Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2005, 14:12
Verwijderd
Ik ben dus weer in ernstig studiekeuzetwijfelvaarwater gekomen - voor de zoveelste keer, eigenlijk. Ja, ik hoor tot de categorie hopeloze gevallen, ik weet het hoor. Nou ja, taalwetenschap blijft voorlopig mijn inschrijving, maar ik ga me nog een beetje verder oriënteren (beetje laat maar goed). Ik ga af op het grote lijstje der geschikte studies en ik kom wederom op sociologie uit. - in het bijzonder aan de UU.

Wie studeert dat aan de UU, of ergens anders? Kan iemand me vertellen (hoeft niet speciaal sociologie te zijn) hoe het zit met bijv. statistiek en de methodologische vakken in het programma? Is het een zware studie? Hoe wordt de stof getoetst? Wat voor links zijn er met andere wetenschapdisciplines, zoals economie (bah ) of rechten? Ik ga niet vragen naar de beste universiteit, want de UU blijft de UU - dat is zeker.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2005, 14:14
Prof
Prof is offline
laat ? ik weet echt nog totaal niet wat ik ga doen




naamzoek
de kip socionerd ardipardi generaliserende thread
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 09:47
Verwijderd
Volgens mij is taalwetenschap toch leuker
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 11:18
Verwijderd
Daar ben ik nog niet helemaal over uit, dus vraag ik m'n lieve forumvrienden die sociologie studeren om hulp.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:08
Verwijderd
Moeten ze wel reageren
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:20
Verwijderd
Blijkbaar vinden ze me niet aardig meer.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:33
Verwijderd
Alsof er nog niet genoeg (werkloze ) sociologen zijn. Dan zou ik toch echt voor taalwetenschap kiezen, dan kun je tenminste nog leraar worden mocht je dat willen, of vertaler.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:43
Verwijderd
Ja, ik weet dat het arbeidsperspectief erg slecht is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 15:46
Verwijderd
Het lijkt me ook niet leuk. Ik heb ooit een propedeuse culturele antropologie gedaan (een kleine maand ofzo) en dat was samen met sociologie. Ik kreeg niet echt de indruk dat het nu moeilijk of uitdagend zou worden en later hoorde ik dat dat inderdaad niet zo was.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:28
Verwijderd
Sociologie lijkt me juist wel leuk en interessant, maar inderdaad, door dat slechte beroepsperspectief ben ik er destijds best wel op afgeknapt. Maar ja, beroepsperspectief is wel belangrijk maar ook weer niet hét belangrijkste vind ik.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:51
Morri
Morri is offline
@Sylph: volgens mij ben jij gewoon bang om dingen af te sluiten. Weet je zeker dat je niet gewoon twijfelt omdat je bang bent dat je richtingen afsluit en niet meer terug kunt? Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik mijn profiel moest kiezen, ik wist precies wat ik wilde maar durfde niet te kiezen omdat ik bang was dat het later niet de juiste keuze zou blijken te zijn. Wat ik over het hoofd zag is dat ik niet twijfelde omdat een ander profiel me leuker leek, maar omdat ik bang was dat het niet de goede keuze zou zijn. Realiseer je dat deze keuze niet het eind van de wereld is, dat je altijd nog kunt veranderen.

OT: beroepsperspectief is zeker belangrijk, maar plezier in je studie ook. Met een academisch diploma op zak is de kans op een baan toch behoorlijk groot. Oké, het zal misschien geen wereldbaan zijn, maar je zult heus wel ergens terecht kunnen, ook al heeft dat misschien niets met je opleiding te maken. Je zult nooit weten wat de beste keus is, maar een slechte keus kun je niet meer maken.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:54
Verwijderd
Nou, waarom ik twijfel heeft een paar oorzaken - maar de belangrijkste is gewoon dat ik niet weet wat ik leuk vind. Ik ben vaak niet helemaal eerlijk tegen mezelf. Doe daar een snufje faalangst en een beetje brede interesse bij en je hebt twijfel-Sylph.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2006 @ 16:33 :
Alsof er nog niet genoeg (werkloze ) sociologen zijn. Dan zou ik toch echt voor taalwetenschap kiezen, dan kun je tenminste nog leraar worden mocht je dat willen, of vertaler.
Je bedoelt toch niet leraar Nederlands, hè?

