Oud 09-04-2006, 09:54
marieke1232
marieke1232 is offline
Hallo,

Ik ga komend jaar (hopelijk) psychologie studeren in nijmegen en heb nog enkele vragen:

1: ik wil komend studiejaar psychologie gaan studeren en zit in lotingsklasse C, heb ik dan veel kans om ingeloot te worden?
2: hoe ziet een gemiddelde week eruit qua colleges en werkgroepen ed?
3: is statistiek moeilijk? ik heb dan wel c&m met natuurkunde, scheikunde, biologie en m&o (en natuurlijk wiskunde A), maar geen idee of dat voldoende is?
4: is dus de kans erg groot om je P binnen 1 jaar te halen?
5: is het percentage jongens groot?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2006, 10:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geloof dat er bij de RU minder aanmeldingen zijn voor psychologie dan het aantal beschikbare plaatsen. Dus dat de kans groot is dat je de studie daar kunt volgen (ik kan me zoiets herinneren, weet het niet zeker).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 11:30
Verwijderd
Ehm, waarom zou je spreken over de 'kans' dat je je P haalt? Jij studeert dus je hebt dat zelf in de hand, hoor. Als jij wilt dat die kans 100% is dan moet je dus gewoon werken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 12:18
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
marieke1232 schreef op 09-04-2006 @ 10:54 :
Hallo,

Ik ga komend jaar (hopelijk) psychologie studeren in nijmegen en heb nog enkele vragen:

1: ik wil komend studiejaar psychologie gaan studeren en zit in lotingsklasse C, heb ik dan veel kans om ingeloot te worden?
2: hoe ziet een gemiddelde week eruit qua colleges en werkgroepen ed?
3: is statistiek moeilijk? ik heb dan wel c&m met natuurkunde, scheikunde, biologie en m&o (en natuurlijk wiskunde A), maar geen idee of dat voldoende is?
4: is dus de kans erg groot om je P binnen 1 jaar te halen?
5: is het percentage jongens groot?

Alvast bedankt!

1: De kans dat je ingeloot wordt is vrij groot, bij de open dag zeiden ze dat er een kans is dat er een paar mensen afvallen.
2: Zelf weet ik alleen wat ze op de open dag hebben verteld, dit kan het beste door een student psychologie beantwoord worden.
3: Idem.
4: Dat hang af van je eigen inzet, statistisch haalt 45% van de vwo studenten zijn P in één jaar, en 15% van de HBO-propedeuse studenten. (info tevens van de open dag)
5: Ik heb wel een aantal jongens gezien, maar meisjes zijn ver in de meerderheid.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 12:54
Verwijderd
Ik zit in Maastricht en niet in Nijmegen, maar over statistiek: wiskunde A1 is een vereiste als je psychologie gaat studeren geloof ik, maar als je daar weinig problemen mee hebt, denk ik dat statistiek ook wel mee zal vallen..
En het percentage jongens is volgens mij bij geen enkele psychologie opleiding erg groot, ik denk dat het rond de 80% meisjes en 20% jongens zit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:39
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Ik studeer psychologie in Enschede, niet in Nijmegen.
Over statistiek: ik merk wel van vrienden die wiskunde a1 hebben gedaan iets meer moeite hebben met statistiek dan degene die wiskunde a2/b1 hebben gehad. Maar ik persoonlijk vind statistiek heel erg mee vallen. Ik ken ook niemand die de statistiek vakken die we tot nu toe hebben gehad niet heeft gehaald.
Zoals eerder gezegd, hoe groot de kans is dat je je P in een jaar haalt hangt volledig van je eigen inzet af.
Psychologie is een studie die veel meiden kiezen. Hier in Enschede denk ik dat het percentage jongens zo'n 20 á 25 % is.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:42
Verwijderd
In Nijmegen zijn er bijna alleen maar meiden bij psychologie.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:12
Verwijderd
Stuur forumfreakie maar een PM, hij studeert psychologie in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:17
Verwijderd
Citaat:
marieke1232 schreef op 09-04-2006 @ 10:54 :
Hallo,

Ik ga komend jaar (hopelijk) psychologie studeren in nijmegen en heb nog enkele vragen:

1: ik wil komend studiejaar psychologie gaan studeren en zit in lotingsklasse C, heb ik dan veel kans om ingeloot te worden?
2: hoe ziet een gemiddelde week eruit qua colleges en werkgroepen ed?
3: is statistiek moeilijk? ik heb dan wel c&m met natuurkunde, scheikunde, biologie en m&o (en natuurlijk wiskunde A), maar geen idee of dat voldoende is?
4: is dus de kans erg groot om je P binnen 1 jaar te halen?
5: is het percentage jongens groot?

Alvast bedankt!
1: dunnow
2: 1 a 2 werkgroepen en daarnaast 1 a 2 colleges + evt responsiecolleges. Uiteindelijk zul je niet overdreven veel contacturen hebben.
3: statistiek valt me alles mee. maar gewoon een kwestie van goed bijhouden. Ben een ramp in wiskunde.
4: dat overleef je wel. Maar dan nog, in twee jaar is het sowieso wel te doen en genoeg punten om over te gaan naar het tweede jaar kun je wel halen met de nodige inzet. Zitten een paar vakken bij die erg nasty zijn, maar ook een paar die erg makkelijk zijn.
5. Weinig jongens. Zal idd zo'n 20% zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:58
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben naar open dag geweest in Utrecht, daar zeiden ze dat het aantal aanmeldingen ongeveer gelijk was aan het aantal beschikbare plaatsen, dat dus iedereen eigenlijk wel wordt ingeloot.

(mooie naaistreek trouwens die loting, nu heb ik geen alternatief meer als ik word uitgeloot voor geneeskunde )
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 12:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-04-2006 @ 13:58 :

(mooie naaistreek trouwens die loting, nu heb ik geen alternatief meer als ik word uitgeloot voor geneeskunde )
Dat is precies de bedoeling Volgens mij hebben ze die loting oa ingevoerd omdat er te veel mensen die waren uitgeloot voor geneeskunde zich inschreven voor psychologie. En dat dus niet echt wilde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Psychologie in Nijmegen
floor1990
3 01-08-2009 09:47
Studeren Loting Psychologie Nijmegen
twijfelaartje
13 13-07-2006 22:40
Studeren Psychologie in Nijmegen of Utrecht?
Jane21
17 06-08-2005 13:06
Studeren Loting psychologie
simsalabim
12 31-10-2004 18:00
Algemene schoolzaken Psychologie/Accountancy????
state_of_mind
9 02-05-2004 21:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.