Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Ballet = een topsport
nee, ballet = voor watjes 11 15.49%
mjah wel sport geen topsport 23 32.39%
ja!! als jeje er genoeg voor inzet wel! 43 60.56%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 31-01-2004 @ 18:06:
Dit dus niet volgens de van Dale
maar dat is een teringlijer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 23:21
Buskruitje
Buskruitje is offline
Dames en heren, ik begrijp dus dat dansen op hoog niveua volgens de van dale geen topsport is, maar gevoelsmatig voor veel mensen wel? Ik dank u allen!!
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 14:04
number9
number9 is offline
Is alleen leuk om te kijken met die Tutu's

Maar een echte TOPsport?

vind van niet
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:28
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
number9 schreef op 07-02-2004 @ 15:04:
Is alleen leuk om te kijken met die Tutu's

Maar een echte TOPsport?

vind van niet
Ik respecteer je mening hoor, geeeeeeeen kritiek want ik zou niet durven, je moet ieders mening gewoon respecteren, maar waarom vind je het geen echte topsport? Je hebt geen ondersteunende argumenten gegeven. Vind je het geen topsport omdat het vooral door meisjes wordt gedaan, omdat je denkt dat het niet genoeg van een lichaam vergt? Ik ben benieuwd.....
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:14
skip
skip is offline
ik zou eens willen vragen of al die mensen die het geen (top)sport vinden en vinden dat het niet veel met conditie te maken heeft, willen vragen eens een les ergens mee te doen. dan zie je wel degelijk dat het inspannend is en dat je er conditie voor moet hebben, zeker als een les aan een tempo doorgaat....met alleen af en toe een 'afdroog'-pauze / rekpauze / drinkpauze.

een professioneel danser heeft helemaal een zwaarder leven dan een topvoetballer en krijgt nog eens minder betaald ook. die voetballers krijgen miljoenen om van de ene club naar de andere club te gaan, maar in de balletwereld mag je blij zijn met het geld dat je krijgt en je komt niet zo makkelijk van gezelschap naar gezelschap....behalve als je echt super, maar dan ook echt supergoed bent.

ga er maar aan staan, een 3 akter ballet van 2 uur (soms langer ook) met kostuums aan (warm) en dan onder die toneellichten of die mensen die niet een tutu dragen, maar een koningspak en dan in die toneellichten moeten staan. en das dan alleen nog maar de voorstelling. een dag van een danser begint met een balletles 's ochtends en dan komen er repetities. daarbij gaan de mannen ook vaak nog fitnessen en met gewichten spelen en de vrouwen doen soms ook aan hun conditie in het fitness center. dan even naar huis om te eten en dan naar het theater om de voorstelling voor te bereiden. de mensen hebben nooit een echte vaste dag vrij en moeten eigenlijk altijd trainen.

ik wilde gewoon mijn argumenten geven, ook omdat ik zelf op hoog niveau heb geballet...

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:59
Buskruitje
Buskruitje is offline
Citaat:
skip schreef op 13-02-2004 @ 22:14:
ik zou eens willen vragen of al die mensen die het geen (top)sport vinden en vinden dat het niet veel met conditie te maken heeft, willen vragen eens een les ergens mee te doen. dan zie je wel degelijk dat het inspannend is en dat je er conditie voor moet hebben, zeker als een les aan een tempo doorgaat....met alleen af en toe een 'afdroog'-pauze / rekpauze / drinkpauze.

een professioneel danser heeft helemaal een zwaarder leven dan een topvoetballer en krijgt nog eens minder betaald ook. die voetballers krijgen miljoenen om van de ene club naar de andere club te gaan, maar in de balletwereld mag je blij zijn met het geld dat je krijgt en je komt niet zo makkelijk van gezelschap naar gezelschap....behalve als je echt super, maar dan ook echt supergoed bent.

ga er maar aan staan, een 3 akter ballet van 2 uur (soms langer ook) met kostuums aan (warm) en dan onder die toneellichten of die mensen die niet een tutu dragen, maar een koningspak en dan in die toneellichten moeten staan. en das dan alleen nog maar de voorstelling. een dag van een danser begint met een balletles 's ochtends en dan komen er repetities. daarbij gaan de mannen ook vaak nog fitnessen en met gewichten spelen en de vrouwen doen soms ook aan hun conditie in het fitness center. dan even naar huis om te eten en dan naar het theater om de voorstelling voor te bereiden. de mensen hebben nooit een echte vaste dag vrij en moeten eigenlijk altijd trainen.

ik wilde gewoon mijn argumenten geven, ook omdat ik zelf op hoog niveau heb geballet...

