Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Tering, ik heb zelden zo'n sterk staaltje koppigheid gezien
ongelooflijk idd en met een bron komen, ho maar
Advertentie
Oud 06-03-2008, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Ik beweer ook nergens dat ze overal toepasbaar zijn...
Uice beweert dat ze nooit toepasbaar zijn
Ze zijn dan ook nooit toepasbaar. Je mag bij de Nederlandse grammatica alleen Nederlandse regels gebruiken, dat lijkt me logisch. Dat er toevallig woorden en zinsconstructies overeen komen verandert daar niets aan.
Oud 06-03-2008, 13:41
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dag mensen,

Ook ik leid aan het 'twijfel-syndroom'. Ik zal mijn situatie even toelichten: momenteel studeer ik bedrijfseconomie aan het HBO. De opleiding bevalt mij wel alleen vind ik de manier van studeren nogal oninteressant en demotiverend. Allereerst is het niveau enig zins makkelijker als ik had verwacht. (...)

Chocotic
Citaat:
De uni is zelfstandiger, maar ook universiteiten doen echter aan groepswerk.
__________________
Nice
Oud 06-03-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:
En die werden allemaal weggehaald, óf door leerlingen óf de concierge, of bijde.
Oud 06-03-2008, 14:06
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Dat wilde ik ook net posten ja.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 06-03-2008, 15:32
Verwijderd
Trouwens, ik moet maar een cursus -d en -t gebruik gaan doen want ik duik ineens in dit topic op in quotes.
Oud 06-03-2008, 15:33
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Trouwens, ik moet maar een cursus -d en -t gebruik gaan doen want ik duik ineens in dit topic op in quotes.


Wil je een snelcursusje hebben van me?
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 06-03-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Dat wilde ik ook net posten ja.
Haha, ik ook!
Oud 06-03-2008, 16:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Toon maar aan dat er bij goedmaak seks geen sprake is van een uitzondering
Omdraaiing bewijslast.

Citaat:
Ik beweer ook nergens dat ze overal toepasbaar zijn...
Uice beweert dat ze nooit toepasbaar zijn
Dat is ook zo. Engelse regels zijn nooit toepasbaar op de Nederlandse taal. Ook niet als je Engelse termen in het Nederlands wil vertalen.

Trouwens, als je de term letterlijk uit het Engels wilde overnemen, waarop schreef je dan niet 'maak op seks'? Dan had je misschien nog een punt gehad, maar goedmaakseks is gewoon een Nederlandse samenstelling, ookal staat ie niet in het woordenboek. Net als lampenfabriek en tuinkabouterschool, die ook niet anders geschreven mogen worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 06-03-2008 om 16:24.
Oud 06-03-2008, 16:22
Verwijderd
Wtf echt Lucky Luciano, je hebt hoe dan ook geen gelijk hier
Oud 06-03-2008, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Tering, ik heb zelden zo'n sterk staaltje koppigheid gezien
Oud 06-03-2008, 16:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, jij kon er anders ook wel wat van, Soija.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-03-2008, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Nou, jij kon er anders ook wel wat van, Soija.
Wist dat iemand dat zou opmerken.

Als ik koppig ben, is het negen van de tien keer puur voor het ergeren.
Oud 06-03-2008, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Omdraaiing bewijslast.



Dat is ook zo. Engelse regels zijn nooit toepasbaar op de Nederlandse taal. Ook niet als je Engelse termen in het Nederlands wil vertalen.

Trouwens, als je de term letterlijk uit het Engels wilde overnemen, waarop schreef je dan niet 'maak op seks'? Dan had je misschien nog een punt gehad, maar goedmaakseks is gewoon een Nederlandse samenstelling, ookal staat ie niet in het woordenboek. Net als lampenfabriek en tuinkabouterschool, die ook niet anders geschreven mogen worden.
nee hoor, jij stelt dat er maar 1 juiste schrijfwijze is. Dus jij bent degene die moet bewijzen. Ik toon echter gerede twijfel aan.

Nou omdat makeup, goedmaken is en niet opmaken.

Wederom znw+znw=/=ww+znw.
Oud 06-03-2008, 18:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nee hoor, jij stelt dat er maar 1 juiste schrijfwijze is. Dus jij bent degene die moet bewijzen. Ik toon echter gerede twijfel aan.
Onzin. Er is geen enkele reden om te twijfelen aan het feit dat alle Nederlandse samenstellingen aan elkaar of met een streepje geschreven worden, in dit geval aan elkaar. Dat staat in alle bronnen die ik je gaf. Het enige wat jij tegenwerpt is 'ja, maar de uitdrukking komt uit het Engels en daar is het anders'. Maar goed, zo werkt het dus niet. Alle Nederlandse woorden zijn onderhevig aan onze taalregels.