Met taalwetenschap kun je geen vertaler worden en ook geen leraar, tenzij je een universitair docent een leraar vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:58
biep
Avatar van biep
biep is offline
Ik studeer sociologie.
Maar overweeg over te stappen naar Psychologie, mis een beetje de uitdaging (zonder veel moeite bijna alles 7,5 en hoger).
En het lijkt me ook interessanter het individu te bestuderen..
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:50
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1307618
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:14
merels
Avatar van merels
merels is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2006 @ 16:33 :
Alsof er nog niet genoeg (werkloze ) sociologen zijn. Dan zou ik toch echt voor taalwetenschap kiezen, dan kun je tenminste nog leraar worden mocht je dat willen, of vertaler.
Volgens mij praat je over een jaar of twee geleden, sociologen zijn nu weer wel gewild heb ik mij laten vertellen. Het verandert zo vaak dat ik er niet heel veel waarde meer aan hecht.
Sociologie lijkt mij heel erg interessant en dan aan de UVA, UU leek mij veel minder leuk (buiten het feit om dat utrecht is).
Als socioloog kan je ook leraar worden btw.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:17
merels
Avatar van merels
merels is offline
Citaat:
biep schreef op 02-01-2006 @ 23:58 :
Ik studeer sociologie.
Maar overweeg over te stappen naar Psychologie, mis een beetje de uitdaging (zonder veel moeite bijna alles 7,5 en hoger).
En het lijkt me ook interessanter het individu te bestuderen..
hmm is het wat? het lijkt mij echt super en ik vind de groep juist interessant dan het individu. maar wat vind je er makkelijk aan? leuke mensen die het doen en hoe zijn de leraren?
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 16:19
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Mijn vader zegt dat sociologie een saaie studie is, dat je later alleen maar saai onderzoekwerk doet. Klopt dat? Ik wil namelijk niet de rest van mijn leven cijfertjes plaatsen maar ook een beetje groepen begeleiden enzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2006, 18:39
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Lotte schreef op 06-02-2006 @ 17:19 :
Mijn vader zegt dat sociologie een saaie studie is, dat je later alleen maar saai onderzoekwerk doet. Klopt dat? Ik wil namelijk niet de rest van mijn leven cijfertjes plaatsen maar ook een beetje groepen begeleiden enzo.
Wat bedoel je met "groepen begeleiden"?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 23:42
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
Lotte schreef op 06-02-2006 @ 17:19 :
Mijn vader zegt dat sociologie een saaie studie is, dat je later alleen maar saai onderzoekwerk doet. Klopt dat? Ik wil namelijk niet de rest van mijn leven cijfertjes plaatsen maar ook een beetje groepen begeleiden enzo.

hoe 'weet' hij dat?


ik heb besloten, nu het jaar vordert, toch sociologie te blijven doen:
leuke en erg interessante onderwerpen, leuke mensen, interessante boeken etc. etc.

ik krijg het iig steeds meer naar mijn zin, het is erg boeiend en het wordt ook steeds uitdagender.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 07:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij is het wel veel onderzoekswerk ja, sociologie. Die indruk kreeg ik wel tijdens de opendag. Ligt denk ook wel heel erg aan aan welke universiteit je het studeert.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 16:10
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
Lotte schreef op 06-02-2006 @ 17:19 :
Mijn vader zegt dat sociologie een saaie studie is, dat je later alleen maar saai onderzoekwerk doet. Klopt dat? Ik wil namelijk niet de rest van mijn leven cijfertjes plaatsen maar ook een beetje groepen begeleiden enzo.
Is een HBO SPH/MWD/CMV dan niet meer iets voor je? Daar zit ook sociologie enzo in, maar ook mensen begeleiden.
__________________
♪ VNV Nation ♪
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:34
Groevey
Avatar van Groevey
Groevey is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 15-02-2006 @ 17:10 :
Is een HBO SPH/MWD/CMV dan niet meer iets voor je? Daar zit ook sociologie enzo in, maar ook mensen begeleiden.
ojeee.. je moet opassen dat je geen verkeerde informatie geeft.

HBO SPH/MWD/CMV zit heel weinig tot geen sociologie in.. oh het doet me pijn.. het is geen vergelijking !!!!

Sociologie heeft NIKS te maken met mensen begeleiden.

Laat je goed informeren. Bezoek de studiebeurs, open dagen, universiteiten!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:15
sandwichman
sandwichman is offline
Hej,

Ik zit zelf ook sociologie te overwegen (met nog heel veel andere opties open )

http://www.elsevier.nl/survey/onderz...d=10&positie=2
Hier staat wat statistiek met betrekking tot de studies.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:30
Mori
Avatar van Mori
Mori is offline
Citaat:
Groevey schreef op 29-03-2006 @ 16:34 :
ojeee.. je moet opassen dat je geen verkeerde informatie geeft.

HBO SPH/MWD/CMV zit heel weinig tot geen sociologie in.. oh het doet me pijn.. het is geen vergelijking !!!!

Sociologie heeft NIKS te maken met mensen begeleiden.

Laat je goed informeren. Bezoek de studiebeurs, open dagen, universiteiten!
Maar als ze sociologie interessant vindt, maar ook groepen wil begeleiden dan is SPH of CMV wel een optie... Je krijgt er wat theorie van sociologie, maar natuurlijk lang niet zo diepgaand als de studie sociologie, en je gaat groepen begeleiden. Voor verdieping op sociologie kun je dan nog altijd minors volgen. Maar het is natuurlijk wat ze zelf wilt en dan moet je je idd goed laten informeren.
Sociologie heeft inderdaad niet direct te maken met mensen begeleiden, maar wel met het kunnen begrijpen van waarom mensen in een groep/maatschappij zich op een bepaalde manier gedragen.
__________________
♪ VNV Nation ♪
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren What to do?
santorini
10 23-09-2011 05:50
Studeren Sociologie
danielcraiglove
17 22-06-2007 15:21
Studeren psychologie, sociale wetenschappen, sociologie, theologie, humanistiek, enz?
merrie_k
8 19-03-2007 12:18
Algemene schoolzaken Iemand ervaring met een beroepskeuze-onderzoek?
Susanne
29 15-12-2006 18:55
Studeren hbo en vervolgens WO sociologie ?
Twanos
9 25-04-2005 21:16
Algemene schoolzaken Interessetest
-(L)-
80 09-01-2005 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.