Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2019, 10:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Nee je kan daar niet op reageren.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 23-10-2019, 10:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
niet reageren, maar wel zien?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 23-10-2019, 11:02
Verwijderd
Ja.
Oud 23-10-2019, 11:05
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Hoi #1
Oud 23-10-2019, 18:09
Verwijderd
Ondertussen even geld uitgegeven voor een railontwerpprogramma wat erg prettig werkt:
Oud 23-10-2019, 18:17
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Dat zijn een hoop sporen
Oud 23-10-2019, 18:26
Verwijderd
Het is de onderste van 3 niveau's. Met de route die ik in gedachten heb doet een trein 1,75 rondje hier voor hij weer naar zichtbare plaatsen gaat. Zo krijg je wat afwisseling in de treinen die er rijden.
Oud 23-10-2019, 18:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ondertussen even geld uitgegeven voor een railontwerpprogramma wat erg prettig werkt:
[afbeelding]
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-10-2019, 18:41
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik dacht op basis van je tekening dat de rechter lus enkel spoor was, maar nu is het andersom!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-10-2019, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht op basis van je tekening dat de rechter lus enkel spoor was, maar nu is het andersom!
Jaaaaa maar zelfs sinds die screenshot zijn er alweer wat wijzigingen geweest. Die wisselstraat rechtsboven is echt gigantisch onhandig als je lange opstelsporen wilt


Voortschrijdend inzicht.

Laatst gewijzigd op 23-10-2019 om 19:15.
Oud 23-10-2019, 19:07
Verwijderd
<3 deadlockie
Oud 23-10-2019, 19:15
Verwijderd
Citaat:
<3 deadlockie
Oud 23-10-2019, 19:15
Verwijderd
Fuck ik moet nog steeds een envelop jouw kant op doen
Oud 23-10-2019, 19:19
Verwijderd
Ik had een Open Source versie gevonden die bijna alles kan wat ik wil, enige probleem is dat 'ie alleen NMRA-standaardrails heeft. Dat gebruiken echt alle Amerikanen zonder uitzondering. Raar volk. Wel veel keuze in kleuren enzo maar redelijk fantasieloos verder.
Oud 23-10-2019, 19:23
Verwijderd
Nerd!
Oud 23-10-2019, 19:24
Verwijderd
Wel leuk hoor!
Oud 23-10-2019, 19:29
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Arch-Linux of de dood.
Oud 23-10-2019, 19:48
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Komt er ook een Duitse trein?
Oud 23-10-2019, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Komt er ook een Duitse trein?
Zeker weten. Ik heb ze van voor, tijdens en na de oorlog!
Oud 23-10-2019, 19:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
deadlock heeft een treinenfetisj
Oud 23-10-2019, 19:58
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
ik ook
Oud 23-10-2019, 20:00
Verwijderd
Citaat:
deadlock heeft een treinenfetisj

Vanaf 24 seconden.

Oud 23-10-2019, 20:04
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Godver, ik keek deze berichten precies toen mijn moeke naast mij zat. Toen ik zei dat ik op een forum zat waar mensen stijve pik krijgen van treinen
Oud 23-10-2019, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Godver, ik keek deze berichten precies toen mijn moeke naast mij zat. Toen ik zei dat ik op een forum zat waar mensen stijve pik krijgen van treinen
Heb je d'r ook al verteld dat de gemiddelde leeftijd die van haar is?

Hoe oud zijn jullie ouders jongens? Mijn ouders zijn Babyboomers en zijn 63(vrouwelijke productieeenheid) en 68((mannelijke productieeenheid).
Oud 23-10-2019, 20:15
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Mijn moeke is 56. Mijn vader is 67.
Oud 23-10-2019, 20:15
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Best oud
Oud 23-10-2019, 20:36
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:

Vanaf 24 seconden.

