Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2008, 17:46
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Hield jij vroeger een dagboek bij? Waarom? Om je gevoels kwijt te kunnen of gewoon te vertellen wat je gedaan heb? Heb je nu nog een dagboek?

Bewaar jij alle oude foto's? Om in plakboeken te doen? Of heb je daar geen behoefte aan? Of maakt je moeder altijd plakboeken? Kijk je er vaak in terug?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2008, 17:51
Verwijderd
Ik had vroeger als kind echt een dagboek met een slotje en daar schreef ik iedere dag in. Bijna iedere dag zo'n beetje hetzelfde, iets in de trant van: 'Vandaag ging ik naar school. Na school ging ik met Ratna spelen. 's Avonds aten we stamppot rauwe andijvie. Het was een leuke dag.'
Later ging ik ook best fanatiek dagboeken bijhouden, ook met plaatjes erin, foto's, dingetjes, en hele lange verhalen over van alles en nog wat. (dat was zegmaar van mijn 10e tot mijn 15e ofzo) En daarna wilde ik het iedere keer proberen om er weer één bij te houden, maar ik dacht er nooit aan en had er altijd snel genoeg van. Nu heb ik volgens mij ook nog wel ergens een dagboek liggen, met een pagina of 5 volgeschreven, twee jaar terug ofzo.. Foto's bewaar ik wel graag. Ik heb ook wel wat plakboeken, en daar schreef ik dan ook altijd van alles bij (nagekeken van mijn moeder, die het inderdaad zorgvuldig bijhield, en waar ik nu nog vaak naar kijk, op zolder staat een kast vol plakboeken ) Maar nu heb ik een digitale camera en ik wil er wel eens wat laten afdrukken, maar dat komt er nooit van.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:26
Verwijderd
Ik heb sinds een jaar of zeven geen echte dagboeken meer maar gebruik agenda's voor dat doel. Dan staat de datum er al in en vul je gewoon in wat op die dag speelt of gespeeld heeft Hou dat redelijk goed bij, hoewel er voornamelijk alleen maar kreten in staan ("Mijn vrienden zijn zo leuk!" "Daten is kut, bah." "Vandaag dierentuin, tof! Zo gezellig altijd met M. Grappig dat ik nog meer dieren ken dan zij, heh."). Maar ja, een hoop kreten bij elkaar is ook wel weer een verslag van de dag.

Toen ik jonger was had ik trouwens wel dagboeken met slotjes en daar schreef ik met vlagen veel in, vooral toen ik 14/15 was.

En verder heb ik een livejournal waar ik ga ranten als ik iets wil zeggen maar er is niemand in de buurt. Dat gebeurt vrij vaak, geloof ik, en dat is denk ik meer mijn 'echte' dagboek in de zin van, er staan enigszins samenhangende verhalen in. Maar die word ook weer gebruikt om contact te houden met vrienden e.d., dus is misschien meer een mix van dagboek, forum en brief.

Plaatjes plakken doe ik minder, maar in de dagboekagenda's komen wel kaartjes en tickets terecht en brieven en ook wel leuke plaatjes die ik tegenkom of tekeningen die ik heb gemaakt, etc.

Mja. Vind het erg leuk om terug te kunnen lezen hoe ik op een andere leeftijd dacht en wat ik allemaal vond.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:38
Verwijderd
Ik heb wel een dagboek, maar eigenlijk schrijf ik er alleen in omdat het moe(s)t voor therapie, want anders zou ik me er niet toe kunnen zetten. Hoewel het wel nuttig is: als ik dingen opschrijf lukt het me vaak wel om afstand te nemen van het gevoel dat ik dat moment heb en kan ik inzien dat datgene waar ik me druk om maak, eigenlijk best meevalt. En eens in de week probeer ik van iedere dag iets positiefs op te schrijven wat ik heb gedaan, in de hoop dat ik dan tot de conclusie kom dat ik goed bezig ben. Ook schrijf ik in mijn dagboek brieven aan mensen die ik ken, maar dat laat ik ze niet lezen. Aan plakboeken doe ik niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:01
Verwijderd
Ik heb nog steeds een dagboek met een slot. Maar ik heb er al iets van een jaar niet in geschreven, mede omdat al m'n dagboeken bij m'n ouders liggen.

