Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 18:05
mamo
mamo is offline
Ik heb bijna een jaar met mijn vriend en de laatste tijd hebben we veel ruzie echt over onzinnige dingen. We vinden het allebei heel vervelend.
Wat kan ik hier aan doen of is dit een teken om te stoppen ofzo?
iemand ervaring hier mee??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 18:08
Verwijderd
Ophouden met opwinden over kleine dingetjes na een kort en bondig gesprek met je vriend?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:35
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ruzie om kleine dingetjes gaat vaak dieper dan die bepaalde onbenulligheden.
Ruzie om bijvoorbeeld het dopje van de tandpasta heeft waarschijnlijk een heel andere reden dan dat suffe dopje. Onuitgesproken irritatie ofzo.
Zou eens goed met elkaar praten om te kijken wat er aan de hand is.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:56
**Lololo**
**Lololo** is offline
Mijn vriend en ik hebben ook van die periodes dat we om de kleinste dingen ruzie hebben, dit is meestal na een week of 2 weer voorbij. Ik heb nu 20 maanden met mijn vriend en we hebben ongeveer 3 keer van die periodes gehad. Het gebeurt heel veel mensen volgens mij.
Als je elkaar in die periodes bijvoorbeeld niet vaak ziet (of juist wel) kan je irritaties krijgen. Ook is het bij ons wel geweest dat er een heel erg gespannen was door tentamens oid. Dan kun je gewoon minder van elkaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 13:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
Probeer van een mug geen olifant te maken.
Mijn vriend en ik zijn na een relatie van anderhalf jaar uit elkaar gegaan, en dat kwam voornamelijk doordat we om heel kleine stomme dingetjes een week ruzie maakten. Ook zeikte ik werkelijk op álles wat me niet zinde aan hem. ''Kraak niet zo met die chips!!" "Kom eens niet 3 minuten te laat!'' ''Koop eens wat meer kleinigheidjes voor me!'' Nou, mooi gedaan dus.

Nu gaat het eigenlijk al bijna 2 maanden 100% goed tussen ons. Er wordt niet meer gezeikt om allerlei onbenulligheden, gewoon omdat ik af en toe denk: 'Denise, je kunt hier nu wel uren moeilijk over gaan doen, maar daar wordt de sfeer niet beter op'. Laat die ander ook in zijn waarde en let eens wat meer op jezelf zou ik zeggen. Gewoon zwijgen als iets je niet zint wil ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:49
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Probeer je in ieder geval niet TE erg op te winden over onbenullige dingetjes. Want je zei zelf al dat het eigenlijk om niets gaat. En dat is toch zonde, in die tijd zijn er wel leukere dingen te doen. Zoals al eeerder is gezegt kunnen het ook diperliggende irritaties zijn. Denk daar eens over na en als die er inderdaad zijn : Gooi ze eruit!
Liefs
__________________
www.cu2.nl/maanmeis
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:33
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
je hebt zelf dus al door dat je zeikt over onbenullige dingetjes, kan je dan niet denken op het moment dat je weer iets onnozels gaat zeggen van: ' ik houd mn mond'

ook lijkt een goed gesprek me op zijn plaats... waarin jullie allebei open en eerlijk zijn en vertellen hoe jullie de toekomst zien, wat jullie willen en voelen.

maar misschien is het wel een periode.
ik heb ook wel eens momenten dat ik me irriteer ana mn vriend als hij me te vaak verteld hoe lief hij me vind, terwijl ik t ook niet goed vind als ie dat helemaal niet zegt
denk dat iedereen dat wel is heeft. kan komen door te vaak bij elkaar zijn, te weinig, veel stress op werk/studie, famileproblemen; kortom: alles.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vanaf het begin al kleine ruzietjes om onzinnige dingen met mn vriend. Meestal voelt t echt niet goed op dat moment, omdat je gewoon weet dat t fout is, maar daarna maak ik t altijd extra goed Na zo'n ruzietje ben ik weer verliefder dan tevoren...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:05
Verwijderd
Nee dat hebben wij niet, wij sparen dat allemaal op tot er een moment is dat de bom barst, en wij heerlijk bevrijdend tegen elkaar gaan staan vuil-,en schuimbekken, en als alles dan is uitgepraat ( eerlijkheidshalve: uitgebruld ) is alles weer goed.

Dit komt voornamelijk omdat wij allebei te lui zijn voor kleine ruzietjes
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:10
Margriet
Avatar van Margriet
Margriet is offline
Uhm... 't lijkt mij behoorlijk vervelend. En vooral frusterend. Ik zou er eens met hem over praten; natuurlijk niet op een moment dat er al frustraties zijn, maar als het gewoon goed gaat. Het hoeft niet meteen iets ergs te worden, maar het lijkt mij toch redelijk normaal dat je zoiets bespreekbaar (iig probeert) te maken...
Succes ermee!!!

Liefs,
Margriet
__________________
~... Ik heb van je gedroomd vannacht. En we speelden dat we alles deelden...~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Beleidszaken Onduidelijkheid omtrent de definitie van beledigingen en de toegestane vocabulaire.
Verwijderd
392 04-04-2011 16:19
Levensbeschouwing & Filosofie Gelovig?
LauraJansen
500 01-01-2011 12:25
De Kantine Stomste ruzie ooit
Bloompje
54 14-11-2005 21:37
Beleidszaken scholieren is de best
ignatius
235 10-10-2004 21:31
Liefde & Relatie Gemeen tegen vriend
kootjezzz
26 16-06-2004 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.