Nogmaals, behoud de waardigheid dat je na al dit wanhopige gebazel nog hebt en geef toe in welke situatie je zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 18:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Verder:
Citaat:
Nou omdat makeup, goedmaken is en niet opmaken.
Komma's, ook moeilijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 18:14
Verwijderd
forumbaas missy cherry springs hanneke andijvie naamzoek!!
Oud 06-03-2008, 18:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zijn discussies over taalfouten hier niet toegestaan dan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 18:23
Verwijderd
tuurlijk wel. maar niet als ze eeuwig doorgaan terwijl het punt allang is gemaakt. ik vind het vervelend iig.
Oud 06-03-2008, 18:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik ook, vandaar mijn verzoek in mijn laatste post. Maar goed, LL weet natuurlijk zelf ook wel dat hij het fout heeft, dus we houden er zo wel mee op.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 18:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
letterlijk of sarcastisch?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Onzin. Er is geen enkele reden om te twijfelen aan het feit dat alle Nederlandse samenstellingen aan elkaar of met een streepje geschreven worden, in dit geval aan elkaar. Dat staat in alle bronnen die ik je gaf. Het enige wat jij tegenwerpt is 'ja, maar de uitdrukking komt uit het Engels en daar is het anders'. Maar goed, zo werkt het dus niet. Alle Nederlandse woorden zijn onderhevig aan onze taalregels.

Nogmaals, behoud de waardigheid dat je na al dit wanhopige gebazel nog hebt en geef toe in welke situatie je zit.
helaas ontloop je het argument dat de samentrekkingen van toepassing zijn op znw
Oud 06-03-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Verder:
Komma's, ook moeilijk.
Verder denk ik dat goed Engels toch belangrijker is
Oud 06-03-2008, 19:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
helaas ontloop je het argument dat de samentrekkingen van toepassing zijn op znw
Waar postte je dat dan eerder?

Verder is het gewoon onzin. 'Hardloopwedstrijd', niet 'hardloop wedstrijd'. Spaties zijn nooit toegestaan in samengestelde Nederlandse woorden. Punt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 19:29
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Graag nu weer ontopic met quotes (o.a. van mij) met fouten.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 06-03-2008, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Nog even @die discussie over het masaal inkopen van kaarten: Ze kunnen toch ook gewoon de naam van iemand op de kaarten printen, wanneer die gekocht worden? Nouja, online gebeurt dat volgens mij al bij veel concerten, maar ik vind ook dat ze dat bij de VVV en de postkantoren e.d. moeten doen, zodat je de kaarten niet door kunt verkopen, mits jijzelf met al die mensen tegelijk naar binnen toe gaat, want dan wordt het toch al een stuk minder aantrekkelijk om ze voor zo hoge prijs te gaan verkopen, sowieso omdat je dan ook nog maar eens moet zien dat je met al die mensen tegelijk naar binnen toe kunt.
Die mits/tenzij verwarring is ook een smerige ziekte aan het worden.
Oud 06-03-2008, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Toen er een error-message kwam zij hij dat ik van hem moest aannemen dat het 0 is. Haha.
Oud 06-03-2008, 22:37
Verwijderd
Citaat:
theoriën
Oud 06-03-2008, 22:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Godgodverdomme.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 23:40
Verwijderd
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar vandaag tijdens een werkgroep had en medestudent het over het voltooid deeltijd ipv het voltooid deelwoord. '
Oud 06-03-2008, 23:40
Verwijderd
hihihi, dat is net zoiets als "huishoudelijk geweld"
Oud 07-03-2008, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Verder is Stagg een vrij matig budgetmerk, dus dat beloofd weinig goeds. Niks mis met 2de hands, zolang je jezelf maar goed informeerd over wat een goede prijs is voor een bepaalde gitaar/versterker.
T_ID heeft volgelingen!
Oud 07-03-2008, 16:07
Verwijderd
Vanwege de ironie:

Citaat:
Nee zo ruikt de waarheid, maar ik snap dat je het met mij verward omdat ik altijd gelijk heb
Oud 07-03-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
foto's zijn voor mensen met altzeimer
Nog eentje.
Oud 07-03-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
En dat meisje waar ik langs wilde gaan zitten
Oud 07-03-2008, 16:59
Verwijderd
Brabanders!
Oud 07-03-2008, 17:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nog eentje.
Ja, maar dat is een woord uit een andere taal dus dat mag je in het Nederlands fout schrijven. En als je het tegendeel beweert wil ik bronnen zien.

Ik belde net KPN en ik kreeg de opgenomen boodschap te horen dat wegens werkzaamheden de wachttijden langer zijn 'dan u norma-liter van ons gewend bent'.

