme foutjes. Zal ik ze es er uit slopen om te gaan tellen?

Goed, nu doe ik lullig, dus ik houd mijn mond verder wel, om verder te schrijven aan mijn autobeschrijving die een dezer dagen op mijn CU2 zal verschijnen, hoewel ik die hele CU2 eerst nog aan moet maken.

Kut, het regent!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:32
Verwijderd
bah, CU2

Zet het dan op een fatsoenlijke website, desnoods zelf gemaakt of zo
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 21:50
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
mrboot schreef op 28-07-2005 @ 22:32 :
bah, CU2

Zet het dan op een fatsoenlijke website, desnoods zelf gemaakt of zo
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik heb op het moment geen UltraEdit op mijn computer staan en ik ben gewend om daarin websites te bouwen. Die CU2 is zeg maar een tijdelijke oplossing.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:08
DarknessRose
DarknessRose is offline
Citaat:
mrboot schreef op 28-07-2005 @ 22:13 :
Waarom vroeg je dan in he-mels-náám hier om je boek te laten keuren.
om te vragen wat ze van mijn VERHAAL vonden, niet van de hoeveelheden schrijffouten/grammaticafouten!
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-07-2005, 22:10
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Maak een mooie msn space en zet daar je verhaaltjes op, doe ik ook.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 28-07-2005 @ 23:08 :
om te vragen wat ze van mijn VERHAAL vonden, niet van de hoeveelheden schrijffouten/grammaticafouten!
Een verhaal is een samenwerking tussen vorm en inhoud. Als je wilt weten wat men van je verhaal vindt, raad ik je aan om eerst (het grootste gedeelte van) de fouten er uit te halen. Mja, dit is Letteren, daar krijg je natuurlijk kritiek op de vorm, hé. Lijkt me logisch, want je verhoogt de leesbaarheid niet echt door een verhaal te schrijven met allerlei fouten erin. (Goed, dat was een heel erg kromme zin, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.)

Gosh, ik kan het echt niet laten om hierop te reageren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 22:24
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 28-07-2005 @ 23:08 :
om te vragen wat ze van mijn VERHAAL vonden, niet van de hoeveelheden schrijffouten/grammaticafouten!
Het verhaal is wel okee, de uitwerking is in alle opzichten rampzalig slecht.

Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 01:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Als je je toch niets van ons commentaar aantrekt, wees dan verstandig en ga naar een fancy-forum ofzo.

Maar goed, zoals dus al genoeg hier werd gezegd, het stikt van de spelfouten - domme spelfouten - die iemand van 14 eigenlijk niet meer hoort te maken, of die hij of zij tenminste heel gemakkelijk er zelf uit kan halen. Natuurlijk maak je wel eens een typfout, ik maak ze ook, maar als je ergens een verhaal laat lezen zorg ik er toch zeker voor dat ik het een paar keer over heb gelezen zodat ik de fouten al grotendeels uitfilter.
Ook veel zinsbouwfouten, maar ik denk dat dat een kwestie is van oefenen, vooral als je bijvoorbeeld niet zo heel goed bent in de nederlandse taal. Wees kritisch voor jezelf en probeer ook een beetje te spelen met de grammatica. Je gebruikt nogal veel 'standaard' zinnen, wat het lezen wat langdradig maakt.

Ook de inhoud van je verhaal is nog wat simpel en wat verwacht. Er is nog weinig spanning, maar als dit je eerste verhaal is vind ik het niet slecht. Ga oefenen, veel oefenen, en zorg dat je je eigen maakt met het schrijven en er mee gaat spelen. Het komt allemaal nog wat voorzichtig en niet goed doorgedacht genoeg over.
Misschien helpt het als je buiten dat 'boek' (Ik zou je trouwens 'afraden' te denken dat je een boek kan schrijven, want dat is echt erg lastig.) te beginnen met kleine verhaaltjes te schrijven. Zie het als oefeningen, om zo te proberen of je het schrijven een beetje onder de knie krijgt. Post, als je wilt en tenminste het kritiek serieus neemt en er wat probeert mee te doen, ze hier zodat wij kunnen zeggen wat je beter of anders kan doen. Probeer op die manier steeds een wat groter verhaal te schrijven.

Het is lastig om zo commentaar te geven op een groot verhaal. Er zitten veel fouten in en dingen die niet kloppen dat het bijna onmogelijk is daar iets over te zeggen waar je ook weldegelijk wat aan hebt.

