Oud 23-12-2002, 12:09
skatergirl15
skatergirl15 is offline
Titel weet ik nog niet van dit verhaal (jah..maak er nu wel veel 8ter elkaar maar dat krijg je he als je vakantie hebt) mischien dat jullie een toepasselijke titel weten? maar telle me wat jullie van ut verhaal vinden.


Kathy en Jim ploften neer op het bed. Ze hadden een fantastisch examen feest gehad en mochten blijven slapen. Eindelijk konden ze dan samen in 1 bed slapen,samen wakker worden. Dol gelukkig waren ze want thuis mochten ze dat niet. Kathy was streng christelijk opgevoed. Dat betekende geen seks voor het huwelijk. Ze hadden zich daar redelijk goed aangehouden, natuurlijk probeerden ze wel eens wat uit maar ze waren nog nooit met elkaar naar bed geweest. Kathy was 16 jaar en Jim een jaar ouder. Ze had goud blond haar tot op haar schouders en grote blauwe kijkers. Maar Jim daarin tegen had bruin kort haar en bruine kleine oogjes. Ook hun karakter is zo verschillend als dag en nacht. Soms botste dat wel maar ook dat maakte ze al snel goed, ze konden niet zonder elkaar. Vandaag was de dag, dat ze zich allebei mochten laten gaan van zichzelf.
‘Eindelijk, eindelijk hier heb ik zo lang opgewacht’ zuchtte Jim en ging bovenop Kathy liggen. Kathy keek Jim diep in zijn ogen wat Jim deed smelten. Hij lustte haar rauw.
Kathy zoende Jim, het was een lange, hartstochtelijke, verrukkelijke kus.
‘O, Jim, mijn speciale, eigen fantastische Jim’ fluisterde Kathy. ‘Neem me mee naar het paradijs.’
Ze bedreven de liefde als in een droom. Kathy’s hoofd weergalmde van hun gekreun van genot. Hij verslapte en ontspande zich boven haar,zijn ademhaling ging langzamer. Samen genoten ze na en vielen al gauw in slaap. Jim werd wakker en keek naast zich. Kathy lag niet meer in het bed. Hij stond op,ging haar zoeken. In de wc hoorde hij zacht gehuil.
‘kathy? Ben jij dat?’ Riep hij voor de deur.
‘Jim,ga weg laat me even met rust, ik moet nadenken’ snikte ze.
‘Heb je spijt lieverd? Ging het te snel? Alsjeblieft zeg het me wat het is misschien kan ik je helpen’ zei Jim. Hij hoopte dat ze zijn teleurstelling in zijn stem niet hoorde.
Kathy deed de deur van het slot en liep naar de slaapkamer om haar aan te kleden,ze was nog naakt.
‘Kom we gaan naar huis’ zei ze terwijl ze de tranen van haar wangen veegde.
‘Kun je me niet gewoon vertellen wat er is kathy?’
‘Straks,Jim straks, kleed je nou maar aan’. Zei ze zacht. Jim deed wat ze zij. Hij wou weten wat er was. Had hij haar pijn gedaan?
Ze reden naar Jim’s huis. Eenmaal toen ze op zijn kamer waren. Begon Jim weer te vragen.
‘Wat was er nou?’ Riep hij vragend uit. Kathy’s onderlip begon te trillen. Ze barste weer in tranen uit.
‘Jim,we hebben geen condoom gebruikt en ik ben niet aan de pil, misschien ben ik wel zwanger.’
Daar had Jim nog niet aan gedacht. Hoe kon hij zo stom zijn,juist dat te vergeten ze hadden alles geplant, en juist het belangrijkste hadden ze niet aan gedacht.
‘W…wat moeten we nu doen Jim, ik ben zo bang’ ze keek hem aan,smekend en met een betraand gezicht. Hij liep naar haar toe en kuste de tranen van haar wangen.
‘We moeten afwachten, we weten nog helemaal niets’.
‘Ik ga naar huis, ik moet denken. Mijn ouders mogen het nooit weten ze zouden me voor altijd haten’ ze veegde de rest van haar tranen weg,zuchtte en liep weg.
Toen ze thuis was kon ze haar ouders niet aan kijken. ‘Ik ben moe, ga slapen’ zei ze.
‘maar het is nog maar middag’
‘Mam,als ik moe ben, ben ik moe ja?!’ En ze rende naar boven. Boven plofte zich op bed. Ze keek in haar agenda. Wanneer moest ze ongesteld worden? Volgende week. Ze zou de volgende week direct een zwangerschaptest doen. De week kroop langzaam voorbij. Jim en Kathy hadden die week geen contact met elkaar. Ze konden het allebei niet opbrengen. Tot op een dag Jim belde:
‘ Moet je geen zwangerschaptest doen?’
‘Jim, ik ben zo bang’
‘Hoe sneller je het weet hoe beter’ zei Jim snel ‘ik kom morgen je ophalen om 1 uur en we gaan dan naar de drogist’ voordat Kathy iets kon zeggen hing Jim op.
Die nacht kon ze de slaap maar niet vatten. Na een paar uur viel ze dan eindelijk in slaap. Ze had een vreselijke nachtmerrie:
Ze deed de zwangerschaptest de test. Bracht uit dat ze wel zanger was. Het sneeuwde en haar ouders zette haar buiten de deur. Daar stond ze met haar kindje te bibberen in de kou.Ze kon nergens meer heen.
Kathy schrok wakker. Het zweet stond haar op haar voorhoofd het was nog maar 3 uur.Gelukkig viel ze al weer snel in slaap.
De volgende dag was ze zo zenuwachtig. Ze trilde toen ze haar eten maakte. Gelukkig waren haar ouders niet thuis. Om 1 uur precies kwam Jim eraan. Ze gingen beide op de fiets naar de drogist. Eenmaal thuis deed ze de test gelijk. Het wachten was een hel. Toen de tijd was voorbij:
‘Wie kijkt jij of ik?’ Vroeg Jim.
‘Jij, ik durf niet te kijken’ zei Kathy bibberend,ze was lijk bleek geworden. Jim keek op de test, en hij keek Kathy aan…
Hij omhelsde en kuste haar. ‘Je bent niet zwanger lieverd’ zei hij vol blijdschap.
Allebei moesten ze huilen, huilen van blijdschap. Maar ze hadden er zeker wel wat van geleerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2002, 12:46
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
De titel, al heb je die dan nog niet, half Engels en half Nederlands is niet mooi. Maak er dan 'No title yet' of 'Nog geen titel' van.