Dat niemand op zo'n bedrijf daar iets van zegt.

Het woord 'normaliter' moet trouwens sowieso niet in die zin.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 07-03-2008, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat is een woord uit een andere taal dus dat mag je in het Nederlands fout schrijven. En als je het tegendeel beweert wil ik bronnen zien.

Ik belde net KPN en ik kreeg de opgenomen boodschap te horen dat wegens werkzaamheden de wachttijden langer zijn 'dan u norma-liter van ons gewend bent'.

Dat niemand op zo'n bedrijf daar iets van zegt.

Het woord 'normaliter' moet trouwens sowieso niet in die zin.

ik heb anders wel een bron, de dikke vandale.
Oud 07-03-2008, 17:14
Verwijderd
Citaat:
ik heb anders wel een bron, de dikke vandale.
Leer ironie herkennen.
Oud 07-03-2008, 17:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Citaat:
En dat meisje waar ik langs wilde gaan zitten,
Het moest er ooit van komen.
Citaat:
Brabanders!
Limburger.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2008, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Leer ironie herkennen.
dat was ironie.

Citaat:
prijsvraag gesponsoord door microsoft
Oud 07-03-2008, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat is een woord uit een andere taal dus dat mag je in het Nederlands fout schrijven. En als je het tegendeel beweert wil ik bronnen zien.
Tering jij bent dom, Alzheimer is een naam
Oud 07-03-2008, 18:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tering jij bent dom, Alzheimer is een naam
Gást. Zelf nadat Kazet tegen Dun Hout zei:

Citaat:
Leer ironie herkennen.
snap je nog mijn overduidelijke verwijzing naar jouw pathetische vertoon van gebrek aan taalkennis en weigering je verlies in te zien in dit topic niet. Dun Hout heeft de fout verdomme al voor jou gemaakt, zodat je jezelf niet nog eens voor lul hoeft te zetten, en toch doe je het. Ik had dit echt niet verwacht. Heb je het Downsyndroom (één woord)?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 07-03-2008, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Gást. Zelf nadat Kazet tegen Dun Hout zei:



snap je nog mijn overduidelijke verwijzing naar jouw pathetische vertoon van gebrek aan taalkennis en weigering je verlies in te zien in dit topic niet. Dun Hout heeft de fout verdomme al voor jou gemaakt, zodat je jezelf niet nog eens voor lul hoeft te zetten, en toch doe je het. Ik had dit echt niet verwacht. Heb je het Downsyndroom (één woord)?
*Speelt stootkussen*
Oud 07-03-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Gást. Zelf nadat Kazet tegen Dun Hout zei:



snap je nog mijn overduidelijke verwijzing naar jouw pathetische vertoon van gebrek aan taalkennis en weigering je verlies in te zien in dit topic niet. Dun Hout heeft de fout verdomme al voor jou gemaakt, zodat je jezelf niet nog eens voor lul hoeft te zetten, en toch doe je het. Ik had dit echt niet verwacht. Heb je het Downsyndroom (één woord)?
Oud 07-03-2008, 18:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Was een serieuze vraag hoor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 07-03-2008, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Was een serieuze vraag hoor.
gast leer eens niet zo te happen op alles, ik wil wel een beetje uitdaging hebben.
Oud 07-03-2008, 18:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
gast leer eens niet zo te happen op alles, ik wil wel een beetje uitdaging hebben.
Ach, ik zie dat ik je waarschijnlijk toch te laag heb ingeschat. Bij nader inzien is het idd waarschijnlijker dat je een grap maakte. Als je je niet zo dom had gedragen in onze vorige discussie was ik daar denk ik wel vanuit gegaan, en ik was ook wel even verbaasd, maar ik zag je er met onze vorige discussie in het achterhoofd nog best voor aan weer zo'n blunder te maken. Excuses.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 07-03-2008, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Ach, ik zie dat ik je waarschijnlijk toch te laag heb ingeschat. Bij nader inzien is het idd waarschijnlijker dat je een grap maakte. Als je je niet zo dom had gedragen in onze vorige discussie was ik daar denk ik wel vanuit gegaan, en ik was ook wel even verbaasd, maar ik zag je er met onze vorige discussie in het achterhoofd nog best voor aan weer zo'n blunder te maken. Excuses.
je hebt het woordje 'alles' over het hoofd gezien
Oud 07-03-2008, 18:43
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik ben slimmer als ik denk.

Ohnee, is goed
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De mooiste spel- en grammaticafouten #6
Verwijderd
500 20-07-2008 13:44
De Kantine Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag
PixelDansje
500 04-04-2008 23:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.