De tip is dus, oefenen en het kritiek wat je krijgt proberen te gebruiken. Lees ook het verhaal goed voor jezelf en desnoods hardop zodat je de dingen die niet kloppen er een beetje uit kan halen.

Ik heb geen idee of je dit zal gebruiken en het accepteert, maar wie weet.

Lang verhaal.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 28-07-2005 @ 22:50 :
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik heb op het moment geen UltraEdit op mijn computer staan en ik ben gewend om daarin websites te bouwen. Die CU2 is zeg maar een tijdelijke oplossing.
Gelukkig
Citaat:
DarknessRose schreef op 28-07-2005 @ 23:08 :
om te vragen wat ze van mijn VERHAAL vonden, niet van de hoeveelheden schrijffouten/grammaticafouten!
Nou, ik vind jouw verhaal niet zo goed omdat het Nederlands waar het in geschreven staat veel te slecht is. Lees ook de posts van Duivelaartje en Roosieh, zij leggen het goed uit. wat ik niet zou kunnen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 13:06
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Nah, Roosieh, je punt is duidelijk hoor, je hebt trouwens wel volkomen gelijk in alles, maar jij doet wel erg sarcastisch over 'boek' enzo..ik weet jouw 'boek' isa ofzo (?) ook nog goed..
Maar nee, het klopt wel wat je zegt, ik ga mee met je mening
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 14:08
DarknessRose
DarknessRose is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-07-2005 @ 02:41 :
Als je je toch niets van ons commentaar aantrekt, wees dan verstandig en ga naar een fancy-forum ofzo.

Maar goed, zoals dus al genoeg hier werd gezegd, het stikt van de spelfouten - domme spelfouten - die iemand van 14 eigenlijk niet meer hoort te maken, of die hij of zij tenminste heel gemakkelijk er zelf uit kan halen. Natuurlijk maak je wel eens een typfout, ik maak ze ook, maar als je ergens een verhaal laat lezen zorg ik er toch zeker voor dat ik het een paar keer over heb gelezen zodat ik de fouten al grotendeels uitfilter.
Ook veel zinsbouwfouten, maar ik denk dat dat een kwestie is van oefenen, vooral als je bijvoorbeeld niet zo heel goed bent in de nederlandse taal. Wees kritisch voor jezelf en probeer ook een beetje te spelen met de grammatica. Je gebruikt nogal veel 'standaard' zinnen, wat het lezen wat langdradig maakt.

Ook de inhoud van je verhaal is nog wat simpel en wat verwacht. Er is nog weinig spanning, maar als dit je eerste verhaal is vind ik het niet slecht. Ga oefenen, veel oefenen, en zorg dat je je eigen maakt met het schrijven en er mee gaat spelen. Het komt allemaal nog wat voorzichtig en niet goed doorgedacht genoeg over.
Misschien helpt het als je buiten dat 'boek' (Ik zou je trouwens 'afraden' te denken dat je een boek kan schrijven, want dat is echt erg lastig.) te beginnen met kleine verhaaltjes te schrijven. Zie het als oefeningen, om zo te proberen of je het schrijven een beetje onder de knie krijgt. Post, als je wilt en tenminste het kritiek serieus neemt en er wat probeert mee te doen, ze hier zodat wij kunnen zeggen wat je beter of anders kan doen. Probeer op die manier steeds een wat groter verhaal te schrijven.

Het is lastig om zo commentaar te geven op een groot verhaal. Er zitten veel fouten in en dingen die niet kloppen dat het bijna onmogelijk is daar iets over te zeggen waar je ook weldegelijk wat aan hebt.

De tip is dus, oefenen en het kritiek wat je krijgt proberen te gebruiken. Lees ook het verhaal goed voor jezelf en desnoods hardop zodat je de dingen die niet kloppen er een beetje uit kan halen.

Ik heb geen idee of je dit zal gebruiken en het accepteert, maar wie weet.

Lang verhaal.
en dáár kan ik nu wat mee, bedankt
Ik probeer stap voor stap letteren te leren.
Hartstikke bedankt, hier doe ik echt wat mee
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2005, 16:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 14:06 :
Nah, Roosieh, je punt is duidelijk hoor, je hebt trouwens wel volkomen gelijk in alles, maar jij doet wel erg sarcastisch over 'boek' enzo..ik weet jouw 'boek' isa ofzo (?) ook nog goed..
Maar nee, het klopt wel wat je zegt, ik ga mee met je mening
Ja, dat weet ik, en ik herken zijn gedrag ook behoorlijk, het lijkt nogal op dat van mij toen. Maar qua schrijven ben ik, vind ik zelf, een behoorlijk stuk vooruit gegaan.