Heb ik zulke slechte seks, is het voor mij anders omdat ik niet op vrouwen val of zijn er meer mensen die taferelen als in deze beschrijving onbekend voor komen?
Voorkomen? Kan iemand me die regel eens uitleggen?

Je gaat eerst erg langzaam en beschrijft de hele avond, maar dan ga je ineens wel heel snel. De week voor de test is voorbij in een paar regels en dan is ze een paar regels later niet zwanger en is het afgelopen. Je kan het veel verder uitbreiden, alleen een uitgebreide beschrijving van die avond vind ik niets. Het klinkt nu een beetje alsof je een erotisch verhaal wilde schrijven maar halverwege er toch maar een boodschap in wilde stoppen.

Verder wel een onderwerp waar je wat mee kan, maar er zijn maar twee mogelijkheden; ze is zwanger of ze is niet zwanger. Dat weet iedere lezer, dus je moet ons op een andere manier blijven boeien.

Ze hadden een fantastisch examen feest gehad
- Examenfeest.

Eindelijk konden ze dan samen in 1 bed slapen,samen wakker worden.
- Een. Spatie na een komma.

Dol gelukkig waren ze want thuis mochten ze dat niet.
- 'Dolgelukkig waren ze, want thuis mochten ze dat niet'.

Ze hadden zich daar redelijk goed aangehouden, natuurlijk probeerden ze wel eens wat uit maar ze waren nog nooit met elkaar naar bed geweest.
- Ik vind dit niet mooi klinken. Wat vind jij van iets als 'Ze hadden zich daar redelijk goed aan gehouden, al probeerden ze wel eens wat uit. Maar ze waren nog nooit met elkaar naar bed geweest'.

Kathy was 16 jaar en Jim een jaar ouder. Ze had goud blond haar tot op haar schouders en grote blauwe kijkers. Maar Jim daarin tegen had bruin kort haar en bruine kleine oogjes.
- Hier klinkt het als of Jim een ze is. Dat is hij niet, dat kan iedereen bedenken, maar het is mooier als je er iets anders van maakt. Wat dacht je van 'Kathy was zestien jaar en ze had goudblond haar tot op haar schouders en grote blauwe kijkers. Jim daarentegen was zeventien en had kort, bruin haar en bruine, kleine oogjes'?

