Oud 23-10-2006, 22:40
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Voor de BATracende Gamers is er nu een speciale game!

Champcar Generic Championship - S.com Supercup no.4
ID: 8194
Password: 'onzin' (zonder aanhalingstekens)

Iedereen kan in principe meedoen. Minimaal 12 spelers nodig.

Hoe speel je mee?
1. Ga naar de site van BATracer

Optioneel: (voor als je het nog niet gedaan hebt)
2. Klik op Register
3. Registreer jezelf even met een username enzo. Geen spam, volledig gratis.


4. Ga naar: "Game" -> "Private Games"
5. Voer het ID (8194) in, kies een team of creëer een nieuw team. Kies je eigenschappen, banden, motor en al die troep en als laatste even het password (onzin) invoeren. Bij de te kiezen characteristic: let goed op, aan sommigen heb je veel, aan veel heb je weinig.
6. Je doet nu mee. Als we vol zitten (of vol genoeg), dan beginnen we! Je krijgt dan een email op het adres waarmee je je hebt aangemeld.
7. Je moet je naam veranderen, dit gebeurt bij het laatste scherm van het inloggen bij deze game. Voor het realisme van deze game doen we het volgende:
First name: Je volledige naam (voor+achternaam)
Surname: Je forumnickname (zodat je te herkennen bent)


(Wil je je naam/namen niet prijsgeven, vul dan gewoon Jan Lul of wat dan ook in, zolang je je forumnickname maar bij achternaam hebt.


Het doel van het spel
BATracer is erg simpel. Het is een web-based game. Dat betekent dat het volledig online is en je hoeft dus niets te downloaden. Elke 24 uur verstrijkt er een sessie.

Het doel is om uiteindelijk kampioen te worden. Zoveel mogelijk punten te scoren dus. Om dat te bereiken moet je een snelle auto hebben. Bij BATracer krijg je dat door je setup te bepalen. Elke practice (voor kwalificatie) en warm-up (voor race) krijg je een aantal ronden om je setup te tunen. Je draait dan ook rondjes en je ziet gelijk hoe snel je bent in vergelijking met je tegenstanders.

Race en kwalificatie worden berekend door de server. Hier kan je zelf dus niets mee doen. Verder is het belangrijk om je pitstop strategie te bepalen, en je rijstijl. Dit doe je bij Garage -> Driving Style, Quali Strategy en Race Strategy.

Waar moet je op letten?
Teamwork.
Samen met je teammate kun je je setup perfectioneren. Je kan elkaar setup laden, en daar op verder gaan. Verder heb je de afdeling Team Talk, waar je samen met je teammate kan praten over setups en/of strategieen, zonder dat iemand anders dat ziet. Je kan natuurlijk ook PM gebruiken.

Testen.
Met veel risico testen betekent grotere kans op een botsing. Met veel risico testen levert je echter meer data op. Je moet ergens een keuze maken.

Strategie.
Voor elke wedstrijd moet je je strategie bepalen. Op de site staat op zich genoeg info om je te helpen, maar nog even kort in het Nederlands. De 'Soft' tyres gaan niet zo heel lang mee. Daar kan je hooguit een derde van de race op rijden, en dan zijn ze versleten. Bij de 'Hard' banden heb je daar haast geen last van. Die gaan best lang mee. (Dit was zo bij F1 2006, bij Champcar gaat het soms iets anders, kijk hiervoor bij Engeneer's Advice.) Voor je pitstop strategie is het dus van belang ook de juiste banden te kiezen. Doe je een 1 stop, 2 stop of misschien 3 stopper? Kijk dan ook even naar je banden.

Engineer's Advice.
Onder het kopje Car Setup, daar waar je moet testen, is ook een button met daarop "Engineers Advice" te zien. Als je daarop klikt krijg je informatie over de verwachtte setup van je auto.

Ik ben enorm druk en moet nog het hele huis stofzuigen, de hond uitlaten en de ramen lappen, dus hoe lang ben ik er mee bezig?
In het begin moet je er even een beetje inkomen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is het hooguit een keer vijf à tien minuten per dag.

Ik heb een algemene vraag.
Mocht je een algemene vraag hebben, vraag het dan in dit topic of hier en wie weet heeft iemand hier er het antwoord op.

Ik heb een vraag over speltips en dergelijke.
Als je een vraag hebt over iets in het spel, zoals bijvoorbeeld omschakeling van droog naar regen en vice versa, kijk dan even bij Game -> Help. Hier staan veel dingen bij die je kunnen helpen.

Wie doen er al mee?
Team 1:
01. Biertank 52 (Onzin Racing) (Host) (Winnaar seizoen 3)
02. SnakeZ (Onzin Racing) (Winnaar seizoen 1)
03. arPos (Onzin Racing) (Winnaar seizoen 2)

Team 2:
04. MightyDuck1 (Duck Racing)
05. Mitros (Duck Racing)
06. DioS (Duck Racing)

Team 3:
07. Bossen (Pwnd Racing)
08.
09.

Team 4:
10.
11.
12.
------------------
Optioneel:
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.

Dit is een screenshot van een vorig seizoen, misschien helpt je dit iets op weg:
[afbeelding]
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 23:41
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Ik doe deze keer even niet mee, maar als iemand even een PM wil sturen als het volgende seizoen begint, doe ik weer mee dan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:45
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 23-10-2006 @ 23:41 :
Ik doe deze keer even niet mee, maar als iemand even een PM wil sturen als het volgende seizoen begint, doe ik weer mee dan.
Ik hou je op de hoogte dmv pm (zoals ik elk seizoen doe, zucht... )
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
up
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:59
DioS
Avatar van DioS
DioS is offline
Wat een kutspel is dat, ik zou er niet aan mee doen, up.
__________________
Is it noise or sweet, sweet music?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:50
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
DioS schreef op 24-10-2006 @ 16:59 :
Wat een leuk spel is dat, ik zou er aan mee doen, up.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 23:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 24-10-2006 @ 21:50 :
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 00:02
Verwijderd
up
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 18:09
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 26-10-2006 @ 00:02 :
up
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 26-10-2006 @ 00:02 :
up
Met citaat reageren
Oud 29-10-2006, 19:46
Verwijderd
Geef het maar op, dit gaat echt niet lukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games BATracer Revelations!
Biertank 52
3 17-08-2007 22:20
Games BATracer Reunie
Biertank 52
2 21-04-2007 16:32
Games BATracer
Nijpjes
48 26-01-2007 12:46
Games [Belangrijk] BATracer ( formule 1 ) competitie
knijtert!
7 28-06-2006 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.