Van je fouten kun je leren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 16:11
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 29-07-2005 @ 18:00 :
Ja, dat weet ik, en ik herken zijn gedrag ook behoorlijk, het lijkt nogal op dat van mij toen. Maar qua schrijven ben ik, vind ik zelf, een behoorlijk stuk vooruit gegaan.

Van je fouten kun je leren.
Ja, ben je ook...gelukkig..


Van je fouten MOET je leren..


uhmz, hoe kan je ook weer iets doorstrepen? het lukt me niet meer
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 16:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Tussen [ s] en [ /s], maar dan natuurlijk zonder de spaties.

En niets moet, als ik iets moet sla ik op tilt. Hoewel je het waarschijnlijk niet alleen tegen mij had.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 16:19
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 29-07-2005 @ 18:12 :
Tussen [ s] en [ /s], maar dan natuurlijk zonder de spaties.

En niets moet, als ik iets moet sla ik op tilt. Hoewel je het waarschijnlijk niet alleen tegen mij had.
jaa danku jawel..jij moet naar school, en dan sla je ook niet op tilt, volgende keer betere argumenten jij!
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 19:49
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik moet niet naar school, ik moet volgens de wet naar school, da's iets heel anders.

En verder ben ik klaar met mijn Autobeschrijving die nu live op mijn CU2 staat: "Het profiel is zo goed en kan live gezet worden!"

Lekker offtopic weer.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 29-07-2005 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 10:20
Verwijderd
*ahum*
Duivelaartje, het kritiek?
kri·tiek1 (de ~ (v.), ~en)

Ohja, ik ben gestopt met lezen na de eerste zin, want ik vind het een nare openingszin.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:45
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 30-07-2005 @ 11:20 :
*ahum*
Duivelaartje, het kritiek?
kri·tiek1 (de ~ (v.), ~en)

Ohja, ik ben gestopt met lezen na de eerste zin, want ik vind het een nare openingszin.
Serieus?
Ik zeg m'n hele leven al het kritiek geloof ik... Dank je voor het verbeteren!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 15:46
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 29-07-2005 @ 15:08 :
en dáár kan ik nu wat mee, bedankt
Ik probeer stap voor stap letteren te leren.
Hartstikke bedankt, hier doe ik echt wat mee
Gelukkig en succes.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:47
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Je woordgebruik is zeker niet slecht voor een 14-jarige. Het verhaal op zich is ook niet verkeerd, verder heb ik helaas geen positieve feedback voor je. Volg de hier bovenstaande adviezen op en kom nog eens terug met een nette versie.
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:58
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
'boek' klinkt nogal arrogant
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:15
DarknessRose
DarknessRose is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 31-07-2005 @ 11:58 :
'boek' klinkt nogal arrogant
bedankt
neej, dat ga ik nog verranderen.
Ik volg Duivelaartjes tactiek nu al en de site krijgt een nieuwe 'make-over'!
Elke dag schrijf ik kleine verhaaltjes en ik merk dat dat helpt.
Dus geduld.
En je hebt wel gelijk, klinkt arrogant, maar dat verrander ik nog
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2005, 12:42
DarknessRose
DarknessRose is offline
Ik heb een klein verhaaltje geschreven en nu heb ik gelet op het gebruik van verschillende werkwoorden en voorál op spellingsfouten! Ik hoop dat hier wel possitieve reacties op vallen

