Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2012, 20:16
joept
Avatar van joept
joept is offline
Hoi,

Vandaag had ik een luistertoets van Engels voor mijn MBO opleiding Assistent Accountant niveau 4. De afgelopen maanden heb ik mij heel erg goed voorbereid op deze luistertoets. Omdat je moet slagen voor Engels als je diploma wil halen. Ik heb daarom ook een Engelse cursus van 2 weken gevolgd in Ramsgate (Verenigd Koninkrijk)

Daarnaast heb ik iedere dag minstens een halfuur naar de BBC gekeken en daarnaast heb in mijn kamer ook altijd de BBC Radio One aanstaan. Alles voor Engels dus!

In het boek van Engels praten ze altijd heel erg rustig Engels (ze spreken haast beter dan een Engelsman.) Luister zelf maar naar een stukje van de laatst gemaakte luisteroefening:

www.myblogsite.nl/voorbeeld-engels.wma

Nu geef ik helemaal toe dat dit wel heel erg net Engels is. Maar als je met dit soort oefeningen werkt dan verwacht je toch geen Amerikaan in je luistertoets?

Mijn vraag is dus, mag in een luistertoets eigenlijk wel een Amerikaan zitten? Dat is toch gewoon verkapt Engels of niet?

Kan ik een klacht indienen tegen deze toets of mag dit gewoon?


Joep

Laatst gewijzigd op 24-01-2012 om 20:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2012, 20:30
Verwijderd
Amerikaans-Engels is net zo correct als Brits-Engels, dus het mag gewoon. Maar ik zou het er als ik jou was toch eens met je docent over hebben, kijken wat hij er van vindt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 21:41
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij gooien ze door onze luistertoetsen expres achtergrondgeluiden (vooral bij Frans) en gebruiken ze mensen met hele rare stemmen en accenten (dat weer bij Engels). Ik zou niet weten waarom het niet mag, volgens mij wordt van je verwacht dat je iedereen verstaat die Engels praat, ook buiten op straat en ook als het niet perfect Brits Engels is - ik neem aan dat jij dat ook niet spreekt en met jou de meeste mensen die Engels spreken niet. Het idee van 'jeej, iedereen spreekt Engels we kunnen elkaar verstaan!' zou een beetje verloren gaan als mensen alleen de Britten konden verstaan.

Maar het is zuur als je toets (totaal) niet aansluit bij de lesstof en je er niet op voorbereid was (zeker als je je zo goed hebt voorbereid!). Als je getoetst mag worden met accenten, moet je ook weten dat dat kan én er een beetje mee oefenen, vind ik. Niet alleen maar Brits Engels en dan een Amerikaan vragen, dat vind ik wel een beetje oneerlijk. Dus wat dat betreft kun je het er inderdaad misschien even over hebben, dat de toets niet aansloot bij de lesstof.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 23:23
Verwijderd
Wij hebben volgens mij ook wel luistertoetsen gehad met rare Schotse accenten en weet ik het nog meer. Lang niet alles was keurig Engels zoals wij het geleerd krijgen. En wat Em. al zegt, het is niet alsof de gehele wereld net-Engels spreekt, en uiteindelijk moet je iedereen toch kunnen verstaan .

Maar, je kunt natuurlijk altijd even met de leraar gaan praten, zeggen dat je het erg lastig vond omdat dit een Amerikaan was, en niet het Engelse wat jullie hebben gehad met de luisteroefeningen, en of je het niet mag overdoen of iets dergelijks. Niet geschoten is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 23:37
joept
Avatar van joept
joept is offline
Bedankt voor jullie adviezen.
Gelukkig gingen de andere twee onderdelen Lezen en Schrijven een stuk beter. Als ik die twee voldoende heb gemaakt dan kan ik mijn toets lezen daarmee compenseren.

Dus even afwachten op het resultaat.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2012, 22:54
Joepte
Ik ben geslaagd voor Engels.


Joep
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 16:40
Verwijderd
Haha was bij ons ook ja. Schots/Australisch/Iers-accent en Amerikaans-Engels gehad. Ook nog een of andere koekwaus in een vliegtuig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.