En verder heb ik een blackbook, hoewel ik geloof dat de nieuwe hippe naam moleskin is. Maar ik had 'm in de tijd dat 'ie nog blackbook heette en het is een klein zwart boekje met witte bladzijdes. Daar teken ik in, maar er staan ook wat verhalen in, collages, treinkaartjes, etc. Er ligt ook een gedroogde bloem uit Pompeii in en een hoop museumkaartjes. En een briefje van een zwerver uit Rome waarop in slecht Engels staat dat ik 98 jaar oud word. (YEAH RIGHT. ) En meer curiositeiten. Ergens tussen de bladzijdes door heb ik ook steekwoorden voor schilderijen/tekeningen/films/filmshots/etc die ik wil maken staan maar van de helft ben ik al vergeten wat voor beeld ik er bij had. Ik gebruik 'm soms ook als agenda, als aantekeningenschrift, als dagboek, al oefen-schetsboek en/of als notitieboekje voor telefoonnummers en dergelijke, want het is soms het enige papieren medium dat ik bij me heb.

Verder zeul ik 'm dus overal mee naartoe en heb ik 'm dikwijls zelfs tijdens het uitgaan bij me, want hij past in m'n handtasje.

Verder bewaar ik alle foto's die ik heb/maak/krijg maar ze liggen op een onoverzichtelijke hoop in een la.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:18
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Nee.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik moest altijd een agenda kopen van mn ouders. En daar schreef ik dan de vakanties in en gebruikte hem de eerste week, maar daarna nooit meer.

Ik ben geen dagboektype.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:22
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Nee.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:22
Verwijderd
Vanaf m'n 10e houd ik dagboeken bij. Soms schrijf ik er elke dag in, soms maanden niet.
Op dit moment niet zoveel. Ik schrijf er van alles in. Vroeger ging het vooral over jongens op school en muziek die ik gaaf vond. Nu gaat het over mijn 'relaties' met mannen en hoe ik met bepaalde dingen omga of gewoon wat gebrabbel als ik me verveel.

Ik heb een paar plakboeken. Mijn eigen babyalbum die mijn moeder heeft ingeplakt en nog een map met (verjaardags)kaarten van toen ik klein was.
Ik heb van Sam 2 babyalbums. Verder nog 2 dozen vol foto's die ik 'ooit' nog wil inplakken.
Ook heb ik een map waar ik bijsluiters van medicijnen in bewaar en andere (al dan niet zelf uitgezochte) informatie over medicijnen.
Ik heb ook nog een map met een heleboel foldertjes over allerlei onderwerpen, van nierziektes tot luizen. Dat vind ik leuk.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 22:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nee.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 22:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik heb daar de discipline niet voor. Ik heb wel tonnen papier waarop ik dingen krabbel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 09:18
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb wel een dagboek maar daar schijf ik nooit meer in tegenwoordig. Ik weet niet eens of ik de sleutel nog wel kan vinden. Hold on.
Ok, dat wel. Maar ik kan tegenwoordig alles aan mijn vrienden vertellen, ik heb geen behoefte aan een dagboek.
Ik heb geen plakboek, ik ben niet het type dat alles dan georganiseerd gaat zitten bewaren ofzo. Ik heb wel overal in mijn kamer plekjes waar dan oude foto's of dingen liggen, ik vind het wel leuk om die dan te bewaren. Wij hebben thuis ook geen plakboeken. Mijn vader maakt overal foto's en videofilmpjes van, en dat doet hij allemaal analoog want hij is een digibeet vna heb ik jou daar.
Ik schrijf journals op Deviantart en daar kijk ik wel vaak in terug, daar staan eigenlijk de meeste dingen in die ik wil onthouden.
Ik heb wel een prikbord maar daar heb ik alleen plaatjes op hangen die ik leuk vind.
EN ik heb wel een plastic zakje waar ik alles indoe dat ik meekrijg na concerten, reclamekaartjes, ik heb wat buttons, setlists, dat soort dingen enzo.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:32
Verwijderd
Concert-, bioscoop- en natuurlijk theaterkaartjes bewaar ik altijd en die plak ik op de deur van mijn kledingkast. Maar die van het theater haal ik er wel na ieder seizoen weer af omdat dan de deur vol is. Dus ieder seizoen begin ik weer opnieuw, en de kaartjes bewaar ik dan ergens... maar ik weet zo niet waar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:12
Verwijderd
Nee. ik zou het binnen twee uur kwijt zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vorig jaar heb ik al mijn foto's opnieuw ingeplakt en alle digitale foto's bijbesteld die ik nog niet had af laten drukken. Dus mijn albums zijn helemaal up-to-date tot vorig jaar zomer. En nu hou ik in een Word documentje bij welke foto's ik nog af moet laten drukken en komende zomer plak ik de foto's van afgelopen jaar dan bij. Dus ja, dat hou ik helemaal bij.
Verder heb ik ook een album waar ik al m'n bioscoop-, theater- en concertkaartjes in bij hou, maar die begint ook aardig vol te raken. Ik schrijf er ook bij met wie ik er heen was. In datzelfde album heb ik ook een pagina waar ik al m'n pasfoto's (vanaf m'n 3e) in plak. Heel grappig om dat op een rijtje te zien.