“Als je nú niet open doet” zuchtte Femke. “Geef ik je een trap als ik wél binnen ben!” Gerald gooide de deur op slot en sprong op zijn bed. “Nee!”schreeuwde hij. “Dit is míjn kamer, dus míjn regels!” Hij hoorde haar zus zichzelf tegen de deur gooien, wel vier keer. Ze wou haar broers laptop lenen om te chatten. Dat wou ze altijd als ze verdoemt was om op haar kamer te blijven. Haar zus had huisarrest nadat ze ruzie kreeg met haar broer en natuurlijk gaf hij haar op de schuld. “Waarom moet je perse chatten, zus?” Haar zus deed nog één poging en begon te zuchten. “Jij weet niet hoe het is om vrienden te hebben, sukkel.” Ze liep van de deur vandaan om iets te zoeken, vast een schroevendraaier om het slot te forceren. Dat was mogelijk met Geralds slot. Maar deze keer niet! Gerald stond op en gooide de kastdeur open. Hier was hij op voorbereid. Hij greep naar de bezem en zette het tussen de klink. Nadat haar zus gerommeld heeft met het slot, hoorde hij haar de klink te keren. “Doe die bezem weg, kneus!” De klink bewoog steeds sneller, maar zonder effect. “En trouwens, je hebt je laptop toch niet nodig, dan mag ik er toch wel mee chatten?” Gerald sloeg zijn armen over elkaar. “Dat klopt, klinkt inderdaad logisch.” Zijn zus stopte. “Dus we hebben een deal?” vroeg ze poeslief. “Ik mag je laptop lenen?” Gerald toverde een brede glimlach op zijn gezicht. “Ja, maar alleen als je me vijf euro per uur betaald, mag je erop chatten!” Stelde hij grinnikend voor. De klink begon weer te bewegen en Femke werd weer zo wanhopig als een maniak. “Nooit, sukkel! Schreeuwde ze weer. “Ik betaal je nooit vijf euro!” Gerald hoorde druppels knetterend op het raam vallen. Hij deed het raampje open en voelde met zijn vingertoppen dat de druppels steeds sneller vielen. “Trouwens, je mag geeneens computeren terwijl je huisarrest hebt.” Zei Gerald plagend. “Dus ga maar weer rustig huiswerk maken.” Hij sloeg zijn armen weer over elkaar. “Maar ik moet huiswerk op de computer maken.” Krijste Femke. “Voor scheikunde moet ik een verslag typen wat we vorige week hebben gedaan!” Gerald zuchtte ene enkele keer. “Oké, als ik mijn computer dan weer over twee uur terug krijg.” Zei hij verslagen. “En niet chatten of internetten!” Gerald haalde de bezem van de klink vandaan en deed de deur open. “Eindelijk, waar ligt je laptop?” Femke keek rond, zoekend naar de computer. “Hier.” Gerald gaf de laptop aan zijn zus. “En ik sluit het internet even af, je hebt toch geen internet nodig.” Hij haalde een stekker uit de computer en duwde zijn zus naar buiten.

Een klein verhaaltje, maar heb wel gelet op de nodige eisen van een boek, tenminste, de meeste eisen. Wacht op antwoord...
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:10
Liseli
Avatar van Liseli
Liseli is offline
Hahahaha. Dit is een van de vermakelijkste verhalen ooit gepost hier. Ga door.

Liseli, the Dentaku.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:12
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
goede verbetering hoewel er nog een paar fouten inzitten
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 13:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, vooruitgang. Er zitten nog wel wat foutjes in (niet wou, maar wilde , bijvoorbeeld), maar een hele verbetering t.o.v. je 'boek'. Blijf op deze manier oefenen, er is nog heel wat bij te schaven en te verbeteren, maar dit is al een goed begin.

Ga zo door.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 15:06
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 01-08-2005 @ 13:42 :
Ik heb een klein verhaaltje geschreven en nu heb ik gelet op het gebruik van verschillende werkwoorden en voorál op spellingsfouten! Ik hoop dat hier wel possitieve reacties op vallen

Goh, ik wou net gaan zeggen dat je in je 'boek' een beetje veel enter gebruikte. Maar ik zie nou dat je dat al hélémaal niet meer doet.

Ik heb alleen de eerste zin gelezen hoor, daar niet van. Maar ik wou gewoon even reageren vandaag
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 15:48
DarknessRose
DarknessRose is offline
hartstikke bedankt! En trouwens, ik dacht dat 'wou' wél verleden tijd van wil was. Maar ja, weer wat geleerd.
__________________
Sound of Roses of Darkness
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
DarknessRose schreef op 01-08-2005 @ 16:48 :
hartstikke bedankt! En trouwens, ik dacht dat 'wou' wél verleden tijd van wil was. Maar ja, weer wat geleerd.
In spreektaal wel ja, maar officeel is het 'wilde'. Staat mooier.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 21:10
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 28-07-2005 @ 14:32 :
De kromme zinnen, verwijs,- grammatica- en tijdfouten hebben me na een regel of twintig doen stoppen met lezen.
Respect! Ik hield het al na drie regels voor gezien...
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:29
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
“Wat ben ik verliefd, hij is echt leuk!”
Alleen die openingszin al!

En deze zin deed mij stoppen met lezen. Uhm...na 2 zinnen dus!

Citaat:
ze raakte net haar mobiele telefoon niet wat op de grond was gevallen die vorige nacht.
wat telefoon???

Ik zou toch zweren dat het 'die telefoon' is...
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Psychologie Mijn horror vakantie.
DarkCat
24 04-02-2002 04:54
ARTistiek Poëzie (in proza)
Woodstock
2 10-01-2002 14:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.