Hij lustte haar rauw.
- Volgens mij is dat nou niet echt iets wat je doet als je van elkaar houdt. Maar dat kan aan mij liggen.

Hij verslapte en ontspande zich boven haar,zijn ademhaling ging langzamer.
- Spatie na een komma.

Samen genoten ze na en vielen al gauw in slaap. Jim werd wakker en keek naast zich
- Een nieuwe alinea lijkt me hier toepasselijk.

Hij stond op,ging haar zoeken.
- Spatie na komma. Sowieso is hier 'Hij stond op en ging haar zoeken' mooier, lijkt me.

‘Jim,ga weg laat me even met rust, ik moet nadenken’ snikte ze.
- 'Jim, ga weg. Laat me even met rust, ik moet nadenken', snikte ze'.

...Alsjeblieft zeg het me wat het is misschien kan ik je helpen’ zei Jim. Hij hoopte dat ze zijn teleurstelling in zijn stem niet hoorde.
- '... Alsjeblieft, zeg me wat er is; misschien kan ik je helpen', zei Jim, terwijl hij hoopte dat ze de teleurstelling in zijn stem niet zou horen'. Anders: '...terwijl hij hoopte dat ze zijn teleurstelling niet zou horen'.

Kathy deed de deur van het slot en liep naar de slaapkamer om haar aan te kleden,ze was nog naakt.
- Om zich aan te kleden, wederkerend (toch? ) werkwoord. Spatie na komma.

‘Kom we gaan naar huis’ zei ze terwijl ze de tranen van haar wangen veegde.
- 'Kom, we gaan naar huis', zei ze, terwijl ze de tranen van haar wangen veegde.

‘Kun je me niet gewoon vertellen wat er is kathy?’
- 'Kun je me niet gewoon vertellen wat er is, Kathy?'.

‘Straks,Jim straks, kleed je nou maar aan’. Zei ze zacht.
- ''Straks Jim, straks. Kleed je nou maar aan', zei ze zacht.'

Jim deed wat ze zij.
- Zei, dacht ik zo.

Eenmaal toen ze op zijn kamer waren. Begon Jim weer te vragen.
- 'Toen ze op zijn kamer waren begon Jim weer te vragen wat er was'. Geen twee zinnen en geen 'eenmaal'.

Daar had Jim nog niet aan gedacht. Hoe kon hij zo stom zijn,juist dat te vergeten ze hadden alles geplant, en juist het belangrijkste hadden ze niet aan gedacht.
- Spatie na een komma en geen komma en 'en'.

‘W…wat moeten we nu doen Jim, ik ben zo bang’ ze keek hem aan,smekend en met een betraand gezicht. Hij liep naar haar toe en kuste de tranen van haar wangen.
- 'W... wat moeten we nu doen, Jim? Ik ben zo bang'. Ze keek hem aan, smekend en met een betraand gezicht. Hij liep naar haar toe en kuste de tranen van haar wangen.'

Mijn ouders mogen het nooit weten ze zouden me voor altijd haten’ ze veegde de rest van haar tranen weg,zuchtte en liep weg.
- 'Mijn ouders mogen het nooit weten; ze zouden me voor altijd haten'. Ze veegde de rest van haar tranen van haar wangen, zuchtte diep en liep weg'. Twee keer 'weg' is ook niet mooi.

‘maar het is nog maar middag’
- 'Maar het is nog maar middag'.

‘Mam,als ik moe ben, ben ik moe ja?!’ En ze rende naar boven.
- Spatie na een komma. Voor een hoofdletter moet je wel eerst je zin afmaken door middel van een punt.

‘Hoe sneller je het weet hoe beter’ zei Jim snel ‘ik kom morgen je ophalen om 1 uur en we gaan dan naar de drogist’ voordat Kathy iets kon zeggen hing Jim op.
- 'Hoe sneller je het weet, hoe beter', zei Jim. 'Ik kom je morgen om een uur ophalen en dan gaan we naar de drogist'. Voordat Kathy iets kon zeggen hing hij op.

Ze deed de zwangerschaptest de test. Bracht uit dat ze wel zanger was. Het sneeuwde en haar ouders zette haar buiten de deur. Daar stond ze met haar kindje te bibberen in de kou.
- Hier ga je wel heel erg snel; eerst doet ze de test en in de volgende regel is haar kindje al geboren!