Dagboeken heb ik altijd bij willen houden, maar ik hield er binnen een week al weer mee op. Of ik ging dingen schrijven die niet waar waren
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:26
Verwijderd
Nee. Ik bewaar niets, tenminste, als ik iets bewaar is het alleen maar omdat ik te lui ben het weg te gooien. Ik heb geen dagboek en geen agenda. Ik heb een hekel aan foto-albums, dat is echt het toppunt van kleinburgerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:46
tornedorush
Avatar van tornedorush
tornedorush is offline
nope
__________________
|*de ziel van denise knijp*:s|miss-suus *kusjplakt*|lathi |liondinges is mijn bitch:)|neem mij niet serieus s.v.p
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 13:32
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb vroeger heel veel dagboeken gehad en ook plakboeken nu ik erover nadenk. Tegenwoord fungeert dit forum een beetje als mijn dagboek Ik lees nog redelijk vaak posts terug enzo...

Ik bewaar al mijn trein- en bioscoopkaartjes in mijn portemonnee. Als die vol begint te raken hevel ik alles over naar de grote schoenendoos die daarvoor is
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2008, 13:43
Verwijderd
Ik bewaarde mijn bioscoopkaartjes ook altijd in mijn portemonnee, maar toen werd mijn portemonnee gejat, jammermaarhelaas.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 13:45
Verwijderd
Ik heb één dag iets in een dagboek geschreven, maar ik zat nog in de fase dat ik dingen in de fik wilde steken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Sinds mn 11e hield ik een dagboek bij. Dat heb ik tot op de dag van vandaag gedaan (heb er nu een stuk of 20 volgeschreven) Alles ging erin, het was meer een soort vriendin. Ik heb wel gemerkt dat het nu is afgenomen --> drukte, denk er niet meer aan enzo. Ik heb voor het laatst in december (2007) erin geschreven.Maar ik wil weer beginnen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:02
Verwijderd
Ik houd al heel lang dagboeken bij. Eigenlijk vanaf het moment dat ik kon schrijven. In het begin schreef ik er maar sporadisch in. Vanaf mijn twaalfde ben ik veel regelmatiger gaan schrijven. Sommige periodes schrijf ik heel veel, soms zelfs een paar keer per dag, en dan schrijf ik weer weken niks. Ik schrijf vooral als ik me slecht voel, maar ook juist periodes waarin ik bijna euforisch ben. Ik schrijf vooral over de belangrijkste dingen die er gebeurd zijn en wat me bezighoudt en hoe ik me voel. Voor in mijn dagboeken zitten stapeltjes papiertjes, zoals tickets, brieven die ik gekregen heb, dingen die me raken of die me goed kunnen helpen of dingen waaraan je kunt zien waarmee ik heel erg bezig ben.