~SKIP~
Hehe, eindelijk eens iemand die mijn mening honderd procent deelt, dankjewel, je zegt precies wat er bij mij steeds niet uitkomt!!
__________________
I´m not your type; I´m not inflatable..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:10
Verwijderd
je zegt nu wel dat een topvoetballer een minder zwaar leven heeft dan een danser(es), omdat je als voetballer makkelijker geld kan verdienen. Maar als je het relatief bekijkt is het percentage topvoetballers ook niet zo groot ten opzichte van het totaal aantal voetballers. Als je alleen al leest hoeveel ontslagen er vallen dit jaar, het zijn er echt veel. Er zullen dan wel meer topvoetballers zijn dan topdansers, maar en er zijn ook meer voetballers dan dansers die echt heel veel moeite hebben om door te breken en/of hun geld met voetballen te verdienen.

Maar ik denk wel dat het voor een danser moeilijker is om bekend te worden (en zo door te breken). Als een voetbaltalent door gaat breken (of er de schijn van heeft) krijgt hij meteen veel aandacht. Bij een danser zal dat wel niet zo zijn om dat de sport veel minder in de schijnwerpers staat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:56
skip
skip is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 13-02-2004 @ 23:10:
je zegt nu wel dat een topvoetballer een minder zwaar leven heeft dan een danser(es), omdat je als voetballer makkelijker geld kan verdienen. Maar als je het relatief bekijkt is het percentage topvoetballers ook niet zo groot ten opzichte van het totaal aantal voetballers. Als je alleen al leest hoeveel ontslagen er vallen dit jaar, het zijn er echt veel. Er zullen dan wel meer topvoetballers zijn dan topdansers, maar en er zijn ook meer voetballers dan dansers die echt heel veel moeite hebben om door te breken en/of hun geld met voetballen te verdienen.

Maar ik denk wel dat het voor een danser moeilijker is om bekend te worden (en zo door te breken). Als een voetbaltalent door gaat breken (of er de schijn van heeft) krijgt hij meteen veel aandacht. Bij een danser zal dat wel niet zo zijn om dat de sport veel minder in de schijnwerpers staat.
ik denk best dat een topvoetballer een zwaar leven heeft, maar die heeft niet overdag zijn training en 's avonds een voetbalwedstrijd....tenzij het zo'n uefa of champions league of hoe dat allemaal mag heten wedstrijd is. een danser heeft dat wel. en bij een danser begint de competitie al op 10jarige leeftijd (op de conservatoria). en vanaf dan ben je er elke dag al zo intensief mee bezig en dan heb je elk jaar de kans dat je van zo'n school afgekickt wordt.

voetballers in de eredivisie verdienen gewoon hartstikke veel geld en dansers moeten leven van het karige loon dat ze krijgen en dan moeten ze ook nog eens een deel van hun schoenen voor kopen, (een bepaald aantal krijgen ze van hun gezelschap en in combinatie met de rang die ze hebben) maar als die op zijn, dan moeten ze dus zelf kopen en die zijn niet goedkoop....een soliste gebruikt 2 of 3 paar tijdens een voorstelling en dan heb ik het nog niet eens over de repetities en lessen die er nog bijkomen.

en als toevoeging voor de mensen die het geen sport vinden omdat er geen wedstrijdelemen in zit....er zit wel degelijk een wedstrijdelement in. in amerika is een youth grand prix en in zwitserland is er het prestigieuze prix de lausanne. in engeland (en eerst was dat alleen in londen, maar die wedstrijd gaat nu elke keer ergens anders naar toe) zijn er de adeline genee awards. ook voor lagere niveaus zijn er wedstrijden.

~SKIP~

Laatst gewijzigd op 14-02-2004 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Voetballers in de eredivisie verdienen veel geld?
Alleen bij de top3 club en bij AZ verder valt het allemaal vies tegen.
Maar wat heeft geld met topsport te maken?
Hoe beter je bent hoe meer je betaalt krijgt dat is met alles zo niet alleen met sport.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 21:54
gekkedoos
gekkedoos is offline
Nou, ik denk dat ballet dansers/danseressen allang blij zijn met "het lage" loon dat de voetballers in andere clubs dan de drie topclubs en az verdienen hoor.

En jah ik vind ballet absoluut topsport!
Men moest eens weten wat je er allemaal voor over moet hebben om een goed balletdanser te kunnen. Je moet elke dag vele uren trainen, je spieren heel goed onder controle kunnen houden ( en dati s heel moeilijk), een goede conditie hebben, discipline hebben met op je gewicht letten, heel lenig zijn en vast nog veel meer.

Voetballers hoeven maar een paar uurtjes ( zo rond de twee denk ik) te trainen, en 1, maximaal twee wedstrijdjen per week te spelen. Terwijl ballet dansers/danseressen. Veel ( de toppers dus) veel langer op een dag moeetn trainen en ook nog bijna elke dag een uitvoering hebben. Dus dat is volges mijn mening zeker topsport!! (ballet dus)

Ik heb veel bewondering voor degenen die zoveeluren overhebben voor hun sport!

Oja en ik wil voetballers niet afkraken ofzo hr, maar dat was de eerste andere sport die in me opkwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Dansen, sport?
Sitia
23 12-04-2005 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.