Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 20:49
Anooniemm
Anooniemm is offline
Vorig jaar heb ik mijn vmbo-t diploma gehaalt, toen zat ik er al aan te denken om de havo af te maken. Ik heb dit niet gedaan vanwege dat er veel mensen in mijn omgeving zeiden dat je beter het mbo kan doen, omdat je dan meer praktijk ervaring hebt, en je heel veel moet leren. eigenlijk weet ik ook niet waarom ik het niet gedaan heb, je moet toch naar je eigen gevoel luisteren. Ik zit nu op een mbo opleiding die helemaal niks voor mij is. ik vind het mbo sowiezo een beetje....
tja, volgens mij kan je veel meer met de havo. ik wil dus de volwassenen havo afmaken. maar het probleem is; ik weet nog niet wat ik daarna wil gaan doen. ik ben laatst naar een opendag gegaan van journalistiek, en dat lijkt me echt super, maar de toelatingskans is klein.
is het wel verstandig dan om de havo te doen?? ik zit ff in de knoop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2006, 20:55
Verwijderd
Je bent nog redelijk jong, dus je maakt niet zo snel een verkeerde keuze. Een HAVO-diploma is een stuk meer waard dan een VMBO-diploma, dus als je nu nog de kans hebt om een HAVO-diploma te halen, dan zou ik dat wel overwegen. Kun je later altijd nog bekijken of je wel of niet MBO of HBO wilt doen eventueel met een toelatingstest of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 22:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt sowieso de havo gaan doen, dan heb je nog even de tijd om precies uit te zoeken wat je daarna wilt doen.

Ik zou in ieder geval niet te lang blijven hangen, bij een MBO-opleding die je niet leuk vindt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 07:12
Verwijderd
nokken met mbo, en lekker havo gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 17:12
Anooniemm
Anooniemm is offline
ik hoop dat ik de havo aankan.
maar ik ga het iig proberen, en anders ben ik de lul.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:10
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Je bent nog redelijk jong, dus je maakt niet zo snel een verkeerde keuze. Een HAVO-diploma is een stuk meer waard dan een VMBO-diploma, dus als je nu nog de kans hebt om een HAVO-diploma te halen, dan zou ik dat wel overwegen. Kun je later altijd nog bekijken of je wel of niet MBO of HBO wilt doen eventueel met een toelatingstest of niet.
Helemaal mee eens
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Met havo heb je toch veel meer keuze in studies dan met vmbo. Na je havo kun je toch nog evengoed een mbo gaan doen. Het is niet perse noodzakelijk om dan een hbo te gaan doen. Kijk maar naar geslaagde vwo'ers.... hoeveel zijn er daarvan wel niet hbo gaan doen Het is maar een voorbeeld.... Hoe hoger de opleiding hoe meer keus zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Gewoon doen en niet teveel naar anderen luisteren.
Heb die overstap ook gemaakt (van mavo naar havo) en ook toen zeiden veel mensen 'zou je dat nu wel doen..' maar als je het echt wilt moet je het gewoon proberen. Bij mij is het ook gelukt en inmiddels doe ik twee universitaire studies, mensen kunnen zoveel zeggen.. en lukt het uiteindelijk niet dan heb je het in ieder geval geprobeert en kun je er geen spijt van krijgen dat nooit gedaan te hebben.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn hele verhaal, verkeerde keuzes??
anoniembenik
9 01-05-2014 22:17
Liefde & Relatie Moeilijke keuze
Kris95
14 13-03-2012 19:21
Verhalen & Gedichten Keuze
Daaaan
6 23-05-2005 12:32
Verhalen & Gedichten verkeerde keuze!?
freggelfreak
1 10-10-2003 17:28
Psychologie Bang voor 'foute' keuzes
dreadje
3 14-08-2002 11:48
Verhalen & Gedichten Keuzes (wraak gedicht!)
anonymous girl
2 26-08-2001 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.