Plakboeken heb ik nooit bijgehouden. Mijn ouders deden dat ook niet. Alle foto's gingen in fotomapjes. Oh, ik geloof dat ik 1 plakboek heb met de eerste foto's die ik zelf gemaakt heb (über lelijk natuurlijk). Verder heb ik wel een plakschriftje gehad waarin ik plaatjes uit tijdschriften enzo plakte. Het was echt een haat-schrift naar mezelf toe. Allemaal plaatjes van hele dunnen en mooie mensen en ik schreef er teksten bij met regels die ik mezelf oplegde enzo... Achja... Best wel ziekelijk eigenlijk.

Verder heb ik nog wel wat schoenendozen met spulletjes, tekeningen, papiertjes vanuit mijn kindertijd die ik altijd heb bewaard.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:12
Verwijderd
Ik heb trouwens ook nog een plakboek waarin ik allemaal krantenfoto's e.d geplakt heb, en nog heel veel waarvan ik dat nog moet doen.
Ik hou vooral van foto's waar mensen voor hun rechten opstaan, onverdeeldheid, krachtige vrouwen, het verschil tussen arm en rijk maar ook alledaagse dingen en sporters met pijn.

Ook bewaar ik de logo's van omroepen.
Op mijn telefoon (dat is ook een soort bewaaralbum ) staan heel veel openingstunes van de publieke omroep, en in mijn postvak uit sla ik berichten op met dingen die ik leuk vind om te weten. Zoals : dim sum --> met het hart geraakt / Zimbabwe --> huis van steen en wat een taxidermist is. En dat een epyvite een luchtplant is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:32
Verwijderd
Ik niet
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
'Vandaag ging ik naar school. Na school ging ik met Ratna spelen. 's Avonds aten we stamppot rauwe andijvie. Het was een leuke dag.'
Zo was mijn eerste dagboek. Kon net schrijven en begon gelijk met het noteren van alles wat er gebeurde in mijn oh zo boeiende leventje.
Daarna had ik een dagboek waarin ik vrijwel nooit schreef. Vanaf de brugklas heb ik echt een dagboek bijgehouden, tot nu toe (bijna 3 volgeschreven). Niet alleen over wat er gebeurd is maar ook citaten, ideeën enz. Eigenlijk alleen boeiend voor mezelf, maar dat is ook de bedoeling.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2008, 19:11
Verwijderd
Ik heb wel een Andy Warhol agenda voor school/feesten maar ik kijk er zelden in. Verder ben ik wel heel erg van de post-its die ik op mijn deur plak.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 23:24
Verwijderd
Ik zou al vastlopen bij het kiezen van een naam voor mijn dagboek ...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 23:27
Verwijderd
Het is dan ook behoorlijk fout om je dagboek een naam te geven, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 23:28
Verwijderd
Is dat niet gebruikelijk?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 09:07
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik geloof dat ik wel een stuk of 6 a 8 dagboeken in het huis heb rondzwerven. Ik begon er altijd in, en dan was ik het weer zat, dan vergat ik het, raakte ik hem kwijt, enz. In de 2e klas heb ik een tijdje 'serieus' een dagboek bijgehouden. Maar ook daar schreef ik vaker niet dan wel in. En als ik erin schreef was het over hoe ik me voelde, wat ik dacht, wat me bezighield, dingen die ik me afvroeg enz. Niet een verslagje van de dag. Toen hij halfvol was gingen de bladzijdes over op een andere kleur en dat vond ik niet leuk.
Daarom heb ik er daarna nooit meer in geschreven heb. :')

Foto's vind ik heerlijk om naar te kijken, te hebben en te maken. Ik doe er alleen vrij weinig mee. Ja, op m'n pc zetten in mapjes om nooit weer naar te kijken. Ik heb wel een klein boekje met foto's van toen ik nog klein was, dat is wel leuk om te zien. Maar verder, nee, ik geloof dat ik te chaotisch ben om regelmatig in een dagboek te schrijven, en te lui om foto's in een fotoalbum te plakken. Achja, ik zit er niet mee.