[afbeelding]
WOW
Oud 23-10-2019, 20:44
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Mijn ouders zijn allebei 51, mijn vader is 40 dagen ouder dan mijn moeder
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 23-10-2019, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeke is 56. Mijn vader is 67.
Mooi verschil
Oud 23-10-2019, 20:48
Verwijderd
Hebben jullie broertjes/zusjes?
Oud 23-10-2019, 20:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hoe oud zijn jullie ouders jongens?
Mutti is 58, Fati 62.
M'n ma postte pas een foto van haarzelf met mijn 7-jarige zus en baby-ik. Iemand commente dat ze er zo jong uitzag op die foto, maar no shit, ze was 24. Als ik nu iemand van 24 spreek denk ik 'aww child'.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-10-2019, 20:53
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Hebben jullie broertjes/zusjes?
Ik heb 2 half zussen. 1 daarvan is dit jaar bevallen van een jongetje. De andere gaat volgend jaar trouwen in het buitenland.
Oud 23-10-2019, 22:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Mijn moeke is 56. Mijn vader is 67.
Citaat:
Mijn ouders zijn allebei 51, mijn vader is 40 dagen ouder dan mijn moeder
Ha ik heb gewoon de jongste ouders hier. Mijn schattige tienerouders zijn inmiddels 44 en 45 jaar oud
Oud 23-10-2019, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 2 half zussen. 1 daarvan is dit jaar bevallen van een jongetje. De andere gaat volgend jaar trouwen in het buitenland.
Oh wat leuk, ome Haller Van alle dingen in mijn leven vind ik oom zijn het leukst en ik word er ook stiekem een beetje emotioneel van
Oud 23-10-2019, 23:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Hoe oud zijn jullie ouders jongens?
62 (vader) en 57 (moeder). Vind het een gek idee dat ze over een paar jaar met pensioen zijn
Mijn oma is vandaag 80 geworden
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-10-2019, 23:41
Verwijderd
Mijn grootouders zouden op één na 100+ zijn als ze nog geleefd hadden. Ma-ma zou 98 zijn geworden afgelopen juli.
Oud 24-10-2019, 00:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Reisje Boedapest geboekt
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 24-10-2019, 00:40
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben echt een brokkenpiloot
Oud 24-10-2019, 02:31
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hier zijn ze 64 en bijna 67. En tante zijn is echt wel super leuk Opa’s en oma’s van mij zijn er niet meer, zouden nu 90-100 geweest zijn. Mijn schoonmoeder is 64 en schoonvader zou dat ook geweest zijn als hij nog zou leven.
Oh en Jelle is met z’n 2 echt helemaal fan van treinen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-10-2019, 04:50
Verwijderd
Mijn moeder is 59 en mijn vader is 63. Mijn opa en oma van mam's kant zouden 108 en 105 zijn geweest, geloof ik. Die van mijn vaders kant weet ik niet. Ik mis mijn oma nog steeds wel en ze is al 14 jaar dood. Ze had Doris fantastisch gevonden.
Oud 24-10-2019, 06:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder is 67 en mijn vader bijna 64. Ik ben de oudste, ze waren niet zo vroeg met kinderen voor die tijd. Mijn vriend is net zo oud en mijn schoonouders zijn 59 en 62. Opa's en oma's hebben we allebei niet meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2019, 06:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben echt een brokkenpiloot
Wat is er nu weer gebeurd?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2019, 07:34
Verwijderd
Mijn oma was 48 toen ze mijn moeder kreeg. Later heeft mam er wel eens naar gevraagd, zo oud en dan nog een kind? "ja, ik kon toch moeilijk elke keer tegen vader zeggen dattie een sigaret moest gaan roken." aldus oma. <3
Oud 24-10-2019, 07:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mijn oma was 48 toen ze mijn moeder kreeg. Later heeft mam er wel eens naar gevraagd, zo oud en dan nog een kind? "ja, ik kon toch moeilijk elke keer tegen vader zeggen dattie een sigaret moest gaan roken." aldus oma. <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-10-2019, 07:39
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Wat is er nu weer gebeurd?
Gisteravond ben ik met de Audi A6 van mijn vriend half over een soort van metalen railing (laag bij de grond) heen gereden toen ik een iets te krappe bocht nam op een parkeerplaats. Ik hoop dat ze het kunnen fixen anders vrees ik dat de liefde over is
Oud 24-10-2019, 07:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mijn oma was 48 toen ze mijn moeder kreeg. Later heeft mam er wel eens naar gevraagd, zo oud en dan nog een kind? "ja, ik kon toch moeilijk elke keer tegen vader zeggen dattie een sigaret moest gaan roken." aldus oma. <3
wat een held
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-10-2019, 07:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn moeder is 62 en mijn vader 63 geloof ik. Ik vind het altijd wel een grappig gegeven dat Wolter zijn moeder 5 jaar jonger is dan mijn ouders, terwijl hij bijna 10 jaar ouder is dan ik. Opa's en oma's heb ik niet meer. Mijn lievelingsoma overleed toen ik 14 of 15 was en is 83 geworden. Toch best een mooie leeftijd
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-10-2019, 08:11
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Oh wat leuk, ome Haller Van alle dingen in mijn leven vind ik oom zijn het leukst en ik word er ook stiekem een beetje emotioneel van
Hij is ook super schattig. Ik zie hem over een paar weken weer.
Oud 24-10-2019, 08:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gisteravond ben ik met de Audi A6 van mijn vriend half over een soort van metalen railing (laag bij de grond) heen gereden toen ik een iets te krappe bocht nam op een parkeerplaats. Ik hoop dat ze het kunnen fixen anders vrees ik dat de liefde over is
Ai
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-10-2019, 08:24
Verwijderd
Waarschuwing: Ertur dwaalt weer eens af met een lang zeurverhaal. Sommigen van jullie hebben dit vast al eens eerder gehoord/gelezen.

