Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 20:15
Verwijderd
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar zoniet dan wordt het maar verplaatst.

Ik zit nu in vmbo4 en ik wil volgend jaar eigenlijk havo gaan doen, maar ik moet me toch inschrijven voor een opleiding. Daarom heb ik gekozen voor de opleiding Horecaondernemer/-manager op De rooi pannen.

Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen .

P.s. Als iemand mij iets over de opleiding zelf kan vertellen zou dat ook erg fijn zijn.

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 20:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 20:20
Verwijderd
Waarom moet je je toch inschrijven voor een opleiding? En waarom schrijf je je niet in voor de havo? En als je je inschrijft voor een opleiding die je toch niet gaat doen (want je wilt havo doen), waarom boeit het je dan welke school beter is?

Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 28-03-2006 @ 21:20 :
Waarom moet je je toch inschrijven voor een opleiding? En waarom schrijf je je niet in voor de havo? En als je je inschrijft voor een opleiding die je toch niet gaat doen (want je wilt havo doen), waarom boeit het je dan welke school beter is?

Ik heb me al ingeschreven voor de havo, maar ik weet nog niet of ik aangenomen wordt. Dus voor het geval dat ik NIET aangenomen wordt moet ik me inschrijven omdat het anders te laat is en dan zou ik een jaar niets moeten doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:37
Estar
Estar is offline
Tilburg is niks.

Van de mensen die ik ken die daarop gezeten hebben zeiden allemaal dat het niet veel is, veel tuig en drugsverkoop.

Eindhoven weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:08
Verwijderd
waarom zou je niet aangenomen kunnen worden voor de havo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:58
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 29-03-2006 @ 13:08 :
waarom zou je niet aangenomen kunnen worden voor de havo
Ja, vreemd. Het kan natuurlijk zijn dat je school een of ander maf regeltje heeft, maar dan kan je toch nog altijd bij een andere school havo doen? (er is vast wel íemand die je aanneemt)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 12:37 :
Tilburg is niks.

Van de mensen die ik ken die daarop gezeten hebben zeiden allemaal dat het niet veel is, veel tuig en drugsverkoop.

Eindhoven weet ik niet.
Ok

Mij leek Eindhoven zelf ook wat leuker, maar eigelijk heb ik geen idee of dat wel echt zo is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 29-03-2006 @ 13:08 :
waarom zou je niet aangenomen kunnen worden voor de havo
Omdat leerlingen van vmbo niet zo makkelijk aangenomen worden op de havo bij ons op school. Mn gemiddelde moet ook hoog genoeg zijn (en dat is nu ook zo, maar ik weet niet hoe dat zit na de examens).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 13:36
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 29-03-2006 @ 13:58 :
Ja, vreemd. Het kan natuurlijk zijn dat je school een of ander maf regeltje heeft, maar dan kan je toch nog altijd bij een andere school havo doen? (er is vast wel íemand die je aanneemt)
Ja, maar voordat ik weet of ik aangenomen ben (of niet) op de havo bij ons op school is het al te laat om me in te schrijven bij een andere school denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:21
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Eindhoven staat inderdaad wel iets hoger aangeschreven dan Tilburg, maar t schijnt wel een school met een heel strakke discipline te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 22:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
haha, rooi pannen van tilburg zijn in het horeca leventjes toch wel bekend hoor.

Maja ik raad je de horeca niet aan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 29-03-2006 @ 23:13 :
haha, rooi pannen van tilburg zijn in het horeca leventjes toch wel bekend hoor.

Maja ik raad je de horeca niet aan.
Waarom raadt je me dat niet aan dan?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 19:39
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik ken 2 meisjes die de horeca-opleiding doen. Éen in Tilburg en één in Eindhoven en als je het vergelijkt is het meisje dat in Tilburg les heeft toch wel een stuk verder ontwikkelt op het gebied van horeca ten opzichte van die in Eindhoven. Zij zeggen zelf ook dat het niveau in Tilburg hoger ligt en die nu in Eindhoven les heeft wil eigenlijk zelfs overstappen naar Tilburg.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blush schreef op 31-03-2006 @ 17:07 :
Waarom raadt je me dat niet aan dan?
Als je dan eindelijk de horeca gaat werken, je hele sociale leven krijgt een draai, geen tijd meer voor je vrienden, veel uren maken, altijd in het weekend.

Maar jah het geeft wel weer voldoening en het is altijd anders. Nooi techt routine in je werk.

Ik zelf werk al 3 jaar in de horeca, en ik zie dat er gewoon elk jaar steeds meer mensen stoppen, dat is gewoon zonde van je tijd.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 31-03-2006 @ 20:39 :
Ik ken 2 meisjes die de horeca-opleiding doen. Éen in Tilburg en één in Eindhoven en als je het vergelijkt is het meisje dat in Tilburg les heeft toch wel een stuk verder ontwikkelt op het gebied van horeca ten opzichte van die in Eindhoven. Zij zeggen zelf ook dat het niveau in Tilburg hoger ligt en die nu in Eindhoven les heeft wil eigenlijk zelfs overstappen naar Tilburg.
Hm dat is weer wat anders dan ik gehoord had. Maar ach, ik ga me toch inschrijven bij Eindhoven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-04-2006 @ 13:01 :
Als je dan eindelijk de horeca gaat werken, je hele sociale leven krijgt een draai, geen tijd meer voor je vrienden, veel uren maken, altijd in het weekend.

Maar jah het geeft wel weer voldoening en het is altijd anders. Nooi techt routine in je werk.

Ik zelf werk al 3 jaar in de horeca, en ik zie dat er gewoon elk jaar steeds meer mensen stoppen, dat is gewoon zonde van je tijd.
Ik hou juist ook helemaal niet van routine in mn werk. Maar tja opzich lijkt horeca mij ook niet iets voor mij, maar ik kan maar geen leukere opleiding vinden.

Ik MOET gewoon echt aangenomen worden op de havo anders ben ik echt de lul. Dan moet ik dingen gaan doen wat ik helemaal niet wil doen

Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 12:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.