Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 10:17
jantje006
jantje006 is offline
heey.
het lukt me nog steeds niet om os x full install cd te maken..
ik heb dus WEL een mac g3.
ik heb de update cd mac os x 10.1. van +- 38 mb geload.
ik heb een brander met toast.

zoals werd gesegd heb ik disk copy gebruikt. toen ik alles volgde heb ik van de update cd een .img kunnen maken. maar ik zag geen optie bij disk copy om hem te kunnen branden.. .
toen heb ik toast maar geopent en he, gebrand.....

en toen begon de ellende..

toen hij klaar was heb ik um geopend.. en toen ging hij iets "unzippen" (zo leek het althans) totdat ik opeens het bestand.. macosX 10.1.3 updatecd.dmg zag staan. en toen ik hem nog eens wou openen stond er een foutmelding van : "de bestanden konden niet door samengebruik worden gebruikt"

ken iemand mij alsjeblieft helpen?
alvast bedankt.. jantje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 16:40
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Je haalt een aantal dingen door elkaar..
1) Een complete OS X (waar jij dus naar op zoek bent) is néver 38 mb. Je mag blij zijn als een CD onder de 500 MB zit.
2) Je hebt Mac OS X 10.1.3 update gedownload. Deze werkt dus alleen als je al een 10.1.2 hebt geinstalleerd.
3) Je hebt dus het bestand "macosX 10.1.3 updatecd.dmg" gebrand op een CD. Dat werkt ook niet, ook al zou het een volle OS X zijn. Ik weet niet hoe bekend je bent met windows, maar zo'n *.dmg bestand is vergelijkbaar met een *.iso. Je moet zorgen dat je het úitgepakte bestand brandt.
4) Die error van samengebruik moet je maar negeren, die vinnik ook wat krom. Maar als je die disk image dan 'ge-un-zipped' hebt (dit heet mounten), dan moet ie ergens op je bureaublad staan...
5) Welk OS gebruik je nu?
[ennu: vat je vorige post & replies daarop ff zeer krachtig samen in het vervolg. Ik weet nog ongeveer vaag wat jij had, en je gebruikt ook het woord "dus". Maar mensen die die thread niet gelezen hebben, snappen er geen hol van... ]
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:04
jantje006
jantje006 is offline
ik heb nu os 9.1.
maar ik wil dus heel graag mac os x..
dan zit er denk ik nix op om hem dan maar gwoon te kopen.. of heb jij nog suggesties?....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.