Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2002, 21:03
Upior
Upior is offline
Heeft iemand ervaringen met dit spul, voor welke "doelgroep" is het nou eigenlijk bestemd en heeft het gevaarlijke bijverschijnselen? Ja ik heb al op internet gekeken maar ik hoop toch op "first-hand" ervaringen... bvd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:00
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij wordt het meestal voorgeschreven bij ADHD. 't heeft behoorlijke bijwerkingen (kan iig), daarom weigeren sommige ADHD patienten het te slikken. Over het precieze hoe, wie en wat kan ik je helaas weinig vertellen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:59
Desp
Desp is offline
Ritalin wordt volgens mij alleen aan kinderen voor geschrijven, voor volwassenen heeft het een werking als speed...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:11
tacidvs
tacidvs is offline
Ik denk dat zelfs google een beter antwoord geeft.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontl...ws/diller.html
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:06
maaike0
maaike0 is offline
kwas ff in de war met claritine maar ik heb vorig jaar een groot werkstuk gemaakt over ADHD (profielwerkstuk) en daarin hadden we dit over claritine geschreven:


Ritalin:
Werking:
Er zijn verschillende verklaringen waarom het medicijn Ritalin bij ADHD’ers werkt.
De eerste verklaring is dat Ritalin de aanmaak van de neurotransmitters dopamine en noradrenaline stimuleert. Deze neurotransmitters activeren de voorhoofdskwab – dit is het opdrachtcentrum in de hersenen – en de hersenstam – dit is het systeem dat prikkels opvangt en selecteert in actie ondernemen of afremmen daarvan.