Mijn opa’s en oma’s zijn al jaren dood, laatste oma in 2004 of zo overleden. Heb de vader van mijn vader en de moeder van mijn moeder nooit gekend, allebei een jaar of tien voor mijn geboorte overleden.

De opa aan mijn moederskant is een held, een voorbeeld voor mij, heldendaden in WOII en daarna de rest in een concentratiekamp door moeten brengen. Werd de rest van zijn leven vaak ’s nachts schreeuwend in het Duits wakker maar wilde er verder niet over praten. Daarna als “simpele” treinmachinist (oorspronkelijk op stoomtreinen) miljonair geworden door slim beleggen. Als ik als tienjarig jochie op bezoek was namen we samen de beurskoersen door. Je kunt gerust zeggen dat het een grote invloed heeft gehad op wat ik nu doe in het leven. Was daarnaast een superaardige man. Helaas toen ik twaalf jaar oud was overleden aan longkanker. Roken is slecht.
Overigens was mijn opa altijd al superslim en zag iedereen dat, maar hij kwam uit een boerenfamilie. Dus na de lagere school zou hij normaal gezien gewoon op de boerderij moeten helpen en that’s it. De schoolmeester heeft zijn ouders gesmeekt hem door te laten leren, het compromis dat er uit was, was een paar jaar middelbare school en dan de stoomtrein op, dat kon blijkbaar relatief jong of er stond een vergoeding tegenover of whatever.

Oma aan vaderskant was een kutwijf. Toen ik heel klein was vond ik het nog leuk daarheen te gaan, want lekker eten, kadootjes, snoep, spelen met neefjes en nichtjes. Maar oma zelf vond ik toen al niet aardig. En al vrij jong maakte ook de rest niet meer goed dat het bij oma gewoon niet gezellig was. Heb jarenlang een hekel aan haar gehad, vond het niet erg dat ze doodging, heb haar de laatste jaren niet meer gezien. Ze vond onder andere dat mijn vader onder zijn stand getrouwd was, met de dochter van één of andere Belgische boer (de opa van hierboven was Belgisch btw).Opa was natuurlijk nog geen miljonair op dat moment, maar denk dat dat geld het ook niet goed had gemaakt voor oma. Toen mijn opa stervende was aan longkanker, gewoon een week voor zijn dood, vond ze het nog nodig te vragen “wat doet die boer hier?” toen hij bij een feestje van mijn vader was. Moest mijn moeder om huilen, dat was voor mij de druppel, vanaf toen had oma definitief afgedaan. Ik ben heel lang boos geweest op oma en heb haar vanaf toen zo veel mogelijk geprobeerd te ontwijken. Nog altijd wel een beetje boos. Maar de tijd gaat verder en inmiddels kan ik het wel wat meer in perspectief plaatsen.
Oma was erg slim. Na WOII heeft ze een paar jaar gewerkt, met veel plezier, tot ze trouwde. In die tijd betekende trouwen automatisch ontslag, oma kreeg zeven kinderen, en haar leven was jarenlang alleen maar kinderen opvoeden en eten koken. Haar man maakte carrière en was niet veel thuis. Dat moet al ontzettend naar geweest zijn voor haar, zeker toen na een jaar of twintig het (gelukkig) heel normaal werd dat ook getrouwde vrouwen werkten, maar dat voor haar een gepasseerd station was. Frustrerend, dat snap ik. Ze verheugde zich nadrukkelijk op het moment dat alle kinderen het huis uit waren en haar man met (vroeg)pensioen zodat ze samen konden gaan reizen en samen dingen doen. Die man, de opa die ik dus niet heb gekend, overleed een paar weken voor zijn vroegpensioen aan een hartaanval en oma bleef alleen achter. Zwaar verbitterd over haar leven dat volledig verpest was (voor haar gevoel). Ik praat het niet goed, ik voel me nog altijd persoonlijk zwaar beledigd over wat ze over mijn grote held zei. Maar ik kan het zoals gezegd wel wat beter in perspectief plaatsen. Ze was een slachtoffer van haar tijdperk en het moet mega frustrerend zijn geweest om thuis te moeten blijven als je daar helemaal geen zin in hebt. Tegelijkertijd: mijn Belgische opa van het verhaal hierboven was superslim maar kon door omstandigheden niets “meer” dan treinmachinist worden. Die is niet bepaald bij de pakken neer gaan zitten en gaan mokken, maar heeft van zijn leven een juichend succes gemaakt. Zo kan het ook. Ik weet wie van de twee ik als voorbeeld zie…
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Fundamentele principes binnen de animatie
Verwijderd
49 15-09-2011 12:03
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 07:54
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314
Machiavelli
500 04-02-2005 11:09
Levensbeschouwing & Filosofie Uitvindingen door de jaren heen
Frida
23 16-09-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.