Kathy schrok wakker. Het zweet stond haar op haar voorhoofd het was nog maar 3 uur.Gelukkig viel ze al weer snel in slaap.
De volgende dag was ze zo zenuwachtig. Ze trilde toen ze haar eten maakte. Gelukkig waren haar ouders niet thuis. Om 1 uur precies kwam Jim eraan. Ze gingen beide op de fiets naar de drogist. Eenmaal thuis deed ze de test gelijk. Het wachten was een hel.

- Heel veel korte zinnen. Niet mooi.

Toen de tijd was voorbij: ‘Wie kijkt jij of ik?’ Vroeg Jim.
- Dit is geen Nederlands. 'Toen de tijd voorbij was vroeg Jim wie van beiden er zou kijken'.

‘Jij, ik durf niet te kijken’ zei Kathy bibberend,ze was lijk bleek geworden.
- 'Ik durf niet te kijken, kijk jij maar'. zei Kathy bibberend en lijkbleek.'

Jim keek op de test, en hij keek Kathy aan…
- Komma en 'en' mag niet. En kijk je op een test?

‘Je bent niet zwanger lieverd’ zei hij vol blijdschap.
- 'Je bent niet zwanger, lieverd', zei hij vol blijdschap'.


Verder wil ik hier nog even aan toevoegen dat ik heel blij ben dat dit mij niet zal overkomen.
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:06
Just Johan
Just Johan is offline
Hoi! Best wel goed!

Ik heb nog wat opmerkingen qua spelling: Probeer er een beetje op te letten dat je sommige woorden niet los moet schrijven als ze aan elkaar horen, zoals bij examenfeest, dolgelukkig, goudblond, weleens, aankijken en lijkbleek.

'Daarin tegen' moet 'daarentegen' zijn.
'Zwangerschaptest' moet 'zwangerschapstest' zijn.

"Hij hoopte dat ze zijn teleurstelling in zijn stem niet hoorde."
Is dat wel wat je bedoelt? Ik dacht namelijk juist dat Jim het allemaal geweldig vond.

Je werkwoorden kloppen ook nog niet allemaal, ik zal een paar verbeteringen aanbrengen:

- "Soms botste dat wel maar ook dat maakte ze al snel goed,"
Het moet hier maakten zijn, 'ze' is hier immers een meervoud.

- "Jim deed wat ze zij."
De verleden tijd van zegt is zei.

- "Ze barste weer in tranen uit."
Dit moet barstte want de stam (barst) heeft zelf ook al een t.

- "ze hadden alles geplant,"
Het moet 'gepland' zijn met een d, want het is voltooid deelwoord en de n zit niet in 't kofschip.

-"en haar ouders zette haar buiten"
Omdat 'ouders' het onderwerp is bij het werkwoord en omdat 'ouders' een meervoud is, moet het zetten zijn.

Gegroet en succes!

Johan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:07
Just Johan
Just Johan is offline
Oeps daar was iemand een stukkie sneller
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:09
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Oeps daar was iemand een stukkie sneller
Dat is het nadeel van verbeteren he, tegen de tijd dat je klaar bent is er meestal al iemand sneller geweest

Maar je hebt nog een heleboel gezien wat ik over het hoofd gezien had Ik schaam mij maar weer, voor de verandering.
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:15
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Diddl'tje schreef:
Dat is het nadeel van verbeteren he, tegen de tijd dat je klaar bent is er meestal al iemand sneller geweest

Maar je hebt nog een heleboel gezien wat ik over het hoofd gezien had Ik schaam mij maar weer, voor de verandering.
ja
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 14:09
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
sorry ik vind het geen goed verhaal.
ben sowieso niet zo'n fan van het onderwerp 'liefde - en ze leefden nog lang en gelukkig' maar het ligt ook aan de manier waar op je het brengt, waardoor ik het idee krijg dat ik een romannetje lees, die je voor 5 euro bij de vomar koopt zeg maar.
niet dat het voorspelbaar is, maar er zit weinig spanning in.
een beetje een verhaal die je in elk vrouwenblad kan lezen.
je schrijfwijze is nog wel ok, maar niet vernieuwend.

verder vooral niets van mij aantrekken
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49
Verhalen & Gedichten [Stukje] ...and alcohol.
Verwijderd
5 01-05-2003 02:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gedichtenbespreking deel 3
Wouty
6 19-10-2001 18:07
ARTistiek gedichtenbespreking deel 3
Wouty
5 18-10-2001 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.