Wel heb ik een schriftje gehad die altijd en overal mee ging. Ik schreef er citaten in, gedichten, maakte er kleine tekeningetjes in en andere frutsels die in me op kwamen. Toen het schriftje vol was nooit een nieuwe in gebruik genomen. Dat was voor mijn gevoel niet hetzelfde. (Daarom staan ook alle kantlijnen vol en schreef ik heel klein. Er zitten zelfs losse blaadjes bij die ik eraan geniet heb.)

@Jive.; ik begon altijd met de datum + tijd en dan begon ik gewoon te schrijven. Niks geen gedoe met namen..
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 09:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb een tijdje geprobeerd om een dagboekje bij te houden, maar ik vond het maar stom en ben het vergeten. Ik weet nu eerlijk gezegd ook niet waar het is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Is dat niet gebruikelijk?
Dat hoop ik niet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Dat hoop ik niet.
Mijn dagboek heet Dorky! genoemd naar een ...walvis uit een een of ander verhaal geloof ik. Sinds ik Engels spreek is de naam wel grappiger geworden (Er staan ook nog van die kreten in mijn eerste dagboek: "Ai love joe!" En "Nu ga ik een tekening voor je maken Dorky" en dan een een of ander krabbelig mislukte zeemeermin )
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 12:03
Verwijderd
Mijn dagboek heette gewoon Lief Dagboek. En een paar dagen lang Kitty () en Morgana :') En ik maakte altijd tekeningen van prinsessenjurken en meisjes die ik stom vond tekende ik dan heel lelijk, met veel puisten en varkensoogjes enzo. En ik tekende ook voluptueuze vrouwen in kinky oufitjes die zeer weinig aan de verbeelding over lieten. ;x Wat zou Freud daar over te zeggen hebben. Ik was toen 8 trouwens.
Ik heb tot mn 14e ofzo dagboeken bijgehouden, die ik later ritueel verbrand heb wegens te confronterend.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 12:07
Verwijderd
Lol, volgens mij heb ik in mijn eerste dagboek een tekening waarin mensen seks hebben, omdat ik toen eindelijk echt snapte hoe dat nou zat
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 12:12
Verwijderd
Dagboeken nee, maar ik wil nog wel eens een rant schrijven en die op mijn blog gooien alleen is dat dan meestal millieu of gezondheids gericht. Ik heb veel foto's en een paar plakboeken, hou ik redelijk bij. vind het wel leuk om te doen... alleen nu mijn cam al een paarjaar digitaal is laat ik wel minder foto's afdrukken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2008, 12:17
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik ben meer het plakboektype. Ik plak een heleboel dingen in wanneer ik op reis ga, dingen die ik dara heb gedaan, stageplekken, leuke dingen, verjaardagskaarten etc etc. Het is altijd leuk om terug te lezen^_^
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 17:07
PV
PV is offline
Ik heb een paar keer geprobeerd een dagboek bij te houden maar ik hield dat nooit erg lang vol. Ik heb één echt plakboek over twee vakanties, met beschrijvingen van de dag, foto's, foldertjes, vliegtickets, kaartjes enz. Dat is wel tof om terug te kijken Ik heb ook een laatje met bioscoopkaartjes, toegangskaartjes, treinkaartjes enz. Ook verjaardag- en kerstkaartjes bewaar ik vrij lang. Eigenlijk wil ik dat allemaal nog wel eens netjes inplakken of in insteekmapjes steken maar dat kost me te veel tijd.
Ik heb ook nog tig krantenartikelen bewaard, die liggen allemaal in een doos. En een paar kranten van 12 en 13 september 2001 zitten in een map
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 17:08
PV
PV is offline
Het is trouwens wel echt een vrouwending aan dit topic te zien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 21:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb in mijn allereerste keer in een dagboek schrijven wel bovenaan geschreven "Lief dagboek,"maar daarna hield ik op met mijn dagboek aanspreken als een echte persoon, dat leek mij onverstandig. Ik had ook geschreven toen ik mijn dag beschreef "ik ben met k. naar het stadje geweest en daar heb ik jou gekocht!"
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 19:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb lang een dagboek bijgehouden. De laatste keer dat ik er in schreef was geloof ik twee of drie jaar geleden, op vakantie in Londen. dan ging ik het park in en zat ik onder een boom te beschrijven wat ik zag. Voelde ik me toch een dickens joh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.